• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > dinar.blog.auto.cz  > Tři králové – díl 1.

  • Tři králové – díl 1.

    Publikováno: 9. 12. 2008

    Hrají: Maserati Quattroporte S,  Audi S8,  BMW 750i

     

    Vím, do Tří králů zbývá ještě víc než měsíc, já jsem je ale potkal už teď. K dokonalosti setkání chyběl jen ten čtvrtý, který stejně jako u biblických postav zůstal, bohužel, jen v rovině transcendentní.

    Takže o co tu šlo? No, jednoduše řečeno o sebevědomí. Pánové od modrobílé vrtule si chtěli potvrdit, že jejich nový vrcholný model v aktuálně nejsilnější motorizaci je tak dobrý, že ve své standardní verzi stačí na vyšlechtěné sportovně zaměřené modely konkurence. No, proč ne, hoši, dejte sem klíčky a já vám řeknu, jak to je.

     

    Ale teď na rovinu, prosím PT čtenáře, aby mě v mém hodnocení nebral za slovo, alespoň ne za každé, resp. aby mě příliš nekáral za způsob argumentace a výběr vah, které přikládám jednotlivým věcem, totiž, pro mě tohle povoženíčko nebylo podkladem ke vzniku nějakého testu nabitého exaktními daty, ale hlavně příjemným zážitkem, o který se chci podělit, aniž bych měl ambici být jakkoliv objektivní.

     

     

    Dnešní menu: Maserati Quatroporte S

     

    Hlavní dojem, nádherné auto!!! Jak nemám rád facelifty, tak Qporte je jednou z oněch, pravidlo potvrzujících, výjimek, protože jemu facelift velmi pomohl, auto dozrálo a zvenku nemá v mých očích chybičku. Dokonale ladná silueta, nová větší přední světla a maska mu mnohem více sluší, zadní led lampy auto modernizují, nádherná kola, a ty tři otvory za předním kolem, mňam. O to větší rozpaky následují po usednutí dovnitř, je možné psát věty o luxusu a kvalitě, ale podle mě prostě nestačí jen všechno obšít kůží a mít vystaráno. První dojem totiž může být super, ale opravdu jen těch několik vteřin, kdy člověk svými smysly vstřebává kombinaci krémové kůže s piano black dekorem a cítí tu vůni, ano, uvnitř Qporte to voní, velmi příjemně a jinak než jen obvyklou vůní kůže. Pak ovšem přijde mírné vystřízlivění, je tu nesoulad, z černého superlesklého dekoru vystupují plochy matně šedočerného plastu, do toho klasické hodiny v chromu s bílým podkladem vs. modrý podklad budíků v kapličce. Pak je tu změť tvarů, hranaté výdechy klimatizace se mísí s elipsovitým tvarem hodin, do toho kulaté i hranaté čudlíky, prostě pro mě trochu moc kolotoč byť zabalený v nádherné a skvěle zpracované kůži. Otázka vkusu, nejspíš, o.k., je tu ale pár věcí, které už tolik s individuálním vkusem nesouvisejí. Myslím některé ergonomické prohřešky, a pokud zmiňuju přohřešky, znamená to, že v této třídě je dokonalost standardem, takže rozdíly jsou právě jen v prohřešcích. Tedy, v prvé řadě posaz, sedí se vysoko, sedák je krátký a opěradlo v zatáčkách nepodrží. Také volant nejde dostatečně přitáhnout, celkově, člověk vysoké postavy se tu nemá šanci dokonale posadit. V mých očích, v dané kategorii, by už jen špatný posaz mohl stačit na to, abych Qporte pasoval do role toho černého vzadu, protože u auta, s motorem z Ferrari a sportovními ambicemi je posaz naprosto klíčovou záležitostí. Jsou tu i další věci, ale už spíše maličkosti, např. páčky pod volantem jsou příliš blízko pádel řazení a při rychlé akci není problém o ně zavadit. Jednou jsem musel sáhnout po spínači výstražných světel a jeho umístění za voličem automatu je taky nic moc, šátrat po něm při prudkém brždění přes nebo kolem voliče není určitě důkazem dokonalé ergonomie. Ale dost už olizování plastů, hlavní důvod, proč jsem se vzrušením potil až… ano, tam, přicházejíc ke Qporte krokem světáka pro nějž je vyjížďka ve Ferrari za roh do oblíbené kavárny běžným ranním rituálem, se skrývá pod dlouhou přední kapotou. Jo, ještě nikdy jsem nejel ničím, co by poháněl proslulý osmiválec z Maranella, měl by to být zážitek srovnatelný s prvním sexem na školním večírku, i když doufám, že s poněkud lepším výsledkem. Takže, otáčím klíčkem, ano, otáčím, za to patří Maserati pochvala, dodnes jsem ve změti všech těch startovacích šémů a tlačítek nepochopil, co je špatného na starém dobrém otočení klíčkem. Vruum, ta naléhavost s jakou se motor předvedl, než se usadil na volnoběhu, dává tušit, o co tu půjde. Nedá mi to, abych cvičně párkrát nehrábnul do strun. Vrůůům, jó, to je fakt síla, žádná tichošlápkovská kultura, motor je slyšet a je to nádhera, rozum sice říká, že je logické, aby žezlo v budoucnu převzali menší nafoukanci, ale kouzlo velkého osmiválce je prostě nakažlivé, a zvuk V8 od Ferrari na volnoběhu nemá daleko k brumlavé symfonii. Takže, šup tam déčko, pro začátek, a jedem to prubnout. Motor táhne hned od spodu, těsně za dvěma tisíci je cítit první větší příval krouťáku, táhnu, táhneš, táhneme, a když ručička míjí pětku, začínají se ozývat hells bells, motor opět citelně zabere, temně řvě a někde kolem sedmi tis., těsně před tím než převodovka přeřadí, začne ječet o tóninu výš… nádhera. Reakce na plyn dobrá, ale ne skvělá, od toho je tu prý tlačítko sport, takže převodovka do manuálu a mačkám sport. Reakce na plyn je opravdu ostřejší, v malých rychlostech až příliš nervozní, do města tenhle mód není, zbytečně by sebou člověk při přidání plynu škubal, jenže stačí na auto zatlačit a ten čudlík hned začne dávat smysl, protože tohle auto umí navodit pocity závoďáku, s převodovkou v manuálu je to ono, motor točí až do červeného pole a není problém řadit až těsně pod osmi tisíci, zvuk který v posledních pěti stovkách motor předvádí, by zježil chlupy na zádech i gorile. A to chrchlání z laufů, které se ozve při každém podřazení, ježiš, v žádném autě jsem ještě nelitoval špatného posazu jako v tomhle případě, sedět o dva tři centimetry níž v nějakých Recarech, asi by mě museli dostávat ven násilím. O co tu jde, je to auto tak dokonalé? Ne, to není, mám-li na něj nahlížet jako sice na sportovní, ale přesto limuzínu resp. lux sedan, pak je zbytečně tvrdé, jedno v jakém modu. Ta tvrdost je přílišná, a po většinu doby, kdy by člověk auto používal, tj. normální ježdění, by tvrdost podvozku způsobující nervozní jízdu byla otravná. Podvozek funguje jen v případě, že auto ukazuje na co má, stejně jako řízení, které je tím lepší, čím rychleji se auto pohybuje. Nebudu tu psát, že auto jede jako po kolejích, na svou velikost je Qporte obratné, má výborný grip, problém nervozity nastává jen na horším povrchu, což jde opět na vrub příliš tuhému odpružení. Absolutní výkony nejsou nějak extrémní, Qporte je rychlé, velmi, ale jeho dynamika není dech beroucí. Tedy, otázkou je, v čem je jeho kouzlo. Řekl bych, že v podání, to auto opravdu umí dát pocit jízdy v něčem skoro závodním, a je to hlavně zásluhou motoru resp. perfektního sladění motoru a převodovky, to je dokonalé. Když se k tomu přidá nádherný design máme tu opravdu žádoucí auto, o to víc zamrzí, že rozhodovat se v dané kategorii, asi bych si pořízení Qporte velmi rozmýšlel, projížďka je jedna věc, ale denní používání druhá, a i teď je mi jasné, že některé věci, by mi na Maserati Quatroporte S docela vadily. To ale nic nemění na věci, že je to auto, které hraje velmi vysokými kartami.

     

Tři králové – díl 2. BMW 335i vs. Audi S4

1 151 Responses to Tři králové – díl 1.

  • [1]

    9. 12. 2008 v 20:29Navtech

    [49] Co to tady plácáš, ty vzduchová osmičko?!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    9. 12. 2008 v 20:53T613

    foto T613

    (51) jde vidět, žes mladý, nezralý, málo na sobě pracuješ, nestuduješ etc. 😀 Nevíš co je zač automobilka EMW?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    9. 12. 2008 v 20:55Navtech

    [52] Ano, jsem takovej mariánek… znám jen AWE.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    9. 12. 2008 v 21:03T613

    foto T613

    http://www.emw-r35.de/logoKL.gif
    http://www.mirbach.de/lexikon/EMW_logo.jpg
    EMW nebo-li Eisenacher Motoren Werk, podle NDR jediný právní nástupce BMW 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    9. 12. 2008 v 21:08Navtech

    [54] AWE (Automobil Werk Eisenach). To si nastuduj a pak mě poučuj! Warťasy mam najetý, toho ty ses nedožil. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    9. 12. 2008 v 21:10T613

    foto T613

    (55) Warťase měl soused, druhý měl Daciu a Simcu 🙂
    Tak s tím Warťasem se na tebe obrátím, už mám dlouho v plánu se do autoprůmyslu dederonů opřít 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    9. 12. 2008 v 21:15Navtech

    [56] Simcu 1301 a Dacii jsme měl, ale Warťase a Tráboše jsem si půjčoval od mámy… no a pak si se tak nějak musel narodit. 🙂 Nojo, taky to byla doba, kdy se i s Trabantem dala zbalit baba, dneska leda stará bába, nebo babo…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    9. 12. 2008 v 21:21T613

    foto T613

    Babo by nikomu ve warťasu nedal.. možná v tý simce..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    9. 12. 2008 v 21:27Navtech

    [58] Ale dal, stačilo by mít v kalhotech „H“ a je tvůj! 🙂

    Ale ta „Simča“, to byla tenkrát klasa. Koupil jsem jí od jednoho dálkovýho autobusáka v novym, pochopitelně modrym laku a to byla fakt nádhera. Speciál, už ne řazení pod volantem. Opřel jsem jí do stromu a koupil tu Dacii v pomerančový barvě. Bývalý majitel zase natíral mostní konstrukce…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    9. 12. 2008 v 21:34T613

    foto T613

    (59) Simcy byly otcovou láskou, a vlastně dodnes jsou 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    9. 12. 2008 v 21:40Navtech

    Neni tvoje máma Simona? Kam zmizel ten článek o Fiatu z „news“? Že by už krachnul, nebo ho koupil VW?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    9. 12. 2008 v 21:43T613

    foto T613

    (61) asi to byla kachna 😀
    Moje máti se zove Eva

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    9. 12. 2008 v 21:49Navtech

    [62] Úplně jsem se lekl, že zobe… ale třeba jo, co já vim. Jiný kraj, jiný mrav.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    9. 12. 2008 v 21:53T613

    foto T613

    jooo tak to bude 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    9. 12. 2008 v 22:51babo

    (59) Zachcelo sa zbalit babu u baru?
    musis vylozit kluc od poriadneho caru
    a v tom kare mat riadny „technic“,
    najlepsie skvost od Navtechnic 🙂

    A navyse mesta su dnes velke, este od nej potom netrafis domov, zide sa To viacrkat 🙂 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    9. 12. 2008 v 22:57Navtech

    [65] Tohle už neni hantec, to je „honďanec“!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    9. 12. 2008 v 23:49Capajevko

    Pred mesiacom si ma tak trochu… trochu dost vytocil tym, ze si ma v diskusii nazval niekym, kto sa autam vobec, ale vobec nerozumie (vrchol bol v tom, ze ten tvoj komentar nebol urceny mne). odvtedy som pri zaciteni tvojich prispevkov penil ako sumivy Aspirin. avsak pri citani dnesneho blogu som dospel k nazoru, ze nieco na tom bude… mam este co dohanat… sakra dohanat. Tak skvely clanok… famoooozny clanok, aby som bol presny, som na blogoch uz dlhu dobu necital 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    10. 12. 2008 v 0:02Navtech

    [67] Tvoje chyba. Měl ses víc věnovat kastrólům, tam bych ti dal prostor. Teď neškemrej… 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    10. 12. 2008 v 0:24jan

    Mozno preto to malo podvozok tak tvrdy, lebo to bola verzia S. Normalne standard QP by malo byt trocha makksie…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    10. 12. 2008 v 8:12webpaja

    Fakticky pekne a moc hezky napsano! 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    10. 12. 2008 v 8:58Pierro

    34: babo něbuď taký tajomný a prezraď od koho si mal to RS6??? resp. kde si jazdil? okolo Blavy?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    10. 12. 2008 v 12:50babo

    (71) dozvies, dozvies 🙂 Ale dobre, bolo to za hranicami mojej vlasti, takze Blava nie 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    10. 12. 2008 v 13:03babo

    (71) v okoli Blavy som jazdil dost vela inych aut, ale vacsinou tak to 2 mega… zial novinar, s ktorym som jazdil zmenil svojej zameranie, takze auta na testy uz nedostava.
    Perly ako M3, M5, RS6, qporte, nehovoriac o 911, Ferrari, Lambo sa ani novinarom moc do ruk nedostanu a ak, tak pomerne vynimocne 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    10. 12. 2008 v 13:11Pierro

    babo skoro ti tíško závidím…. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    10. 12. 2008 v 13:13Kuko

    [72] a dal si aj nejakú striebornú Oktávku v TDI? Alebo na to ti ani motor z Lamba nestačil? 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    10. 12. 2008 v 13:25Culdaraztriptaco

    (40) Nechybí Ti v článku náhodou navoněný Esíčko od Meďáka? 😀 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    10. 12. 2008 v 13:44babo

    (75)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    10. 12. 2008 v 13:45babo

    (75) octavie sa klidli, ale stovaciasok, tak na toho proste modifikovany motor z lamba nemohol stacit 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    10. 12. 2008 v 13:57Pierro

    babo ja som so stodvaciáškom na nemeckých autobahnoch školil Lambá celkom bežne… 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    10. 12. 2008 v 16:21Kuko

    79 tomu hovoríš školenie? to že úbohý majitelia Lámb zastavujú na prvom odpočívadle, roniac slzy upadajú do depresie, zahadzujú kľúče do kríkov, trhajúc si vlasy, preklínajúc svoje talianske šunky – to nie je školenie, to je trestanie, hraničiace s mučením!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

dinar.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20201 Příspěvek
  • Červen 20201 Příspěvek
  • Říjen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Květen 20181 Příspěvek
  • Duben 20181 Příspěvek
  • Březen 20171 Příspěvek
  • Leden 20171 Příspěvek
  • Říjen 20161 Příspěvek
  • Duben 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Únor 20141 Příspěvek
  • Listopad 20132 Posts
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Únor 20123 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20102 Posts
  • Říjen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20101 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20091 Příspěvek
  • Únor 20092 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20081 Příspěvek
  • Září 20081 Příspěvek
  • Červenec 20082 Posts
  • Červen 20081 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura