-
PEUGEOT 605 SV24 – Francouzský mercedes
PEUGEOT 605 SV24 (1990-1995)
Poměrně dlouhou dobu se mohly sedany Peugeot honosit přezdívkou francouzský mercedes. Tento přívlastek si získaly nejen za svůj typický komfort, ale hlavním důvodem byla i jejich mechanická spolehlivost hraničící až s nezničitelností. Poslední model, který si toto ohodnocení opravdu zaslouží je model 605.
Sedan vyšší střední třídy byl představen na Frankfurtském autosalonu v roce 1989. Stal se nástupcem modelu 604, jehož výroba byla ukončena už v roce 1985, ale poprvé se objevil o deset let dříve. Velká „pětka“ završila generační obměnu, která trvala sedm let a započala uvedením modelu 205 na trh v lednu 1983.
O významu jaký přikládala automobilka její nové „vlajkové lodi“ svědčí do té doby největší investice do vývoje a přípravy sériové výroby nového vozu v hodnotě 6 miliard franků! Dalších 5 miliard se využilo na modernizaci a výstavbu výrobního závodu v Sochaux. Poté jej mohlo denně opouštět až 1850 vozu střední (405) a vyšší třídy.
_____________________________________________________________________________
Karoserie
Klasická tříprostorová karoserie ušlechtilých tvarů je dílem převážně vlastního designérského centra. Ale jak už tomu u této automobilky bývá, na správném střihu kabátu se opět podílel i dvorní krejčíř Pininfarina. Charakteristická nízká maska chladiče a na niž navazují kryty světlometů. Klínovitá linie profilu, zdůrazněná prolisem spojujícím horní okraje hlavních světlometů a koncových svítilen, do něhož jsou zakomponovány kliky dveří, vrcholí odtokovou hranou lehce se svažujícího víka zavazadlového prostoru. Čelní i zadní značně skloněná skla jednak zdůrazňují dynamičnost vozu, ale mají i svůj účel. Přispívají k celkově nízkému aerodynamickému odporu vzduchu (cx = 0,28 až 0,30 podle typu) a zvýšení dynamického přítlaku na přední i zadní nápravu. Skvělé hodnoty si vyžádaly 700 hodin v aerodynamickém tunelu. Vzhledovou přitažlivost zvyšuje velká zasklená plocha (3,34m2), která vůz opticky odlehčuje a umožňuje i dobrý výhled. Na pevnostním návrhu karoserie se podílely počítače. Zajímavým údajem je největší průhyb karoserie uprostřed rozvoru při využití plného zatížení, jen 0,5mm. Přibližně 73% procent plechů je jedno- nebo oboustranně pozinkováno. K nosnému skeletu z 238 dílů je vpředu a vzadu přivařen pomocný rám nesoucí hlavní podvozkové slupiny. Vůbec ochraně proti korozi byla věnována velká pozornost. Na všech vnějších plochách vystavených mechanickým vlivům (odletující kamínky) je nanesena polyuretanová vrstva-přední blatníky, dolní části dveří, … Vysokou kvalitu povrchové úpravy zaručovala nová lakovna vybavená roboty s kapacitou jedné linky 40 karoserií za hodinu. Dvacet odstínů barev bylo přiváděno potrubím dlouhým 20 km.
_____________________________________________________________________________
Výbava
Postavení vozu na trhu bylo zdůrazněno výběrem výbav a materiálů. Celkem čtyři úrovně standardní výbavy. Vrcholem nabídky se stal právě špičkový typ s označením SV24.
Prostorný interiér nabízel pohodlí pro 5 cestujících na pohodlných anatomicky tvarovaných sedadlech. Přední s možností všestranného elektrického nastavení. Hlavové opěrky s nastavení ve svislém i podélném směru. Sedadla byla potažena pravou kůží. K jízdní pohodě přispívá výkonná klimatizační soustava dodávaná ve dvou verzích. Na přání s plně automatickou regulací, udržující předem zvolenou teplotu až do teploty okolního vzduchu 50°C. Ke snížení hluku byly na určené plochy karoserie naneseny bitumenové vrstvy. Celková hmotnost zvukových izolantů byla až 60kg. K běžné výbavě jako digitální hodiny, centrální zamykání, loketní opěrka vzadu atd. SV24 přidává palubní počítač, posilovač řízení s proměnným účinkem, zmíněná elektricky seřiditelná a vyhřívaná sedadla, vnější zrcátka, boční okna + střešní okno elektricky ovládané, vak na lyže, ostřikovače světlometů, rádio s 8 reproduktory a měnič na 6CD s ovládáním pod volantem či kola z lehkých slitin 205/55 R16. Myslelo se i na bezpečnost, z pasivní to byl například airbag řidiče.
_____________________________________________________________________________
Motor (SV24 typ ZPJ4)
Pro typ SV24 byl použit největší motor z produkce, známý vidlicový šestiválec (90°) PRV v nejnovějším stupni vývoje. Blok byl z hliníkové slitiny s vloženými válci. Od typu SR 3.0 a SV se lišil hlavami válců se čtyřmi ventily. Sací ventily jsou ovládány samostatnými vahadly, kdežto dvojice výfukových jediným rozvidleným. Rozvod OHC s jednou vačkovou hřídelí v hlavě poháněnou řetězem. Hydraulické vymezování ventilové vůle, kompresní poměr 9,5:1. Zvláštností tohoto motoru je tzv. variabilní sací potrubí (jeho funkce viz video) vyzkoušené již na závodním motoru 405 T16. Tři elektricky ovládané klapky umožňují změnit účinnou délku jednotlivých větví potrubí a dosáhnout příznivého průběhu točivého momentu v širokém rozpětí otáček. Díky tomu neklesá točivý moment mezi 1500 až 6000 min-1 pod 200Nm a mezi 3200 až 5500 min-1 pod 250Nm. Elektronická řídicí jednotka (Siemens-Bendix Fenix4), komplexně řídí vstřikování i zapalování, mění okamžik vstřiku a předstih zážehu v závislosti na poloze škrtící klapky, otáčkách motoru, tlaku v sacím potrubí, na teplotě vzduchu a chladící kapaliny, rychlosti jízdy a čidel klepání. Maximální otáčky 6600min-1. Každá řada válců má samostatné výfukové potrubí s jedním katalyzátorem a sondou lambda. Přední řada disponuje ještě jedním malým pro vyrovnání teplotního rozdílu plynu obou větví, než se spojí do hlavního katalyzátoru.
_____________________________________________________________________________
Převodové ústrojí
Jednokotoučová suchá spojka s talířovou pružinou průměr 235mm, pětistupňová plně synchronizovaná převodovka (použita v 405 T16). Později se dodávala i automatická převodovka.
Volič automatické čtyřstupňové převodovky
Podvozek
Cílem vývoje bylo dosažení co nejlepších a vyrovnaných vlastností v oblasti komfortu a bezpečnosti. Na dobrých jízdních vlastnostech nese zásluhu modifikovaná přední náprava McPherson usnadňující uložení motoru napříč. V její konstrukci se uplatnila osvědčená řešení, jako nesouosé uložení tlumičové vzpěry a pružiny a jejich oddělené zakotvení konců v karoserii. Zcela nová je zadní lichoběžníková náprava s různoběžnými osami kývání dolních a horních ramen. Její geometrie zaručuje v celém rozsahu zdvihu pérování co nejmenší změny postavení kol a potlačuje zaklánění/předklánění vozu při akceleraci/brzdění. Pro zmenšení stavební výšky jsou tlumiče vně pružin a značně skloněné v příčném směru – horní konce nepřesahují výšku pomocného rámu. Typy SV a SV24 jsou standardně vybaveny samočinnou elektronickou regulací charakteristiky tlumičů ve dvou stupních (komfort/sport). Charakter se mění automaticky – v ostrých zatáčkách, při brzdění, akceleraci, … je tužší režim. Jinak je nastaven komfortní. Ten je možné ručně přepnout tlačítkem na středovém panelu do režimu sport.
Přední náprava
Zadní náprava
Brzdy
Vysokotlaká soustava s kapalinovým posilovačem. V předu duté ventilované kotouče s plovoucími třmeny o průměru 276 mm. Vzadu plné o průměru 290 mm. Standardně doplněny o ABS Bendix a systém kontroly trakce ASR.
Propagace systému ABS doplněného o ASR
Rozměry a hmotnost
Rozvor náprav 2,8 m, rozchod kol v předu/ vzadu 1528/1528 mm. Délka 4723, šířka 1799, výška 1411 (nižší o 11mm než základní typ SL). Pohotovostní hmotnost 1460kg, užitečná 500kg. Objem zavazadlového prostoru 497litrů (podle VDA). Objem palivové nádrže 80 litrů. Průměr otáčení 12 m.
_____________________________________________________________________________
Jízdní výkony
zdvihový objem [cm3] 2963 výkon [kW/k] 147/200 při 6000min-1 točivý moment 260 Nm při 3600min-1 maximální rychlost 235 km/h 0-100km/h 8,6s 400m s pevným stratem 16s 1000m s pevným stratem 29,4s Poměr váha/výkon. 7,3 kg/k Spotřeba (dle výrobce)
při 90 km/h 8,2 l při 120 km/h 10,2 l město 15,9 l Konkurence (z počátku 90 let)
model výkon [koně] toč.moment [Nm] hmotnost [kg] max.rychlost [km/h] 0-100 km/h
[s]Peugeot 605 SV24 200 260 1460 235 8,6 Alfa Romeo 164L 3.0 12V 189 255 1470 230 8.1 BMW 525i (E34) 192 245 1500 230 8.6 Audi 100 (C4) 2.8E 174 250 1470 225 9.3 M-B 300E s kat (W124) 180 255 1420 225 8.2 Video -Top gear Peugeot 605 SV24 (1990)
62 reakcí na PEUGEOT 605 SV24 – Francouzský mercedes
[1]
7. 2. 2007 v 8:19vladi
Výborný článok, veľmi dobre napísaný, páči sa mi, že ideš do detailov, žiadna povrchnosť. A tie fotky-klobúk dole. Skúsenosť s týmto autom nemám, ale po dizajnovej stránke je to nádherné auto.
[2]
7. 2. 2007 v 9:07element5
Nádherně napsané, … 605 je podle mne jedním z nejhezčích sedanů historie, … dokonce možná vrchol klasického designového stylu Peugeot.
[3]
7. 2. 2007 v 11:23cRam
gutte! konečně se na vícero blogách začínaj objevovat auta. huž sem myslel že je tu spolek básničkářů :)) stará pežot dobrá pežot. palec hore
[4]
7. 2. 2007 v 11:34yoyo
BaracudaJ, vdaka za doplnenie informacii. asi tvoje clanky vytlacim a urobim si z nich ucebnicu
[5]
7. 2. 2007 v 12:04mari
dobrý článek, jen houšť a větší kapky… Jo Pininfarina… Vzpomínáte na překrásnou Alfu 164? Jo všechno už je tak strašně dávno…
[6]
7. 2. 2007 v 13:09mr.peugeot
Konečně si někdo spoměl na todleto nádherné auto. Mám radost, že se někomu podařilo sehnat tolik užitečných informacií a taky to uměl spracovat. Jo ty fotky jsou fakt výborný, dnes to už dá docela práci sehnat originální továrenské fotky.
Každopádně se Peugeotům věnuj i dál, jsem blázen do těch aut a vidím, že k ním máš asi taky vřelý vztah. Jednou, když budeš mít materiály o 504-ke, tak se o ně poděl. Dopředu Ti děkuji.
[7]
7. 2. 2007 v 13:34BaracudaJ
vladi: Díky, chtěl jsem do článku vnést trochu mého zájmu o konstrukci a techniku. Člověk je docela překvapený jakou technikou tento vůz disponoval už na začátku 90.let . Pro mě bylo překvapením třeba elektronicky řízené tlumiče. Dnes běžná věc v luxusních vozech, která si postupně razí cestu i do nižších segmentů (Opel Astra IDS+).
[8]
7. 2. 2007 v 13:36BaracudaJ
element5: Díky. Sedany a značka Peugeot patří neoddělitelně k sobě. A 605 to je prostě klasika klasik.
[9]
7. 2. 2007 v 13:40BaracudaJ
cRam: Díky. Vždycky mi chvíli trvá než takový článek dám dohromady, ale budu se snažit psát nové a nové.
[10]
7. 2. 2007 v 13:43BaracudaJ
yoyo: Díky, to je pro mě pocta…ale ještě s tím tiskem chvíli počkej :-). V hlavě už má pár dalších článků. Historie značky Peugeot je totiž plná výborných vozů.
[11]
7. 2. 2007 v 13:53BaracudaJ
mari: Díky, jasně jen houšť :-). Co se designu týče, jsou Alfa 164 a 605-ka dvojčata. Ten klínovitý profil nebo ten prolis po celém boku vozu. To je jasný podpis Pininfariny. V tom videu se o tom i zmiňují. U 605-ky se mi ale víc líbí přední partie, jsou o něco čistší než u Alfy.
[12]
7. 2. 2007 v 14:01BaracudaJ
mr.peugeot: Díky, jsem rád, že se článek líbí. Byl jsem dost překvapený, ale na internetu jsem vůbec nemohl sehnat pořádný fotky 605-ky. Hlavně z boku, kde by vynikl ten krásný profil. Použil jsem několik fotek z oficiálního katalogu Peugeot. Této značce se budu určitě dál věnovat, v hlavě už mám pár dalších článků. Ta 504-ka…to bude oříšek, zatím toho o ní moc nevím..i když třeba 504 Coupé by Pininfarina, ta by si to rozhodně zasloužila. Budu o tom přemýšlet.
[13]
7. 2. 2007 v 14:38juko2
vynikajúci článok s vynikajúcimi fotkami. Klobúk dolu.
[14]
7. 2. 2007 v 15:33GTI
Paráda, Baracudo, paráda – pace nahoru.
[15]
7. 2. 2007 v 16:30Kyslik
dobra prace BaracudaJ
[16]
7. 2. 2007 v 16:59BaracudaJ
juko2: Díky, sehnat trochu kvalitní fotky byl trochu problém, ale nakonec jsem objevil pár katalogů :-).
[17]
7. 2. 2007 v 17:01BaracudaJ
GTI: Díky, jsem rád, když je můj článek přínosem.
[18]
7. 2. 2007 v 17:02BaracudaJ
Kyslik: Díky, takové reakce vždycky potěší.
[19]
7. 2. 2007 v 17:45Lonestarstate
Oceňuju velkou pečlivost (palce nahoru). Skutečně vyčerpávající.
[20]
7. 2. 2007 v 19:18SpeedyRam
Opravdu povedený článek. Doufám že autor opět brzo napíše podobný třeba o jiném starém sedanu nebo obecně o autě z počátku 90tých let. Podle mě to byla zlatá éra klasických nepřeelektrizovaných aut.
Jinak Peugeot 605 je podle mě opravdu jedním z nejhezčích sedanů, já na něho sice nemám nejlepší vzpomínky, když jsem ho měl půjčený tak mi ve městě vypověděl službu posilovač řízení a spojka byla tvrdá jako domácí slivovice, ale jinak to byla paráda. Velké komfortní auto se super výbavou (funkční klimatizace i ABS, vše v elektrice, a dobré audio). Na to že to byl r.v. 92 nebo 91 a měl najeto přes 300 000 km….
[21]
7. 2. 2007 v 20:26BaracudaJ
Lonesi díky
[22]
7. 2. 2007 v 20:41BaracudaJ
SpeedyRam: Jo, auta z přelomu 80-90. let má taky moc rád. A sedan 605 v podání Peugeotu, to je prostě klasika, kus auta, pořádný komfortní koráb. Pininfarina to prostě umí střihnout, čistota a elegance. Takové tvary jen tak nezestárnou… A co měla ta půjčená 605-ka za motor, asi SV s třílitrem, protože 300tis už je slušná porcička. Jo příplatkový audio vždycky hrály dobře, třeba ve 405 bylo na přání až 8 repro a zvuk hodně slušný…
[23]
7. 2. 2007 v 20:55Ricardo
Pěkné auto – bohužel jsem zatím neměl tu čest, znám jen 405 diesel a tohle bude asi o něčem trošku jiným. Úroveň zpracování článku je na pověstné šestihvězdičkové úrovni, bez nadsázky a bez přehánění.
Mimochodem velikánskou radost by mě udělal článek o 504 cabrio. Ale to jen tak na okraj, kdybys někdy náhodou nevěděl o čem napsat
[24]
7. 2. 2007 v 21:17BaracudaJ
Ricardo: Díky moc, takové ohodnocení, toho si cením… No vidíš, já mám zase zkušenosti jen s dvoulitrovou benzinovou 405. Ale pokud ta nafta nesla označení SRdt, s legendární 1.9 s 92 koníky, tak to bylo taky slušný svezení. Takový auto bylo snem každého taxikáře na začátku 90. let. Ta 504…to je výzva. Zatím toho o ní moc neví. Kabrio je krásný, ale mě trochu víc bere kupé.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Peugeot_504_Coupe_1978.jpg
Jo Pininfarina se nezapře. Zkusím sehnat nějaký info a časem by se mohlo dostat i na ní. To auto si to zaslouží :-).
[25]
7. 2. 2007 v 21:59rexton666
moc moc moc moc moc palcu nahoru!Vyborny clanek,moc uzitecnych informaci:)vazne ses vytahl!!!:)
[26]
7. 2. 2007 v 22:36Ricardo
504 Coupé, no taky může být. Rád si počkám.
[27]
7. 2. 2007 v 23:58BaracudaJ
rexton666: Tolik chváli, to si ani nezasloužim :-). Díky … 605-ka byla pro automobilku úspěch, je zajímavá i po technické stránce a tak hledání info a psaní byla opravdová radost.
[28]
8. 2. 2007 v 0:00BaracudaJ
Ricardo: Jak už jsem říkal, v hlavě už mám pár dalších článků, ale na 504 by se taky mohlo dostat. Ale teď nemám zrovna moc času..vlastně kdo ho má
… takže uvidíme.
[29]
8. 2. 2007 v 14:34element5
Tak ta 504 Cabrio nebo Coupe by se tady na blogu také pěkně vyjímala, až budeš mít chvilku něco sem o nich hoď. Mám Peugeoty moc rád, teď vlastním v pořadí už třetí, ale bohužel musím konstatovat, že je s ním více problémů, než se všemi ostatními auty co jsem zatím měl dohromady (možná s výjimkou starého Renaultu 11), a to jich nebylo málo… V létě jde z domu a nejspíš se zase vrátím k Fordu.
[30]
8. 2. 2007 v 16:36BaracudaJ
element5: Povídej, to mě docela zajímá, který modely tě trochu potrápily. Že by 405, 406 či jiný. Já mám zatím vesměs pozitivní zkušenosti.
[31]
8. 2. 2007 v 20:32element5
BaracudaJ: Mým prvním Peugeotem byla 205 XS z roku 1988. Koupil jsem jí jako zajíce v pytli na policejní aukci za pár liber někdy v roce 1998 (tedy jako desetiletou). Když pak neprošla technickou kvůli vysokým emisím, musel jsem nechat vyměnit spálené ventily, (oprava vyšla zhruba 2x dráž než jsem za auto zaplatil), ale pak jsem s ní jezdil asi rok bez jakýchkoliv dalších investic a nakonec jsem ji dokonce s malým profitem prodal. Bylo to výborné autíčko a motor 1.4 se dvěma karburátory s ní docela cvičil.
Mým dalším Peugeotem byla 306 2.0 HDI z roku 1999. Tu jsem koupil také jako ojetou, bez servisní historie se 120k Km na tachometru a během dvou let jsem s ní najezdil dalších 80k. Dostávala pravidelný servis a mimo běžných spotřebních věcí jsem na ní měnil pouze zrcátko, které mi urazil nějaký dobrák na parkovišti.
Když jsem pak loni potřeboval větší auto, padla moje volba, právě díky dobré zkušenosti s 306, na model 307 SW. Je to firemní auto od dealera ke kterému jsem jezdil s 306, ročník 2004 se servisní historií a poctivými 45k na tachometru. Bylo ještě v záruce, když jsem ho kupoval a jak už jsem tady někde psal, asi na blogu u GTIho, myslel jsem, že všechno co se na něm mohlo porouchat už bylo v té době vyměněno. Mýlil jsem se. Výčet problémů je nekonečný – palubní počítač, klima, zatékající střecha, všelijaké problémy s elektroinstalací, spojka, převodovka a naposledy palivové čerpadlo. Dokonce i motor, stejný jako v 306 – 2.0 HDI 66kW, působí horším dojmem než v 306 (kultura chodu, zvukový projev – zvenku, vevnitř je odhlučnění lepší). No, udělal jsem chybu, kamarád mě na základě vlastní zkušenosti varoval a teď jenom doufám, že se mi ho podaří dobře prodat.
[32]
8. 2. 2007 v 22:57yoyo
element5, normalne mi ta je luto. 307 (SW obzvlast) je velmi pekne auto (ta prva seria, tato nova sa mi vobec nepaci). tak sa mi pacilo, ze som si ho ako auto snov i kupil. a nastastie som s nim nemal take problemy ako plno inych nestastnikov. bol som rad, ze som pri jeho kupe ma oslovil i svojou bezpecnostou (http://p307sw.host.sk)
[33]
8. 2. 2007 v 23:44BaracudaJ
element5: Jo 205, jednoduchá technika, nízká hmotnost…tam se toho moc porouchat nemůže. S 306 zkušenost nemám. Ale ta 307, je to škoda. Peugeot na tom autě odvet kus práce, ne nadarmo se mu říká francouzský Golf. I když kvalita u prvních sérií trochu pokulhávala. Člověk prostě musel mít štěstí na dobrej kousek. Protože někdo tvrdí, že s tím jezdí v pohodě. Jiný je v servisu jak doma. Já osobně tomu autu dost fandil a ten design…Motor bych volil spíš 1.6 benzin. Ty 2.0HDi s 66kW jsou trochu známí svojí poruchovostí. Třeba v dlouhodobém testu v Autobildu na 100k km, jim ho museli dvakrát odtáhnout…prostě už se nerozjeli. Příčinou druhé poruchy byly utržené lopatky turba… to už je síla. Ale jinak je 307 SW fakt stylová kára.
[34]
8. 2. 2007 v 23:53BaracudaJ
yoyo: Hm… máš fakt vkus, 307 SW, hlavně ta barva…nádhera. Ale ta bouračka…je to škoda. Protože to byla opravdu pěkný auto. Jenže pokud z toho člověk vyleze, je rád že je živej… vždyť jsou to jen plechy, i když krásný…
[35]
8. 2. 2007 v 23:57BaracudaJ
yoyo: A co to tacho? Se zastavilo na 70km/h. To sem ještě neviděl.
[36]
9. 2. 2007 v 8:24element5
yoyo: Tak ten můj vypadá úplně stejně, teda mimo toho lesního tunningu
Jinak samozřejmě gratuluji, že se vám nikomu nic nestalo. Mimochodem, co řídíš teď, zůstal jsi u Peugeota?
[37]
9. 2. 2007 v 8:39Ricardo
307 v dieselu, to je pro mě vděčné téma
Podle všeho co jsem zatím vyslech nebo četl tak ty benzínové 1,6 budou víceméně bezproblémové. Kamarád měl taky SW 2,0 HDI (i když tu silnější), dokonce i v té samé barvě co Yoyo. K jeho štěstí to bylo „jen“ službení, ale i tak, dva týdny ve vlastním a týden v náhradním voze… :-/
[38]
9. 2. 2007 v 8:43element5
BaracudaJ: Máš pravdu, design 307 SW byl jedním z hlavních argumentů pro pořízení tohoto vozu … zvlášť v modré Récife vypadá opravdu perfektně. Bohužel ta kvalita, dokonce i sevisní technik u dealera se mi při mých opakovaných stížnostech svěřil, že ne každý model se povede
Pak, když jsem mu přiznal můj záměr pořídit si jiné auto, doporučil 407 SW :-), prý je s kvalitu někde jinde a byli by schopní dát mi na ní velice zajímavou slevu … No, riskovat to nebudu a jdu o dům dál.
BTW, teď jsem viděl spy photos 308 v novinkách a ta skica, to je hrůza. Jen kvůli Peugeotu doufám, že ve skutečnosti bude vypadat jinak.
[39]
9. 2. 2007 v 8:49element5
Ricardo: Velice zajímavé je, že ta moje 306 měla v okamžiku kdy jsem se jí zbavil na tachometru 198k, kdoví kolik ve skutečnosti, a bez jediného problému. Jistě, staral jsem se o ní, ale to o 307 také a ta má navíc najeto pouze poctivých 62k … měla by víc, kdyby nestrávila polovinu z té doby co jí vlastním na rampě u dealera.
[40]
9. 2. 2007 v 13:45BaracudaJ
element5: 407 je už kvalitou někde jinde. Je to vlastně první z novodobých vozů této značky, který se kromě jiných svých předností může pyšnit i kvalitním zpracováním. A podle různých testů i slušnou spolehlivostí, no uvidíme. Ale z něho bych obavu neměl. Jelikož naftovým motorům moc neholduji, i když je jich u 407 na výběr opravdu dost-a kvalitních, rozhodnul bych se pro 2.2 16V. Ten už disponuje časováním sacích ventilů, má vyvažovací hřídele a navíc i 6-ti stupňovou převodovku. Má nějakých 160 koníků, což bude na vyšší hmotnost vozu tak akorát. Kultura běhu bude velmi slušná a zátah v nízkých otáčkách také. I když v některých testech se člověk dozví, že je auto celkově líné. Ale to je dáno tím, že Peugeoty jsou spřevodovány dost na dlouho. Jako karoserii bych bral SW, je o něco vyváženější, hlavně vzadu. A pohled ze 3/4 ze předu na linku bočních oken je prostě něco.
)
http://www.auto.cz/base/2005-14/tepe4720_4250d50e853df.jpg
Samozřejmě by nebyl ve stříbrné…Jako výbavu bych zvolil Pack Dynamic, to už je našťouchaný výbavou až po střechu (panoramatickou
[41]
9. 2. 2007 v 20:35Angličan
Na úvod polituju Element5 – budiž mu útěchou, že takových, co naletělo na úžasnou pověst Peugeotu bylo hodně… je to škoda. Já jsem odrostl na jiných značkách, ale přesto se v mé „garáži“ objevil i Peugeot… byla to 505, v turbodieselu, stříbrný, s tmavěmodrým interiérem, na 16″ značkových Al kolech… to všechno v době, kdy Bavoráci ještě neměly ani centrální zamykání… :-)) Jo, jo … je to velká škoda… za cenu zlevnění výroby Peugeot spadnul do průměru. Ale to citovaný Mercedes taky – takže se teď musí všichni bát korejské konkurence!
[42]
11. 2. 2007 v 12:05ZdeněkXYZ
Model 605 SV 3.0 jsem měl a bylo to výborné auto.Jen jsem měnil ponorné čerpadlo(z inzerátu za 1500 jinak 11000nové)a zlobilo el.ovládání sedadla spolujezdce.Nastavování podvozku bylo ok ale servo nicmoc.Jinak na pohled,jízdní vlastnosti perfektní(240km/h).Jen dvakrát mě předjelo auto(Audi A8,Saab 9.5).Model SVDT si myslím,že je nejpraktičtěší.
[43]
11. 2. 2007 v 12:521nt3GraC2
Nebyl by mozny clanek o 505??
[44]
12. 2. 2007 v 22:40yoyo
element5, presedlal som na ford focus II
a hovorim, ze doteraz som sa vozil. teraz jazdim.
407 je zaujimave auticko, velmi pekne. len ten zadok je nejak podla mna nic-moc. a 407sw? vozil som sa chvilku na tom, ale nie, dakujem. ten zadok je tam podla mna prilis kolotocarsky. tu chrom, tam cierny plast, tu toto… ziaden celok. a vzadu malo miesta. to ma oslovilo u 307sw najviac. to miesto.
[45]
13. 2. 2007 v 17:46BaracudaJ
ZdeněkXYZ: SV 3.0…slušná kára. Jo, řízení bylo malinko přeposilované. A co motor jak šlapal? Má sice okolo 170 koní, ale prý byl docela žíznivý. Za kolik se s ním dalo jezdit?
[46]
13. 2. 2007 v 17:47BaracudaJ
1nt3GraC2: O 505 se pokusím nejdřív sehnat nějaký info. Takže časem by se mohl objevit článek i o ní.
[47]
13. 2. 2007 v 18:15BaracudaJ
yoyo: Mě se u 407 SW zdá zadek docela čistý a elegantní. Ne každému musí sedět ta chromovaná páska nad značkou, ale beru to spíš jako odkaz na starší SW od Peugeotu. Objevilo se to třeba na 505. Líbí se mi i umístění těch hranatých mlhovek. Vzadu je sice o něco méně místa než třeba v Mondeu. Ale i tak se tam dá cestovat, aniž by se musel člověk výrazně omezovat. Ale v předu je místo královský.
[48]
16. 2. 2007 v 14:53aaa
hn
[49]
19. 2. 2007 v 21:35marttinsk
Mali sme Peugeot 605 srdt 2.1L (r.v.90) .. najlepsie auto ake sme kedy mali. Fakt, ten komfort si uz asi neuzijem. Najazdene mal 350000km a uplne v pohode. Ten motor je asi neznicitelny. Potom uz to zacalo hrdzaviet a uz sa zacinali prejavovat roky. V roku 2000 sme ho predali, ale spominam na nom len v tom najlepsom. Krasne, velmi pohodlne auto.
[50]
21. 2. 2007 v 11:47BaracudaJ
marttinsk: 350k km, klobouk dolu, to už je hodně slušná porce kilometrů. U starých peugeotů s pětkou na konci vždy platilo, že pokud se o ně majitel, alespoň trochu staral zvládly neuvěřitelný porce. Tohle je jen důkaz. A jak na tom byla převodovka, spojka nebo turbo?
[51]
15. 3. 2007 v 16:02marttinsk
Co som sa s otcom rozpraval ten Peugeot mohol mat najazdene kludne viac.. Kupovali sme ho ako dovezeny z Holandska a otec hovoril ze ten tachometer bol urcite pretoceny, takze kludne mohol mat aj cez 400 t. km. Motoricky bol uplne v poriadku. Prevodovka ani spojka sa nemenila. Jediny dovod koli kt. sme ho predali bol, ze uz sa objavovali naznaky hrdze. Jedine co sme museli menit boli elektronicke veci. Do motora sa v podstate ani nesahalo. Ale bolo to fakt najlepsie auto ake sme kedy mali. Teraz mame opat francuza Citroen Picasso 2.0 Hdi a ten peugeot aj ked bol o desat rokov starsi, komfortom bol uplne niekde inde. Jedine co sa otec stazoval, bol nizky posed. To si na Picasse chvali, pretoze je vyssie.
[52]
10. 3. 2008 v 12:52kokrbara
Měla jsem to potěšení mít Peugoet 405 a pak 2x Peugeot 605.Ve všech případech to byl diesel.
Vše co tady bylo ve všech příspěvcích řečeno je neprostá pravda.Toto auto nemá konkurenci(myslím tím Peugeot 605).Jako poslední auto než jsem se rozvedla jsme měli VW Pasat.Srovnání s Peugeotem neexistuje.
Najezdila jsem na nich tisíce km i do zahraničí.Je tak pohodlný,že po celodenní cestě vystoupíš a jseš svěží,necítíš únavu.Nikdy mě nenechal ve „štichu“.A ta elegance.
Než jsem se po rozvodu vzpamatovala,měla jsem jiná auta.Teď znovu šilhám po 605,i když bohužel ojeté.Pak nastoupí 607.Je to prostě moje srdeční záležitost,ale podpeřená velkým komfortem tohoto vozu.Super prostor uvnitř.Nic nemusíš cpát na střechu,vše se vejde do vnitř (několik kufrů k moři i lyže na hory).
[53]
15. 3. 2008 v 17:36Baracudaj
[52] kokrbara: Jj, láska na celý život
[54]
21. 3. 2008 v 17:10Petik
605ku mam pořád. Mám 3.0 SV a maximální spokojenost. Nechci se jí vzdát tak do ní sypu co potřebuje. To pohodlí a jízdní vlastnosti jsou na tak stary auto neskutecny. pocitam jeste chvilku a budu muset poridit jiny, jenze nevim co jinyho poridit. Takhle pohodlny a pritom svizny auto asi nesezenu. Premyslim nad 607. Taky trojka ale uz se mi nelibi tolik jako 605.
[55]
1. 5. 2008 v 17:23Honza
máte tu dobré auta překvapilo mě to
[56]
15. 6. 2008 v 20:23marty321
jestli máte rádi auta tak určitě klikněte na web
[57]
24. 6. 2008 v 19:04Luzrrr
Krasnej clanek o krasnem aute,dobra prace..
ta moje 605-ka stoji za barakem,nemuzu sehnat nahradni dily:(
jinak jizdni vlastnosti a to pohodli,to je opravdu narez
[58]
2. 7. 2008 v 15:19petr164
Moc hezký článek. Jen bych k tomu dodal, že se svou 164kou z poslední série úspěšně proháním spoustu namyšlenců v nových korábech a že se diví, kde jsem se vzal a zase zmizel
Tedy, jen jsem-li k tomu vyprovokován vyzývavostí a nedá mi to ukázat, že ty pininfarinovy dámy nepatří do starého železa!
[59]
13. 7. 2008 v 18:36Baracudaj
[57] Luzrrr: Díky za pochvalu, vzdyť i stávající 607 přebírá z podvozku 605 některá technická řešení. Pro pohodlí byl 605 stvořen ;-).
[60]
13. 7. 2008 v 18:40Baracudaj
[58] petr164: Díky. Ani se nedívím, auto s takovým datem výroby je s bežným třílitrem pěkná střela, díky nízké hmotnosti. Vždyť v devadesátých letech stačilo třeba ve střední třídě na vrcholnou motorizaci dvoulitr s výkonem 130-150koní. Občas se objevili silnější verze s přeplňováním, které jsou dnes vyhledávány, viz článek o 405T16. Dnes je 2.0 brána pomalu za základní motorizaci, není se ani čemu divit, dynamika je jen průměrná.
[61]
14. 7. 2008 v 20:24Bugr
Caw Baracudaj,nepomohl by jsi mi s něčim?tyhle auta se vyráběli s menším výkonem jako třeba 2.1,chci se zeptat kolik to tak zhruba žere a jestli na tohle auto se daj dobře sehnat díly.Díky
[62]
11. 9. 2008 v 8:07jOSEF
komfortní luxusní peugeot a v dnešní době již zy příjemnou pořizovací cenu.
Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.