-
Mercedes CLS 350 CGI
Kvuli memu zamestnani pomerne casto cestuji po cele Evrope, sem tam i za ocean. Zacatkem tydne jsem ze zucastnil jedne konference v Nemecku. Partnerem byla i automobilka Mercedes a po tuto dobu jsem mel moznost se svest s jeho novymi i starsimi modely.
Uz pred zminenou konferenci jsem ockem pokukoval po Mercedesu CLS. I pres necekane negativni pripominky mych znamych se mi svymi zajimavymi tvary libil. Usmevne plazivou jizdou, jakoby prislaply k zemi, i kdyz jizdou nijak pomalou me provokoval k tomu, ze jsem se za nim i na ulici vzdy otocil. Kdyz jsem pozdeji videl vyber mozneho svezeni, zapomnel jsem na vsechna S-klasse i G-klasse a vybral jsem si prave zmineny CLS 350 CGI.
Nebudu se zde moc vypisovat o jizdnich vlastnostech, brzdnych drahach, ani o ucinnosti svetel, to necham na lidech, kteri jsou za testovani vozu placeni. Jsou ale veci, ktere me na tomto voze zaujali a nektere i zklamaly a o tech jsem se sem rozhodl napsat.
Pod kapotou byl novy benzinovy MB 3,5l CGI V6. Zajimavosti tohoto motoru je pouziti piezo vstrikovacu. I kdyz piezo system zname uz pres sto let, automobilovy prumysl ho zacal za pomoci elektriniky pouzivat pomerne nedavno. Pohonna hmota se vstrikuje do spalovaciho prostoru pod vysokym tlakem po dobu 0,1s s presnosti, ktera znacne prevysuje klasicke magneticke vstrikovace. Piezo vstrikovsce se uz nejaky cas pouzivaji v ruznych diesel motorech. Mercedes je nyni ale zacal montovat i do benzinovych motoru s cilem dosahnout co nejnizsi spotreby. Automobilka uvadi kombinouvanou spotrebu 9,3l/100km.
Ridic pri jizde nijak nepociti rozdil mezi normalnim sestivalcem a timto technicky propracovanym motorem. CLS 350 CGI je jizdnimi vlastnostmi podobny jako kazdy Mercedes a to v dobrem i zlem. Jizda s nim je vysoce kvalitni, ticha, hodna vysokeho standartu automobilky. Nejvetsi vytkou za volantem bych uvedl rizeni. S ucinnosti posilovace jsem nebyl spokojen. Hlavne v mestskem provozu, na krizovatkach, se volant nevracel. Pracne jsem ho musel tocit zpet. Samozrejme castecne je navine skutecnost, ze jde o vuz s nahonem na zadni napravu. Ale i tak jsem si na tento nedostatek nezvykl ani po delsi ceste. Naopak jsem si nemohl vynachvalit krasne radici 7 rychlostni automatickou prevodovku a velice ucinne brzdy. Nizke auto, do ktereho jsem se vesel az po stlaceni sedadla tak nizko, jak to jen slo nabidne dostatek prostoru pro normalne vzrostleho ridice na prednich sedadlech. Jelikoz jde o tzv. ctyrdverove coupe, zadni sedacky nebizeji velice malo mista a to hlavne pro nohy.
RODINNY VUZ (ZACATEK) Skoda 1102 (1950)
2 Responses to Mercedes CLS 350 CGI
[1]
13. 7. 2007 v 16:14da_b0mb
„pracne jsem ho musel tocit zpet“ to zni jak kdybys ridil felicii…opravdu to byla takova tragedie ? Se mi nechce verit
[2]
13. 7. 2007 v 19:43marianek
V kazdem aute je otravne, kdyz se volant nevraci. V Mercedesu to plati dvojnasob.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.