-
RENAULT MEGANE CC – realita ukáže více
Renault nám za poslední dobu naservíroval dvě zajímavé a významné novinky na poli otevřených vozidel se skládacími střechami. Sotva utuchl náš úžas z targy jménem Wind, máme tu nástupce jednoho z prvních kupé – kabrií s plechovou skládací střechou, model Megane CC. A jelikož jsem se na tento vůz nesmírně těšil, musím napsat pár řádek o mých prvních dojmech, ač jsem to neměl v plánu.
Vezmeme to popořadě. Napřed to, co mě na automobilu zaujalo. Tím je profil, u kterého se již při prvních spekulacích nad designem nového vydání vozu zvěstovalo, že bude elegantní a bude disponovat nemalou dávkou nenucené přitažlivosti. Nebojím se říct, že lze na něm vypozorovat až prémiovou ladnost linií, která vynikne zejména ve srovnání s jeho domácím konkurentem Peugeotem 308 CC.
Pro vůz s plechovou skládací střechou, od kterého se jaksi zákonitě očekává určitá míra emocí, se vyloženě hodí sportovní, dynamická příď z původního Megane CC. Nápaditý prolis na kapotě, jenž ústí v oblasti továrního znaku automobilky, jí dodává na originalitě a maska chladiče, která je vizuálně dělena na čtyři části, svou neokoukaností jen umocňuje přitažlivost celku. Přidáme – li k tomu zajímavě tvarované světlomety, je úspěch zaručen…
… ovšem jakmile naše oko spatří záď, schyluje se k opravdu pestré diskusi na obligátní téma: „líbí/ nelíbí“.
Ono pozadí je na vozidlech kategorie CC ukázkou schopností desgnérů, jakým způsobem se vypořádají se značnými omezeními, které jim klade mechanismus plechové skládací střechy. Návrh proto musí být opticky lehký, aby naplňoval poslání otevřených karosérií a v neposlední řadě by měl ladit s přídí, jež zpravidla podléhá pravidlům unifikace v rámci té které modelové řady.
Po první oficiální fotografii jsem byl potěšen řešením zadních svítilen, které na mě působily originálním, až tajemným dojmem. Ovšem, celkový tvar byl stále zahalen. Po jejich odhalení mě však napadlo jediné – FORD FOCUS CC.
Ať už se jedná o pohled z profilu, nebo přímo na zadní partie vozu – nemohu se zbavit dojmu, že mi zde něco schází. Ano, chybí mi zde francouzská lehkost a šarm, který jsem byl schopen vypozorovat i na minulé generaci francouzského CC, mnohdy napadané za mohutnost zadní části vozu. Namísto toho zde vidím vliv Focusu a jeho nepříjemně ostrých prvků. Nemyslím tím jen víko mechanismu střechy, ale i lampy, které mi, krom zmíněného, vadí po stránce líbivosti. Jejich výsledný tvar mi se zbytkem vozu neladí.
Čekal jsem více jemnosti, avšak nikoli prvoplánové, ale takové, jakou znám například z Laguny Coupé. Nicméně zůstávám optimistou a s výsledným verdiktem počkám až na živé setkání s vozem. A vzpomenu – li si na můj názorový obrat v případě Grand Scenicu, mám docela dobré vyhlídky.
DISKUSNÍ ČÁST pod články v rubrice Magazín – anketa RENAULT WIND – od konceptu k realitě
23 Responses to RENAULT MEGANE CC – realita ukáže více
[1]
5. 2. 2010 v 15:23Iudex
Videl si aj fotky so strechou? Lebo to sa nedá oznacit – ako Ty píses – za plechovú skladaciu strechu: http://auto.sme.sk/img_gal/?id=5226656&idp=22789&i=4&par=
Myslím, ze tá strecha tomu istý punc francúzskej originality dodáva.
[2]
5. 2. 2010 v 15:27Culdaraztriptaco
Iudex – ta střecha je krásná. A to nejen svou zaobleností. Jen škoda, že po ní musí následovat taková záď, která se, doufám, v reálu ukáže v lepším světle. A na fotografiích jistě není plechová 🙂
[3]
5. 2. 2010 v 15:31Iudex
(2): Tiez povazujem tú sklenenú strechu za posobivú. Myslím, ze az takéto auto sa dá oznacit za celorocné kabrio: vidís nebo nad hlavou, i ked más zatiahnutú strechu. 😉
A i vo vztahu k celku nie som osobitne kritický; myslím, ze predchodca nebol krajsí ani v detailoch, ani v celku.
[4]
5. 2. 2010 v 15:38Culdaraztriptaco
(3) Moje řeč – celoroční kabrio v pravém slova smyslu.
Předpokádám, že bude nové CC v reálu krásné, a to zejména v bílé barvě. Ale záď musím trochu strávit. Vidím tam nádech Focusu CC a musím říct, že jsem ji čekal trochu elegantnější… počkáme na reál. Ale po stránce vyváženosti se mi na fotkách pozdává velice dobře. A to nemluvě o interiéru…
[5]
5. 2. 2010 v 16:22Beaumont.
I kdyby tam vliv Focusu CC byl (já ho tam příliš nevnímám), kde jinde se inspirovat, než u těch nejlepších. A lepší karosářské studio než Pininfarina (návrh i výroba Focusu CC) budeš hledat jen těžko…
Mně se tenhle nový Mégan CC líbí, hlavně jsem rád, že nemá tmavou prostřední část předku jako Clio nebo Mégane RS…
[6]
5. 2. 2010 v 20:08Emel
Těžkopádnost zadní části je u čtyřmístného CC nevyhnutelná, proto mě tento typ karoserie moc neuchvacuje. Příď se k autu hodí, na fotkách působí podivně zub u předního sloupku. Střecha je taky povedená…
[7]
5. 2. 2010 v 21:44Culdaraztriptaco
Beaumonte, cením si prací Pininfariny a Focus CC je rozhodně přitažlivý (i když si mě zcela nezískal). Ale Renault pod vedením Patricka le Quémenta je natolik schopen razit si vlastní cestu. Řekl bych, že si s zádí nového CC mohli pohrát lépe…
[8]
5. 2. 2010 v 21:45Culdaraztriptaco
Emel: ten „zub“ je originální. Velmi se mi líbí i jeho odlišné zbarvení od karosérie.
[9]
5. 2. 2010 v 23:00kolmar
Nazdar chlapi…suhlasim so zadnou castou…no myslim, ze nazivo to bude podstatne lepsie…vcelku ok, no vivazenost A5 nehrozi.
Strecha je naozaj velmi zaujimava…len vyraz celorocne cabrio ako oznacil Iudex je podla mna trochu prehnany. No v podstate sa to da tak vnimat a viem ako to myslel, no ked si spomeniem kolko krat treba napr. pri hodinovej jazde po mokrej ceste „umyvat“ celne sklo (komu v takom pocasi dosla voda vie ako sa to za aj za par km zaserie), tak si neviem predstavit zeby niekto mal dobry pocit ak by sa pozrel nad hlavu…skor nervy ze vidi nic len spinu (ktorej neni ako na celnom skle….ale je jej tam dost).
No na druhu stranu napr. tento tyzden boli mrazy, jasno a krasne svietilo slniecko… tak to celorocne kabrio sedi! o tom niet pochyb… tak by sa to dalo uzivat.
[10]
5. 2. 2010 v 23:09Culdaraztriptaco
Díky za názor. Ale A5 je o třídu výše. Ta zastává post nejvyváženějšího kabria svého segmentu. A jsem si jist, že Megane CC bude držet primát v tom svém…
[11]
5. 2. 2010 v 23:20kolmar
To ze je to ina liga to je samozrejme…to som len tak hodil do „plena“ 🙂
[12]
5. 2. 2010 v 23:50Culdaraztriptaco
Jasně, nebudeme troškařit 🙂
[13]
6. 2. 2010 v 17:41ryman
ja bych to s tou zadi nevidel zas tak cerne.. podle me to bude parada. ale fakt, ze se pri tvorbe zadnich svitilen inspirovali focusem je znatelny.. nic jineho mi tam podobne neprijde..
ad Beaumont: nemyslim si ze by focus cc byl nejlepsim cc nebo vzorem pro ostatni… eos mi prijde teda mnohem povedenejsi..
[14]
6. 2. 2010 v 22:16Culdaraztriptaco
Ten Focus mě napadl hned při prvním pohledu na fotky… ale v reálu snad vyniknou klady vozu a toto nepříjemné zjištění přebijí.
[15]
6. 2. 2010 v 22:41Beaumont.
[13] rymac: Každému co jeho jest.
Eose jsem krátce vyzkoušel, dokonce s vrcholným motorem V6. Jede pěkně, což o to (ač já bych raději 2.0 TFSI), ale tvarově mi Focus CC sedí mnohem víc. Eosu je nutno přiznat o něco propracovanější interiér.
[16]
6. 2. 2010 v 22:43Klaudius
Vysoký zadok je pre tieto autá typický, strechu proste treba niekam upratať, tak to beriem ako fakt.
Zadné svetlá, to je typický Renault, neviem prečo, aj tieto mi podobne ako niektoré ďalšie vždy evokujú tie na R8…
Sklená strecha je zaujímavý nápad, najmä ak má vnútri roletu (má?).
Nápad „od pása hore“ v tmavom prevedení je super, vynikne najmä s týmto bielym lakom, biela ide poslednou dobou nejak do módy.
Najviac ma uchvátili na tomto aute disky kolies. Neviem, či sú sériové, ani či sú alebo budú k dispozícii aj na iných modeloch, ale vyzerajú maximálne úžasne.
[17]
6. 2. 2010 v 22:47Beaumont.
Ještě dodám, že vedle Focusu CC se mi v této kategorii velmi líbí taky Volvo C70 (které taky karosoval Pininfarina…) a vždycky jsem měl trochu slabost pro Tigru, ani nevím proč.
Mám dojem, že tyhle malosériovky obvykle dopadají nejlépe, když se do jejich návrhu pustí některé menší specializované studio, ať už je to Pininfarina, Bertone, Italdesign (Giugiaro), Heuliez, Karmann… Nový Mégane pokládám za výjimku potvrzující pravidlo.
[18]
6. 2. 2010 v 23:23Culdaraztriptaco
Klaudie, bílá barva mnohdy podtrhne charakter vozu. Podívej se třeba na Audi Q7. V bílé barvě vyniká. Totéž by se dalo říci o BMW X6. V bílé je velmi pěkný i Grand Scenic, což mě mile překvapilo. A samozřejmě i Megane CC.
Bílá barva také prošla evolucí. Už to není bílá a la Candy, jak jsme ji znaly z Felicii, ale krásný, sněhově bílý odstín.
[19]
7. 2. 2010 v 15:28_Teddy_
Pekne auticko. Ja sice CC az tak velmi neobdivujem, ale toto je z nich jedno z najkrajsich. Ten zadek, no, to bude treba stravit. Co ale nepochopim je ten prut anteny na zadnom viku. To tam pasuje ako past na oko! Preco to neskryli do ramu predneho okna? S tym papekom to vyzera jak hrackarske auticko, ktoremu ktosi odcvakol bowden…
[20]
7. 2. 2010 v 16:45ryman
jo jo ty kola jsou paradni 🙂
podle me jsou evoluci kol z laguny viz. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/Renault-Laguna-III_Side-view.JPG
a tady jedna zajimavost, ktera se mi vygooglila 😀
http://images.forum-auto.com/mesimages/347540/Laguna%20III%20Berline%20arr%20Coupe2.jpg
ano vypada to velice nouzove.. ale s trochou fantazie at kazdy uvazi jak by to lagune seklo 😉
[21]
7. 2. 2010 v 21:53Emel
Avantime: bílá opravdu podtrhne charakter, ta Q7 v bílé vypadá pokud možno ještě obludněji, než v nějaké tmavší barvě. Na Q5 nebo ještě raději A4 Allroad ale vypadá dobře :-). K bílé je důležité doladit detaily, hranice mezi luxusním a „základním“ je velmi tenká.
[22]
8. 2. 2010 v 15:03Culdaraztriptaco
Emel: právě, gigantická Q7 v bílé vypadá ještě mohutněji a její přednosti (pro mnohé negativa) v ní jen vynikají. Ale pravda, že Audi A4 Allroad v ní vypadá skvěle. S bílou karosérií by měl taky ladit interiér…
[23]
8. 2. 2010 v 15:05Culdaraztriptaco
rymac, taková Laguna by stála za hřích 😀 ale pravda, je to příliš naroubované. Ta kola jsou ovšem skvělá, i u Laguny.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.