-
Poslední léto
Vítr češe kukuřičné vlasy zatímco mé vlastní se mi zpocené lepí na čelo. Já a Ike proplouváme po silnici skrze lány jako pstruzi, co táhnou proti proudu řeky. Oblé čumáky našich gété tiše proráží horkou atmosféru letního večera; žít takhle na věky.
Tichý hřmot, jak se jim láme vzduch v nozdrách. Obě ruce pevně zaťaté do černého věnce, kolem kterého se točí svět. Oba vplouváme do zatáčky. V rychlosti, která hraničí s osudovou. Zatnu pěsti, jde to ještě víc? Nepouštěj mě.
A zase. Znova nás oba vytáhnou bezpečně nad hladinu. Ike se nadechne o něco dřív, hnal se po vnitřní straně. O to naléhavěji vmáčknu plyn do podlahy a osm komor srdce zrychlí tlukot. Vstříc oslepujícímu horizontu.
Na chvíli sám sebe přesvědčím, že odlétneme do slunce. Místo toho tvrdý dopad a naše gumy kreslí černou stopu dolů z kopce. V údolí míli před námi blokují trať policejní vrtulníky. Číhají jako dva pavouci, podvozky jen pár palců nad zemí.
Iku, kamaráde, mávnu rukou dopředu. Víc nemusím. Spíš tuším než vidím, jak kývne a oba v takřka jediný okamžik vyměníme pedály, na kterých stojíme. V očích strach a v srdcích pochybnosti bratří Karamazů.
Rychleji, dál. Dveře na dveře táhneme s Ikem kočár svého osudu a helikoptéry začínají nervózně tancovat nad okoralým asfaltem. Všechna ta svoboda. Dali ti jí jenom v naději, že pokoušeš ruku svého pána? A když chceš něco doopravdy, najednou to nejde? Ještě uvidí, co udělá z lidí přesvědčení, že život se stejně nedá přežít.
Poslední rychlost, poslední ikeovo zatroubení v rytmu jazzu, poslední léto. Gété chtivě hltají poslední stopy zbývající k zátarasu. My si už nemůžeme dovolit luxus změnit názor. Fízlové ano. Prudký zátah rotorů a v poslední upocené vteřině se nakvap nadzdvihnou.
Od čelního skla se mi vrací vlastní nakřápnutý smích a s Ikem pokračujeme v pronásledování slunce. Bez cíle a o to nebezpečněji. Za úbočím mezitím stoupá do nebes černý dým z rodné farmy.
lones.blog.auto.cz
- Prosinec 20121 Příspěvek
- Srpen 20121 Příspěvek
- Květen 20121 Příspěvek
- Září 20091 Příspěvek
- Říjen 20083 Posts
- Červenec 200810 Posts
- Červen 20081 Příspěvek
- Květen 20081 Příspěvek
- Duben 20082 Posts
- Březen 20083 Posts
- Únor 20086 Posts
- Leden 20083 Posts
- Prosinec 20071 Příspěvek
- Listopad 20071 Příspěvek
- Září 20071 Příspěvek
- Červenec 20076 Posts
- Červen 20073 Posts
- Květen 20071 Příspěvek
- Duben 20072 Posts
- Březen 20071 Příspěvek
- Únor 20071 Příspěvek
- Leden 20074 Posts
- Prosinec 20063 Posts
- Listopad 20065 Posts
- Říjen 20064 Posts
- Září 20062 Posts
16 Responses to Poslední léto
[1]
4. 3. 2007 v 15:16GTI
Super, Lonesi, palce letí vzhůru. Četl jsem to třikrát… unešen z obrazů světa, z obrazů nitra, a z obrazů cesty… Jo, život je k nepřežití… Silnej text, je tam všechno, jsou tam třepotavé stíny Kafkových duší, jsou tam žáry sluncí z Bradburyho světů, jsou tam okovy domovů všech vesmírných poutníků… BRAVO…
[2]
4. 3. 2007 v 15:38Lonestarstate
Dík 🙂
[3]
4. 3. 2007 v 19:03Pet
Pekné, ale byt tebou, uz pisem pokracovanie, lebo taketo texty musim a dost sa mi to lubilo /palec hore/
[4]
4. 3. 2007 v 20:06kkk
Lonesi, krasne!…doopravdy krasne! jak psal Pet, at uz je pokracovani tu;)
[5]
4. 3. 2007 v 21:19Lonestarstate
Díky, díky. Zkusím tedy pokračovat. 😉
[6]
4. 3. 2007 v 22:57Ricardo
Bude se jednou říkat „mistrovo vrcholné dílo, nikdy už nenapsal nic lepšího a pak se na něj téměř zapomnělo“? Ne, já vím, že ne. Lones napíše ještě lepší. Akorát si nedovedu představit o čem to bude a jak to napíše, protože „Poslední léto“ vypadá prozatím nepřekonatelně.
[7]
6. 3. 2007 v 17:21Lonestarstate
Ricardo: to zatím nevím ani já 😉 ale moc děkuju za pochvalu.
[8]
7. 3. 2007 v 21:32Petr
Lonesi, jak to tu čtu, jsi odborník na americká auta. Můžeš mi prosímtě kriticky říci, jak spolehlivé jsou nové ameriky? Konkrétně Cadillac. Dík moc.
[9]
8. 3. 2007 v 18:21Lonestarstate
Petře, americké auto je hrozně široký pojem, stejně jako evropské auto. Najdou se propadáky i držáky. Konkrétně Cadillac je z amerických aut špička ve spolehlivosti spolu s Lincolnem. Překoná naprostou většinu evropských i japonských (!) aut. Pravidelně obsazuje stupínky vítězů jak v J.D.Power tak v hodnocení čtenářů většiny magazínů. Nevím o žádném problému, který by stál za řeč. Osmiválec Northstar po najetí víc jak 200 000 mílí má prý občas problémy s hlavami válců (jen z doslechu). Měl bych se preventivně na pozoru před nejmenším BLS. Produkuje ho továrna SAAB a SAABy měly v minulosti velmi kolísavou spolehlivost (blbé i výborné ročníky). CTS, STS, DTS, XLR, SRX patří stoprocentně k nejspolehlivějším vozům ve své třídě.
[10]
8. 3. 2007 v 18:34Petr
Díky moc za info, mám novou Escalade a zajímalo mě kdy pojedu do servisu jinak než na garančku:-))
[11]
8. 3. 2007 v 19:01Lonestarstate
Vidíš, a zrovna Escalade sem opominul zmínit. :-)) Gratuluju k nádhernýmu autu. Ani o spolehlivost Escalade bych se nebál, je made in Texas. Uvítám zkušenosti, když se podělíš za čas o zkušenosti, i ty negativní.
[12]
26. 10. 2009 v 18:38Abal
[url=“http://www.arkhamgames.com/viagra.html“]viagra[/url] http://www.arkhamgames.com/viagra.html viagra 396
[13]
27. 10. 2009 v 18:34Aaronson
online casino [url=“http://www.endstoploss.com/online-casino.aspx“]online casino[/url] http://www.endstoploss.com/online-casino.aspx 8PP
[14]
27. 10. 2009 v 18:47unseendamage
on line slots [url=“http://www.cpmythbusters.net/online-slots.php“]on line slots[/url] http://www.cpmythbusters.net/online-slots.php gsje
[15]
1. 1. 2010 v 21:55vempyrik
levitra [url=“http://www.levitraguidance.com/“]levitra[/url] http://www.levitraguidance.com/ 740884
[16]
2. 2. 2010 v 21:53xngyeyi
UJ7fxM gxuxymwasveg, [url=http://qapdinrimyre.com/]qapdinrimyre[/url], [link=http://ygeiplulqfue.com/]ygeiplulqfue[/link], http://hjjyrdtfgizq.com/
Komentáře nejsou povoleny.