-
GeTerosexuál na pátou
Když jsme se na podzim poprvé s gétéčkem setkali tváří v tvář, těžko říct, kdo z nás byl víc na větvi, ale co se mě týká, raději jsem si ho moc neprohlížel a zaplul rychle dovnitř, totiž, zajímaly mě na této nové mnichovské kreaci dvě věci vztahující se k nové pětce, která se měla představit až za několik měsíců. Jednak jsem byl zvědav na interier, a pak na to, jestli se zlepšila problematická kvalita jízdy předchozí pětky. Po krátkém svezení a poznání, že v obou aspektech se na tu novou můžu těšit, jsem gétéčko nechal svému osudu, hlavně proto, že vedle stála panamera nachystaná nandat to sedmičce. (Což se jí mimochodem povedlo velmi rychle a přesvědčivě.)
Když jsem se na BMW 5GT díval před pár dny znova, viděl jsem jej už trochu jinak. Jednak byl čas tvarům „sedmičkového liftbacku“ přivyknout skrze spousty fotek a jednak jsme spolu měli strávit víkend, takže jsem ke zkoumání tvarů dal oku více času. To že gétéčko nastoupilo v mé oblíbené Spacegrau a na krásných, protože jednoduchých, devatenáctkách určitě k úpravě mého dojmu napomohlo.
Design
5GT je kontroverzním BMW, a design je nosným prvkem této kontroverze. Tedy v první řadě je to opravdu velké auto, což vynikne až ve chvíli, kdy stojí např. vedle touarega, který tak najednou dělá dojem celkem milého kompaktu. Přesto, jako solitér nepůsobí mastodontním dojmem, z většiny úhlů vypadá dokonce velmi dynamicky, a při použití správné velikosti kol a vhodné barvy zvládá se ctí i nejvíce problematický zadoboční pohled.
Ovšem, musím říct, že důvodem, proč u mě gétéčko na pár dní zakotvilo, nebyl zájem o něj samotné, ale mělo posloužit pouze jako demonstrace schopností motoru 35i a nového osmikvaltu, které jsem chtěl předvést své drahé polovičce, aby pochopila, že v její právě konfiguroané X5ce nemusí bručohučet obligátní dýzl. Samo o sobě by to nebyl důvod k napsání recenze, kdyby nedošlo k tomu, že mi tohle auto během víkendu předvedlo tak širokou paletu schopností, až jsem nabyl dojmu, že jsem narazil na první skutečně rodinné BMW bez kompromisů, a to, myslím, za blog stojí.
Prostor
Je obecně pro BMW jakýmsi magickým a z principu zapovězeným slovem. Jak stoupají jednotlivé modely BMW třídami, roste s tím lineárně objem jejich zavazadlových prostorů, ovšem prostornost kabin jen jaksi velmi neznatelně. V gétéčku je ale všechno jinak, mírným zvýšením ukotvení sedaček se zvýšil posaz a tím i zvětšil prostor pro nohy. Zdvihla se i přístrojová deska, takže přestože se sedí výš, nemá člověk dojem, že by seděl na autě, pořád je bavorácky „obklopen“. Prostornost je ale příkladná, vpředu jak v příčném tak v podélném směru, vzadu je prostor královský, vyjma superbu a long verzí lux sedanů není nikde více místa. (přední sedačka nastavena pro mých 193 cm)
Také nad vnitřním uspořádáním zjevně někdo přemýšlel, dokonce došlo i na odkládací prostory „v základu“, velmi šikovná je i variabilita zadních sedaček dovolujících měnit sklon opěradla a hlavně posun vpřed umožňující zvětšit zavazadlový prostor, který sice papírovými litry v základu neohromí, ale naživo je jeho použitelnost bezproblémová. Ano, máme tu prostorné a v interieru promyšlené auto. Ale…
…je to ještě BMW?
No, mluvím tu o zvláštním designu, o prostoru, mluvím pořád ještě o BMW? Ale ano, netrpím totiž utkvělými představami dvacetiletých redaktorů a „skalních fandů BMW“, že BMW je z podstaty sportovní značka, každé její auto musí dát Ring aspoň za devět a pokud auta od BMW nemají standardně třista koní, dvanáct set kilo a manuál, tak je nad slunce jasné, že z Mnichova už vede cesta jenom do pekel. Jednak je to blbost, s prominutím, jednak touto optikou začala cesta do pekel někde s prvním kombíkem BMW (proboha, to teď bude z BMW něco jako Volvo???) s prvním osmdesátikoňovým dýzlem (na tohle je tu snad Opel Kadett, ne???) apod., jen ti dnešní mladí kritici prostě neplkali na netu v roce 1985. Svět se mění neustále a BMW musí sledovat vývoj tržních potřeb, protože jak známo, kdo chvíli stál… jména značek, které dnes stojí opodál, si může dosadit každý sám, a já jsem přesvědčen, že i díky autům jako je 5GT se budu moct projet také příštími generacemi aut jiných, s názvy jako M3 nebo M5. Přesto, něco jako společný charakter modelů jedné značky existovat musí, a ptáte-li se jestli jej má i 5GT, pak říkám ano, přestože je mi jasné, že diskusní odborníci a „skalní“ fandové nebudou souhlasit. Budiž, ale podle mého i 5GT disponuje vším, co ctí pravé BMW, má velmi schopný podvozek, výborné řízení, skvělé brzdy a famózní pohonné ústrojí. Mám říct, že to není BMW jen proto, že tohle všechno je baleno v prostorné krabici? Neřeknu, prostě to tak nevidím, 5GT se svým projevem tradicím BMW nijak nezpronevěřuje a jeho ostatní schopnosti dokáží, o tom jsem přesvědčen, přetáhnout zákazníky od jiných, na komfort a prostor více orientovaných značek.
Jízda
Takže jak jezdí? Velmi dobře a netřeba k tomu dodávat, že na pětimetrové auto schopné komfortně přepravit pět dospělých a bagáž. Samozřejmě, ochota ke změně směru je menší než u auta z třídy kompaktů, ale tak nějak doufám, že optiku pohledu přes volant patnáctiletého civika, se nám pro tentokrát podaří vynechat. Tedy, agilitou podvozek nevyniká, do nájezdů je třeba jej trochu nutit, ale jak je jednou v oblouku dá se krásně vést plynem za podpory lehčího, ale výborně vyváženého řízení. (Zde bych dodal, že nastavení posilovače je jiné než v nové pětce, řízení je lehčí, a řekl bych, že je to pro el. verzi snad i lepší, přirozenější) A to všechno funguje i na rozbitém povrchu českých okresek, navíc s tou, u BMW geneticky kódovanou vlastností, že tím líp, čím víc se na auto tlačí. Trakce je vynikající, a pokud o ni na horším povrchu gétéčko přijde, pak spíše na předních než zadních kolech. Tedy, pokud jde o dynamiku, tohle auto dokáže více, než na co vypadá, navíc kvalitou jízdy dostojí právě tomu, jak vypadá. DDC funguje na jedničku, naprostá většina se dá odjezdit v nastavení tlumičů Normal, Comfort se hodí na D1 a Sport je u tohohle auta tak trochu zbytečný. Jediná výtka patří rázům od zadních kol při přejezdu krátkých nerovností, např. typického kanálového deklu českých ulic, 5cm pod úrovní asfaltu, kdy se ozve pro BMW naopak netypická rána, což je dáno kombinací těžkých RFT pneumatik a vzduchového odpružení zadní nápravy, ostatně zná to každý, kdo měl nějaké auto „na vzduchu“.
Motor, převodovka
Když jsem v roce 2006 poprvé sednul do trojky s předchůdcem současné verze motoru 35i moc nadšený jsem nebyl, ale od té doby se docela dost změnilo, a aktuální inkarnace 35i je motor s přednostmi všech bavoráckých šestiválců, který navrch přihazuje sílu v nízkých otáčkách. Ne, pořád nejsou reakce na plynový pedál plně srovnatelné s atmosferickými bratry, ale určitě jsou na maximu toho, co lze z turbomotoru v tomto směru dostat. V případě spojení s automatem je to stejně víceméně akademická debata, protože prodlevy mezi akcí a reakcí jdou zcela na vrub automatické převodovky. Ta je určitě nejlepším automatem, který se do konfekčních aut v současné době dává, a ve spojení s tímto motorem je výsledkem prakticky dokonalost. V jakékoliv rychlosti a situaci reagují motor s převodovkou v naprostém souladu, žádné zmatky, auto prostě jen okamžitě vyrazí vpřed. Řidič, má-li chuť, se nemusí starat o nic, nachytat převodovku na hruškách prakticky nejde, o nějakém cukání apod. nemůže být ani řeč. Po přesunutí do manuálního modu se dá, v rámci možností daného auta, využít i potenciál motoru ve vyšších otáčkách, podržet si kvalt před zatáčkou a řídit plynem, celkově výkon a jeho dostupnost je taková, že i s dvoutunovým rancem na zádech ukáže 35i záda většině toho, co můžete na silnicích potkat. Navíc, zvuk vytočené řadové šestky jako vždy odkazuje všechny dýzly do mezí čistě ekonomické argumentace, tedy pokud člověku funguje sluch. Dobrá zpráva je, že tohle vše se dá v kombinaci dlouhodobě krmit jedenácti až dvanácti litry, což mi vzhledem k velikosti auta a potenciálu motoru přijde jako velmi slušné. Sumasumárum, chtít si z nějakého důvodu přivodit křečové žíly od šlapání spojky při postávání v zácpách současného provozu, a tedy pořídit si do cestovního auta manuál, volil bych k němu v případě BMW stále atmosferický šestiválec (zbyde-li nějaký), v případě logické volby automatu je ale 35i současnou jedničkou, třista koní musí vyhovět každému a nový osmikvalt k ní pasuje jako pověstný hrnec na … zadnici.
Závěr,
patří mistrům, říká se, a v případě BMW 5GT s tímto prohlášením nemám problém. Hodnotit tohle auto prismatem např. 135i s performance paketem, dle mého aktuálně řidičsky nejlepšího konfekčního auta od BMW, musel bych na 5GT dštít síru a prach. Jenže, stačí se rozhlédnout kolem sebe, trochu se snažit porozumět vývoji autosvěta, a není možné nechápat, proč se BMW stává plnoformátovou automobilkou. Pak, po promítnutí kvalit gétéčka na plátno konkurence, dostaneme jiný obraz, obraz jízdně velmi schopného, rychlého, prostorného a premiového auta, které naprosto vyhoví jak v roli statutárního zástupce svého majitele, tak jako praktické rodinné auto bez kompromisů. Alespoň mě o smysluplnosti své existence přesvědčilo.
Bavorský dýchánek (M3 GTS) OCHUTNÁVKA
88 Responses to GeTerosexuál na pátou
[1]
26. 3. 2010 v 18:38Perun
Neměl jsem v úmyslu tu nějak „zaplevelit“ Dinarův blog reakcemi na bohapusté bláboly a sedat na diskuzní lep laciných konspiračních teorií.. Takže se omezím jen na nezbytně nutnou reakci, aby bylo jasné, kdo tu rozdává falešné karty…
Své uznání obsahu i formy Dinarova testu GT5 jsem uvedl výše, není tedy třeba jej opakovat. Je upřímné a prosté jakýchkoliv postranních úmyslů. Pochopili to všichni, až na jednoho. A věřím, že to správně pochopil zejména autor tohoto blogu.
Mám za to, že každý člověk z času na čas promíjí oblíbeným věcem nebo milovaným lidem lecjaké chyby a chybičky a rád jim dá třeba i nějaký důvod či ospravedlnění, tedy jakési alibi.. I svému dítěti promíjím vychytralé škodolibosti se skořicovými lupínky při snídani.. z prostého důvodu, který chápe každý.. Je to sice trochu jiný příběh, přesto věřím, že je to jako ilustrace postačující.. Neznamená to vůbec nic špatného, spíš naopak, protože kde je srdce, není špatný úmysl.. Tady nechť si každý sáhne do vlastní… kapsy 😉
A čtení časopisů? Nějaké myšlenkové konstrukce o vztahu ke konkrétním případům některých diskuzních kolegů jsou mi cizí, to není můj styl a uvedl jsem to právě a jen proto, aby bylo jasné, jak moc je z testu cítit opravdovost zkušeností a vlastního pohledu na věc.
Výše uvedená až groteskní snůška teorií je pouze výplodem nemocného, smutného ducha plného zášti, pokrytectví a sprostoty.
Je mi líto, že jsem přispěl svým dílem k zaneřádění diskuze pod Dinarův blog, na svém vlastním blogu bych sám něco takového viděl jen velmi nerad a už v tom posledním jsem musel (nerad) zasáhnout proti neslušnému chování gtiho.. Reaguji obvykle jen pod těmi blogy, které pro mě mají nějakou informační hodnotu, nebo jsou jinak myšlenkově a obsahově plné – jako tento…
[2]
26. 3. 2010 v 18:45Emel
GTI: obhajování tam je… přesvědčivé a zřejmé, celá kapitola „Je to ještě BMW“ je svého způsobu obhajoba.
Profesní deformaci vidím v hledání motivů a špatností za vším, co se týká protistrany.
[3]
26. 3. 2010 v 18:55GTI
[51] Perun: A kdes koupil ten nesmysl o podprahovém promíjení? Vždy právě ten jeden z podstatných myšlénkových vkladů Dinara je ryze odborný pohled na genezi směřující (i) ke GT.
Za mladé blogery ti musím napsat, že jim spad určitě kámen ze srdce, neboť jedna z možných tvých motivací (pamatuj na soba, Perune) mohlo být mimo jiné i arogantní nakopnutí našich méně zkušených kolegů, a to se prostě na blogu nedělá.
Popravdě musím napsat, že když jsem přečetl tvé objasnění „případu podprahového sdělení“ tak úplně to za přesvědčivé nepovažuji. Tvá (poměrně nedůvodná) nadřazenost, že jak sděluješ, údajně se neustále hlídáš – důsledně si vybíráš jen pro tebe blogy výhradně přínosné… Perune, sklop nosánek! či jako deus ex machina zasahuješ do nevhodných chování… nejsi ty učitel ve zvláštní škole? Tedy to všechno trochu tvojí výpověď znevěrohodňuje.
Ale i tak jsem rád, že ses čestně postavil k vycucávačům časopisů a že tvé podprahové sdělení můžeme vnímat jako škobrtavý pokus o stylovou reakci, která se v komplexu ovšem obrací proti tobě.
Takže já (po předchozích sobích tancích) těma pověstnejma vratama zatím třísknout nemohu. Nerad bych, aby sis přerazil prsty vstrčené dovnitř kolem pantů…
P.S. Příště s větší rozvahou, Perune. Abys nakonec nemusel na svém blogu mazat i příspěvky vlastní… 😉
[4]
26. 3. 2010 v 19:00GTI
[52] Emele, není přece protistrana, jsme tu jen my, blogeři. A jen o tom v připadu „Podprahového faux pas blogového kanárka“ jde.
A… popravdě, jen Perun ví co sám sobě tím horním příspěvkem chtěl vlastně říct.
[5]
26. 3. 2010 v 19:10GTI
NYNÍ OPĚT K AUTU
Ještě je tu jeden rys Dinarova článku. Jsem přesvědčený, že nám mnohým Dinar i otevřel interpretační cestu k jednotlivým bavoráckým modelům. Obrazně si to můžem představit tak, že svým textem Dinar ostře nasvítil kompletní modelové portfolio a mnozí, kteří dosud vnímali třeba 5 GT v jisté neinspirační mlze, pojednou našli klíč k tomuto modelu. Klíč který nedá spát… A (i) za to náleží Dinarovi velká pochvala.
[6]
26. 3. 2010 v 19:14T613
Perun myslím, že jsi se zde „obhajoval“ zbytečně. Až na člověka, která tě napadá často, tě pochopili naprosto všichni.
P.S.: nedivím se, že ti dítě dělá u snídaně naschvály. Na snídani se dává zásadně chléb se sádlem a cibulí! Jen tak z něj vyroste správný a rovný chachar!
[7]
26. 3. 2010 v 19:15Emel
Dinar: je to vlastně takové MPV by BMW… co? Řekněme jako S-Max a Mondeo, pokud bych měl hledat mainstreamový příměr…
[8]
27. 3. 2010 v 5:51webpaja
(54) To, že nikoho jiného nenapadlo zpochybnit Perunův příspěvek až na tebe je trochu divné. Připadá mi to jako sedět dnes dopoledne v 8h venku, všichni budeme tvrdit, že slunce již vyšlo a jeden zase pravý opak…
[9]
27. 3. 2010 v 11:43GTI
[58] Nikde nic nezpochybňuji, jen kladu poměrně logické otázky a zaujímám poměrně vyhraněný postoj k hledání podprahových alibi. A to je obecně cesta k diskuzi. O tom, že vyšlo slunce však diskutují prosťáčkové (nemyslím to osobně).
Pajo, skutečnost, že ostatním padprahové alibi nestálo za reakci pro mne není důvodem k mlčení.
P.S. Dnes je venku zataženo… 😉
[10]
27. 3. 2010 v 22:13Dinar
No, popravdě, nevím jak reagovat, mrknu po pár dnech na blog a vidím, že se to tu zvrtlo směrem, který mě moc netěší, jednak proto, že se velmi málo vztahuje k tomu kusu bavorského vdolku, o kterém tento blog je, a měl být, jednak proto, že zrovna v diskusi na mém blogu se vzájemně osočují lidé, které považuju za diskusní elitu zdejšího webu. Chtěl bych říct, že si dokážu pro sebe přebrat reakce diskusních kolegů, ať jsou jakékoliv, a vzhledem k tomu, co zde bylo napsáno, bych rád zdůraznil, že přílišné zaujetí škodí, tady se už místy překračuje rámec diskuse o námi oblíbených věcech, našem koníčku, jakkoliv to nazvem, až někam k osobnostním rozborům, což je, při dané sestavě diskutérů (z mého pohledu kvalitní jádro) zbytečné, řekl bych. To nahoře je jen auto, já se jím projel, něco k tomu napsal, a rád si přečtu, co vy si o tomhle trochu zvláštním kousku na čtyřech kolech myslíte. Víc neřešme. Díky. 😉
P.S. Všem kolegům, kteří pochválili můj text, děkuju, zvlášť to potěší od těch, co sami na blog píší.
[11]
27. 3. 2010 v 22:35T613
Ještě jedna věc.. tvé fotky jsou jediné kde se mi 5GT jakžtakž líbí. Dokonce bych se s ním smířil i jako se služebákem 😀
[12]
27. 3. 2010 v 22:46Navtech
[60] Tak to se omlouvám, pokud by tě moje sušenky nějak popudily.
[61] Viď sušenko?! 🙂 Je OK, že si ti líbí ty fotky, místo toho, aby ses šel na to auto podívat, ale ty né, ty si ten rybář na tom Dněpru, co? 🙂
[13]
27. 3. 2010 v 23:12T613
člověče u autosalonu BMW, který je u autobusového nádraží, mě v tomhle hezkém slunečném počasí vždy něco rozptýlí, že zapomenu na co jsem se chtěl podívat. To by se mi před Banglem nestalo! 😀
[14]
27. 3. 2010 v 23:13Navtech
Jasně… sbíráš tam vajgly po lidech, co jedou na šachtu, ne?! 🙂
[15]
27. 3. 2010 v 23:16T613
si piš .. doma z těch zbytků kubánských doutníků udělám jeden celý a ty pak prodávám pepíkům v pepíkově. a jak jim šmakují 😀
[16]
27. 3. 2010 v 23:24Navtech
Hmmm a takový pako by chtělo GT5 za služebáka… kubánskej doutník možná u vás viděla Maruška Rottrová na zájezdě na Kubu, jinak tam žmouláte ještě detvy, co se už 20 let nedělaj 🙂
Už jsem to tady psal, jak to auto pochopit. Najdi si holku, udělej jí tři děti, nauč je lyžovat, postav barák a budeš ho milovat a ty vajgly nech Pájovi 🙂
[17]
27. 3. 2010 v 23:28Navtech
A ještě jsem zapoměl Dinarovi napsat, že ta barva je ta nejhnusnější, co se dá na BMW dát. Tyhle odstíny frčely tejden po revoluci, když se sem tahaly ojetý fiaty, fordy a pažouty.
[18]
27. 3. 2010 v 23:45T613
Až si najdu holku, udělám jí tři děti, naučím je lyžovat, postavím barák tak si koupím Fabii 2 combi, protože mi dodá stejnou prestiž jako tohle za cenu šestinovou! 😀
[19]
27. 3. 2010 v 23:53GTI
Popravdě musím napsat, že kdo spatří pětku (sedan) naživo a koule nemá na náušnicích nýbrž ve slipech, jde z toho auta do kolen. Náušnice nenosím, slipy jo, šel jsem taky do kolen. Tedy absolutně a bez diskuze představuje pětkovej sedan vrchol chlapský touhy – silný, tak akorát velký auto, s vizáží nasejřenýho žraloka. Tohle u BMW zvádli exklusivně.
Ovšem u BMW pochopili, že holt na světě jsou i dravci s prošdivělejma skráněma, co maj sice v srdci pořád devadesátosmičku s pěnou jak z Plzně, jenže holt ty kolena… Takže když si takovej šedivouš, ne tedy, že bych měl s ním bejt nutně spojovanej, sedne do 5GT, rozvalí se a rozhlídne se, ve vteřině mu trkne, že v Mnichově jsou géniové.
Tedy nemít břišní svaly, jako mám, beru zásadně pětku v sedanu či kombi, započítávám-li do toho i pokleslost těch svalů, tu neskutečnou lehkost pokročilého, vyžralého mládí, jdu na kompromis. A že je to kompromis pro mistry, o tom nahoře napsal Dinar (nealibistický!) článek.
[20]
28. 3. 2010 v 0:14Navtech
[68] Upřímě? Ty si holku nenajdeš… ta si najde tebe. Přijede v ruskym tanku, prošmejdí tvoje odpadky a ohromí tě její skulpturou a kalašnikovem vetnutým v rypáku. 🙂
[21]
28. 3. 2010 v 0:18T613
tož to je můj erotický sen 😀
[22]
28. 3. 2010 v 0:21Navtech
To věřím, proto je u tebe BMW daleko za saabem.
[23]
28. 3. 2010 v 0:23Navtech
[69] Každý BMW je exkluzivní, protože je to BMW a to samý platí i o MB. Tam nejsou kompromisy.
[24]
28. 3. 2010 v 0:24T613
za Saabem ne, ale za HVĚZDOU jasnou jenž se na nebi žhne, aby bídným automobilkám svítila na cestu k výšinám na které nikdy nedosáhnou 🙂
[25]
28. 3. 2010 v 0:37Navtech
Takovej deadlift nalepí hvězdu i na fiestu. To je relevantní.
Tohle je tvoje TV, tam je BMW nula.
http://www.youtube.com/watch#!v=hi2LiPw-Aj8&feature=related
[26]
28. 3. 2010 v 0:44T613
No to jsou auta pro chlapy… ale víc mě dostalo tohle http://www.youtube.com/watch?v=Uf5m2cKu0IU&feature=fvw akorát na ty ryby
[27]
28. 3. 2010 v 15:45Perun
Připojuji svou první statickou zkušenost – na Zličíně je vystavená stříbrná 528i, otevřená a „pod proudem“ 😉
Předně, vypadá ze všech úhlů výborně a osmnáctipalcová kola jí akorát pasují.. Je celkem veliká, ale ne přerostlá a dlouhá přední kapota a vzad posunutá kabina na živo vypadají ještě lépe, než na fotografiích.
Interiér je opravdu.. jak to jen nazvat.. zkrátka fantastický, volant je malý a dobře se drží, sedadla by sama zasluhovala blog, protože jsou nejen plně elektricky nastavitelná, ale hlavně neuveřitelně pohodlná.. Zapadl jsem do nich jako kdyby je někdo udělal přímo pro mě. Zvláštní pozornost zasluhuje elektrické nastavení prodloužení sedáku pod koleny a famozní hlavová opěrka, která doslova obepíná půlku hlavy (co bych za ní dal v C5… 🙂 ).
Všechny ovladače (a to BMW opravdu neznám) jsem našel na těch místech, kde jsem je předpokládal.. vše logické, s jasně vymezeným chodem a dobře tvarované. Tady na jedničku s hvězdičkou – a s žádnou trojcípou, kokpit má BMW nyní lepší, než nové Éčko..
Chyby jsem ale našel také. Musel jsem několikrát nedůstojně třísknout až podezřele lehkými dveřmi u řidiče (i za ním), abych je vůbec zavřel, kufr bych bez tlaku na jeho horný hranu také asi jen těřko dovíral švihem a nárty vzadu opravdu dáte pod sedadlo jen s naprosto minimální rezervou – spíše tedy bez ní.
Jinak fantastickej kočár 😎
P.S. tenhle třílitrový atmosférický šestiválec 28i je přesně ten motor, nad kterým bych asi přemýšlel nejvíc..
[28]
28. 3. 2010 v 15:51Perun
P.S. Pardon, na úvod jsem zapomněl napsat, že se jedná o novou „pětku“, nikoliv GT, tedy je to trochu mimo téma 😉
[29]
28. 3. 2010 v 18:03Dinar
Navtech: tvoje sušenky a děti, co je od devíti do štyr honíme po svahu a utíráme nudle u nosu, abysme už mohli konečně ty Dolomity dělat v kompletní sestavě, tak ty mě určitě nevadí, protože to je přesně důvod ke koupi gétéčka.
Akorát s tou barvou nesouhlasím, Spacegrau sedí banglovským bavorákům naprosto nejlíp, tak neser. 🙂 😉
[77] Perun: mě se éčko ve světlých metlách s velkými koly líbí, ale pokud mi někdo bude tvrdit, že má lepší vnitřek než pětka, tak je něco špatně, s jeho vkusem. Co se těch dveří týká, podezřele lehké byly proto, že jsou z hliníku. Jinak jsi to vystihnul, je to kočár, mě vždycky trochu vadí ta očekávání, jak někdo sedne do pětimetrového auta a po projížďce vyleze zklamanej, že to nezatáčí jako Clio RS. Od BMW se čekají zázraky, třeba od MB v tomto směru nikdo nic podobného nečeká, a tak se pak dočteš lecos, ovšem s novou pětkou to bude jako s tou před ní, zkraje spousta kritických řečí, aby bylo o čem psát, postupem doby se to změní tak, že každé nové auto v segmentu bude z hlediska jízdních vlastností srovnáváno s etalonem, pětkou, o čemž už nikdo tak nějak diskutovat nebude. Motor 28i je poslední mohykán, dokonalost atmosféry, už jen proto by stálo za to, si jej pořídit, jenže jak jednou sklouzneš k lenosti automatu (a není cesty zpátky) dostane tě 35i. 😉
[30]
28. 3. 2010 v 19:45Navtech
Ruby black/Nappa black
[31]
28. 3. 2010 v 22:11Emel
Dinar: jestli to nebude tím, že 5GT už není Banglovo auto… ale ne, ta šedá mu sluší, je to jako rozhodování o barvě obleku – pokud nutně nemusíš černou ale nechceš být za exota třeba v bílé, je šedá nebo tmavě modrá nejlepší volba.
[32]
29. 3. 2010 v 6:37webpaja
(77) Kombinace lehkého hliníku a dvojitého těsnění je prevít 🙂
[33]
1. 4. 2010 v 12:01Dinar
[81] Já vím, že každý test nových bavorů začíná slovy o návratu před Bangla, jenže není většího omylu, který ovšem s klidným srdcem pisálkům promíjím 🙂 , Hooydonk je skvělá Bangleho cizelace, bez čistých bangle verzí (předchozí generace) by dnešní bavoráky vypadaly naprosto jinak. 😉
[34]
1. 4. 2010 v 15:25Emel
Dinar: nemluvím o návratu před Bangla, dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. Banglovo dílo je i X5/X6 a samozřejmě její odrazy jsou v 5GT jasně patrné. Krom toho, Bangle od BMW odešel před rokem v únoru a 5GT přišlo v lednu, takže z velké části vznikalo ještě pod jeho vedením…
[35]
1. 4. 2010 v 15:26Emel
ehm, 5GT přišlo v květnu, ne v lednu.
[36]
7. 4. 2010 v 17:54FRPE
Hezky popsané …
[37]
11. 4. 2010 v 12:13R.A.D.E.K
O víkendu jsem v Renocaru vyzkoušel novou pětku, konkrétně 530d a musím říct, že to byl fantastický zážitek. Nová pětka se posunula zase někam dál. Výtky některých, že je pětka oproti mercedesu E tvrdá částečně vůbec nechápu. Ano je tvrdší, ale zato na silnici drží!
Doporučuji vyzkoušet.
[38]
17. 4. 2010 v 10:40Emel
RADEK: částečně vůbec nechápu spojení „částečně vůbec“.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.