-
BMW 335i vs. Audi S4
Tak, na tohle jsem se opravdu těšil, nejen proto, že jde o klasický souboj mezi bavorskými rivaly, ale také proto, že mě tento typ aut, vrcholné motorizace modelových řad těsně před sportovním derivátem, oslovují nejvíce. Jde většinou o auta, se kterými se dá pohodlně cestovat, a přesto je míra zábavnosti, kterou jsou schopna na silnici poskytnout, už velmi blízko čistokrevným sporťákům.
A protože Audi už s předstihem vytrubovalo, S4 prosím nesrovnávat s M3, tohle auto stavíme proti 335i, tak tu snad máme ty správné soupeře. Takže, jak jsme na tom?
K dispozici jsem měl kupé 335i s novou převodovkou DKG a S4 sedan s S-tronicem. Celkem dlouho jsem s 35i v trojce nejel, a musím říct, že buď mám špatnou paměť nebo se něco změnilo v nastavení motormanagementu, totiž přišlo mi, že reakce motoru na plynový pedál jsou ostřejší a rychlejší než jak jsem si pamatoval. Takže, nejdřív jsem se projel 335i, zaznamenal onu chvályhodnou změnu chování motoru, potěšil se jeho mechanickým jekotem u červeného pole a opět se utvrdil nejen v tom, že BMW je motorářská špička, ale bohužel, také v tom, že konkrétně 335i není z hlediska ovladatelnosti tím nejlepším BMW, nevím proč, ale mě se pořád zdá, že verze 335i je více nedotáčivá než 330i nebo 325i. Řízení je aktuální BMW standard, strmé, přesné a výborně vyvážené, ale co je pod koly, neprozradí ani na nízkoprofilech, které naopak drtily kvalitu jízdy, ta byla na RFT devatenáctkách strašlivá, přesun zadnice do 335i z 530i na nonRFT 17kách byl jako z fotelu na mramorový trůn. Takže jsem pojezdil, zaparkoval 335i vedle S4, vystoupil a znova se potěšil krásnými tvary aktuálního bmwího kupé. Vedle stojící sedan ve žluté barvě ale také vypadal velmi sexy, čtyřlauf vzadu, pěkná kola, rozkročená silueta, S4 ve známé podobě „autobahn killer“, role, která šla každé předchozí S4ce dobře, ale byla to, pohříchu, také role jediná, protože podvozek byl nedostatečný, mizerný handling, nedotáčivost vždy a všude a jízdní komfort ebenového prkna. Takže, co novinka, bude znamenat změnu? Startuju, motor štěkne a usadí se na volnoběhu, ticho, prohrábnu plyn, a nic výrazného, takže znova a do červeného. Hm, zepředu moc zvuku nejde, spíše něco od výfuku, celkově je sound docela podobný temnému bručení staré audí třílitrové V6 (kdo si na ni dnes vzpomene), ladění výfuku má trochu snahu imitovat ten krásný baryton předchozí V8ky. No, zvukově to nebude žádná nirvána, sbohem, víejt. Vyjíždím, motor jen tiše přede, takže zkouším reakce na plyn, hmmm, je v podstatě jedno v jakém režimu se pedálu dotknu, reakce je blesková, hned je zcela jasné proč ta, v případě Audi, úchylka směrem ke kompresoru, takže znova a znova zadupávám pravou nohu do koberce, motor vždy plynule vytlačí ručičku k 7tis., šup nový kvalt a once again, paráda, naprosto lineární tah, motor ale nemá tu naléhavost R6ky BMW, která se i dopována turby nejlíp cítí nad 4,5tis. a točí se a ječí, tahle V6ka je pomalejší, tedy pomalejší v kalupu do otáček, ale je cítit každý Nm tahu, prostě jen takové tiché vrrrrm, ne, že by snad neměla charakter, prostě to vypadá, že se ten motor u své práce moc nenadře. V síle tahu, jeho linearitě a pozor, také reakci na plyn, je lepší než 35i. Docela rána, pro ty, pro něž je zvuk šestiválce spojen se zvukem řadové šestky BMW tu zbývá jen odkaz na lepší zvuk, ale jinak, Audi, klobouk dolů, tohle je přeplňovaný motor, který má chování vytříbené atmosféry s bonusem neuvěřitelného zátahu. A co dál, no, pro BMW bohužel špatné zprávy teprve začínají, převodovka (pro mě poprvé v přímém srovnání) je horší než DSG v Audi, nejde ani o rychlost řazení resp. podřazování, tam popravdě nejsem schopen poznat rozdíly, v obou autech řazení hraničí s dokonalostí, meziplyny, které umí tyhle převodovky, to je prostě balada, ne, u DKG je problém v tom, že v autom. módu se při běžné jízdě chová méně komfortně, občas škubne, hlavně při rozjezdech, při pomalé jízdě zas řadí až příliš vysoké stupně, aby vzápětí, při lehkém přidání plynu, musela podřadit, DSG tohle nezná. A dál? No, moc se mi do toho nechce, ale jízdní vlastnosti je nutno zmínit, dost jsem toho napsal o nepřekonatelnosti zadokolek, a pořád to platí, jenže, bohužel, ne v případě 335i vs. S4. Nerad to říkám, ale tahle čtyřkolka je prostě lepší, největší zásluhu na tom nejspíš má nový dif. s přerozdělováním točivého momentu mezi zadní kola, a taky, pozor mluvíme o Audi!! výborné řízení, absolutně přesné bez jakéhokoliv mrtvého místa kolem středu a perfektně vyvážené. Jednoduše řečeno, S4 je ovladatelnější než 335i, probůh, a navíc díky nastavitelnému podvozku umí být o několik řádů pohodlnější. Jsem zvědav na reakce a testy nové S4, ale mě nezbývá říct, že jsem byl docela vypleskej z toho, jak suverénně S4 svého soupeře přejela. Každopádně, pokud se někdo zrovna chystá utratit u BMW kulatou sumičku za 335i, doporučuju mu udělat zastávku i u Audi, když už pro nic, alespoň pro čisté svědomí.
Tři králové – díl 1. Bylo jednou jedno TURBO.
7 199 Responses to BMW 335i vs. Audi S4
[1]
18. 11. 2008 v 14:53babo
Kua, len mi porad ako ten blog zalozit???? Som asi dement, ale neviem ako na to!!! HEEEELP 🙂
V zatackach ale moc nefunguje, to Ti mozem prezradit 😀
[2]
18. 11. 2008 v 14:58Navtech
[50] Já s ní nejel, ale stál vedle nastartovaný V10 a to mi úplně stačilo 🙂
Blog si Babo založíš jednoduše, pokud dokážeš zapnou rychlovarnou konvici. Já to taky dokázal a to je co říct!
[3]
18. 11. 2008 v 15:10babo
(52) cece ja som IT ak a proste toto nedokazem!!! 🙂 Nedostanem sa po tu moznost, ako vytvorit blog. neviem, kde si zalozit konto na blogu, to je moj problem
[4]
18. 11. 2008 v 15:18Navtech
Vždyť tady máš na stránce „založit nový blog“ projedeš nastavení a už to frčí, ne?
[5]
18. 11. 2008 v 15:27babo
(54) Praveze nie, 🙁 . Zhalsi mi „musis byt registrovany, ak chces zalozit blog“ . Tak stlacim prihlasit sa a ono nic, ze nemam konto… 🙁
[6]
18. 11. 2008 v 15:31Navtech
Prihlasovaci heslo na blog je stejny, jako na auto.cz. podivej se do nastaveni v auto.cz. Ja uz ho taky mel, tak je to mozna jinak.
[7]
18. 11. 2008 v 15:32babo
hm a to mi prave nejde. Snazim sa prihlasit ako na auto.cz a nic 🙁 Snazim sa kontaktovat admina, ale se.e na mna 🙂
[8]
18. 11. 2008 v 15:37Navtech
v nastaveni na auto.cz se podivej, jestli mas adresu blogu …asi babo.blog…
Ty woe, že se s tebou bavim, já kterej jsem na to úplnej idiot! Málem jsem u toho potratil a ty se s tim živíš 🙂 🙂
[9]
18. 11. 2008 v 16:36babo
(59) to tam nastavene mam… Ani hovno z toho 🙁 Mne proste nieco nejde.
Ale dik ze sa snazis, to su tie paradoxy realneho zivota 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.