-
Motor Show Sydney – Část 2. – Holden
Holden letos představil dvě významné novinky – nové Ute (něco mezi sedanem a pick-upem) a taky nové kombi na bázi svého nejvýznamnějšího modelu – Commodore. Kombi Sportwagon je zatím pouze konceptem, ale očekává se, že na jaře 2008 dorazí do showroomů s pouze minimálními změnami. O pohon se stará jako obvykle šestilitrový osmiválec, u konceptu upravený na spalování E85.
Co se Ute týče, nemá cenu se zdržovat u základních modelů a proto sem vkládám fotky nejbrutálnějšího modelu – HSV Maloo R8 (HSV je pro Holden něco jako AMG pro Mercedes). Pravděpodobně nejrychlejší ute na světě se chlubí šestilitrem V8 o výkonu 307 kW (417 k) a s krouťákem 550 N.m. Už minulá generace (o 10 kW slabší) byla zapsaná do Guinessovy knihy rekordů s dosažením rychlosti 271 km/h, takže to vypadá, že rekord se bude přepisovat znovu…
Další novinkou u HSV byl sedan Clubsport R8 postaven na bázi modelu GTS. HSV, sportovní divize Holenu, totiž tento rok slaví 20 let od svého založení a proto hned dvě novinky. Clubsport R8 se liší od základního GTS pár detaily (barva, sedadla, kola atd) a hlavně svou výjimečností – vyrobí se jich totiž jen sto. Motor je pak stejný jako u Maloo R8 – 6,0 V8 307 kW. Tady je pár obrázků HSV Clubsport R8…
…a „standardní“ HSV GTS:
Ještě stojí za zmínku jedna zajímavost – „náš“ evropský Opel Astra OPC se v Austrálii prodává jako HSV VXR. Loga Holdenu jsou sice všude, ale přímo na volantu je logo Opelu…
Motor Show Sydney – Část 3. – Ford Motor Show Sydney – Část 1. – Úvod
One Response to Motor Show Sydney – Část 2. – Holden
[1]
11. 12. 2007 v 3:55Humbert
Diky za zprostředkování pohledu z opačné strany. Nevíš, zda dělá Holden i LeftHandDrive varianty pro jiné trhy? Vím, že v UK se prodávají jako Vauxhall, ale to je RHD.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.