-
Expozice Cartier Style et Luxe FOS 2006
Trošku se to protáhlo, ale jak jsem slíbil přichází druhé pokračování obrazové reportáže z letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu a jak už název napovídá, budu se v dnešním dílu věnovat klasickým automobilům z expozice Cartier Style et Luxe.
Cartier Style et Luxe je vlastně soutěž krásy automobilů, která se ale od ostatních liší tím, že zde není rozhodující technický stav vozidel, respektive to aby vypadala jako by právě opustila bránu továrny, ale jen a pouze právě jejich krása. Krása je ovšem relativní pojem a proto je každoročně sestavována porota výhradně z lidí uměleckých profesí od kterých se jaksi předpokládá, že jsou o těchto věcech schopni rozhodovat fundovaněji než například motorističtí novináři, nebo zástupci automobilek.
V letošní porotě zasedli mimo jiné George Lucas, Rolf Harris, Tom Dixon a David Linley a měli nelehký úkol vybrat ten nejhezčí z 50 přítomných automobilů. Vlastně ani nevím pro které auto se nakonec rozhodli, určitě to bude na netu, ale o mě to vyhrála Alfa Romeo 8C 2900B Touring.
Letošní exhibice byla svým způsobem výjimečná, a to poctou dvěma italským ikonám. Tou první byla Vespa, která letos slaví 60. narozeniny a druhou Lamborghini Miura, které je 40. Expozice Vespy a Lambretty byla pojatá v duchu prázdnin v Římě a na expozici Miury, pojmenované „The Magnificient Miura“ se sešlo 7 kusů tohoto superauta.
…..
New Miura Concept 2006. V pozadí je vidět sloupoví expozice Vespy „Prázdniny v Římě“ a dalších 6 kousků Miury.
Musím se přiznat, že si na svých znalostech moderních automobilů poměrně zakládám, ale při popisu fotografií Miur se omezím na poněkud méně odborné termíny…
……
Ještě jednou, tentokrát už oschlý, koncept New Miura.
…..
Zelená.
…..
Červená.
…..
…..
Černá.
…..
1923 Riley Redwing. V altánku za ním během dne koncertují jazzové kapely, nic pro mě, ale kamaráda jsem odtamtud nemohl dostat.
…..
1923 Bugatti T30.
…..
1937 Alfa Romeo 8C 2900B Touring. Mírně rozmazané, nicméně určitě nejhezčí auto expozice.
…..
…..
1957 BMW 507.
…..
1958 Maserati 3500 GT Spyder. S tímhle autem, vlastně spíš s verzí s pevnou střechou, jezdil hlavní hrdina jedné z knížek od Simmela. Je to už dávno co jsem to četl, ale pamatuju si, že jsem hned vzal do ruky Obrazový atlas automobilu a nejspíš i nějakou další knihu a do auta jsem se okamžitě zamiloval. Možná s tím měla co dělat i aura hlavního hrdiny, která ovšem značně utrpěla později, když jsem zjistil, že jím protěžovaná Chivas Regal není zas až tak dobré pití a že na světě jsou mnohem lepší whisky.
…..
Americká klasika, červený Thunderbird z roku 1957.
…..
1947 Tatra T87.
…..
…..
1938 Phantom Corsair. V úvodním díle už jedna fotka tohoto monstra byla, ale nemohu si pomoci a přidávám ještě jednu. Toto auto vzniklo na základě vozu Cord 810 a karoserie byla dílem Rusta Heinze, člena rodiny fazolových Heinzů.
…..
1939 Kurtis Speedster.
…..
1950 Siata-Fiat Torino 208S … krása.
…..
1896 Salveson Steam Cart. Jeden z nejstarších exponátů expozice dle mého moc krásy nepobral, ale angličani jsou na svoji páru patřičně hrdí. V pozadí je vidět vstup na nádvoří do expozice Ferrari.
…..
1924 Morgan Aero. Morgan původně vyráběl tříkolky a tohle je detail uzávěru chladiče jedné z nich.
…..
Tím se pro dnešek loučím a příště se můžete těšit na díl o současných superautech z expozice Sunday Times Supercars.
Sunday Times Supercars FOS 2006 Goodwood 2006
12 Responses to Expozice Cartier Style et Luxe FOS 2006
[1]
19. 11. 2006 v 14:10O.J.
Dokonale auta,dokonala atmosfera….
dokonale obrazky….;)
[2]
19. 11. 2006 v 14:13O.J.
PS.: najkrasnejši (podla mna…) je ten posledny Fiat a BMW…
[3]
19. 11. 2006 v 14:18GTI
Moc pěkné. Šel bych do těch 507 bavoráků… to je dravec dravců.
[4]
19. 11. 2006 v 17:00Ricardo
Nadpozemsky nádherné… když bych musel zvolit jen jednoho asi by vyhrál ten Kurtis Speedster. Nevíte někdo o tom autě víc?
[5]
19. 11. 2006 v 18:06element5
O.J.: Souhlasím s tím Fiatem, také se mi moc líbí. A atmosféra … no, chce to zažít, protože mix jazzové hudby, ječících desetiválců formulí na trati, bublání vysokoobjemových motorů monopostů 40. a 50. let které se připravují na přesun pár metrů od vás a všudypřítomná vůně spáleného benzínu se nadá dost dobře popsat slovy.
[6]
19. 11. 2006 v 18:25element5
GTI: 507 dravců? Tak jsem o tom autě nikdy nepřemýšlel, ale asi jsem ovlivněn dobovou reklamní fotografií, myslím, že z výše zmiňovaného Obrazového atlasu automobilu, na které bylo vyfocené na letištní ploše před letadlem a usměvavým mladým párem. Od té doby ho prostě beru jako auto pro letušky :-), což ovšem neznamená, že by se mi nelíbilo. A díky za pochvalu.
[7]
19. 11. 2006 v 18:34element5
Ricardo: Opravdu to chce vidět na vlastní oči, ale i na fotografiích to jde, protože jsou veteráni velice fotogeničtí. O tom Kurtisu toho moc nevím, jen že se vyráběly v Los Angeles. Na linku je známější verze Kurtis Speedster z roku 1937.
http://www.ladawri.com/HughNutting/1_atl.jpg
[8]
19. 11. 2006 v 19:26Ricardo
To není Cord 810/812?
[9]
19. 11. 2006 v 20:02element5
Našel jsem ještě jedno foto téhož vozu. Popisek pod fotografií částečně osvětluje historii firmy jako výrobce závodních speciálů.
http://info.detnews.com/joyrides/story/index.cfm?id=80
[10]
29. 11. 2006 v 13:10Sleeper
Salveson Steam Cart…. hmmm, ani na konci 19. století to nebyla žádná designová špička… jenže nebýt těhle přibližovadel a jejich konstruktérů, dneska bychom chodili nejspíš pěšky :o)
[11]
29. 11. 2006 v 13:14Sleeper
Frank Kurtis stavěl speciály pro šampionát USAC, tedy i pro 500 majlí v Indy… a vlastně tím pádem i pro F1 :o) Kurtisy mají na kontě 12 startů v MS, 11 v Indy 1950-60 a jeden ve VC USA 1959 (Rodger Ward). „Civilní“ produkce byla spíš okrajovou záležitostí, vzniklo pár kousků…. Ještě v 50. letech vznikl Kurtis 500 M (500 Miles?), ale ten byl snad jen jeden…. dvoumístný roadster.
[12]
4. 12. 2006 v 10:42element5
Sleeper: Díky za zajímavé info.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.