-
General Motors – nejrychleji rostoucí prodeje
General Motors v říjnu meziročně zaznamenal nárůst prodejů 21,6%. A to i přes výrazný pokles prodejů do firemních flotil. Prodeje soukromým osobám totiž vzrostly dokonce o 36%, u trucků o 52% (a to sem GM započítává i trucky/netrucky – podivné malé zrůdičky od Pontiacu a Buicku, kterým se vůbec nedařilo a skutečně čistokrevné trucky tak měly nárůst ještě podstatně vyšší!).
Prodeje nových aut v USA říjen 2006(2005)
General Motors 301,317 (257,622) +21,6%
Ford Motor Company 215,985(199,847) +8.1%
Toyota 189,011 (173,085) +13.6%
Chrysler Group 159,586(164,814) +1%
Honda 110,624(110,895) +3.7%
Poznámka: pokud se zamýšlíte nad tím, jaktože je pokles na 159 tisíc ze 165 u Chrysleru růstem o jednu procento, zde je odpověď: v procentním meziročním porovnání je u všech koncernů zakalkulováno, že říjen 2006 měl o jeden prodejní den méně než ten loňský. (25 versus 26)
A nyní se podívejme na úspěch GM o něco podrobněji.
Nejdříve podle značek (meziroční růst za říjen): SAAB +112%, GMC +66,2%, Saturn +24,3%, Buick +20,1%, Cadillac +18,9%, Chevrolet +17,5%, Pontiac +6,8%, Hummer +2,6%, Isuzu +1,4%.
Za růstem Buicku stojí jediný model: Lucerne. 6700 prodaných kusů oproti 1342 LeSabre a Park Avenue, které oba nahradil.
Full-size sedany
Chrysler 300: 10,518 / Dodge Charger: 8,619 / Toyota Avalon: 7,024 / Buick Lucerne: 6,700 / Ford Five Hundred: 6,010 / Ford Crown Victoria: 4,465 / Mercury Grand Marquis: 2,495 / Hyundai Azera: 1,911 / Mercury Montego: 1,508
Full-size sedany vždy společně s (mini)vany patřily k baštám koncernu Chrysler. Působivý je úspěch Avalonu od Toyoty i přes meziroční pokles o cca 10%. Čísla Fordu opticky poškozuje dělba mezi 4 modely.
Za růstem Cadillacu stojí nový Escalade ve všech karosářských variantách. „Kraťas“ 3,553 (1,504) kusů +145.7%. EXT: 825(297) +188.9%. ESV: 1,724(513) +249.5%.
Full-size luxury SUV
Cadillac Escalade: 6,102 / Lincoln Navigator: 2,066 / Inifniti QX56: 917 / Lexus LX470: 512
Tahle čísla snad ani nepotřebují komentář. Escalade dominuje rok od roku výrazněji. Jako jediný stále získává zatímco konkurenti živoří na hranici rentability.
GM jako celek nahoru táhnou opět full-size SUV a pick-up trucky. Chevrolet Tahoe +99.6% Chevrolet Avalanche +163.0% Chevrolet Silverado +86.0% GMC Sierra +108.9% GMC Yukon +141.6%. Neuvěřitelný je růst kompletního portfolia Saabu složeného z notně obstarožních kousků. I přes to každá z 5 modelových řad rostla o více jak 80%!
Nový Cadillac SLS. Ale jen pro Čínu! Hummer opět porazil „ekology“
48 Responses to General Motors – nejrychleji rostoucí prodeje
[1]
2. 11. 2006 v 19:29Ricardo
Tak to GM ze srdce přeju, teď ještě aby se dal do pořádku Chrysler a hlavně Ford! Lucerne se asi trefil do vkusu zákazníků, hlavně v porovnání s Mercury Montego. Saab mi dělá velkou radost, jen tak dál! PS: ještě dvě drobnosti – nemohl bys vyznačit v přehledech tříd vozy GM tučně, líp by se to v tom hledalo? A Lexus vynecháváš záměrně nebo je to taková hrůza že se nedostane do top 10 😀 😀 ?
[2]
2. 11. 2006 v 20:11Lonestarstate
Ve full-size sedanech má GM právě už jen Buick Lucerne (Oldsmobile Intrique je mrtvý. Pontiac Bonneville je mrtvý. LeSabre nahrazený.) a tak je myslím tučnější font skoro zbytečný. Zástupce vyloženě luxusních značek jako je Lexus sem tam nedával. Jen mainstream (Ford, Dodge, Toyota, Hyudai) a lehce sub-prémiové (Chrysler, Buick, Mercury). Všechny v ceně okolo 22 000 USD. Samozřejmě některé vybavenější Lucerny lze chápat i jako konkurenci velmi úspěšného Lexusu ES350. Toho se prodalo 6,357. Ovšem v základu stojí 33 000 USD a tak ho chápu spíš jako konkurenta Cadillaců a Lincolnů atd.
[3]
2. 11. 2006 v 20:18GTI
Dobrá čísla, dobrej článek. Bravo, Lonesi.
[4]
3. 11. 2006 v 10:28Croix
Jaká je definice full-size sedanu ?? :-))) Od GM více než 5-ti metrové sedany Chevrolet Impala a Buick LaCross nejsou full-size a Lucerne ještě (x už) jo? …taky bych řekl, že Lucerne nahradil Park Avenue a LaCross nahradil LeSabre, odpovídá tomu nejen motorizace, rozměry a jejich vzájemný poměr u generačních dvojic Lucerne/LaCross x Park Avenue/Le Sabre. Jinak úspěch GM přeju…
[5]
3. 11. 2006 v 10:31Croix
… Montego je tam taky společně s Gand Marquisem, proto mi tam chybí Impala a LaCross.
[6]
3. 11. 2006 v 10:31Croix
corrigé: …Grand Marquisem…
[7]
3. 11. 2006 v 18:26Lonestarstate
Croix: Chápu přesně tvoje rozpaky. Ale předem se ospravedlňuji tím, že v USA je odstupňování sedanů velmi jemné a dost často sporné. Co vím na 100%, že LaCrosse (v Kanadě Allure) nahradil dvojici Century a Regal a ti jsou všichni přímí konkurenti Camry. Dvojici LeSabre a Park Avenue nahradil Lucerne a měří 5,25metru a rozhodně full-size je. Je delší jak býval LeSabre (5,1), dlouhý jako Park Avenue ale podstatně lacinější a v základu hůře vybavený. Úlohu Park Avenue tedy spíš supluje a čas od času se objeví zpráva, že Buick chystá něco ještě většího/dražšího a se zadním náhonem. Čím už si nejsem jistý: kam patří Impala. Po technické stránce nikdy nepatřila do rodiny GM full-size (LeSabre/Intrique/Bonneville) ale na vyšší střední je pravda, trochu přesrostlá. Přesto se GM i Toyota shodují, že stojí proti Camry. A čím si nejsem vůbec jistý: kam patří dvojčata FiveHundred/Montego. Tvrdilo se, že nahradí úplně zastaralé CrownVic/Marquis, ale zatím se vyrábí paralelně. A třeba CarAndDriver.com nedávno porovnával trojici Lucerne x FiveHundred x 300C. Který z nich je opravdovější full-size? 300 na podovozku Mercedesu vyšší střední? nebo „malý kulatý“ Ford na podvozku Volva vyšší střední? Nebo Lucerne? Já bych si z nich koupil Lucerne. Ale všechny 3 nabízejí ohromný vnitřní prostor za 22 000 USD a tím jsou přímí konkurenti. Každopádně stařičký Crown Vic má stále něco do sebe. 🙂
[8]
4. 11. 2006 v 16:56Alessio
sice to nesleduju, ale dá se vypozorovat trend, že to GM rozjíždí? Spíš pro nás, co nesledují tak usa trhy, podej nějaké shrnutí, PROČ se tak děje…
Předpokládám, že prodej nových aut v usa stagnuje na podobných číslec, takže ten nárůst GM musí být nutně pokles nějaké další automobilky…ne?
[9]
7. 11. 2006 v 21:17cuisine
a to už je navi 2007 nebo ještě ne ????
[10]
8. 11. 2006 v 17:25Lonestarstate
Alessio: Asi se ptáš na mírně dlouhodobější trend, než o kterém jsem psal. Velmi těžko říct, jestli se definitivně GM rozjel. GM vždy ztrácelo přes léto a na podzim sílilo. A letošek byl jen extrémnější ve všem. Přes léto doslova katastrofa a teď nezvykle obrovský nárůst (i meziroční, nejen oproti létu). Ovlinil to bezesporu obrovský výkyv cen ropy (nahoru/dolu) a že zrovna doprostřed tohoto výkyvu připadla generační obměna klíčových pick-upů a SUV. Definitivně GM rozhodně vyhráno nemá.
[11]
8. 11. 2006 v 17:28Lonestarstate
Cuisine: Přesně ti nedokážu odpovědět. Právě v tuhle chvíli se už 100% prodává nový Navigator 2007. Ale zrovna v říjnu se to mělo obracet, takže vážně netuším, kolik kusů z těch 2 066 je model 2006 a kolik 2007. Spíš bych řekl, že z naprosté většiny ještě 2006.
Komentáře nejsou povoleny.