• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > borekb  > Megane GT220 – první dojmy

  • Megane GT220 – první dojmy

    Publikováno: 20. 6. 2016

    Od pátku máme nového člena rodiny: Megane GT220. Než bude plnohodnotná recenze na moje.auto.cz, sepíšu sem prvních pár dojmů (najeto asi 250 km).

    megane

    – Jsem hodně spokojený s tím, jak dopadl vzhled auta zvenku. Stříbrnou jsem nikdy neměl moc rád (dlouhá historie…), ale tady jsem to při omezeném výběru barev Renault Sportu risknul a od první chvíle jsem nadšený – má svůj šmrnc, přitom krásně skrývá některé z mého pohledu až přehnané snahy verzi GT220 ozvláštnit. Auto navíc na dnešní dobu netypicky nemá vidět výfuk(y), takže je dost dobrý sleeper.

    – Statické dojmy z interiéru jsou smíšené. Něco do sebe vizuálně má a na svou třídu je přiměřeně hodnotný, ale nic extra to taky není. Nejvíc mi vadí, že formě byla na řadě míst obětována praktičnost; Clio s prostorem hospodaří líp a např. pozici za volantem si v něm najdu snáz. Není to ale nic strašného, celkově se uvnitř žije dobře – sedačky skvělé, R-Link mám rád už z clia, za mě takových 7 až 8 bodů z 10.

    – Při okreskových rychlostech prakticky není slyšet indikátor blinkrů. Zvenku to párkrát muselo vypadat na dobré zmatkování, musím si zvyknout.

    – Motor, TEN MOTOR!! Důvod číslo jedna, proč jsem chtěl starého (trojkového) Megana. Zatím se k motoru v rámci zajíždění (na které moc nevěřím, ale co už) chovám slušně, takže mám jen náznaky, jak dobrý bude, ale R.S. jednotka z toho prostě cítit je. Bomba!

    – Jízda je celkově dost tuhá, a to nejen podvozkem, ale i odporem spojkového pedálu, určitou neurvalostí řazení, hlučností apod. Upřímně bych klidně bral verzi GT220 kultivovanější, ale asi pro Renault bylo asi nejjednodušší vzít R.S. díly a dát je do GT220. (Tato teorie je možná zcestná, jen popisuju svůj dojem.)

    – Šestka je moc krátká – asi moje největší výtka směrem k autu. Do pětky je to zpřevodované pěkně, pak člověk nabere dálniční rychlost, chce to zklidnit šestkou, ale otáčky spadnou jen trochu. 3000 ot. při 130 km/h to auto určitě nemá zapotřebí, cestování po Německu si nějak nedokážu představit.

    – Kufr je super – má nízkou nakládací hranu a dokonce se mi do něj podařilo s trochou násilí naložit kočárek podélně (důležitější než zrychlení z nuly na sto :) ). 5 cm na délku navíc a bylo by to úplně super.

    – Start-stop obecně neoblibuju, ale když to člověku chcípne, tak je fajn, že to hned samo naskočí. Stejně se ale S/S pokouším vypínat, kdykoliv si vzpomenu.

    – Pod spojkou je podivný důlek, do kterého mi zapadává pata. Musím to něčím vyložit.

    Celkové shrnutí po první dvou stech kilometrech: zvenku maximální spokojenost, zevnitř relativní spokojenost, jízda působí spíš jako by jel člověk v MRS (v nesportovním režimu) než v rodinném kombíku. Těším se, až budu mít za sebou první „nudné“ kilometry a trochu se spolu někde svezem…

Zážitek z Pekla

17 Responses to Megane GT220 – první dojmy

  • [1]

    20. 6. 2016 v 14:54Borek B.

    Další postřehy:

    – Megane úspěšně prošel „testem manželkou“. Byla schopná ho řídit zcela v pohodě od prvních metrů.

    – Problémy z výroby jsou: jeden nefunkční poutač pásů vzadu a něco povrzává v dveřích řidiče. Na to mám „štěstí“ – Clio mělo rozvrzané plasty dveří tak nějak z principu, Megane je sestavený kvalitně, ale přesto uvnitř dveří na nerovnostech něco vrže.

    – Zatím jsem nerozklíčoval, jak funguje automatické přepínání R-Link panelu do denního a nočního režimu, pokud vůbec. Ještě jsem s tím za tmy nejel, ale určitě se to chová jinak než v Cliu, kde to je jednoduché: světla svítí = noční režim navigace, světla nesvítí = denní režim.

  • [2]

    20. 6. 2016 v 16:21iudex

    Hm, máš to zaujímavo rozdelené: malé auto do mesta je hotheč, s ktorým jazdíš na okruhy, a veľké rodinné auto je zase benzínové hotkombi, ktoré by sa tiež na okruhu nestratilo. :-)

  • [3]

    20. 6. 2016 v 16:27Borek B.

    [2] Clio půjde pryč a náš starší rodinný kombík (mondeo) nejspíš taky, proto Megane GT220 jako jejich co možná nejlepší kombinace. Nebo naopak kompromis, který nedělá ani jedno úplně dobře, ale to se ještě ukáže :)

  • [4]

    20. 6. 2016 v 17:27JaWohl

    Test manželkou pobavil:-) Těším se na recenzi! Ta šestka je jaká je…mně vytáčelo zpočátku přepínání světel, jednou se mi večer povedlo při odbočování světla zhasnout, od té doby si dávám pozor…motor je správnej bručoun…:-)

  • [5]

    20. 6. 2016 v 22:58Borek B.

    Tak dnes jsem to byl trochu protáhnout po okreskách (pořád spíš něžně) a tam to auto vyloženě patří! Drobné postřehy z jízdy:

    – Motor zážitku dominuje. Hned za ním jsou povrzávající dveře :)

    – Řízení je docela tupé. Z Clia jsem zvyklý, ale trochu jsem doufal, že Megane „ze staré školy“ bude lepší.

    – Podvozek ve vyšších rychlostech funguje skvěle, podle očekávání.

    – Trojka jde řadit trochu hůř, dvakrát už jsem ji už lehce ohobloval.

    Celkově ale z okresek moc dobrý dojem.

  • [6]

    21. 6. 2016 v 09:05Emel

    foto Emel

    Hezké dojmy i auto, taky jsem měl GT220 na radaru a za ty peníze s tím motorem to byla bezkonkurenční koupě. Mě nakonec odradila avizovaná tvrdost podvozku a absence xenonů, ale kdybych měl tehdy trošku víc času tak bych se zkusil k nějaké předváděčce dostat. Tak ať slouží :-)

  • [7]

    21. 6. 2016 v 09:21Borek B.

    [6] Díky. Byla to koupě tak trochu naslepo — předváděčka nebyla v ČR jediná — ale jak říkáš, poměr motor / peníze je u tohohle auta bezkonkurenční a Megana GT220 jsem prostě potřeboval mít, než se taková auta přestanou dělat.

  • [8]

    21. 6. 2016 v 10:05Emel

    foto Emel

    Tak zatím to na konec takových aut úplně nevypadá, třeba takové ST by mělo umět nabídnout +- to samé, jen stojí o pár $$ víc :-)

  • [9]

    21. 6. 2016 v 10:58Borek B.

    [8] Jj, Focus asi nabídne něco podobného, ale těch „pár $$“ navíc je skoro 200 tis. :)

  • [10]

    21. 6. 2016 v 14:45iudex

    (8) U nás stojí GT220 23390 eur, Focus ST kombi 27690 eur, rozdiel 4300 eur je pomerne značný, viem si naviac predstaviť, že pri Megane ako výbehovom modeli bude aj parádna zľava.
    Inak ten Focus za tú cenu nedáva moc logiku, keď výkonnejší a vybavenejší Leon ST Cupra je za 26360 eur. To je inak asi najzaujímavejšie hotkombi, na druhej strane sa naňho vraj veľmi dlho čaká.

  • [11]

    21. 6. 2016 v 14:53Borek B.

    Nejzajímavější hotkombi je Golf R Variant, do toho půjdu, jestli si ho někdy budu moct dovolit :)

  • [12]

    21. 6. 2016 v 15:53iudex

    (11) Myslel som z hľadiska value for money (resp. power for money). ;-) Golf R variant je iná liga, aj cenovo.
    Inak ja tiež stále teoreticky pripúšťam hotkombi ako rodinný povoz, priestorový ústupok proti strednej triede je znesiteľný a vyvážený podstatne zaujímavejšou dynamikou (pri cenovo porovnateľnom hotkombi nižšej strednej vs. štandardná stredná). Každopádne som zvedavý na Tvoju plnohodnotnú recenziu.
    A ešte otázočka: prečo ide Clio z domu? Snáď nie nespokojnosť?

  • [13]

    21. 6. 2016 v 16:10Borek B.

    [12] Clio je pořád super, ale máme pro něj málo využití a je škoda, aby stálo v garáži. Megane byl pořízený jako jeho praktičtější nástupce.

  • [14]

    23. 6. 2016 v 14:17jazva

    Super prvé dojmy. Priznám sa, že aj ja som mal R Megane GT 220 vo výbere. Ale predajca povedal, že už sa nedá dať do výroby a skončil som v Cliu.
    V ktorej časti ti vŕzgajú dvere na Cliu? Resp. kde všade Clio vŕzga? Lebo ja po mojich 3 mesiacoch a 6t km som zatiaľ nič nepostrehol…

  • [15]

    24. 6. 2016 v 16:27Borek B.

    [14] V Cliu vrzají plasty madla dveří. Ale možná to byl jen problém prvních ročníků (můj je 2013) a už to opravili. Megane vrže / klepe daleko méně, jen na rozbitých cestách. Je to přežitelné, ale zbytečná piha na kráse – jinak mi totiž megane připadá sestavený velmi kvalitně.

  • [16]

    24. 6. 2016 v 19:44jazva

    [15] No mne, ako som už písal vyššie, zatiaľ nič nevŕzga a ani nebúcha. Trochu som sa toho obával… A popravde, obával som sa aj v testoch kritizovanej hlavice voliča AT, ale nejako neviem prísť na to, čo novinárom na tom vadilo.

  • [17]

    30. 6. 2016 v 15:42Borek B.

    Najeto 1500 km a myslím, že jsem už Megana zkusil ve všech důležitých jízdních režimech kromě opravdu ostré jízdy. Dojmy jsou aktuálně následující:

    – Celkově s autem spokojenost. Je to takový hodně dobrý průměr – pěkně to jede, rozumně vypadá, i interiér na mě působí kvalitně (pro mě osobně překvapení, čekal jsem to horší) atd.

    – V interiéru mi vadí především středová konzole tlačící do pravého kolene a madla dveří, na kterých se nedá mít pohodlně opřená ruka. Obojí na delších cestách drobně, ale dlouhodobě vadí. V interiéru je i pár dalších nedomyšlených věcí, např. skoro nepoužitelný cupholder (a jenom jeden).

    – Motor je pořád na autě to nejzajímavější. Chrrrrr!!

    – Na tvrdý podvozek jsem si zvyknul a jízdní vlastnosti mi celkově vyhovují. Pořád si ale myslím, že by auto tohoto typu mohlo být vláčnější.

    Celkově tak 8/10.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

borekb

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Červen 20161 Příspěvek
  • Červen 20151 Příspěvek
  • Říjen 20142 Posts
  • Prosinec 20131 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura