-
Kam se poděla tlačítka?
V dnešním blogu se budeme věnovat automatickým převodovkám. Ale z úplně jiného úhlu pohledu než bývá běžné – oprostíme se debat, zda je lepší 6, 8 nebo 9 stupnů, který výrobce dělá sofistikovanější, rychlejí a odolnější převodovku a půjdeme se zamyslet nad způsobem ovládání automatu. Když se řekne automat, každý si většinou představí klasický volič na podlaze(středovém tunelu) s písmenky P,R,N,D popř. i dalšími. To je ale jen jedna z možností. Další možností je i dnes, především v USA používaný volič u volantu – páka, kterou se volí režimy podobně jako se u starších aut řadilo takto umístěnou pákou u …
41 komentářů -
Lada Granta zná českou cenu
Koncem minulého měsíce se v ČR začal prodávat zatím nejnovější model ruské značky Lada – Granta. Základní cena startuje na 244 900 Kč. Co za své peníze zákazník dostane? Granta je 4dvéřový, 5ti místný sedan s pohonem předních kol. Základní verzi pohání osmiventilová zážehová 1,6 ka o výkonu 64 Kw, splnujícím emisní normu Euro 5převodovka je pětistupnová manuální. V Rusku je ale Granta v prodeji i s 16 ventilovou verzí motoru a automatickou převodovkou. V současné době se jedná o dovozu Granty v nejvyší výbavě a s lepším motorem. Kombinovaná spotřeba paliva činí 6,6 L na 100 Km. Základní výbavu …
13 komentářů
-
Fenomén Alero – garážový kámen v žaludku
Je vcelku úsměvné, jak z celého článku garážoví velmistři vypíchnou vždy a to zcela tendenčím způsobem jednu větu. Alero Vám zřejmě leží v žaludku, jen se zasmát a přijít si kopnout. Poslužte si. Bohužel váš smích svědčí o jisté míře ubohosti, malosti a hlavně neznalosti a chybějících informacích. V jejich světle se totiž váš smích přemění v křeč, trapnost a ubohost. Alero byla pragmatická volba se špetkou nostalgie, nikoliv srdeční záležitost jak se tu někteří duševně slabší jedinci pokusili naznačovat. Ano – Oldsmobile (Chevrolet) Alero rozhodně není žádný krasavec, žádný vyjimečný vůz, není dokonalý ani v ničem nevyniká. Dalo by …
37 komentářů -
Kdo koho zdržuje – krize nebo soumrak podvozků?
Bývám tady terčem posměšků kvůli tomu, že prý jezdím po dálnici 120, předjíždí mě i kamiony a zdržuju ostatní údajně „eko“ jízdou. Jestli to s tím zdržováním není trochu jinak a s případnou eko jízdou rovněž. Po několika posledních jízdách po perifériích Prahy, skrz Prahu a po okreskách mohu konstatovat že tady ostatní zdržují mě. Městem se plíží 40, rozjezdy z křižovatek jim trvají půl dne – (když je vám líto za benzín jezděte MHD a když neumíte řadit, kupte si automat). Kruhové objezdy a ostré zatáčky sou kapitola sama pro sebe, borci nalepení před kruháčem mě za prdelí (po …
110 komentářů -
AMO ZIL 2013 – ve jménu modernizace
Moskevský výrobce nákladních vozů AMO ZIL provedl v letošních roce tři zásadní modernizace – tím prvním je úspěšné absolvování zkoušek a typových schválení nového motoru MMZ plnícího emisní normy EURO 4 pro řadu ZIL 432940. Vůz prošel úspěšně všechny tyto zkoušky a v měsíci květnu byly vyrobeny první nákladní vozy s tímto motorem. Druhý zásadním krokem je dokončení modernizace zařízení a výrobních prostředků pro výrobu předních náprav a třetí modernizací je modernizace rámů, komínů a svařovacích robotů pro svařování a kompletaci kabiny, podlahových částí kabiny v rámci automatického zařízení na výrobu kabin. Kabiny budou rovněž ošetřeny antokorozní ochranou od fa …
10 komentářů -
Zlepšení kvality by FIAT :o)
Chrysler Group oznámil, že u svojí značky Jeep svolá po celém světě přes 220 tis modelů Jeep Wrangler, Compass a Patriot vyrobených v letech 2012-2013. Tedy v době, kdy Jeepu neohrožně vládne Fiat, který jak nám zde bylo prezentováno zastánci tohoto výrobce „zavedl nové postupy ve výrobě, zlepšil kvalitu a vůbec vymetl ten augiášův chlív“. Bohužel to nějak není vidět. Model Wrangler používá převodovku W5A580, kterou si sám vyrábí ve svém závodě Kokomo Plant. Závada (úniky) je na na trubkách vedoucích do chladiče kterými se ATF ochlazuje skrze chladič. Tuto převodovku sem měl v 300C a doslova ani nekápla. Stejně …
7 komentářů -
Poslední stanice Brusel
Zlikviduje EU automobilovou dopravu? zatím se zdá, že k tomu má našlápnuto a jde si tvrdě za svým. V dodávce už víc jak 120 nepojedete, co bude dál? Omezí rychlost i u osobáků, zaákží provoz starých aut, zakáží vjedz aut se spalovacím motrem do měst? Dojdou snahy EU ad absurdum? Vypadá to že ano, v poslední době vypuští úředníci z Bruselu jeden větší paskvil, nesmysl a abusrditu za druhou, rozum zstává stát, ale úředník si jede svou. Je jen otázka zada lidi budou nadále ovce nebo jim dojde trpělivost. Více o omezení rychlosti dodávek u konkurence http://www.autorevue.cz/dodavkou-jen-120-kmh-brusel-chysta-razantni-kroky-proti-emisim/?showforum
8 komentářů -
Pláč a smutek nad páčkou
aneb když se brečí na špatném místě. Tolik název a podtitulek dnešního blogu. Občas si pročítám z nudy nebo jen tak ze zájmu recenze na MACZ. Ale podobné nářky lze spatřit i jinde – na různých diskuzních forech. A tomu chci věnovat dnešní blog. Jedná s o fenomén el. ruční brzda. Předmět bychom měli, následuje vždy stejný scénář: pláč nad tím jak kdyby tam byla klasická ruční brzda, jak by šlo občas někde vzít zatáčku smykem a hlavně zablnout na parkovišti když nasněží. Společným jmenovatelem těcho nářků bývá to, že když si pozorně přečtete recenzi, zjistíte že takto brečí pouze …
15 komentářů -
Zisky automobilek na vyrobeném voze za rok 2012
Zisk či ztráta světových automobilek z každého vyrobeného auta v roce 2012 částky jsou v EURech, před zdaněním a započtením úroků 1) Porsche + 17 056 2) BMW + 4 137 3) Audi + 3 721 4) Mercedes-Smart + 3 023 5) Chrysler + 1 579 6) Hyundai-Kia + 1 183 7) Nissan + 890 8) Ford + 824 9) Škoda + 758 10) Volkswagen + 751 11) Toyota + 707 12) GM + 635 13) Honda + 319 14) Renault – 241 15) Seat – 364 16) Peugeot-Citroën – 510 17) GM Evropa – 834 18) Ford Evropa – …
3 komentáře -
Shuttin´Brusel Down
Denně můžeme číst zprávy o tom, jak většině evropských automobilek klesá zisk, jak se většina trhů v Evropě propadá a leckde objemy prodejů dosahují úrovně ze 70 let. Konec zlatých časů je nenávratně pryč. Zkusme si položit otázku kdo za to může a kdo k tomu přispěl. EKO Plakety, zákazy vjezdu starších aut do měst, honba ze nesmyslným CO, zatímco vozy vypouštějích desítky mnoheme nebezpečnějších, rakovinotvorných látek do ovdzuší a další tisíce mohem větší ekologických šmejdů vznikajících při výrobě baterií, eko pohonů a eko paliv. Absurdní až nesmyslné poplatky, klesající zájem mladé generace o auta – kdy preferují více mobily …
3 komentáře