• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > gti.blog.auto.cz  > 301 LEV V ROUŠE BERÁNČÍM (EUROTEST)

  • 301 LEV V ROUŠE BERÁNČÍM (EUROTEST)

    Publikováno: 20. 11. 2012

    Světlehnědé tesilky z fundusu, galoše po dědovi,  bílou dederonku z frcu a šusťák v barvě dehtu. Jasně, bez  hodinek avšak s ležérním  úsměvem číslo 911 beru útokem výběh z něhož  se na mně pod vedením čarokrásné principálky s opravdu hlubokýma očima  kření tři sta jeden lev.  Peugeoťácký lev. Už za plotem je ale jasné, že za šaška tu tentokráte zásluhou dresu budu já, nikoliv auto.

    Vstoupil jsem  do světa eurolowendu. Vstoupil jsem do světa programového eurolowendu. Akcentuji tuto skutečnost, aby mě nějaký prostší diskusní jedinec nenařknul z povýšeneckého postoje. Tedy opakuji – rok 2012 je z pohledu evropských garáží rokem zlomu. Automobilky, které se dosud úporně předháněly v nejsofistikovanější technice, v měkkosti materiálů kabin se zastavily a  vzaly do hrsti všechen svůj um,  aby nám nečekaně naservírovaly vrchovatou porci opravdu zajímavých aut, aut   z levných, tak trochu ořezaných krajin.

    A tedy toto nechť je vnímáno navážno – nikoliv snad automobilka co se horko těžko drží nad lowendovou vodou, nýbrž kvalitní evropský výrobce, který (jen) rozšiřuje své jakostní modelové portfolio. Jako  kdyby výrobci věděli, co my zatím nechceme ani tušit. Ano, lépe už opravdu (v garáži) bylo… Podívejme se tedy na to, jak lépe v budoucích garážích bude.

    Třistajednička je naživo nečekaně vizuálně zdrženlivá, v designu jednoduchá.  Nenadchne, neurazí avšak místy (zřetelně na přídi) karoserií probleskuje pověstný francouzský šmrnc. Je však velmi  umírněný.  Auto pocitově šedne zásluhou smutnějšího profilu, zejména tvar bočních oken (zakončení zadního bočního) to není nic, na co jsme dosud od francouzských výrobců zvyklí.  Přesto je  třistajednička v živém dojmu důstojným (menším) autem.

    Kufr prostorný. Velký úhel otevřených dveří mi umožní rychlé a pohodlné  usednutí. Také zde je vše umírněné, avšak elegantní, vyvážené. Výhrad nemám ani k ergonomii, ani k vnitřnímu prostoru. Za sebou odvezu i baskeťáka. Opravdu.  Výhled bez kazu,  nakopnu jednašestku v benzínu (115 koní)  a hladce odpálím. Výborný volant s pěkným věncem, výborné brzdy s parádně dávkovaným účinkem, nebavorácká jednašestka sympaticky zatahuje, registruji úsporu tlumících materiálů, motor je poslechově mírně do drsna, avšak neobtěžuje. Jednoznačnou trefou je naladění podvozku, je znát, že vrcholného jízdního komfortu v rámci třídy bylo dosaženo, auto neplave, je velmi jisté, přesto se přes nerovnosti přenáší se znatelnou porcí grácie, lehkosti. Nic netluče, jsem spokojen.  Řadička má delší dráhu, ale v rámci francouzských zkušeností je to slušná, velmi slušná práce.

    Základ je za dvě stě dvacet vočí. Tohle tedy nejen přizemní, to doslova dojme.  Ano, toto je programový lowend, auto konfigurované více hlavou než srdcem, auto určené k masivní (důstojné) nebazarové motorizaci  i našich zemí.

    Konečně se nemohu nezmínit o národním duelu 301 x C-Elysée. Zde je evidentně  Peugeot tím, kdo dodal ideu, kdo dodal tvar. 301 je pohledově  znatelně  více Peugeotem, než C-Elysée Citroenem.  Ale tohle samozřejmě platí například i v případě  obdobného firemního bratrství Rapid x Toledo.

    Závěr – BRAVO EUROLOWEND.

    Pozn.aut.: Velkorysý fotozdroj, AUTO.CZ

     

PROVOZOVATEL JAKO POLICEJNÍ SPARINGPARTNER GARÁŽOVÝ ANTAGONISMUS

28 Responses to 301 LEV V ROUŠE BERÁNČÍM (EUROTEST)

  • [1]

    20. 11. 2012 v 19:50c5III

    Až som sa musel 2x pozrieť či čítam blog správneho autora…neuveriteľne triezvy a pravdivy článok…palec hore

  • [2]

    20. 11. 2012 v 21:25matii

    foto matii

    Copy … to snad ani není GTi. 🙂

  • [3]

    20. 11. 2012 v 21:42automobilista

    tak jak jsi mi neopovedel na tridnost a odkaz kde najdu….. tak tady smekam klobouk – super clanek a jeste lepsi comment………. velmi precizni

  • [4]

    20. 11. 2012 v 22:08kyklop

    Klobuk dole za napisany text. Osobne som celkom rad, ze sa eu produkcii objavili vozidla s dorazom na pomer cena vs. hodnota, je to dost solidna alternativa k malym autam (ak potrebujes rodinne), alebo velmi dobra alternativa k bazaru 🙂

  • [5]

    21. 11. 2012 v 8:18iudex

    Tiež s miernym prekvapením zdvíham obočie. 😉 Každopádne ak to dám do kontextu k Tvojmu odporu proti „bazárovým kovbojom“, určitú názorovú konzistenciu možno nájsť a určite sa možno stotožniť s tým, že radšej funglovku Peugeot za 220t ako za tú istú cenu dvakrát stočený Passat.

  • [6]

    21. 11. 2012 v 9:14Dinar

    Smůla L.Vaverky (a jeho testu C-Elyseé) je, žes tu sepsal tenhle 301 testík, v pár odstavcích vše podstatné, ani nemusíme k pežotům a víme jaké to auto je a jaký je jeho smysl. Docela kontrast s tím nudně popisným způsobem testování, který je na auto.cz bohužel standardem poslední doby. 😉

  • [7]

    21. 11. 2012 v 9:56sgt

    foto sgt

    Tu sa dá povedať len jedno: Pokiaľ neuvidím, neuverím (že je autor GTI) 😉
    Asi sa budem musieť ísť na tieto dvojičky pozrieť, lebo taký optimizmus zatiaľ nezdieľam.

  • [8]

    21. 11. 2012 v 10:12Ondris

    Výborný text, díky.
    Na tuhle dvojci se dívám zatím dost skepticky, no možná názor přehodnotím.

  • [9]

    21. 11. 2012 v 12:41Tomik

    Jako vždy perfektní GTI! Narozdíl od některých zde, nejsem vůbec překvapen, jak si to napsal a už vůbec, že si to psal ty 😉 Palec nahoru

    Prosím dokáže někdo vysvětlit, proč základní objem kufru je na obrázku označen 506 dm3 a zároveň 640 l? Doufám, že o tom nás Peugeot nemá v úmyslu přesvědčit 😉

    http://www.autasport.cz/wp-content/uploads/2012/11/Peugeot.301.rozm%C4%9Bry2.jpg

  • [10]

    21. 11. 2012 v 12:41webpaja

    …a já ztratil zbytečných 5min pročítáním prémiovýho Lukáše…

    Když se ze zábavy stane práce… 😉

    (6) dokonale…

  • [11]

    21. 11. 2012 v 13:12michal

    [9] Zřejmě tam lze nacmrndat víc tekutého, než vyskládat tuhého 🙂

  • [12]

    21. 11. 2012 v 13:33dreede

    Palec hore, takéto kvalitné texty by nás tu mali obklopovať.

  • [13]

    21. 11. 2012 v 13:58Blue Sun

    [9] 506 dm3 by měl být objem kvádru, který tam jde vložit. 640 litrů pak i se všemi zakřiveními, prostory pod podlahou, atd…

  • [14]

    21. 11. 2012 v 15:24Tomik

    Děkuji chlapi za odpovědi. Jestli dobře chápu, tak do základního kufru jde nalejt i voda, zatímco do celýho sklopenýho auta jdou naskládat jen kostičky 😉

  • [15]

    21. 11. 2012 v 16:17iudex

    Pokiaľ si dobre pamätám, štandardná metodika VDA je podľa kociek s hranou 10 cm, t.j. objemom 10 dm3 (=1 liter). Je jasné, že tie kocky pri nejakom zakrivení kufra nechajú určitý priestor, ktorý sa nepočíta, ale môže byť v reále niekoľko desiatok litrov. Je to ale rozhodne objektívnejšie meranie a preto to väčšina rešpektuje, len Francúzi si občas uvádzajú ten svoj „tekutý“ spôsob merania. Práve pre túto metodiku môžu byť papierové údaje konkurentov v rovnakej triede dosť odlišné, pritom prax ukáže, že kufre sú prakticky rovnaké.

  • [16]

    21. 11. 2012 v 16:36Tomik

    Dobrá řeknu tedy na rovinu, co mě zaráží, než abych dostával stále stejná vysvětlení, která nepotřebuji, jelikož je znám.

    1) ten rozdíl je víc než 20%!
    2) pokud už to marketingově lowendovsky spatlám, tak to uvedu do všech obrázků

    Měla to být pouze postřeh ke kufrovému marketingu pro všežravce a ne nějaké dlouhé téma k diskuzi natož k vysvětlování 😉

  • [17]

    21. 11. 2012 v 18:20Ronault.

    GTI, zjisti, jestli to četl Vaverka, tady je kratší a lepší test, než napsal on. Dokonce jsi u toho použil i hlavu, on ji prostě nemá. Kritizuje auto, že je sedan… kritizuje ergonomii, ale ani netuší, co ergonomie je… tys to vystihl. Dnes palec nahoru.

  • [18]

    21. 11. 2012 v 19:53Blue Sun

    [16] Peugeot tenhle dvojí způsob uvádí odnepaměti. U mě třeba nepochopení téhle dvojí normy vedlo k tomu, že jsem zavrhl P206 ve verzi kombi jako zbytečnou. Uváděli totiž pouze 337 litrů objemu, ale v reálu má přes 420.
    Podívej se někdy na tvarování kufru průměrného sedanu a pochopíš. Je hodně nepravidelný a 20% rozdílu je běžné.

  • [19]

    21. 11. 2012 v 20:04jakubMG

    Vyborny text, skvele ohodnoceni ( v ramci low endu ) 301. Tresnickou by bylo srovnami s tridnim etalonem, v nasi zemi Rapidem.

    Videl jsem 301 nazivo, ale jen staticky. Pusobi proti Rapidu jako baroko vuci kubizmu, vevnitr zdobneji, nicmene stale mene prakticteji, nez liftback.

    Nabizi se zajimavy duel: zrejme technicky kvalitnejsi, lec spartansky a stridmy RAPID vs lichotici a prvoplanove luxusnejsi, ale s podmerecnou technikou postaveny 301.

    Kurz by mel byt 9:1 na 301. Proc? V tomto segmentu se nehraje na jizdni vlastnosti, vnitrni krasu, poctivou konstrukci…viz uspech Thalie.

    Presto v nasi kotline verim zvitezi 7:3 RAPID. Proc? Prakticnost liftbacku, dostupnost servisu, jednoznacna volba pro fleetove nakupy, a doufam, ze casem i zrealneni prodejni ceny zakladu (1.2 TSI, o trivalci nemluvme) a podobnost s VELMI vydareno Skodou Octavia III.

  • [20]

    21. 11. 2012 v 21:05já osobně

    a zase jsi mi táto skočil na špek….
    ach Bože… ale zjevně to, i po letech, pořád funguje.
    tak ať se sypou!!! proč taky ne, že?

  • [21]

    21. 11. 2012 v 21:59Bud

    Nádherně napsáno a skvěle popsáno. Navíc taky souhlasím, že 301 je víc P, než C-Elysée C. Jó psát se musí umět. Super.

  • [22]

    21. 11. 2012 v 22:05Frantizsekk

    Palec nahoru.

  • [23]

    21. 11. 2012 v 23:29Rysguf.

    foto Rysguf.

    Tak v tejto farbe vyzera P 301 vyborne, naozaj som prekvapeny co farba s autom urobi…
    http://nove-auta.autovia.sk/peugeot-308-301-active-1-6e-115k-zaruka-4-roky-1219136

  • [24]

    22. 11. 2012 v 0:42Navtech

    Ano… jednoduchý, i když stále stejný text zacílený, nebo spíše pochopitelný pro „intelektuální“ diskusní smetánku a najednou je z toho hlas lidu, nebo Lidlu? Kdyby stál passat 200 litrů, můžeme se samozřejmě přesunout na http://www.gti.cz
    U mě samozřejmě palec hore 🙂

  • [25]

    22. 11. 2012 v 10:07Lucie

    Až se červenám….ale děkuji!

  • [26]

    22. 11. 2012 v 19:44Emel

    Tohle se čte dobře. Trochu se mi nechce věřit té ódě na jízdní vlastnosti, vrcholný komfort a velmi jistá jízda jsou superlativy, které zatím beru s jistou rezervou… ale vše je zřejmě nazíráno optikou lowendu. Otázkou zůstává, s čím je tu Peugeot vlastně srovnáván..

    Rapid to bude mít těžké. Zůstává tu výhoda liftbacku, v tomto je Rapid více eurolowendem než 301, jenže cenový rozdíl je v tuto chvíli vzhledem k třídě smrtící. Ale tato sláma už tu byla vymlácena…

  • [27]

    22. 11. 2012 v 19:46Emel

    Navtech: no, cenu je nutné akcentovat vždy. Pokud by 301 stála 301.301, jistě by testerovo oko tak shovívavé nebylo… a totéž platí pro Passat, musí obhájit kvality až do výše své ceny.

  • [28]

    26. 11. 2012 v 0:29Navtech

    Emel: Text je stále stejný a vesměs vždy objektivní, reakce jsou, jaké jsou, mě přijdou pokrytecké. Jak je vidět „jinde“, dovolává se ten slabší nakonec toho nenáviděného.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

gti.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Listopad 20141 Příspěvek
  • Březen 20142 Posts
  • Leden 20141 Příspěvek
  • Prosinec 20131 Příspěvek
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Září 20131 Příspěvek
  • Červenec 20132 Posts
  • Červen 20132 Posts
  • Květen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Leden 20131 Příspěvek
  • Prosinec 20121 Příspěvek
  • Listopad 20124 Posts
  • Říjen 20122 Posts
  • Červenec 20121 Příspěvek
  • Červen 20123 Posts
  • Duben 20123 Posts
  • Listopad 20111 Příspěvek
  • Říjen 20111 Příspěvek
  • Září 20111 Příspěvek
  • Srpen 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20112 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura