-
Tři králové – díl 1.
Hrají: Maserati Quattroporte S, Audi S8, BMW 750i
Vím, do Tří králů zbývá ještě víc než měsíc, já jsem je ale potkal už teď. K dokonalosti setkání chyběl jen ten čtvrtý, který stejně jako u biblických postav zůstal, bohužel, jen v rovině transcendentní.
Takže o co tu šlo? No, jednoduše řečeno o sebevědomí. Pánové od modrobílé vrtule si chtěli potvrdit, že jejich nový vrcholný model v aktuálně nejsilnější motorizaci je tak dobrý, že ve své standardní verzi stačí na vyšlechtěné sportovně zaměřené modely konkurence. No, proč ne, hoši, dejte sem klíčky a já vám řeknu, jak to je.
Ale teď na rovinu, prosím PT čtenáře, aby mě v mém hodnocení nebral za slovo, alespoň ne za každé, resp. aby mě příliš nekáral za způsob argumentace a výběr vah, které přikládám jednotlivým věcem, totiž, pro mě tohle povoženíčko nebylo podkladem ke vzniku nějakého testu nabitého exaktními daty, ale hlavně příjemným zážitkem, o který se chci podělit, aniž bych měl ambici být jakkoliv objektivní.
Dnešní menu: Maserati Quatroporte S
Hlavní dojem, nádherné auto!!! Jak nemám rád facelifty, tak Qporte je jednou z oněch, pravidlo potvrzujících, výjimek, protože jemu facelift velmi pomohl, auto dozrálo a zvenku nemá v mých očích chybičku. Dokonale ladná silueta, nová větší přední světla a maska mu mnohem více sluší, zadní led lampy auto modernizují, nádherná kola, a ty tři otvory za předním kolem, mňam. O to větší rozpaky následují po usednutí dovnitř, je možné psát věty o luxusu a kvalitě, ale podle mě prostě nestačí jen všechno obšít kůží a mít vystaráno. První dojem totiž může být super, ale opravdu jen těch několik vteřin, kdy člověk svými smysly vstřebává kombinaci krémové kůže s piano black dekorem a cítí tu vůni, ano, uvnitř Qporte to voní, velmi příjemně a jinak než jen obvyklou vůní kůže. Pak ovšem přijde mírné vystřízlivění, je tu nesoulad, z černého superlesklého dekoru vystupují plochy matně šedočerného plastu, do toho klasické hodiny v chromu s bílým podkladem vs. modrý podklad budíků v kapličce. Pak je tu změť tvarů, hranaté výdechy klimatizace se mísí s elipsovitým tvarem hodin, do toho kulaté i hranaté čudlíky, prostě pro mě trochu moc kolotoč byť zabalený v nádherné a skvěle zpracované kůži. Otázka vkusu, nejspíš, o.k., je tu ale pár věcí, které už tolik s individuálním vkusem nesouvisejí. Myslím některé ergonomické prohřešky, a pokud zmiňuju přohřešky, znamená to, že v této třídě je dokonalost standardem, takže rozdíly jsou právě jen v prohřešcích. Tedy, v prvé řadě posaz, sedí se vysoko, sedák je krátký a opěradlo v zatáčkách nepodrží. Také volant nejde dostatečně přitáhnout, celkově, člověk vysoké postavy se tu nemá šanci dokonale posadit. V mých očích, v dané kategorii, by už jen špatný posaz mohl stačit na to, abych Qporte pasoval do role toho černého vzadu, protože u auta, s motorem z Ferrari a sportovními ambicemi je posaz naprosto klíčovou záležitostí. Jsou tu i další věci, ale už spíše maličkosti, např. páčky pod volantem jsou příliš blízko pádel řazení a při rychlé akci není problém o ně zavadit. Jednou jsem musel sáhnout po spínači výstražných světel a jeho umístění za voličem automatu je taky nic moc, šátrat po něm při prudkém brždění přes nebo kolem voliče není určitě důkazem dokonalé ergonomie. Ale dost už olizování plastů, hlavní důvod, proč jsem se vzrušením potil až… ano, tam, přicházejíc ke Qporte krokem světáka pro nějž je vyjížďka ve Ferrari za roh do oblíbené kavárny běžným ranním rituálem, se skrývá pod dlouhou přední kapotou. Jo, ještě nikdy jsem nejel ničím, co by poháněl proslulý osmiválec z Maranella, měl by to být zážitek srovnatelný s prvním sexem na školním večírku, i když doufám, že s poněkud lepším výsledkem. Takže, otáčím klíčkem, ano, otáčím, za to patří Maserati pochvala, dodnes jsem ve změti všech těch startovacích šémů a tlačítek nepochopil, co je špatného na starém dobrém otočení klíčkem. Vruum, ta naléhavost s jakou se motor předvedl, než se usadil na volnoběhu, dává tušit, o co tu půjde. Nedá mi to, abych cvičně párkrát nehrábnul do strun. Vrůůům, jó, to je fakt síla, žádná tichošlápkovská kultura, motor je slyšet a je to nádhera, rozum sice říká, že je logické, aby žezlo v budoucnu převzali menší nafoukanci, ale kouzlo velkého osmiválce je prostě nakažlivé, a zvuk V8 od Ferrari na volnoběhu nemá daleko k brumlavé symfonii. Takže, šup tam déčko, pro začátek, a jedem to prubnout. Motor táhne hned od spodu, těsně za dvěma tisíci je cítit první větší příval krouťáku, táhnu, táhneš, táhneme, a když ručička míjí pětku, začínají se ozývat hells bells, motor opět citelně zabere, temně řvě a někde kolem sedmi tis., těsně před tím než převodovka přeřadí, začne ječet o tóninu výš… nádhera. Reakce na plyn dobrá, ale ne skvělá, od toho je tu prý tlačítko sport, takže převodovka do manuálu a mačkám sport. Reakce na plyn je opravdu ostřejší, v malých rychlostech až příliš nervozní, do města tenhle mód není, zbytečně by sebou člověk při přidání plynu škubal, jenže stačí na auto zatlačit a ten čudlík hned začne dávat smysl, protože tohle auto umí navodit pocity závoďáku, s převodovkou v manuálu je to ono, motor točí až do červeného pole a není problém řadit až těsně pod osmi tisíci, zvuk který v posledních pěti stovkách motor předvádí, by zježil chlupy na zádech i gorile. A to chrchlání z laufů, které se ozve při každém podřazení, ježiš, v žádném autě jsem ještě nelitoval špatného posazu jako v tomhle případě, sedět o dva tři centimetry níž v nějakých Recarech, asi by mě museli dostávat ven násilím. O co tu jde, je to auto tak dokonalé? Ne, to není, mám-li na něj nahlížet jako sice na sportovní, ale přesto limuzínu resp. lux sedan, pak je zbytečně tvrdé, jedno v jakém modu. Ta tvrdost je přílišná, a po většinu doby, kdy by člověk auto používal, tj. normální ježdění, by tvrdost podvozku způsobující nervozní jízdu byla otravná. Podvozek funguje jen v případě, že auto ukazuje na co má, stejně jako řízení, které je tím lepší, čím rychleji se auto pohybuje. Nebudu tu psát, že auto jede jako po kolejích, na svou velikost je Qporte obratné, má výborný grip, problém nervozity nastává jen na horším povrchu, což jde opět na vrub příliš tuhému odpružení. Absolutní výkony nejsou nějak extrémní, Qporte je rychlé, velmi, ale jeho dynamika není dech beroucí. Tedy, otázkou je, v čem je jeho kouzlo. Řekl bych, že v podání, to auto opravdu umí dát pocit jízdy v něčem skoro závodním, a je to hlavně zásluhou motoru resp. perfektního sladění motoru a převodovky, to je dokonalé. Když se k tomu přidá nádherný design máme tu opravdu žádoucí auto, o to víc zamrzí, že rozhodovat se v dané kategorii, asi bych si pořízení Qporte velmi rozmýšlel, projížďka je jedna věc, ale denní používání druhá, a i teď je mi jasné, že některé věci, by mi na Maserati Quatroporte S docela vadily. To ale nic nemění na věci, že je to auto, které hraje velmi vysokými kartami.
dinar.blog.auto.cz
- Září 20201 Post
- Červen 20201 Post
- Říjen 20191 Post
- Duben 20191 Post
- Září 20181 Post
- Červen 20181 Post
- Květen 20181 Post
- Duben 20181 Post
- Březen 20171 Post
- Leden 20171 Post
- Říjen 20161 Post
- Duben 20151 Post
- Únor 20151 Post
- Únor 20141 Post
- Listopad 20132 Posts
- Srpen 20131 Post
- Únor 20131 Post
- Únor 20123 Posts
- Prosinec 20101 Post
- Listopad 20102 Posts
- Říjen 20101 Post
- Červenec 20101 Post
- Březen 20101 Post
- Únor 20101 Post
- Červen 20091 Post
- Květen 20092 Posts
- Duben 20091 Post
- Únor 20092 Posts
- Leden 20092 Posts
- Prosinec 20082 Posts
- Listopad 20081 Post
- Září 20081 Post
- Červenec 20082 Posts
- Červen 20081 Post
1 151 reakcí na Tři králové – díl 1.
[1]
9. 12. 2008 v 12:10jurajos
To by ma zaujímalo čo z toho ľudia máte. Perun sa so svojim pokračovaním tiež nejak fláka (nie že by som bez testu Ceeda nemohol žiť) a aj Ty si sa rozhodol, že nás budeš napínať nejakými trapnými pokračovaniami. Halvne keď začínaš takouto ochutnávkou.
Samozrejme, text vyššie ber v úvodzovkách. Aj keď všetky Tebou popísané nedostatky mrzia, kráľom (vizuálnej) dokonalosti ostáva Mase. Výborný text. Ak to stihneš do vianoc, si vo výbere.
[2]
9. 12. 2008 v 12:15Pierro
Dinare, jedním slovem brilantní. Tvůj článek jsem četl třikrát po sobě a doslova se vcítil do tvých pocitů za volantem italského krasavce. Bravo!
[3]
9. 12. 2008 v 12:16Pierro
Moc se těším na pokračování… a jsem zvědav na vítěze…
[4]
9. 12. 2008 v 12:23Navtech
Excelentní! Hlavně mě těší, že se přesně shodneme, co je v tom autě „špatně“. Především ten posaz. Nikdy jsem v tom (2004) nenašel pohodlnou pozici za volantem. K tomu ještě ta sekvence tý doby, tvrdost a to, že člověk musel být neustále ve střehu. Sic skvělý jízdní vlastnosti, ale luxusní svezení podobný kolegům je hodně daleko, i když by se dalo říct, že je to vlastně Maserati. Motor je bez debat, to je radost, která se dá vnímat celým tělem a v Grand turismu je to ještě o chlup lepší.
Někdo tu psal, že máš dělat odstavce, ale to je zbytečný, tady se neni potřeba nadechovat.
[5]
9. 12. 2008 v 12:33AG
Jo,emotivně napsaný článek,člověk se do toho snadno vžije.Jen mi neleze do hlavy,že bych měl při prudkém brždění šmátrat po spínači varovných světel?Ty se snad spouští při prudkém brždění automaticky,jinak je to pro itala ztráta květinky.Jinak bych to Q samozřejmě rád odpustil,zejména při každodenním používání.
Ještě se těším na vítěze německého souboje,Audi už BMW slušně funí za krk..
[6]
9. 12. 2008 v 12:36Dinar
[1] Jurajos: sepsat to všechno najednou, bylo by to dlouhé a nepřehledné, a já taky nejsem kdovíjaký spisovatel. Ale do vánoc to snad splichtím všechno. Jinak, díky.

[2] Pierro: dík
[3] Navtech: ono je to asi těma postavama, kdybychom měli stosedmdesát na podpadku, tak budem možná mluvit jinak, ale jde o to, že třeba v tom bavoru si sedne jak trpajzlík tak chlapisko. A díky.
[7]
9. 12. 2008 v 12:41murcix
Ja chcem k tomu aj fotky….
[8]
9. 12. 2008 v 12:42Navtech
[5] Já teda nevim, jak ty 4 blinkry fungujou, snad se spouštěj s nějakym dalším systémem, ale u takovýho dravce, kdy bych využíval jeho potenciál, tak budou blikat pořád. Chápu to třeba u S-klády s brzdovym asistem.
[9]
9. 12. 2008 v 12:52Navtech
http://www.youtube.com/watch?v=UGfWSmotNXc
http://www.youtube.com/watch?v=wTr49RQP7h8
[10]
9. 12. 2008 v 12:55Dinar
[5] AG: klasická situace na dálnici, zúžení zácpa je potřeba rychle zabrzdit a dát těm za sebou znát, že je třeba zpomalit, tj. není to panické brždění, ale brzdíš a díváš se na auta před sebou, takže není moc času čučet, kde to tlačítko je, takže šmátráš, dole za šaltpákou to je prostě na prd.
[11]
9. 12. 2008 v 13:23T613
Velice dobře napsané, ale jestli zvítězí olympiáda tak si připravím tvou figurku a zaříznu kohouta!
[12]
9. 12. 2008 v 13:31Perun
Dinare! Famózní tex, žádný zbytečný kudrlinky, jen čistá radost
Zajímavý postřehy z interiéru, jeden by řekl, že se předtím designér svezl v Mondeu, ale jak už jsi to psal výše – ty odlišnosti dokonalých aut jsou v těch „drobných“ prohřešcích.. Tady už nejde o žádnou plastikovou stříbřenku a „jakobychrom“, tady jde třeba i o kombinaci matného/lesklého povrchu… Bravissimo :o)
jurajos: Dnes na tom začnu vyšívat… já to jen vážně nemám kdy psát, tak leda v práci (a to fakt nejde), přičemž musím říct, že mi to psaní vždycky strašně moc trvá
Ještě jednou, Dinare, moc pěkný. Jestli tu někdo něco ví o jízdě v podobných kočárech, jseš to určitě ty, na té pomyslné špičce. Ať si o tom myslí fymfnulzýbn co chce.
[13]
9. 12. 2008 v 13:52
Bomba, fakt ctive napsany…Velke plus pro Mase je v mych ocich stale takova ta exoticnost automobilky s trojzubcem ve znaku, a „konskym“ srdcem pod kapotou…
[4] Navtechu ty’s sedlal Gran Turismo? Nechces napsat pro zmenu „Kastrol v supersportu“?
[14]
9. 12. 2008 v 13:54jurajos
(12) Na to že Ti to tak trvá, sa to až podozrivo dobre číta.
[15]
9. 12. 2008 v 13:55jurajos
Pripájam sa s prosbou o nejaké to foto.
[16]
9. 12. 2008 v 13:58AG
(10) Jo,já to chápu,že to musí být poměrmě obtěžující,ale při panickém brždění bych čekal automatické sepnutí.Na druhou stranu,jak psal Navtech by to asi při agresivním stylu mohlo blikat pořád,dobrá připomínka.
(12) fymfnulzýbn-to je hodný šifrování Navaho a docela to i zní
[17]
9. 12. 2008 v 14:03Dinar
[11] T613: neriskuj, nebo začnu obcházet pískoviště a všem těm plastovým tatrovkám trhat kolečka, a to se pak nevyspíš, to ti garantuju.
[18]
9. 12. 2008 v 14:09LERAK
[12] Perune, tebe poslat pro smrt. Kde je krucinálfagot pokračování tvýho seriálu? Já lezu na blogy každej den a kde nic tu nic.
Dinar: Moc pěknej text. Škoda jen, že jsem v tom nikdy neseděl a s ohledem na výši příjmu sotva někdy sedět budu … Mimochodem, kolik to Qporte S asi tak koštuje? Klidně to dej v eurech.
[19]
9. 12. 2008 v 14:10Dinar
[12] Perun: s tím vnitřkem to chápeš naprosto přesně, tohle není mondeo vs. passat, v autě za sto na stole v evropských prostě nelze tolerovat nic, resp. já ani nechci rozporovat, že se může někomu líbit modrý podklad budíků nebo kombinace tvarů na přístrojovce, mě ale takto pojatý vnitřek neoslovuje. A díky moc za pochvalu.
[20]
9. 12. 2008 v 14:20Dinar
[18] LERAK: díky.
Pokud jde o to, jestli se něčím podobným svezeš nebo si to koupíš, neřeš to, nevíš co budeš moct za pár let, před dvaceti lety jsem po nocích snil o favoritu, dnes bych si to Qporte koupit mohl, je to z velké části otázka věku, a tahle „testování“, to, že se občas dostanu ke svezení se podobnými auty s mými příjmy taky nijak nesouvisí, to je celkem náhoda.
[21]
9. 12. 2008 v 14:30Emel
Dinar: hezky napsané. Předpokládám, že duchem svatým je v tomto případě MBS… nicméně právě proti Maserati by tu mohl stát i XJR, tyhle auta spojuje IMO víc, než Maserati a třeba Audi. Každopádně, neúčast hvězdy je překvapující, pokud si chce BMW něco dokazovat, nemělo by MB opomíjet.
Já to vnímám po dvojičkách: MB vs. BMW, AUDI vs. Lexus, Jaguar vs. Maserati :-).
[22]
9. 12. 2008 v 14:50T613
Kdyby si začal trhat Tatrovkám kolečka tak na tvé mučení bych nepotřeboval ani onu panenku. Rozezlení otcové by na to stačili
[23]
9. 12. 2008 v 14:53
Velmi dobre citanie. Jednym dychom. Dufam ze co najskor budes mat co najviac casu a chuti pisat aby sme tu pokracovanie mali skor ako len do Vianoc. PS pre redakciu:Nechcete Dinara do teamu na testy ?
[24]
9. 12. 2008 v 15:01Dinar
[21] Emel: ta auta proti sobě nestaví třeba novináři, ale sama automobilka, myslím, že můžeš předpokládat, že k danému výběru má své důvody. Sice nejde o ducha svatého, ale ano, tím čtvrtým bylo míněno S65 AMG, důvodem absence je, že pro něj se u BMW soupeř chystá, na QporteS a S8 si věří i se standardní 750i. XJR je už dnes mimo reálné srovnání, a to jak z hlediska postavení na trhu, tak z hlediska jízdních vlastností. Tvoje osobní preference mohou být pochopitelně jiné.
[25]
9. 12. 2008 v 15:04Dinar
[22] jo, jenže dnes má většinou děti už generace, která ani neví co je to Tatra, leda když Lóprajz jéde do Afríki.
[26]
9. 12. 2008 v 15:13babo
Dinar sa nam tu opat zjavil, to je radost. S dalsim prispevkom na blogu, plesajme
Moznos povozit sa s takymito autami je fakt uzasna, to uz ani novinari prilis casto nedostanu a ked, tak skor bezne qporte, A8 tak 3.0 TDI a 730d
Ale S8 a quattroporte S, hm…
Dost ma teda prekvapuje ten vysoky posad, taliani, skoro rucna vyroba a nedali si pozor na tak podstatnu vec? Egonomia uz mi takym prekvapenim nie je a apropo, ani v RS6 som nemal problem trafit miesto preradenia stierace… Vlastne celkovo je to problem padiel pod volantmi. Problem som nemal co si spominam tak v E65 735i, ale tam preradenie bolo riesene gombikmi, avsak totalne nestastne, vsak Ty Dinare asi vies ako
No a co sa tyka tej tvrdosti a ze to ide tym lepsie, cim na to viac tlacis. Ja neviem, proste od S-ka by som to ocakaval, mozno aj od bezneho (ved je to maserati). Verim tomu, ze inglostadska S8 je trebars znacne komfortnejsia a na beznych cestach, ani pri autobahn zavodoch clovek nerozozna, ci ta tvrdost v talianovi na nieco je. Na okruh s tym enpojde stejne nikto… Ale mat tie prachy, tak by som sa videl, ako si necham odstavit nejaku tu klukatu cestu ala Driving Heaven v Topgear a tam by to quattroporte S zmysel podla mna malo
A v neposlednom rade, ta 750i. Isiel si nou este raz, alebo uz nie? Som zvedavy, ci nejako zmenis nazor. Lebo po prvom teste v AUTOCAR kde 7er vlastne porazilo krala S-klasse cela britania tvrdi, ze je 7er sice super, ale „unsettled ride“ (aj na 18kach) a „cabbin noise“ su casto sklonovane pojmy.. neviem, ci aj v brtianii od seba novinari odpisuju, to vazne netusim
No a samozrejme, palce hore, ako inak
[27]
9. 12. 2008 v 15:17Pierro
babo s ktorou RS6 si išiel?? S tou najnovšou alebo predošlým modelom??
[28]
9. 12. 2008 v 15:20babo
(27) RS6 AVANT nanjnovsi, 5.0 biturbo 580ps
Pochvalil by som sa na vlastnom blogu, ale uz 3 tyzdne mi z AUTO.CZ nikto nechce poradit, ako si novi uzivatelia mozu zalozit. Ked si to zalozili GTI, Perun, Dinar a spol, nebol to problem, teraz novym uzivatelom to ale nejak nejde
[29]
9. 12. 2008 v 15:30Dinar
[26] babo: dík za pochvalu. Ten posaz je naprd, na všechno ostatní se dá zvyknout, ale tohle je neřešitelné. Pokud jde o páčky a pádla, RS6 jsem nejel, ale v S8 potažmo S4 jsem problém jako v Qporte neměl. Pokud jde o tvrdost podvozku, jiným Qporte než eskem jsem nejel, takže nevím, jak se chová standardní Qporte, zato vím, jak je esko na tom ve srovnání s jiným eskem, tedy S8 a pak 750i, o nich příště. Tu 750i jsem jel, pochopitelně, při této příležitosti znova, k tomu hluku se taky dostanu.
[30]
9. 12. 2008 v 15:33babo
(29) OK, ze si jel 750 nanovo, to mi staci. Ze si veria bavoraci na S8 a quattroporte S s „len“ 750i, to je celkom zaujimava info…
Takze sa tesim a iste nie som sam
[31]
9. 12. 2008 v 15:34Dinar
babo: tak tu RS6 sepiš a pověsíme to třeba ke mně, až ti blog založí, přehodíme to. Zatím bys mohl hostovat jako „babův koutek“ na dinar.blog.auto.cz.
[32]
9. 12. 2008 v 15:37babo
(31) OK, Dinare, plati. Skusim to nejak zosmolit…. Loicky ta RS6 pre novinarov bola len jedna. Mne sa stale dari, ze som necital ziaden test na nu, takze mam zatial v hlave vlastny nazor… co podla mna nei je na skodu
[33]
9. 12. 2008 v 15:45Pierro
babo jak si sa k nej dostal?? a aké boli toje dojmy???
[34]
9. 12. 2008 v 16:18babo
(33) vyckaj, docitas sa v detskom kutiku Dinara
Bolo to takych dobrych 100km ostrych a nebol vedla mna ziaden predajca, ktory horuckovito sleduje, aby som nestlacis plyn viacej ako na 2cm
ani som si nemusel nahodit najdrahsi oblek, aby ma nevyhodil z predajne rovno, alebo neopsadil tak max do A3 1.6
[35]
9. 12. 2008 v 16:31GTI
No, Dinare, tos tady těm blogům tedy ale nasadil nyní … vysokou laťku
Velká pochvala za velkou káru, za velkej styl psaní a i za ta velká písmena. Podrobně jsem si tě přečetl. Tyhle zkušenosti velmi posouvají vědomí čtenářů…
Nevím už přesně kdo to byl, ale někdo (asi wolffík) napsal na diskuzi, že QP je vlastně takovej italskej Superb…
No to byla tehdy na diskuzi mela. No vidíš, a ty to zde napíšeš (uznávám, vytříbenějším slohem) a ještě za to sklidíš pochvalu. Svět je prostě nespravedlivej…
Tedy ale velmi cením tvé postřehy. V testech se kritizují opěradla sedadel, naopak se oceňnuje sladění převodovky s motorem, to potvrzuješ. Velmi souhlasím s tvým hodnocením vizuality, ta předchozí mírně ospalá světla brala autu trochu té jiskry. A silně vnímám postřehy z interiéru.
No, tak pokračovačka… S8 bude velmi očekávaná, a bavorskej platinovej drzek… to myslím (když budeš, kurva, dělat v textu i odstavce) by moh´bejt i blogovej mastrštyk letošního roku. Pro mne určitě.
Palce nahoru. Fakt.
[36]
9. 12. 2008 v 17:19Navtech
[4] Nesedlal, rád bych, ale zatim na to nemam hadry. Jen se vezl pár bloků.
[37]
9. 12. 2008 v 17:24Vi King
Dinare, moc pekne cteni
Pri tom popisu jizdy jsem uplne slysel, jak mi tu rve ten motor, i kdyz vlastne vubec netusim, jak zni
Docela me mrzi, ze jsem jeste nemel tu cest Quattroporte videt na vlastni oci, snad se to nekdy povede
[38]
9. 12. 2008 v 18:27babo
(35) GTI, GTI, nevkladal by som slova do ust Dinarovych, za to moze prist trest
QP talianskym superb nemoze byt, postacuje rychly pohlad sledujuci dizajn. Viem, ze sa snazis presadit, ze superb zraje a je na ceste svkely, ovsem je tam silna disroporcia, naozaj zvlastny predok, ktory je nakoniec asi ale tym najlepsim na celkom aute. Kdez to exterier quattroporte hlavne po facelifte proste je talianska dokonalost. Podla mna priam jedine auto v tiede s obrovskou charizmou, drave, elegantne.
jedinym vdialenym spojitkom medzi vlajkovymi lodami je snad ta relativne zla poloha za volantom
[39]
9. 12. 2008 v 18:56Culdaraztriptaco
Skvělá práce. Smekám před článkem
Těším se na pokračování a na závěrečný boj o prvenství.
[40]
9. 12. 2008 v 19:12Navtech
[39] Renault nevyhraje, to je ti doufám jasny!
[41]
9. 12. 2008 v 19:33babo
(40) Jasne, ze nevyhra renault, lebo vitaz je jasny, HONDA
Aaaa vlastnie nie, uz tom am Ford
[42]
9. 12. 2008 v 19:51Navtech
http://www.ilogo.cz/files/hf2417hme_1.JPG
[43]
9. 12. 2008 v 20:04babo
(42) kosacka type r, neviem, co sa ti nezda?
[44]
9. 12. 2008 v 20:10Emel
[38][35] Superb je české QP asi jako Sněžka je český Everest… v těchto proporcích to lze vnímat.
[45]
9. 12. 2008 v 20:12Navtech
[44] No Emel… s tim se dá celkem souhlasit, nebo ne?
[46]
9. 12. 2008 v 20:12Navtech
[43] Tak v tom nemá Honda konkurenci, to ti podepíšu!
[47]
9. 12. 2008 v 20:18babo
(44)
tak nejak
[48]
9. 12. 2008 v 20:19babo
(46) vsak pockaj, ked sa 8 sekaciek spoji do V8 kamo
[49]
9. 12. 2008 v 20:27T613
třetí díl bude fajný, až se bude testovat posledný ozajstný EMW
[50]
9. 12. 2008 v 20:28Navtech
[48] Jednou jsem s ní jel i do hospody a na to V8 nepotřebuju, jen do kopce to blbě maže, tak musíš trochu šíbovat po stráni.
[51]
9. 12. 2008 v 20:29Navtech
[49] Co to tady plácáš, ty vzduchová osmičko?!
[52]
9. 12. 2008 v 20:53T613
(51) jde vidět, žes mladý, nezralý, málo na sobě pracuješ, nestuduješ etc.
Nevíš co je zač automobilka EMW?
[53]
9. 12. 2008 v 20:55Navtech
[52] Ano, jsem takovej mariánek… znám jen AWE.
[54]
9. 12. 2008 v 21:03T613
http://www.emw-r35.de/logoKL.gif
http://www.mirbach.de/lexikon/EMW_logo.jpg
EMW nebo-li Eisenacher Motoren Werk, podle NDR jediný právní nástupce BMW
[55]
9. 12. 2008 v 21:08Navtech
[54] AWE (Automobil Werk Eisenach). To si nastuduj a pak mě poučuj! Warťasy mam najetý, toho ty ses nedožil.
[56]
9. 12. 2008 v 21:10T613
(55) Warťase měl soused, druhý měl Daciu a Simcu
Tak s tím Warťasem se na tebe obrátím, už mám dlouho v plánu se do autoprůmyslu dederonů opřít
[57]
9. 12. 2008 v 21:15Navtech
[56] Simcu 1301 a Dacii jsme měl, ale Warťase a Tráboše jsem si půjčoval od mámy… no a pak si se tak nějak musel narodit.
Nojo, taky to byla doba, kdy se i s Trabantem dala zbalit baba, dneska leda stará bába, nebo babo…
[58]
9. 12. 2008 v 21:21T613
Babo by nikomu ve warťasu nedal.. možná v tý simce..
[59]
9. 12. 2008 v 21:27Navtech
[58] Ale dal, stačilo by mít v kalhotech „H“ a je tvůj!
Ale ta „Simča“, to byla tenkrát klasa. Koupil jsem jí od jednoho dálkovýho autobusáka v novym, pochopitelně modrym laku a to byla fakt nádhera. Speciál, už ne řazení pod volantem. Opřel jsem jí do stromu a koupil tu Dacii v pomerančový barvě. Bývalý majitel zase natíral mostní konstrukce…
[60]
9. 12. 2008 v 21:34T613
(59) Simcy byly otcovou láskou, a vlastně dodnes jsou
[61]
9. 12. 2008 v 21:40Navtech
Neni tvoje máma Simona? Kam zmizel ten článek o Fiatu z „news“? Že by už krachnul, nebo ho koupil VW?
[62]
9. 12. 2008 v 21:43T613
(61) asi to byla kachna
Moje máti se zove Eva
[63]
9. 12. 2008 v 21:49Navtech
[62] Úplně jsem se lekl, že zobe… ale třeba jo, co já vim. Jiný kraj, jiný mrav.
[64]
9. 12. 2008 v 21:53T613
jooo tak to bude
[65]
9. 12. 2008 v 22:51babo
(59) Zachcelo sa zbalit babu u baru?
musis vylozit kluc od poriadneho caru
a v tom kare mat riadny „technic“,
najlepsie skvost od Navtechnic
A navyse mesta su dnes velke, este od nej potom netrafis domov, zide sa To viacrkat
[66]
9. 12. 2008 v 22:57Navtech
[65] Tohle už neni hantec, to je „honďanec“!
[67]
9. 12. 2008 v 23:49Capajevko
Pred mesiacom si ma tak trochu… trochu dost vytocil tym, ze si ma v diskusii nazval niekym, kto sa autam vobec, ale vobec nerozumie (vrchol bol v tom, ze ten tvoj komentar nebol urceny mne). odvtedy som pri zaciteni tvojich prispevkov penil ako sumivy Aspirin. avsak pri citani dnesneho blogu som dospel k nazoru, ze nieco na tom bude… mam este co dohanat… sakra dohanat. Tak skvely clanok… famoooozny clanok, aby som bol presny, som na blogoch uz dlhu dobu necital
[68]
10. 12. 2008 v 0:02Navtech
[67] Tvoje chyba. Měl ses víc věnovat kastrólům, tam bych ti dal prostor. Teď neškemrej…
[69]
10. 12. 2008 v 0:24jan
Mozno preto to malo podvozok tak tvrdy, lebo to bola verzia S. Normalne standard QP by malo byt trocha makksie…
[70]
10. 12. 2008 v 8:12webpaja
Fakticky pekne a moc hezky napsano!
[71]
10. 12. 2008 v 8:58Pierro
34: babo něbuď taký tajomný a prezraď od koho si mal to RS6??? resp. kde si jazdil? okolo Blavy?
[72]
10. 12. 2008 v 12:50babo
(71) dozvies, dozvies
Ale dobre, bolo to za hranicami mojej vlasti, takze Blava nie
[73]
10. 12. 2008 v 13:03babo
(71) v okoli Blavy som jazdil dost vela inych aut, ale vacsinou tak to 2 mega… zial novinar, s ktorym som jazdil zmenil svojej zameranie, takze auta na testy uz nedostava.
Perly ako M3, M5, RS6, qporte, nehovoriac o 911, Ferrari, Lambo sa ani novinarom moc do ruk nedostanu a ak, tak pomerne vynimocne
[74]
10. 12. 2008 v 13:11Pierro
babo skoro ti tíško závidím….
[75]
10. 12. 2008 v 13:13Kuko
[72] a dal si aj nejakú striebornú Oktávku v TDI? Alebo na to ti ani motor z Lamba nestačil?
[76]
10. 12. 2008 v 13:25Culdaraztriptaco
(40) Nechybí Ti v článku náhodou navoněný Esíčko od Meďáka?
[77]
10. 12. 2008 v 13:44babo
(75)
[78]
10. 12. 2008 v 13:45babo
(75) octavie sa klidli, ale stovaciasok, tak na toho proste modifikovany motor z lamba nemohol stacit
[79]
10. 12. 2008 v 13:57Pierro
babo ja som so stodvaciáškom na nemeckých autobahnoch školil Lambá celkom bežne…
[80]
10. 12. 2008 v 16:21Kuko
79 tomu hovoríš školenie? to že úbohý majitelia Lámb zastavujú na prvom odpočívadle, roniac slzy upadajú do depresie, zahadzujú kľúče do kríkov, trhajúc si vlasy, preklínajúc svoje talianske šunky – to nie je školenie, to je trestanie, hraničiace s mučením!
Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.