-
Hot hatch na hraní?
Už dlouho přemýšlím nad tím, že bych si koupil nějaký malý hothatch na hraní. Jak se blíží kulatiny, přemýšlím nad tím víc. Když jsem byl mladý, tedy se sotva zaschlým řidičákem začátkem 90tých let, snil jsem o P205 GTI,Golfu II GTi a Opelu Kadett GSi – v té době pro mě naprosto nedostupných – max. jako plakát na zdi. Postupem času, přes první obyčejná auta jako byl Favorit, Clio 1G jsem se dostal konečně k Astře F GSi a Escortu XR3i. Jenže dorazila rodinka a už tu byly kombíky a MPV, tedy auta na hraní ne úplně vhodná.
No a čas právě dozrává na víkendové hraní se starším Hot hachem, prostě něco v čem se bude člověk „hrabat“ a pak se pěkně povozí. Nejraději mám malé hatchbacky se silným motorem a nejlépe v originálním vzhledu. Nechci kus napadený garážovým tunerem 🙂
No a tak hledám, co by přicházelo v úvahu. Kritéria jsou jednoduchá, auto evropské výroby někde mezi lety 1995-2005, benzin s výkonen 130-170k, cena kolem 100tis, B nebo C třída. Tak se poslední dobou probírám Tipcars, Mobile.de a Autoscout atd. Prozatímní výběr je asi takovýto:BMW E46 325Ti Compact
Ford Escort RS2000, Fiesta ST150, Focus ST170
Peugeot 206 GTi/306 S16
Renault Clio Sport
Seat Ibiza Cupra 2G
Volkswagen Golf GTi 3/4GNo výběr je to pestrý a ještě mě to potrvá jej prosít. Nejradši bych samozřejmě ikonický P205 GTI, který v dobrém stavu už atakuje cenu cca 10tis EUR (a jáho mohl mít za 90tis Kč před cca 15ti lety)…
Co vy na to?
Omezení výkonu auta pro mladé řidiče? Jak jsem byl přesazen do Fordu…
24 Responses to Hot hatch na hraní?
[1]
22. 7. 2014 v 16:21webpaja
…tak pokud si rád pohraješ asi hned první volba je výtečná…ne? 🙂
[2]
22. 7. 2014 v 16:23iudex
Predovšetkým si treba urobiť radosť, život je krátky a v 60ke už asi nebude chuť trepať sa do tesných športových sedadiel položených nízko nad zemou.
Výber máš zaujímavý, ja by som uvažoval napr. o Fieste ST: 150k dvojliter je na takto malé auto pekná porcia výkonu, naviac u jazdenky je výhoda klasická atmosféra, u ktorej je predpoklad, že aj s vyšším nájazdom bude v dobrom stave. FieSTa stále vyzerá dobre, predsalen je to o generáciu novšie auto, ako jednotkový Focus ST170 (ktorých je navyše poriedko).
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ford-fiesta-2-0-st-hannover/195711025.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=19&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=146&maxPowerAsArray=KW&maxPrice=4000&negativeFeatures=EXPORT&noec=1
Ešte by som uvažoval o trojkovom kompakte, tých bolo aj u nás dosť a v Nemecku sú ich mraky, radový šesťvalec má svoje čaro, akurát za tú cenu sú to viac ojazdené/staršie autá:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-323ti-compact-fellbach/196419152.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C56%2C78%2C72&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=146&maxPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=1996-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&minPrice=3000&maxPrice=4000&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=150000&minCubicCapacity=2000&maxCubicCapacity=2600&noec=1
[3]
22. 7. 2014 v 16:49ericn
JJ tímhle směrem se ubírám – je to o tom udělat si prostě radost za rozumný peníze. Jak Compact e36/e46, tak Fiesta ST, případně Focus ST jsou asi to, co by mě lákalo. Nicméně P306 S16 má 6ti kvalt a 120kW, což také není k zahození 🙂
[4]
22. 7. 2014 v 18:19rohYpnol
Co třeba Civic 7G Type-R? Cenově možná trochu nad limit, v ČR problém sehnat. Ale z dovozu by to mohlo vypadat nadějněji.
[5]
22. 7. 2014 v 18:21rohYpnol
i když tedy není evropské výroby 😉
[6]
22. 7. 2014 v 18:25Provocateur
Mám zkušenost jen s Focusem ST170. Byl to můj první HH, naprosto bez problémů (i na fórech se neřešili žádné závady). Má taky 6ti kvalt a pár kW navíc…
Jak psal Iudex, rozhodně bych bral z ojetin atmosféru.
[7]
22. 7. 2014 v 19:22ericn
Provocateur: jj Focus je určitě fajn, jezdim s 3G v současné době (recenze bude), 1G se mi líbila vždy a ST vypadá skvěle, jen bych pro ni musel do Němec. Pokud je tu v CZ, tak většinou slušně zbastlená 🙂
rohYpnol: Se Civicem máš asi pravdu, ale já mám radší ty evropský kousky. Není to špatná volba, ale než 7G by byla zajímavější 6G s motorem 1.6 118kW, nic proti 147kW v Type -R.
[8]
22. 7. 2014 v 22:24super7
Hezké starosti ;o)! Děti máš odrostlé? Takže jízda v 1-2 lidech?
Já bych asi volil ten 325ti E46 – podvozkově výborný kompromis
mezi komfortem a zábavou, atmosferický motor a dá se najít i se
6-kvaltem. Ale bojím se, že za 100.000,- moc velkého krasavce
nepořídíš..
Každopádně držím palce ;o!
[9]
23. 7. 2014 v 06:47ericn
No upřímně, beru to jako koníček a těch 100k je taková rozumná hranice. Stejně to bude víc, jelikož u takovýho auta je vždy něco, co se musí hned vyměnit nebo předělat 🙂
[10]
23. 7. 2014 v 08:28GTI
Z horního výběru je to jasné jak facka v garáži – bavorák (ještě v sobě mám pocit, když jsem ho spatřil poprvé). Garážově vzato je to solitér – nejde o čistokrevný hothatch – a dá se předpokládat, že ho vlastnil už přeci jen trochu vyspělý řidič, a mohl by být v dobrém stavu. Jízdně je to (konkurenčně) též jasné. Z mainstreamového výběru neberu nic. To už bych spíše doporučil nové POLO GTI na leasing. Totiž sehnat zachovalý hothatch v předmětném stáří (15 – 20 let) je v podstatě nadlidský výkon: Auta budou rozlámaná jak dobře vyskákaná postel…
P.S. čemu říkáš „kulatiny“? To je oč tu běží. Nad „pade“ to chce nějaké to geteičko s… vyšším posazem 😉
[11]
23. 7. 2014 v 10:28ericn
No GTI, tak starý ještě nejsem, ale 4 křížky se celkem blíží. Jo, máš pravdu s tím stavem auta po 15 letech, nicméně s tím se počítá, že nebude jak z fabriky. Nový auto nechci – to kupuji domu pro rodinu. Tohle je na hraní, jen pro mě na víkend, abych se v tom mohl i sem tam sám porýpat a pohrát si. Tj starší hothach na vyblbnutí stačí 🙂
Pokud bych chtěl nový auto na hraní, půjdu do P208GTI. Je to parádní kousek, měl jsem ho na den půjčený a jako předváděčka jde za cca 450tis. Polo není špatný, ale tak nějak na mě moc sterilní a 7DSG mě neláká.
[12]
24. 7. 2014 v 13:00MariAchi
Auto pro zábavu = vyřadil bych předokolky, byť s některými je opravdu zábava.
BMW 325ti s SMG má jeden zdejší uživatel, snad se ti ozve, protože zrovna to jeho auto stojí za každou kačku, kterou za něj bude chtít.
Nebýt té štěrbiny na videokazetu v zádi, už by mi říkalo pane 🙂
[13]
24. 7. 2014 v 13:06MariAchi
Ještě k Peugeotu 306 S16 – dělo….ale jen pokud jedeš na okruhu, kde není stoupání.
Projel jsem ho kdysi na ČHS a dvoulitr svůj stín nepřekročí, pokud jedeš do kopečka, výkon prostě chybí, byť zbytek auta je podstatně famóznější, než slibuje jeho naprosto nenápadný vzhled.
[14]
25. 7. 2014 v 09:25genie
Hmmm… pokud mohu přidat něco málo do diskuse, řešil jsem podobnou situaci cca před půl rokem 🙂 Auto, které mě bude bavit, nepotřebuju užitnou hodnotu.
Koupil jsem za cca 150k Mini Cooper S, 2005. Věty že s předokolkou nemůže být zábava bych opravdu škrtnul, protože takový člověk buď nikdy zábavnou předokolku neměl nebo má exotické představy o zábavě. Shodou okolností zadokolku se skoro 300k mám na denní ježdění (335d E92 kupé), ale to Mini prostě udělá úsměv na tváři více.
Nezavrhoval bych i tuto volbu, 125kW s kompresorem působí nádherně živě, čtvercový podvozek je famózně hravý a pokud se přeneseš přes spotřebu (10 když jedeš slušně – 18 když si hraješ), neni nic, co by ti mělo chybět.
[15]
25. 7. 2014 v 09:43ericn
Genie: díky za tip, už mi to taky napadlo, Mini Cooper S je super auto. Měl jsem možnost jezdit s 1G se všemi modely na okruhu v sosnové a paráda. Nicméně jsou ještě docela dost drahý. Za slušný Cooper S je to min 150tis Kč, tj mimo limit co jsem si stanovil – no možná to ještě přehodnotím 🙂
[16]
25. 7. 2014 v 10:03genie
Ericn: Njn, znáš to … 🙂 Já právě taky začínal u FoFo ST170, protože přítelkyně ma prvogenerační Focus 2.0 a to auto mě baví i po 15 letech… jenže ST170 ve stavu jaký požaduju (originál kola, xenony, Recara) je taky minimálně stovka… tak jsem navyšoval rozpočet a skončil s eSkem. Navíc Mini dle mého designově nestárne, jako bonus s ním chce jezdit i polovička tak najde užití 🙂 Pokud bys byl někde z Moravy, přijeď, svez se 🙂
[17]
25. 7. 2014 v 10:12ericn
Genie: díky za nabídku 🙂 Jinak chápu. Myslím, že dopadnu stejně s těma penězma. Najít ST170 ve slušným stavu, to je jak hledat jehlu v kupce sena. Možná i Fiesta ST150 by nebyla k zahození. Jinak já teď jezdim ve FoFo 3G 1.6TDCi Kombi jako pracovní auto 🙂
[18]
26. 7. 2014 v 18:33Emel
E46 Compact mě tedy vzhledově moc neuchvátil… a SMG mi taky k srdci nepřirostla (ale o té ty nepíšeš). Přesto… jako auto pro zábavu z uvedených jednoznačně to BMW, už pohon na zadek je dostatečný důvod.
[19]
27. 7. 2014 v 11:05ericn
Emel: jj ten vzhled chápu, ale me nevadí. SMG mě nezajímá, rád kvedlám 🙂
[20]
29. 7. 2014 v 06:47simon_sez
No vzhladovo je ten Compact … a pritom staci siahnut po verzii Coupe, a je to uplne ina kava…
Inac to BMWcko mi do toho vyberu vobec nepasuje, myslim ze aj servisne naklady budu ine ako pri tych ostatnych FWD.
Z toho vyberu sa mi najviac pozdava to Clio, a pridal by som Saxo VTS.
[21]
29. 7. 2014 v 19:02ericn
simon: Asi takhle, mám rád Hatche, tj coupe asi nehrozí, zvlášt ne provařená e46Coupé. Compact e46 sice neni nejkrásnější auto, ale má svoje charisma a do výčtu hothachů verze 325Ti určitě patří a zábava s ním bude, ikdyž bude servis dražší.
Jinak Saxo VTS/P106 S16 by za to taky stáli, ale v CZ se jich vyskytuje dost málo a většinou jsou hoooodně otuzený,bohužel. Ještě by byla varianta v Citroenu C2 VTS – je tak za 80tis a vcelku je to moderní auto 🙂
[22]
30. 7. 2014 v 14:57super7
simone, výhoda je, že sedíš vevnitř a tam je to kabina E46 – a na co koukají ostatní, to ti nemusí dělat vrásky ;o)
já mít tohle dilema a volnou 3. garáž, tak jdu do 325ti s 6° manuálem
[23]
31. 7. 2014 v 11:18simon_sez
ale nejako k tomu autu prist musis, ked chces nastupit 🙂
[24]
2. 8. 2014 v 09:57GeekStar
Nejlepší z horního výběru je jednoznačně ten Compact, ale pokud jsi drobnější postavy, zkus se schválně prolétnout tím Cliem, je s ním taky dost sranda, pokud se do něj jeden vejde.
Komentáře nejsou povoleny.