-
THE BEST CAR DESIGN 2011 – Shrnutí + Fascinace roku
Přátelé, anketní seriál TBCD byl završen čtvrtým dílem a zbývá už jen hlasování. Pro větší přehlednost jsou všechny publikované díly seřazeny zde:
//blog.auto.cz/avantime/2011-12/the-best-car-design-2011-1-dil-koncepcni-automobily/
//blog.auto.cz/avantime/2011-12/the-best-car-design-2011-2-dil-facelift-roku/
//blog.auto.cz/avantime/2011-12/the-best-car-design-2011-3-dil-segmenty-a-e/
//blog.auto.cz/avantime/2011-12/the-best-car-design-4-dil-segmenty-mpv-a-suv/
TBCD ale stále není u konce…
… Jistě vás za uplynulý rok něco (z oblasti automobilové estetiky) nadchlo, překvapilo, uchvátilo či jen mile potěšilo. Pojďme tedy, prosím, vybrat a následně zvolit nejpodmanivější, nejatraktivnější či nejintenzivnější vjem automobilového designu, souhrnně nazvaný Fascinace roku.
Nemusí jít však jen o tvarosloví automobilu jako takového. Fascinace roku zahrnuje to, co vás nejvíce zaujalo – může tedy jít o ztvárnění samostatných částí či komponentů (záď, vedení a hloubka prolisů, architektura přístrojové desky či zpětné zrcátko), atmosféra události (výstavní akce, prezentace, premiéry, …) či fotografie.
Své náměty pište, prosím, do diskuse. 1.1 2012 budou zařazeny do hlasování (do 30.1. 2012) a posledního lednového dne dojde k vyhlášení vítězného námětu.
Zdroj fotografie: www.auto.cz
THE BEST CAR DESIGN 2011 – Vyhlášení vítězů THE BEST CAR DESIGN 2011 (4. díl) – Segmenty MPV a SUV
11 Responses to THE BEST CAR DESIGN 2011 – Shrnutí + Fascinace roku
[1]
20. 12. 2011 v 8:53_Teddy_
Osobne ma tohto roku dost prekvapila automobilka Mazda. Uz dlhsiu dobu ide tak trochu „proti prudu“ co sa tyka technologii. Napokon, dnes ked uz pomaly aj kompaktny hatchback bude vazit cez tonu a pol, mazde sa podarilo kazdym faceliftom hmotnost znizit. Uz len za toto maju odomna palec hore!
Teraz k tomu prisiel subor technickych inovacii „skyactive“, na to som zvedavy. Najma na tie motory, tam by som ja osobne pouzil slovo „fascinacia“. Som tak trochu „od fachu“, robil som na motoroch od indickych skutrov az po F1, ale nemam ani potuchy ako mohli dosiahnut napriklad u dieselu s nizkou kompresiou take parametre. Este pred rokom by som povedal, ze je to nemozne…
Co sa tyka dizajnu, musim sa pokorne priznat ze som doposial v tomto smere nemal vysoku mienku o ziadnom japonskom vyrobcovi. Nesedel mi ani ten „zvlneny“ mazdacky dizajn, ani hranate tvary typicke pre Toyotu alebo Subaru. Ale koncept „Takeri“ ma donutil trochu upravit nazor. Krasne „muskulaturne“ linie, trochu mi to pripomina niektore Jaguary. Uvidime ako bude vyzerat seria, ale ak to prejde bez velkej zmeny, normalne by som o 6-ke aj uvazoval…
[2]
20. 12. 2011 v 11:10Wikidy
Fascinací roku 2011 je pro mně rozhodně akce „Školení prodejců VW na téma: PROČ VW PASSAT A NE HYUNDAI i40“.
[3]
20. 12. 2011 v 11:31prekladys
tedy odhlasováno… jak člověk zraje, hledá střídmost a uměřenost i ve věcech, kterými se obklopuje.
pro mě překvapení roku jednoznačně kia. ne snad, že by byla lepší než ostatní, ale tvarová proměna směrem k lepšímu je razantní, zatímco ostatní jedou v mantinelech očekávatelného. a přitom jsem pro kiu hlasoval jen jednou
a můj design přímo století? – přístrojová deska auta se zakrytými koly. bylo to stejně radikální a jedinečné, přitom však dokonale funkční uchopení tématu jako francouzská královna ds
[4]
20. 12. 2011 v 19:11krultheking
cadillac ciel
[5]
20. 12. 2011 v 21:29pumpkin
Najväčší dojem na mňa spravila reklama na nový Peugeot 308 (facelift). Je to jednoducho úžasné dielo. Dokonalo vystihuje francúzsky šarm a vyvoláva pozitívne emócie. Dokazuje že aj obliatie autom v daždivom meste môže byť sexi. Asi aj vďaka tejto reklame sa mi zapáčil facelift 308-ky, je naozaj podarený.
Takže moja automobilová poklona patrí tvorcom tejto reklamy za úžasné súlad medzi novým Peugeotom, krásnou Florence Eugene a melancholickou skladbou Walking in the Rain od Flash & the Pan.
[6]
22. 12. 2011 v 12:36Litrico
Fascinaciou roka 2011 je pre mna reklama na americku verziu Fiatu 500 Abarth. V hlavnej ulohe s Rumunskou modelkou Catrinel Menghia. Je sexy, zvodna, temperamentna, aby bola v okamziku krotka, pritulna a omamna. Tie jej saty, topanky, uces, tvar, korunuje tetovanie skorpiona na krku. Krasny detail odkazujuci na to, co mame cakat na konci. A taliancinu mozem pocuvat stale dokola, aj ked nic nerozumiem, len hovor dalej dievca zlate, prikyvujem akoby slova smerovala ku mne. Meno chlapika, ktoreho zvadza je nepodstatne, ale svojej ulohy sa chopil dobre. Do toho velmi vhodne zvolena piesen od skupiny Willis – Smokescreen. A ked sa blizi ten vytuzeny bozk, pride prebudenie a stoji pred nim maly taliansky cert, zaber na znak, aha skorpion… nikdy nezabudnes, ked si ho videl prvykrat… a ihned ukazuje svoj neskrotny temperament. Uff, volim moznost Replay a znovu a znovu… BRAVO FIAT, BRAVO ABARTH !
http://www.auto.cz/u-s-reklama-na-fiat-500-abarth-jak-dostat-americany-63193
[7]
25. 12. 2011 v 9:45jakubMG
Chtel jsem napsat FASCINACE, ale miluju auta, na kazdem ( skoro ) vidim neco obdivuhodneho. Zajimave jsou antiPatie roku, veci, ktere mi najezily srst:
reklamni podtext renaultu: precurejte koupi Renaultu/Dacie sve sousedy, kamarady, za cenu kabelky Vam dodame „skoro“ X5 (DUSTER), za cenu poruchove ojetiny spolehlivy prostorny bezpecny sedan ( Thalie), dechberouci limuzinu () za cenu..Fabie. Pritom ty auta nejsou spatna, kampan zamerena na to nizke a podle v nas je priserna.
FIAT a jeho sliby: poslapavani tradic Alfy a Lancie, ignorance zakladnich segmentu v Evrope (hatch, kombi, stredni trida), kontroverzni facelift Pandy. Podceneni prodejni a servisni site. Krvaci mi Cuore Sportivo.
Konec Saabu – konec LEGENDY
Facelift Accord – najdi pet rozdilu + obchodni strategie Hondy – my nebudeme soutezit cenou…WTF?
Novy Mercedes ML – zklamani vyvolane vysokym ocekavanim.
Dodaci lhuty VW PASSAT 4×4 – cekat 8 mesicu na Passata?
Co pilo krev vam?
[8]
25. 12. 2011 v 9:58jakubMG
Prece jen neodolam a postnu sve favority na fascinaci roku:
Jaguar XJ – Jag vyucuje, jak ma vypadat moderni sportovni limuzina
R-klasse – z podmorske obludy vladce dalnice
jizda v 535 xd GT – neuveritelne hbite a poslusne auto – vzhledem k velikosti a jizdnimu komfortu
Touareg 4.0 TDI – absolutni sleeper. Volkswagen, osmivalec, podvozek Porsche, schopny i v terenu, odveze rodinu i 3,5 tunovy prives, to vse kolem 10 l/100 km.
Senna – dokument o zavodnii genialite-srdci-primadone, Maradonovi motorismu. Dobre filmy o autech uz nemusi byt jen kreslene…
Jakkoli na auto.cz moc nepisu, casto zde ctu, diskuze a blogy asi vice nez clanky. Preji na zaver krasne a pohodove Vanocni svatky vsem slusnym diskuterum, redaktorum i ctenarum Auto.cz.
[9]
28. 12. 2011 v 22:55kolmar
Nazdar Avantime, kazdy tu pise nieco uplne ineho…neviem ako z toho vyjdes. Najviac sa mi pozdava balicek skyactive, no samozrejme modeli maju nieco doseba. Kazdy tu da to svoje – a to je aj dobre.
Ja som dlho rozmyslal, mal by som toho viac, no co ma samozrejme chytilo za srdce je jazda v E W212 Carlsson, no tusim, ze facsinacia by mala ist este vyssie, tak za fascinaciu by som dal krala tohto segmentu:
Ber to ako auto, aj video a este vraj aj hudba je produkt BMW
http://www.youtube.com/watch?v=HWLp1biJ1fI&feature=player_embedded
Alebo iste este vyssie, k najrychlejsiemu stvordverovemu autu sveta – BRABUS ROCKET 800
http://www.youtube.com/watch?v=Bo4bIevdyww
[10]
28. 12. 2011 v 23:17Culdaraztriptaco
Ahoj kolmare, díky za náměty. Všechny nápady v diskusi dám za dva dny do ankety. Mám do hlasování zařadit Brabus, BMW nebo skyactive?
[11]
29. 12. 2011 v 0:42Sleeper
Panda neprošla žádným faceliftem, jedná se o zcela novou generaci, která nemá s tou předchozí prakticky nic společného (až na základ motoru 1,2 Fire). Skelet karoserie vychází z brazilského Una. Celek mi přijde trochu zvláštní, obdivuji spíše předchozí řadu za to, že si v době kulatých aut u Fiatu dovolili navrhnout přísně hranatou krabičku. Před interiérem nové Pandy ovšem smkám, tam „dvojce“ utekla o světelné roky.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.