• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > dinar.blog.auto.cz  > Čtyřkruhová vrtule

  • Čtyřkruhová vrtule

    Publikováno: 26. 2. 2013

    BMW 530d xDrive touring

    Musím říct, že jsem se docela rozhodoval, jestli tuhle recenzi vůbec napsat, protože snad u žádného BMW se ve mně tolik nepřetlačovaly protichůdné pocity a názory, jako po dvou týdnech ježdění s touto verzí pětky.

    Začnu racionálnem. Tohle auto je ideál pro dynamicky založeného tatíka. Vnitřním prostorem sice měřítka třídy neurčuje, ale rodinnému využití vyhoví bez problémů, má solidní kufr, je rychlé a přitom si za to řekne relativně málo. Navíc je to technicky špičkové auto, perfektně zpracované a s patřičnou image. Co chtít více?

    Co třeba trochu vrtulkářských emocí? Je tohle BMW s duchem a charakterem BMW? Tedy, má-li smysl se po charakteru ptát u skoro pětimetrového sedanu s váhou kolem dvou tun. Já říkám, že smysl ptát se má, protože jsou varianty pětkového BMW, které onoho ducha typického BMW pořád mají… Bohužel, tato varianta mezi ně nepatří. Takže z hlediska emocí je to horší, jakkoliv designově jde snad o nejhezčí velký kombík současnosti, z hlediska jízdního projevu je tohle auto sterilní jako vyvařený obvaz.

    Motor, převodovka
    Motor sám o sobě za nic nemůže, jde o naprostou špičku mezi jednoturbovými variantami šestiválcových dýzlů, jede od patnácti set až do pěti tisíc, pod plynem má i bez sympozérů zajímavý hrubozvuk a těší spotřebou. (např. za 2,5 tis. km s průměrnou rychlostí 111 km/h při plně obsazeném a naloženém autě s rakví na střeše si řekl o 8,3 litru na sto!). Jenže celkový projev mě neuspokojuje, už z podstaty dýzlového pohonu, stačí nastartovat a hned vidím nádraží s červenou dýzlovou lokálkou, protože kabinou se line sice utlumená, ale stále slyšitelná houpavá melodie volnoběhu dýzlového víceválce. Vím, je to čistě osobní pocit, ale mě ke klasickému BMW (sedany, kupé, kombi) prostě dýzl nepasuje, ani ten šestiválcový, o to víc, že vím, jak je to auto jiné, když pod kapotou jemně vrní benzinový R6. Ovšem kombinace s osmistupňovým ZF je dokonalá, spojení R6 dýzlu se špičkovou AT je tím typem pohonu, který od řidiče nevyžaduje nic jiného než přesouvat pravou nohu mezi plynem a brzdou. Převodovka má v každém okamžiku zařazený ten správný kvalt a na pokyn pravé nohy předvede akceleraci s pocitem vržení vpřed na gumovém laně. Je to „impresivní“, ale také právě celé jaksi gumové. Ne, tohle je už příliš daleko od toho, v čem jsem z hlediska pohonu schopen cítit ducha a charakter BMW.

    Podvozek, jízda
    Tvrdím, že BMW řady 5 má nejlepší podvozek ve třídě, tedy pokud nemá xDrive, adaptivní tlumiče a runflaty, takže vše, čím bohužel disponoval také tento konkrétní kus. Ačkoliv jsem mnohokrát četl, že xDrive u současných generací modelů BMW jízdní vlastnosti (míněna zejména agilita) neovlivňuje, pak ti co to tvrdí, asi jezdí jinými auty než já. xDrive agilitu a ovladatelnost ovlivňuje velmi hrubě, pětka v této kombinaci umí jen jediné, být těžkopádně nedotáčivá, nedotáčivost se sice dá přetlačit důrazným přidáním plynu, ovšem efektivně to dává smysl maximálně na sněhu. Adaptivní tlumiče bez zbytku adaptive drive (akt. dif, akt. stabilizátory) nedávají smysl, komfort standardního podvozku pětky je dostatečný, mnohem větší vliv na něj mají právě RFT pneu, jsou-li kola větší než 17ti palcová, na sedmnáctkách je komfort o.k. i s RFT pneu. Vůbec nejhorší vliv má xDrive na řízení. Tak netečné, blbě vyvážené a kolem středu rozbředlé řízení nemělo žádné jiné BMW, kterým jsem kdy jel. A je úplně jedno, jestli je nastaven „comfort“ nebo „sport“ mód. Pro tuto kombinaci těžké čtyřkolky bude asi lepší adaptivní řízení, o cit (který zde není ani náznakem) řidič nepřijde, a získá lepší vyvážení. No, nečekal bych, že to kdy napíšu, ale je to tak, doporučuju adaptivní řízení do nějakého pětkového BMW. Pro BMW je to velmi špatné vysvědčení, protože řízení v daném autě bylo tak na úrovni hyundaie, přímá konkurence, MB či Audi v awd verzích (awd XF jsem nejel) má řízení lepší.

    Celkový dojem
    Skvělé cestovní auto, pohodlné, tiché, silné, bezva spotřeba, ale z toho, co obvykle dělá BMW mezi ostatní premií atraktivním, a v jistém smyslu výjimečným, nemá kromě designu zhola nic. Je to škoda, protože taková A6 3,0 tdi quattro ukazuje, že to v aspektech tvořících druhdy onen BMW charakter jde lépe… momentálně o kus lépe.

    P.S. Chystá se facelift, a já doufám v opětovný příklon bavorských soudruhů na stranu většího řidičského zážitku. Ať má faceliftovaná xDrive pětka více neutrální až přetáčivý podvozek, nižší hmotnost, lepší řízení. Totiž, ať se nám to líbí nebo ne, čtyřkolka je dnes v této třídě pro automobilku výkladní skříní.

    

Topgearovský den …část druhá Má ji motorovou

48 Responses to Čtyřkruhová vrtule

  • [1]

    26. 2. 2013 v 8:03webpaja

    Tohle si konstruktéři a testovači BMW za rámeček nedají… Mám řádný zkušenosti jen se zadokolkou F10 a ta na mě působila parádně, určitě nejlíp z celý třídy, xDrive je pro mě velkou neznámou a zřejmě nemusím litovat. Po stránce komfortu umí na standartním podvozku se stejně velkými koly víc než konkurence, vyjma kočky. Ta je jednoduše nadesignovaná na anglický kotáry a funguje tím pádem i u nás bezchybně.
    Všechno ostatní vidím na F10 jako best…nemyslím, že v rámci FL něco shodí, nejvíc asi udělala výměna polohliníkový platformy za fortelnou ocel a nemyslím, že by BMW při FL šlo až tak hluboko. Vyvážení už je jiná věc a stejně jako s řízením (na Bimmerpostu psali o zcela novým a lepším) by mohlo udělat svý. Udělat nejlepší sedan vyšší střední reálným náskokem opřed konkurencí do doby než přijde doba…zelenýho temna;-)
    Moc pěkný čtení kamaráde!!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    26. 2. 2013 v 13:05iudex

    Obávam sa, že na toto Ti bude málokto reagovať. Málokto má totiž prejdený rad 5 tak, ako Ty, aby vedel relevantne hodnotiť rozdiely medzi jednotlivými motorizáciami, konfiguráciami a výbavami. Väčšina z nás by popri Tvojich fundovaných hodnoteniach len blábolila. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    26. 2. 2013 v 14:28Dinar

    [1] Jo, s tou váhou je to více zbožné přání, a hlavně směrem k příští generaci, reálně se s tím při faceliftu moc dělat nedá.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    26. 2. 2013 v 14:36Dinar

    [2] Nějakou debatu nečekám, je to spíš celé takový můj povzdech a doplnění blogů o pětkách na téma „tak kterou“, třeba o této variantě někdo uvažoval, tak tu má na ni názor. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    26. 2. 2013 v 14:42webpaja

    (3)…zklamu tě, na příští měsíc jsem závislej na čtyřválcovým základu 😉 jinak jsem krátce zkusil XJ AWD a pár věcí napíšu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    26. 2. 2013 v 14:50GTI

    DYNAMICKÝ TATÍK

    To nahoře, to snad psal nějakej benzínovej fanatik, ne? Problémek je, že všechno se mu dá… podepsat. Pokud si ovšem čtenář napřed upřímně nepřipomene svůj biologickej… status. Tedy zde prostě musím jemně zaprotestovat, proč by BMW mělo vyrábět auta jen pro klasické eurodrzky, vždyť je kolem nás hafo těch „dynamických tatíků“. Dokonce tvrdím, že na jednoho eurodrzka připadá devět eurotatíků. No a konečně ještě než začnu chválit musím napsat toto – Chci číst test naftového BMW nikoliv z apriorní pozice benzínového a jízdního diskusního prémiového guru, chci tam mít též pohled jaksi z druhé strany barikády, chci pohled „euronafťáka“. A že je toho autor schopný, o tom nemusíme pochybovat.

    No a nyní chvála – opět text, který posunuje obzory. Text praxe. A navíc text od někoho, kdo umí jezdit a ovšem umí o tom i napsat. Osobně jsem velmi překvapený tím doporučením adaptivního řízení, dost mi tím Dinar rozmetal poměrně pevné přesvědčení. Na druhé straně velmi zřetelně vnímám druh pohonu. Zde bych to viděl tak, že (na rozdíl od AUDI) má pětkový bavorák jezdit na jedné poháněné nápravě. Na tvrdší podmínky je tu X1, X3, připadně X5.

    No tak závěr… Jasně, jasně, benzín, zde benzín a… kombi 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    26. 2. 2013 v 15:41Emel

    foto Emel

    Dinar: Nojo, nojo… nedávno jsem se bavil s kolegou, jezdí E91 v zadokolce a V6 benzínu, tak jsem se ho ptal co zima. Prý rodina na hory jezdí manželčinou Fabií a pokud bude další BMW, pak jedině xDrive. To jsou ti GTIho eurotatíci.

    Nicméně já s povděkem kvituju další příspěvek na téma „jak kočička s pejskem vařili dort“, aneb každá další ingredience neznamená nutně posun kupředu. Pokud bych někdy náhodou kupoval bavoráka, vezmeš si dovolenou :-)?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    26. 2. 2013 v 16:02Dinar

    GTI, Emel: já vím, že je z toho cítit moje jistá nechuť k dýzlu, ale podstata kritiky je jinde. Právě že chápu priority „dynamického eurotatíka“, a proto mě principielně kombinace dýzlu a čtyřkolky nijak nepohoršuje, moje kritika jde na vrub faktu, že BMW tuhle variantu nezvládá se ctí, resp. auto v této kombinaci nemá jízní charakter u BMW obvyklý. Upřímně, pokud někdo chce v této třídě kombi, dýzl, čtyřkolku ať si koupí A6ku, sveze se líp. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    26. 2. 2013 v 16:11Emel

    foto Emel

    GTI: ten závěr je poněkud… zjednodušující. Nafta mi z textu nevychází jako ústřední problém 530d – jede, nežere, nechá se vytáčet s přijatelnou zvukovou kulisou, výborně se doplňuje se ZF, jen na volnoběh holt není tak aristokratická a nemá tak přímou odezvu, což ale nemusí být nutně chyba motoru… spíš bych za tím tušil celkovou odtažitost auta. Myslím, že totožná konfigurace s 30i by nebyla o moc lepší… a možná naopak k celkovému charakteru auta pasuje ta nafta lépe.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    26. 2. 2013 v 16:14GTI

    [8] 🙂 No to jsou věci 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    26. 2. 2013 v 16:15Dinar

    [7] Pokud musíš veškeré potřeby spojit do jednoho auta, a žiješ trochu aktivně, pak je kombík awd asi ideál, úplně se nevzdáš možnosti občas se svézt a rodina se nedusí. Já mám zimy s rwd rád, mám jich za sebou možná patnáct a vždy jsem bral zadokolku spíš jako předmět větší zábavy, než abych ji cítil v zimě jako omezní. Ale limity tam jistě jsou a pokud jedu lyžovat, jsem rád, že na to mám X5ku a nemusím při parkování „řešit logistiku následného výjezdu“ například. Takže chápu a rozumím, jen říkám, že BMW s charakterem, jsou v akt. generacích jen ta zadokolková a nejlépe v zákl. specifikacích podvozku. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    26. 2. 2013 v 16:16GTI

    [9] Jo, Dinar to napsal samozřejmě dobře, nemám důvod pochybovat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    26. 2. 2013 v 16:21Dinar

    [9] Bingo! Problém je v jízdních vlastnostech, ovladatelnosti, agilitě, řízení. Být tam benzin, mohl by ses těšit aspoň krásným zvukem, ale podstata zůstává.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    26. 2. 2013 v 16:23Dinar

    [12] No, proto! 🙂 ;-). Mně bylo jasné, že nejvíc tě potěším doporučením A6ky. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    26. 2. 2013 v 16:39Emel

    foto Emel

    [11] Dinar: tlak na univerzalitu auta je nekompromisní a vede k tomu samému, k čemu vede třeba u telefonů… smartphone umí fotit a rovnou publikovat na fejsbůku, jen na to telefonování se někdy zapomíná 🙂 .

    Nepotřebuju nutně auto k práci, stačí mi auto pro rodinu… a případně druhé, pokud náhodou potřebujeme s manželkou auto oba, což ale nebývá často. Osvědčil se mi ten model, že mám sportovnější auto pro sebe a manželka jezdí tím rodinným… u domu mám jen jednu garáž, takže sportovní auto putuje na zimu do exilu a já mám rodinné auto v teple, nemusím škrábat skla atd. Jenže právě manželka v zimě se zadokolkou mi dělá trošku starosti.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    26. 2. 2013 v 18:25jakubMG

    Díky Dinare za výborný test, nastavil jsi zrcadlo všem těm časopisovým testérům, kteří nepoznají jízdní projev AWD od RWD nebo FWD. O diskutérech nemluvím.
    Svezl jsem se loni 525xd, a vyvážení bylo lepší. Pomohl jemný nepřebytek výkonu, i jeho gradace, jízda byla mírně zábavná (o přetáčivosti není řeč, ale neutralita pod kontrolou, čitelnost, plynulost). Slabší byl zvukový projev, a v dlouhým táhlým by chyběla výkonová rezerva.
    Taky jsem byl příjemně překvapen jízdou v A6 3.0 TDI, nicméně po prvním šoku už nenásledovalo žádné další objevování nuancí, jen prostě jede nadprůměrně dobře, dokud ji neždímáš na 100%.

    Myslím, že je chyba, že BMW více, mnohem více nenaladilo do zábavna model 530xd combi, sportovní, a přesto ještě stále praktický model v této chvíli vlastně v nabídce (střední třídy) nemá. Což jsi vlastně napsal.

    Přeji nám více Tvých testů.

    Jakub

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    26. 2. 2013 v 18:56Dinar

    [15] Tvůj model chápu, obavě s rwd u manželky rozumím, v tvé situaci bych asi taky volil variantu střednětřídního kombíku ve čtyřkolce pro manželku a rodinné ježdění, pro sebe, pokud auto fakt nepotřebuješ k práci, nějakého mazla typu Z4M, nějaké limitky 350Z apod. Ale jestli si správně pamatuju, tak máš RX8, takže vyřešeno. Já mám na jedné straně výhodu v tom, že se moje žena zhlídla v suv, pracovně dost najezdí, a já tím mám vyřešeno rodinné ježdění. Na druhé straně sám potřebuju auto na práci, a to žádný hardcore, naopak ticho a pohodlí, ovšem sedan a nejlépe zadokolku, páč jsem zvyklej. Takže tím pádem je nutné i auto třetí na nějakou tu zábavu. Ideální model by samozřejmě vypadal jako garáž o min. deseti kouscích, ranní výběr pak dle roční doby a nálady, ale to jsme v jiném světě. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    26. 2. 2013 v 18:57Dinar

    [16] Díky za pochvalu. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    26. 2. 2013 v 20:29Emel

    foto Emel

    Dinar: kdybych na to měl pár milionů, asi bych v dnešní nabídce vzal A6 Allroad jako rodinného univerzála, pro mě je to přijatelnější alternativa k SUV, samozřejmě po nějakém svezení se s Volvem. K tomu Cayman pro radost, nebo bych možná projel i nějaký ten Lotus nebo Corvette.

    Neprémioví favorité jsou Mazda 6 a Subaru BRZ. Problém by byl, že bych neměl na BRZ / Cayman čas… do Prahy nemá smysl je tahat a jinak toho sám najezdím málo. V tom je výhoda RX-8, takže jsem vlastně spokojen 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    26. 2. 2013 v 21:57GTI

    Emele, trochu bych to snesl na zem. Šťastnej musí člověk umět být i v… Octavii Scout. Jen tak můžeš umět ocenit jednou třeba toho Caymana… Navíc je nutno vědět, že akcenty směrem k charakteru auta se poměrně zřetelně proměňují v toku času (jak vnější vlivy, to jest počet členů rodiny, tak vlivy vnitřní), vedle toho musí člověk vědět jaký opravdu vnitřně je, jestli jezdec, co se tu může naučit, či dokonale panák, nebo jakž takž šofér.

    Zas sebe velmi otevřeně píšu, že i když mě nekdo posadí do logana, budu šťastnej v jízdě. Ne tedy, že bych v něm chtěl jet do Splitu, ale chci tím napsat, že já miluju především jízdu, až v druhém sledu akcentuju to, co mě veze.

    A tedy umím pochopit „štěstí“ v tom mít v rodině scouta a citigo přesně stejně jako mít Panameru a Caymana. To je samozřejmě dáno tím, že člověk mnohá desetiletí žil za drátem a skromnost byla nutnou obranou před realitou.

    Co je však důležité – zda člověk jezdí v tom, v čem jezdit chce. O nic více nejde…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    26. 2. 2013 v 22:20Mr.Murphy

    text pěkný, mě ale nejvíc dostala ta retro-rakev 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    27. 2. 2013 v 6:31Dinar

    [21] Tak tady pozor, ta rakev už je pro mně něco jako talisman, slíbil jsem jí, že to spolu dotáhneme do dvacáté sezony, což je příští rok!! 🙂 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    27. 2. 2013 v 9:04webpaja

    (22) …následně bude slavnostně vystavena v garáži 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    27. 2. 2013 v 9:14Dinar

    [23] Kdyby nebyla tak velká, pak by možná došlo i na to, až si jednou koupím E34 jako youngtimera, mohl by to být stylový doplněk. 🙂 Ona dnes už skutečně vypadá legračně, ale svému účelu poslouží, a kupodivu ani z hlediska hluku nepozoruju u současných aerodynamičtěji pojatých rakví nějaký rozdíl, proto ji pořád mám. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    27. 2. 2013 v 9:44webpaja

    (24) Dostala mě ta spotřeba, podstatně modernější a aerodynamicky účinnější rakev na náhradním R4 XF zvedla spotřebu na 9l… Jinak včera XJ…opět na Pirelli, opět špatně 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    27. 2. 2013 v 10:00Emel

    foto Emel

    GTI: o tom nepochybuju, nové auto ve vyšší střední prémii neodpovídá mým potřebám a není ani přiměřené mým finančním možnostem, pouze teoretizujeme. Octavia Scout taky není marné řešení, byť si myslím, že ceny Scoutu a RS nejsou úplně adekvátní… ale to je jiná diskuse.

    Solidní řidič se přizpůsobí autu a situaci… pokud vezu rodinu nebo nafasuju v práci Roomster HTP, musím samozřejmě své závodnické choutky aspoň trochu krotit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    27. 2. 2013 v 11:23GTI

    Emel: Jasně. Ten (nový) Oct.Scout, to bude fakt žrádlo, vedle na hlavní jsou snímky kombíku, je to paráda. A když si představím ty plasty kolem, špičkovou čtyřkolku…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    27. 2. 2013 v 12:39Dinar

    [25] Ty čtyřhrnky, to je mor, 530d v sedanu jezdí v svižně s dlouhodobou kolem 7,5 litru, i s dálnicemi, za méně to nesvede (jde hlavně o ten vyšší podíl dálnic) ani 520d, a je třeba si uvědomit, že akcelerace je u těch aut jinde. Prostě ty čtyřválce nedávají smysl, jakkoliv 520d jako entry model ano, pak 525d jako čtyřválec, mercedesí 250 cdi nebo jaguaří 2,2d jsou při reálném srovnání se šestiválci o ničem. Hlavně že tabulková spotřeba a tím pádem emise jdou vstříc zeleným zítřkům, a vo tom to je, že.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    27. 2. 2013 v 12:47Dinar

    Emel, GTI: já moc těm oplastovaným kombíkům nerozumím, pokud mají vzduchový přizdvihnutelný podvozek pak snad, ale jinak mi vedle „obyčejné“ awd varianty kombíku nedávají z praktického hlediska smysl, myslím hlavně ve světle cenového příplatku za podobnou verzi. Octavia 4×4 bude opět trefa, jedno za jakou třídu ji kdo považuje, stačí se podívat na čem frčí rodiny v Evropě, rodinný kombík 4×4 je etalonem a kufr hraje velmi velkou roli, hloupost plků o českém národu chalupářů pochopí každý, kdo postojí v nějaké koloně na evropské dálnici při mezinárodních prázdninových přesunech, a ty po střechu narvané kombíky kolem sebe vidí. Možnost 4×4 dává octavii kombi obrovskou výhodu před konkurencí, v kombinaci s tím kufrem a parádním designem novinky… osobně bych v této cenové relaci asi nevolil jinak. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    27. 2. 2013 v 13:50GTI

    [29] To plastování není přece to jediné na těch autech, zmiňuješ třeba ten vzduch, jasně, jde o další, třeba estetické markanty, třeba uvnitř kabiny a tak, styl sedadel, prošívání atp. je to vlastně jakási modelová parádička. Technicky vzato máš pravdu, no v pocitové rovině je to trochu jinde. Svojí roli však samozřejmě hrají i ty plasty kolem blatníků a tak, zejména před pověstnou delvitou 🙂 Já třeba nejsem schopnej se esteticky odpoutat. Jediné, co mě přitahuje z jiné produkce je pětkové kombi. Když ale vidím, jak vypadá na tvém snímku sadadlo řidiče, tak si vždy vybavím sedadlo od Volva…

    Nebo třeba mě stale silně přitahuje pohled na Allroad I. Tohle auto u mně vyvolá vždy silnou emoci. A samozřejmě scout.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    27. 2. 2013 v 15:17iudex

    Zdieľam Dinarov pohľad na oplastované verzie bežných štvorkoliek, tiež mi moc zmysel nedávajú. Ak má auto (ideálne kombi) pohon 4×4, z hľadiska bežných jázd zvládne 99% situácií; je to viac o gripe a schopnosti pohnúť sa do zasneženého svahu, než o tom, či nezostanem v poli visieť na bruchu (na to sú určené iné autá). A keď sme pri Octavii 4×4, tá má o niečo zdvihnutý podvozok oproti štandardu, takže ďalší centimeter (či koľko), ktoré pridáva oplastovaný Scout nič moc nevytrhnú.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    27. 2. 2013 v 19:50GTI

    [31] Jde též o to, jak auto vypadá. Například V70 je pro mne bez XC doplňků nepřijatelná. V tomto případě se kloním k S80. U AUDI je to jiné, tam má vizuální prim tradičně „holé“ kombi a verze Allroad je do počtu (doufám že má label dnes dovolenou 🙂 a tedy u AUDI více vnímám čistotu klasického kombi. U Octavie verze scout dokonce z toho auta dělá přitažlivou krásku, přičemž do posledního dechu nestárne. O aktuálním subaru těžko něco napsat k designu. Kde nic není, ani garáž nebere.

    Aktuálně je síla stylu jednoznačně na straně XC70, AUDI je vizuální dvojka, byť ve velikostní třídě střední (A4 Allroad) je tento model velký mazel.

    Konečně opakuji, že nejde jen o oplastování, jde o detaily – sedadla, šití atd.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    27. 2. 2013 v 21:42Emel

    foto Emel

    Dinar: byl jsem teď na horách s A5 Sportback a menší světlá výška je přece jen trošku limitující, člověk se pořád bojí aby nezůstal viset na břiše… ve finále zbytečně, ale ten allroad přidává další kousek univerzality. A pokud rezignuješ na nějaké sportování, pak tě vlastně nic moc nestojí. Minulá generace se mi moc nelíbila, ale ta první a současná je fajn.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    27. 2. 2013 v 21:43Emel

    foto Emel

    iudex: v kontextu Octavie ano… ale sériové A6 (třeba) je dost nízké a dlouhé auto.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    28. 2. 2013 v 8:54iudex

    (32) Label je v Egypte, takže môžeš bez obáv kritizovať oplastované štyri kruhy. 🙂
    (34) Máš pravdu, pri dnešných dlhých autách strednej a vyššej strednej to riziko chytenia podvozku je, prechodové uhly sú kvôli dlhému rozvoru malé (kdežto pri Octavii II to nebol vôbec problém); moje auto má rázvor 2,85 m a do nejakých prudkých vjazdov do garáží nákupných centier mám občas obavy.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    28. 2. 2013 v 9:52Dinar

    GTI, Emel, Iudex: rozumím tomu, že mohu-li zdvihnout podvozek o tři centimetry dává to, z hlediska universality nějaký smysl. Jenže drtivá většina oplastovaných kombíků, kromě A6 allroada mě nic nenapadá, připumpnout nejde, takže výhoda oproti obyč. awd verzi téhož je opravdu hlavně v rovině estetické, v té praktické snad jen na parkovišti u lidlu. Naprosto zásadní je tady to awd, nezůstat „viset“ díky centimetru vyšší světlé výšky je iluze, to, kde je při použití rodinného auta čtyřkolka zásadním pomocníkem, není brodění půlmetrovou závějí, ale všechny ostatní myslitelné situace snížené adheze. Jinými slovy, cenťák mi do lavin a na lesní cesty nepomůže, chci-li jezdit pravidelně tam, potřebuju aspoň SUV, awd naopak vylepšuje universalitu použití rodinného vozu velmi zásadně ve „zbytku“ toho, co může reálně v provozu nastat. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    28. 2. 2013 v 10:04Emel

    foto Emel

    Dinar: možná nejdou připumpnout, ale mají větší světlou výšku stabilně… to platí jak o Legacy Outback, tak o XC70. S Mazdou mám občas problémy i v běžném provozu… vjezdy do dvora, parkování na parkovišti mimo silnici, kamenité příjezdové cesty… sem tam o něco škrtnu. Ne že bych tam zůstal viset, ale dobrý pocit z toho nemám.

    A A6 Allroad… vypadá hezky, jízdně nečekám velký rozdíl proti běžné A6, drobný nárůst univerzality tam vidím taky… takže proč ne? Pokud neřešíme peníze…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    28. 2. 2013 v 13:00.:Lubo:.

    Dinar, vdaka za vyborny testik. Cenim si Tvoju objektivitu, viem, ze to niekedy musi byt zlozite.
    Chcel by som Ti pripomenut, ze vyborny serial „Tak kterou“ este nebol dokonceny, myslim, ze posledna cast mala byt o 535d a 550i.
    Myslis, ze sa jej dockam? 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    28. 2. 2013 v 13:34GTI

    [36] Dinare, to je jasné že crossku si lidi nekupujou kvůli tomu, aby kráčeli po stopách Krále Šumavy… 😀 😉 na druhou stranu… hele, za sebe píšu, že jsem zatím projel každou lavinou, která mi spadla na cestu. Víc od toho nečekám, zadní sedadla nesklápím, mimo zpevněněnou krajnici jedu jen z důvodů sebeobrany… no jo, jenomže na té zasněžené vozovce… když to kalím, jemně navalenej pravým loktem na loketní opěře, levačka na devítce, loket na vokně, orbitka zavěšená nízko na spodní dásni… do toho calibrem 11 tiká monaco, to je takovej pocit asi jako hrát hlavní roli ve filmu… Tenkrát na západě 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    28. 2. 2013 v 13:45Dinar

    [37] Jo, ale ten cenťák nebo půldruhacenťák, o který jsou „plasťáky“ bez vzduchu výše, nehraje pro uvíznutí na břiše roli, octavia nebo V70 4×4 nejsou RX8ka, abys s tím nevjel někam do garáže. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    28. 2. 2013 v 13:49Dinar

    [38] Díky, Lubo, no, serie „tak kterou“ už asi zůstane bez konce, je to dlouho na to, abych ta zbývající auta lovil někde v paměti, ano, na poslední díl jsem se vyprdnul. Ale pětka bude mít facelift, tak pokud se k nějaké 550i po fl dostanu, napíšu. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [42]

    28. 2. 2013 v 13:54Dinar

    [39] Tak víme, Tys zarytým kroskařem, a je mi jasné, že to tak i zůstane. 🙂 Nejsem nijak proti těm variantám v plastu, XC70 se mi jako auto líbí, alltrack, allroad, scout jakbysmet, u legacy je to dokonce jediná trochu koukatelná varianta. Jen říkám, že z hlediska užitku nevidím mezi nimi a obyč. awd kombíky nějaký praktický rozdíl. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [43]

    28. 2. 2013 v 14:47Emel

    foto Emel

    Dinar: ono RX-8 není nijak extrémně nízké auto, standardní A6 možná není o moc vyšší.. a zase je o pořádný kus delší. Nebo ne? Já nevím, nijak detailně jsem to nesrovnával… ale A5 Sportback taky není na první pohled o moc vyšší než RX.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [44]

    28. 2. 2013 v 21:19loydl

    Dinar: a čo takto prebehnúť nejakú 3 s benzínom, v kombíku a v štvorkolke? po tom ako sa natiahla, už bude veľkosťou blízko starej 5, pričom do mesta bude praktickejšia a na diaľnici sa tiež nestratí.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [45]

    2. 3. 2013 v 18:00gil54

    [7] Emel: V6 v BMW ?? Asi jsi chtěl napsat R6.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [46]

    2. 3. 2013 v 18:46gil54

    Chválím, pěkně napsané. Cítím, že víš o čem píšeš. S F10 jsem nejel a rád vstřebávám postřehy. Se starším bratrem (E60) stále jezdím a mohu potvrdit, že RFT je lépe podruhé již nenasazovat. Myslím, že adaptivní řízení popisovaný jev neodstraní. (Ale je to asi nutné vyzkoušet.)

    Porovnám-li přímo mojí 545 sedan se sportovním podvozkem a na standardních kolech 245/45 R17 zadní náhon s 530d kombi xDrive mého známého (také E60 po FL), jsou to diametrálně odlišná auta, pokud se jízdních vlastností týká. XDrive je také tupý na čumák a projevuje se zjevně nedotáčivě. Jak píšeš, dá se to na sněhu přervat plynem, ale na to není vždycky nálada a zbyde jen ta tupost. Ve vyšších rychlostech na dálnici ale tento pocit zcela mizí. Potěší ve srovnání nižší spotřebou a dobrou trakcí. A to je ale všechno.

    Přiznám se, že když napadne 2 cm sněhu, ani sebelepší zimáky vůbec nic neřeší a jedu raději něčím jiným. Přesto bych V8 zadek za xDrive s naftou neměnil ani kdyby mi platili.

    Předpokládám, že s F10 to bude víceméně podobné.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [47]

    4. 3. 2013 v 10:13Emel

    foto Emel

    Dinar: mimochodem… nezdál se mi ten jeden centimetr u V70 vs. XC70, tak jsem hledal… a našel jsem rozdíl v celkové výšce 57mm. To už je docela znát, ne?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [48]

    7. 3. 2013 v 20:51Mig_35

    dýzlovej šestihrnec, v x-drajvu a s automatem… manažérský vlhký sen. fajnšmekr si koupí 550i a pičuje, že jsou v tom turba… ale pak to zkousne, halt to vo trochu líp pojede:-) btw koukám na mobile.de a nejlevnější ojetá 530xd F10 stojí nachlup stejně jako ojetá 550i a nemusíte se bavit o tom, co je auto pro řidiče:-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

dinar.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20201 Příspěvek
  • Červen 20201 Příspěvek
  • Říjen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Květen 20181 Příspěvek
  • Duben 20181 Příspěvek
  • Březen 20171 Příspěvek
  • Leden 20171 Příspěvek
  • Říjen 20161 Příspěvek
  • Duben 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Únor 20141 Příspěvek
  • Listopad 20132 Posts
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Únor 20123 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20102 Posts
  • Říjen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20101 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20091 Příspěvek
  • Únor 20092 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20081 Příspěvek
  • Září 20081 Příspěvek
  • Červenec 20082 Posts
  • Červen 20081 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura