-
Delta Machine
Mestom sa trúsia ľudia oblečení v čiernom. Podivne zasnený výraz, v tvári očakávanie a pohmkávanie si nejakej melódie. Jednotlivci sa spájajú do skupiniek, skupinky do davu a táto masa smeruje na jedno miesto: zimný štadión v Bratislave. Dnes tu totiž koncertuje Depeche Mode.
Vymeňme teda na chvíľu rýchle autá za „rýchlu módu“. Hudobnú rýchlu módu. Syntezátory spolu s gitarou, bicie s klávesami a show, akú dokážu spraviť iba Depeche Mode.
Po povinnom predskokanovi, ktorého meno si nik nezapamätá a pesničky len pretrpí, po nekonečnom čakaní pri príprave nástrojov konečne na pódium vybieha očakávaná pätica. David Gahan pritancuje k mikrofónu a masy šalejú. Už prvé pesničky z posledného albumu roztancujú publikum, ale to nie je ešte ono. Až keď začne čierna oslava (Black Celebration), sú pravoverní depešáci v nebi. Hity z kultových albumov z osemdesiatych ako Question of Time, Never Let Me Down Again, Policy of Truth zdvihnú ľudí zo stoličiek. Nesmrteľné Enjoy the Silence nechá Gahan odspievať publikum. Hity sa striedajú, od novšieho Precious sa cez Behind the Wheel, I Feeel You, Walking in My Shoes dostaneme až k Just Can´t Get Enough z úplne prvého albumu (Speak and Spell z roku 1981). Starým hitom sa dostáva i nového šatu, všetkými očakávaný Personal Jesus najprv odspievajú Dave s Martinom ako pomalú skladbu, až potom ju dajú v známej pôvodnej verzii. Je neuveriteľné, ako dokáže fungovať skupina, ktorá robila hity už pred 33 rokmi. Dave tancuje, skáče, spieva naplno a evidentne si užíva. Sako či povestná vesta letia preč a druhú polovicu odspieva napoly vyzlečený a spotený. Dnešný päťdesiatnik nestratil nič zo svojej energie a ide stále naplno, v ničom nezaostáva za legendárnym vystúpením v Pasadene v osemdesiatom ôsmom, pohráva sa s publikom, fanúšikovia sú celí jeho. Prekvapil však i Martin Gore, ktorý precítene odspieval tri songy sám, osviežujúco namiesto Gahana zaspieval sám Shake the Disease a publikum mu vytlieskalo namiesto syntezátora základný sample medzi „understand me“.
Skrátka už teraz sa dá povedať, že šlo o koncert roka. Páni v najlepších rokoch ukázali, že to stále vedia, idú naplno a právom sú na vrchole už tridsaťtri rokov.
Jarné okruhové impresie BMW na Slovensku zatvára predajne
40 Responses to Delta Machine
[1]
7. 2. 2014 v 9.54Dinar
Super! Jak vidno, užil sis to. 😉
Byl jsem loni na Slavii, Gore tam v rámci koncertu slavil narozeniny, bylo to dojemné a přitom našlapané. Moc dobré! Stejně jako loňská deska, docela jsem čučel, co z nich ještě umí vypadnout. 🙂
[2]
7. 2. 2014 v 11.30kuko
Metalisti zdravia Depešákov. Ja som bol naposledy v 2001 ale švagor je trošku posadnutý a chodí na všetky koncerty v okolí poctivo. Včera tam bol tiež a na pondelok sa chystá za nami aj do Prahy, dnes ráno som mu akurát vyzdvihoval lístky.
A bol samozrejme aj vlani, keď ako spomína Dinar Gorovi spievala celá Slávia Happy Birthday 🙂
[3]
7. 2. 2014 v 11.51GTI
Dobré čtení. A prvotřídní snímek, bravo 😉 Co se týká hudby, jsem (gereračně) zdrženlivý. Pamatuji totiž intenzivně tu dobu osmdesátých let a pamatuji tedy zdejší náruživce v černém oblečení. My rockeři jsme v té době jeli zeppelíny a nějaká popmusic s námi nemohla hnout. Hard-rock (Led Zepp, Sabbath, Deep, Heep) Art-rock (Pink, Yes, Camel) a samozřejmě hlavní kláda – JETHRO TULL. Do toho Dire Straits, Genesis a Asia 😉 a… PAVLOVS DOG a jejich skvostné LP – Pampered Menial z roku 1976. Píši ho na závěr – poslechni, abys věděl, odkud černí mesiáši čerpali ispirace… 😉
[4]
7. 2. 2014 v 11.59webpaja
Vybornej text! Famozni pocteni, presne vim co vystrida OST The Dark Knight Rises na ceste ze Ziliny 🙂
[5]
7. 2. 2014 v 12.17iudex
Díky hoši. Inak ja nie som nejaký skalopevný depešák, nechodil som v čiernom a toto bol môj prvý koncert DM. K ich hudbe som sa dostal oneskorene, hoci už v detstve, keď ako spomína kuko, sme sa delili na depešákov a metalistov, som deklaroval príslušenstvo k tým prvým. 😉
(3) GTI: snímka je práveže len výcvak mobilom, so zrkadlovkou by som neprešiel, ale aspoň má môj fotomobil aké také možnosti manuálneho nastavenia (korekcia expozície, ISO). Inak je mi jasné, že „depeš“ Ťa už minul, to je skôr hudba dnešných štyridsiatnikov. Mňa ako ročík 78 to už len okrajovo lízlo, vnímal som najmä albumy Violator a potom Songs of Faith and Devotion, avšak ten pravý „Depeš“ je pre mňa obdobie r. 84 až 90, vrcholiaci práve hitmi ako Enjoy the Silence, Policy of Truth a i.
[6]
7. 2. 2014 v 13.31Dinar
Teda já jsem vodkojenej rockem, díky tatínkovi a starším kamarádům, ale Depeš je moje puberta, bílá ponožka černá polobotka, kožený křivák, jen ty účesy jsme si nějak nemohli dovolit. :-)) A metalisti ve vaťácích s nasprejovaným logem Helloweenu na zádech a umaštěné zmijovce, ti nám byli pro smích. 😉
[7]
7. 2. 2014 v 14.50woody-alien
Super ! Mě jako ročník 72 zasáhli Depešáci plnou silou. Ale ani tehdy mě nelákal ten znak příslušnosti k davu. Vždycky jsem chtěl ďobat laskominky odevšad, s kámošema jsme sjížděli hned Black Celebration a hned zase Zeď, fóbie Roberta Smithe a následně geniální Electric od The Cult. Stáli jsme v Jungmance frontu na první Precedens nebo Stromboli a doma donekonečna brousili Master of Puppets od Metalliky. A to ani nemluvím o pankáčích, Dead Kennedys z kazety, Hrdinové nové fronty naživo….hezky si mi to připomněl. 😉
[8]
7. 2. 2014 v 14.51kuko
metalisti vs. depešáci sú sice rozdielne svety, ale aj pravoverní metláci alá nasprejované logo Helloween vždy velmi rešpektovali Depeche Mode (minimálne teda od polovice 80tých rokov, tie prvé albumy sú fakt nepočúvatelné 🙂 ) ako kapelu.
o tom svedčí napr. aj to, kolko albumov coververzí „depešu“ sa v metalovom vesmíre už vydalo a niektoré prerábky sú skutočné perly
u nás na malom meste za mojho detstva boli aj tak všetci metalisti, ktorí zároveň počúvali DM
[9]
7. 2. 2014 v 14.53kuko
[7]
na The Cult jsem byl pár let zpět když hráli v Praze. Já je teda znal už dlouho, ale manželka mi nechtěla při tom výkonu co podali věřit, že těm pánům je už přes padesát 🙂
[10]
7. 2. 2014 v 17.05GTI
A je to tady… 😀 Jak sáhneš depešákům na jejich modlu, se zlou se potážeš. Potvrzuje se jedná známá věc – co posloucháš plus mínus ve třinácti až osmnácti, to jde s tebou zpravidla celý život.
Depešáku, umíš ty si vůbec představit, co to bylo, když mi kámoš ve škole sdělil tu fantastickou novinu – “ zeppelíni maj novou desku, Plant tam na začátku dvakrát zaječí a pak to všichni prej neskutečně rozbalí.“ Snad patnáctá kopie na kotoučáku B4, scvaknuté obě rychlosti (4,9) což (zázrak) dodávalo nahrávkám neuvěřitelné výšky a z repráku ječí Plant první flák z trojky. Nebo… Posloucháš Pink Floyd – echoes pořád dokola, a kámoš přinese nové floydy… nějaká temná strana Měsíce… sedíš a víš že posloucháš desku století… Nebo… Yes, chodíš za publicistou Černým na jeho antidiskotéky, sedí na pódiu, gramofon a povídá o artrocku, pak nasadí přenosku a sálem na Strahově zurčí Yes opravdu na samém okraji útesu… Sakra nebo… Trojalbum Woodstock – Santana až na krev… Zejtra s kámošema jedeš nanovo – Nějaký Ozzy co má háro do půli zad, a nějací sabbati… prakticky zakázaná muzika – Iron Man. O jé, to byly doby… No anebo Fireball od párplů, to tedy byla událost! Pusť si to a garantuju ti, že si na depeš nevzpomeneš ani za hodinu. Nebo si pust od párplů Speed King. Sleze ti vobočí…
Depeche Mode? Neznám… 😉
[11]
7. 2. 2014 v 18.50Dinar
GTI: to se ti nějak motají dekády, všichni jsme sjížděli Zeppelíny, a všichni víme, že s výjimkou „Back in Black“ se všechno podstatné v rocku odehrálo do roku 75, ale když Depeche stoupali na vrchol, byl už Bonzo pár let v pánu a na rockové scéně mrtvo. Punk a poprock, to jsou osmdesátky lidí s ušima, popík tu byl i za Zeppelínů a metal je spíš pro prostší typy. 😉
[12]
7. 2. 2014 v 19.12woody-alien
Dinar: No dovol. 😀 Jak kterej metal…co Metallica (ranné punk-metalové třeštění s následným zřetelným vývojem album od alba), šílení prolínači stylů Anthrax, crossoveroví Faith No More, progresivci Voivod, Floatsam and Jetsam atd. Do jedné škatulky mohou metal dávat jen prostší typy. 😉
[13]
7. 2. 2014 v 19.47Dinar
woody: -))) no, dobře dobře, je to zjednodušení, ber to jen jako reakci na GTIho zjednodušený do Depeš kop, tohle není seriozní debata o muzice. 😉
[14]
7. 2. 2014 v 20.25GTI
Dinare, dekády se mi tedy nepletou, tys přehlédl mojí úvodní úvahu, že totiž rozhodné je, co posloucháš mezi 13i – 18i roky věku. A že ta muzika pak už s tebou jde celý život. Nekopu do depeš, je to smířlivý příZpěvek, tedy (uznávám) až na tu poslední větu 😉
P.S. Až přijdou depešmani s něčím zpola dobrým, jako je Speed King od párplů, možná si (zase po třiceti letech) koupím ty bílé ponožky 🙂
Nemohu jinak – Depeche Mode? Neznám… 😀 😉
Jinak samozřejmě ve vztahu k metalu souhlas… jednoduché akordy, jednoduché… uši.
[15]
7. 2. 2014 v 21.14woody-alien
Dinar: Jasně, ještě jsme nevytáhli ani novou vlnu – Joy Division, New Order, Ultravox, OMD a mraky dalších. 😉 GTI se plete, nejsou žádné jednoduché uši – jen uši zavřené nebo otevřené.
[16]
7. 2. 2014 v 21.27GTI
[15] Nic proti, rozumím tomu. Je to jen takové to garážové diskusní… žvýkání 😉
[17]
7. 2. 2014 v 21.57Dinar
GTI: hm, Speed King, z toho jsem teda nikdy na zadek nepadal, přijde mi, že Párplové chtěli udělat něco, co nakonec dopadlo jako High Way Star, akorát napoprvé se to moc nepovedlo, a byl z toho Speed King. Pro mně jsou Deep Purple hlavně Mashine Head a Japonsko. Z Depeche, doby o které mluvíme, poslechni třeba Useless, Barrel of a Gun nebo Home, jistě není to rock, ale kvalitní muzika ano. 😉
[18]
7. 2. 2014 v 22.18GTI
[17] Jo, je to dost dobrý. Mám dokonce tušáka, že komanči tu jednu jejich desku kdysi vydali.
[19]
7. 2. 2014 v 22.58Dinar
[18] Ano, Music for the Massses, je na tom Strange Love atp., ale ty písničky, co jsem výše napsal, jsou o deset let mladší, to už jsem byl velkej kluk v černých ponožkách a pořád se mi líbilo, co dělají, líbí dodnes a poslední LP je výborné, stále zrajou, a to je podle mně znakem muzikantství, Depeche Mode nebylo jen záležitostí stylu své doby. 😉
Ona se i dnes najde nová dobrá muzika, a je jedno jestli je ti patnáct nebo padesát, kvalita je kvalita, být to jak říkáš, tak se nám ani jednomu nemůže líbit třeba Billie Holiday, a já z ní mám vlhký voči poměrně často. 😉
[20]
7. 2. 2014 v 23.44GTI
[19] Jo, tak tu desku mám. A Jasně, Billie… byla bůh…
Nechtěl jsem tím nahoře vyjádřit to, že jinou muziku než v mládí člověk neposlouchá, chtěl jsem tím naopak vyjádřit, že muzika v mládí ti předurčí i náklonnost v budoucnu. Jde o to, že člověk se v pubertě stává vnímavější, citlivější a právě tehdy zpravidla začíná očarování z konkrétní muziky, která s tebou jde pak celý život (mám to tak například s Jethro Tull). A třeba tu zmíněnou Billie jsem samozřejmě našel až v dospělosti, ale vím, že kdyby mi ji kdysi někdo pustil, když mi bylo patnáct, též bych zjihnul už tehdy.
[21]
8. 2. 2014 v 8.01woody-alien
GTI: To souhlasím, v tom období teen-age se ti hudba zarývá do duše jak jehla do voskového válečku a zůstává tam „nahrána“. Ochuzuje se ale ten, kdo setrvává JEN u starých známých. Nejsem si jistý, jestli bych v patnácti jihnul nad Billie Holiday, zato dnes jsem rád, že rachot naftovýho čtyřválce v mém autě může kromě starých známých přehlušovat třeba i tohle. http://youtu.be/jpXvIA-UJs4 K čemuž jsem ostatně přišel na tvém blogu, ty Zepelíne. 😉
[22]
8. 2. 2014 v 9.19iudex
Rovnako súhlasím, že na hudbu, ktorú človek počúval v období puberty, sa nezabúda. Teenager je vtedy ako špongia, nasávajúca hudbu. Do tej 18ky sa hudobne nasýti a potom už ťažšie prijíma niečo iné. Plus je tu nespochybniteľný prvok nostalgie, lebo nejde len o hudbu samotnú, ale o to, že sa spája s významnými okamihmi v rámci dospievania. Komu k prvému bozku spieval Martin Gore jeho precítené Somebody, ten na tento song nikdy nedá dopustiť. Kto ho počul až v 30ke, je to preňho len ďalší z radu slaďákov a jemu možno pri tom prvom bozku hrali Pink Floyd Wish you were here.
[23]
8. 2. 2014 v 9.58GTI
[21] 😀 Jasně, souhlas.
[24]
8. 2. 2014 v 10.00GTI
[22] Přesně tak jsem to měl na mysli.
[25]
8. 2. 2014 v 11.52webpaja
Puberta nepuberta…jsou jen dva druhy hudby. Dobrá a špatná. Nejsem hranatej, abych se uchyloval k jednomu stylu nebo zamrz‘ jako teenager. Z dobrý hudby musí mrazit v zádech, to je pro mě jednoduchý poznávací znamení. V autě, který beru jako svůj komorní koncerní sál je z mýho pohledu jen hudba dobrá, depešáci jsou v ní samozřejmě taky, stejně jako spousta rocku (metaláci zapomněli na fantastický Blind guardian..!) a filmový muziky.
iudexovi každopádně díky za recenzi 🙂
[26]
8. 2. 2014 v 12.58woody-alien
webpaja: Tak to asi nemáš Ádův jednoduchej náhled. Aplikuj ho na hudbu a vystačíš si s jedním cédéčkem. 😀
PS: Napsal jsem atd., Blind Guardian jsem ale zmínit měl…jsou skvělí.
[27]
8. 2. 2014 v 13.15iudex
Ešte k DM: dnes vystupujú vo Viedni a pozajtra v Prahe, takže stále je šanca vidieť ich: http://www.depechemode.com/tour
[28]
8. 2. 2014 v 17.57pratel
Dobry koncert, bol som na nom (moj 10. celkovo). Treba ale povedat, ze nebol nicim vynimocny. DM (a inu elektronicku muziku) pocuvam cca od roku 1988 a som im verny dodnes. Netreba si vsak robit iluzie. Za 34 rokov sa z nich stali hudobni dinosauri, jedna z najvyznamnejsich kapiel v historii vobec, ale takisto megalomanska masina na peniaze.
Koncert bol povinna jazda, profesionalne odvedena praca, vsetko do posledneho detailu vopred naplanovane s obcasnymi silenymi usmevmi a gestami. Kazdopadne si ludia prisli na svoje, zabavili sa a koncert zanechal dobry dojem. Tak to bude aj vo Viedni, Prahe atd. Predvidatelne.
Zainteresovanejsi clovek si kazdopadne uvedomi, ze zo strany kapely to cele je a logicky musi byt trochu strojene a hrane. Odohrat v ramci turne 110 koncertov po celom svete, kazdy druhy den jeden, stale to iste dokola, hotel-koncert-lietadlo-hotel-koncert… a tvarit sa pri tom vsetkom happy, zvlast v ich veku, je jednoducho nemozne.
Vobec im to vsak nezazlievam, obdivujem ich, hoci to uz nie je take nekriticke ako pred 20 rokmi. Robia stale kvalitnu muziku a tesia tym najoddanejsich fanusikov na svete. A dufam, ze im to este par rokov vydrzi.
PS: pobavili ma tu uznanlive reakcie nemenovaneho, ktory svojho casu (nie tak davno) oznacoval depesakov za „teplakovych kovbojov”. Nazorova konzistencia ala Topper82, sorry vlastne KIAworld a jeho naj auta na svete Mercedesy, sorry teda HyundajoKie.
[29]
8. 2. 2014 v 18.51GTI
Musíš, pratelu, rozlišovat mezi černými tepláky fanoušků a mezi hudbou, resp. muzikanty. Nevím, kdo ti kdysi těmi tepláky na diskusi ťal do srdéčka, ale jestli něco, pak nikoiv hudba nýbrž právě ty černé tepláky dělá z 99% fanoušků „znalce“ hudby. Problémek hudby DP je v tom, že nemá mezigenerační přesah, je to jen generační výpověď pro mladé kluky a holky, kterým bylo kolem poloviny osmdesátých let kolem šetnácti. Je to samozřejmě historicky nezasloužené, ovšem měl bys vědět, že jsou tací, co v těch šestnácti holt o deset let dříve poslouchali aktuální desky Led Zeppelin. Příznivci depeche mode možná k těm zeppelínům časem došli též (pokud tedy na sobě zapracovali hudebně) ovšem cesta od LED ZEPPELIN k depeche mode… 😀 No dovol, to je snad vyloučeno ze své (hudební) podstaty… 😉
[30]
8. 2. 2014 v 19.54pratel
Bingo GTI! Vidim, ze si sa v tom prispevku nasiel. Dalsia diskusia o tom, ktora kapela je lepsia, by bola holy nezmysel. Kazdy mame to svoje.
Ale bohuzial v niektorych veciach si stale mimo. 99% fanusikov DM nerozumie hudbe?! DM nema medzigeneracny presah? Su tu 34 rokov bez prestavky (rozumej nikdy sa nerozpadli) na rozdiel od inych kapiel davajucich sa trapne neustale dokopy. Maju najvernejsiu fanusikovsku zakladnu tvorenu rocnikmi cca 1960-1995. Prvi fandovia chodia na koncerty pomaly so svojimi vnukmi. Odskoc si pozajtra do Prahy a uvidis tu generacnu pestrost.
Dlhorocna statistika vsetkeho okolo DM hovori za vsetko. DM pre fandov znamena aj urcity zivotny styl (obcas to az zavana sektou), k tomu patria samozrejme aj ine elektro kapely (Kraftwerk, OMD, Ultravox…), ale aj hocijaka ina dobra hudba.
Kazdopadne ale nemame najmensi dovod prechadzat od DM k nejakym Zeppelinom. Skus si pustit take Behind the wheel alebo World in my eyes a urcite to cele pochopis.
[31]
8. 2. 2014 v 20.46GTI
Oba se diskusně míjíme. Já píši o hudbě, ty nyní o… Behind The Wheel… Tomu ty říkáš hudba? 😀
P.S. Myslím, žes to tu všem dokonale osvětlil tím svým, cituji: „… k nejakym Zeppelinom“. Díky 😉
[32]
8. 2. 2014 v 21.01GTI
VAROVÁNÍ – Jak jsem na diskusi zjistil, jsou zde někteří muzikologové, kteří zatím nikdy (ač pravděpodobně již po pubertě) nešlyšeli rockovou muziku toho nejvyššího kalibru. Tak pozor, abys při poslechu následující pecky nepřebarvil své černé tepláky nahnědo…
https://www.youtube.com/watch?v=9Q7Vr3yQYWQ
BRAVO LED ZEPPELIN
[33]
8. 2. 2014 v 21.07pratel
Neni zac. Jo a este vyskusaj Stripped, Enjoy the silence, Black celebration alebo od Kraftwerk Das model, od Ultravox Vienna atd.
Neboj casom ta to chyti a budes to pocuvat denne 🙂 Čágo-bélo.
[34]
8. 2. 2014 v 21.31pratel
Čeče, mal by si sa trochu odbrzdit. Uz sa nepise rok 74. Dufam, ze ti na noc vymenili pleny. Na toto ich budes fakt potrebovat.
http://www.youtube.com/watch?v=u1xrNaTO1bI&feature=youtube_gdata_player
[35]
8. 2. 2014 v 22.14Dinar
pratel: „…k nejakym Zeppelinom“. Tím jsi to zabil, příteli, tahle věta znamená jediné, jsi hudební ignorant.
GTI: tady šlapeš vodu, hudební vývoj člověka není časová osa, dojít od DM k Zeppelinům nebo naopak, proč? Jedno nevylučuje druhé. Co má Oldfield společného s AC-DC? Nic a všechno – kvalitu! Zeppelíni mi masírovali uši od kolíbky, ale vůbec mi to nebránilo v tom, abych si v těch šestnácti opisoval texty Depeche Mode. A pokud jde o ty černé tepláky, to byl prostě postoj, vy jste měli v sedmdesátkách své máničkovství, my své křiváky a bílé ponožky. 😉
[36]
8. 2. 2014 v 22.36pratel
Dinar: nie, nie som hudobny ignorant. Led Zeppelin povazujem za hudobnych velikanov, ale chcel som tym arogantneho a povyseneckeho GTI-ho trafit rovno medzi oci.
Na druhej strane su pre mna Led Zeppelin v porovnani s Depeche Mode len „nejaka” kapela. Citom nerozkazes.
[37]
9. 2. 2014 v 0.06GTI
Dinare, no problemo. Vidíš ovšem, že není příznivec DM jako příznivec DM. Tvůj odkaz na muziku jsem ocenil. Kolega pratel se volako zasekl v čase, neb když jsem si pustil ty jeho odkazy, asi po dvaceti sekundách jsem vyprskl smíchy a musel jsem napsat co jsem musel napsat – jestli to opravdu považuje za hudbu… A samo, že to zabil tím nemotorným odkazem na Led-zep. Prostě – ostuda.
Jasně, my měli „háro“ a „zvonáče“ 🙂 jiné generace třeba tu černou barvu.
Trochu tenčí led (pro tvojí argumentaci) ovšem cítím tam, kde se jde na muzikantskou vortuozitu atd., tam už holt DM těžko protlačíš, Page je holt jenom jeden. Přesto nyní napíši tohle – nejde vždy o to, poslouchat jen ty nejlepší, a v tomhle světle tedy přínos depeche k modernímu elektropopu neupírám a v podstatě ctím.
[38]
9. 2. 2014 v 11.50pratel
Robis pokroky, zacinas vidiet svetlo na konci tunela a sklanas sa pred hudobnymi geniami. To je dobre, gratulujem. Poklonil sa im aj sam velky Johnny Cash a dalsi. Este sa tomu trochu venuj, neboj ten tunel raz skonci.
http://www.youtube.com/watch?v=TTg7NcucINc&fulldescription=1&gl=SK&hl=sk&guid=&client=mv-google&app=desktop&persist_app=1&guid=
http://www.youtube.com/watch?v=Xq428DZI-eg
[39]
9. 2. 2014 v 23.44pratel
Robis pokroky, zacinas vidiet svetlo na konci tunela a sklanas sa pred hudobnymi geniami. To je dobre, gratulujem. Poklonil sa im aj sam velky Johnny Cash a dalsi. Este sa tomu trochu venuj, neboj ten tunel raz skonci.
http://www.youtube.com/watch?v=TTg7NcucINc&fulldescription=1&gl=SK&hl=sk&guid=&client=mv-google&app=desktop&persist_app=1&guid=
[40]
10. 2. 2014 v 4.19webpaja
(38) Už bys‘ měl svůj tunel taky opustit… Udělej vlastní pokrok.;-)
Komentáře nejsou povoleny.