-
Megane GT220 – první dojmy
Od pátku máme nového člena rodiny: Megane GT220. Než bude plnohodnotná recenze na moje.auto.cz, sepíšu sem prvních pár dojmů (najeto asi 250 km).
– Jsem hodně spokojený s tím, jak dopadl vzhled auta zvenku. Stříbrnou jsem nikdy neměl moc rád (dlouhá historie…), ale tady jsem to při omezeném výběru barev Renault Sportu risknul a od první chvíle jsem nadšený – má svůj šmrnc, přitom krásně skrývá některé z mého pohledu až přehnané snahy verzi GT220 ozvláštnit. Auto navíc na dnešní dobu netypicky nemá vidět výfuk(y), takže je dost dobrý sleeper.
– Statické dojmy z interiéru jsou smíšené. Něco do sebe vizuálně má a na svou třídu je přiměřeně hodnotný, ale nic extra to taky není. Nejvíc mi vadí, že formě byla na řadě míst obětována praktičnost; Clio s prostorem hospodaří líp a např. pozici za volantem si v něm najdu snáz. Není to ale nic strašného, celkově se uvnitř žije dobře – sedačky skvělé, R-Link mám rád už z clia, za mě takových 7 až 8 bodů z 10.
– Při okreskových rychlostech prakticky není slyšet indikátor blinkrů. Zvenku to párkrát muselo vypadat na dobré zmatkování, musím si zvyknout.
– Motor, TEN MOTOR!! Důvod číslo jedna, proč jsem chtěl starého (trojkového) Megana. Zatím se k motoru v rámci zajíždění (na které moc nevěřím, ale co už) chovám slušně, takže mám jen náznaky, jak dobrý bude, ale R.S. jednotka z toho prostě cítit je. Bomba!
– Jízda je celkově dost tuhá, a to nejen podvozkem, ale i odporem spojkového pedálu, určitou neurvalostí řazení, hlučností apod. Upřímně bych klidně bral verzi GT220 kultivovanější, ale asi pro Renault bylo asi nejjednodušší vzít R.S. díly a dát je do GT220. (Tato teorie je možná zcestná, jen popisuju svůj dojem.)
– Šestka je moc krátká – asi moje největší výtka směrem k autu. Do pětky je to zpřevodované pěkně, pak člověk nabere dálniční rychlost, chce to zklidnit šestkou, ale otáčky spadnou jen trochu. 3000 ot. při 130 km/h to auto určitě nemá zapotřebí, cestování po Německu si nějak nedokážu představit.
– Kufr je super – má nízkou nakládací hranu a dokonce se mi do něj podařilo s trochou násilí naložit kočárek podélně (důležitější než zrychlení z nuly na sto :) ). 5 cm na délku navíc a bylo by to úplně super.
– Start-stop obecně neoblibuju, ale když to člověku chcípne, tak je fajn, že to hned samo naskočí. Stejně se ale S/S pokouším vypínat, kdykoliv si vzpomenu.
– Pod spojkou je podivný důlek, do kterého mi zapadává pata. Musím to něčím vyložit.
Celkové shrnutí po první dvou stech kilometrech: zvenku maximální spokojenost, zevnitř relativní spokojenost, jízda působí spíš jako by jel člověk v MRS (v nesportovním režimu) než v rodinném kombíku. Těším se, až budu mít za sebou první „nudné“ kilometry a trochu se spolu někde svezem…
17 Responses to Megane GT220 – první dojmy
[1]
20. 6. 2016 v 14:54Borek B.
Další postřehy:
– Megane úspěšně prošel „testem manželkou“. Byla schopná ho řídit zcela v pohodě od prvních metrů.
– Problémy z výroby jsou: jeden nefunkční poutač pásů vzadu a něco povrzává v dveřích řidiče. Na to mám „štěstí“ – Clio mělo rozvrzané plasty dveří tak nějak z principu, Megane je sestavený kvalitně, ale přesto uvnitř dveří na nerovnostech něco vrže.
– Zatím jsem nerozklíčoval, jak funguje automatické přepínání R-Link panelu do denního a nočního režimu, pokud vůbec. Ještě jsem s tím za tmy nejel, ale určitě se to chová jinak než v Cliu, kde to je jednoduché: světla svítí = noční režim navigace, světla nesvítí = denní režim.
[2]
20. 6. 2016 v 16:21iudex
Hm, máš to zaujímavo rozdelené: malé auto do mesta je hotheč, s ktorým jazdíš na okruhy, a veľké rodinné auto je zase benzínové hotkombi, ktoré by sa tiež na okruhu nestratilo. :-)
[3]
20. 6. 2016 v 16:27Borek B.
[2] Clio půjde pryč a náš starší rodinný kombík (mondeo) nejspíš taky, proto Megane GT220 jako jejich co možná nejlepší kombinace. Nebo naopak kompromis, který nedělá ani jedno úplně dobře, ale to se ještě ukáže :)
[4]
20. 6. 2016 v 17:27JaWohl
Test manželkou pobavil:-) Těším se na recenzi! Ta šestka je jaká je…mně vytáčelo zpočátku přepínání světel, jednou se mi večer povedlo při odbočování světla zhasnout, od té doby si dávám pozor…motor je správnej bručoun…:-)
[5]
20. 6. 2016 v 22:58Borek B.
Tak dnes jsem to byl trochu protáhnout po okreskách (pořád spíš něžně) a tam to auto vyloženě patří! Drobné postřehy z jízdy:
– Motor zážitku dominuje. Hned za ním jsou povrzávající dveře :)
– Řízení je docela tupé. Z Clia jsem zvyklý, ale trochu jsem doufal, že Megane „ze staré školy“ bude lepší.
– Podvozek ve vyšších rychlostech funguje skvěle, podle očekávání.
– Trojka jde řadit trochu hůř, dvakrát už jsem ji už lehce ohobloval.
Celkově ale z okresek moc dobrý dojem.
[6]
21. 6. 2016 v 09:05Emel
Hezké dojmy i auto, taky jsem měl GT220 na radaru a za ty peníze s tím motorem to byla bezkonkurenční koupě. Mě nakonec odradila avizovaná tvrdost podvozku a absence xenonů, ale kdybych měl tehdy trošku víc času tak bych se zkusil k nějaké předváděčce dostat. Tak ať slouží :-)
[7]
21. 6. 2016 v 09:21Borek B.
[6] Díky. Byla to koupě tak trochu naslepo — předváděčka nebyla v ČR jediná — ale jak říkáš, poměr motor / peníze je u tohohle auta bezkonkurenční a Megana GT220 jsem prostě potřeboval mít, než se taková auta přestanou dělat.
[8]
21. 6. 2016 v 10:05Emel
Tak zatím to na konec takových aut úplně nevypadá, třeba takové ST by mělo umět nabídnout +- to samé, jen stojí o pár $$ víc :-)
[9]
21. 6. 2016 v 10:58Borek B.
[8] Jj, Focus asi nabídne něco podobného, ale těch „pár $$“ navíc je skoro 200 tis. :)
[10]
21. 6. 2016 v 14:45iudex
(8) U nás stojí GT220 23390 eur, Focus ST kombi 27690 eur, rozdiel 4300 eur je pomerne značný, viem si naviac predstaviť, že pri Megane ako výbehovom modeli bude aj parádna zľava.
Inak ten Focus za tú cenu nedáva moc logiku, keď výkonnejší a vybavenejší Leon ST Cupra je za 26360 eur. To je inak asi najzaujímavejšie hotkombi, na druhej strane sa naňho vraj veľmi dlho čaká.
[11]
21. 6. 2016 v 14:53Borek B.
Nejzajímavější hotkombi je Golf R Variant, do toho půjdu, jestli si ho někdy budu moct dovolit :)
[12]
21. 6. 2016 v 15:53iudex
(11) Myslel som z hľadiska value for money (resp. power for money). ;-) Golf R variant je iná liga, aj cenovo.
Inak ja tiež stále teoreticky pripúšťam hotkombi ako rodinný povoz, priestorový ústupok proti strednej triede je znesiteľný a vyvážený podstatne zaujímavejšou dynamikou (pri cenovo porovnateľnom hotkombi nižšej strednej vs. štandardná stredná). Každopádne som zvedavý na Tvoju plnohodnotnú recenziu.
A ešte otázočka: prečo ide Clio z domu? Snáď nie nespokojnosť?
[13]
21. 6. 2016 v 16:10Borek B.
[12] Clio je pořád super, ale máme pro něj málo využití a je škoda, aby stálo v garáži. Megane byl pořízený jako jeho praktičtější nástupce.
[14]
23. 6. 2016 v 14:17jazva
Super prvé dojmy. Priznám sa, že aj ja som mal R Megane GT 220 vo výbere. Ale predajca povedal, že už sa nedá dať do výroby a skončil som v Cliu.
V ktorej časti ti vŕzgajú dvere na Cliu? Resp. kde všade Clio vŕzga? Lebo ja po mojich 3 mesiacoch a 6t km som zatiaľ nič nepostrehol…
[15]
24. 6. 2016 v 16:27Borek B.
[14] V Cliu vrzají plasty madla dveří. Ale možná to byl jen problém prvních ročníků (můj je 2013) a už to opravili. Megane vrže / klepe daleko méně, jen na rozbitých cestách. Je to přežitelné, ale zbytečná piha na kráse – jinak mi totiž megane připadá sestavený velmi kvalitně.
[16]
24. 6. 2016 v 19:44jazva
[15] No mne, ako som už písal vyššie, zatiaľ nič nevŕzga a ani nebúcha. Trochu som sa toho obával… A popravde, obával som sa aj v testoch kritizovanej hlavice voliča AT, ale nejako neviem prísť na to, čo novinárom na tom vadilo.
[17]
30. 6. 2016 v 15:42Borek B.
Najeto 1500 km a myslím, že jsem už Megana zkusil ve všech důležitých jízdních režimech kromě opravdu ostré jízdy. Dojmy jsou aktuálně následující:
– Celkově s autem spokojenost. Je to takový hodně dobrý průměr – pěkně to jede, rozumně vypadá, i interiér na mě působí kvalitně (pro mě osobně překvapení, čekal jsem to horší) atd.
– V interiéru mi vadí především středová konzole tlačící do pravého kolene a madla dveří, na kterých se nedá mít pohodlně opřená ruka. Obojí na delších cestách drobně, ale dlouhodobě vadí. V interiéru je i pár dalších nedomyšlených věcí, např. skoro nepoužitelný cupholder (a jenom jeden).
– Motor je pořád na autě to nejzajímavější. Chrrrrr!!
– Na tvrdý podvozek jsem si zvyknul a jízdní vlastnosti mi celkově vyhovují. Pořád si ale myslím, že by auto tohoto typu mohlo být vláčnější.
Celkově tak 8/10.
Komentáře nejsou povoleny.