-
PEUGEOT 608 – velký návrat?
Život zástupkyně vyšší střední třídy Peugeot 607 se pomalu blíží ke svému konci. Nový model s označením 608 by se mohl veřejnosti představit už v roce 2009.
Sice se stávající model neměl stát kasovním trhákem, ale prodeje se očekávali minimálně na úrovni předchozího úspěšného modelu 605. Toho bylo v letech 1989-99 prodáno přibližně 255 tis. kusů, 607-ky do dnešních dnů jen 155 tis., což lze považovat za zklamání. Špatné prodeje lze přičítat hlavně malé nabídce silných vznětových motorů. Až do roku 2004 byl nabízen pouze čtyřválec 2.2HDI (98kW/314Nm), který byl od roku 2000 standardně nabízen s filtrem pevných částic FAP. Pak místo na vrcholu obsadil vidlicový šestiválec 2.7HDI (150kW/440Nm). Nedávno byl čtyřválec nahrazen moderním motorem se stejným objemem i počtem válců, ale se dvěmi paralelními turbodmychadly (125kW/370Nm). Obě posledně jmenované jednotky byly vyvinuty za spolupráce PSA a Fordu.Design novinky (projekt W31) by měl být elegantní s dostatečnou dávkou dynamiky, silueta se přiblíží čtyřdveřovému kupé jako u Mercedesu CLS. Rysy přední partie budou podobné těm na studii 908RC navržené šefdesignérem Gérardem Welterem.
Vyjede na prodlouženém podvozku 407 (rozvor 2.9 m), celková délka bude těsně po hranicí pěti metrů. Centimetry navíc budou využity jak na pohodlí posádky, tak i pro nové pohonné jednotky. Základem benzinových motorů bude čtyřválec 2.2 (125kW), následován posílený šestiválcem 3.0 (170kW). Zcela novými motory budou 3.2 V6 s přeplňováním (200kW). A jako vrchol osmiválec 4.0 nebo 4.4 (240kW). Protože vůz bude primárně nabízen s pohonem předních kol, budou motory umístěné napříč. Jako vhodný by se jevil V8 od Volva. Nafta bude začínat se čtyřválcem 2.2HDI (130kW), dále 2.7HDI (160kW). Opravdovým snem by se stal motor 5.5 V12 HDI, kterým Peugeot disponuje. Ten byl však primárně zkonstruován pro závody Le mans. Mnohem reálněji se jeví naftový osmiválec, jako potvrzení faktu, že i motory HDI patří do naftové šlechty. A stal by se tak teprve druhým vozem vyšší střední s osmiválcovou naftou pod kapotou (první M-B E420CDI). Kvůli výraznému nárůstu výkonů vrcholných motorů musí přijít ke slovu pohon všech kol (poslední čtyřkolkou typ 405, tento rok se začne prodávat SUV 4007).
Vůz by se měl stát nositelem vrcholné techniky koncernu PSA. Lze očekávat systémy, které se už objevily u Citroenu C6 – tedy systém AFIL, aktivní tempomat, head-up display, či samočinné parkování. Kromě toho se hovoří i o špičkových multimediálních zařízeních. Důslednost se zvýší při výběru materiálů a kontrole jakosti.
Vysoké ohodnocení lze očekávat také ze strany bezpečnosti, a to jak posádky tak i chodců (vystřelovací kapota).
Hlavními konkurenty jsou M-B E, Audi A6, Volvo S80, samozřejmě Citroen C6 či nástupce Renaultu Vel Satis.
Jedny z prvních náčrtů budoucí 608, které se objevili na internetu.
Pak několik vycházejících z konceptu 907
A nakonec asi nejpravděpodobnější vzhled 608, jejíž design by měl nést prvky konceptu 908RC.
PEUGEOT 605 SV24 – Francouzský mercedes PEUGEOT 607 Pescarolo – Elegantních 400 koní
16 Responses to PEUGEOT 608 – velký návrat?
[1]
12. 1. 2007 v 16:04Ricardo
Ty skici se mě líbí nejvíc… styl Peugeotu prostě můžu 🙂
[2]
12. 1. 2007 v 16:25GTI
Auto má svůj styl… Máme se na co těšit.
[3]
12. 1. 2007 v 22:59BaracudaJ
Ricardo: Ty mě docela překvapuješ:-). Mě obecně francouzský design velmi oslovuje. Vzhled Peugeotů se mi vždy líbil, ale od té doby co začal Citroen opět makat a pouštět na svět modely přesně v jeho stylu, jsem teď trochu na vážkách. Na tenhle Peugeot jsem opravdu zvědav, držím palce ať ho dobře střihnou.
[4]
12. 1. 2007 v 23:06BaracudaJ
GTI: Určitě, tohle auto si nesplateš, rodiná příslušnost je zcela evidentní. Přesto nabídne nové desinové prvky.
[5]
12. 1. 2007 v 23:23BaracudaJ
GTI: Omluva za chyby, ale snad si rozumíme :-).
[6]
13. 1. 2007 v 12:05Sleeper
607 je naprosto nedoceněné auto…., uvidíme, jaký bude nástupce…..
[7]
13. 1. 2007 v 12:31BaracudaJ
Sleeper: O nástupci jsem už hodil nějaké info v mém dalším článku. Jo nedoceněné to rozhodně, ten design mě dostává ještě teď, hlavně záď.
[8]
13. 1. 2007 v 14:05mari
Peugeot byl po stránce designu vždycky jako taková francouzská Alfa-Romeo… Pamatuju na Pininfarinovo dílo 605. To byla neuvěřitelná ladnost a promyšlenost zdánlivě jednoduchých tvarů. 607 má hodně nadčasový design, ta záď je opravdu velice povedená. Líbí se mi ta předposlední fotka- vypadá to hodně reálně. Nástupce by si ovšem zasloužil mnohem výkonnější vrcholný motor, tak uvidíme jestli ten osmiválec opravdu přijde. Druhá věc ale bude cena- kterou pak bude tohle auto atakovat: Dealer Peugeotu mi sdělil že pro nynější 607 by se rozhodlo mnohem víc zákazníků, ale ta cena je už pro některé za hranicí únosnosti- proto volí buď menší 407 nebo se obrátí jinam (většinou k věhlasné německé konkurenci). Uvidíme jak si s tím 608 poradí…
[9]
14. 1. 2007 v 13:54Ricardo
Překvapuju? Peugeotí design se mě velmi líbí, a to jak provedením, tak koncepcí celé modelové řady. Za designově slabší považuju akorát facelift 307 a ještě jsem si pořád nezvyknul na 207. I velké množství starších modelů se mě líbí – to nemůžu říct o zbývajících dvou Francouzech, kde je to spíš naopak. Jediné co mě na Peugeotu opravdu vadí je jejich spolehlivost (např. motory HDI a pak různé otravné „maličkosti“). Ale to je bohužel obecná vlastnost francouzských značek
[10]
30. 1. 2007 v 17:30BaracudaJ
mari: Jen tu 605 mi prosím nech, mám o ní rozdělaný článek:-). A že je Peugeot taková francouzská Alfa jsem taky vždycky tvrdil. Hm 608 jsem na ni opravdu zvědav. Chce to zákazníkům ukázat důvod proč platit takové peníze. A právě V8 je ten pravý, jinak to můžou zabalit.
[11]
30. 1. 2007 v 17:37BaracudaJ
Ricardo: S tou 307 naprostý souhlas. U Peugeotu se mi líbí některá vtipná řešení, to jim opravdu jde. Vždy přijdou s věcí, která uživatele potěší. Ale celkový dojem kazí právě ty „drobnosti“. Což je jeden z důvodů, proč si k nim spousta lidí nenajde cestu, i když jim třeba vzhledově sedí. Jen suše řeknou : „radši ne, vždyť je to Francouz“. Neví o co přichází :-).
[12]
19. 4. 2007 v 16:00pepocoollmann
Na tych skicach to auto vypada uchvatne…peugeot vie az moc dobre, co je in. Mne sa to auto lubi moc!!!
[13]
19. 4. 2007 v 20:16Baracudaj
pepocoollmann: Na tenhle model jsem opravu zvědav. Studie 908 RC byla hodně avantgardní sedan. 608 musí být po stránce vzhledu pecka, jinak nemá šanci na úspěch. Musí šokovat stejně jako kdysi 5 od BMW. Nejdříve se líbila málo komu, ale časem její design vykrystalizoval a dnes jde na dračku.
[14]
8. 3. 2008 v 9:54rafeder
Nemůžu se jí dočkat. Beru jedině V8 s minimem 200kW. Začíná mi vadit, když mě při 180km s posměchem vezme kdejaká oktávka…(mám V6 150kW) Neexistuje foto palubky?
[15]
15. 3. 2008 v 17:34Baracudaj
rafeder: Doufejme, že V8 nakonec opravdu bude. Musí, protože s „přestárlou“ 3.0 V6 s průměrným výkonem 155kW žádnou díru do světa neudělají. Dnes mají 3.0 běžně 180kW. Chtělo by to podobný motor, jaká teď nabízí Volvo. Tedy řadový přeplňovaný šestiválec uložený napříč s 210kW a 400Nm. To už je jiná.
Hlavně, aby už tu byl. 607 už jen přežívá, i když jí udržují při životě alespoň dobré nafty.
Interiér jsem bohužel nesehnal, jde převážně o skici
[16]
16. 12. 2008 v 14:31Lev
Ahojte. No ja mam 607 a je to velmi dobre auto 2,2 HDI 98kW, le teším sa velmi na tu slavnú 608 a mate pravdu, že do takého velkého auta treba dať aj veľa silných koní. Ten benzinák V8 4-4,4 to by bolo delo aj ten preplnovaní 3,2, ale mohli by dat už aj silnejšie nafťaky.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.