-
Motor Show Sydney – Část 1. – Úvod
Každoroční International Motor Show Sydney hraje mezi autosalony spíše druhou ligu, rozhodně se nemůže srovnávat se Ženevou, Detroitem nebo Paříží/Frankfurtem. Pokud bych měl tuto akci k něčemu přirovnat, byl by to asi mix mezi autosalonem v Brně a MMotion v Praze. Prostě světové premiéry se moc nekonají, maximálně tak dvě až tři (a to hlavně z domácích stájí – Holdenu a Fordu) a jde hlavně o show – proto nikdy nechybí Ferrari, Lambo atd. plus několik skutečně fajnových kousků. V roce 2005 to byl supervzácný Maybach Excelero a relativně vzácné Ferrari 575 Superamerica (i přes svou vzácnost ale tenhle kousek strávil víc než rok v místním showroomu a nikdo ho nechtěl). Rok 2006 jsem vynechal, ale letos už jsem zase tu.
Tentokrát patří mezi hlavní lákadla BMW koncept CS, Lancer EVO X, nové generace Mazdy 6, Audi A4 a Maserati Gran Turismo, Toyota LandCruiser 200, Gallardo Superleggera, Lexus LS 600hL a LX 570, Lotus Exige Sport 240, Lotus 2-Eleven atd… Původně se měly dostavit i Lamborghini Reventon, Ferrari 430 Scuderia a Bugatti Veyron Pur Sang, ale z nějakého neznámého důvodu se tu neobjevily. Lambo místo Reventonu dovezlo alespoň poslední nabízený kousek z edice Murcielago Versace. Světovou premiéru si odbyl těžkotonážní VW Touareg R50 a veřejnosti se taky poprvé představil zcela nový Hodlen Ute. Rozhodně stojí za zmínku také vstup Škody na australský trh. Zatím bude k dispozici pouze Octavia a Roomster, jestli se nabídka rozroste ukáže čas. Škodovácká expozice byla docela velkolepá a k vidění byl i (pro našince už značně profláknutý) koncept Yeti.
Návštěvníku bylo tentokrát opravdu dost a vyfotit pěknou fotku bez čumilů byl nadlidský úkol. Za celý den se mi to povedlo jen opravdu párkrát a o to víc mě naštvalo, když k večeru začaly davy odcházet a já tam zůstal skoro sám – s vybitými baterkami ve foťáku i kameře. Takže kvalitu (jak technickou tak uměleckou) fotek prosím omluvte, snažil jsem se. Taky bych chtěl poznamenat ještě jeden postřeh – pokud byste čekali, že návštěvníci budou sofistikovanější než v ČR a celá jejich účast nebude probíhat ve stylu „ber co je zadarmo“, bohužel byste se mýlili. Australani jsou totiž v tomhle ještě daleko horší než češi a to už je co říct. Celá plocha byl přeplněna 8-mi a více člennými rodinami s průměrnou váhou tak 120 kg, s kočárky, batohy a uřvanými ratolestmi, které berou co potkají a sedají si do každého odemčeného auta. V důsledku toho se reklamní materiály a brožury omezují pouze na nezbytné minimum a spousta aut je zamčených. I přesto jsem se nakonec dostal za volant pěkných kousků. No tak zpět k autům. Tady je pár obecných fotek. Nakonec mám materiálu víc, než jsem čekal, takže celou „reportáž“ rozdělím na 5 částí. Dnes je to jen takový úvod, zítra se rozepíšu o Holdenu, pozítří o Fordu, pak Lexus s Toyotou a nakonec to nejlepší – všechno ostatní.
P.S.: Natočil jsem i video, ale zrovna mám zkouškový, takže čas na nějaké to sestříhání nebude lehké najít, tak snad někdy jindy…
Motor Show Sydney – Část 2. – Holden London Eye
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.