• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > avantime.blog.auto.cz  > ODVAHA BÝT JINÝ (3.) – Stará dobrá Francie

  • ODVAHA BÝT JINÝ (3.) – Stará dobrá Francie

    Odvaha být jiný Publikováno: 4. 11. 2008

    Po delší odmlce se vracím s dalším, v pořadí již třetím dílem seriálu, připomínající pro mnohé již zapomenuté vozy, které se (buďto designem, nebo z jiného důvodu) nesmazatelně zapsali do automobilových dějin. Dnes se budeme bavit o modelu, který na sebe (jak jinak) ve své době upoutal pozornost, ale zákazníky nakonec zaujala především technologie než originální (leč oblíbené) vzezření. Řeč bude o modelu PANHARD DYNA 54
    Panhard DynaZ
    Firma Panhard sáhla po druhé světové válce k dramatické změně obchodní politiky a vyvíjela novou řadu vzduchem chlazených, dvouválcových motorů se snahou, zaměřit svůj výrobní program více pro masovou produkci. Mezi ně patří i Panhard Dyna 54 (představen v Paříži, 1953), vůz zcela svébytného designu, který na první pohled upoutá netradičně tvarovanou a barokně zakulacenou přídí, která přesně uprostřed obsahovala originální posazení ve stylu Tater, originálně a masivně tvarovaný nárazník či hladké a čisté linky, které kvalitně vzdorují času a okouzlí i po letech. Již na první pohled je jasně patrné, že automobilka zareagovala na občasné posunky vůči ne zrovka konvenčně řešenému čelu modelu Dyna, proto jeho nástupce navrhla v o poznání stravitelnější, ale i tak originální podobě. Zdálo by se, že zakulcená příď příliš nekoresponduje s kvalitním součinitelem odporu vzduchu, ale opak je pravdou. Vůz na svou dobu vykazoval skvělou aerodynamiku. Záď prozrazovala designově klasičtější pojetí, které zároveň jde ruku v ruce s originální a s trochou nadsázky i futuristicky laděnou přídí. Neobvykle tvarovaná karoserie byla zhotovena z lehkých slitin, se snahou dosáhnout minimální hmotnosti vozu. Automobil disponoval karoseriemi typu sedan a kabriolet (potažmo pick – up Dyna Z)
    Panhard Dyna 54
    Pokud bychom mluvili o modelu Dyna z roku 1946, tak bychom dospěli k závěru, že vůz po technické stránce obsahoval plně nezávislé zavěšení, čtyřstupňovou převodovku a byl osazen hydraulickými brzdami. Teprve model Dyna 54 reprezentoval svou značku jako výrobce inovativních a pokrokových automobilů a to nejen technicky, ale i designově (po stránce designu mu ale pomáhal i jeho slavný předchůdce a jmenovec).
    Model Dyna 54 poháněl vzduchem chlazený, dvouválcový motor. Automobil byl chválen za hospodárný provoz, za což vděčí již zmíňěné skvělé aerodynamice. I přes ne zrovna lichotivé výkonostní údaje se jednalo o relativně svižný vůz. Motor a kompletní pohonné ústrojí bylo uloženo před prostorem pro posádku, což umožňovalo maximální využití obestavěného prostoru. Z toho vyplívá, že vůz mohl převážet i šest osob. Posádka si v tomto počtu sice moc pohodlí neužila, přesto to ale na převoz z bodu A do bodu B stačilo. Pozděší modely Dyna 57, popřípadě 58 již měli silnější výstupní výkon a přední zavěšení na vinutých pružinách.
    Panhard Dyna 54
    Mezi jeho dobové konkurenty by se mohli řadit Renault Frégate nebo Peugeot 403 Berline 8. Citröen jsem nezmínil z důvodu možné absence modelu v dané velkosti či segmentu. Jestli si na nějaký vzpomenete, sem s ním 😉
    Motor: 851 cm3
    Počet válců: 2
    Výkon: 37 kw
    Akcelerace 0 – 96 km/h: 24,3 s
    Maximální rychlost: 148 km/h
    Vyrobeno celkem: 155 000 kusů

DEFINICE DESIGNU (1.) – Vzlety a pády evropského designového mainstreamu NOVÝ RENAULT MÉGANE – Nově nastolená pravidla

32 Responses to ODVAHA BÝT JINÝ (3.) – Stará dobrá Francie

  • [1]

    4. 11. 2008 v 18:48jurajos

    Nemá to chybu až na to že sa mi nezobrazujú fotky. Tož idem si pre pripomenutie zagoogliť.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    4. 11. 2008 v 18:51Culdaraztriptaco

    (1) Díky 😉 Vhodné obrázky se nehledaly tak lehce jako u dvou předchozích dílů, protože se dnes jedná o skutečně avandgardní raritu. Právě proto jsem ji započítal do seriálu. Ale pokud se Ti nezobrazují, na Googlu je najdeš

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    4. 11. 2008 v 19:00jurajos

    (2)Sprvoti som si mysle že si mám predstavovať 24-ku ale dátumy nejak nesedeli. A aj s tým googlom to nebolo nejaké horúce. Ink nedávno som na ceste stretol Matru Murenu a bol som rád že som neskončil v priekope. Frantíci robili (robia) zaujímavé autá.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    4. 11. 2008 v 19:23Culdaraztriptaco

    (3) Ta první fotka představuje model DynaZ, který je velmi podobný. Zbytek popisuje typ 54.
    S těmi Frantíki je to tak. Považuji jejich auta za nejoriginálnější na světě. Člověče, díky za nápad. Murena by taky stála za sepsání, nebo jiný model od Matry 😉 Kde jsi ji vlastně viděl?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    4. 11. 2008 v 19:29jurajos

    Kúsok za mestom v chatovej oblasti. Cez weekend bolo príjemne teplo a tak starý rodičia(podľa výzoru)šli prevetrať auto a vnuka. Pekné červené. Škoda že mi niekam zdrhli, hodil by som reč.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    4. 11. 2008 v 19:32Culdaraztriptaco

    A copak to bylo za město? Určitě zpracuji článek i o nějakém modelu této značky. Kdybys věděl o nějakém dalším netradičním autě, napiš. Bude vyhověno.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    4. 11. 2008 v 21:05T613

    foto T613

    Dobrý článek! 😉
    Člověk tohle auto zná, tak leda od vidění z nějaké knížky, ale co je zač ..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    4. 11. 2008 v 21:19Culdaraztriptaco

    (7) Díky 😉
    Rád bych se s tímto autem setkal osobně. Ale to je asi v nedohlednu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    4. 11. 2008 v 21:25Navtech

    To budete asi muset zvednout zadky od toho gůglu, hoši…

    http://navtech.blog.auto.cz/2008-06/co-je-tohle-za-karu-2/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    4. 11. 2008 v 22:04Culdaraztriptaco

    (9) Navtechu, parádní fotky. Osobně?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    4. 11. 2008 v 22:14Navtech

    Kdyby si pořádně sledoval, tak víš, že používám téměř jen vlastní ©

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    4. 11. 2008 v 22:30Culdaraztriptaco

    (11) Jasně, vypadá to skvěle. Musel to být parádní sraz.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    4. 11. 2008 v 22:36Navtech

    Však maj určitě svoje stránky a můžeš vyrazit. Vypadalo to na samýho prvního majitele vozu. Někdy v květnu O7 to bylo…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    5. 11. 2008 v 8:14Pierro

    Avantime, velice zajímavý článek, ještě zajímavější auto. Díky za výbornej článeček… 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    5. 11. 2008 v 9:23GTI

    Bravo Avantime, rozšiřuješ naše autoobzory.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    5. 11. 2008 v 16:37Culdaraztriptaco

    (13) Díky. Mrknu se jim na stránky

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    5. 11. 2008 v 16:39Culdaraztriptaco

    (14) Díky 😉 Zajímavých modelů značky Panhard je více. Určitě ještě někdy nějaký zpracuji…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    5. 11. 2008 v 17:40Navtech

    http://www.panhard-levassor.be/
    v aktivitách máš ty Antwerpy celý…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    5. 11. 2008 v 20:06Culdaraztriptaco

    Díky za odkaz. Popřípadě bych pak čerpal i z něho.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    6. 11. 2008 v 8:30Pierro

    Avantime, nemáš v plánu napsat třeba něco historie Talbotu?? Takový model Lago by stál za článeček, co ty na to??

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    6. 11. 2008 v 14:49Culdaraztriptaco

    (19) Díky za tip! Lago je skutečně „jiné“, což se sem ideálně hodí 🙂
    http://www.retro-cars.net/data/media/170/talbot-lago_T_150-SS_01.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    6. 11. 2008 v 15:19Pierro

    20: Lago vypadá fantasticky. Spolu s aerodynamickými vozy jako Delahaye, Delage, Bugatti Atlantic, Tatrami řad 77 až 97 pak patří mezi nejkrásnější a nejzajímavější auta vůbec… 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    6. 11. 2008 v 15:33Culdaraztriptaco

    (21) I k futuristickým Tatrám se obrátím a vypracuji článek. Jinak se ještě vrátím k nějakému Citroenu + dalším francouzům. Pracuji i na dalších modelech. Za úvahu stojí například nějaké dítko od Matry či Facelu. A Atlantic, to je třída sama o sobě… 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    6. 11. 2008 v 15:41Culdaraztriptaco

    (15) Díky, GTI 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    9. 11. 2008 v 16:38507--

    MÁŠ TO ZLE!
    Ten posledný je Panhard PL 17 a nie Dyna 54!!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    9. 11. 2008 v 18:57Culdaraztriptaco

    Omlouvám se za chybu, kterou z části způsobil nedostatek kvalitních fotografií modelu Dyna 54.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    10. 11. 2008 v 13:21507--

    Spôsobila to tvoja nevedemosť. Keby si sa v tom aspoň trochu vyznal, PL 17 od Dyna z a 54 okamžite spoznáš. Rozidiely sú vidieť na prvý pohľad!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    10. 11. 2008 v 18:38Culdaraztriptaco

    (27) To není žádná nevědomost, jen roztržitost. je jasné, že se design exteriréru těchtp dvou aut radikálně liší. Nemohl jsem sehnat fotky modelu 54, tak jsem tam umístil PL 17 a zapoměl k ní připsat PL 17.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    10. 11. 2008 v 19:33507--

    A púrečo potom o PL 17 ani pamiatky v texte?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    10. 11. 2008 v 20:57Avantime

    Protože jsem se věnoval speciálně modelu 54. O PL 17 něco sepíšu možná výhledově…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    4. 5. 2009 v 14:55Michal

    Ahoj
    Ta Murena byla kámoše. Mrkněte na http://www.simcaklub.cz do rubriky „vozy členů“ Muren máme několik.

    Michal

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    8. 5. 2009 v 19:08Culdaraztriptaco

    Zdravím Michale,

    Dík za odkaz.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

avantime.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20116 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Květen 20101 Příspěvek
  • Únor 20104 Posts
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Prosinec 20093 Posts
  • Listopad 20093 Posts
  • Říjen 20092 Posts
  • Září 20092 Posts
  • Srpen 20094 Posts
  • Červenec 20093 Posts
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20096 Posts
  • Únor 20094 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20083 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20081 Příspěvek
  • Září 20085 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura