-
ŠKODA YETI – v designovém stínu svého bratra?
Tento článek jsem již publikoval na stránkách www.cardesignclub.7x.cz
Není to tak dávno, co jsme na brněnském autosalonu mohli poprvé v reálu obdivovat horkou novinku mladoboleslavské automobilky, Škodu Yeti. Pamatuji si na to, jako by to bylo včera…… dnes už je první SUV značky Škoda k dispozici nejen staticky. Včera odpoledne jsem se na něj byl podívat.
Při vstupu do autosalonu nebyl příliš dobře vidět, nýbrž se ztrácel až v druhé polovině haly za Fabiemi a Octaviemi…
Nejprve jsem si ho, jak jinak, omrknul zvenčí. Vůz byl opatřen slušivou hnědou metalízou a byl obut do atraktivních litých kol. Tato zdařilá kombinace prvků příplatkové výbavy katapultovala jeho design exteriéru o pár stupínků výš, v základních barvách by mu to rozhodně tolik neslušelo…
Dovolte mi menší srovnání s jeho sourozencem, modelem Roomster, kterého jsem si, po stránce designu, celkem oblíbil.
Začneme prohlídkami přídí.
Roomster se svou dynamickou přídí působil mezi tehdejšími Škodovkami, které navozovaly vzorně učesaný dojem, jako moderní teenager. Styl jeho přídě byl pro Škodu revoluční. Maska chladiče se zmenšila a dostala nový, poněkud plastičtější efekt. Výraznou proměnou prošly světlomety, které získaly na dynamice a začaly výrazně zasahovat do blatníků. Tomu všemi vkusně sekundovaly členité průduchy na nárazníku… vůz působí mladistvým, sportovním a poměrně originálním dojmem… ale nesmíte se mi dívat přímo do očí, protože při přímém pohledu má menší tendenci šilhat… to ale jeho celkové příznivé hodnocení příliš nesráží.
U Yetiho je ale vše ještě o něco členitější – rozhodněte, zda – li je to v pořádku. Tedy, je pravda, že propracovanější příď off-roadový charakter vozu spíše podtrhne, ale co se mi nelíbí, je násilné navázání kruhových mlhovek na hlavní světlomety. Provedení mlhovek je poměrně originální a vkusné, ale jejich kontakt se světlomety, který postrádá byť sebemenší kapku citu… to asi neskousnu.
Následují profily, na kterých si celkem smlsnu…
Roomster totiž veškerou veřejnost šokoval svým nekonvenčním uspořádáním profilu, který jasně dává najevo úmysl konstruktérů v oblasti základní filosofie interiéru, který je konstruován jako dvoupokojový – dělí se na řídící část a na část obytnou. V reálu je to skvělé, nápadité a naprosto ojedinělé řešení. Cestující vzadu mají k dispozici velké okno, které nabízí opravdu skvělý výhled, a řidič má výhled o poznání menší, což působí sportovně, ale poměrně stísněně (masivní A – sloupky jsou opravdu masivní…).
Mnohé z Vás toto řešení nezaujalo a vytýkáte mu určitou disharmonii a nesourodost. Já však za sebe říkám – harmonie zde je! Jen se podívejte na tu krásně plynulou linii, o které jsem tu již jednou hovořil. Nachází se na úrovní střechy, počínaje A – sloupek a zadní částí střechy konče. Zde se v přechodu od A – sloupku na střechu nejedná o žádný brutální zásek, ale o nesmírně ladný prvek…
… Yeti je v tomto směru zcela konvenční. Zatímco se designéři pod dozorem Thomase Ingenlatha v případě Roomsteru patřičně vyřádili (za což jim posílám velký dík!), u Yetiho to dopadlo celkem v klidu. Ale úplně bez emocí to není…
Dalo by se říct, že v tomto případě je řešení oken v profilu také v děleném provedení. Přední okno má dynamický charakter jako u Roomsteru a zadní je spíše v rodinném a „obytném“ duchu. Co zaujme, je černé zabarvení C a D – sloupků…
… Tím se ale dostáváme k zádím.
Roomster u mě boduje opravdu krásným pozadím, které je elegantní a velmi líbivé. Zaujaly mě zdařilé koncové svítilny, které jsou plně ve vertikální orientaci a tradičně disponují „céčkovým“ provedením
V případě Yetiho jsem jednoznačně zklamán. Zatímco slibné designové zpracování zádě jsem u koncepčního vozu uvítal, v sériovém provedení ho vnímám jako mizérii. Je velmi strohé a bez výrazného nápadu. Při pohledu na svítilny jsem si dokonce letmo vzpomněl na Felicii…
Takže z pohledu designu exteriérů jsem jednoznačně na straně Roomsteru. Ale jsem přesvědčen, že se bude lidem více líbit Yeti. Jeho celkové vzezření je o něco méně provokativní a univerzálně líbivější…
… Jenže pokud přijde řada na interiéry, vrátí Yeti úder maximální silou.
Ten mě na celém voze překvapil snad nejvíce (kromě nemilého zjištění, že opěrka hlavy pro zadní prostřední sedadlo, jestli se tomu tak dá říkat, je standardně dodávána až ve vyšších verzích). Kabina navozuje velmi příjemnou atmosféru. Je sestavena z opravdu kvalitních plastů, příjemných jak pro oko tak na dotek. Pozitivní dojmy jen lehce ubijí fakt, že vnitřní kliky dveří se v pochromovaném provedení dodávají až od třetího stupně výbavy. Když jsme u vnitřních klik dveří, ty jsou konečně vyvedeny v pořádném a bytelném stylu! Když si vzpomenu na kliky Fabie a Roomsteru, běhá mi mráz po zádech. Jsou lehké a vyrobené z ne zrovna silného plastu, takže máte obavy, že když za ně zaberete o něco silněji, špatně to dopadne… v modelu Yeti je naštěstí vše v pořádku.
Zaujala mě, u Škody již tradičně, skvělá přední sedadla, která mají takřka ideální polstrování s dostatečnou tuhostí sedáku a opěradel. Také boční vedení se mi zdálo, k charakteru vozu, jako zcela optimální. Co se týče zadních sedadel, mé menší sympatie k nim jsem již naznačil v předešlém odstavci. V mnohých testech je, vzhledem k jejich menším rozměrům, spíše předurčují dětem. Při osobním setkání s modelem musím bohužel konstatovat, že jsou opravdu malá, přičemž to prostřední je opravdu jen nouzové. Co mě ale v případě zadních sedadel potěšilo, je špičková a ve své třídě téměř ojedinělá variabilita. Sedadla se dají sklápět, vyklápět, jsou polohovatelná a v případě potřeby je možné je vyjmout úplně.
Samotná palubní deska vyznává tradiční styl Škodovky, který se drží spíše konzervativního designu. V případě Yetiho jsou však linky palubní desky a výplní dveří vyvedeny v podstatně přívětivějším stylu, než v případě Roomsteru. Kokpit je opravdu příjemný, prostorný a útulný. Z věcí, které by se mu daly vytknout, jmenuji masivní středovou konzoli, která omezuje řidičův prostor pro pravé koleno (tuto výtku jistě znají i majitelé jiných moderních Škodovek). Další, spíše subjektivní, nevýhodu vidím v barevném uspořádání a volbě dekorů v nejvyšší verzi. Ta disponuje obložením imitací dřeva, která se do vozu, dle mého, příliš nehodí.
Volba dvoubarevného interiéru je v pořádku. Co mi však vadí, je nedostatek černé barvy na výplních dveří. Tento fakt způsobuje to, že barevně vyvážená palubní deska příliš nekoresponduje s výplněmi dveří, na kterých převládá světle béžová barva…
Nyní si připomeneme kabinu Roomsteru. Líbí se mi „dvoupokojové“ řešení, o kterém tu už byla řeč. Ve srovnání s Yetim mě však zarazil jakýsi pocit lacinosti, byť je palubní deska tvořena převážně kvalitními materiály se zdařilou povrchovou úpravou ( s výjimkou základní výbavové verze, jejíž absence dvířek přihrádek před místem spolujezdce (!) mě vytáčí). V porovnání s Yetim má interiér Roomsteru podstatně hranatější tvary a zjevně i lacinější detaily. Zmiňované kliky dveří netřeba komentovat, stejně tak některá tlačítka a ovladače…
…
A závěr? Přeji si Roomster s interiérem Yetiho 🙂
DOMÁCÍ AUTOPARK (3. díl) + BONUS Domácí AUTOPARK (2. díl)
50 Responses to ŠKODA YETI – v designovém stínu svého bratra?
[1]
12. 8. 2009 v 20:04T613
Yeti je konzerva a to je dobře vytvořily slušně vypadající oku ladící vůz. Ale pravým opakem je Roomster. Bohužel to auto vypadá jako by designeři holdovali v pracovní době rumu a zahleděli se do pohřebáků. Přesně takový profil totiž rumstr má (včetně onoho slavného okna). Jen se tam bohužel nevejde ta rakev. Bohužel se stal Roomster i vzorem pro nadcházející FII, která bohužel od něj nepřevzala to nejhezčí co na rumstru je, a to zadní světla, respektive záď. Takže vzniklo ještě ošklivější auto než je Rumstr sám. Na ten se totiž dá ještě navyknout a akceptovat, ale FII a hlavně FII kombi?
Takže už se těším, až přijde nová generace Rumstru. A celkově bych byl rád, kdyby Škoda čerpala více s Joysteru než z Roomsteru.
[2]
12. 8. 2009 v 20:07Zadná časť
Ahoj,
vcelku pekná recenzia na design.
Yeti sa mi z nových škodoviek páči najviac (facelift na Oktávií nič moc, a nový Superb je priam strašný).
Len keby na zadnú časť strelili podobné zadné svetlá ako má Roomster, pozične v oblasti C-stĺpikov, tak si myslím, že je to bezchybné. Takto vyzerá Yeti trošku lacno.
Tak možno dúfať a tešiť sa na facelift.
[3]
12. 8. 2009 v 20:17Culdaraztriptaco
T613: Joyster je koncept parádní, ale bohužel nereálný. Ale mohli by z něho čerpat více, třeba při návrhu Fabie 3…
[4]
12. 8. 2009 v 20:21Culdaraztriptaco
(2) díky moc.
K Yetimu: moje řeč. Záď Yetiho by si zasloužila vertkální provedení zadních svítilen, podobně jako na koncepčním automobilu. V sériové podobě vypadá až moc obyčejně…
[5]
12. 8. 2009 v 20:40kolmar
Zdravim Avantime…no tak Yetiho som nazivo videl asi len raz ak proti mne obehoval… a kupodivu vyzeral lepsie ako na obrazkoch. Uvidime po poriadnom preskumani, ale tento styl designu mi velmi nesedi… najlepsie na tom aute je ten interier, aj ta foto co si tu dal s tym ciernym drevom – parada.
Pre mna je najkrajsia skoda aj tak Sup… jazdil som aj diesel CR, aj TSI a asi by moja volba bola to vodou chladene turbo… ano TSI 4×4 v tmavo bordovej prosim 🙂
(1) T613 odhalil si to, nazov Rumster je od toho Rumu co designerov inspiroval 🙂
[6]
12. 8. 2009 v 21:07Culdaraztriptaco
kolmar: ahoj,
Mě se líbí Superb uvnitř. Je útulný a komfortní, ale ten zadek se moc nepovedl… Twindoor se mi ale líbí.
[7]
12. 8. 2009 v 21:27Klaudius
1. Joyster je plagiát, inšpiráciu sériovky ním by som im neodpustil.
2. Roomster mal dostať viac z vlastných štúdií – keby sa nimi inšpirovali viac, nemuselo to dopadnúť tak ako to dopadlo.
3. Pre Yetiho tiež platí bod 2, aj keď v tomto prípade to nedopadlo zas až tak zle.
[8]
12. 8. 2009 v 21:57Culdaraztriptaco
Klaudie, souhlasím s tím, že kdyby se Roomster více inspiroval konceptem, mohl by být krásnější. Koncept byl opravdu skvělý.
A u Yetiho si myslím totéž – studie byla dokonale vyvážená. Nechápu, proč to ve finále měnili…
[9]
13. 8. 2009 v 0:49AG
Yeti je po delší době Škodovka (pomineme-li O II a její nešťastný facelift),která netrpí disproporcí a ani se nesnaží šokovat.Zkrátka jednoduché auto stvořené k masivním prodejům,s již velmi soudobou technikou a rozumnou velikostí.Ta zadní část je nešťastná,ale Yeti má alespoň prostor ke smysluplnému budoucímu faceliftu,navíc tento handicap celkem eliminují tmavé odstíny barev.Za mě tady bod pro Yetiho.Za cca 600.000 Kč,- se dá sestavit velmi dobře vybavené auto s výbornou motorizací,což zákazníci ocení.
Tvé srovnání designů obou boleslavských modelů je nicméně celkem zajímavé,přesto musím podotknout,že design Roomu mi k srdci nepřirostl,navíc opravdu ztrácí interiérem.
[10]
13. 8. 2009 v 8:05Beaumont.
Avantime: Velmi dobře napsáno.
Můj pohled: Celkově u mě taky zvenku vítězí Roomster a uvnitř Yeti. Roomster považuji za (s náskokem) tvarově nejpovedenější současnou Škodovku.
U Yetiho mi velmi vadí řešení zadních boční dveří, oken a sloupků C a D. Malá okna s tlustými sloupky záď opticky ztěžují, Yeti mi z bočního pohledu připomíná pancéřované vozidlo s průzory místo oken. Zároveň člověk podvědomě očekává ze zadních sedadel mizerný výhled (ač v reálu to není tak zlé) a nemá chuť tam vůbec nastupovat a cestovat.
Zároveň je škoda nedostatku fantazie u zadních světel Yetiho, zatímco Roomster zezadu vypadá vysloveně dobře.
Naopak zepředu se mi Yeti líbí, zakomponování mlhovek do přídě vnímám jako velmi povedené.
A ještě poznámka: „u Škody již tradičně skvělá přední sedadla“ – to Ti tedy rozhodně NEPODEPÍŠU. Sedadla 1. (novodobé) generace Octavie a první Fabie (kromě Sportpacketu) byla podle mého naprosto příšerná, tvrdá, nepohodlná, po 200 až 300 km mě z nich vždycky bolela záda a sedací část. Připomínala mi lavičku v parku. Současná Octavia i Fabia už jsou lepší, ale na velký potlesk to taky není. Naopak Fabia RS a příplatkové sportovní sedačky byly a jsou OK.
[11]
13. 8. 2009 v 8:05Klaudius
Avantime:
Tie finálne zmeny nie je až také ťažké pochopiť – proste dostali platformu, na ktorú sa museli vtesnať. A my dvaja už vieme, čo znamená len nepatrná zmena proporcií a zachovať pri jej dodržaní tvar, štýl aj celkovú vizáž modelu, a to šlo len o bočný profil (vieš, na čo narážam). Plus nutný vnútorný priestor a variabilita. Myslím, že pri Roomsteri sa všetci tvorcovia od prvého do posledného poriadne zapotili.
Yeti je iná šálka kávy, tam sa menila koncepcia, z auta na voľný čas, ktoré predstavovali štúdie, sa musel stať automobil na každodenné použitie pre prácu aj rodinu, myslím, že aj preto stratil časť výnimočnosti a výrazu. Zakomponovanie predných hmloviek sa muselo podriadiť technológii, ale tiež si myslím, že by to šlo aj inak.
[12]
13. 8. 2009 v 8:23prekladys
opravdu hutný článek, samotného by mě nenapadlo to tak rozpitvávat. prostě buďto mi auto sedne nebo ne… :-;
když jsem poprvé viděl roomster, těžko jsem ho zažíval. přece jen byla před ním nová oktávka. s odstupem času musím říci, že vše, co přišlo po něm, se mi už líbilo méně. co se týče interiéru, je takový, jaký má poloužitkové auto mít.
jo, a pokud yeti, tak tiguan, ten mi sedne lépe
[13]
13. 8. 2009 v 9:10Iudex
Tak ja som ako tak cítam asi jeden z mála, ktorému sa na Roomsterovi nepáci nic. Ani predok (otrasnost zdielaná s Fabiou), ani nafúknutý zadok, ani slávna a ospevovaná línia predného okna ci „odvázny“ B stĺpik. Celé mi to príde znacne disproporcné a neharmonické, ako celok odpudzujúce. Naopak Yeti je po Octavii II pred kórejským faceliftom druhá najkrajsia Skodovka v novodobej histórii. Krátke, kompaktné, pritom robustné a svalnato vyzerajúce (s patricnými pneu a diskami). A ústupok oproti konceptu vobec nevnímam ako tragický, podstata je zachovaná, hlavné bocné línie a predná maska so svetlami. O interiéri nehovoriac.
[14]
13. 8. 2009 v 10:38škoda lásky
napr. ja jsem toho nazoru, ze skoda mela uz davno spustit vyrobu yetiho namisto roomsteru.
kdyz se roomster vydava za rodinne auto, tak je to jen chaba marketingova lez. roomster je auto pro europaletu a jeho konkurenty jsou peugeot partner, berlingo a vw caddy.
yeti je universalni vojak, auto do mesta i navenek, spravnejsi auto pro ucely scout vsech verzi.
tim ze zustal kompaktni, zustava i relativne dostupny. bravo škoda !
ps: a ted joyster a vlastni tvar pro space up ! – drzim palce
[15]
13. 8. 2009 v 10:54Culdaraztriptaco
Pánové, děkuji všem za komentáře.
AG: díky. Samozřejmě každý to vidí jinak. V případě faceliftu Yetiho bych každopádně uvítal zpestření zadní části… ale dalo by se říct, že Yeti veřejnost zaujme (ze současných Škodovek) asi nejvíce.
Beaumont: díky moc. A k těm sedadlům – běžně využívám sedadla první generace Fabie a musím říct, že přední mi plně vyhovují. To se ale nedá říct o zadních, která mi připomínají školní lavice… s první generací Octavie moc zkušeností nemám, ale se zbylými Škodami jsme byl spokojen… sice se najdou tací, kteří je umějí vyrobit lépe, ale i tak považuji přední sedadla Škody za jedny z těch lepších…
Klaudius: jistě, design se v sérii musí podřídit technice. Je vidět, jak celý design ovlivnila použitá platforma. Dostal poněkud reálnější a, možná i méně vyvážené, tvary.
prekladys: díky 🙂 v kostce jsem to shrnul v poslední větě pod fotkou interiéru Roomsteru.
K tomu interiéru Roomsteru – je poloužitkový. To je to pravé slovo, jehož reálná podoba ubíjí osobitost celku a přináší kladné body Yetimu…
Iudex: osobně považuji za nejkrásnější Škodovku novodobé historie Octavii před tím, než dostala korejské občanství. Jinak Yeti sice rozvíjí původní myšlenku konceptu, ale jako celek (zejména interiér) je podstatně klidnější a konzervativnější (koneckonců, jak jinak).
[16]
13. 8. 2009 v 11:21Culdaraztriptaco
„škoda lásky“: souhlasím s názorem na Yetiho, ale myslím si, že Roomster není jen pouhé užitkové vozidlo. Je slušně komfortní, variabilní a jeho interiér je na hony vzdálený od Vámi zmiňované konkurence. A přitom zastane i kus práce jako užitkáč.
[17]
13. 8. 2009 v 17:35Pekelná Micinka
OT: Avantime, prosím, vyjádři se, které z těchto aut by si vybral?+ Jako by byly pomyslně očíslovány od zhora dolů. Vyber jen jedno (vyjma originálů), bez ohledu na počet dveří. Kdo to dělal, nemůžu říct. Díky http://img441.imageshack.us/img441/9461/dbtab.jpg
[18]
13. 8. 2009 v 17:37Pekelná Micinka
PS. na kvalitu provedení neber zřetel.
[19]
13. 8. 2009 v 18:16re:
(16): jasne jasne, taky souhlasim.. – jen me prestan urazet vykanim (-;
[20]
13. 8. 2009 v 19:51Klaudius
17: pekelna micinka
ťažšie ako by sa na prvý pohľad zdalo 😉
[21]
13. 8. 2009 v 20:33PepaSFI
ještě jsem to nikde moc neprohlížel ale z vnějšku to na mě dělá dojem že nenadchne ani neurazí což pokládám spíš za pozitivní. Mohlo by to být normální auto na normální jezdění. Zatím ani nepozoruju nějaké marketingové veletoče. To co se páchalo tenkrát kolem Roomsteru bylo jak předvolební kampaň. Že je rumcajs prostorný (není), že je ten design cosi mimořádného ( no to teda jo, to překoná snad jen Multipla a Nissan Cube). Největší šok jsem zažil když jsem si do rumcajse sedl a zjistil že nevidím do stran. Pravda, jsem zvyklý na velkolepoé prosklení stařičkého fiatu ale co je moc to je příliš. Takový výhled přes B sloupek jsem zažil naposled v ruském ZILu. A nemá to odsouvací dveře, což u auta tohohle určení považuju za nezbytnost. Taky je citlivý na barvu stejně jako Fabia II. Perfektní je černý, snad proto že se na tom ztrácí ty designérské halucinace. Nejstrašnější je světle modrý. Fabia II je pohledná v tmavě šedé metalíze, světlé barvy jsou horší a nejhorší je MINI plagiát červená s bílou střechou. To auto se tím opticky zúží a zvýší strašným způsobem. YETI zdá se bude neutrálnější. Zatím jsem to viděl v tmavě šedé a tmavě červené asi bordó a vypadalo to dobře.Uvidíme jak se bude dařit dílenské zpracování, poslední dobou mám pocit že snad každá druhá nová fabie má křivě namontovanou přední kapotu.
[22]
13. 8. 2009 v 21:22Avantime
(19) OK 😉
[23]
13. 8. 2009 v 21:24Avantime
pekelnamicinka: fíha, jak říká Klaudius, je to těžší, než se zdá. Mrknu na to a zítra Ti to sem napíšu… není to otázka chvilky. Ale díky za zajímavé fotky.
[24]
13. 8. 2009 v 21:37Avantime
PepaSFI: s tím výhledem souhlasím. Člověk si malinko připadne jako v tanku. Z tohoto srovnání si Yeti odváží kladné body. Jinak co se týče barvy vhodné pro Roomster, nejvíce preferuji zelinkavou metalízu. Ta se opravdu povedla a v případě Roomsteru design exteriéru jen podtrhne. Další zdařilou barvou je podle mého elegantní béžová metalíza. Naopak například v bílé vypadá o poznání „úžitkověji“…
[25]
13. 8. 2009 v 22:14.507
Čoho je Yojster plagiat?
[26]
14. 8. 2009 v 6:56Klaudius
25: Popísalo sa toho to tom dosť
1997 Daewoo Joyster – škodováci si „požičali“ meno http://files.conceptcarz.com/img/daewoo/joyster1.gif
Inak je to skoro čínska kópia jednej štúdie Saabu z roku 2002
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=7779
http://www.automotriz.net/2002/images/articulos/crossovers/93x-2_2.jpg
[27]
14. 8. 2009 v 10:55Culdaraztriptaco
Klaudie, ta studie Saabu ma vzkutku podobnou filosofii, jako Joyster. Nikoli designové prvky, ale ona zmiňovaná filosofie stavby vozu je velmi podobná…
[28]
14. 8. 2009 v 11:16Pekelná Micinka
Avantime, už na to mrkni… 😉 Dík.
Jinak se domnívám, že k tomu jménu došli evolucí -ster. Tedy stejný výsledek jinou cestou. U Daewoo to bylo nejspíš spojením roadster a joy. U Škody spíš snahou mít další -ster.
[29]
14. 8. 2009 v 11:35Ricardo
Ještě k tématu článku – Yeti mně přijde jako zdařilý kompromis škodovkářskýho konzervativismu a trošky extravagance. Po hnusech Roomster, Fabia, Superb a Octavia F/L to vypadá, že design Škody ještě není úplně ztracený. I přes banální tvar zádi je to hezké auto, dokonce mnohem hezčí než koncept, změnil bych jen vějířovitou přední masku, kterou považuju za designový prvek asijských aut, a zběsilý tvar středu volantu.
Takže díky za srovnání, takto pod sebou hezky vynikne, že ne Roomsteru je pěkné a koukatelné jen to, co má společného s Yetim.
[30]
14. 8. 2009 v 11:42Klaudius
27: inšpirácia je tam jednoznačná, aj z dizajnových prvkov – minimálne riešenie zasklenia a naväzujúcich plôch, rovnako ako Tebou zmienená celková filozofia, najmä priestorové rozvrhnutie a proporcie.
Čo sa názvu týka, ak naň aj prišli sami, je prinajmenšom s podivom, že existencia tohto mena u štúdie inej značky im nebránila použiť ho tiež…
Škodovákom rozhodne neupieram dostatok invencie a nápadov, nakoniec ich schopnosti skvelo prezentujú štúdie hoci Roomstera a Yetiho. Ale čo sa Joystera týka, v žiadnom ohľade nezdieľam ničí obdiv ani nadšenie z tejto štúdie, Joysterom naopak si u mňa rozhodne palec hore nevyslúžili…
[31]
14. 8. 2009 v 11:44Klaudius
29: Ricardo – v tom by som sa s Tebou hádal, štúdie Yetiho boli podľa mňa vydarenejšie ako sériovka, hoci, ako som už spomínal, prerod do sériovej podoby znamenal aj zmenu filozofie z auta pre voľný čas na auto pre každodenný život.
[32]
14. 8. 2009 v 12:05Culdaraztriptaco
pekelnamicinka: na kupátka mrknu potom, to je na delší dobu. Ale co se týká čtyřdveřových kupé: na upravené fotografii se mi líbí elegantní okrajová linie oken, která je dynamická a elegantní. Co by se ale ještě mělo upravit, je hrana dveří, na kterých je bohužel vidět poněkud necitlivý „zub“. To mě přivádí k ofiku, které má dveře konstruované zcela jinak. Na nich se mi líbí elegantní hrana dveří, která by mohla tvořit poutavý soulad se zdařilou linií oken z té první fotografie.
[33]
14. 8. 2009 v 12:11Culdaraztriptaco
Klaudius: nevýhodou Joysteru bylo také to, že to byla pouhá nepojízdná designová studie, která prakticky nepřinesla nic nového. Maximálně v oblasti designu byla nositelkou osobitých řešení, ale to je tak všechno.
Avšak mou slabostí je studie Roomster – kdyby sériový model měl více prvků z konceptu (zejména provedení předního nárazníku), bylo by to skvělé.
[34]
14. 8. 2009 v 12:13Culdaraztriptaco
Ricardo: díky za komentář. Co se týká středu volantu, ten je opravdu podivný. Při pohledu na něj nostalgicky vzpomínám na, sice poměrně strohý, ale vyvážený a elegantní volant z Octavie před facelitem…
[35]
14. 8. 2009 v 20:35Pekelná Micinka
Avantime, tak sakra chlape, už jedno vyber… 🙂
[36]
14. 8. 2009 v 21:03babo
No ja osobne roombster nemozem ani vidiet. Uz celkovo ten jeho predok, ktory sa paradoxne stal brand lookom celej automobilky (MB skor urobi S_klasse a potom jej vsetko prisposobi, toto je ako keby zacal niekde od A-cka, B-cka max).
Na rommsteri chvalim len to, ze zobrali odvahu spravit auto tohto typu celkom inym nekonvencnym sposobom, to kvitujem. Ale inak mi to pride, ze dizajn navrhovali traja dizajneri, ktori sa nikdy navzajom nevideli a co je horsie, nevideli ani svoje cati riesenia. Kladne tak posobi na mna maximalne ten zadok.
Yeti je uz trochu rafinovanejsi, ale strasne sa v nom bije – uf som zaujimava kombinacia LAND ROVER Freelander a MB GLK, alebo som len zamaskovana obycajna dodavka typu Citroen Berlingo??? Zial ta druha stranka vo mne vacsinou vyhrava… A zadok u neho je v skutku mizerny
[37]
15. 8. 2009 v 14:48Ricardo
[31] Klaudius: mně právě studie Yeti přijde jako hračka, čili strašně nevyspělé tvarově jednoduché auto. Sériovka je dospělý kompaktní vůz, který aspoň pro mně unikátním způsobem balancuje mezi SUV, MPV a malým rodinným kombíkem, navíc na současnou Škodu s velmi zdařilým designem. Doufejme, že předchozí excesy byly způsobené změnou vedení stylistů.
[32], [34] Avantime: takže upravená 4dv. verze ti přijde v zásadě lepší než originál? Na volantu se rozhodně shodneme. Ona i 1. generace Fabie měla sice volant nudný ale aspoň ne takto zvláštně kontroverzní.
[38]
15. 8. 2009 v 20:14Klaudius
Ricardo: o tom píšem, prerod štúdia – sériovka bol dosť markantný. Iste, štúdia Yetíka ako auta pre voľný čas mohla a možno aj mala vyzerať tak trochu „hračkársky“, postav si vedľa seba napríklad Kangoo a BeBop, rozdiel je v podobnom duchu. Mimochodom, Škodu Yeti tiež považujem za jednu z tých vydarenejších škodoviek, teda čo sa týka dizajnu. Akurát ten zadok mi príde príliš usadlý, riešenie zadných svetiel v poslednom stĺpiku podľa mňa vyzeralo podstatne lepšie.
[39]
16. 8. 2009 v 20:20Culdaraztriptaco
Ricardo: na upravené čtyřdveřové verzi se mi líbí provedení bočních oken, akorát by se měla doladit hrana dveří. Vzniká na ní poněkud nepříjemný zub. Jinak co se týká dvoudveřových kupé, jako nejlepší mi vychází třetí provedení na fotografii odspodu. Zásahy do karosérie jsou na něm provedeny citlivě.
[40]
16. 8. 2009 v 20:20Culdaraztriptaco
babo: díky za názor.
[41]
17. 8. 2009 v 6:38Klaudius
Avantime: rozšíriť Roomster o 10 cm, vyriešilo by sa niekoľko sporných záležitostí naraz – zmizli by podivné proporcie – výška vs. šírka by už tak nebila do očí, zmizol by trochu stiesnený pocit za volantom a širší interiér by prospel najmä zadným sedadlám, a konečne by sa tam pohodlne odviezli aj traja dospelí ľudia. Plus ešte väčší už aj tak veľký kufor. Keby budúca generácia Roomsteru dostala platformu Octavie namiesto súčasnej, Škoda by urobila terno…
Inak chcel som si pozrieť Yetíka tiež v kľudnejšej atmosfére ako na brnenskom autosalóne, ale akosi tento voz na Slovensku v roomoch absentuje…
[42]
17. 8. 2009 v 10:30Culdaraztriptaco
Klaudius: rozšíření by rozhodně pomohlo zadním sedadlům, která mnozí spíše předurčují dětem.
[43]
17. 8. 2009 v 12:23Klaudius
Avantime – s tými deťmi je to ťažké -potrebujú totiž obvykle viac miesta ako dospelí. Musíš ich usadiť do detskej sedačky, a podľa mojich skúseností ich výrobcov z rozmerov hlava nebolí. Často uložíš sedačku do auta, a vpohode prekryje zámky bezp. pásov, alebo je nemožné ju kvôli tvarovaniu sedadla ustaviť rovno, alebo dokonca madlo dverí pri zatvorení do nej priamo naráža, lebo sedadlo je na dverách priam prilepené…
Malé deti majú na sedačke nohy vystreté, nie spustené dolu, takže aj v pozdĺžnom smere potrebuješ mať naozaj dosť miesta.
Plus nechápem tie vety o „sedadlách max. pre deti“ v treťom rade MPV alebo SUV, alebo v durhom rade športovejších áut, na ne sa totiž dieťa v autosedačke často nezmestí vôbec a bez sedačky preprava detí ani nepripadá v úvahu…
[44]
17. 8. 2009 v 13:47Emel
Klaudius: větší děti jezdí bez sedačky normálně… o nich to je.
[45]
17. 8. 2009 v 20:04Klaudius
Emel: to je najužšia skupina pasažierov – aký je rozdiel medzi „väčšími“ deťmi a dospelými? Vytiahneš syna z autosedačky, čo je prakticky krátko pred pubertou a zanedlho je ako šibnutím čarovného prútika rovnako vysoký ako Ty alebo ešte vyšší. Povinnosť voziť dieťa v autosedačke (aspoň u nás) je do výšky 150 cm. „Dospeláci“ majú našťastie viac ako spomínaných 150 cm, ale mnohé dámy nijak markantne.
Chcel som len poukázať na fakt, že slovným spojením „sedačky spíše pro děti“ sa často fakticky ospravedlňuje podľa mňa dosť podstatný konštrukčný nedostatok.
[46]
17. 8. 2009 v 20:06Klaudius
Emel: Zabudol som spomenúť vekovú hranicu pre použitie autosedačky – 15 rokov. Nie v jednom aute sú tie „sedadlá skôr pre deti“ prakticky pre nikoho…
[47]
17. 8. 2009 v 20:19Perun
Klaudie, to je opravdu to příslovečné Kolumbovo vejce… Nikdy jsem nad tím takhle neuvažoval. Máš 100% pravdu a mé uznání za neprůstřelnou logiku 😉
[48]
18. 8. 2009 v 7:17Culdaraztriptaco
Klaudius: na sedadlech Roomsteru je taky nevýhodou jejich blízkost s výplněmi dveří… ale když má někdo dvě malé děti, může to prostřední nouzové „skorosedadlo“ vyjmout a sedačkami doplnit ta dvě zbývající sedadla. Vůz je potom v konfiguraci 2+2 a vzadu je to podstatně komfortnější… ale to taky není ono.
[49]
18. 8. 2009 v 9:42Klaudius
Perun: Ďakujem, opísal som to proste tak, ako to vnímam a pociťujem ja. patrím k tým, čo niekedy dosť priepastné rozdiely medzi sedením vpredu a vzadu (prípadne v tretej rade sedadiel) u bežne predávaných áut nepovažujú za celkom kóšer. Akoby tí vzadu cestujúci nemali nárok na rovnaké pohodlie ako tí prední…
Avantime: máš pravdu, aj keď podľa mňa, keď už musí byť Roomster taký úzky, ho mohli spraviť radšej štvormiestny a dať dozadu plnohodnotné komfortné sedadlá, hoci rovnaké ako sú vpredu – aspoň ako zvláštnu výbavu, určite by to zvýšilo atraktivitu auta. Alebo zvoliť radšej posuvné zadné bočné dvere – ich výplne by boli subtílnejšie, bez výrazných madiel a aj sedadlá pre troch mohli byť o kus pohodlnejšie a lepšie využiteľné.
Každopádne Roomster je škodováckym Benjamínom v tejto triede, takže som skutočne zvedavý na jeho ďalšiu generáciu, čo ponúkne a v čom sa voči tomu súčasnému zlepší a pohne dopredu.
[50]
18. 8. 2009 v 13:25Culdaraztriptaco
Klaudie, čtyřmístný Roomster by bylo opravdu skvělé zpestření nabídky. Mohl to by být „dospělý“ a všestranější konkurent pro Kangoo Be Bop.
S těmi posuvnými dveřmi jsi se trefil. Hodně lidí by to uvítalo.
Podle určitých spekulací by měla mít Škoda i kompaktní MPV, postavené na základě současného Touranu… tak uvidíme.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.