-
Koncern VW vs. ostatní Část druhá – Polo vs. Fiesta
Po (ne)úspěchu s první částí této srovnávačky nyní přicházím s druhou. Utkají se v ní malé automobily. Nejdříve ale pár doplnění a nedorozumění z první části. Zaprvé bych chtěl říct, že tento test nemá očernit VW a ani žádnou jinou značku. Vytvořil jsem ho pouze proto, že někteří uživatelé tohohle fora uznávají pouze koncern a nic jiného. Nepochybně je koncern výrobcem jednich z nejkvalitnějších vozů součastnosti. Jen jsem chtěl prostě dokázat, že na úrovni na jaké se pohybují vozy VW a spol. Se minimálně pár dalších výrobců pohybuje. Dále jsem upustil od statistik SDA.
Přeji tedy příjemnou zábavu….. 😀
Malé automobily
Koncern VW má v segmentu B hodně zástupců. Jmenujme: Audi A1, Škoda Fabia, Seat Ibiza, VW Polo….. Některé se dají koupit v mnoha vezích(Škoda Fabia Scout, Seat Ibiza ST, VW Polo GTI…) Za všechny jmenované automobily jsem vybral asi nejdiskutovanější automobil a to VW Polo. Jeho protivníkem nebude nikdo menší než dnes asi největší konkurent, který se jmenuje Ford Fiesta.
Duel druhý: VW Polo 1.4 Comfortline vs Ford Fiesta 1.25 Duratec Trend
Před zahájením srovnávaní pár slov k srovnávaným automobilům. VW Polo se, v součastné už paté generace, vyrábí od roku 2009. Jeho premiera se uskutečnila na autosalonu v Ženevě. Ještě téže rok se stal Evropským autem roku 2010. Vyrábí se v 3 i 5-ti dvéřové verzi, sportovní verzi GTI, „oplastované“ verzi Cross a pro některé trhy taky jako sedan. Model v nabídce aky jako úsporná verze Bluemotion. Jeho dnešní konkurent Ford Fiesta se představil o rok dříve, ale již v roce 2007 byla na autoshow ve Frankfurtu k vidění studie Verve, která se stala předobrazem budoucího modelu. Samotný model se tedy představil v roce 2008 v Ženevě. U nás se prodává ve 3 i 5-ti dvéřové verzi a také jako dvou dvéřový Van. Na trzích v Asii a Americe se prodává také jako Sedan. Stejně jako Polo nabízí i Fiesta „eco verzi“ Econetic.
Design exterieru
Oba konkurenti jsou poměrně nové automobily. Přesto, že je v rocích výroby dělí jen jeden rok, v designu je to jako den a noc. Mladistvá, sportovní Fiesta proti konzervativnímu, ale úspěšnému designu Pola. Ve VW vsadili, po úspěchu Golfu VI, na design, ketrý se Golfu velmi podobá. Však mu také někteří začali přezdívat „Baby Golf“. Pravda ale je, že i přes konzervativní design je Polo jedním z nejúspěšnějších malých aut součastnosti. Jako proti pol působí Fiesta. Ta má zjevně zacíleno na mladší publikum, které ocení hrany a ostré křivky. Přední část je ale na můj vkus příliš přkombinovaná. Nelíbí se mi velká přední maska. Design je hodně věc subjektivní a ač jsem si nikdy nemyslel, že dám hlas za design VW dnes je tomu tak. Konzervativnost vítězí nad mladistvým a sportovním vzhledem.
Po první části (pro někoho neočekávaně) 1:0 pro VW
Interier
Díky tomu, že jsem v obou autech seděl už mnohokrát musím říct, že design interieru Fiesty je mi mnohem bližší. U malých aut je mi prostě hravost v interiru bližší. Přílišná konzervativnost v tomto ohledu podle mého názoru trochu škodí. Ale nutno přiznat, že i technicistní vzhled Pola má něco do sebe. Kvalitativně jsou na tom obě auta skoro stejně. Ač tedy při přečtení některých dlohodobých recenzí mám pocit, že je to přesně opačně……… Jediné co mi na některých interierech Fiest vadí, je ten fialový potah palubní desky. Naštěstí to nění nutnost u všech. Rozvržení prvků v obou kabinách je na skvělé úrovni, tady se ukazuje, že oba automobily jsou na vrcholku třídy. Polo je ale přece jen v tomto ohledu trochu lepší. Změť tlačítek Fiesty není pro uživatele, který si vůz jde jednou vyzkoušet nic příjemného. Nutno přiznat ale, že při delším soužití se na to bude dát zvyknout. Posladní kapitolou je volant. Lehce ohnutý konec volantu Fiesty se mi moc nelíbí. Polo je mi v tomhle směru milejší. Vítězství v téhle kategorii je velmi těsné. Pokud ale přihlédnu ke vzhledu a kvalitnímu zpracování, tak pro mě je vítězem Fiesta. To co neplatí pro exterier, platí pro interier.
1:1
Prostornot
Nejdříve pár suchých čísel. Polo má délku 3970 mm, šířku 1682 mm a výšku 1485 mm. Rozvor náprav má délku 2470 mm. Kufr má objem 280 – 952 l. Fiesta vyjíždí na trh s délkou 3950 mm, šířkou 1722 mm a výškou 1481 mm. Rozvor má hodnotu 2489 mm. Kufr má objem 281 – 965 l. Takže suchá čísla máme. Kufr Pola je trochu lépe přístupný než ten u Fiesty. Bohužel, tady sportovní design trochu vládne……. Uvintř je místa vpředu dost. Vzadu je to o málo horší. Přece jen jsme v segmentu B. Tady je lepší Polo stejně jako v místě nad hlavou, protože svažující se střecha Fiesty je přece jen trochu problem. Díky většímu prostoru vzadu a lepšímu vstupnímu otvoru do zavazadelníku nakonec o chlup vyhrálo Polo.
2:1
Motor
Schválně jsem nevybral základní motory, protože 1.2 ve VW prostě nepatří minimálně ke standartu třídy. Zabrousil jsem proto do kategorie výkonějších pohoných jednotek. U Forda jsem vybral jednotku 1.25 Duratec s výkonem 82 koní. U Pola jsem si vybral jednotku 1.4 s výkonem 86 koní. Údaje jsem opět zpracoval do tabulky.
- Volkswagen Polo 1.4
- Výkon: 63kW/86k
- 4 válce
- Nejvyšší točivý moment: 132 Nm
- Převodovka: manuální 5-ti stupňová
- Maximální rychlost: 177 km/h
- Zrychlení 0-100: 12,1 s
- Spotřeba: 5,9 l/100 km
- Emise CO2: 139 g/km
- Palivová nádrž: 45 l
Polo plní emisní normu Euro 5.
- Ford Fiesta 1.25 Duratec
- Výkon: 60kW/82k
- 4 válce
- Nejvyšší točivý moment: 114 Nm
- Převodovka: manuální 5-ti stupňová
- Maximální rychlost: 168 km/h
- Zrychlení 0-100: 13,3 s
- Spotřeba: 5,6 l/100 km
- Emise CO2: 129 g/km
- Palivová nádrž: 42 l
Stejně jako Polo plní i Fiesta normu Euro 5.
V této kategorii je velmi těžké vybrat vítěze. Mohu hodnotit pouze pomocí papírových hodnot a hodnot, které jsem našel na internetu či v časopisech. Fiesta má slabší, ale také úspornější motor. Také spadá do nižší kategorie povinného ručení. Polo má větší výkon, ale také vyšší spotřebu i emise. Zychlení Fiesty je ale o propastných 1,2 sekundy horší než u Pola. Vybrat vítěze je nelehký úkol. Kdo hledí na peníze vybere si Fiestu. Nakonec rozhodlo to, že se s auty určitě nebude závodit a u takhle malých aut se hledí na spotřebu a emise více než na zrychlení. Pokud bych tady měl v Polu famozní motor 1.2 TSI (se kterým se měl tu čest při krátké testovací jízdě se Škodou Yetti) neváhal bych ani vteřinu. Teď s přihlédnutím na spotřebu vyhlašuju vítězem Fiestu. Ovšem, kdo chce může si dát jako vítěze klidně Polo, protože jeho motor je také dobrý.
2:2
Cena
Tady jsem se rozhodl udělat malou změnu a auta budou vybavena stejnou úrovní pomocí konfigurátoru. To je asi nejjednodušší cesta, jak zjisti, které auto je výhodnější.
Cena obou konkurentů je vzácně vyrovnaná. Polo se nyní prodává v akci se slevou 25 000 Kč. Cena bez slevy je 301 600 Kč. Fiesta žádný bonus nenabízí. Její cenovka je tedy 303 190 Kč.
- VW Polo – seriová výbava
- Čelní airbagy a boční airbagy vpředu
- ABS, ASR, EDS, MSR
- ESP
- Isofix
- Radio s CD-MP3 přehrávačem
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
- Elektricky nastavitelná zrcátka a okna vpředu
- Kontrola tlaku v pneumatikách
- 4 ocelová kola 6 J x 15, pneumatiky 165/60 R 15
- Vnější zpetná zrcátka a nárazníky v barvě karoserie
- Výškově nastavitelná přední sedadla
- Asistent pro rozjezd do kopce
A nyní Fiesta
- Ford Fiesta – seriová výbava
- Airbag řidiče a spolujezdce
- ABS a EBD
- Isofix
- Elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětna zrcátka
- Vnější zpetná zrcátka a nárazníky v barvě karoserie
- Manuální klimatizace
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
- rádio s CD přehrávačem s možností přehrávat MP3 soubory, 4 reproduktory, dálkové ovládání na volantu, AUX
vstup pro externí přehrávač - 14″ x 5.5 ocelová kola, kryty kol se 6 paprsky, pneumatiky 175/65 R14
A nyní prvky, kterými jsme museli auto dovybavit na úroveň konkurenta
- VW Polo – příplatková výbava
- Klimatizace „climatic“ – 30 300 Kč
- 5dv. se zadním elektricky ovládanými okny – 35 400 Kč
- Nyní klima a 5dv. v paketu za akční cenu 15 600 Kč (vysvětlení níže)
Polo jsme museli na úroveň Fiesty dovybavit pouze dvěma věcmi a to klimatizací a párem dvěří navíc. Výsledná cena je tedy 367 300 Kč. Pokud bychom ale využili akční paket tak je cena jen 317 200 Kč
- Ford Fiesta – příplatková výbava
- Zadní elektricky ovládaná okna – 5000 Kč
- Boční airbagy vpředu – 5000 Kč
- ESP – 16 000 Kč
- 15″ x 6.0 ocelová kola, kryty kol se 6 paprsky, pneumatiky 195/50 – 3000 Kč
- Asistent pro rozjezd do kopce – nedodává se
- Kontrola tlaku v neumatikách – nedodává se
Pokud Fiestu dovybavíme výbavou, kterou nabízí i Polo, tak dostaneme cenu 332 190 Kč. Nevím jestli jsem doplnil vše důležité. Internetový konfigurátor Fordu mi klek v půlce konfigurace….. 🙁
Pokud ale započteme aktuální slevu 25 000 Kč na VW Polo dostaneme cenu 342 300 Kč. S akčním paketem jen na 292 200 Kč. Přesto je Fiesta stále lacinější asi o 10 000 Kč vůči Polu bez akčního paketu. Jenomže, vůči Polu s paketem je Fiesta dražší asi o 50 000 Kč.
Polo má bohatší základní výbavu, kdy kromě klimatizace nabízí skoro vše co si v malém autě můžete přát. Naopak u Fiesty zamrzí absence bočních airbagů v základní výbavě a taky nemožnost připaltit si za některé prvky. Polu budiž ke cti, že v základu nabízí ESP, kontrolu tlaku v pnuematikách, prostě věci za které se u Forda musí připlácet anebo se za ně nedá připlatit vůbec….. Také musím pochválit konfigurátor VW, který pracoval bezchybně. Vybírání vítěze je velmi těžké. (Ford nemá v základu to co má VW, ale zase má lacinější příplatky (i když se za něco nedá připlatit vůbec). Cena ale rozhodla, že si Ford odváží důležitý třetí bod.) – to by platilo za normálních podmínek kdy by se na Polo nevztahovalo tolik akcí. Nyní se ale na Polo vztahuje akce a ještě si můžete koupit akční paket a proto, ač je Fiesta úspornější, tak si Polo odváží třetí bod a vítězí tedy v testu 3:2.
Vysvětlení proč je vítězství Fiesty v závorkách. Jeden kolega diskutér mě upozornil, že klima a 5dv je za akční cenu (příplatek 15 600 Kč). V tom případě Polo vychází lépe a vyhrává tento souboj. Omlouvám se všem, kterým jsem způsobil nějaký prvotní šok, že si Fiesta odváží vítězství. Nabídce jsem nevěnoval pozornost, protože je časově omezena. Tedy pokud budete brát akční nabídku, Polo vyjde výhodněji. Pokud ale akci nevyužijete, tak Fiesta vychází výhodněji. Pořadí si tedy můžete v cenové bitvě i přehodit podle toho, jak hodnotíte, jestli základní verze bez akcí, či přihlížíte i k akcím.. Já započítávám i akci, takže vítězí Polo. Ještě jednou omluva…..
Konečný výsledek: 3:2
Průběžný stav: Koncern VW vs. ostatní: 1:1
Fotografie:
Exterier:
Fotku Pola se mi povedlo stáhnout z konfigurátoru, u Fiesty jsem takové štěstí neměl…..
Bohužel foto neodpovídá tomu, co jsem si nakonfiguroval…….
Interier:
Tady jsem měl větší štěstí. Obě fota jsou z konfigurátoru.
Závěr: Ford Fiesta i VW Polo jsou natolik špičková auta, že si zasloužili vyhrát oba. Polo díky výbavě, zpracování, exterieru. Fiesta zase díky nižší ceně, úspornějšímu motoru a hezčímu interieru.Pořadí testu může být klidně obrácené. Obě auta jsou na tolik dobrá, že jestli je jeden první a jedn druhý je úplně jedno…….. Každý ať si dá pořadí jaké chce. Moje volby by byla takováto. Jen v případě Pola bych sáhnul po verzi 1.2 TSI, jenomže na tu nemá Fiesta ve svém motorovém arzenalu stjně výkonnou odpověď……….
Který z uvedených malých automobilů by jste si vybrali?- VW Polo
- Ford Fiesta
Ještě jednou se omlouvám za chybu a děkuji za upozornění. Je vidět, že někdo si můj článek četl důkladně a to se mi líbí! 😀 😉
Příště: Nižší střední třída
Lancia-Chrysler, Fiat a spol. Koncern VW vs. ostatní – Část první
12 Responses to Koncern VW vs. ostatní Část druhá – Polo vs. Fiesta
[1]
25 ledna, 2011 v 8:10 pmStarfighter
Asi budu za kazišuka, ale v Polu je příplatek za klimatizaci a 5 dveří (elektrika) 15 000 rovných. Čili výsledná cena za tebou nakonfigurovaný Comfortline je 317 200 Kč; resp. 292 200 Kč se Škofinem.
[2]
25 ledna, 2011 v 8:15 pmAmerika
Ano máš pravdu na ofiko webu jsem ji našel. Děkuji. Moje chyba. Článek předělám…..
[3]
25 ledna, 2011 v 8:23 pmmiromen
Bral bych Fiestu 1.2 TSI takže ani jedno.
[4]
25 ledna, 2011 v 8:29 pmAmerika
[1] Starfighter
Ještě raz díky……. 🙂 Kdyby to objevil třeba GTI a ne ty, už bych byl za blbca……… 😀
[5]
25 ledna, 2011 v 10:13 pmStarfighter
[4] Neděkuj, to je v pohodě 🙂
Ale stejně bych už za tyhle peníze jednoznačně volil Golfa, za pár peněz navíc teď s tím akčním paketem dostaneš všechno, co na běžný jezdění potřebuješ.
[6]
25 ledna, 2011 v 11:33 pmberann
Zajímavé srovnání a respekt.
Btw u Pola mi přijde klima v ceně 10% auta celkem úlet. A věci jako boční airbagy, asistent rozjezdu do kopce, kontrola tlaku v pneu mi taky v tomhle segmentu přijde nadprůměrná.
[7]
26 ledna, 2011 v 7:50 amAmerika
Takže, doufám, že všichni pochopili, že jsem si toho navšiml a taky doufám, že všichni pochopili jak má srovnání vypadat. Děkuji za kladné komentáře i za přečtení.
Je pravda, že nebýt u Pola akčních příplatků, vyhrála by Fiesta. Ta klima je fakt předražená, ale co se dá dělt…..
[8]
26 ledna, 2011 v 10:26 amEmel
Amerika: Polo má ten akční paket snad odjakživa, stejně jako Škodovka (ta má v paketu klimu a elektrická okna)… logiku v tom nehledej, tohle prostě musí kupec koncernového auta znát.
Jinak třeba kategorie motor mi přijde nešťastná… když už jsi zvolil různé objemy motoru (ač Fiesta nabízí i 1.4 na 96k s prakticky stejnou dynamikou jako Polo – proč?), mělo si Polo odnést vítězství – rozdíl 0,3l v normované spotřebě podle mě nemůže vyvážit mnohem citelnější rozdíl v dynamice.
Jestli chceš vidět, jak má srovnání v téhle třídě vypadat, mrkni na blog k Perunovi…
[9]
26 ledna, 2011 v 3:39 pmAmerika
[8] Emel
Takže, za prvé já nejsem kupec koncernového auta a hold jsem si toho nevšiml. Za druhé. Motor, jistě, Fiesta má nižší spotřebu jen o 0.3l ale taky má nižší emise, sazbu povinného ručení.
No a za třetí. Perun měl tahle auta k dispozici na jízdu. Na rozdíl ode mě. Já srovnávám jen papírové hodnoty……..
Tobě se bohužel nezavděčím…….
[10]
26 ledna, 2011 v 7:57 pmEmel
Amerika: Emise CO2 nejsou nic jiného než převlečená spotřeba a majitele obvykle nijak netrápí. Mohl jsi vzít Fiestu s 1.4, dynamika by byla skoro stejná a to ostatní taky… vyhnul by ses zjištění, že menší motor méně žere a méně jede, což se tak nějak dalo čekat ;-).
Mimochodem, z odlišné motorizace vyplývá i pro mě nejzajímavější zjištění- se srovnatelnou motorizací (1.4) je Fiesta dražší, než Polo!
Co se Peruna a zavděčení se týče… to byla reakce na větu „doufám, že všichni pochopili jak má srovnání vypadat.“. Ale ber to z té lepší stránky.. blog jsem si přečetl a kritika je snad konstruktivní :-).
[11]
26 ledna, 2011 v 8:32 pmAmerika
Hmmm….. Kritika konstruktivní za tu jsem rád…….
[12]
27 ledna, 2011 v 2:47 pmwolff
Z těchto dvou sem volil Polo.
Fiesta je jistě dobré auto, o tom netřeba debatit, ale design Fordu zejména v interiéru je pro mě nepřekousnutelný, stejně tak jako motory Fordu a vnější vzhled (tak to asi až tak dobré auto nebude? :-)), když to tak čtu po sobě)
Být ve výběru Punto, Mito, Corsa volil bych je. To jsou lepší auta.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.