• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > borekb  > Megane GT220 – první dojmy

  • Megane GT220 – první dojmy

    Publikováno: 20. 6. 2016

    Od pátku máme nového člena rodiny: Megane GT220. Než bude plnohodnotná recenze na moje.auto.cz, sepíšu sem prvních pár dojmů (najeto asi 250 km).

    megane

    - Jsem hodně spokojený s tím, jak dopadl vzhled auta zvenku. Stříbrnou jsem nikdy neměl moc rád (dlouhá historie…), ale tady jsem to při omezeném výběru barev Renault Sportu risknul a od první chvíle jsem nadšený – má svůj šmrnc, přitom krásně skrývá některé z mého pohledu až přehnané snahy verzi GT220 ozvláštnit. Auto navíc na dnešní dobu netypicky nemá vidět výfuk(y), takže je dost dobrý sleeper.

    - Statické dojmy z interiéru jsou smíšené. Něco do sebe vizuálně má a na svou třídu je přiměřeně hodnotný, ale nic extra to taky není. Nejvíc mi vadí, že formě byla na řadě míst obětována praktičnost; Clio s prostorem hospodaří líp a např. pozici za volantem si v něm najdu snáz. Není to ale nic strašného, celkově se uvnitř žije dobře – sedačky skvělé, R-Link mám rád už z clia, za mě takových 7 až 8 bodů z 10.

    - Při okreskových rychlostech prakticky není slyšet indikátor blinkrů. Zvenku to párkrát muselo vypadat na dobré zmatkování, musím si zvyknout.

    - Motor, TEN MOTOR!! Důvod číslo jedna, proč jsem chtěl starého (trojkového) Megana. Zatím se k motoru v rámci zajíždění (na které moc nevěřím, ale co už) chovám slušně, takže mám jen náznaky, jak dobrý bude, ale R.S. jednotka z toho prostě cítit je. Bomba!

    - Jízda je celkově dost tuhá, a to nejen podvozkem, ale i odporem spojkového pedálu, určitou neurvalostí řazení, hlučností apod. Upřímně bych klidně bral verzi GT220 kultivovanější, ale asi pro Renault bylo asi nejjednodušší vzít R.S. díly a dát je do GT220. (Tato teorie je možná zcestná, jen popisuju svůj dojem.)

    - Šestka je moc krátká – asi moje největší výtka směrem k autu. Do pětky je to zpřevodované pěkně, pak člověk nabere dálniční rychlost, chce to zklidnit šestkou, ale otáčky spadnou jen trochu. 3000 ot. při 130 km/h to auto určitě nemá zapotřebí, cestování po Německu si nějak nedokážu představit.

    - Kufr je super – má nízkou nakládací hranu a dokonce se mi do něj podařilo s trochou násilí naložit kočárek podélně (důležitější než zrychlení z nuly na sto :) ). 5 cm na délku navíc a bylo by to úplně super.

    - Start-stop obecně neoblibuju, ale když to člověku chcípne, tak je fajn, že to hned samo naskočí. Stejně se ale S/S pokouším vypínat, kdykoliv si vzpomenu.

    - Pod spojkou je podivný důlek, do kterého mi zapadává pata. Musím to něčím vyložit.

    Celkové shrnutí po první dvou stech kilometrech: zvenku maximální spokojenost, zevnitř relativní spokojenost, jízda působí spíš jako by jel člověk v MRS (v nesportovním režimu) než v rodinném kombíku. Těším se, až budu mít za sebou první „nudné“ kilometry a trochu se spolu někde svezem…

Zážitek z Pekla

17 reakcí na Megane GT220 – první dojmy

  • [1]

    20. 6. 2016 v 14:54Borek B.

    Další postřehy:

    - Megane úspěšně prošel „testem manželkou“. Byla schopná ho řídit zcela v pohodě od prvních metrů.

    - Problémy z výroby jsou: jeden nefunkční poutač pásů vzadu a něco povrzává v dveřích řidiče. Na to mám „štěstí“ – Clio mělo rozvrzané plasty dveří tak nějak z principu, Megane je sestavený kvalitně, ale přesto uvnitř dveří na nerovnostech něco vrže.

    - Zatím jsem nerozklíčoval, jak funguje automatické přepínání R-Link panelu do denního a nočního režimu, pokud vůbec. Ještě jsem s tím za tmy nejel, ale určitě se to chová jinak než v Cliu, kde to je jednoduché: světla svítí = noční režim navigace, světla nesvítí = denní režim.

  • [2]

    20. 6. 2016 v 16:21iudex

    Hm, máš to zaujímavo rozdelené: malé auto do mesta je hotheč, s ktorým jazdíš na okruhy, a veľké rodinné auto je zase benzínové hotkombi, ktoré by sa tiež na okruhu nestratilo. :-)

  • [3]

    20. 6. 2016 v 16:27Borek B.

    [2] Clio půjde pryč a náš starší rodinný kombík (mondeo) nejspíš taky, proto Megane GT220 jako jejich co možná nejlepší kombinace. Nebo naopak kompromis, který nedělá ani jedno úplně dobře, ale to se ještě ukáže :)

  • [4]

    20. 6. 2016 v 17:27JaWohl

    Test manželkou pobavil:-) Těším se na recenzi! Ta šestka je jaká je…mně vytáčelo zpočátku přepínání světel, jednou se mi večer povedlo při odbočování světla zhasnout, od té doby si dávám pozor…motor je správnej bručoun…:-)

  • [5]

    20. 6. 2016 v 22:58Borek B.

    Tak dnes jsem to byl trochu protáhnout po okreskách (pořád spíš něžně) a tam to auto vyloženě patří! Drobné postřehy z jízdy:

    - Motor zážitku dominuje. Hned za ním jsou povrzávající dveře :)

    - Řízení je docela tupé. Z Clia jsem zvyklý, ale trochu jsem doufal, že Megane „ze staré školy“ bude lepší.

    - Podvozek ve vyšších rychlostech funguje skvěle, podle očekávání.

    - Trojka jde řadit trochu hůř, dvakrát už jsem ji už lehce ohobloval.

    Celkově ale z okresek moc dobrý dojem.

  • [6]

    21. 6. 2016 v 09:05Emel

    foto Emel

    Hezké dojmy i auto, taky jsem měl GT220 na radaru a za ty peníze s tím motorem to byla bezkonkurenční koupě. Mě nakonec odradila avizovaná tvrdost podvozku a absence xenonů, ale kdybych měl tehdy trošku víc času tak bych se zkusil k nějaké předváděčce dostat. Tak ať slouží :-)

  • [7]

    21. 6. 2016 v 09:21Borek B.

    [6] Díky. Byla to koupě tak trochu naslepo — předváděčka nebyla v ČR jediná — ale jak říkáš, poměr motor / peníze je u tohohle auta bezkonkurenční a Megana GT220 jsem prostě potřeboval mít, než se taková auta přestanou dělat.

  • [8]

    21. 6. 2016 v 10:05Emel

    foto Emel

    Tak zatím to na konec takových aut úplně nevypadá, třeba takové ST by mělo umět nabídnout +- to samé, jen stojí o pár $$ víc :-)

  • [9]

    21. 6. 2016 v 10:58Borek B.

    [8] Jj, Focus asi nabídne něco podobného, ale těch „pár $$“ navíc je skoro 200 tis. :)

  • [10]

    21. 6. 2016 v 14:45iudex

    (8) U nás stojí GT220 23390 eur, Focus ST kombi 27690 eur, rozdiel 4300 eur je pomerne značný, viem si naviac predstaviť, že pri Megane ako výbehovom modeli bude aj parádna zľava.
    Inak ten Focus za tú cenu nedáva moc logiku, keď výkonnejší a vybavenejší Leon ST Cupra je za 26360 eur. To je inak asi najzaujímavejšie hotkombi, na druhej strane sa naňho vraj veľmi dlho čaká.

  • [11]

    21. 6. 2016 v 14:53Borek B.

    Nejzajímavější hotkombi je Golf R Variant, do toho půjdu, jestli si ho někdy budu moct dovolit :)

  • [12]

    21. 6. 2016 v 15:53iudex

    (11) Myslel som z hľadiska value for money (resp. power for money). ;-) Golf R variant je iná liga, aj cenovo.
    Inak ja tiež stále teoreticky pripúšťam hotkombi ako rodinný povoz, priestorový ústupok proti strednej triede je znesiteľný a vyvážený podstatne zaujímavejšou dynamikou (pri cenovo porovnateľnom hotkombi nižšej strednej vs. štandardná stredná). Každopádne som zvedavý na Tvoju plnohodnotnú recenziu.
    A ešte otázočka: prečo ide Clio z domu? Snáď nie nespokojnosť?

  • [13]

    21. 6. 2016 v 16:10Borek B.

    [12] Clio je pořád super, ale máme pro něj málo využití a je škoda, aby stálo v garáži. Megane byl pořízený jako jeho praktičtější nástupce.

  • [14]

    23. 6. 2016 v 14:17jazva

    Super prvé dojmy. Priznám sa, že aj ja som mal R Megane GT 220 vo výbere. Ale predajca povedal, že už sa nedá dať do výroby a skončil som v Cliu.
    V ktorej časti ti vŕzgajú dvere na Cliu? Resp. kde všade Clio vŕzga? Lebo ja po mojich 3 mesiacoch a 6t km som zatiaľ nič nepostrehol…

  • [15]

    24. 6. 2016 v 16:27Borek B.

    [14] V Cliu vrzají plasty madla dveří. Ale možná to byl jen problém prvních ročníků (můj je 2013) a už to opravili. Megane vrže / klepe daleko méně, jen na rozbitých cestách. Je to přežitelné, ale zbytečná piha na kráse – jinak mi totiž megane připadá sestavený velmi kvalitně.

  • [16]

    24. 6. 2016 v 19:44jazva

    [15] No mne, ako som už písal vyššie, zatiaľ nič nevŕzga a ani nebúcha. Trochu som sa toho obával… A popravde, obával som sa aj v testoch kritizovanej hlavice voliča AT, ale nejako neviem prísť na to, čo novinárom na tom vadilo.

  • [17]

    30. 6. 2016 v 15:42Borek B.

    Najeto 1500 km a myslím, že jsem už Megana zkusil ve všech důležitých jízdních režimech kromě opravdu ostré jízdy. Dojmy jsou aktuálně následující:

    - Celkově s autem spokojenost. Je to takový hodně dobrý průměr – pěkně to jede, rozumně vypadá, i interiér na mě působí kvalitně (pro mě osobně překvapení, čekal jsem to horší) atd.

    - V interiéru mi vadí především středová konzole tlačící do pravého kolene a madla dveří, na kterých se nedá mít pohodlně opřená ruka. Obojí na delších cestách drobně, ale dlouhodobě vadí. V interiéru je i pár dalších nedomyšlených věcí, např. skoro nepoužitelný cupholder (a jenom jeden).

    - Motor je pořád na autě to nejzajímavější. Chrrrrr!!

    - Na tvrdý podvozek jsem si zvyknul a jízdní vlastnosti mi celkově vyhovují. Pořád si ale myslím, že by auto tohoto typu mohlo být vláčnější.

    Celkově tak 8/10.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

borekb

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Červen 20161 Post
  • Červen 20151 Post
  • Říjen 20142 Posts
  • Prosinec 20131 Post

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Vakcína Johnson & Johnson může způsobovat sraženiny, potvrdila EMA. Př... Agenti GRU odpálili Vrbětice a pak sklad v Bulharsku, tvrdí novinář. Z... Má cesta do Moskvy byl geniální zastírací manévr, pochlubil se Hamáček...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Lepší než kdy předtím. Univerzální voják Nosek se ve Vegas utrhl i bod... Blaschke to balí! Končí další Berbrovo chapadlo, vzdal obhajobu Poborský o Fergusonovi: Z fotbalu vědu nedělal. Co jeho slavné fény?
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Miroslav se přiznal k vraždám, pak vše popřel: Za smrt Sandry, Romana ... Odvolaný ředitel pouštěl do školy v Semilech žáky bez testů: „Děti maj... Partner Molavcové Alfred Strejček (79): Má zpět svůj hlas!
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Snídaně jako dobrý začátek: Bylinkovo-zeleninová focaccia Bývalý krasobruslař Tomáš Verner (34): Těším se z role tatínka! Sedm znaků, podle kterých poznáte, že z vašeho dítěte roste psychopat
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Znáte tento kousek z historie Škody? Podívejte se, jak by vypadal dnes Motoristická poradna: Karavaning mimo sezónu má svá pravidla. Víte, co... Mitsubishi Eclipse Cross PHEV míří do Česka. Má 165 kW a vejde se do m...
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Audi A6 e-tron concept: Manažeři velmi blízké budoucnosti, těšte se 5G pro IoT může otestovat kdokoli. Na VUT v Brně vznikla 5G laboratoř ... Poslední aktualizace Windows 10 způsobují problémy s DNS a přístupem k...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Prodělečné Spotify naláká nové uživatele na spolupráci s Facebookem Apple Event by měl přinést novou generaci iPadů, nový iMac a AirTags Největší španělská banka plánuje razantní škrty. Zruší více než osm ti...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Kuřecí řízky se žampionovou omáčkou Ovocný špíz z grilu barevná rýže II.
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Deset nejlepších výletů na Kanárských ostrovech. Kam zamířit mimo pláž... Roadtrip pohádkovou krajinou zimní Sibiře aneb Autem přes jezero Bajka... Kvůli koronaviru zrušili dovolenou, cestovka jim napálila pokutu! Prot...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ČEVAS group s.r.o. - 27793648 Roháčova 1099, Praha Moderátorka Jana Havrdová: Sama doma? Ani náhodou! Jak a s kým bydlí?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Velký přehled bolestí hlavy! Co je běžná, jak poznat migrénu a co pomá... Podlehli rakovině už po padesátce. Tyhle celebrity zabila krutá nemoc Stavba prvního českého Domu Ronalda McDonalda byla zahájena. V Motole ...
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Sci-fi strategie Lemnis Gate přidává next-gen verze hry, zahrajeme si ... Autonomní doprava: Kdy ovládne silnice počítač? Call of Duty Warzone ve třetí sezóně přinese změnu mapy i nové zbraně
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Supermáma má 11 dětí a chce další: Musela jsem jim pořídit autobus, ří... Jablonec - Karviná: Ciupa ránu Schranze z úhlu vytlačil Jablonec - Karviná: Haša bombou z malého vápna málem rozpáral břevno
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Zahradní bazén Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura