• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > lones.blog.auto.cz  > Hummer opět porazil „ekology“

  • Hummer opět porazil „ekology“

    Publikováno: 1. 11. 2006

    Hummer H1

    Není to tak dávno, co pařížská radnice zakázala vozům SUV vjezd do centra. Ovšem Hummer H1 má homologaci jako náklaďák. Zákaz, který úspěšně potírá kdejakou miniaturu, která se provinila jen trochu vyšší stavbou karoserie, se ho netýká. Navíc vlastně nikdy nikdo onen zákaz rozumně nezdůvodnil. SUV sice zabírající více místa na výšku, to ale pochopitelně ve městech nehraje vůbec žádnou roli (proč se asi taky staví výškové budovy?). A kdekterá limuzína vyšší střední třídy zabírá na délku a šířku víc místa než SUV.

    Iniciativu „spasitele planety“ nyní přebrala Itálie. „Ekologové“ tam prosadili zvýšenou daň ….na auta, která více zněčišťují? Ale co Vás nemá. Samozřejmě, že ne. Zdanili více ty výkonnější. Každý kW nad 100 dostane extra penalizaci. Svou roli sice, pravda, hraje i kategorie Euro emisí, do které vozidlo spadá, ale v praxi spíše velmi podružnou. Na mušce opět byly zejména politicky nekorektní vozy. Jenže vojenská verze Hummeru H1 má výkon pouhých 112 kW!!! Tenhle „drobeček“ tak platí „ekologickou daň“ naprosto stejnou, jako kdekterý malý hatchback. Nejmodernější civilní verze H1 2006, která žere podstatně méně při výrazně větším výkonu ( 224 kW) a je tedy bezpochyby ekologičtější, platí tuto daň vyšší. Jakto, že každý evropský zákon o „ekologickém motorismu“ vyústí v takhle iracionální paskvil?

    Odpovědní lidé v EU jsou totiž již dávno známí pod přezdívkou „melouni“. Zelení navrch, rudí uvnitř. Cílem podobných zákonů není čistší vzduch. To by se změřily a porovnaly emise a tečka. Bez ohledu na zdvihový objem, výkon, výšku, počet míst atd. Jenže podobný zákon by dopadl nejsilněji doopravdy na ty, kteří zasviňují tuhle planetu nejvíc. Na nejchudší vrstvy. Rozhašené škůdky, obstarožní dieselové fiátky, peugeoty, fauvéčka a prostě celé spektrum nemajetných. Podobný zákon by byl politickou sebevraždou pro každého zákonodárce a pro politika „melounového“ sebevraždou trojnásobnou, protože – odkud se asi rekrutují jeho voliči? Nehorázné pokrytectví, se kterým melouni podepsali Kyotský protokol, který vůbec nedodržují, o sobě dalo znovu vědět. Já jen s pobavením čekám, odkud na to půjdou soudruzi příště. Co třeba porovnávat průměr výfuku? :-)))Hummer interiér

    Chtěl bych mít Hummer

    Chtěl bych mít Hummer v khaki laku,

    chtěl bych s ním kroužit po Václaváku.

    Vpředu by měl chromované nosníky,

    shraboval bych s nima ekology, hipíky.

    Využil bych ho v našem drsném podnebí,

    brodil bych se ulicema při havárii potrubí.

    V ulici Politických vězńů před ústředním výborem,

    mával bych drze americkým praporem.

    Chtěl bych ho pro jistotu s vodním dělem,

    takový skvost se brání těžko holým tělem.

    Na korbě bych vozil mnoho užitečné hmoty,

    barely s kolou a ostnaté ploty.

General Motors – nejrychleji rostoucí prodeje Lelandův Lincoln, Lincolnův Town Car

255 Responses to Hummer opět porazil „ekology“

  • [1]

    1. 11. 2006 v 18:57GTI

    :-))) Dokonalé :-))) To víš, italové… za presidenta komouše… jednou prostě všechno zase srovnáme do lajny a každého vybavíme koloběžkou… to je náš cíl… všichni tyhle hlávkoví saláti greenpitschi a podobní chrobáci… to je jen touha zaujmout zdánlivě povznášející pózou, činěnou ovšem zpoza vystrašenejch brejlí a nenaplněnejch životních snů… P.S. Nevěděl jsem, že máš střevo. Teda básnické 🙂 Velká poklona, pane.

  • [2]

    1. 11. 2006 v 19:11Lonestarstate

    Taky tlustý, tenký i slepý. :-)) Díky.

  • [3]

    1. 11. 2006 v 20:32GTI

    Tahle neznám… ale to básnické je schopné 🙂

  • [4]

    1. 11. 2006 v 21:45Ricardo

    Nezbývá než souhlasit. Sice nejsem zrovna fanda H1 ale zastávám názor že SUV nejsou v ničem horší než klasika. A v mnoha věcech jsou naopak lepší. PS: báseň super. Už tady jednou byla, spojení „V ulici Politických vězńů před ústředním výborem // mával bych drze americkým praporem“ si dobře pamatuju 😉

  • [5]

    1. 11. 2006 v 21:52Lonestarstate

    Ricardo: Ano, byla kdysi v diskusi. Gratuluju k pamatováku. 🙂 Já jsem spíš „limuzíňák“ a off-road tedy taky není přesně moje krevní skupina, ale budu ho bránit do posledního dechu. 😉

  • [6]

    2. 11. 2006 v 6:14Troll

    …..nekorektní článek… Obecně platí , víc kw – větší spotřeba – větší emise . A k čemu vlastně , když jsou rychlostní limity….? K zábavě ? Na silnici? Asi ne! Dost lidí to už začíná chápat.

  • [7]

    2. 11. 2006 v 9:26GTI

    Trolle… platí taková přímá úměra… čím víc Hummerů na silnici, tím víc „chápavých“ u tyčí v metru… říká se tomu syndrom melounu… na vrchu zelenej, uvnitř rudej… morbidní světonázorová kombinace… Mimochodem… nevím o jaký fyzikální zákon se opíráš… ale s tou obecnou úměrou o provázanosti výkonu se spotřebou… tady bych byl velmi opatrný… zejména ve vztahu k emisím. Vím ovšem o jiné, nepřímé, úměře – čím víc hlávkovejch salátů, tím menší naděje pro lidstvo.

  • [8]

    2. 11. 2006 v 9:35Lonestarstate

    Ano…“obecně platí“. Přesně o takových osvícencích píšu. Obecně platí i to se širším výfukem 😀

  • [9]

    2. 11. 2006 v 10:48Lancer

    Co to ten Trollda trolli za kraviny?! Mimochodem, prave jsem se vratil z Londyna, kde jsem se doslechl, ze jedna ctvrt vybira poplatky (ted uz si nevzpominam, o co presne slo… parkovne? nevim) pro SUV 4x vyssi nez pro ostatni auta. Vyjimku ma pouze hybridni Lexus RX400h, coz je dalsi ekologicka rudo-zelena kampan, protoze spousta SUV jsou daleko ekologictejsi a ani to nemusi byt hybridy… Svet je divne misto, kde hloupost, zavist a rude smysleni bude mit vzdy velke zastopeni. Jeste, ze se najde par lidi, kteri maji ty spravne nazory. Bravo Lones, paradni a vystizny clanek a oda na H1 nema chybu!!!

  • [10]

    2. 11. 2006 v 11:37Ricardo

    Určitá skupina lidí nesnese pohled na SUV protože vidí že jeho majitel má dost peněz na to aby si místo Matize koupil pořádný auto. Obecně se toto dá vztáhnout i na limuzíny, jenže ty tolik navyčnívají z davu a navíc – čím by pak jezdili zelení politici? PS: „monster-SUV“ Qashqai má stát lehce přes půl miliónu a emise bude mít jako každé druhé auto z nižší střední.

  • [11]

    2. 11. 2006 v 12:21GTI

    Jasně

  • [12]

    2. 11. 2006 v 16:13Lonestarstate

    Lancer: Moc děkuji. A ta londýnská zvěst je děsivá…

  • [13]

    2. 11. 2006 v 17:54Hovín

    to je dobrře, velky auta do mesta nepoustet

  • [14]

    2. 11. 2006 v 19:23Ricardo

    Hovíne velký auta? Jako třeba S-Klasse, BMW 7er, A8? Nebo dodávku co vozí rohlíky do pekárny?

  • [15]

    2. 11. 2006 v 20:53GTI

    Jak definuješ pojem „město“… kudy by jezdili, když 99% průtahů vede obcemi a městy? A jak definuješ, Hovíne „velká auta“? To jsou ta větší, než máš ty, nebo ta menší? Nakonec… co takhle zakázat život… to, myslím, by vyřešilo úplně všechno…

  • [16]

    2. 11. 2006 v 21:47Lancer

    Hovnec s trolldou dnes davaji svym jmenum za pravdu :-))

  • [17]

    3. 11. 2006 v 0:25Gary

    Hezkej článek i básnička. Zákonodárci už bohužel dnes nejsou schopni přijímat jednoduchý, logický a účinný zákony. Čím to je? Na druhou stranu, svoboda jednotlivce se nedefinuje možností jezdit s Hummerem na Václaváku.
    GTI a spol: člověk někdy tak podlehne opojnému pocitu početní převahy, že začne dělat voloviny, co? 1/ pojmem město se definuje centrum (zpravidla historické jádro) města 2/průtahy a obchvaty s tím nemají nic společného 3/ velká auta se dají snadno definovat pohotovostní hmotností 4/emise jsou hezká věc, ale to, kolik škodlivin do ovzduší nakonec odejde ovlivňuje i spotřeba (emise se měří při jistém rozmezí průtoku výfukových plynů a škodlivé látky se udávají v mg/m3) tady těžká auta logicky vynikat nebudou.
    Souhlasím s kritikou špatných zákonů, ale to neznamená, že nemá smysl omezovat vjezd autům, která jsou těžká a zatěžují (poškozují) komunikace v historických částech měst (to je totiž ten důvod v itálii), jsou mnohem více nebezpečná (chromované nosníky, když se potkají se sedmiletým dítětem jdoucím do školy…), spotřebují více paliva a tím vyprodukují více splodin (NOx,CH,CO,SO2 vycházející z aut popojíždějících v koloně, třeba zase u té školy…) O obratnosti těchto aut v zácpách a tudíž jejich přispění k nim pomlčím. Stejně jako si nevezmu do divadla nebo do opery bagančata a maskáče, nemusím jezdit s polonáklaďákem na Václavák. Teda pokud si tím nechci něco dokazovat.

  • [18]

    3. 11. 2006 v 8:59Onyx

    Gary, naprosty souhlas! Tentokrat se ke GTI nepriklonim ani na moment. Vsichni mame svy zkusenosti s politikou, takzek do by cekal, ze prvni vlastovky tohoto typu budou dokonale do posledniho putniku. Troufam si rict, ze nikdo. Ale je dobre, ze se tim nekdo zacal konecne zabyvat. Nechceme si prece nicit planetu do nekonecna…

  • [19]

    3. 11. 2006 v 9:08GTI

    Zákazy vjezdů aut větších, než Smart do měst… tedy abych byl přesný… ke kašně na náměstí, jsou než produktem zelenejch mozků, kteří spásu světa vidí ve vlastní (ne)schopnosti dirigovat ostatní. Nejsou malá a velká auta. Jsou auta. Takže pokud je zájem vytěsnat auta z center měst, pak se bude muset měřit všem stejným metrem… nikoliv ovšem rozvor, ale zákaz vjezdu.

  • [20]

    3. 11. 2006 v 9:13Onyx

    ..je to jedna z interpretaci, ktera by se dala pouzit. Nic proti tomu.

  • [21]

    3. 11. 2006 v 11:01Ricardo

    Gary a Onyx: SUV se přece nedefinují jen hmotností – malá SUV váží míň než středně velké sedany a podstatně míň než zásobovací náklaďáky které nakonec stejně dostanou vyjímku. Co se týká těch emisí – dnešní auta bez problému překonají hodnoty aut (aspoň dieselů určitě) z doby před normami Euro, ty by přes vaše zákazy prošly bez komplikací a jezdily po centrech měst dále. A na závěr historické budovy – v každém větším městě je jejich okolí obklopeno pěší zónou, která chrání nejen budovy samotné ale i chodce na ulicích.

  • [22]

    3. 11. 2006 v 18:36Lonestarstate

    Gary: Já tě moc nechápu. Teda…nechápu tě vůbec. Píšeš „to neznamená, že nemá smysl omezovat vjezd autům, která jsou těžká a zatěžují (poškozují) komunikace v historických částech měst (to je totiž ten důvod v itálii)“ Ale já slyšel jen o zdražení pro výkonnější auta. To je přece o něčem naprosto jiném a toto zdražení je sotva zaměřené na váhu…to by se asi penalizovala váha a ne výkon. Taky píšeš „O obratnosti těchto aut v zácpách pomlčím“ Pár (vlastně hodně) zácp jsem zažil a VŠICHNI včetně Smartů v nich stáli resp. popojížděli stejně. Jen skůtry měly výhodu. Počkat…vlastně nepopojížděli všichni stejně. Pár socek v malých starých autech jelo ultra-plynule kvůli uspoření pár kapek benzínu a tím frontu neúměrně prodlužovali. Rozestupy místama nabíraly neuvěřitelných rozměrů…

  • [23]

    4. 11. 2006 v 17:03Alessio

    tak ale asi se shodneme, že kdyby všichni obyvatelé prahy 1 měli hummera, že doprava půjde do háje 🙂

  • [24]

    8. 11. 2006 v 17:32Lonestarstate

    Alessio: Absurdní představa, že by titíž lidé milovali H1 a byt v žížalí ulici poblíž Staromáku 😀 Samozřejmě své k svému. A kdyby všichni měli Smart ForTwo, který nemá naprosto žádné vlastní deformační zóny ale spoléhá, že všechnu kinetickou energii pohltí větší auto, které použije jako polštář, většina bouraček i v relativně nízkých rychlostech by končila smrtí. 😉

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

lones.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Prosinec 20121 Příspěvek
  • Srpen 20121 Příspěvek
  • Květen 20121 Příspěvek
  • Září 20091 Příspěvek
  • Říjen 20083 Posts
  • Červenec 200810 Posts
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Květen 20081 Příspěvek
  • Duben 20082 Posts
  • Březen 20083 Posts
  • Únor 20086 Posts
  • Leden 20083 Posts
  • Prosinec 20071 Příspěvek
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Září 20071 Příspěvek
  • Červenec 20076 Posts
  • Červen 20073 Posts
  • Květen 20071 Příspěvek
  • Duben 20072 Posts
  • Březen 20071 Příspěvek
  • Únor 20071 Příspěvek
  • Leden 20074 Posts
  • Prosinec 20063 Posts
  • Listopad 20065 Posts
  • Říjen 20064 Posts
  • Září 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura