-
Autosalon & Autotec Brno 2010
Tak jsem se v úterý vypravil na Brněnský autosalon. I přes všechny dohady o tom, jestli tam má cenu jezdit… I přesto jsem se tam vypravil. Pokud budu hodnotit samotné značky zastoupené na veletrhu, tak jich bylo žalostně málo. Pouze Hyundai, Renault, Dacia, Škoda, Ford, Gonow, Iveco, Fiat Professional, Isuzu autobusy, Tatra, Man, Avia, PGO, Aixam, Piaggo, Unimog a nějaké další značky autobusů… Upřímě řečeno, na dva spojené veletrhy… Navíc, když ještě v roce 2003 zde byla svěrová premiera BMW 5er!!! A to se bavíme o Brnu ne o Ženevě. No ale zpět k samotnému letošnímu ročníku. Nejdříve jsem prolezl pavilony s Garážovou a servisní technikou a dalším příslušenstvím… Byl jsem docela překvapen, že zde byly vystaveny Suzuki na nějakých rampách a dokonce se zde daly vyzvednout ceníky Suzuki… Dále jsem zde narazil na M-B, Kiu Venga či Alfu Romeo 159. Ve druhém pavilonu příslušenství se konala výstava Motor sport Expo. Byly zde k vidění Porsche Cayman nebo Boxster. Dále Tatry ve sportovních úpravách z muzea Tatry. Pak taky modely Gonow. Divné kopie Toyot Land Cruiser… Neseděl jsem v nich, ale kvalita bude jistě pochybná… Potom jsem si to namířil do pavilonu Z. Tam byl vystaven tuning, ovšem jen díky pár autům A taky expozice Policie ČR včetně nových i starších aut. Jinak ještě Brno Circuit s novým Volvem C30 a firma RVS s Chevroletem Camaro a několika soutěžnímy vozy… A taky pár speciálů z nichže se mi nejvíce líbilo Mitsubishi Lancer WRC no a nakonec expozice starších Mini. A teď už k tomu hlavnímu. Osobákům… Pavilon P. Loni praskal ve švech letos jen 5 značek. A to ještě jen dvě zastupovali importéři. Ostatní jen lokální dealeři… Před pavilonem se ještě dala shlédnout řada užitkových Renaultů nebo vozy Piaggo či Unimog a užitkové M-B… V pavilonu už to bylo horší. Hned ze začátku čněla studie i-Flow od Hyundaie. Na stánku té samé značky bylo taky možno shlédnout poslední novinky u nás jako i30u nebo nové Santa Fe. Nový ix35 nepočítám. Hned naproti stála expozice Škody… Popravdě. Jediné novinky byly 3 modely RS a to ještě dva byly stejné ve verzi htachback… Model Fabia Scout hatch nebo Roomster Scout byly sice fajn, ale neškodila by nějaká ta světová premiera od domácího výrobce… Vedle Škody vystavoval Ford. Model Focus RS už je okoukaný. Kdyby brněnský dealer přivezl alespoň model RS500. A tak jediné na co se dalo dívat byly historické modely Mustang, Cortina a Transit. No a ještě faceliftovaný model S-Max… V premiéře se představily nové motory pro Kugu a Mondeo. Naproti Fordu byl Renault. Hlavní novinky byly v popředí a to modely Mégane CC, Wind a Twingo Gordini. Chybělo Clio RS či Gordini. Mégane GT line se jim podle mého názoru moc nepovedl. Naproti tomu Mégane RS se povedl náramě. Vedle Renaultu byl dceřinná Dacia. Model Duster se mi jevil lépe než na fotkách. Interier s nějakým lesklým plastem si ale mohli odpustit. Modely Sandero Stepway, Sandero nebo Logan MCV už dobře znám. Tzn. ničím mě nepřekvapily. Při přecházení do pavilonu V jsem si ještě všiml dvou modelů Nissan. A to Qashqai a stará Micra… V pavilonu V bylo několik autobusů, o které jsem se moc nezajímal. Pak pěkně zrestaurovaná stará Škoda. Velka expozice elektrických aut jejíž hlavní doménou byla elektrická Škoda Superb. Škoda, že jsem nestihnul model Tesla Roadster… Tatra měla velkou expozici s množstvým speciálních úprav. Avia tu měla elektrickou verzi vyvinutou společností Smith. Iveco mělo v expozici několik autobusů a pak také model Eco Daily a modely Eurocargo a Stralis. Konečně Fiat Professional vystavoval Scudo a Ducato 4×4 a Doblo Cargo. Díky tomu, že jsem sem nejel o víkendu jsem bohužel neviděl výstavu youngtimerů.
Sečteno a podtrženo. Letošní ročník Autosalonu a Autotecu Brno, které byli porpvé a snad taky naposled spolu, se moc nepovedl. A to taky díky vysoké ceně pronájmu za metr čtverečný výstavní plochy, díky tomu zde nevystavovalo více značek ať už osobních nebo nákladních a užitkových automobilů. Ale snad bude příští ročník samostatného autosalonu lepší.
FOTOGALERIE:
*omluvte kvalitu fotek, foceno mobilem…
Miss dodávka :-) (Anketa) Který ze současných hot hatchů je váš nejoblíbenější? (Anketa)
8 Responses to Autosalon & Autotec Brno 2010
[1]
11 června, 2010 v 1:34 pmSkyDriver
To je právě ono autosalon byl jen jako doplněk AutoTecu takže se tomu může divit pouze blázen, každý přece ví že ten správný Brněnský Autosalon je pouze v lichý rok. A s tou Škodou proč by měla na nějaké okrajové vesnické výstavě dělat světovou premiéru, když si třeba může počkat na příští rok. Ale ani tak si nemyslím že by něco takového udělala je to přece Škoda výhody pro evropu né pro Čr.
[2]
11 června, 2010 v 3:03 pmSkyDriver
Jinak článek dobrý, a smekám že jsi měl odvahu tam zajít.
[3]
11 června, 2010 v 3:27 pmT613
Ta Avia VB je cestovatel v čase :-)) Model z roku 93 v barvách organizace, která zanikla v 91 😀
[4]
11 června, 2010 v 3:43 pmjurajos
T613: Hnidopichu! 😀
[5]
11 června, 2010 v 3:51 pmAmerika
Asi tam neměli co dát, tak přebarvili nějakou novější Avii a mysleli si, že to nikdo nepozná. To bys tu ale nesměl být ty 😀 Osobně jsem si toho taky nevšimnul… 😉
[6]
11 června, 2010 v 3:56 pmT613
jurajos: no co , mě tohle dokáže pobavit 😀
[7]
11 června, 2010 v 5:59 pmjurajos
T613:mňa skôr dokáže pobaviť že je niekto schopný toto rozoznať! 😀
[8]
11 června, 2010 v 6:11 pmT613
Já mezi Aviemi byl častěji než ve školce, takže mám zhruba přehled, kdy která přišla do autoparku Prioru 😉
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.