-
Goodwood 2006
Letošní festival probíhal o víkendu 7. – 9. července a byl to už čtrnáctý ročník akce, která zaujímá čestné místo mezi všemi ostatními. Každý automobilový fanoušek by se tam měl alespoň jednou vypravit, a z vlastní zkušenosti vím, že první návštěva vyvolává závislost a účast na dalších ročnících je velice pravděpodobná. Pro zájemce přidávám link na oficiální webové stránky – Festival of Speed.
Letošní červen byl na ostrovní poměry velice teplý, teploty dosahovaly 30 stupňů Celsia a podle předpovědí mělo počasí vydržet i během celého července. Co nikdo nechtěl, ale co se však dalo očekávat, přišlo hned první červencový víkend – ochlazení a deště. Předpovědi na druhý víkend (konání Festivalu rychlosti) nebyly nejlepší, ale nejhorší předpovědi byly na neděli, kdy mělo pršet celý den. Neděle je hlavní den festivalu, den kdy se koná závod, probíhají další akce a hlavně den na který jsem měl koupenou vstupenku.
Brány festivalu se otevírají v 7:00 a je dobré tam být hned po otevření, protože tou dobou je tam ještě relativně málo návštěvníků a v paddocku bývají k vidění zajímavé věci. Proto jsme vstávali už v 5:00 a hned po vyhlédnutí z okna nám bylo jasné, že počasí letos festivalu opravdu nepřeje – bylo zataženo a pršelo, přesně jak předpovídali. Z Londýna jsme vyrazili ve vypůjčeném Renaultu Clio (téma na samostatný článek) a do cíle jsme dorazili něco po sedmé. Není nutné dodávat, že pršelo celou cestu a opravdu to vypadalo na celodenní déšť, ostatně to je patrné z fotek. Počasí se naštěstí kolom poledne umoudřilo, mraky se roztrhaly, vyšlo slunce a dokonce jsem se spálil.
Jako vždy to byl v Goodwoodu perfektní den, tentokrát navíc ještě zakončený oslavou italského fotbalového vítězství v italské restauraci, ale to už je o něčem jiném 😉
Tak tady jsou slíbené fotografie, nebo alespoň první várka, mix na ochutnání:
…..
Goodwood House a hlavní expozice před ním. Tématem letošního ročníku bylo „Racing for Glory“ Století velkých cen 1906 – 2006. Pod futuristickou střechou se nachází expozice Renault – monoposty R26 a skoro sto let staré závodní vozy. Obloha vypovídá o počasí více než slova.
…..
R26 v péči mechaniků … a v obležení fanoušků.
…..
Toto je historie firmy Vespa na expozici Cartier Style et Luxe. V pozadí je patrno 7 (sedm) kousků legendární Muiry včetně nového konceptu. Prší a prší.
…..
Alfa Romeo 8C-35 vyjíždí z Cathedral paddocku a připravuje se na přesun ke startu měřených jízd.
…..
Něco pro příznivce TDI. Autenticky zaneřáděné Audi R10 čerstvě po triumfu v Le Mans.
…..
Impreza Richarda Burnse jako součást exhibice Richard Burns Collection na podporu nadace The Richard Burns Foundation na podporu mladých závodníků.
…..
Tohle je Phantom Corsair z roku 1938. Expozice Cartier Style et Luxe.
…..
Expozice Ferrari uvnitř Goodwood House. Někdo zde na diskuzi kritizoval emblémy Ferrari na anglických cihlových zdech, ale mě to připadalo celkem stylové. Zvlášť když k tomu byl zdarma přihozen stylový anglický déšť.
…..
Na festivalu je vždy k vidění mnoho zajímavých osobností a tohohle pána si všichni fotili a prosili o autogramy, tak jsem si ho také zvěčnil. Až později jsem zjistil, že to byl Richard Petty, americká legenda a vítěz 200 závodů NASCAR. Zde se představil ve svém Dodge Charger 1972.
Mezi dalšími známými jezdci, kteří se zde letos také představili byli Damon Hill, Nigel Mansell, Mika Hakinnen, Giancarlo Fisichella, Martin Brundle, Mark Gene, Jenson Button, Petter Solberg, Marcus Gronholm, Colin McRae a legendy jako Hannu Mikkola, Rene Arnoux, Jackie Stewart nebo John Surtees.
…..
Pan Auto, expozice Sunday Times Supercars.
…..
Pagani Zonda Roadster F, taktéž expozice Sunday Times Supercars. Počasí v té chvíli fotografování opravdu nepřálo, objektiv nebylo možné udržet v suchu a byla tma.
…..
Trať Land Rover G4 Challenge, překážku právě zdolává Discovery II. Později jsem to také vyzkoušel, jako spolujezdec a bylo to opravdu dobré. Také bylo možné vyzkoušet jízdu po polní oranici v Cayenne Turbo, jízdu zručnosti v Patrolu nebo Landcruiseru a bláznivou rallyeovou vložku v Bowleru Wildcat.
…..
Tak tohle by měl být Lotus-Cosworth 49 z roku 1967. Za volantem je Damon Hill nebo David McLaughlin … z fleku bych mohl komentovat F1 v kterékoli české televizi. 🙂
…..
Expozice Audi. Stále ještě prší a uvnitř probíhá představení nové TT, tak se jdeme schovat a trochu zahřát. Když pak vyjdeme ven, zjišťujeme, že přestalo pršet a mraky se pomalu začínají trhat.
…..
Legrácka na expozici BMW.
…..
Aston Martin DBR9 opouští startovní čáru. Zde není důležité vyhrát, ale pobavit diváky. Největší show zde předvedl pravděpodobně Eddie Irvine v roce 1996 za volantem svého tehdejšího monopostu Ferrari a já doteď nechápu, jak mu mohly zadní pneumatiky vydržet až do cíle.
…..
Oprava exhibice soch z písku, které poničil déšť. Mistr Andrew Baynes na hlavním prostranství vytvořil deset nejvýznamějších monopostů z historie F1 a spotřeboval na ně 170 tun písku.
…..
Jedna z BP superbabes … u pánů měla velký úspěch.
…..
Tak tahle holka měla také úspěch. Spirit of Ecstasy na conceptu 101EX
…..
Hezký detail. Tatra T87 jako součást exhibice Cartier Style et Luxe.
…..
Každoroční vystoupení Red Arrows.
…..
Ještě jedna letecká vložka. Richard Branson je velký fanda aut a jeho Virgin Atlantic je jedním z hlavních sponzorů festivalu. Co takovýhle přelet jumba jako promo akce?
…..
Bowler Wildcat v akci.
…..
Legendy rallye – Lancia Fulvia HF a Lancia Delta S4. Jako další byli k vidění třeba Peugeot 205 T-16 EVO2, Ford RS200, Porsche 959, Toyota Celca twin cam turbo a mnoho dalších. Účastnily se samozřejmě také moderní vozy v čele s Fordem Focus WRC 2006.
…..
Tak tohle už je obrázek z cíle. Ferrari F93A z roku 1993 se kterým v průběhu sezony závodil Jean Alesi.
…..
Tím pro dnešek končím, doufám, že se vám fotografie líbily. Pokud bude zájem, tak fotografie rozdělím podle typů aut a příští příspěvek by se mohl jmenovat Cartier Style et Luxe 2006.
Expozice Cartier Style et Luxe FOS 2006 Můj blog
9 Responses to Goodwood 2006
[1]
4. 11. 2006 v 17:09Ricardo
Elemente5, nádhera. Bezvadná akce, bezvadné fotky a taky bezvadný komentář. Jestli jsem někdy uvažoval o tom, že bych na Goodwood měl zajet, tak teď jsi mě definitivně nakazil. PS: na další fotky se už těším 😉
[2]
4. 11. 2006 v 19:05GTI
Krása krás… Elemente5… krásnej článek, krásné snímky. Velké BRAVO.
Tedy ta TATRA… to dojme. Fórek u BMW :-))
[3]
4. 11. 2006 v 19:41element5 = 5thelement
Ricardo: Díky za pochvalu. Návštěvu Goodwoodu mohu jen a jen doporučit, ale co by se ode mě dalo čekat, že?
[4]
4. 11. 2006 v 19:43element5 = 5thelement
GTI: Děkuji pane. Nebyla tam jen Tatra, ale i Škoda Monte-Carlo Coupé z roku 1937. Tu bohužel vyfocenou nemám a to z hloupého důvodu, že jsem si jí na expozici vůbec nevšiml.
[5]
4. 11. 2006 v 20:00GTI
🙂 Stane se. Moc pěkně jsi to pojal… Ten článek má velkej švih… a dokonale je to doplněné stylovými fotografiemi… moc se ti to povedlo.
[6]
4. 11. 2006 v 23:25Ricardo
5th Elemente, opravdu nejlepší fotoreportáž co tu kdy byla. Jak to že ksakru není na titulní stránce?
[7]
29. 11. 2006 v 13:04Sleeper
Fotky ok, ale Richard Arnoux? To snad ne…..
[8]
4. 12. 2006 v 10:52element5
😮 … opraveno. Fakt nevím na co jsem myslel, ale je dobré, že to alespoň někdo čte.
[9]
17. 1. 2007 v 14:10richardik
Někde jsem četl, že nikdo nenabízí zájezdy do Goodwoodu. Objevil jsem cestovku, která letos pořádá zájezd na Revival – odkaz je tady: http://www.protravel.cz/cesky/zajezdy-pro-kolektivy.php?zeme=1-velka-britanie&destinace=75-goodwood-revival&aktual=27
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.