• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > famous bmw  > BMW 850i – Rande s legendou

  • BMW 850i – Rande s legendou

    BMW Publikováno: 23. 3. 2009

    BMW 850i - Rande s legendou

    Přidávám další článek z tvorby pro Autofun Extra, tedy FamousBMW

    Nástupce populární šestkové řady na sebe nenechal dlouho čekat a prakticky bok po boku s ukončením výroby šestky se představila nová řada – řada 8. I když se jednalo o přímého následníka, již z jiného názvu lze poznat, že tentokrát se BMW rozhodlo dobýt trh sportovních vozů trochu jiným stylem.

    Zatímco E24 byla typickým grand turismo vozem, E31 se tváří spíše jako supersport. Ne nadarmo se jí říkalo německé Ferrari. Představena byla v září 1989 ve Frankfurtu. Nejslabším modelem byl typ 830i s výkonem 215koní, ten se ovšem vyrobil v pouhých 18 exemplářích a veřejnost jeho přítomnost většinou ani nezaznamenala. Za základní model je tedy třeba brát spíše model 840Ci s osmiválcovým motorem s objemem 4.0 litru a velmi slušným výkonem 286 koní. O stupínek výš stál model 850i s 5litrovým dvanáctiválcem a s 300 koňmi pod kapotou. Druhý nejvýkonnější motor dostala 850Ci, která měla zvýšený objem na 5.4 litru a disponovala 326koňskými silami. Na absolutním vrcholu modelové řady 8 pak vyčníval typ 850CSi. Jeho dvanáctiválec s 5.6 litry měl výkon 380 koní!! S tímhle motorem pak mohla osmička soupeřit s většinou tehdejších supersportů. Narozdíl od nich ale poskytovala své posádce komfort srovnatelný s luxusní limuzínou.

    Nicméně realita ukázala, že i BMW se může zmýlit. Vůz natolik složitý a komplikovaný, že ani automobilka nedokázala přesně určit, čím mělo být. Příliš těžké, měkké a luxusní auto nedosahovalo sportovních vlastností tehdejších rivalů a naopak stísněná kabina nenabízela komfort jako konkurenti třídy GT. Řada 8 tedy trpěla značnou schizofrenií.  Po témeř jedné desítce let od ukončení výroby jsme měli možnost toto kupé vyzkoušet na vlastní kůži!

    Osmička se mi vždy líbila, bohužel až dosud jsem ji neměl možnost vidět živě a detailně. Při prohlížení fotografií, kde pózovala se mi občas zdála neodolatelná a občas obludná. To u BMW není nic neobvyklého, automobily této značky jsou citlivé na správně zvolené barevné kombinace a lité kola. Byl jsem tedy velmi zvědavý, jak na mě zapůsobí tváří v tvář a nezastírám, že už jsem projížděl německé automobilové prodejní servery s velkým zájmem o tento model mnichovské značky. Co myslíte, přesvědčilo mě živé setkáni, nebo odradilo? To se dozvíte během okamžiku.

    Celý nedočkavý stojím v průmyslovém centru Zlína, v hlavě mi běží myšlenky a pochybnosti, když v tom uslyším hluboký rachot, který se nese ospalým Zlínem, záblesk na konci bulváru, spoluobčané se postupně zastavují a vykrucují si krky… Aha, 8er se blíží, přikrčená široká placka, naštvaný výraz a hluboký frkot. Na přídi zahlížím honosný nápis Alpina… A tady se mé první setkání s fotomodelkou stává jedinečným. Tato osma totiž nese kit Alpina B12 5.0…

    Ihned zajíždíme na místo, kde proběhne focení a já si auto pořádně prohlížím. Dokonalost! Nádhera! Skvost! Exotika!… Superlativy bych mohl vyjmenovávat do té doby než by mi došla slovní zásoba. Proboha, osmička a ještě v Alpině! Dochází Vám to? Ha? První rande jako z románu pro ženy. Stlying od Alpiny znamenal jiný přední nárazník s klasickou “lopatou,” zadní nárazník z CSI a klasické polepy boků auta. Tmavě modrá barva, která je mou nejoblíbenější a sluší snad každému vozu nejvíce mě jen dovedla do motoristické extáze. Pořizuju fotografie, osma mi je skvělou modelkou a já si uvědomuji o kolik je v reálu hezčí než na jakékoli fotografii, kterou jsem kdy viděl a nepopírám, že za to může zejména Alpina styling. Interier tohoto kousku je vyveden v šedé kůži s dřevěným dekorem a světlou palubní deskou, což přispívá k celkovému prosvětlení vnitřku a zejmena daleko luxusnějšímu dojmu než klasická černo-černá kombinace interiéru.  Středový panel je nakloněný směrem k řidiči (jak od toho BMW mohlo upustit!) a  sdílí několik ovládacích panelů s řadou E34. Tento kus byl vyroben v roce 1991 a i přes svůj věk je interiér zachovalý a má ten typický  poctivý vzhled luxusních interiérů tehdejší doby. Nejvíce však miluji design opěrek hlavy, ktere jsou upevněny  jen  z vnější srany a přidávají tak na celkovém sci-fi vzhledu vozu. Dále již neodolávám a nastupuji dovnitř…

    Po usednutí do ergonomických sedaček, které Vás nádherně obejmou, zjistíte, jak nízko nad zemí jste uvězněni. Při pohledu na zadní sedačky je každému jasné, že jsou určeny pro situaci nejvyšší nouze (no, popravdě tam jsou pouze pro parádu, ani dítě bych do nich neposadil). A rozhodně se nenechte zmást velikostí vozu, protože interiér opravdu není nijak zvlášt prostorný a při mé výšce 188 cm jsem mezi svou hlavu a strop tak tak vložil prst a to jsem neseděl ve vzpřímené poloze. Na proces startování se ovšem musíte řádně připravit! Nejde tak ani o samotný proces, ale o to co přijde po něm. Ta neskutečná aura se slovy ani nedá vyjádřit, to se musí prožít. Jedná se o něco zcela nezaměnitelného. Onen probuzený hluboký zvuk jako by sám říkal, jak vážně to myslí. Při výjezdu z nadzemního parkoviště se přesvědčuji o tom, že to není zrovna nejpraktičtější auto a jeho světlá výška si moc nerozumí se zpomalovacími retardéry.

    S výkonem motoru je to stejné jako u jiných BMW, musí se na něj lehce přitlačit, aby fungoval tak, jak nejlépe umí. V horním spektru otáček vůz disponuje slušným zátahem a ještě lepším zvukovým projevem. Zároveň mě překvapuje kultivovanost jízdy, když se rozhodnete jezdit předpisově. V nízkých otáčkách a rychlostech navíc s automatickou převodovkou vůbec nevnímáte, že jedete ve sportovní bestii. Motor si tiše přede a bublá do výfuků, převodovka řadí sametově a vy si vychutnáváte projížďku po bulvárech a pohledy udivených chodců. Když pak prošlápnete plyn tak věřte, že vykouzlíte úsměv na tváři všech přihlížejících. Musím se však přiznat, že výkon vozu mě trošičku zklamal, papírových 304 koní z pětilitrového dvanáctiválce slibuje velký zážitek, ale skutečnost není až tak horká. Ano, vůz zrychluje velmi svižně, ve vysokých otáčkách už pak opravdu zuřivě, ale stále máte pocit jisté těžkopádnosti a uhlazenosti. Největší vliv na tom má váha téměř dvě tuny a také automatická převodovka. Je sice pravda, že na silnici v běžném provozu mnoho vykonějších aut nepotkáte a třeba na dálnici je pružné zrychlení dostačující k deklasování velké většiny provozu, ale pocitu poddimenzovanosti vozu se prostě nezbavíte. Z klidu na 100 km/hod se s manuálem dostane za 6,8 sekundy (7,4 s atomatem), což není na über kupé nejlepší výsledek.

    Sportovnost na silnici podle prohlášení BMW nebyla prioritní. Zato komfort až čtyřčlenné posádky, jejich bezpečí, výkon a hlavně exkluzivita ano. A jelikož se za celých deset let prodalo pouze 30 621 kusů veškerých modelů řady E31, se cíl o exkluzivitě podařilo naplnit. Nicméně pravou sportovnost nabízí až vrcholná verze CSi a komfort čtyřčlenné posádky je pouhou marketingovou návnadou. V současné době je tento vůz velmi zajímavým a taktéž nemálo působivým. Jeho cena se na německém trhu většinou pohybuje od 4 tisíc Eur výše za vysloužilé kousky, dobrou osmičku pořídíte minimálně za 10.000 eur. Modely CSi se prodávají od 25.000 a končí až na 60.000 Eur.

    Na začátku článku jsem se zmiňoval o svém zájmu o tento vůz a o jeho pořízení, které jsem podmínil živým setkáním s objektem touhy. Pochopení smyslu existence řady osm není až tak těžké, jak se může zdát. V prvé řadě vždy šlo o exkluzivitu, papírový výkon, luxus, image a to vše okořeněno špetkou sportovnosti. Toto jsou kriteria, které auto striktně plní a ikdyž si myslíte, že exhibicionismus Vám není blízký, tak v tomto voze se budete nejlépe cítit na městských bulvárech. A ano. To auto chci!

    FamousBMW.autofun.cz

    11

    4

    51

    6

    7

    111

    12

    16

    17

    15

    20

    22

    Ondřej Daňa

    OndrejD se představuje:

    http://famousbmw.autofun.cz
    Zobrazit všechny příspěvky, jejichž autorem je OndrejD →

Opět za volantem závodní 1er a tentokrát s videem :) Jaké to je řídit závodní speciál?

2 Responses to BMW 850i – Rande s legendou

  • [1]

    23. 3. 2009 v 8.29T613

    foto T613

    Pro mne nejkrásnější BMW jaké kdy bylo vyrobeno.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    23. 3. 2009 v 9.28jurajos

    Osmička bola a je famózne auto. Pamätám sa keď som ešte ako školák niekedy v 90-tom zistil, že jedna zelená 850 je už aj u nás v meste. Tak som sa vybral a systematicky prečesával ulice v nádeji že na ňu narazím. Šťastie stálo na mojej strane a ja ako obarení som ju skúmal centimeter po centimetri. Ano, ano…niečo ako prvý sex. Nezabudnuťeľný zážitok…ale na tú osmu spomínam asi radšej. 😀
    P.S.:tie Alpina disky sú na nej famózne. A Zlín je občas neskutočne fotogenický. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

famous bmw

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Březen 20092 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura