-
Čtyřkruhová vrtule
Musím říct, že jsem se docela rozhodoval, jestli tuhle recenzi vůbec napsat, protože snad u žádného BMW se ve mně tolik nepřetlačovaly protichůdné pocity a názory, jako po dvou týdnech ježdění s touto verzí pětky.
Začnu racionálnem. Tohle auto je ideál pro dynamicky založeného tatíka. Vnitřním prostorem sice měřítka třídy neurčuje, ale rodinnému využití vyhoví bez problémů, má solidní kufr, je rychlé a přitom si za to řekne relativně málo. Navíc je to technicky špičkové auto, perfektně zpracované a s patřičnou image. Co chtít více?
Co třeba trochu vrtulkářských emocí? Je tohle BMW s duchem a charakterem BMW? Tedy, má-li smysl se po charakteru ptát u skoro pětimetrového sedanu s váhou kolem dvou tun. Já říkám, že smysl ptát se má, protože jsou varianty pětkového BMW, které onoho ducha typického BMW pořád mají… Bohužel, tato varianta mezi ně nepatří. Takže z hlediska emocí je to horší, jakkoliv designově jde snad o nejhezčí velký kombík současnosti, z hlediska jízdního projevu je tohle auto sterilní jako vyvařený obvaz.
Motor, převodovka
Motor sám o sobě za nic nemůže, jde o naprostou špičku mezi jednoturbovými variantami šestiválcových dýzlů, jede od patnácti set až do pěti tisíc, pod plynem má i bez sympozérů zajímavý hrubozvuk a těší spotřebou. (např. za 2,5 tis. km s průměrnou rychlostí 111 km/h při plně obsazeném a naloženém autě s rakví na střeše si řekl o 8,3 litru na sto!). Jenže celkový projev mě neuspokojuje, už z podstaty dýzlového pohonu, stačí nastartovat a hned vidím nádraží s červenou dýzlovou lokálkou, protože kabinou se line sice utlumená, ale stále slyšitelná houpavá melodie volnoběhu dýzlového víceválce. Vím, je to čistě osobní pocit, ale mě ke klasickému BMW (sedany, kupé, kombi) prostě dýzl nepasuje, ani ten šestiválcový, o to víc, že vím, jak je to auto jiné, když pod kapotou jemně vrní benzinový R6. Ovšem kombinace s osmistupňovým ZF je dokonalá, spojení R6 dýzlu se špičkovou AT je tím typem pohonu, který od řidiče nevyžaduje nic jiného než přesouvat pravou nohu mezi plynem a brzdou. Převodovka má v každém okamžiku zařazený ten správný kvalt a na pokyn pravé nohy předvede akceleraci s pocitem vržení vpřed na gumovém laně. Je to „impresivní“, ale také právě celé jaksi gumové. Ne, tohle je už příliš daleko od toho, v čem jsem z hlediska pohonu schopen cítit ducha a charakter BMW.Podvozek, jízda
Tvrdím, že BMW řady 5 má nejlepší podvozek ve třídě, tedy pokud nemá xDrive, adaptivní tlumiče a runflaty, takže vše, čím bohužel disponoval také tento konkrétní kus. Ačkoliv jsem mnohokrát četl, že xDrive u současných generací modelů BMW jízdní vlastnosti (míněna zejména agilita) neovlivňuje, pak ti co to tvrdí, asi jezdí jinými auty než já. xDrive agilitu a ovladatelnost ovlivňuje velmi hrubě, pětka v této kombinaci umí jen jediné, být těžkopádně nedotáčivá, nedotáčivost se sice dá přetlačit důrazným přidáním plynu, ovšem efektivně to dává smysl maximálně na sněhu. Adaptivní tlumiče bez zbytku adaptive drive (akt. dif, akt. stabilizátory) nedávají smysl, komfort standardního podvozku pětky je dostatečný, mnohem větší vliv na něj mají právě RFT pneu, jsou-li kola větší než 17ti palcová, na sedmnáctkách je komfort o.k. i s RFT pneu. Vůbec nejhorší vliv má xDrive na řízení. Tak netečné, blbě vyvážené a kolem středu rozbředlé řízení nemělo žádné jiné BMW, kterým jsem kdy jel. A je úplně jedno, jestli je nastaven „comfort“ nebo „sport“ mód. Pro tuto kombinaci těžké čtyřkolky bude asi lepší adaptivní řízení, o cit (který zde není ani náznakem) řidič nepřijde, a získá lepší vyvážení. No, nečekal bych, že to kdy napíšu, ale je to tak, doporučuju adaptivní řízení do nějakého pětkového BMW. Pro BMW je to velmi špatné vysvědčení, protože řízení v daném autě bylo tak na úrovni hyundaie, přímá konkurence, MB či Audi v awd verzích (awd XF jsem nejel) má řízení lepší.Celkový dojem
Skvělé cestovní auto, pohodlné, tiché, silné, bezva spotřeba, ale z toho, co obvykle dělá BMW mezi ostatní premií atraktivním, a v jistém smyslu výjimečným, nemá kromě designu zhola nic. Je to škoda, protože taková A6 3,0 tdi quattro ukazuje, že to v aspektech tvořících druhdy onen BMW charakter jde lépe… momentálně o kus lépe.P.S. Chystá se facelift, a já doufám v opětovný příklon bavorských soudruhů na stranu většího řidičského zážitku. Ať má faceliftovaná xDrive pětka více neutrální až přetáčivý podvozek, nižší hmotnost, lepší řízení. Totiž, ať se nám to líbí nebo ne, čtyřkolka je dnes v této třídě pro automobilku výkladní skříní.
Topgearovský den …část druhá Má ji motorovou
48 Responses to Čtyřkruhová vrtule
[1]
26. 2. 2013 v 8:03webpaja
Tohle si konstruktéři a testovači BMW za rámeček nedají… Mám řádný zkušenosti jen se zadokolkou F10 a ta na mě působila parádně, určitě nejlíp z celý třídy, xDrive je pro mě velkou neznámou a zřejmě nemusím litovat. Po stránce komfortu umí na standartním podvozku se stejně velkými koly víc než konkurence, vyjma kočky. Ta je jednoduše nadesignovaná na anglický kotáry a funguje tím pádem i u nás bezchybně.
Všechno ostatní vidím na F10 jako best…nemyslím, že v rámci FL něco shodí, nejvíc asi udělala výměna polohliníkový platformy za fortelnou ocel a nemyslím, že by BMW při FL šlo až tak hluboko. Vyvážení už je jiná věc a stejně jako s řízením (na Bimmerpostu psali o zcela novým a lepším) by mohlo udělat svý. Udělat nejlepší sedan vyšší střední reálným náskokem opřed konkurencí do doby než přijde doba…zelenýho temna;-)
Moc pěkný čtení kamaráde!!!
[2]
26. 2. 2013 v 13:05iudex
Obávam sa, že na toto Ti bude málokto reagovať. Málokto má totiž prejdený rad 5 tak, ako Ty, aby vedel relevantne hodnotiť rozdiely medzi jednotlivými motorizáciami, konfiguráciami a výbavami. Väčšina z nás by popri Tvojich fundovaných hodnoteniach len blábolila. 😉
[3]
26. 2. 2013 v 14:28Dinar
[1] Jo, s tou váhou je to více zbožné přání, a hlavně směrem k příští generaci, reálně se s tím při faceliftu moc dělat nedá.
[4]
26. 2. 2013 v 14:36Dinar
[2] Nějakou debatu nečekám, je to spíš celé takový můj povzdech a doplnění blogů o pětkách na téma „tak kterou“, třeba o této variantě někdo uvažoval, tak tu má na ni názor. 😉
[5]
26. 2. 2013 v 14:42webpaja
(3)…zklamu tě, na příští měsíc jsem závislej na čtyřválcovým základu 😉 jinak jsem krátce zkusil XJ AWD a pár věcí napíšu…
[6]
26. 2. 2013 v 14:50GTI
DYNAMICKÝ TATÍK
To nahoře, to snad psal nějakej benzínovej fanatik, ne? Problémek je, že všechno se mu dá… podepsat. Pokud si ovšem čtenář napřed upřímně nepřipomene svůj biologickej… status. Tedy zde prostě musím jemně zaprotestovat, proč by BMW mělo vyrábět auta jen pro klasické eurodrzky, vždyť je kolem nás hafo těch „dynamických tatíků“. Dokonce tvrdím, že na jednoho eurodrzka připadá devět eurotatíků. No a konečně ještě než začnu chválit musím napsat toto – Chci číst test naftového BMW nikoliv z apriorní pozice benzínového a jízdního diskusního prémiového guru, chci tam mít též pohled jaksi z druhé strany barikády, chci pohled „euronafťáka“. A že je toho autor schopný, o tom nemusíme pochybovat.
No a nyní chvála – opět text, který posunuje obzory. Text praxe. A navíc text od někoho, kdo umí jezdit a ovšem umí o tom i napsat. Osobně jsem velmi překvapený tím doporučením adaptivního řízení, dost mi tím Dinar rozmetal poměrně pevné přesvědčení. Na druhé straně velmi zřetelně vnímám druh pohonu. Zde bych to viděl tak, že (na rozdíl od AUDI) má pětkový bavorák jezdit na jedné poháněné nápravě. Na tvrdší podmínky je tu X1, X3, připadně X5.
No tak závěr… Jasně, jasně, benzín, zde benzín a… kombi 😉
[7]
26. 2. 2013 v 15:41Emel
Dinar: Nojo, nojo… nedávno jsem se bavil s kolegou, jezdí E91 v zadokolce a V6 benzínu, tak jsem se ho ptal co zima. Prý rodina na hory jezdí manželčinou Fabií a pokud bude další BMW, pak jedině xDrive. To jsou ti GTIho eurotatíci.
Nicméně já s povděkem kvituju další příspěvek na téma „jak kočička s pejskem vařili dort“, aneb každá další ingredience neznamená nutně posun kupředu. Pokud bych někdy náhodou kupoval bavoráka, vezmeš si dovolenou :-)?
[8]
26. 2. 2013 v 16:02Dinar
GTI, Emel: já vím, že je z toho cítit moje jistá nechuť k dýzlu, ale podstata kritiky je jinde. Právě že chápu priority „dynamického eurotatíka“, a proto mě principielně kombinace dýzlu a čtyřkolky nijak nepohoršuje, moje kritika jde na vrub faktu, že BMW tuhle variantu nezvládá se ctí, resp. auto v této kombinaci nemá jízní charakter u BMW obvyklý. Upřímně, pokud někdo chce v této třídě kombi, dýzl, čtyřkolku ať si koupí A6ku, sveze se líp. 😉
[9]
26. 2. 2013 v 16:11Emel
GTI: ten závěr je poněkud… zjednodušující. Nafta mi z textu nevychází jako ústřední problém 530d – jede, nežere, nechá se vytáčet s přijatelnou zvukovou kulisou, výborně se doplňuje se ZF, jen na volnoběh holt není tak aristokratická a nemá tak přímou odezvu, což ale nemusí být nutně chyba motoru… spíš bych za tím tušil celkovou odtažitost auta. Myslím, že totožná konfigurace s 30i by nebyla o moc lepší… a možná naopak k celkovému charakteru auta pasuje ta nafta lépe.
[10]
26. 2. 2013 v 16:14GTI
[8] 🙂 No to jsou věci 🙂
[11]
26. 2. 2013 v 16:15Dinar
[7] Pokud musíš veškeré potřeby spojit do jednoho auta, a žiješ trochu aktivně, pak je kombík awd asi ideál, úplně se nevzdáš možnosti občas se svézt a rodina se nedusí. Já mám zimy s rwd rád, mám jich za sebou možná patnáct a vždy jsem bral zadokolku spíš jako předmět větší zábavy, než abych ji cítil v zimě jako omezní. Ale limity tam jistě jsou a pokud jedu lyžovat, jsem rád, že na to mám X5ku a nemusím při parkování „řešit logistiku následného výjezdu“ například. Takže chápu a rozumím, jen říkám, že BMW s charakterem, jsou v akt. generacích jen ta zadokolková a nejlépe v zákl. specifikacích podvozku. 😉
[12]
26. 2. 2013 v 16:16GTI
[9] Jo, Dinar to napsal samozřejmě dobře, nemám důvod pochybovat.
[13]
26. 2. 2013 v 16:21Dinar
[9] Bingo! Problém je v jízdních vlastnostech, ovladatelnosti, agilitě, řízení. Být tam benzin, mohl by ses těšit aspoň krásným zvukem, ale podstata zůstává.
[14]
26. 2. 2013 v 16:23Dinar
[12] No, proto! 🙂 ;-). Mně bylo jasné, že nejvíc tě potěším doporučením A6ky. 😉
[15]
26. 2. 2013 v 16:39Emel
[11] Dinar: tlak na univerzalitu auta je nekompromisní a vede k tomu samému, k čemu vede třeba u telefonů… smartphone umí fotit a rovnou publikovat na fejsbůku, jen na to telefonování se někdy zapomíná 🙂 .
Nepotřebuju nutně auto k práci, stačí mi auto pro rodinu… a případně druhé, pokud náhodou potřebujeme s manželkou auto oba, což ale nebývá často. Osvědčil se mi ten model, že mám sportovnější auto pro sebe a manželka jezdí tím rodinným… u domu mám jen jednu garáž, takže sportovní auto putuje na zimu do exilu a já mám rodinné auto v teple, nemusím škrábat skla atd. Jenže právě manželka v zimě se zadokolkou mi dělá trošku starosti.
[16]
26. 2. 2013 v 18:25jakubMG
Díky Dinare za výborný test, nastavil jsi zrcadlo všem těm časopisovým testérům, kteří nepoznají jízdní projev AWD od RWD nebo FWD. O diskutérech nemluvím.
Svezl jsem se loni 525xd, a vyvážení bylo lepší. Pomohl jemný nepřebytek výkonu, i jeho gradace, jízda byla mírně zábavná (o přetáčivosti není řeč, ale neutralita pod kontrolou, čitelnost, plynulost). Slabší byl zvukový projev, a v dlouhým táhlým by chyběla výkonová rezerva.
Taky jsem byl příjemně překvapen jízdou v A6 3.0 TDI, nicméně po prvním šoku už nenásledovalo žádné další objevování nuancí, jen prostě jede nadprůměrně dobře, dokud ji neždímáš na 100%.
Myslím, že je chyba, že BMW více, mnohem více nenaladilo do zábavna model 530xd combi, sportovní, a přesto ještě stále praktický model v této chvíli vlastně v nabídce (střední třídy) nemá. Což jsi vlastně napsal.
Přeji nám více Tvých testů.
Jakub
[17]
26. 2. 2013 v 18:56Dinar
[15] Tvůj model chápu, obavě s rwd u manželky rozumím, v tvé situaci bych asi taky volil variantu střednětřídního kombíku ve čtyřkolce pro manželku a rodinné ježdění, pro sebe, pokud auto fakt nepotřebuješ k práci, nějakého mazla typu Z4M, nějaké limitky 350Z apod. Ale jestli si správně pamatuju, tak máš RX8, takže vyřešeno. Já mám na jedné straně výhodu v tom, že se moje žena zhlídla v suv, pracovně dost najezdí, a já tím mám vyřešeno rodinné ježdění. Na druhé straně sám potřebuju auto na práci, a to žádný hardcore, naopak ticho a pohodlí, ovšem sedan a nejlépe zadokolku, páč jsem zvyklej. Takže tím pádem je nutné i auto třetí na nějakou tu zábavu. Ideální model by samozřejmě vypadal jako garáž o min. deseti kouscích, ranní výběr pak dle roční doby a nálady, ale to jsme v jiném světě. 😉
[18]
26. 2. 2013 v 18:57Dinar
[16] Díky za pochvalu. 😉
[19]
26. 2. 2013 v 20:29Emel
Dinar: kdybych na to měl pár milionů, asi bych v dnešní nabídce vzal A6 Allroad jako rodinného univerzála, pro mě je to přijatelnější alternativa k SUV, samozřejmě po nějakém svezení se s Volvem. K tomu Cayman pro radost, nebo bych možná projel i nějaký ten Lotus nebo Corvette.
Neprémioví favorité jsou Mazda 6 a Subaru BRZ. Problém by byl, že bych neměl na BRZ / Cayman čas… do Prahy nemá smysl je tahat a jinak toho sám najezdím málo. V tom je výhoda RX-8, takže jsem vlastně spokojen 🙂
[20]
26. 2. 2013 v 21:57GTI
Emele, trochu bych to snesl na zem. Šťastnej musí člověk umět být i v… Octavii Scout. Jen tak můžeš umět ocenit jednou třeba toho Caymana… Navíc je nutno vědět, že akcenty směrem k charakteru auta se poměrně zřetelně proměňují v toku času (jak vnější vlivy, to jest počet členů rodiny, tak vlivy vnitřní), vedle toho musí člověk vědět jaký opravdu vnitřně je, jestli jezdec, co se tu může naučit, či dokonale panák, nebo jakž takž šofér.
Zas sebe velmi otevřeně píšu, že i když mě nekdo posadí do logana, budu šťastnej v jízdě. Ne tedy, že bych v něm chtěl jet do Splitu, ale chci tím napsat, že já miluju především jízdu, až v druhém sledu akcentuju to, co mě veze.
A tedy umím pochopit „štěstí“ v tom mít v rodině scouta a citigo přesně stejně jako mít Panameru a Caymana. To je samozřejmě dáno tím, že člověk mnohá desetiletí žil za drátem a skromnost byla nutnou obranou před realitou.
Co je však důležité – zda člověk jezdí v tom, v čem jezdit chce. O nic více nejde…
[21]
26. 2. 2013 v 22:20Mr.Murphy
text pěkný, mě ale nejvíc dostala ta retro-rakev 🙂
[22]
27. 2. 2013 v 6:31Dinar
[21] Tak tady pozor, ta rakev už je pro mně něco jako talisman, slíbil jsem jí, že to spolu dotáhneme do dvacáté sezony, což je příští rok!! 🙂 😉
[23]
27. 2. 2013 v 9:04webpaja
(22) …následně bude slavnostně vystavena v garáži 🙂
[24]
27. 2. 2013 v 9:14Dinar
[23] Kdyby nebyla tak velká, pak by možná došlo i na to, až si jednou koupím E34 jako youngtimera, mohl by to být stylový doplněk. 🙂 Ona dnes už skutečně vypadá legračně, ale svému účelu poslouží, a kupodivu ani z hlediska hluku nepozoruju u současných aerodynamičtěji pojatých rakví nějaký rozdíl, proto ji pořád mám. 😉
[25]
27. 2. 2013 v 9:44webpaja
(24) Dostala mě ta spotřeba, podstatně modernější a aerodynamicky účinnější rakev na náhradním R4 XF zvedla spotřebu na 9l… Jinak včera XJ…opět na Pirelli, opět špatně 🙂
[26]
27. 2. 2013 v 10:00Emel
GTI: o tom nepochybuju, nové auto ve vyšší střední prémii neodpovídá mým potřebám a není ani přiměřené mým finančním možnostem, pouze teoretizujeme. Octavia Scout taky není marné řešení, byť si myslím, že ceny Scoutu a RS nejsou úplně adekvátní… ale to je jiná diskuse.
Solidní řidič se přizpůsobí autu a situaci… pokud vezu rodinu nebo nafasuju v práci Roomster HTP, musím samozřejmě své závodnické choutky aspoň trochu krotit.
[27]
27. 2. 2013 v 11:23GTI
Emel: Jasně. Ten (nový) Oct.Scout, to bude fakt žrádlo, vedle na hlavní jsou snímky kombíku, je to paráda. A když si představím ty plasty kolem, špičkovou čtyřkolku…
[28]
27. 2. 2013 v 12:39Dinar
[25] Ty čtyřhrnky, to je mor, 530d v sedanu jezdí v svižně s dlouhodobou kolem 7,5 litru, i s dálnicemi, za méně to nesvede (jde hlavně o ten vyšší podíl dálnic) ani 520d, a je třeba si uvědomit, že akcelerace je u těch aut jinde. Prostě ty čtyřválce nedávají smysl, jakkoliv 520d jako entry model ano, pak 525d jako čtyřválec, mercedesí 250 cdi nebo jaguaří 2,2d jsou při reálném srovnání se šestiválci o ničem. Hlavně že tabulková spotřeba a tím pádem emise jdou vstříc zeleným zítřkům, a vo tom to je, že.
[29]
27. 2. 2013 v 12:47Dinar
Emel, GTI: já moc těm oplastovaným kombíkům nerozumím, pokud mají vzduchový přizdvihnutelný podvozek pak snad, ale jinak mi vedle „obyčejné“ awd varianty kombíku nedávají z praktického hlediska smysl, myslím hlavně ve světle cenového příplatku za podobnou verzi. Octavia 4×4 bude opět trefa, jedno za jakou třídu ji kdo považuje, stačí se podívat na čem frčí rodiny v Evropě, rodinný kombík 4×4 je etalonem a kufr hraje velmi velkou roli, hloupost plků o českém národu chalupářů pochopí každý, kdo postojí v nějaké koloně na evropské dálnici při mezinárodních prázdninových přesunech, a ty po střechu narvané kombíky kolem sebe vidí. Možnost 4×4 dává octavii kombi obrovskou výhodu před konkurencí, v kombinaci s tím kufrem a parádním designem novinky… osobně bych v této cenové relaci asi nevolil jinak. 😉
[30]
27. 2. 2013 v 13:50GTI
[29] To plastování není přece to jediné na těch autech, zmiňuješ třeba ten vzduch, jasně, jde o další, třeba estetické markanty, třeba uvnitř kabiny a tak, styl sedadel, prošívání atp. je to vlastně jakási modelová parádička. Technicky vzato máš pravdu, no v pocitové rovině je to trochu jinde. Svojí roli však samozřejmě hrají i ty plasty kolem blatníků a tak, zejména před pověstnou delvitou 🙂 Já třeba nejsem schopnej se esteticky odpoutat. Jediné, co mě přitahuje z jiné produkce je pětkové kombi. Když ale vidím, jak vypadá na tvém snímku sadadlo řidiče, tak si vždy vybavím sedadlo od Volva…
Nebo třeba mě stale silně přitahuje pohled na Allroad I. Tohle auto u mně vyvolá vždy silnou emoci. A samozřejmě scout.
[31]
27. 2. 2013 v 15:17iudex
Zdieľam Dinarov pohľad na oplastované verzie bežných štvorkoliek, tiež mi moc zmysel nedávajú. Ak má auto (ideálne kombi) pohon 4×4, z hľadiska bežných jázd zvládne 99% situácií; je to viac o gripe a schopnosti pohnúť sa do zasneženého svahu, než o tom, či nezostanem v poli visieť na bruchu (na to sú určené iné autá). A keď sme pri Octavii 4×4, tá má o niečo zdvihnutý podvozok oproti štandardu, takže ďalší centimeter (či koľko), ktoré pridáva oplastovaný Scout nič moc nevytrhnú.
[32]
27. 2. 2013 v 19:50GTI
[31] Jde též o to, jak auto vypadá. Například V70 je pro mne bez XC doplňků nepřijatelná. V tomto případě se kloním k S80. U AUDI je to jiné, tam má vizuální prim tradičně „holé“ kombi a verze Allroad je do počtu (doufám že má label dnes dovolenou 🙂 a tedy u AUDI více vnímám čistotu klasického kombi. U Octavie verze scout dokonce z toho auta dělá přitažlivou krásku, přičemž do posledního dechu nestárne. O aktuálním subaru těžko něco napsat k designu. Kde nic není, ani garáž nebere.
Aktuálně je síla stylu jednoznačně na straně XC70, AUDI je vizuální dvojka, byť ve velikostní třídě střední (A4 Allroad) je tento model velký mazel.
Konečně opakuji, že nejde jen o oplastování, jde o detaily – sedadla, šití atd.
[33]
27. 2. 2013 v 21:42Emel
Dinar: byl jsem teď na horách s A5 Sportback a menší světlá výška je přece jen trošku limitující, člověk se pořád bojí aby nezůstal viset na břiše… ve finále zbytečně, ale ten allroad přidává další kousek univerzality. A pokud rezignuješ na nějaké sportování, pak tě vlastně nic moc nestojí. Minulá generace se mi moc nelíbila, ale ta první a současná je fajn.
[34]
27. 2. 2013 v 21:43Emel
iudex: v kontextu Octavie ano… ale sériové A6 (třeba) je dost nízké a dlouhé auto.
[35]
28. 2. 2013 v 8:54iudex
(32) Label je v Egypte, takže môžeš bez obáv kritizovať oplastované štyri kruhy. 🙂
(34) Máš pravdu, pri dnešných dlhých autách strednej a vyššej strednej to riziko chytenia podvozku je, prechodové uhly sú kvôli dlhému rozvoru malé (kdežto pri Octavii II to nebol vôbec problém); moje auto má rázvor 2,85 m a do nejakých prudkých vjazdov do garáží nákupných centier mám občas obavy.
[36]
28. 2. 2013 v 9:52Dinar
GTI, Emel, Iudex: rozumím tomu, že mohu-li zdvihnout podvozek o tři centimetry dává to, z hlediska universality nějaký smysl. Jenže drtivá většina oplastovaných kombíků, kromě A6 allroada mě nic nenapadá, připumpnout nejde, takže výhoda oproti obyč. awd verzi téhož je opravdu hlavně v rovině estetické, v té praktické snad jen na parkovišti u lidlu. Naprosto zásadní je tady to awd, nezůstat „viset“ díky centimetru vyšší světlé výšky je iluze, to, kde je při použití rodinného auta čtyřkolka zásadním pomocníkem, není brodění půlmetrovou závějí, ale všechny ostatní myslitelné situace snížené adheze. Jinými slovy, cenťák mi do lavin a na lesní cesty nepomůže, chci-li jezdit pravidelně tam, potřebuju aspoň SUV, awd naopak vylepšuje universalitu použití rodinného vozu velmi zásadně ve „zbytku“ toho, co může reálně v provozu nastat. 😉
[37]
28. 2. 2013 v 10:04Emel
Dinar: možná nejdou připumpnout, ale mají větší světlou výšku stabilně… to platí jak o Legacy Outback, tak o XC70. S Mazdou mám občas problémy i v běžném provozu… vjezdy do dvora, parkování na parkovišti mimo silnici, kamenité příjezdové cesty… sem tam o něco škrtnu. Ne že bych tam zůstal viset, ale dobrý pocit z toho nemám.
A A6 Allroad… vypadá hezky, jízdně nečekám velký rozdíl proti běžné A6, drobný nárůst univerzality tam vidím taky… takže proč ne? Pokud neřešíme peníze…
[38]
28. 2. 2013 v 13:00.:Lubo:.
Dinar, vdaka za vyborny testik. Cenim si Tvoju objektivitu, viem, ze to niekedy musi byt zlozite.
Chcel by som Ti pripomenut, ze vyborny serial „Tak kterou“ este nebol dokonceny, myslim, ze posledna cast mala byt o 535d a 550i.
Myslis, ze sa jej dockam? 🙂
[39]
28. 2. 2013 v 13:34GTI
[36] Dinare, to je jasné že crossku si lidi nekupujou kvůli tomu, aby kráčeli po stopách Krále Šumavy… 😀 😉 na druhou stranu… hele, za sebe píšu, že jsem zatím projel každou lavinou, která mi spadla na cestu. Víc od toho nečekám, zadní sedadla nesklápím, mimo zpevněněnou krajnici jedu jen z důvodů sebeobrany… no jo, jenomže na té zasněžené vozovce… když to kalím, jemně navalenej pravým loktem na loketní opěře, levačka na devítce, loket na vokně, orbitka zavěšená nízko na spodní dásni… do toho calibrem 11 tiká monaco, to je takovej pocit asi jako hrát hlavní roli ve filmu… Tenkrát na západě 😉
[40]
28. 2. 2013 v 13:45Dinar
[37] Jo, ale ten cenťák nebo půldruhacenťák, o který jsou „plasťáky“ bez vzduchu výše, nehraje pro uvíznutí na břiše roli, octavia nebo V70 4×4 nejsou RX8ka, abys s tím nevjel někam do garáže. 😉
[41]
28. 2. 2013 v 13:49Dinar
[38] Díky, Lubo, no, serie „tak kterou“ už asi zůstane bez konce, je to dlouho na to, abych ta zbývající auta lovil někde v paměti, ano, na poslední díl jsem se vyprdnul. Ale pětka bude mít facelift, tak pokud se k nějaké 550i po fl dostanu, napíšu. 😉
[42]
28. 2. 2013 v 13:54Dinar
[39] Tak víme, Tys zarytým kroskařem, a je mi jasné, že to tak i zůstane. 🙂 Nejsem nijak proti těm variantám v plastu, XC70 se mi jako auto líbí, alltrack, allroad, scout jakbysmet, u legacy je to dokonce jediná trochu koukatelná varianta. Jen říkám, že z hlediska užitku nevidím mezi nimi a obyč. awd kombíky nějaký praktický rozdíl. 😉
[43]
28. 2. 2013 v 14:47Emel
Dinar: ono RX-8 není nijak extrémně nízké auto, standardní A6 možná není o moc vyšší.. a zase je o pořádný kus delší. Nebo ne? Já nevím, nijak detailně jsem to nesrovnával… ale A5 Sportback taky není na první pohled o moc vyšší než RX.
[44]
28. 2. 2013 v 21:19loydl
Dinar: a čo takto prebehnúť nejakú 3 s benzínom, v kombíku a v štvorkolke? po tom ako sa natiahla, už bude veľkosťou blízko starej 5, pričom do mesta bude praktickejšia a na diaľnici sa tiež nestratí.
[45]
2. 3. 2013 v 18:00gil54
[7] Emel: V6 v BMW ?? Asi jsi chtěl napsat R6.
[46]
2. 3. 2013 v 18:46gil54
Chválím, pěkně napsané. Cítím, že víš o čem píšeš. S F10 jsem nejel a rád vstřebávám postřehy. Se starším bratrem (E60) stále jezdím a mohu potvrdit, že RFT je lépe podruhé již nenasazovat. Myslím, že adaptivní řízení popisovaný jev neodstraní. (Ale je to asi nutné vyzkoušet.)
Porovnám-li přímo mojí 545 sedan se sportovním podvozkem a na standardních kolech 245/45 R17 zadní náhon s 530d kombi xDrive mého známého (také E60 po FL), jsou to diametrálně odlišná auta, pokud se jízdních vlastností týká. XDrive je také tupý na čumák a projevuje se zjevně nedotáčivě. Jak píšeš, dá se to na sněhu přervat plynem, ale na to není vždycky nálada a zbyde jen ta tupost. Ve vyšších rychlostech na dálnici ale tento pocit zcela mizí. Potěší ve srovnání nižší spotřebou a dobrou trakcí. A to je ale všechno.
Přiznám se, že když napadne 2 cm sněhu, ani sebelepší zimáky vůbec nic neřeší a jedu raději něčím jiným. Přesto bych V8 zadek za xDrive s naftou neměnil ani kdyby mi platili.
Předpokládám, že s F10 to bude víceméně podobné.
[47]
4. 3. 2013 v 10:13Emel
Dinar: mimochodem… nezdál se mi ten jeden centimetr u V70 vs. XC70, tak jsem hledal… a našel jsem rozdíl v celkové výšce 57mm. To už je docela znát, ne?
[48]
7. 3. 2013 v 20:51Mig_35
dýzlovej šestihrnec, v x-drajvu a s automatem… manažérský vlhký sen. fajnšmekr si koupí 550i a pičuje, že jsou v tom turba… ale pak to zkousne, halt to vo trochu líp pojede:-) btw koukám na mobile.de a nejlevnější ojetá 530xd F10 stojí nachlup stejně jako ojetá 550i a nemusíte se bavit o tom, co je auto pro řidiče:-)
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.