• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > baracudaj.blog.auto.cz  > PEUGEOT 608 – velký návrat?

  • PEUGEOT 608 – velký návrat?

    Publikováno: 12. 1. 2007

    Život zástupkyně vyšší střední třídy Peugeot 607 se pomalu blíží ke svému konci. Nový model s označením 608 by se mohl veřejnosti představit už v roce 2009.
    Sice se stávající model neměl stát kasovním trhákem, ale prodeje se očekávali minimálně na úrovni předchozího úspěšného modelu 605. Toho bylo v letech 1989-99 prodáno přibližně 255 tis. kusů, 607-ky do dnešních dnů jen 155 tis., což lze považovat za zklamání. Špatné prodeje lze přičítat hlavně malé nabídce silných vznětových motorů. Až do roku 2004 byl nabízen pouze čtyřválec 2.2HDI (98kW/314Nm), který byl od roku 2000 standardně nabízen s filtrem pevných částic FAP. Pak místo na vrcholu obsadil vidlicový šestiválec 2.7HDI (150kW/440Nm). Nedávno byl čtyřválec nahrazen moderním motorem se stejným objemem i počtem válců, ale se dvěmi paralelními turbodmychadly (125kW/370Nm). Obě posledně jmenované jednotky byly vyvinuty za spolupráce PSA a Fordu.

    Design novinky (projekt W31) by měl být elegantní s dostatečnou dávkou dynamiky, silueta se přiblíží čtyřdveřovému kupé jako u Mercedesu CLS. Rysy přední partie budou podobné těm na studii 908RC navržené šefdesignérem Gérardem Welterem.

    Vyjede na prodlouženém podvozku 407 (rozvor 2.9 m), celková délka bude těsně po hranicí pěti metrů. Centimetry navíc budou využity jak na pohodlí posádky, tak i pro nové pohonné jednotky. Základem benzinových motorů bude čtyřválec 2.2 (125kW), následován posílený šestiválcem 3.0 (170kW). Zcela novými motory budou 3.2 V6 s přeplňováním (200kW). A jako vrchol osmiválec 4.0 nebo 4.4 (240kW). Protože vůz bude primárně nabízen s pohonem předních kol, budou motory umístěné napříč. Jako vhodný by se jevil V8 od Volva. Nafta bude začínat se čtyřválcem 2.2HDI (130kW), dále 2.7HDI (160kW). Opravdovým snem by se stal motor 5.5 V12 HDI, kterým Peugeot disponuje. Ten byl však primárně zkonstruován pro závody Le mans. Mnohem reálněji se jeví naftový osmiválec, jako potvrzení faktu, že i motory HDI patří do naftové šlechty. A stal by se tak teprve druhým vozem vyšší střední s osmiválcovou naftou pod kapotou (první M-B E420CDI). Kvůli výraznému nárůstu výkonů vrcholných motorů musí přijít ke slovu pohon všech kol (poslední čtyřkolkou typ 405, tento rok se začne prodávat SUV 4007).

    Vůz by se měl stát nositelem vrcholné techniky koncernu PSA. Lze očekávat systémy, které se už objevily u Citroenu C6 – tedy systém AFIL, aktivní tempomat, head-up display, či samočinné parkování. Kromě toho se hovoří i o špičkových multimediálních zařízeních. Důslednost se zvýší při výběru materiálů a kontrole jakosti.

    Vysoké ohodnocení lze očekávat také ze strany bezpečnosti, a to jak posádky tak i chodců (vystřelovací kapota).

    Hlavními konkurenty jsou M-B E, Audi A6, Volvo S80, samozřejmě Citroen C6 či nástupce Renaultu Vel Satis.

    Jedny z prvních náčrtů budoucí 608, které se objevili na internetu.

    P608-5

    Pak několik vycházejících z konceptu 907

    P608-2

    P608-1

    P608-4

    A nakonec asi nejpravděpodobnější vzhled 608, jejíž design by měl nést prvky konceptu 908RC.

    P608-3

PEUGEOT 605 SV24 – Francouzský mercedes PEUGEOT 607 Pescarolo – Elegantních 400 koní

16 Responses to PEUGEOT 608 – velký návrat?

  • [1]

    12. 1. 2007 v 16:04Ricardo

    Ty skici se mě líbí nejvíc… styl Peugeotu prostě můžu 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    12. 1. 2007 v 16:25GTI

    Auto má svůj styl… Máme se na co těšit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    12. 1. 2007 v 22:59BaracudaJ

    Ricardo: Ty mě docela překvapuješ:-). Mě obecně francouzský design velmi oslovuje. Vzhled Peugeotů se mi vždy líbil, ale od té doby co začal Citroen opět makat a pouštět na svět modely přesně v jeho stylu, jsem teď trochu na vážkách. Na tenhle Peugeot jsem opravdu zvědav, držím palce ať ho dobře střihnou.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    12. 1. 2007 v 23:06BaracudaJ

    GTI: Určitě, tohle auto si nesplateš, rodiná příslušnost je zcela evidentní. Přesto nabídne nové desinové prvky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    12. 1. 2007 v 23:23BaracudaJ

    GTI: Omluva za chyby, ale snad si rozumíme :-).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    13. 1. 2007 v 12:05Sleeper

    607 je naprosto nedoceněné auto…., uvidíme, jaký bude nástupce…..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    13. 1. 2007 v 12:31BaracudaJ

    Sleeper: O nástupci jsem už hodil nějaké info v mém dalším článku. Jo nedoceněné to rozhodně, ten design mě dostává ještě teď, hlavně záď.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    13. 1. 2007 v 14:05mari

    Peugeot byl po stránce designu vždycky jako taková francouzská Alfa-Romeo… Pamatuju na Pininfarinovo dílo 605. To byla neuvěřitelná ladnost a promyšlenost zdánlivě jednoduchých tvarů. 607 má hodně nadčasový design, ta záď je opravdu velice povedená. Líbí se mi ta předposlední fotka- vypadá to hodně reálně. Nástupce by si ovšem zasloužil mnohem výkonnější vrcholný motor, tak uvidíme jestli ten osmiválec opravdu přijde. Druhá věc ale bude cena- kterou pak bude tohle auto atakovat: Dealer Peugeotu mi sdělil že pro nynější 607 by se rozhodlo mnohem víc zákazníků, ale ta cena je už pro některé za hranicí únosnosti- proto volí buď menší 407 nebo se obrátí jinam (většinou k věhlasné německé konkurenci). Uvidíme jak si s tím 608 poradí…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    14. 1. 2007 v 13:54Ricardo

    Překvapuju? Peugeotí design se mě velmi líbí, a to jak provedením, tak koncepcí celé modelové řady. Za designově slabší považuju akorát facelift 307 a ještě jsem si pořád nezvyknul na 207. I velké množství starších modelů se mě líbí – to nemůžu říct o zbývajících dvou Francouzech, kde je to spíš naopak. Jediné co mě na Peugeotu opravdu vadí je jejich spolehlivost (např. motory HDI a pak různé otravné „maličkosti“). Ale to je bohužel obecná vlastnost francouzských značek

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    30. 1. 2007 v 17:30BaracudaJ

    mari: Jen tu 605 mi prosím nech, mám o ní rozdělaný článek:-). A že je Peugeot taková francouzská Alfa jsem taky vždycky tvrdil. Hm 608 jsem na ni opravdu zvědav. Chce to zákazníkům ukázat důvod proč platit takové peníze. A právě V8 je ten pravý, jinak to můžou zabalit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    30. 1. 2007 v 17:37BaracudaJ

    Ricardo: S tou 307 naprostý souhlas. U Peugeotu se mi líbí některá vtipná řešení, to jim opravdu jde. Vždy přijdou s věcí, která uživatele potěší. Ale celkový dojem kazí právě ty „drobnosti“. Což je jeden z důvodů, proč si k nim spousta lidí nenajde cestu, i když jim třeba vzhledově sedí. Jen suše řeknou : „radši ne, vždyť je to Francouz“. Neví o co přichází :-).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    19. 4. 2007 v 16:00pepocoollmann

    Na tych skicach to auto vypada uchvatne…peugeot vie az moc dobre, co je in. Mne sa to auto lubi moc!!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    19. 4. 2007 v 20:16Baracudaj

    pepocoollmann: Na tenhle model jsem opravu zvědav. Studie 908 RC byla hodně avantgardní sedan. 608 musí být po stránce vzhledu pecka, jinak nemá šanci na úspěch. Musí šokovat stejně jako kdysi 5 od BMW. Nejdříve se líbila málo komu, ale časem její design vykrystalizoval a dnes jde na dračku.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    8. 3. 2008 v 9:54rafeder

    Nemůžu se jí dočkat. Beru jedině V8 s minimem 200kW. Začíná mi vadit, když mě při 180km s posměchem vezme kdejaká oktávka…(mám V6 150kW) Neexistuje foto palubky?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    15. 3. 2008 v 17:34Baracudaj

    rafeder: Doufejme, že V8 nakonec opravdu bude. Musí, protože s „přestárlou“ 3.0 V6 s průměrným výkonem 155kW žádnou díru do světa neudělají. Dnes mají 3.0 běžně 180kW. Chtělo by to podobný motor, jaká teď nabízí Volvo. Tedy řadový přeplňovaný šestiválec uložený napříč s 210kW a 400Nm. To už je jiná.
    Hlavně, aby už tu byl. 607 už jen přežívá, i když jí udržují při životě alespoň dobré nafty.
    Interiér jsem bohužel nesehnal, jde převážně o skici

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    16. 12. 2008 v 14:31Lev

    Ahojte. No ja mam 607 a je to velmi dobre auto 2,2 HDI 98kW, le teším sa velmi na tu slavnú 608 a mate pravdu, že do takého velkého auta treba dať aj veľa silných koní. Ten benzinák V8 4-4,4 to by bolo delo aj ten preplnovaní 3,2, ale mohli by dat už aj silnejšie nafťaky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

baracudaj.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Duben 20091 Příspěvek
  • Srpen 20084 Posts
  • Duben 20081 Příspěvek
  • Květen 20072 Posts
  • Duben 20071 Příspěvek
  • Únor 20072 Posts
  • Leden 20072 Posts
  • Prosinec 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura