-
PEUGEOT 607 Pescarolo – Elegantních 400 koní
Při hledání podkladů pro další článek jsem nalezl koncept, na který jsem už málem zapomněl. Možná jste ho ani vy nestihli zaregistrovat. A tak se ho pokusím trochu připomenout.
Jedná se o koncept představený v Paříži už v roce 2002. Jeho základem se stal sedan 607 vyráběný od roku 1999. Vůz v sobě odráží sportovní image s luxusem limuzíny. Změny jsou patrny už v přední partii. Rozměrný nasávací otvor pro přívod vzduchu k motoru, kterého je v tomto případě opravdu za potřebí. Pod kapotou se ukrývá doslova závodní srdce. Jedná se o vidlicový šestiválec s úhlem sevření válců 60° o objemu 3.2 litru se 24 ventily, který vychází z běžného třílitru. Byl však patřičně upraven. O přísun vzduchu se starají dvě turbodmychadla. Výkon je rovných 400 koní (298kW). Točivý moment nebyl uváděn. Tyto hodnoty byly přenášeny (údajně) na přední 19″ kola z lehkých slitin obutých do pneumatik o rozměru 245/45R19. O výkonné brzdy se postarala firma Brembo. Motor byl vyvinut pro závodní speciál Peugeot-Courage C60 učastnící se vytrvalostních závodu jako je 24 Le Mans. S tímto monopostem závodí právě stáj Pescarolo Sport.Úpravou prošel i podvozek. Ten byl o 25 mm rozšířen. O stejnou hodnotu se vůz přikrčil k zemi. Záď vozu zdobí nový zadní nárazník s hliníkovým dekorem, do něhož jsou zakomponovány dvě koncovky výfuku. Vše dotváří tmavý metalický lak s vínovým nádechem.
Interiér je čalouněn kvalitní kůží převážně fialové barvy. Řidiče a jeho pasažéry hýčkají kvalitní sedadla Recaro s výrazným bočním vedení, ale dostatečnou šířkou.
Jízdní výkony jsou suverénní. Vůz s pohotovostní hmotností 1700kg se na 100km/h rozjede za 5s a maximální rychlost leží na hodnotě 290km/h.
Foto závodního vozu patřícího do skupiny LMP900 (The Le Mans Prototype )
Peugeot-Courage C60 stáje Pescarolo (550koní/660Nm)Video: Hezká francouzska a 607 Pescarolo
/p>I dnes je nevýkonnější pohonou jednotkou 607-ky motor 3.0 V6. A tak to zůstane až do roku 2009, kdy by se měl představit její nástupce Peugeot 608. Proslýchá se že vrcholnou benzinovou jednotkou by měl být právě přeplňovaný vidlicový šestiválec s výkonem přes 200kW. Necháme se překvapit.
PEUGEOT 608 – velký návrat? PEUGEOT 405 T16 – s příchutí Dakaru
9 Responses to PEUGEOT 607 Pescarolo – Elegantních 400 koní
[1]
5. 1. 2007 v 22:50GTI
Moc pěkné snímky… Ta kola a ta barva auta… parádní dělo.
[2]
6. 1. 2007 v 12:23BaracudaJ
GTI:Ten přední nárazníky je velice citlivě zakomponován docelku, je dostatečně agrasivní a komplet působí elegantně. Kola jsou chuťovka a ten lak, k tomu není co dodat. Jsem docela zvědav jak dopadne nová 608. O design obavu nemám, ale doufám, že dostane odpovídající motory.
[3]
6. 1. 2007 v 17:32venturi
Zajímavé vubec jsem o te šelmě nevěděl. Škoda že nebyla ani omezená serie, jen se mi nelibý barevná kombinace, ale to je detail.
[4]
7. 1. 2007 v 2:29Humbert
BaracudaJ: Diky, take jsem o tomto voze nevedel. Az pri pohledu na tuto verzi 607ky si uvedomuji, co mi tak vadilo na konfekcni – predni naraznik. Zaroven i vytazene lemy blatniku naramne padnou. Vnejsi barva laku je paradni, narozdil od barvy kuze.
Kdyz prisla 607ma na trh a zacala se objevovat na silnicich, nemohl jsem ji prijit na jmeno. Nastesti ji moc nebylo videt. Az po letech jsem prestal odvracet zrak, kdyz jela kolem. A ted se obcas pristihnu, jak ji pohledem vyhledavam. Myslim, ze tahle elegantni dama bude vice docenena az casem, za dob jejich nastupcu.
[5]
7. 1. 2007 v 11:48BaracudaJ
venturi: Já si vzpomínám, že v Autotipu byl o ní je malý obrázek a nápis M5 po Francouzsku. Jinak se toho moc nenapsalo. Určitě byla škoda, že 607 nedostala nějaký silnější motor než „jen“ třílitr se 155kW. Stejně za dva roky končí a u její nástupkyně se budou dít věci. Ale o tom zase až v dalším článku, který mám ještě rozpracovaný.
[6]
7. 1. 2007 v 12:04BaracudaJ
Humbert: Je to tak, ten přední nárazník dělá divy. V interiéru se mi líbí obložení středového panelu hliníkem a tenký pásek vedoucí z palubky na dveře a oddělující tmavou a světlou kůži.
Já si vzpomínám na první snímky 607-čky. Byla v černé barvě. A to mě dostalo. Asi nejvíce se mi líbí zezadu. Přechod zadního skla na víko kufru, které je mírně skloněné a zároveň prohnuté. Celek završuje hrana nad zadními světly, která elegantně přechází v zadní sloupky. Nejlepší je pohled asi ze 3/4, to vynikne ta plocha okna a kufru. Její design prostě dozrál a rozhodně se po stránce vzhledu zařadí mezi nej peugeoty.
[7]
8. 1. 2007 v 12:57mr.peugeot
BaracudaJ: Moc pěkné fotky, je fakt pravda, že se tehdy o tom konceptu moc nenapsalo a taky věčná škoda, že nikdy se to auto nedostalo alespoň do malosériové výroby, kupce by si našlo… Já jsem taky docela zvědavý jako to dopadne s modelem 608. Hodně lidí by si přálo aby se do Peugeotu už konečně dostal něja motor V8, na druhou stranu si zase myslím, že by s tím pochodili asi jako VW se svým Phaetonem… Je škoda, že když se jedná o tenhle segment, každý raději voli Mercedes, BMW nebo Audi.
[8]
8. 1. 2007 v 15:10BaracudaJ
mr.peugeot: Možná se budeš divit, jaké motory budou pod kapotou 608.
[9]
15. 6. 2007 v 11:46Frenando
Grnde máquina
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.