-
Ženeva 2010
Poté, co jsem tady zhlédl na auto.cz články o všech podstatných novinkách a přečetl jsem některé české časopisy, kde o nich bylo napsáno, jsem se rozhodl udělat tabulku Výher(alias dobrých aut) a Proher(alias špatných aut). Vybral jsem deset od každého a předkládám to tady… Fotky tentokrát nebudou… Takže tady to je. Ještě bych chtěl dodat, že jsem se auta snažil hodnotit co nejkomplexněji, ale někdy jsem se neubránil vlastní kritice…
Výhry:
Výhra 1-Alfa Romeo Giulietta
Proč je tu? Patří k vůbec nejkrásnějším autům segmentu C a taky k vůbec nejkrásnějším na výstavě…
Výhra 2-Citroen Survolt
Proč je tu? Nejzajímavější koncept. Tohle by měl Citroen pustit do serie…
Výhra 3-Dacia Duster
Proč tu je? Tak tohle bude asi vůbec nejdiskutovanější auto… Je levné, prostorné, a bude odolné…
Výhra 4-Ford Focus
Proč tu je? Pěkný design v rodiném balení. Přidejte dobré jízdní vlastnosti a máme tu rázem krále nižší střední třídy, mezi nepremiovkami…
Výhra 5-Lamborghini Gaillardo Superleggera
Proč tu je? Npotřebuje komentář…
Výhra 6-Opel Meriva
Proč tu je? Usnadní nástup díky zadním proti sobě oteviratelným dveřím… Dále praktičnost, kvalita, design…
Výhra 7-Porsche 918 Spyder
Proč tu je? Původně jsem ho chtěl dát do proher, ale copak to jde , když má tak úžasný design? Je ten hybridní pohon by mohl nahradit nějaký dvanáctiválec… 🙂
Výhra 8-Renault Wind
Proč tu je? Rychlá střecha, pěkný design… Prostě targa pro všechny.
Výhra 9-Nissan Micra
Proč tu je? Pěkné malé autíčko. Přátelský design a útulný interier… Hlavně pro ženy
Výhra 10-Toyota FT-86
Proč tu je? Nástupce legendární Celici… Potřebuje nějaký další komentář?
Prohry:
Prohra 1-Mansory RR Ghost
Proč tu je? Otřesné auto… Alias jak udělat z krásného auta zrůdu…
Prohra 2-Číská auta v čele s BYD FO v tuning úpravě
Proč tu jsou? Čínská auta se za několik let nezlepšila… Ba naopak. Jsou sice vyjímky, ale BYD FO tuning to není. Vypadá, že se hned rozpadne…
Prohra 3-VW Sharan
Proč tu je? Někdo se mnou asi nebude souhlasit, ale tohle auto vypadá jako nafouknuté Polo… A kdo si chce kupovat Polo pro sedm?
Prohra 4-Carlsson Super-GT C25
Proč tu je? Německá parodie na Aston-Martin. Stačí?
Prohra 5-Škoda Fabia RS
Proč tu je? Dobrá, není tak špatná, ale na nejlepší nemá a uniformita koncernu VW, kdy všechny Hot-Hatche mají stejný motor, převodovku a podobně už mě štve… V případě Fabie přidejte ještě design a máte to…
Prohra 6-Hyundai i-Flow
Proč tu je? Divný sedan od Korejské zančka. Takže: Znovu a lépe, prosím…
Prohra 7-Hybridní Porsche 911 GT3 R
Proč tu je? Je to z části díky mě. U ostatních by asi skončilo dobře, ale já nějak nemůžu pochopit spojení Porsche a hybrid. Byť má system KERS…
Prohra 8-Ferrari 599 Hybrid
Proč tu je? Viz výše u Porsche 911 GT3…
Prohra 9-Bentley Shooting Brake
Proč tu je? Vypadá jako pohřebák…:-)
Prohra 10-Renault Gordini
Proč tu je? Divize Renault Sport dělá samá výborná auta. Bohužel Gordini, jako legendární zančka, která se vrátila loni na trh. Bohužel jen jako designové přikrášlení modelů RS. Bohužel… Čekal jsem(a myslím, že nejsem sám)něco víc…
Auta
- Červen 20112 Posts
- Květen 20111 Příspěvek
- Duben 20112 Posts
- Březen 20112 Posts
- Únor 20113 Posts
- Leden 20112 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20102 Posts
- Říjen 20101 Příspěvek
- Září 20102 Posts
- Srpen 20103 Posts
- Červenec 20101 Příspěvek
- Červen 20101 Příspěvek
- Květen 20101 Příspěvek
- Duben 20101 Příspěvek
- Březen 20103 Posts
- Únor 20105 Posts
23 Responses to Ženeva 2010
[1]
6 března, 2010 v 8:31 pmPekelná Micinka
Chlapče, tobě ještě někdo nebo něco musí uspořádat svět…
[2]
6 března, 2010 v 8:46 pmAmerika
[1] pekelnamicinka
Můžu se zeptat proč?
[3]
6 března, 2010 v 9:33 pmda_b0mb
Absolutne nesouhlasim s tim Bentley shooting brakem (brejkem) 😀 brak to fakt neni
[4]
6 března, 2010 v 9:58 pmAmerika
[3] da_b0mb
Mě to auto nějak k Bentley prostě nesedí… Ale tak, když se ti líbí… 🙂 Možná, až budu starší, pochopím pravou podstatu tohoto vozu… 🙂
[5]
6 března, 2010 v 10:02 pmda_b0mb
mrkni na ostatni SB….AM Virage, Lagonda…i nejakej model Ferrari je ve verzi SB…
jinak me docela prekvapuje, ze jsi vynechal uplne Nissan Juke…podle me se to auto musi absolutne libit a nebo hnusit…u tebe asi ani jedno
[6]
6 března, 2010 v 10:11 pmAmerika
[5] da_b0mb
Mě Juke najednu stranu vadí a nadruhou ani ne. Čili kompromis… Proto ho tu nuvádím… Doufám, že ale souhlasíš s tím Rolsem a a taky s tou Čínou. Měl jsem možnost ozkoušet Čínské auta na AutoShow Praha 2009. A ještě dodnes z toho mám osypky…
Ferrari má myslím jeden nebo dva kusy SB… Speciál zakázka, pokud se neplaetu…
[7]
6 března, 2010 v 10:23 pmT613
mansory je sice ohyzdnost, ale pochybuji, že tím míří na evropského zákazníka. Spíše to bude cíleno na Čínu nebo Araby. A ti mají naprosto odlišný žebříček krásy. Bentley SB je nádhera a je škoda, že tento typ karoserie není častější, byť by za ni mohl být považován Sciro
[8]
6 března, 2010 v 10:24 pmAmerika
[7] T613
Naprostý souhlas s RR, ale i tak, v žebříčku ohyzdností nesmí chybět…
[9]
6 března, 2010 v 10:44 pmT613
Jinak
V1 – je krásná a snad pomůže udržet Alfu na živu. Vkládat do ní větší ambice je nesmyslné. Doufejme, že se dočkáme vícero karosérií. Malý kabriolet od Alfy by byl úžasný, stejnak jako kombi. Ale při tradiční managerské impotenci Fiatu to vidím bledě.
V2 – nádherný koncept, a v reálu by to mohla být slušná konkurence Sciro nebo TT
V3 – rozhodně to bude přelomový model pro Dacii a svým významem pro ni bude to samé jako Octavia pro Škodu. První dacie nad kterou bych byl ochoten uvažovat. na městské potyčky ideální.
V4 – exteriér je pro mě zklamáním. Kinetický design je vskutku knedlíkovitý. A o jako majitel FoFo1 říkám s nelibostí.
V5 – poslední Lambo, které mě bralo je Diablo, od té doby je to „nuda“ a lovil bych u konkurence.
V6 – Meriva bude velmi zajímavá .. ty dveře mohou být stejně praktické jako nepraktické. Zkušenosti z reálu budou velmi zajímavé. Zatím to beru jen jako designovou úlitbu bohům.
V7 – jednoduše skvost. Po dlouhé době Porsche, které ničím neodkazuje na 911. Krásný skvost.
V8 – sranda auto, sebe si v něm představit nedokážu.Chybí mu ona pověstná jiskra. Dívky a metroše jistě zaujme.
V9 – čekal bych trochu větší „odvaz“. Je taková nemastná neslaná.
V10 – FT86 – nevím co si o něm mám myslet. na fotkách působí nemastně neslaně, ale na živo bude mít zřejmě obrovský potenciál. Asi není fotogenické
P1 – specifické auto pro specifického zákazníka
P2 – není k tobě co dodat. Ale za čas nám ukaží …
P3 – nový hit na poli MPV. Můžeme o tom diskutovat a protestovat, ale je to jediné co s tím můžeme dělat.
P4 – ošklivá podivnost
P5 – RS tady mělo být už od začátku. teď na něj je dle mne už celkem pozdě. FII už nic nespasí. Jedno z nejošklivějších aut v historii Škoda.
P6 – nesouhlasím. je to pěkná agresivní designová hříčka. Se stoupajícím kreditem korejců, může při dobrém zvládnutí odlákat ne zanedbatelný počet zákazníků Francouzům, Fiatu, ale dokonce i Fordu.
P7 – trend doby
P8 – viz P7
P9 – takových karosérií by mohlo být více. Neokoukaný a pohledný styl
P10 – rádoby konkurence vůči DS.
[10]
6 března, 2010 v 10:52 pmAmerika
[9] T613
Díky z rozbor. Tohl se mi líbí. Kdyby to tak dělal každý:-) K P6 mě se i-Flow nelíbí z principu. Ne, že bych neměl rád korejská auta. To ne, ale po nové Sonatě představené v USA jsem čekal trochu víc… Jště jsem tu zapomněl dát Peugeot 408 pro Čínu a již zmiňovaný Juke, ale v Pondělí to napravím…
[11]
6 března, 2010 v 11:19 pmda_b0mb
[9] P6 souhlas, zdarilej koncept…az na zadni cast
pro autora: priste si s tim dej jeste krapet vic prace a dopln fotky k jednotlivym modelum. Ja treba ne vsechny videl, takze jsem musel hledat…Ja vim, byla to zalezitost chvilky, ale i tak…
[12]
6 března, 2010 v 11:21 pmAmerika
[11] da_b0mb
Díky za radu… Práci jsem si dal. Na pondělí chystám komplexní přehled novinek i s mým hodnocením… Ale líbit se vám to určitě nebude. Fotky taky chystám, ale až na jindy…
[13]
6 března, 2010 v 11:25 pmAmerika
Pro doplnění fotky i-Flow
http://news.auto.cz/zeneva-2010/hyundai-i-flow-vize-evropskeho-nastupce-sonaty-seriova-i40-prijde-rok.html
[14]
6 března, 2010 v 11:27 pmmozgog
K „výhrám“ si dovolím přidat:
– Suzuki Kizashi – i když mám výhrady k interiéru, středový panel je příšerný, jak z Volva, tohle auto má drive
– Lexus CT 200h – doufám a těším se na třídvířko, ty zadní dveře tam moc nepasují, na evropských silnicích, mezi nudnými evropskými hatchbacky, bude jako zjevení z budoucnosti
– Mitsubishi ASX – šikovné autíčko, jen ta přední maska ve stylu audinovského tupého prasečího rypáku to zbytečně kazí
– Mini Countryman – krásný
– Infiniti – design a luxus má nové jméno
(- Impreza XV – pro mě nejočekávanější novinka, doufal jsem v ještě vylepšenější verzi americké Imprezi Outback, ale z fotek mám pocit, že to bude zklamání, nechápu, myslím, že navrhnout z Imprezi špičkový crossover by dokázal školák s tlustou černou fixou a kusem balícího papíru, škoda…)
[15]
6 března, 2010 v 11:29 pmAmerika
[14] mozgog
Díky, díky díky 🙂
Já jsem vybral auta podle mého uvážení. Samozřejmě bych tam doplnil daleko víc aut.
Výhry:krom Mini a Mitsubishi, všechna auta zmíněná nade mnou a ještě něco navíc…
Prohry:Mini…
Ale dočkáte se…
[16]
7 března, 2010 v 8:52 pmstevosk
Výhra 1
Vydarená kreácia z Alfy, najviac potešia jej vyvážené tvary a miestami starossvteský interier ala 70/80 roky. Avšak mám obavu, že po tom čo sa auto dostane k vodičom vyplávajú na povrch aj problémy (napr. kvalita materiálov, ale možno som zbytočný pesimista)
Výhra 2-Citroen Survolt
Je to drzé, je to elektro, je to športové, je to proste koncept.
Výhra 3-Dacia Duster
Áno tak toto je celkom dobrý nápad. Auto 4×4 za málo peňazí, ak sa ukáže ako spolahlivé a že naozaj vie prejsť lesnú cestu, tak by mohlo byť naozaj úspešné.
Výhra 4-Ford Focus
Sám som majiteľ Forda (Mondeo poslednej generácie), ale nie som si predným kukučom nového FoFO celkom istý, naopak bočná línia combi je výborná. Pravdou je, že dnešný stredový panel Focusa ale aj Mondea nie je bohviečo, takže zmena bola potrebná. Uvidíme však či prílliš rýchlo nezostarne.
Výhra 5-Lamborghini Gaillardo Superleggera
Podľa mna žiadny velký posun, tak ako to už v segmente „supercars“ býva treba na velkú akciu prísť a ukázať akési zmeny a zobrať nejaké objednávky, avšak žiadny prelom ako Miura tu už dlhšiu dobu nebol.
Výhra 6-Opel Meriva
Vnútorne velmi prijemné, zvonka nič moc, ale opačné dvre spravia kus marketingu zadarmo a povedzme si úprimne určite prídu aj nejaký zákazníci navyše (zvedavý som aj ja, hoc mi tento segment vela nehovorí a pôjdem to obzrieť na autosalón naživo)
Výhra 7-Porsche 918 Spyder
Jedným slovom bomba.
Výhra 8-Renault Wind
Mne to autíčko velmi nesedí (zdá sa mi táke nejak moc disproporčné), hoc Renaultu vcelku fandím. Na druhú stranu ktohovie, možno naživo sa za ním obzriem.
Výhra 9-Nissan Micra
Pre mňa skôr malá strata identity. Oproti novej C3 je skôr škaredým káčatkom, ale už nie je tak osobitý ako predchádzajúca generácia, rovnako však nie je tak všeobecne akceptovateľný ako Micra dve generácie dozadu. Podľa mňa je to skôr prešlap ako výhra.
Výhra 10-Toyota FT-86
FT-86 by mohlo byť príjemným šporťáčikom pre strednú vrstvu, hravé s príjemne dravým dizajnom a s rozumnou cenovkou. Na toto sa vcelku teším.
Prohry:
Prohra 1-Mansory RR Ghost
Nepodarený tuning nie je výsadou iba chudobných.
Prohra 2-Číská auta v čele s BYD FO v tuning úpravě
Našťastie zatiaľ tomu tak je.
Prohra 3-VW Sharan
Nesúhlasím, v segmente sa nestratí a oprti predchdcovi je to hlavne vo vnútri posun dvoch generácií. Popravde mne nevadí ani ten športovejší kukuč z golfu.
Prohra 4-Carlsson Super-GT C25
Základná línia je mercedes a treba povedat že je to línia ladná. Ak trochu upracú ten interiér, stačí menej kontrastná koža, inak nalakujú karosériu tak to bude celkom vpoho a auto je po technickej stránke pekne dravá beštia.
Prohra 5-Škoda Fabia RS
Kupcov si síce nájde, ale Fábia je na môj vkus príliš neforemným autom od samotného počiatku a podvozok by sa musel asi upraviť značne, aby to bolo aspoň trochu športové vozítko (rozumej isté v zákrutách, nie v priamke pri zrýchlení – o to sa dnes stará počítač)
Prohra 6-Hyundai i-Flow
Naopak Hyundai prináša veľmi realistickú štúdiu a po určitom okresaní ju uvidíme aj vo výrobe, osobne si dovolím povedať, že Hyundai konečne získa nejakú vlastnú eleganciu. Samozrejme interiér je len výstrelok na autosalón, v tomto prípade aj nevydarený avšak pre reálne auto sa tým zaoberať nemusíme.
Prohra 7-Hybridní Porsche 911 GT3 R
Hybridy sú tu kvôli móde, ale predovšetkým kvôli európskej direktíve (takže naoko sa papierovo znižujú emisie). Inak obyčajná klasika od Porsche (to znamená že 99 percent by ju chcelo mať doma).
Prohra 8-Ferrari 599 Hybrid
Hybridy sú tu kvôli ekomóde, ale predovšetkým kvôli európskej direktíve (takže naoko sa papierovo znižujú emisie). Inak obyčajná klasika od Ferrari (to znamená že 99 percent by ju chcelo mať doma).
Prohra 9-Bentley Shooting Brake
Bentley už dlhšiu dobu nie je moja šálka kávy, takže sa nevyjadrím.
Prohra 10-Renault Gordini
Gordini je pokus od Renaultu zarobiť na mene, spomienkach, retro pocitoch avšak za čo najmenej pocitoch. A potom to aj tak vizerá. Hodí sa trochu laku trochu kože a zvýši sa cenovka. Na druhú stranu Clio RS je asi najlepší hothach medzi malými autíčkami, takže stále je to výborná ponuka či už s pásikmi Gordini alebo bez nich.
[17]
7 března, 2010 v 8:58 pmstevosk
Prohra 10-Renault Gordini
Oprava:
Gordini je pokus od Renaultu zarobiť na mene, spomienkach, retro pocitoch avšak za čo najmenej peňazí. A potom to aj tak vizerá. Hodí sa trochu laku, trochu kože a zvýši sa cenovka. Na druhú stranu Clio RS je asi najlepší hothach medzi malými autíčkami, takže stále je to výborná ponuka, či už s pásikmi Gordini, alebo bez nich.
[18]
7 března, 2010 v 9:14 pmAmerika
[17] stevosk
Díky asouhlas s Gordini, ale má ho Renault zapotřebí?
[19]
7 března, 2010 v 9:18 pmAmerika
K P3 Sharan- vám fakt nepříjde ta uniformita koncernu potažmo VW hrozná?
[20]
7 března, 2010 v 10:37 pmKlaudius
Sorry, kámo, nejak Tvojim blogom nemôžem prísť na chuť. Prečítal som si, ale radšej no comment.
[21]
7 března, 2010 v 11:25 pmAmerika
[20] Klaudius
OK nevadí 🙂 Já jsem totiž člověk s velmi specifickým názorem na auta. A zato bývám často kritizován… Už několkrát se do mě opřeli příznivci BMW, Audi, VW a dalších… Jsem, ale rád, že jsi si je alespoň přečetl… Klidně mi tu napiš i negativní příspěvek, alespoň se můžu lepšit…
[22]
8 března, 2010 v 11:29 pmNavtech
Nenech se Klaudiem odradit! Ten vůbec nerozumí legraci 🙂 🙂 🙂 Je to legrace, že jo?!
[23]
9 března, 2010 v 1:55 pmAmerika
[22] Navtech
Co tenhle příspěvek? Nevím, ale moje příspěvky lze brát trochu s nadhledem… Viz anketa nejškaredší auto… 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.