-
THE BEST CARS DESIGN 2008 (2. díl)
Několik dnů, strávených projížděním autosalónů, pročítáním časopisů, skic a fotografií vyůstilo v drůhý díl přehledu nejpovedenějších sériových designů za letošní rok. Ve druhém (a zároveň posledním) dílu dokončíme stabilně definované automobilové kategorie a zaměříme se na speciální bonusy, kterými budou designová překvapení a omyl roku. Obzvláště u druhého jsem notnou chvilku přemýšlel, který produkt umístit do této nepříliš lichotivé role. Nebyla nouze ani o pečlivé rozhodování, protože i ve druhém dílu jsem objevil dva a více finalistů, zejména mezi SUV.Kategorie SUV
Dovolte, abych Vám představil nominované vozy z kategorie, která před několika lety zažila novinkový boom. Dnes však došlo k mírnému poklesu novinek, dokonce se spekulovalo o snížení popularity této kategorie. Tyto aspekty se ale netýkají našich finalistů. Mé spekulace se motaly ještě kolem dalších kandidátů, ale nakonec jsem sáhl po:Automobil zvučného jména s neméně hodnotným designem se umístil na prvním místě z důvodu jisté originality, která tímto vozem oplývá jak na exteriéru, tak v interiéru. Na první pohled zaujme poměrně členitá příď, doplněna dynamickým profilem a dovršena stylovými, barokně tvarovanými zadními svítilnami, linoucími se vertikálním směrem, jak je už u Volva zvykem.Interiér se nese plně v duchu svých soukmenovců z rodiny Volvo. Ladná, tenká středová konzole, vyvážené linky a příjemná útulná atmosféra prostě dělají své. Avšak v některých barevných kombinacích může tato oáza klidu vypadat nesourodě. Je tudíž vhodné interiér XC 60 vkušně barevně sladit.Kategorie MPVNyní se vrhneme na vozy kategorie MPV. Tento segment byl za letošní rok prostý novinek, byť se zde objevili významní hráči. Z pusté nabídky noviek jsem tasil po Chevroletu HHR a Citroënu C3 Picasso. I přes to, že si modelu HHR nesmírě vážím za jeho velmi milý a povedený retro design, nejedná se o ryzí MPV, tudíž si vítěztví odváží:
Třetí model z pera mistra Picassa nabídne vysokou originalitu exteriérového designu, který kombinuje novodobý styl Citroënu s dosud neprobádanými vodami. Model miniMPV se v této značce objevuje poprvé. Zatímco příď mě svými dvěmi bradami nijak výrazně nenadchla, zbylé (spíše obecné) pojetí karoserie je stylové a originální. Profil můžeme s klidem označit za vyvážený a nekontroverzní. Musím také připomenout zajímavý, tenký A – sloupek, který byl použit i na větším členu rodiny Picassových.Interiér. Kombinace vkusně sladěných tvarů a materiálů. I když osobně bych černou barvu v horní části přístrojovky nahradil třeba cihlovou a stejným odstínem bych doladil zbylý interiér. Za povedené považuji řešení zvláštně tvarovaného středového panelu.
Sportovní KupéVím, že bych mohl nominovat kdejaký supersport. Vím, že by se mezi nimi našly skutečně unikáty, které jsou bohužel mimo finanční pole většiny z nás. Ale jako vítěze kategorie Sportovní kupé jsem označil vůz, který je ztělesněním klasické francouzské ladné architektury, nonšalance, zdravé dynamiky a decentní dávky odvahy.
RENAULT LAGUNA COUPÉ
Chválit interiér Laguny Coupé by bylo jako nošení dříví do lesa. Opět musím přpimenout skvělé zpracování a prvotřídní dojmy u designu. Přístrojová deska je doslova vlnou elegance a noblesy. V mainstreamu dosud nevídané. Automobil snadno zapadne i do prémie…Překvapení rokuDo této kategorie jsem si dovolil umístit model, který jakoby se zrodil u jiné značky, než je tomu skutečně tak. Tento automobil, který si upravil označení CC a stal se jakýmsi „lidovým CLS“ jakoby boural dosavadní zvyklosti své, doposud silně konzervativní, značky. Už první dojem z designu exteriréru napovídá, že se u VW děje něco mimořádného. To bych od něj v životě nečekal.
Ano, i VW se naučilo vyrábět osobité vozy. Jeho Passat CC rozvíjí styl, který v roce 2004 nastolil velice osobitý, elegantní Mercedes – Benz CLS. Jeho vzor (jak sám VW prohlásil), nejvíce připomíná ve svém ladném profilu. Zadní světla mají osobitý tvar, i když jsou mezi lidmi patrně nejdiskutabilnějším prvkem na vozu. Passat CC podle mého nabízí o poznání elegantnější pozadí, než jeho vzor CLS s poněkud rozteklou záďí…Příď se drží zavedených standartů značky, o čemž vypovídá klasická maska chladiče, ovšem zde elegantě zakomponována do elegantních prolisů, doplněných dynamickými světlomety.Interiér, konkrétněji jeho přístrojová deska je takřka celá převzata ze standartního Passatu, což v původním modelu přináší sice solidní, ale velice nudnou atmosféru. Ve verzi CC je však doplněna velmi zdařilými prvky, jako například stylový volant, hlavice řadící páky, či drobná vylepšení středového panelu. Co je rovněž změnou k lepšímu, jsou výplně dveří, které už nejsou tak prapodivně tvarovány, jako ve standartním modelu. Celkový dojem z kabiny umocnil jakýsi prémiový odér.
Omyl roku
Vozy (potažmo jakékoliv produkty průmyslového designu) naštěstí letos nebyly tak handikapované, aby měly tu čest, stát se součástí této nepřílíš lichotivé kategorie. Pár výjimek jsem ale přeci jen našel. První z nich je Tata Nano. Tato pojízdná krabička od sirek je vzácný příklad toho, jak nemá vypadat automobil. Ale jelikož se jedná o skutečně ultralevný produkt, u kterého nemůžeme předpokládat, že se stane králem krásy v segmentu, od ostudy jsem ho ušetřil. Ta se spíše snesla na:Po tolika sezónách krásným monopostům, jejichž svižné tvary platily za ztělesnění dynamiky, pomalu začíná odzvoňovat. Stále ale doufám, že se tato imitace šlapací závodničky neroznese i do jiných stájí. Úzký zadní spoiler a rozdělené přední přítlačné křídlo z monopostu Formule 1 evokují tvary sérií, jako je F 3000.Svět Formule 1 dostal další krutou ránu. Jako by jednotné motory a medaile nestačily…
Koncept roku
V letošním roce se zajímavých konceptů zrodilo více než dost. Jeden z nich ale něčím zdatně vybočuje z řady. Hlavní prvek, který ono vybočení způsobuje, je jeho celková filozofie, na hony vzdálena zbytku světa. Automobil, který evokuje organickou látku a který vypadá, jako by byl odlitý z jednoho kusu materiálu, nese hrdý název:Jak už bylo zmíněno v úvodu, automobil působí jako celistvý odlitek a jeho design je fenomenální. Podle mého se jedná o nejvíce futuristický Renault od dob kultu Avantime. Exteriér je ladný, čistý, svěží a také patříčně dynamický. Příď se nese v duchu impozantní masky se špičkově propracovanými linkami, které jsou při rozsvícení štíhlých světlometů a mlhovek z boku (společně s firemním znakem) krásně osvětlené. Povšimněte si již zmíněných světlometů, které obsahují soustavu světelných pásů…Prvky, jako jsou litá kola, evokující větrný vír, zadní svítilny (či záď obecně) či skleněné plochy patří na samotný vrchol designového umění.Interirér vozu působí jako kabina letadla za pár desítek let. Spodní část palubní desky, společně se stropem je navržena v podobném stylu, jako maska chladiče. Dominují zde ladné linky a harmonie. Jedinečné je celkové pracoviště řidiče. Celý interiér vozu (sedadla, palubní deska, pedály, připomínající ploutve…) je perfektně vypracovaný. Osobně jsem na Ondeliu nenašel místo, kde by nebyl výjimečný. Dokonce mne zaujal natolik, že bych mu rád v budoucnu věnoval samostnatný článek. Zkrátka Ondelios si mne získal. Bravo!
Pochvalným svoláním jsme ukončili naše ohlédnutí za deignovými kousky, které letos rozhodně stály za povšimnutí. Rekapitulace těchto strojů pro mne byla příjamnou záležitostí. Doufám, že jsem nebyl sám a že se zde, ve vyhlášení THE BEST CARS DESIGN zase za rok ve zdraví sejdeme a pokocháme úchvatnými designy. Už teď si pročítám seznam připravovaných novinek a pozoruji, kdo zde bude figurvat napřesrok…
RENAULT ONDELIOS
DESIGN MONOPOSTŮ FORMULE 1 (PRO SEZÓNU 2009)
VOLKSWAGEN PASSAT CC
Pozoruji karoserii a ujišťuji se, zda – li je její ztotožňování s konceptem Fluence (2004) oprávněný. Ihned odpovídám, že ano. Laguna si od Fluence vypůjčila styl profilu. Dalo by se říct, že i skvěle vyvážené proporce mají určitou rodinnou vazbu s Fluence. Záď modelu je osobitá a elegantní. Skvěle vypadají stylové, horizontální světlomety a krásnou optikou.
CITROËN C3 PICASSO
VOLVO XC 60
Dieppe – továrna na sny (3. díl) – nástupce je za dveřmi… Dieppe – Továrna na sny (2. díl)
185 Responses to THE BEST CARS DESIGN 2008 (2. díl)
[1]
6. 4. 2009 v 14:02Culdaraztriptaco
C5 jsem osedlal několikrát, ale nikdy jsem s ní nejel. ale ta snad až příliš měkká sedadla mi stačila 🙂 , nevím, jak jsou pohodlná na dlouhých cestách… z Fabie jsem zvyklý na „tvrdé“ podmínky, takže si říkám, že by to trochu potřebovalo změkčit…
Mazec jsou letos formule – kdo by to byl řekl, co se stane z Buttona 😀 , kupodivu boduje i veterán Barichello 😀
[2]
7. 4. 2009 v 15:22meto
Počúvaj Avantime,
fandím ti, lebo už meno máš podľa auta, ktorým som jazdil 6 rokov (naozaj veľmi elegantné a pohodlné jazdenie).Od minulého týždňa neviem čo s ním, pretože som presedlal na novú modrú Lagunu GT.
[3]
7. 4. 2009 v 18:19Culdaraztriptaco
(152) Meto, děkuji a gratuluji k výběru automobilů. Já jsem se svezl Lagunou Coupé, ten systém 4Control má něco do sebe. Ještě jednou gratuluji.
[4]
8. 4. 2009 v 7:38meto
So 4Control je trochu zvláštny pocit jazdenia – veľmi dobrý. Otočka na malom polomere … .
[5]
8. 4. 2009 v 7:40meto
Nevieš ako odpredať avantime?
[6]
9. 4. 2009 v 13:27Culdaraztriptaco
Ten 4Control přináší stejný poloměr otáčení, jako o dvě třídy menší model Clio, což není k zahození. Když jsme byly na parkovišti, byl systém hodně cítit na zadních sedadlech kupátka…
Tak zájemců o Avantime se určitě najde plno, o to bych se nebál. Co máš za motorizaci?
[7]
10. 4. 2009 v 0:13kolmar
(151) ja z Fabie do C5 a pohoda… tie sedadla su podla mna celkom ok, nenadchnu, no ani nesklamu… na dlhe trasy OK, lebo vedia aj podrzat telo. Inac ta C5 prezila 1400 km z Talianska na slovensko za 14 hod 🙂 Tal, Rakusko cca 160-170 a Madarsko preletene na doraz… dostala zabrat uz caka v servise 🙂 treba prehliatku + posiel ventilator + brzdy treba + na dialnici v Rakusku sa zuzoval pruh a pri predbiehani kamionu padli za obet spatne zkradla… ktore sa ocesali o tahac a o beton 🙂
F1 je super!!! difuzori robia rozdiel triedy, no obe podniki boli super podivana. No Wbeber vs. Hamilton, kazde 2 zakruty zmena pozicia – famozne pozeranie… a tie sachy v boxoch…oh… no Button zatial moze byt stastny ako blcha, no ferrari bez bodu 🙁
[8]
10. 4. 2009 v 11:16Culdaraztriptaco
Jojo, souboj Hamiltona s Webberem byl dobrej… ale ten Brawn GP je maso! Difuzor skutečně dělá svoje, na koni je i Toyota, do které by to doposud málokdo řekl. Totéž Williams, tým s noblesní image, ale s doposud diskutabilními výkony… každopádně je to zajímavé sledovat, jak šampioni tápou za outsidery 😀 … co se týče Renaultu, i kdyby měli brilantní techniku, tak Alonso sám bodový přísun pro tým neutáhne a pořád je bude tahat ke dnu sice talentovaný, ale psychicky velmi nevyrovnaný Piquet… měli si tam nechat Kovalainena, ale za Nelsonem šli sponzoři…
Myslím, že se v C5 musí skvěle cestovat, je to žehlička delších tras… a to nemluvím o té nové.
[9]
10. 4. 2009 v 23:42kolmar
No hej… tak tak… som zvedavi co nam pripravi Cina a aj co nam pripravi na „obed“ FIA toho strnasteho… ze ako ich okruhly stol zasadne… a rozhodne, co s difuzormi bude, netrufam ci tvrdit jedno alebo druhe… Ale zatial sampionat 5 hviezd, zatial vzdy na cele Brawn no uvidime, napr. to WRC mi uz vyraza dych… vsetko zatial vyhral Loeb, 4 x na cele… jeho najfamoznejsi start… skoda ze Marcus imprezu poslal v lavotocivej cez strechu… ale drzal sa statocne… A videl si video Latvalovej havarie?? ak nie najdi si ho na auto.cz… neskutocny brutal…
[10]
11. 4. 2009 v 18:23meto
Avantime mám 2.0T v Dynamic bez šíbra, v modrej. Som jediným majiteľom. Škoda, že sa nerobí, určite by som zostal pri novšej verzií Avantimu. To cestovanie je pohodlné. No, nové je nové.
[11]
12. 4. 2009 v 18:48Culdaraztriptaco
Meto, šéfdesignér Renaultu jednou prohlásil, že by se rád vrátil k odkazu modelů Avantime a Vel Satis, ale podle posledních spekulací o ukončení výroby Vel Satisu, Espace a dokonce i Laguny (!) jsem velmi skeptický… asi k tomu nedojde.
2.0T, Dynamic, slušný kousek. A navíc je v nejtypičtější barvě pro Avantime, tak jak to má být 🙂
[12]
12. 4. 2009 v 18:52Culdaraztriptaco
Tak Loeb je fascinující pilot… ta jeho dosavadní kariéra nemá chybu! Navíc, když se k tomu připočítá více než solidní mechanika Citroënu, vychází nám dobrý celek 🙂 Počkej, Marcus je zpátky? To by bylo dobrý, jeho souboje se Sebem byly parádní a pomalu již klasické. na ty havárie se mrknu, je pravda, že jsem poslední dobou rallye trochu podceňoval…
[13]
12. 4. 2009 v 23:53kolmar
No tak seb je borec na pohladanie, toto co on stvara sa len tak niekomu nepodari, to je kapitola sama pre seba. Osobne by som uz bral aby mu mikko viac dychal na krk, no ale ked je dobry – co je, tak si to pravom zasluzi. Marcus bol na impreze v Portugalsku, mas na nete aj videa ako testoval a Bohuzial aj ako to prevratil a potom uz nedokazalo auto velmi jazdit…hoci sa na cestu vratil no akurat zdrzal Solberga… Perfektne casi robil najme piatok, to kazdy „zejral“… no najblizsie nas caka Argentina a tam Marcus urcite nebude, ten tim sa vyjadril, ze s Markusom by chceli spolupracovat (ved ukazal ze nepatri to stareho zeleza) no ale kedy ho uvidime nabuduce tak to netusim…
[14]
17. 4. 2009 v 23:14Culdaraztriptaco
Jak to Marcus převrátil, to jsem viděl… ale vzpomínám a jeho legendární souboje s Loebem… to byla paráda! Hned bych něco takového zopakoval. Takové akce vždycky dělají jakékoli závody atraktivnějšími. O Formuli 1 nemluvě. I když tam to teď začíná být monotematické… tréning vyhrál Button (sákryš, kdo by to byl ještě loni řekl 😀 )
[15]
23. 4. 2009 v 22:13kolmar
Zdravim, tak Markus by sa mohol ukazat castejsie to hej… no a F1 nam to ale pekne vala tohto roku.. tesim sa na Bahrajn… dufam, ze bude dobre pozeranicko.
Ako som spominal, konecne som sa dostal testnuk trochu Civica s 1.8 VVT… ono cool auto. Nicim ma nesklamalo no ale ani nicim extremne nenadchlo…mozno len citlivostou riadenia – parada!!! Budem strucny, motor ok…je to atmosfera, cakal som kus viac, ale 140k neni nic extra…myslim, ze jednotku by dostal, podciarknutu tichostou, kultivovanostou a peknym zvukom. Radenie ok, mozno este kratsie drahy by som bral, ale to uz som ja 🙂 trosku sa mi zdal trosku taky neprijemny odpor… ale ide paka lahucko a rychlosti su presne…takze tiez Ok. Riadenie??!! tak kapitola sama o sebe…presne, citlive, a dobre nastavene…aj prudke zakruty bez prechytavania volantu – OK tak to mam rad… a odozva okamzita, len posilovac je naladeny dost lahko…cize mesto a napr. blaznenie s jednou rukou na volante OK, no vysoke rychlosti by bodlo tuzsie… isiel som 140 km/h a aj pohyb o milimeter auto posielal do stran…. to z mojho nepoznam!!!!!!! proste SUPER Civic dostal 1!!!
No a diskusie o TSI motoroch ma uz dost na auto.cz zlostlil a ich vynasanie do neba, tak som chcel skusit Golf 1.4 TSI.. nemal som vela casu a ani predajca a navyse golf bol len diesel… no ale na parkovisku som zazrel Scirocco a otazka bola jasna !! aky motor?? no a uz sa isli vypisat papiere a utekalo sa do auta….
Prve sklamanie hned na zaciatok…sedadla aj volant vsetko ok… len po nastartovani som si az 30s. musel uvedomovat ci som v bendzine… proste studeny motor isiel uplne ako diesel… hroza!!!! inak prve prudsie zoslapnutie pedalu ukazovalo kladne stranky. PO jazde som bol velmi prekvapeny, ten motor tiahne ako diabol… nikdy by som to nepovedal ale pravda je taka. Mas cez 2000 a zoslapnes a rucicka ide nekompromisne hore… a tocis a nevadne… je to ako turbodiesel s bendzinom dokopy – pre mna sok… fakt je to ok motor. Riadenie supis… vlea zakrut nebolo ale dobre a naladene je tuzsie – tak na rychlu jazdu ok. Radenie tiez ok, len na zaciatku sklamanie z velkeho odporu… ale potom som si zvykol… proste Rocco je tuzsi …. a nerovnosti tlmil tiez lepsie sko Civic… ale Civic je „na tvrdo“ to je zname…. ale aj tak je v poho lebo taka tvrdota ako 147 to neni!!!! Vyzdvihnut chcem este volanty…honda cool, no Scirocco ma dostalo… nie tvar ale hruby venec, ktory sa drzi jedna basen…
Cize Rocco exceloval…nebol by som povedal, no prekvapil v mnohom… naozaj podarene auto… ale kupit by som ho nedokazal – je neprakticke… preto som chcel porovnat s Golfom. A navyse motor bol oproti Civicu sakra rozdiel, preplnovany az 160 k!!!!! chcel som racej porovnat ten slabsi… no nebol … cize uz papierovo mala honda nevyhodu… skoda, ze 140-tky nerobia…vtedy by to bolo objektivne…
Tak to je hadam dost.. o dojmy z stareho Pajera a nasich off road hradkach nabuduce…
[16]
28. 4. 2009 v 14:21Culdaraztriptaco
Kolmare, dobrý 🙂 Nechceš založit blog?
Těším se na dojmy z Pajera.
A k těm Formulím – mazec! Myslím, že Brawn GP to má v kapse. A v podstatě i Button. Když se podívám na ten rozdíl: Ferrari a Brawn GP… kde to jsme? 😀 🙁
[17]
1. 5. 2009 v 0:08kolmar
Hmm to az take dobre bolo?? vedel by som to napisat aj zaujimavejsie – „kapinek“ no dost som sa ponahlal a nechcel som roman pisat. Pravdu povediac uz som uvazoval o blogu… ale popri tom mnozstve „mudrych“ „expertnych“ komentaroch ktore casto citam pod clankami ma chut aj presla… neviem mozno neskor uvidime… No mal som uz nejake napady na blog…no nechame si to nabuduce. Napr. co hovoris na toto? vahlasit automobilovu udalost roka 2008…nech kazdy nominuje jednu vec a potom sa da anketa?? co ty nato??? Ja ba napr. nominoval zrusenie Dakaru hned v januari 🙁 alebo konecne prichod Boxer dieselu na trh!!!
Tak to Pajero je 1992. Je to k Alfe tak na robotu. Sranda jazdenie, nezrychluje to, nebrzdi, volant ide lahucko ako odtrhnuty, polomer zatacania ako autobus a rychlostka najnepresnejsia na akej som jazdil. Horsie ako v Daily… prirovnaval som ju k Liazke 🙂
Boli sme aj jazdit v terene a tam je to prave orechove…splhame kopce a tak…boli sme aj v lese no mokro bolo a hoci je MT pneu tak sa s nami vozilo bokom dole svahom a nechceli sme ho opret o buka tak sme to otocili – horko tazko – a isli naspat.
Dnes mal prist mali sme daco opravovat, tak nedosiel – ostal visiet na ceste….tak sme zdrhalis ocom za nim a opravovali aby domov dosiel… spravili sme za hodku.
Tak F1 je supis… aj Bahrajn bol ok, hlavne zaciatok… som zvedavi ako dlho to Brawnu vydrzi…ale zatial im to ide ako pomasle
[18]
1. 5. 2009 v 20:16Culdaraztriptaco
Tak abych pravdu řekl, komentáře od některých lidí pod články na blogu mě od psaní trochu odrazovaly, ale nejlepší je na urážky nereagovat. Nebo je rovnou vymazat (to jsem ale zatím ještě neudělal).
Ale s tou automobilovou událostí roku je to skvělý nápad. Gratuluji! Určitě to uděláme! A bylo by třeba dobré, rozdělit to do kategorií – automobil roku, osobnost roku, design roku, událost roku… ale to si vymýšlím. Nechám to na Tobě jako na autorovi 😉 (každopádně z letoška bych asi nominoval až neskutečný vzestup stáje, vybudované na základech nekonkurenceschopné Hondy, Brownu GP – myslím, že to mají v kapse. Pochybuji, že by nějak výrazněji zakolísali. Už teď mají senzační bodový náskok).
Takže zážitky z Pajera nejsou rozhodně „tuctové“ jako s jinými auty? 🙂
[19]
2. 5. 2009 v 0:50kolmar
Takze tu anketku zrealizujeme??? Hmm s tymi viac kategoriami si mi dal chrobaka do hlavy… Ale treba to premysliet tak aby to nebolo prilis prekomplikovane… lebo vies, menej je niekedy viac!!!!! Tak mna ta automobilova udalost napadla ako prva a dalo by sa tam dat prakticky vsetko… no ale aj ten design by nebol zly… tak ako to robil jurajos po serii rokoch… tak tu bude iba za jeden rok… ved toho prislo pozehnane ci nie???? Osobnost roku???!!! to som trochu v rozpakoch… ci to nebude viac odignorovane ako zrealizovane blokermi!!!! A pravdupovediac kategorii auto som sa chcel vyhnut, lebo kazdy si tam hodi to svoje oblubene a bude to trosku pritiahnute za vlasy… neviem… daj svoj nazor!!! lebo to treba zrealizovat cim skor… kedze je uz MAJ!!!
Tak a ta famoznost co ukazuje BRAWN JP by bola naozaj udalost… no to sa uz pise rok 2009 tak to si nechame nabuduce – ak nahodou toto bude mat minimalne taky dobry uspech ako tvoj vymisel – the best car design – co sa chytilo!!!!!
A mam este jeden bonus: antiudalost roku… resp. šok roku… napr. diesel do Porsche ma napadol… co ty na to?? alebo to uz bude velmi prekombinovane??
Tak Pajero je starsi rocnik… tak vies… Dnes sme ho srubovali, spravili sme vsetko co sme chceli tak ok. Boli sme aj na skusobku, no vzdy neda viac nez 100 km/h… hajzel jeden…neni to na pretekanie, no oficialne ma dat 145 tak niekde je chyba. Novy olej, tesnenie pod krytom ventilov na hlave, palivovy filter, zajtra este uprava a vymena vzduchoveho filtra… a nabuduce nam ostane rucna brzda a otackomer…. no jazdit sa moze kludne uz teraz…ten olej sme vyriesili. Rano ho beriem k majitelovi… lebo dnes tu bol na alfe a nejak nevie 2 auta maraz riadit 🙂
PS: ak sme dali dole intercooler a hadice na vzduch su z vnutornej strany masne od oleja…zeby turbo bolo vybehane, okolo loziska bral olej a tym padom mensi vykon??!! hmm neviem, no to je dlha buducnost kym toto by sme nahodou zacali robit…
[20]
2. 5. 2009 v 0:55kolmar
Ozaj, ak chodis do brna, tak si si urcite vsimol, ze kazdy rok sa vyhlasuje auto 4×4 roka!!! to ma na svedomi „moj“ casopis, ktory kupujem od jeho vzniku dodnes.. a tak 2x si vymenim aj mail s sefredaktorom – je v pohode, len skoda, ze niekedy ma na testy neposluchne.
Tak zahlasuj a mozno aj vyhraj:
http://www.auto4x4.cz/main/anketa.htm
[21]
2. 5. 2009 v 13:20Culdaraztriptaco
Pro tu anketu jsem určitě pro, je to skvělý nápad! Určitě se chytne víc, než můj The Best Cars Design (každopádně díky za pochvalu) – tak si říkám, že bych už teď měl začít přemýšlet, který automobil kde umístím. Čas letí a novinek přibívá 🙂 Určitě doplním kategorie o facelift roku, kabriolet roku (loni chyběl, vlastně jich ani moc nebylo)…
Napadl mě třeba systém jako má Autocar – auto roku, osobnost roku, design roku, událost… ale je pravda, že by v tom mohl vzniknout zmatek. Možná bude lepší udělat následovné: každý by nominoval některé své poznatky z daného roku (například jeho nejoblíbenější auto, událost či zklamání), to by se dalo do velké ankety a poté by se s tím pracovalo dál.
S tím „omylem roku“ – dobrý nápad. Osobně jsem za to umístění dieselu do Porsche, nebo (jestli k tomu nakonec dojde) odchod Ferrari z letošního seriálu F1 (šok jako prase…)
Jen tak mimochodem, na blogu chystám velkou anketu o nejkrásnější tramvaj. Budou to dvě ankety – do roku 1950 a od roku 1950.
P.S.: Na autosalon do Brna chodím od roku 2003 pravidelně (akorát jsem kvůli nemoci musel vynechat AutoTec 2008). Abych řekl pravdu, ankety jsem nějak přehlížel ale tak o těch čtyřkolkách mi není neznáma. Ještě jsem pečlivě neviděl nominované, ale už teď tam mám několik favoritů… třeba Koleos, Murano a další…
[22]
2. 5. 2009 v 23:11kolmar
Tak ani nie pol rok presiel a aut je mnoho… no tak si to zapisuj. Kabriolet roku viem, ze chybal – to bol moj napad 🙂 a ze ich bolo malo? tak to hej, no napr. IS 250 C alebo G35 Cabrio zato stali!!!! Toho roku asi uz teraz je jasny vytaz, A5…no ale uvidime co sa este urodi.
Ja sa nechcem „opičiť“ po Autocari…. chcem spravit daco zaujimave, nove a vcelku nie prilis prekomplikovane… v jednoduchosti je krasa… a ak bude niecoho vela, tak to moze mnoho ludi odradit…
To co si navrhol je dobre, no trosku by som to upravil. Rozmyslal som a napadli ma 3 kategorie.
1. Tak prva by bola automobilova udalost roku – tu by sa dalo teoreticky dat vsetko, aj nejaky extra prichod auta (hoci som sa tomu pôvodne chcel vyhnut…ale uvidime ako si budu viest) nove doteraz nevidane tech. parametre, resp. dlhoocakavane – napr. boxer diesel, alebo aj napr. zruseny dakar a podobne udalosti z motosportu….
2. Naozaj by som dal Design roku 2008… myslim, si ze s nominaciou problemy nebudu maximalne ziadne!!!!! to by mohlo vyjst, len neviem ci Jurajos a T613 na to maju autorske prava 🙂 nechcem to okopirovat…. len upravit po vlastnom…chapes…(oni mali casove useky…)
3. samostatnu kategoriu by som dal motoristicky omyl resp. preslap roku…
Co ty nato??? Mohlo by to tak byt???? prve by sa hodil informativny blok, kde by kazdy mohol nominovat jedine jednu vec v kazdej kategorii… napr.:
1. prichod prveho boxer dieselu v historii na trh
2. XC 60
3. Diesel pod kapotou Stuttgartskeho krala sportovych aut – Porsche
No nakoniec by som hodil informativny odkaz, ze mi dvaja po uvahe a porade mame moznost niektore navrhy zamietnut… mam na mysli, ak niekto zacne pisat vtakoviny, tak ich samozrejme odfajcime a nebudeme sa nimi zaoberat!!!! mam na mysli, ak niekto bude chciet tuto anketu sabotovat…Napr. naseries Navtecha a spravi si prdel:
1. Curak na escorte mi drbol do R-ka
2. Iveco Massif
3. bol som v Renaulte pozret na Lagunu…
(podobnost mien automobilov alebo osob so skutocnostou je cisto nahodna) 🙂
Na tramvaje sa tesim!!!! bude prdel!!!! No a anketu mozes zahlasovat… teoreticky Koleos do melona a Murano nad melon…. ibaze do melona su tam take auta, ze aj ja som nevedel co skor… Ved dostalo sa tam Pajero, Forester… a hlavne Outlander, CX-7 a dokonca aj XC60-to bola moja volba…
Nad melon tam je vsetko luxusne od X6 cez ML/GL, RR, RRS, FX/EX, Escalade, Q7, GRand, LC V8…no proste hromada krasnych a perfektnych aut
[23]
2. 5. 2009 v 23:17kolmar
No a zabudol som, ze samozrejme hlasovanie ankety bude na tri krat… cize raz blog – prva kategoria, napr. o pol tyzna alebo tyzden druhy blog a druha… a nazaver tretia… lebo naraz by to bol neskutocny chaoz… to by sa ani nedalo… A ak nahodou tretia nebude mat ohlas, tak sa proste vynecha… myslim, ze takto by to mohlo byt… dufam, ze som to dobre premyslel…a stretneme sa len s malymi chybami…
[24]
3. 5. 2009 v 16:50Culdaraztriptaco
Kámo, paráda. Myslím, že už to je vymyšlené. a možná bych si dovolil už předčasně nominovat 🙂 Do 1. kategorie bych dal vzestup Brawn GP a pád Ferrari.
Myslím, že se to chytí. Samozřejmě se musíme připravit na některé nevhodné příspěvky, jistých diskutérů. Ale to se podá. Stejně hotový je i systém hlasování. kdyby se to dělalo jednou, byl by v tom galamatyáš…
Ty tramvaje možná zaujmou fanoušky dopravy a pro ostatní to bude taková legrace. Ještě potřebuju sehnat některé fotky a jdeme na to:) Následovat busou trolejbusy, autobusy a Formule 1.
Přeju úspěšný start nového týdne (nějak rychle to uteklo 🙁 , ještě, že je za týden další prodloužený víkend)
P.S.: K těm offroadům – budu přemýšlet a něco tam hodím. Kandidátů je víc, uvidíme.
[25]
8. 5. 2009 v 0:51kolmar
kurnik kde trcis???
[26]
8. 5. 2009 v 15:58Culdaraztriptaco
Kolmare, sorry, měl jsem problémy s blogem. Mám tam několik stovek spamů, který mi znemožnili na nějakej čas i psaní článků… a vždycky, když je vymažu, naskáčou další.
[27]
8. 5. 2009 v 23:02kolmar
tak sa to snaz cim skor vyriesit!!! na ten spam a problemy sa stazuje velmi vela blogerov… jeden z dalsich faktorov, pre ktory sa do vytvorenia blogu nehrniem…
[28]
8. 5. 2009 v 23:29Culdaraztriptaco
Se spamy jsem doposud problémy neměl. Sice jsem se s nimi setkával, ale rozhodně ne v takové míře (momentálně jich tam mám přes několi stovek). A pořád přibívají…
Mimochodem, chystám se pracovat na té tramvajové anketě.
[29]
9. 5. 2009 v 14:37kolmar
Tak OK, a na tramvaje sa tesim… len mi prosim odpovedz na moje otazky v prispevku cislo 175 ok??? ze ako to vlastne s tymto poriesime… ok??
[30]
9. 5. 2009 v 14:37kolmar
mimochodom, neblbne len blog… ja som sa ti snazil 2x poslat SZ a bez uspechu… no hold…
[31]
9. 5. 2009 v 15:28Culdaraztriptaco
Takže i problémy se SZ? Žádná mi nepřišla, takže nevím, co se děje…
Počkej, chceš odpověď na příspěvek 175? Právě trčím doma 🙂 Ale asi se ptáš na tu anketu. Asi bude publikovaná ke konci roku. Co myslíš? Asi tak začátkem prosince, v tuto dobu napíšu i druhý ročník The Best Cars Design. Myslím, že co se týká kategorií, jsem pro následovné – Automobilová událost roku, klidně bychom mohli i ten design roku, každopádně se mi líbí i omyl roku. Mimochodem, založíš si pro ru anketu blog?
Do každé kategorie by se hlasovalo samostatně, aby v tom nebyl bugr. Časový odstup by od každé ankety mohl být, řekněme, 5 dnů…
[32]
9. 5. 2009 v 21:34kolmar
Presne na ten prispevok som chcel odpoved… cize tak ako som to navrhol, no co s casom?? hovoris, ze teraz to uverejnovat je blbost??? a ze az koncom roka za rok 2009 ju spravit prvy krat?? hmm?? cize teraz uz nic?? bol by v tom chaoz ako som povedal… neviem co spravit… nechce sa mi cakat, ale uznavam, ze by to bolo naozaj, naozaj az koncom roka bezproblemove…
To ci zalozim blog neviem… aj mam napady na par clankov a tak… aj ma vela veci odradzuje… este neviem… co poradis?? jak to tam funguje???
[33]
9. 5. 2009 v 22:18Culdaraztriptaco
Ty bys chtěl publikovat něco jako „ročenku“ dříve, než ke konci roku? Já nevím, když to má být souhrn událostí roku 2009, tak by to mělo být koncem roku, nebo ne? Nebo co takhle to publikovat na podzim? Ale taky se mi nechce čekat…
Blogování tady je v poho. Doposud jsem neměl s ničím moc problémů, ale poslední dobou mě vytáčí ty spamy. To jsem u ještě neměl! Sice se sem tam nějaký objevil, ale jen pár, které byly smazány během chvilky. Teď jich tam mám kolem 300… jinak co máš kdyžtak naplánováno, jestli se můžu zeptat?
[34]
10. 5. 2009 v 17:27kolmar
stavim sa zajtra….fakt nestiham… ale dnes Ferrari ma dostalo… poslal by som inzinierov domov stopom…takto posrat vysledok sa len tak nevidi… no hold… treba im bandasky 🙂
[35]
10. 5. 2009 v 17:40Culdaraztriptaco
Já mám teď toho taky strašně moc, na auto.cz jsem zaskočil jen na skok. Ferrari letos neskutečně trapčí… nerozumím tomu. Nemyslím si, že by to bylo jenom tím, že je vyčerpala loňská snaha o titul… za tím stojí nějaká další věc. Totéž McLaren…
Ale Brawn GP už nikdo nedožene. Nemyslím, že by ve zbytku sezony výrazněji chybovaly, takže…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.