• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > avantime.blog.auto.cz  > Quo vadis, Renault?

  • Quo vadis, Renault?

    Publikováno: 12. 9. 2008

    Největší francouszká automobilka vždy platila za inovátora a designového revolucionáře. Poslední dobou se ale veřejnosti zdá, že jejich snaha o odlišnost mírně uvadá. Řeklo by se, že o to, co Renault léta pracně budoval, pomalu přichází…

    Jako demonstrující příklad nám poslouží legendární model Twingo. První generace předvedla ve svém segmentu doslova revoluci a to nejen vzhledem, ale i uspořádáním interiéru. Jeho systém interiérové modularity dodnes nenabízí spousta jeho konkurentů. Dalo by se říct, že se stalo jakýmsi zakladatelem třídy a ikonou segmentu, mládeže a svobody. Nabízelo to, co byste čekali od roztomilého supermini: Byla zábava ho řídit, nabízelo nepřeberné množství možností individualizace, bylo technicky jednoduché a spolehlivé. A navíc se svým počtem vyrobených kusů zapsalo mezi nejdéle vyráběné modely na světě. Výrobce jeho prototypy označil jako VBG (Véhicule Bas de Gamme) a projekt dostal interní označení W-60. Bylo oficiálně představeno na Paris Mondial AutoShow, kde výrobce obdržel 2240 závazných objednávek a Twingo se stalo okamžitým terčem popularity a obrovského úspěchu.
    Nové Twingo je bezesporu roztomilé a pohledné auto, ale originality a rozpustilého charakteru předchůdce né a né dosáhnout. Možná i interiér první generace byl stylovější. Tyto řádky ale nemějte za kritické vůči současnému Twingu, které považuji společně s „pětistovkou“ za lídry segmentu.

    Další řeč bude o žhavé novince Renaultu, modelu Koleos. Mnozí z nás už ho možná viděli naživo. Já patřím mezi ně, bych jsem si ho už i „osedlat“ a musím říct, že je to automobil uživatelsky příjemný a elegantní. Jenomže v něm postrádám klasický duch Renaultu. Interiér je příjemně útulný, ale jeho výrobce nasadil modely, jako jsou Avantime (Nebo i klasický Scénic nebo Espace) laťku designu a exklusivity tak vysoko, že mě nijak (Jak bývalo u Renaultu zvykem) nešokoval…
    Totéž se dá říct i o Grand Modusu, který sice není ošklivý, ale zkrátka dospěl…

    Kde jsou ty revoluční proslovy Patricka le Quemonta, který sebevědomě prohlašoval o svém designovém týmu, jak je „stále smělejší“? Možná ale není všem dnům konec. Již jmenovaný designér poměrně nedávno prohlásil, že nový Mégane je posledním modelem období konsolidace. Při návrhu příštích modelů by chtěl čerpat více z ducha Avantimu a Vel Satisu. Důkazem je možná nová studie Ondelios, která mě doslova šokovala (v dobrém). Kdo ví, třeba to Patrick s návratem fururismu myslí opravdu vážně… Rád bych mu věřil, ale při špionážních fotkách nového Scénicu jsem spíše skeptický. Jeho design mě vysloveně polekal. Ekvivalnt modelu bych spíše viděl v Kačeru Donaldovi, než v Renaultu…

    Zkrátka a dobře bych značce s nejodvážnějším designovým studiem světa přál více avandgardy. Vždyť to byla právě ona, která šokovala svět nejodvážnějším sériově vyráběným modelem v dějinách lidstva a jinými nekonvečními modely. Neboť jak jsem již zmínil v mém članku o Avantime: Kdo chce všední design, zajde si k VW nebo Toyotě. Ale Renault je úplně o něčem jiném…

Odvaha být jiný – (1) Zvětšení Coca-Colové lahve DÉMANT MAINSTREAMU TROCHU JINAK

11 Responses to Quo vadis, Renault?

  • [1]

    12. 9. 2008 v 21:49Sleeper

    Jo….věci by se měly pojmenovat správně a Tys to udělal. Taky mě současný „nedesign“ Renaultu zaráží…. Bohužel ani nové Twingo není staré…. Snad se k té avantgardě Renault vrátí….. V novém Méganu vidím Bravo, Ibizu…..všechno možné. Ale Renault ne….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    12. 9. 2008 v 23:25Avantime

    Ano Sleepere, bohužel je to tak. Nový Mégane je sice pohledý, už to ale není Renault. Snad Renaultu nějaké ty ambice zůstaly pro příště…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    13. 9. 2008 v 10:26Perun

    To máš těžký… Bez auta s poněkud univerzálnějším designovým vyjádřením neuděláš objemy a bez objemů prostě zisk nevytvoříš. Nový Mégane je univerzál, ale pohledný, elegantní a v rámci své třídy pravděpodobně bude mezi těmi vůbec nejprodávanějšími. Renault potřebuje svou tvořivost z něčeho zalatit a těch pár prodaných Avantimů a VelSatisů ho rozhodně neuživí. Mégane, Twingo a jim podobní mají jediný cíl – přinést prodejní úspěch a rozšířit portfolio zákazníků o pár set tisíc ročně. Pak budou mít designéři více prostoru pro invenci, výrobní linky dostanou nové ultradrahé bloky a v záplavě konvenčních aut se Renault bude moct dovolit i nějakou tu svou klasickou avantgardu… Renomé tvůrce ožije jako skomírající uhlíky v krbu, když se přiloží novým polínkem.. Jenže každá legrace prostě něco stojí 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    13. 9. 2008 v 14:18Avantime

    Je sice pravda, že základem prodejnosti je povinost zalíbit se masám, ale Renault získal spoustu zákazníku právě na futuristickém designu. S příchodem klasiky jich mohl spoustu zklamat. Mohli by vyrábět automobil v silně individualistickém duchu (podobně jako Avantime či Vel Satis), byť třeba s omezeným počtem kusů. Byl by to dar všem pravověrným Renaulťákům a skvělý zisk…

    Jinak nový Mégane se mi i přes menší odvahu odlišit se velice líbí. Je elegantní a cítím v něm (stejně jako v Laguně) jistou dávku prémiového charakteru. Ale Mégane II (s přesdívkou miniAvantime) mi bude chybět…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    13. 9. 2008 v 17:19Ricardo

    Avantime a Vel Satis jsou auta pro stovky nebo tisíce, nikoliv deseti a statisíce. Tenhle design neměl nikdy šanci Renault uživit a koncepce byla taky chybná. Jen jednou experiment s divokým designem vyšel – u Méganu/Scénicu II. A tam to bylo spíš navzdory designu. Naopak tvarové šílenství společně s pověstí nespolehlivých aut (hlavně Laguna II) Renaultu od začátku desetiletí podle mě velmi ublížilo.
    K tomu designovému inovátorství – to podle mě platí pro Citroën, Renault dělal víc usedlá auta, i když výjimky samozřejmě jsou (R16 např. nebo to Twingo). „Odvázal“ se až kolem roku 1998 a následky bude odstraňovat těžko.
    Aktuální směr se mě líbí, Lagunu III (a zvlášť liftback) považuju za velmi avantgardní, moderní a zajímavé auto, společně s novou C5 nejzajímavější auto současné střední třídy. Kritizovaná záď je trochu nezvyklá, ale přesně taková jako jsem si ve svých představách už dávno kreslil. A problémem nízkých prodejů teď IMHO není design, který se odpoutal od hravé sportovnosti minulé generace, ale pověst laciného nedodělku. A ta se bude těžko a dlouho odstraňovat, byť třeba už nevychází z aktuální reality.
    Mégane III vypadá na fotkách mnohoznačně, jsem na něj moc zvědavej. Tuším že má šanci navázat tam kde mu II prošlápla cestu. Renault si teď nemůže dovolit chybovat a má šanci se vyšvihnout mezi ne-německými značkami. A Peugeot mu to teď usnadňuje tím, že staví podivná auta.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    13. 9. 2008 v 20:13Avantime

    Já myslím, že Renault byl přelomový již od pradávna. I R8 byla svým způsobem originální. To ale nic nemění na tom, že Citroën byl obdobného charakteru. Fascinujícím kreacím made in Citroën se budu věnovat na blogu také. S tím Peugeotem souhlasím. Navíc je to on, který podle mě vždy ve francouzské trojce působil za tichošlápka. Jejich vozy jsou dnes jednolité, podivně tvarované a dělají Francii ostudu. Kde jsou ty doby 205 GTI…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    13. 9. 2008 v 21:12Klaudius

    Neostáva iné, len počkať, čo prinesie budúcnosť. S výnimkou Vel Satisu Renault už prakticky definoval na najbližšie možno desaťročie celé svoje portfólio. Takže to bude dlhé čakanie. Jediným lastovičkami môžu byť spomínaný Vel Satis, prípadne neskôr nový Avantime, ale o tom som počul iba útržkovito, či vôbec a kedy je to reálne, neviem. Takže opäť nie autá pre každého, ak aj budú dizajnovo výnimočné, opäť sa stanú len skulptúrami pre vyvolených, iba majetných, pre ktorých odvážny dizajn bude výzvou, nie strašiakom.
    Osobne ma týmto Renault hodne sklamal, a musím priznať, že z jeho nových modelov mi nesadlo absolútne nič – možno s výhradami Kangoo, no aj pred ním mám už iných.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    13. 9. 2008 v 21:27Ricardo

    Já myslím že Renault udělá spíš něco jako nástupce Alpiny (mluví se o roadsteru s motorem uprostřed) než aby riskoval s „dalším Avantimem“, to samé platí pro Vel Satis, pokud bude vůbec nástupce tipoval bych ho na sedan, liftback případně konvenční crossover. Koncepční experimenty nevyšly, ať šlo o Avantime, HR-V, Opel Signum, nová Croma asi taky není tak úspěšná jak měla být… nejspíš je nějaká hranice pokud ještě automobilky dokážou lidem nutit nové typy karoserie. A upřímně k čemu je auto co vypadá jako MPV (Avantime, Vel Satis), SUV (HR-V) nebo kombík (Croma), když ve skutečnosti nedokáže plnit funkci toho na co si hraje?
    Renault i VW snad překonaly éru zbytečných pokusů, VW se zdá být trochu napřed, a konečně například začaly vyrábět kompaktní SUV.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    13. 9. 2008 v 21:58Avantime

    Klaudie, přesně tak. Vel Satis je vlastně poslední odvážný Renault v současnosti. Hodně lidí Renault zklamal. Tradičních zákazníků si nevážil, potřeboval se zkrátka zalíbit masám. Ty jsi slyšel o novém Avantimu? Byl by to splněný sen. Aby z toho ale nevznikl nový Koleos…

    Ricardo, Alpine bude roadster/Coupé s motorem uprostřed, který bude (společně s techikou) pocházet z Clia Sport. Renault ho chtěl představit už letos v Ženevě, já to odhaduji na příští rok, nejpozději na Paříž. Cena se odhaduje na cca 800 000,-. Technika lehkého sportovního vozu s motorem uprostřed se již osvědčila (viz MG). K tomu přidejme systém Active Drive…hmmm…

    PS.: Jaký jsi měl na mysli zbytečný pokus u VW?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    13. 9. 2008 v 22:53Ricardo

    Vel Satis je ale něco úplně jiného než R25 a Safrane, na které jakoby navázal. Vlastně by mě zajímalo jestli s tím vůbec někdo jezdí, když i francouzskej prezident má tuším C6 a předtím P607. Jinak kromě designu Vel Satisu a Espacu taky „pomohl“ katastrofální motor 3.0 dCi.
    U VW jsem myslel především Phaeton, Lupo 3L a nikdy nerealizovaný „litrový auto“. Z dalších projektů stojí za zmínku A2, MPV-oidní Toledo (obě jsem zapomněl zahrnout do seznamu neúspěšných kuriozit), New Beetle – ten už ale dneska těží z toho že se vyrábí tak dlouho až je z něj moderní klasika – a v globálu určitě taky Superb I. Ale VW se k tomu evidentně postavil čelem a poučil se z přehmatů. U Renaultu si ještě nejsem jistej jestli se povedlo udělat úplnej obrat k lepšímu. Každopádně u obou koncernů došlo na přelomu tisíciletí k určitýmu zahledění se do sebe. V přesvědčení o své auto-tvorné misi a vlastní nepostradatelnosti došly k tomu, že ať vyrobí jakkoliv zbytečný, nesmyslný nebo hnusný auto tak se to bude prodávat. Omyl, a zákazníci jim to dali vyžrat, teda Renaultu víc. Nedokážu si představit jak se bude Renault po fiasku s Vel Satisem znovu etablovat (prakticky od nuly) ve vyšší střední třídě, zvlášť když teď ani ve střední nemá úplně silnou pozici. To Citroën na to šel s jinakostí v případě C6 úplně jinak a zdá se, že i přes porodní bolesti“, relativně úspěšně.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    13. 9. 2008 v 23:31Avantime

    Sarkozy jezdí tmavým Vel Satisem, Chirac jezdil C6…
    Jak jsem se již jednou zmiňoval, švec by se měl držet svého kopyta. Totéž platí pro VW, jakožto „lidový vůz“. Měl by zdokonalovat „litrová auta“ a podobné záležitosti a né se pořád babrat i v tom nejvyšším segmentu, který mu přináší jen problémý. Jinak Beattle jako retro design ztroskotal. Interiér je strohý, i jeho design by mohl být zajímavější…
    Ale i kdyby se Renault k avandgardě nevrátil, na jeho „Avantime eru“ nezapomenu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

avantime.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20116 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Květen 20101 Příspěvek
  • Únor 20104 Posts
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Prosinec 20093 Posts
  • Listopad 20093 Posts
  • Říjen 20092 Posts
  • Září 20092 Posts
  • Srpen 20094 Posts
  • Červenec 20093 Posts
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20096 Posts
  • Únor 20094 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20083 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20081 Příspěvek
  • Září 20085 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura