-
Renault Avantime
Článek na hlavní stánce ACZ mě donutil zamyslet se nad geniálním designerském díle Patricka Le Quémenta. Tohle auto předběhlo dobu. To je jasné. Bohužel bylo nedostupné, avantgardní a nespolehlivé. No ale technikou tohoto skvostu se tu nechci zabývat. A tak opět zpět k designu a vlastně i tak trochu k principu, proč auto vzniklo.
Renault chtěl tímto autem vstoupit do, pro něj dosud neprobádané kategorie, luxusních limuzín….. Vůz prakricky neměl přímého konkurenta. Proč? No důvod je jen jeden. Originalita. 3.dv. karoserie typu MPV-kupé je opravdu, opravdu neobvyklá. Dodnes se o ní nikdo jiný nepokusil. To je také důkaz, že auto zásadně předběhlo dobu. Připohledu na auto musí srdce designového nadšence skoro zaplesat. Neobvyklý boční profil, krátká přední kapota a a netipická zakončená zadní část. Nutno ale také podotknout, že i zadní světla byla neobvyklá. Rozdělená na dvě části. Zato přední část zcela odpovídá standardu. Interier byl jako z jiné planety. Několik displejů, mohutná středová konzole, na které téměř nebyla tlačítka. Zkrátka správné UFO.
Naneštěstí se Avantimu vyrobil pouze 8 557 kusů. Roční plánovaná produkce Renaultu byla 10 000 kusů. Vůz se vyráběl od roku 2001 do roku 2003….. Bohužel najít dnes u nás kousek v dobrém stavu je téměř nemožné. Originalita a nespolehlivost totiž znemožnily prodej vícero kusů…… Bohužel. 🙁
Jedno se ale Avantimu upřít nedá. Ať se vám líbí nebo ne, zapamatujete si ho. A to byl možná malilinkatý úspěch Renaultu. Ale možná to taky bylo pyrrhovo vítězství…….
Fotogalerie: (zdroj:intenet)
Volkswagen Beetle 2011 Ženeva 2011 – můj pohled + fotogalerie
10 Responses to Renault Avantime
[1]
12 března, 2011 v 10:53 pmvrkuboy
Ještě dodám že v Ženevě se jedna nejmenovaná automobilka chlubila dvojitým závěsem dveří na svém konceptu… V tomto směru je Avantime předběhl a hlavně měl tento systém i v produkční verzi o čem u mini dost pochybuju.
[2]
12 března, 2011 v 10:56 pmAmerika
Jak říkám. Avantime předběhl svou dobu. A za rok, dva, tři budou některá řešení z tohoto auta kopírovat mnozí další výrobci……. A samozřejmě ho budou vydávat za vlastní, „inovativní“……. 🙁
[3]
13 března, 2011 v 12:40 amCuldaraztriptaco
Přátelé, je jen málo automobilů podobného ražení (marně hledám v paměti něco podobně nevšedního a přitom použitelného). Na koncepčních vozech (a na sériovém Avantime) od Patricka le Quémenta obdivuji skloubení futurismu a odvážných tvarových řešení se zachováním reálných možností karosérie v sériové výrobě i následném provozu.
Na Avantime lze nahlížet jako na automobil, který byl skutečnou avantgardou, neboť některá řešení našla (designové prvky sériových Renaultů), nacházejí (styl otvírání dveří u vize Mini Rocketman, který je tomu u Avantime vcelku podobný) nebo někdy v budoucnosti najdou své uplatnění.
[4]
13 března, 2011 v 12:41 amAmerika
Avantime: chlape ty mi mluvíš z duše! 😀 Lépe bych to nevyjádřil…… 😀
[5]
13 března, 2011 v 12:55 amCuldaraztriptaco
Amerika: díky, kolego 🙂 A díky za sepsání Tvých dojmů. Je dobré udržovat Avantime při životě 🙂
[6]
13 března, 2011 v 1:00 amAmerika
Jo auta jako Avantime je důležié udržovat při životě…… Aby se na skvosty jako on nezapomělo…… 😀
[7]
13 března, 2011 v 7:09 amvrkuboy
Avantime rozhodně neupadne v zapomění… teď myslím auto sorry Jakube 🙂 Je to snad jedno z mála aut na které má shodný názor trojka z topgearu a to se nestává často, ale to jak ho zprznili jim neodpustím. Každopádně Avantime je výhodná investice! Vzhledem k tomu jak je to auto jedinečné a s počtem vyrobených kůsů který moc neutekl počtům nějaké limitované série má jasně nakročeno ke statusu klasiky. Osobně dělím auta na Avantime a ty ostatní 😀 Opravdu není s čím srovnávat. Možná to auto vnímá někdo jak ošklivou skulpturu, ale co… Picasso taky nebyl pochopen a dnes?
[8]
13 března, 2011 v 10:22 pmMagistr
[7] vrkuboy: …a dnes se po něm jmenují hned tři Citroëny 😉
Ale jinak souhlas, tipoval bych že Avantime bude časem docela vyhledávaný exot. Teď je asi ideální čas ke koupi.
[9]
14 března, 2011 v 3:35 pmelloco
Myslím, že Avantime ublížila vysoká cena (myslím, že to bylo cca 1,6 mil.?) a neobvyklý tvar zádě – a tím i malý kufr. Jinak tento koncept karoserie se určitě ještě někdy objeví…
[10]
27 března, 2011 v 9:56 amDylan McKay
Vždycky děkuju za vše co se o Avantime napíše. Jak píšu v recenzi- jednou si ho znovu koupím. Mám to auto moc rád.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.