• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > lones.blog.auto.cz  > Krize středního věku a automobilový průmysl

  • Krize středního věku a automobilový průmysl

    Publikováno: 15. 3. 2008

    Dnes jsem ho zase viděl. Málem sejmul důchodkyni na přechodu pro chodce. Zbrusu nové auto začínalo i končilo těsně před řidičem. Jen bližší zkoumání dokázalo odhalit existenci zadních sedadel a kufru ve značně zakrslé podobě. Ovšem tahle pojízdná židlička se na zádi chlubila shlukem zkratek, které bezpochyby měly znamenat, že se jedná přinejmenším o klon F1. Kdo by čekal řidiče, kterému sotva oschlo řidičské oprávnění, mýlil by se. Pán v nejlepších letech. Ostatně, kde by většina osmnáctiletých vzala na nové auto? Tolik na své kartě na obědy průkazně nenaspoří.

    A proč o tom píšu? Už dlouho jsem nemohl přijít na to, proč jsou dneska všechny limuzíny „sportovní“. Všechny SUV jsou „sportovní“. A samozřejmě i každé miniautíčko má svojí „ostrou“ verzi. Dnes mi to došlo! Prestižní výrobci se chlubí tím, že nejsou vozem pro „staré“. Takové BMW nebo Audi triumfují se svěží image. Oproti tomu třeba řidič Jaguaru nebo Cadillacu se prý hodí přinejlepším pro okamžitou eutanázii. Člověk by si pomyslel, že se v Á-osmičkách a Sedmičkových-řadách prohánějí samí dvacátníci, ale ouha. Odmyslíme-li si zmenšeniny typu A3 nebo BMW1, tak rozdíl mezi jednotlivými značkami je ve smyslu: „Já mám průměr 53let a ty 56let. To jsem ti to nandal!“ Nikoliv svěží mladíci, ale zralí pánové středního věku sedlají vrcholné oře. A jsme u toho: oni se bojí stárnutí.

    Než se do mě obujete v diskusi, že jsem nevycválaný mladíček, který závidí starším peníze a pomlouvá je, nechte si ještě pár věcí vysvětlit. Samozřejmě všechny věkové kategorie mají svoje krize a bolístky. Není to tak, že ukazuju na druhé. Mladí mají mnohdy mindráků, že by je neuvezl ani LIAZ. A třicátníci tolik starostí o rodinu. Důchodci zase problémy zdravotní a mnohdy následkem toho i taky určité psychické. Nechci tedy soudit, kdo je na tom hůř nebo dokonce tvrdit, že jedna věková skupina může za nějaké zlo. Ale co je podstatné: ostatní skupiny většinou nemají peníze nazbyt. A nové auto je hodně drahý koníček.

    Dovolím si tvrdit, že 90% lidí všech příjmových skupin vydá ze svého rozpočtu na auto nejvíc právě v rozmezí 40-60 let věku. Kariéra a plat vrcholí. Děti (peněžní přísavky) mnohdy konečně vypadnou z domu…a ozývá se krize středního věku. Zatímco dříve se chystal v tomhle věku na hřbitov, dnes ho díky prodloužení průměrného věku čeká období největší osobní svobody. Krize puberťáka nebo stařičkého důchodce automobilového marketéra nezajímají. Ať se klidně utrápí. Ale zralý pán má love. Vyrobíme mu auto. A už dlouho jako nejlepší zbraň proti strachu ze stárnutí působí „sport“. Ne snad sport skutečný. Kdo proseděl několik uplynulých dekád v kanceláři, nezačne nyní hrát profesionálně hokej nebo dělat skoky na lyžích (pomineme prosím obzvláště výjimečné jedince, dnes hodně generalizuji). Bubáka stárnutí budeme zahánět sportem domnělým.

    Sport Domnělý je zvláštní marketingová odrůda. Blízký příbuzný Sportu Domácího (ten u televize). Narozdíl od Sportu Domácího hraje na vizáž. Začneme kratičkým „sportovním“ sestřihem. Pokračujeme uvolněným oblečením. (generační obměnu partnerky přeskočíme, není předmětem tohoto článku) A vrcholí to novou hračkou. Nová hračka má 4 kola. Protože je to domnělé sportování, nekoupíme si skutečný závodní speciál ani nic ztřeštěného jako je replika Lotusu Super Seven. V časopise jsme četli samou chválu na její sportovnost, ale dovnitř už se nenasoukáme. Navíc ve velkoměstě bychom působili v Lotusu Super Seven směšně a my nechceme být směšní! Chceme respekt. A teď přichází čas pro zkušeného marketingového supa. Přesvědčit oběť, že 5metrová limuzína nebo 2metry vysoké SUV nebo zakrslý pidižvík s 12palcovýma kolama jsou sportovní auta. Vždyť je tam chválili za sportovnost pomalu víc, jak onen zmiňovaný Lotus.

    Pán je spokojený. Nemusí nic „tunit“ jako mládě. Ani nemusí čichat bezdomovce v tramvaji jako důchodce. Automobilka je spokojená. Udala svůj výrobek solventnímu zákazníkovi. Motoristické časopisy jsou spokojené. Jako nástroj propagandy zafungovaly na výbornou. Skoro všichni jsou spokojení = ideální stav. A tudíž tenhle článek neberte jako něčí kritiku. Jen povzdechnutí nad tím, proč už se skoro nedělají měkké limuzíny ani skutečné off-roady. Vlastně za to může zvyšující se průměrný věk v Západní civilizaci a tak vznikající fenomén krize středního věku.

Dopravní policie odškodní za radary Lincoln Continental 2.díl (1969-2003)

1 135 Responses to Krize středního věku a automobilový průmysl

  • [1]

    15. 3. 2008 v 14:25element5

    Lonesi, pobavil jsi mně. Dík.

  • [2]

    15. 3. 2008 v 14:33ELAN

    Prečo športové SUV? Pretože človek chce mať auto, s ktorým si môže dovoliť do terénu. Zároveň chce ale nechce, aby to skončilo, že modelu Q7 síce bude v teréne závidieť A8, ale na ceste to bude naopak. Tam chce byť zase majiteľ Schumacherom. Tak preto športové SUV.

  • [3]

    15. 3. 2008 v 15:08T613

    Bravoo.. už dlouho čekám, až přijde na trh sportovní edice vozu pro zametání silnic :o)
    Dnešní představa sportovního auta znamená zhruba toto – co nejvyšší výkon, vysoká maximálka a velké zrychlení. Ostatní parametry nejsou důležité.
    SUV vznikla podle mně následovně: Co si budeme povídat off-roady vypadají sexy. Jsou mohutné a silné, což se spousta lidem líbí. Jenže, jak si je lidé začali kupovat zjišťovali, že do pohodlí za jejich dřívějšími klasickými auty pokulhávají. A tak výrobci upravovali a upravovali až vznikla trochu odolnější konstrukce (ale ne o moc) klasického vozu s rozměry off-roadů. Takto vzniklé vozidlo samozřejmě už mělo s průchodností off-roadů málo společného, a tak začalo býti lidem vysvětlováno, že pod pojmem těžký terén si mají představit rozbitou polní cestu. Stejně to bude maximum kam s ním zajedou… A nám pravověrným tady naštěstí automobilový pán bůh zanechal pracovní off-roady jako jsou Defender, Santana, UAZ, Aro a další..

  • [4]

    15. 3. 2008 v 15:49McMac

    Moc pěkné… díky… 😉

  • [5]

    15. 3. 2008 v 16:51GTI

    No… tak nějak to… je :-)) Kult mládí, dravosti, jakési neopotřebovanosti se pěstuje i v autosvětě. Možná vy mladší, kteří jste neprožívali rudý teror si to neumíte představit. Přesto – představte si, co se dá za jeden lidský život prožít: Desetiletí čteš o autech… černobílé snímky ve světě motorů, jednou za měsíc fotka západního auta… VÍŠ že není možné, abys jedno z nich kdy měl či se jen svezl… Pak zazvoníš klíčema a – třeba teď, když se rozhodnu tak do hodinky se svezu prakticky v čem budu chtít. od Porsche po Logana. Ne tedy, že bych všechna ta auta vlastnil, ale už jen to, že dnes vejdeš do prodejny a vybereš vůz snů v němž se svezeš, je pro starší hochy zázrak. A pak, pak si koupíš auto svých rudě dušených snů… to není zázrak, to je zázrak zázraků… Nevím, zda to jde zprostředkovat, ale takhle nějak to prožívají dnešní starší hoši. Možná i o to víc touží být mladí (ve vztahu k autům, ale nejen k nim…)

    Tak abych to vrátil k tématu. Jo, všichni jsme mladí, silní a chceme vypadat úspěšně. To už je tu taková tradice… Vás mladé to čeká za dvacet třicet let. Nesmí ta touha po mládí ovšem ve svém výsledku být trapná. Prostě… mít sportovní káru, třebáááá AUDI A6 AVANT, na levačce sportovní hodinky, třebáááá ROLEX SUBMARINER, na vočích sportovní brejle třebáááá, ale to je jedno… no chci prostě napsat, že to vlastně ani jinak nejde. Tedy, ovšem podmínkou je mít také náležitě sportovní mozek, to ti zajistí třebáááá – geriavit :-))) Já sám na něm jedu už asi desátej rok. Nemyslím toho Avanta, myslím geriavit :-))

    Lonesi, napsal jsi to moc pěkně.

  • [6]

    15. 3. 2008 v 17:02Baracudaj

    [3] T613: Ačkoli ani já nejsem zastáncem SUV typu Q7, jedno se jim upřít nedá. Jsou špičkovým produktem autoprůmyslu (marketingu) a do určité míry odrazem společnosti (teď myslím té zajištěné, schopné si pořídit nový vůz s cenou přes 1mil). Vem si, když na tebe prodejce vybalí všechny jeho schopnosti. Čili prostornost a variabilita jako MPV, jízdní vlastnosti blízké běžným sedanům, schopnosti v „terénu“ jako leckterý offroad. Výkonější verze dokáží zahanbit nějaký ten sportovní vůz. No nezní to krásně, vždyť koupí tohohle auta přece nemůžeš udělat chybu.
    Lidé, kteří takové vozy kupují jsou úspěšní (nebo se o to snaží), chodí do společnosti, obklopují se kvalitními věcmi, móda, dovolené, sport,…A tak, když se rozhodnou pro auto (jelikož ví co frčí v módě, dost dobře i ví co frčí v autech), jejich volba je jasná „SUV“. Je třeba svést se na „vlně SUV“, za chvíli už totiž budou „out“, jako lonský kecky od pumy :-).

  • [7]

    15. 3. 2008 v 17:28T613

    jj, na rozbité polní cestě mají schopnosti stejné jako off-road :o)
    Ale už se nám vkrádá do srdcí jiná móda.. ekologie, resp. pseudoekologie :o)

  • [8]

    15. 3. 2008 v 17:55Baracudaj

    [7] T613: Já vím, tak rychle spálit pár barelů benzinu, protože za chvíli budeme bzučet jako tramvaj. Ale budeme „in“ :-).

  • [9]

    15. 3. 2008 v 18:00T613

    Tak proti elektromobilům nic nemám, spíše jsem narážel na „ekologické“ turbodehty. Co na tom, že když ucítíš vůni spálené nafty je to jako čuchat starý dobrý Cyklon B :o)

  • [10]

    15. 3. 2008 v 19:17Lonestarstate

    Element5, McMac: 😉 T613: Evoluci SUV si vystihl. Ale Cyklon B jsem naštěstí nikdy neměl tu čest cítit 😀

  • [11]

    15. 3. 2008 v 19:21Lonestarstate

    GTI: Tak tak, odříkaného největší krajíc, se říkalo, myslím. Ostatně další věc, kterou musí chudáci z autoprůmyslu vymyslet, je jak vnutit každých 5 let lidem nové auto. To bude asi hlavní důvod, proč se neustále střídá „hranaté“ a „kulaté“ období 🙂 Aby šlo odlišit toho, kdo je zrovna „in“.

  • [12]

    15. 3. 2008 v 19:45T613

    Jo být in je dneska cool :o)

  • [13]

    15. 3. 2008 v 19:55kuní xicht

    Super, Lones. Dosžť som sa pobavil a zároveň aj sa mi trochu otvorili oči. Je to naozaj tak. Dnes väčšina automobiliek propaguje pseudošportovosť v kárach. Asi je to sakra trendy.

  • [14]

    15. 3. 2008 v 20:39Ricardo

    Audi od A6 výš podle mě není „sportovní“ ani trošku ale jinak s tebou´naprosto souhlasím. BMW má v tomto „boji“ výhodu – vždycky bylo sportovní takže si vlastně na nic nehraje, nemusí se „překabátit“. Ale hezky to jde pozorovat na Mercedesu – začíná ukazovat svaly a přitom obrušovat svoji tvář. To aby byl dostatečně sportovní a přitom působil konzervativně. Faktem je, že u CLka se to povedlo namixovat dokonale. Že něco není úplně v pořádku naznačuje snaha Volva vymanit se ze své ryze nesportovní image…

  • [15]

    16. 3. 2008 v 2:27Alessio

    No nevím, jestli je cílová skupina POLA GTI 40-60, to asi ne, že. Jinak s tebou ale souhlasím, móda je mít sportovní auto, móda je mít velké auto, móda je mít bezpečné auto (to je mimochodem docela fajn móda, myslím) aa tak nám je automobilky prostě dávají, nejlépe všechny „módy“ v jednom. jak už to ale bývá, all in one není zpravidla nejlepší řešení (ti mladší dostávají psotník při pohledu na základní desku s integrovanou grafikou a zvukovkou 🙂 ) a ani auta nejsou výjimkou. Díky pokroku je sice fakt, že dnešní SUV typu X3 nebo Forester jezdí velice dobře (před 20ti lety bychom je podvozkově vynášeli do nebe i ve srovnání se sporťáky, odmyslíme-li si náklony) ale stejně…Šebrle je sice dobrej, ale Holm vždycky skočí výš a každý třetí keňan mu na 1500 uteče….;-)

  • [16]

    16. 3. 2008 v 8:26402 PS

    Souhlas, je mi 43let, jezdím ve dva roky starém bmw 320d a už se těším jak ho vyměním za x6 5i. Ano, auto je hračka na překonání krize středního věku, milenku nechci, auto je vzrušujíčtější!.

  • [17]

    16. 3. 2008 v 9:29Grumpa

    Nic proti chlácholení ega slušným autem. Krize středního věku se ale bohužel projevuje i dravou a bezohlednou jízdou. Vždycky zpozorním, když vidím ve zpětném zrcátku auto s alespoň dvěma mladíky (jeden většinout jede v pohodě), nebo šedivějícího mladíka (nejhůře samotného). Vždy začnu dávat jasně najevo, že předjetí mi bude velmi milé.

    Zrovna včera jeden takový stárnoucí magor se prokousal kolonou za autobusem, až nakonec předjel i ten. Na plné čáře v zatáčce, do které nebylo vidět. Možná mu už tak na životě nezáleží, ale on se taky nemusí pokaždé zabít. A co ti druzí, že?

    Takže takhle krize středního věku vypadat nemá.

  • [18]

    16. 3. 2008 v 12:30gld

    [9] neviem čo máš proti moderným turbodieslom, tam to proste speje, ropná kríza nešetrí nikoho

  • [19]

    16. 3. 2008 v 12:42Ricardo

    gld: tak to jseš mimo mísu protože produkce nafty je na hranici možností, kdežto u benzínu jsou ještě pořád při současné těžbě rezervy. Jde spíš o to, že je potřeba zaplatit drahé technologie v naftových motorech tak proto je dneska diesel tolik protlačovaný.

  • [20]

    16. 3. 2008 v 18:30gld

    to som nevedel že benzín sa ťaží ;-D, kde sú najväčšie náleziská ricardo? :DD…a náleziská nafty sú vyčerpané? ježiš mária :DDD

  • [21]

    16. 3. 2008 v 23:13T613

    Tak třeba se dá dělat z uhlí, a uhlí je dost :o)

  • [22]

    17. 3. 2008 v 9:02Beaumont..

    Pěkný článek. A ano, „Sport“ se dnes píše na kde co. Představa jakéhokoliv SUV se sportovními vlastnosmi je úsměvná. Takový Cayenne nebo ML63 AMG můžou být rychlé, dokonce hodně rychlé, ale sportovní opravdu ne…

    Zatím nejvíc mě ale výbava „Sport“ rozesmála u Opelu Combo. Tedy – u dodávky. A nešlo ani o nějakou malou upravenou sérii jako u Vivara nebo u Fordu Transit. Ne, je to normální Combo s hliníkovými koly, zatmavenými zadními okny a tuším lepšími sedadly.

    Na druhou stranu takový Smart ForTwo Brabus vypadá směšně, je vlastně nesmyslý a děsivě předražený, ale řídit ho je nečekaná zábava. Motorek se nadšeně vytáčí a zní u toho jako rozzuřenýá vosa v bandasce, sekvenční řazení je pořád pomalé, ale při změně rychlosti pěkně škubne a při zatáčení na křižovatkách je samozřejmě cítit vysoké těžiště, ale taky minimální hmotnost.

  • [23]

    17. 3. 2008 v 14:17Ricardo

    gld (nebo že by Look?) o těžbě benzínu tady píšeš ty. Už nejpozději na 2. stupni ZŠ je zmíněno, že benzín, nafta, oleje, mazut a další vznikají frakční destilací ropy. Takže mám samozřejmě na mysli těžbu ropy. Prostě při dnes těženém objemu ROPY je produkce nafty blízko svého limitu, kdežto benzínu je možné vyrábět větší množství. Kapišto? 🙂

  • [24]

    17. 3. 2008 v 20:46gld

    ale nebooj ricardo, ja nie som tvoj starý kamarát look..nedokážeš zobrať trocha srandy? Áno viem ako sa vyrábajú ropné produkty, ďakujem za zopakovanie, u mladších čitateľov určité vzbudíš rešpekt 😀 Ja som chcel len povedať že mám naftové motory rád, a nie preto, že sú v súčasnej dobe „cool“ a „in“ ale proste mi vyhovuje nízka spotreba atď..veď to poznáte…ak máš ty rád benzínové motory tak ok, mne to nevadí, len prosím ťa netlachaj pri každej príležitosti o „turbodieselovej lobby“
    ZDRAVIM

  • [25]

    18. 3. 2008 v 0:11wikinko

    lones to si pekne napisal, u nas na vychodnom slovensku, teda hovorim o kosiciach, chytili panov v strednom veku, vratane mojho otca, stvorkolky. nemyslim automobily s pohonom 4×4, ale poriadne terenne stvorkolky do lesa. niektore z nich dokazu po normalnej asfaltke uhanat aj 120 kmh, v lese sa s nimi perfektne vyblaznis. a aspon s tym nikoho nezabijes… a staci na nich normalny A vodicak (ridicak) ako na motorku…

  • [26]

    18. 3. 2008 v 7:57da_b0mb

    Jak rika muj otec „cim jsem starsi, tim vetsi delo potrebuju mezi nohama“ 😀 takze nyni ma Yamahu R1…nevim co prijde potom…asi si ochočí nejakej Tomahawk. Nema rozum no, darce organu

  • [27]

    18. 3. 2008 v 8:20T613

    (26) tátovi doporuč Brahmos, to bude pak jízda :o))

  • [28]

    20. 3. 2008 v 16:53Alex

    da_b0mb: to je presne to co zminoval GTI … kdyz na to mel vek tak holt nemohl a ted konecne muze tak proc si to nedoprat? Vsechno to jsou jenom hracky ale na tom ze si clovek v 50 letech hraje nevidim nic spatneho… teda pokud si nehraje s vlacky nebo letadylky, v tomhle veku si ma hrat kdyztak s vlaky a letadly 😉

  • [29]

    21. 3. 2008 v 10:21mam_las

    To, že děti vypadnou z baráku, výdaje nijak neumenší. V mnoha případech naopak. V tom lepším, se dětem přispívá na zajištění jejich nové rodiny. V tom horším, na sanaci následků rozpadu jejich nové rodiny.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

lones.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Prosinec 20121 Příspěvek
  • Srpen 20121 Příspěvek
  • Květen 20121 Příspěvek
  • Září 20091 Příspěvek
  • Říjen 20083 Posts
  • Červenec 200810 Posts
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Květen 20081 Příspěvek
  • Duben 20082 Posts
  • Březen 20083 Posts
  • Únor 20086 Posts
  • Leden 20083 Posts
  • Prosinec 20071 Příspěvek
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Září 20071 Příspěvek
  • Červenec 20076 Posts
  • Červen 20073 Posts
  • Květen 20071 Příspěvek
  • Duben 20072 Posts
  • Březen 20071 Příspěvek
  • Únor 20071 Příspěvek
  • Leden 20074 Posts
  • Prosinec 20063 Posts
  • Listopad 20065 Posts
  • Říjen 20064 Posts
  • Září 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura