• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > marianek.blog.auto.cz  > RODINNY VUZ (ZACATEK)

  • RODINNY VUZ (ZACATEK)

    Publikováno: 18. 7. 2007

    Kdyz zjistime, ze nas bude o jednoho vic, jedna se zpravidla o jeden z nejveselejsich dnu naseho zivota. Ze zivota bez zavazku, plny zen, dobreho jidla a alkoholu, z toho neporadneho, nespolehliveho kluka, ktery si uklidi jen kdyz prijde mama s tatou na navstevu, se stane chlap. Ted uz musi byt rozvazny a starostlivy, protoze spolecne s tou pravou ocekava RODINU.

    Jde o uplny kolotoc, objizdku, zatacku, kolotoc, brzdu, plyn, hodiny, zkratka prevrat v jeho zivote. Bydleni uz ma, trochu ho jen predela, ale zacinaji vsechny ty nakupy. A kolik to stoji!! Od malickyho obleceni, blbustek, pres novou postylku, kocarek az po………a jejej……..porebuje nove auto.

    Do teto doby mel auto jen pro sebe, na hrani, machrovani, predvadeni se s kamaradama a pred holkama. Pred nekolika tydny si koupil nove sedmnactky hlinikace, cim min gumy, tim lip. Uz mel domluvenou instalaci noveho karbonoveho kridla nad zadni dvere. Ted se na sve auto, tu praci, hrdost, obraz jeho praveho ja, pychu, diva z uplne jineho uhlu. Na co to je? Zbytecnost. Smesne. Vyhozene penize za nepohodli, stisneny prostor, vysmech starsich, …..neprakticnost. Ano to je ten spravny uhel. NEPRAKTICNOST. Kam posadi potomka? A co kocarek, to ho potahne ze sebou? A co pohodli? Prilis silny motor, hlucny, neposedny, trhavy, NEPRAKTICKY. Krasna nova kola jsou ted zbytecna, tvrda, poskakujici, zkratka NEPRAKTICKA: V tu chvili si uvedomi, ze jeho drahe GTI musi z domu. Ted uz ma jine priority. Ted uz bez hlouposti, ted uz be zbytecnosti. Ale jake auto ze si poridi? Premysli nad tim, na jake auto vlastne ma. On bude tim jedinym pracovne cinnym, on bude jedinny, kdo bude vydelavat. Problem je v tom, ze nema poneti, tohle je pro nej uplne nova situace. Jeho nove rodinne auto musi byt petidverove, do kufru se musi vejit kocarek. Aspon, ze se kocarek da slozit. Zadni lavice musi mit dost mista pro detskou sedacku. Protoze nechce riskovat zvoli si financne dostupnejsi combi.

    Rozhodl se pro jednu z moznosti:

    Volkswagen Golf Variant Comfortline 1,6 75 kW

    Toyota Corolla 1.6 VVT-i Linea Terra Wagon

    Renault Mégane Break 1.6 16V

    Peugeot 307 Wagon Premium Plus 1.6

    Ford Focus 1.6 Ambiente Wagon

    Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente

    Chevrolet Nubira Star STW 1.8 CDX

    Fiat Stilo Multi Wagon 130 Active

    Mitsubishi Lancer 1.6 STW Invite

    Nissan Primera 1.6 Visia Traveller

    Opel Astra Wagon 1.6 Enjoy

    Subaru Impreza Sportswagon 1.5R

    Kia cee’d SPORTY WAGON 1,6

    Pri rozhodovani se pro nektery z techto vozu je vice nez otevreny pro dalsi moznosti. Co myslite, jake auto si vybere?

RODINNY VUZ 2 Mercedes CLS 350 CGI

91 reakcí na RODINNY VUZ (ZACATEK)

  • [1]

    18. 7. 2007 v 20:27dCi

    Mégane, Ceed, nebo Primeru.
    Já být jím, tak bych ale koupil dva vozy, ovšem ojeté. Volvo 940 Kombi 2,4 TD a jednoho z dvojice Saab 9000 Aero a Renault Safrane Biturbo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    18. 7. 2007 v 20:47Toliary

    Lancer / Octavia / 307ička. S Lancerem bude zábava i když bude mít na zádech batoh, octavia bude ekonomická v širším ohledu a peugeot dostatečně velký.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    18. 7. 2007 v 20:48jahonzik

    Jasne se Stilo combi. Je to posledni verze, vsechny mouchy vychytany. Mozna Primeru, ma nejepsi design.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    18. 7. 2007 v 20:49jahonzik

    To Toliary: Octavia 1.6, ten motor je k nicemu, zastarelej…..Lancer si neplet s EVO

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    18. 7. 2007 v 21:36Jozki.

    Mozno ma na krku hypoteku a kedze jeden prijem vypadne – mozno si zase kupi mesacnik na elektricku. :-) Golf Variant 1.9 TDI alebo Oktavia Combi 1.9 TDI.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    18. 7. 2007 v 23:13marianek

    Diesely nema ve svem seznamu, takze TDI odpada v kazde podobe.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    19. 7. 2007 v 0:24Alessio

    Poradím mu: do každého at si naloží kočárek, sveze se, proveze polovičku. Tohle rozdělování aut od stolu mi příjde trošku úchylné a hodné základní školy. Co bych bral já osobně? Ceed je lákavý, Golf sázka na jistotu, Octavia také, Toyota zajímavá, Focus také nezůstává pozadu, Astra je klasika…jedno z těchto jmenovaných. V tuhle chvíli asi…hmmmm…je to fakt těsné, ale asi Octavii. Musel bych si důkladně projet ostatní…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    19. 7. 2007 v 0:37Samuraj

    Ja som riesil podobnu situaciu a moje preferencie boli nasledovne:

    Subaru Impreza 1.5 SW
    Toyota Corolla Verso 1.8 (5 miestna) Sol – prichadza vynovena verzia = moznost peknych zliav
    Ford Focus II 1.6 Kombi (vybava X)
    Kia Ceed SW 1.6 (vybava TX)
    (vsetko benzin)

    Nakoniec to vyhralo Subaru Impreza 2.0 R SW Active (v lepsej cene ako povodne 1.5 R SW)

    Zajtra (vlastne dnes) si idem pre nu.

    Prajem vela zdravia celej rodinke a vela stastia pri vybere Vasho idealneho vozidla.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    19. 7. 2007 v 10:02Jozki.

    6. Viem ze tam nie je diesel ale treba setrit a s rodinkou casto vypadnut von z mesta na vylety a tam sa diesel zide, preto by som uvazoval nad dieslom. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    19. 7. 2007 v 10:51GTI

    Marianku, tak především jsem šokován, že si člověk může dovolit veřejně prezentovat poměrně rozsáhlý text a zapomenout na čárky a na háčky… to je prostě neomluvitelné.

    Co se týká tvého naznačeného problému, když zauvažuji, pak samozřejmě nekoupí nové (jiné) auto žádné. Když se ti narodí dítě, musíš investovat peníze do dítěte – počítej tak na jednu hlavu potřebných počátečních 100 tisíc na postýlku a oblečení a další potřebné vybavení pro kvalitní novorozenecký servis.

    První rok potomka neposazuješ nikam, neb nemůže v autě sedět (utrhl bys mu při brzdění hlavu) a vozíš ho v přenosné dětské „sedačce“, kde pololeží. Tu v obráceném směru, tedy v poloze proti jízde uchycuješ na zadní (případně, bez pytle) na přední sedadlo. Kočárek při výletech nepotřebuješ, neb toho prcka nosís ve vaku na své hrudi. Jo, a tehdy jezdíš s tím geteičkem opatrně… ;)

    Žádné GTIčko z domu nemusí (Bravo Marianku), neb co potřebuješ, to v něm odvezeš. Odvezeš v něm dokonce i skládácí podvozek právě na tu kojeneckou „sedačku“ která vlastně plní funkci (s podvozkem) toho kočárku. Samo, že máte doma normální velký kočárek, s nímž to trajdáš po vsi… ten ale nikam nevozíš.

    Jistý problém nastává až když děti odrostou za jeden rok, neb tehdy není od věci pořídit kvalitní tříkolku (myslím kočárek) na výlety i do terénu.

    Pokud tedy do toho tvého gtička vtěsnáš (samozřejmě, že ano) na další 3 roky kočárek, nějakou krásnou skládací crossku, pak nastane opět období, kdy žádný problém v hatchbacku nehrozí. Jejich dnešní velmi naddimenzované kufry odvezou rodinu i s malým dítětem kamkoli.

    Takže závěr – pokud vlastníš GTIčko před porodem a nepřinese ti domů žena trojčata, klidně jezděte v GTI dál…

    P.S. Hele, nezbouch´ tys nějakou kočku? :-D

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    19. 7. 2007 v 11:27Klaudius

    Golf – vyssia cena, ale nizska strata hodnoty pri dalsom predaji. Rizisko odcudzenia, znacka medzi zlodejmi velmi ziadana.

    Corolla – tiez nie najlacnejsia, ale s povestou vyborne spracovaneho a spolahliveho auta. Konstrukcne nie najnovsia, ale pre rodinu urcite bohato postaci. Nevyhodou je mensi interier a nijak oslnujuci kufor.

    Megane – zaujimavy dizajn, vynikajuca bezpecnost, vyborne pohodlie. Tesnejsi interier, solidny a dobre pristupny kufor. Dobra cena.

    307 – naozaj velky a prakticky interier, pohodlne auto aj na dlhe cesty. Dlhy razvor, bezproblemovy pristup na zadne sedadla.

    Focus – zlata stredna cesta. Vyvazene solidne auto za dobru cenu. Najsirsie auto zo spomenutych.

    Octavia – tradicny „obyvatel“ nasich ciest. Kvalitne a priestranne auto, vynikajuci kufor. Hodi sa aj liftback, najma kvoli vozeniu kocika, kufor je este pristupnejsi ako v kombi. Pri slusnejsej vybave vyssia cena, vyssie riziko odcudzenia.

    Nubira – uz sa nevyraba. Aktualny model je Lacetti. Pomerne jednoduche, ale spolahlive auto. Lacnejsie plasty. Plochy kufor. Vykonny motor ale vyssia spotreba.

    Stilo – velke rodinne auto. Trpi povestou nespolahlivosti, ovsem realita je lepsia. Mizive riziko kradeze. Nezazivny dizajn ale velkorysy priestor ako stvoreny pre rodinu.

    Lancer – vybehovy model za vybornu cenu. Sportove vlastnosti. Stiesneny interier, na kombi minimalny kufor, velmi plytky. nevhodne pre rodinu.

    Primera – maximalne moderne a zaujimave miesto. Priemerny priestor, dobra kvalita, vysoka cena. Ovsem tiez uz konciaci model.

    Astra – solidne a priestranne auto. Trochu expresivny dizajn. Velke auto a trochu smadnejsi motor. Rozumna volba.

    Impreza – skor stylove ako prakticke auto. Motor 1.5 posobi dost mdlo, ovsem na rodinne vozenie postacujuci. Skromnejsi priestor v kabine.

    cee´d – novacik medzi kombikmi. Velky a priestorny. Vyborny pomer medzi cenou a hodnotou.

    Co vybrat? Pre rodinu, povedal by som, je dolezity priestor a pristup k nemu, pohodlie, nizke prevadzkove naklady a spolahlivost. V neposlednom rade cena.
    Pre vyssiu cenu a u niektorych aj znacne riziko kradeze by som nechal stranou VW, Skodu a Nissan, tiez malych Japoncov Lancer a Impreza, ktore rozhodne nie su primarne rodinnymi autami. Ostavaju dvaja Francuzi, Opel, Toyota, Fiat, Ford a KIA. Tazky vyber. Najdrahsia a najmensia z nich je asi Corolla, takze aj ked je najspolahlivejsia, tak vypadava. Tych ostatnych by som postavil priblizne na rovnaku latku. Kazdy je v niecom lepsi a v niecom horsi. Tazke vybrat jednoznacneho favorita. Co clovek, to nazor, to mozno ine skusenosti. Asi by som sa rozhodoval medzi Focusom a cee´dom, op nich opel, Renault, Peugeot a Fiat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    19. 7. 2007 v 11:28Tomáš

    Zaleží na tom, na jak dlouho auto kupuješ a jak moc sportovně založená rodina jste (nebo budete).
    Pokud budete chtít jezdit v létě na kola, v zimě na lyže, plánujete časem i druhého potomka, budete vozit velkou spoutu krámů. Některé z nich budete chtít nechávat v autě, takže by auto mělo mít co nejvíc úložných prostorů. Kočárek sice lze složit, ale když v něm máš v zimě fusak na dítě a deku, k tomu flašku s dudlíkem, štěrchátka a podobný nezbytnosti, oceníš auto, kam se ti vejde kočárek nesložený – tak jak ho zvedneš z chodníku, tak ho tam strčíš.
    Pokud řešíš i finance, bude asi lepší jít do ojetého auta, aspoň ti nebude líto, když ti ho později odrostlejší caparti začnou „vybydlovat“ ;-)

    Takže řešení je prosté – jmenuje se MPV. Bude pohodlné, prostorné, díky normální vzpřímené poloze za volantem i snadno ovladatelné (nezapoměň, že do školky s dětma asi bude jezdit žena, ne ty) a kromě kočárku pojme dovnitř i ty lyže nebo kola s dětskou sedačkou.
    Zbývá tedy vyřešit jaké MPV. Jestli klasické krátké (cca 4,5 – 4,6 m) nebo verzi Grand (4,8 – 5 m). To je nejlepší vyzkoušet. Někomu padne do oka Espace pro svoji variabilnost, lehkost laminátové karoserie, nevšední francouzský design interiéru, jiný ocení Voyager kvůli pohodlí (to nejsou sedačky, ale fotely z obýváku) a automatické převodovce, je-li někdo fanatik do VW (viď GTI ;-), koukne po Sharanovi nebo Alhambře.
    Ať tak či tak, s MPV neuděláš chybu – se svým GTI ses už vyblbnul, průlety zatáčkama ti stejně žena ani dítě nedovolí (poblinká se), takže proč dělat kompromis s kombíkem, když cena ojetějších MPV je tak příznivá a výbava tak dobrá…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    19. 7. 2007 v 11:36Klaudius

    GTI:
    ty si z ktorej visne spadol? 100 tisic na vybavu dietata, ty zijes v inom vesmire, clovece. Nie je kazdy milionar aby kupoval vsetko najdrahsie a najlepsie. Ale co to ja, obycajny clovek trepem, ze?

    Priestor na zadnych sedadlach auta musi byt, ani ta „skrupinka“ v ktorej sa batola vozi nie je prave najmensia. Vozi sa na zadnom sedadle, v pripade potreby aj na prednom, vzdy proti smeru jazdy.

    Ze nepotrebujes pri vyletoch kocik? Tebe asi este nikto nepovedal, ze male dieta dost casto a vela spi. Nemozes ho stale vlacit zavesene na sebe. A uz vobec nie napriklad v zime. Je to nepohodlne a unavne jak pre dieta tak pre teba. Kocik je nutnostou. A potrebujes ho vozit. VW GTI je na to maximalne neprakticky.
    Pokial na to mas, nechaj si ho, deti nebudu male vecne ani kocik nebudes vozit do smrti. Ovsem za tych niekolko rokov (prve dieta nemusi byt posledne) moze byt GTI uz nezaujimave a Tvoj zrak spocinie na inom aute, po ktorom Ti bude dusa pistat…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    19. 7. 2007 v 11:37Klaudius

    Tomas:
    rozumny a prakticky nahlad…tiez som to nedavno riesil tak.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    19. 7. 2007 v 11:51GTI

    Klaudius: Jasně, zde v Česku (koneckonců i jinde) se s narozením potomka kupuje nový vůz :-D Nepiš tu nesmysly. Z žádné višně jsem nespadl, až porodíš, pak si to všechno sečti. Samozřejmě, že dítě můžeš nosit i ve škopku vystlaném slámou, já píší o standardních podmínkách rodiny, která si potomka nepořizuje v noci pod alkoholovým raušem někde v parku, nýbrž o lidech vyspělých, ostatně jiným bych ani zakládání rodiny nemohl dopooručit. Ta vyspělost jde samozřejmě ruku v ruce se schopností vydělat prachy.

    Zcela nesmyslné je tu od Mariánka rozehrávat nějakou partii o kombíkách při narození dítěte. Mladí lidé (i ti s penězi, neb těch je vždycky málo) mají většinou nějaké malé auto. A i tohle auto (tedy segment subkompakt) celou jejich novou rodinu krásně všude odveze. Ostatně podívej se do FABIE.

    Ovšem, jestli má mladá rodina vatu, pak samozřejmě nebude kupovat kombi, nýbrž vybere optimální motorizaci, a tou je MPV. Tedy velké MPV. Espace a spol. Nebo se snad domníváš, že kvůli rodině musíš vyměnit Octavii liftback za Octavii combi?

    P.S. Máš děti?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    19. 7. 2007 v 11:52Tomáš

    No, zamysli se a počítej – všechno:
    - i ztrátu platu manželky
    - i nutnost koupit jiný auto
    - i úpravy bydlení
    - …
    - a nakonec tu výbavičku

    Bude to i víc než 100 000 Kč za první dítě, při dvou to tak asi vyjde 100 000 za jedno.
    Holt děti jsou drahej koníček… ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    19. 7. 2007 v 12:19Diba

    Pročetl jsem si Vaši diskuzi a jelikož toto téma je mi teď blízké,pokusím se též trochu přispět.

    V prvé řadě si nemyslím,že dítě stojí jednorázově 100tisíc Kč!Nevím jak jste k té částce došli???Předem podotýkám,že jsme si dítě pořídili ve standartních podmínkách,koupili jsme vše co je potřeba(občas i co není:) ) a vešli jsme se do 30000Kč!!Když si z toho odečtete porodné 17tis..tak zas taková investice to není.Na co kupovat jen to nejdražší ,když levnější a stejně kvalitnější poslouží naprosto stejně.Jen to není takový luxus na oko.

    Ale abych se vrátil k tématu.Před narozením dcery jsme měli staré Toledo 1,9TD.Naprosto spolehlivé a suprové auto.O kufru ani nemluvě.Po té se mi výhodně naskytla možnost koupě Octavie I 1,9TDI liftback.Kufr je litrově o něco menší,ale prostorově (rozměr podlahy) větší.Naložím tam cokoliv.Od kočárku,cestovní postýlky,vaničky,cestovních tašek atd :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    19. 7. 2007 v 12:49GTI

    Dokonalej článek, ošlehaní jezdci eresek a všech ST, GTI a já nevím čeho, tu budou vypisovat náklady na své potomky.

    Tak jen letmo – přebalovací stůl cca 5 tisíc, propriety do koupelny (pleny, utěrky vanička teploměr s rumcajsem atd řekněme 5 tisíc, tedy na začátek)

    Postýlka cca 15tisíc,

    Oblečení (dupačky… :-)) cca 10.000,-

    Kuchyně – lahvičky na pití, stroj na desinfekci lahviček, vysílačka-sledovačka dítětě, dudlík, celkem cca 20 tisíc.

    Klokanka na nošení 2 tisíce, košík na přenášení po bytě 3 tisíce, přenosná sedačka do auta (s podvozkem) 7 tisíc, Velkej kočárek – 15 tisíc, deky, saky, paky, kulichy – 10 tisíc. Sečti si to sám.

    Tady končím. Ať žije Mariánek… :-D Jdu se věnovat chlapskejm záležitostem.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    19. 7. 2007 v 12:49Klaudius

    Tomas, Diba:

    Jasne, ze 100 tis je blud. Ak do toho nezaratas kupu nejakeho 10-15 rocne auto. GTI ocividne nevie, co pise. Ostatne ako skoro vzdy.
    Napisal presne:

    „Když se ti narodí dítě, musíš investovat peníze do dítěte – počítej tak na jednu hlavu potřebných počátečních 100 tisíc na postýlku a oblečení a další potřebné vybavení pro kvalitní novorozenecký servis. “

    Neverim, ze niekedy podobne veci realne kupoval. Tiez uz dnes malokto (ani ti lepsie situovani) kupuje vsetko nove. Kazdy ma kopu znamych s detmi a detske veci, najma tie, co sa pouzivaju par tyzdnov a potom su uz male alebo ako hracky pre dieta uz nevhodne, proste koluju. Podobne postielka. Nekupujes pre kazde dite novu. Tie naklady idu potom dolu. Takze pokial je clovek trochu schopny, tie naklady su radovo nizsie, aj tych 30 tisic, co so spominal, Diba, sa da v priaznivom pripade este okresat.

    GTI:
    Chlape konecne sa prestan stavat na zadne, nechci mat za kazdu cenu pravdu, netlac nikomu bludy a najma citaj, kym zareagujes.

    To o tej slame je od teba maximalne ubohe, a ak hodnotis uroven cloveka podla prachov, tak si v mojich ociach klesol hodne hlboko (toto sa posnaz mi vyvratit, inak uz ani nebudem mat dovod sa s Tebou bavit).

    Kombiky tu Marianek nahodil docela dobre, niekto radsej kombik, niekto MPV. MPV je vacsie a praktickejsie ako kombi (obvykle, nie je to pravidlo), ale tym padom aj drahsie, s drahsou prevadzkou (hlavne na kratke vzdialenosti) alebo servisom, menej prakticke v meste (kvoli casto vacsej sirke). Takze kombi su docela vporiadku. A preco Ti odporucam, aby si poriadne cital? Pretoze aj ja v mojom prispevku c.11 spominam, ze liftback Octavia je pre rodinu dobrou volbou. Neviem o tom, ze by som chcel liftback menit za kombi, to sa Ti asi snivalo.

    A uz vobec nechapem, preco by malo byt optimalne prave MPV? Niekomu sa hodi, niekto radsej kombi. Podla Teba si asi tie miliony kombikov na cestach kupovali vyhradne zivnostnici, nie?

    Tak uz krot svoje vasne, nadradene spravanie a ohananie sa peniazmi z Teba aristokrata nespravi. Zosmiesnujes sam seba.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    19. 7. 2007 v 12:51Klaudius

    GTI

    Ty si fakt totalne mimo….

    P.S. Mam dve deti a tretie na ceste. Ak nemam 100 tisic na vybavu pre kazde z nich, nie som schopny otec?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    19. 7. 2007 v 12:58Alessio

    GTI, Bravo! Založ si blog o dětských potřebách, je vidět, že spousta kolegů nemá o finanční náročnosti caparta ani šajna. Super :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    19. 7. 2007 v 13:03marianek

    Toto je ciste hypoteticky problem. Pro mnohe velice aktualni a proto jsem zacal s psanim tohoto clanku. Sam jsem byl ve stejne situaci pred 19 lety. Timto vyuzivam Vas, vazeni, k tomu, abyste svymi prispevky pomohli tem, kteri si je radi prectou a urcite jim velice pomuzou. Samozrejme pribeh bude pokracovat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    19. 7. 2007 v 13:06Tomáš

    Klaudius: Kombíky si (podle mého) většinou kupují lidi, kteří jsou spíš konzervativní a na MPV prostě nemají odvahu nebo to není jejich styl.
    Teprve až ho člověk vyzkouší, pochopí že není třeba vzdorovat. Výjimkou jsou snad jen sportwagony, které si ale těžko koupí člověk k dětem, to spíš sportovně založený člověk nebo ten, který nemá prostorově náročné koníčky. Já jsem postupně přešel od sedanů a liftbacků přes krátký Espace ke Grand Espace a můžu říct, že naší rodině vyhovuje nejvíc Grand Espace.
    Na druhou stranu, při hledání parkovacího místa ve městě se slzou v oku vzpomínáme na starý krátký Espace, jehož délka přesně odpovídala Octavii, ale s vynikajícím výhledem při couvání. Nebyl problém zajet do místa u chodníku, od kterého před chvílí odjela Fábie.
    Teď s 4,8 m délky a rozvorem 2,9 m je to trochu horší – zato se vlezem do auta všichni 4 i s jízdními koly uvnitř vozu, nebo v 6 lidech s lyžemi uprostřed mezi sedačkami. Prostě každé auto má svoje a každý vidí jinak své potřeby. Proto doporučuju – vyzkoušejte všechno možné a pak nakupte podle svých potřeb – radši ojeté, ale přesně splňující požadavky než nové/zánovní, ale furt vám na něm něco bude vadit nebo chybět. A riziko koupě nepovedeného kusu je prakticky stejný u nového i jetého.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    19. 7. 2007 v 13:06marianek

    11 Klaudius. Krasa, vyborne podane. V pristim dile se o tom jeste rozepisu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    19. 7. 2007 v 13:08marianek

    10 GTI. Ano vim a vsem se omlouvam za nepouzivani diakritiky. Moc casto doma nejsem a vetsinou pouzivat laptop, kde mam klavesnici vhodnou pro Skandinavii. Takze z diakritiky mohu pouzivat pouze ö,ä,å

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    19. 7. 2007 v 13:11marianek

    12 Tomas. Ano MPV je velice dobrou volbou. Snad i lepsi nez combi. Chtel jsem ale clanek vice priblizit Cesku a ceskemu mysleni.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    19. 7. 2007 v 13:19Tomáš

    No vidíš, a já jsem to tradiční české myšlení chtěl změnit ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    19. 7. 2007 v 13:26GTI

    Klaudius, nevím jaký jsi otec, ale jako diskutér o potřebách novorozenců rozhodně neschopný jsi.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    19. 7. 2007 v 13:35GTI

    Alessio: Vím co píšu… mimochodem… jednou jsem vypočetl, kolik stály pleny – koupili jsme se ženou pleny za 100 tisíc, pro dvě děti :-))) A kluci také pili po kojení to mléko – Beba, nebo jak se to jmenovalo. Tak jsem jim vypočetl, že na to, aby dorostli do metrové výšky potřebovali každej barel (200 litrů „sunaru“) :-)))))) Komplet to vypili. :-))) A to je pravda. Na cenu se raději ani neptejme. Pravda ovšem také je, že například já vyrost´na fasovaným rybím tuku… :-))))) Ovšem dnes je jiná doba. A velmi smutné je, že někde v Africe by jedna spotřeba evropského kojence uživila vesnici… Buďme štastni, kde žijeme.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    19. 7. 2007 v 13:42Klaudius

    GTI:

    Zabudol si mi napisat o tej hodnote ci schopnosti cloveka v zavislosti na peniazoch. Aby som vedel, co si mam naozaj o Tebe mysliet. Ci to bol z tvojej strany len brept a krivdim Ti, alebo zial nie.

    Aky som otec, to by som tu nerozoberal. Najhorsi snad nie, moje deti ma stale maju rady. A o potrebach novorodencov viem dost, o to strach mat nemusis. Mam to este cerstvo v pamati, moji synovia maju 2 a 4 roky. Poucat ma v tomto smere rozhodne nemusis, bolo by to nosenie dreva do lesa. Moje decka mali a maju vsetko co otrebuju, aj nieco naviac, co nepotrebuju. A rozhodne som na to nemusel preflakat 100 tisic. To, co si opisal Ty, je puhe rozhadzovanie, nic ine. Alebo myslis, ze dieta sa lepsie vyspi, ak mu nekupis postielku spod ruky za 1000 alebo novu za 5000, ale radsej rovno za 25 litrov? Dupacky a podobne veci casto podostavas, kazdy, kto pride pozriet noveho clena rodiny nieco prakticke kupi. Niekedy aj viac ako sa da vyuzit. Investujes malo, radovo v stokorunach, mozno niekedy viac, ale 10 tisic, to je utopia. Podobne tak s ostatnou vybavou. Drz sa nohami na zemi a nelietaj v oblakoch.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    19. 7. 2007 v 13:46marianek

    Panove, panove. Nenapsal jsem zde clanek, abycho se hadali, kdo z nas je lepsim otcem. Ani ja nenakupoval nejdrazsi postylky, kocarky. Nekdo chce kocarek BRIO, ci Emmaljunga, tak mu ho nechme. Myslim, ze vsichni vime, kolik chceme za potreby utratit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    19. 7. 2007 v 13:48Klaudius

    Tomas (prispevok 23):

    Suhlasim s Tebou. Sam som do toho „spadol“, teda do MPV triedy. Na nove som nemal, takze nakoniec som kupil 4-rocneho Scenica. Napriek tomu nevylucujem, ze niekto radsej kombi. Momentalne mi spominany voz vyhovuje. Sice ma maly a pomerne slaby motor (1.5dCi/60kW), ale zase nie az tak vysoka poistka a vyborna spotreba, nepotrebujem jazdit sportovo. Bohato staci. O MPV rozhodol fakt, ze budem vozit 3 detske sedacky, takze sa museli vojst dozadu vedla seba. Plus kufor na kocik, co Scenic splna. Chcel som povodne Grand Scenic, ale jazdeneho zozenies dost tazko. Ak sa bude darit, o par rokov ho vymenim, a ak to pojde, bude to zase MPV. Neviem ake, momentalne sa mi najviac paci C4 Picasso, ale aj taky S-Max napriklad. Ku klasickemu autu uz by som sa asi nevratil. V tom mas uplnu pravdu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    19. 7. 2007 v 13:50Klaudius

    Marianek:
    Ale ano, vpohode. Len nemam rad, ked mi niekto tlaci do hlavy kaleraby. A navyse take blbiny. Tak to nechaj tak, je to tu aj o tom. Zatial si nenadavame (sme slusni ludia) a ani sa nebijeme. A snad ani nebudeme. Na tieto ucely som navrhoval stretnutie pri pive, ale nikto sa na to nejak nechytil…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    19. 7. 2007 v 13:59marianek

    32 Klaudius. Gratuluji k zajimavemu autu. I ja jsem se byl projet s S-MAXem. Manzelka porebuje novy vuz a myslel jsem, ze zmenime FORESTERA na neco jineho. S-MAX ve vynikajici a i manzelce se libil. Ale moc se ji nechce pustit FORESTERa. Ma prece jen mnoho vyhod. Timto prozroazuji nas vyber pro rodinny vuz naseho vyberu pro rodinu, kde deti jiz chodi samy.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    19. 7. 2007 v 14:13Klaudius

    Marianek:

    Ake su vyhody Forestera, ktore vyuzivas? V priestore s S-Maxom by asi o nieco prehral, v jazdnych vlastnostiach tiez. Dizajn tuna asi nehra prim. Subaru je zrejme odolnejsie, clovek ma pocit bezpecia, obrubniky nerobia problem. Na druhej strane asi vyssia spotreba alebo celkovo prevadzkove naklady vratane servisu, ale to iba hadam, nemam v tomto smere o Subaru znalosti. S-Max TDCi ja podla mna, v pripade kupy noveho auta, velmi dobrou volbou. Ale najma vynikne pre rodinu s malymi detmi, v tom Ti opat musim dat zapravdu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    19. 7. 2007 v 14:24marianek

    35 Klaudius. Manzelka je na nej uz zvykla. I kdyz ma S-MAX vyborne jizdni vlastnosti, FORESTER je stabilnejsi. Velikosti je porovnavat nemuzeme, S-MAX je skoro autobus a FORESTER neni nijak prostorny. Nejvic FORESTER vynikne v zime, kde se projevi jeho odolnost a bezpecnost. Pouzivame ho i kdyz jedeme na chatu, musime prebrodit reku a ja s VOLVEM to uz zkouset nebudu (Haldex neni na brozeni)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    19. 7. 2007 v 16:31Tom

    @[11] Klaudius – Nubira: Ale to vis, ze se vyrabi. To ze se v CR prejmenovala Nubira 3 na Lacetti (a Daewoo na Chevrolet) na tom prece vubec nic nemeni (napr. v Nemecku je to dal Nubira).

    Jinak nevim, jestli jsem jen nepozorne cetl, ale bere tady vubec nekdo v potaz otazku ceny? Pro zacinajici rodinu myslim vic nez dulezity atribut vyberu auta. Proto bych se vykaslal na placeni za radoby znacku s nestoudne nadsazenou cenou a vybiral bych zasadne dle pomeru cena/uzitek, tj. to, co opravdu potrebuji a ne co mi soused bude vic zavidet a co mi vnucucuji „nezavisli“ novinari v SM aj. platcich…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    19. 7. 2007 v 17:33marianek

    37 Tom: ano, presne. Cena/uzitek je velikym hracem pri vyberu noveho auta do zacinajici rodiny

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    19. 7. 2007 v 17:34diba

    To GTI: tvůj „ceník“ je opravdu nadstandartní.Ale v poho,neberu Ti to,přeji Ti to,ale taky musíš vzít v potaz,že ne všichni vyspělí lidé disponují touto částkou a dokáží též žít standartně.

    To Tom:myslím si ,že „chyba“ byla hned na počátku,že nevíme zda ten dotyčný chce si koupit nové auto či ojeté a kolik peněz má.Takže by to chtělo jen upřesnit :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    19. 7. 2007 v 18:05marianek

    Hmm… to jsem nedomyslel. Ale jde o vuz novy. Disponuje castkou jakou dostane za ojety GTI (rekneme, ze zase tak stary nebude……2006)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    19. 7. 2007 v 18:07marianek

    37 Tom: Ano Nubira se v CR prodava pod jmenem Lacetti. Je to vuz s vyhodnym pomerem velikost/cena. Proto jsem ho pridal.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [42]

    19. 7. 2007 v 21:09GTI

    Diba: Jasně, chápu to. Vedle toho (nevím, zda máš děti), nemysli, že ty uvedené částky jsou nerealistické. Je ovšem také pravdou, když mnoho peněz není, člověk se uskrovní, o to nejde, to není žádná trgédie.

    Možná bychom však v těchto souvislostech měli hlavně zmínit tohle – ať máš kolik máš, cpi peníze hlavně do dětí. Když jsou malinké, do nehořlavého oblečení (pyjama a vůbec spodní prádlo a tak), hračky nikoliv jedovaté z trhu, nýbrž to nejkvalitnější, co se dá sehnat – všechno totiž malé dítě ocucá. Když jsou větší – do všech kroužků a kursů a když studují, pak letní pobyty v zahraničí a tak… To má cenu.

    Ale řešit, jestli nemám náhodou prodat GTIčko a místo toho koupit… co? GOLFA kombi?… Ach bože… tak tohle může opravdu řešit jen Marianek. Celé to pojal zcela nerealisticky. Píše tu o všech kombi z kompaktů. Proč? Kombi není přece modla pro mladou rodinu. Je tu hafo segmentů, které tu rodinu odvezou stylověji a praktičtěji.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [43]

    19. 7. 2007 v 21:36marianek

    42 GTI: GTI bylo zmineno jako abstraktni priklad zbytecnosti, hlouposti v navrzene situaci. Chtel jsem navodit epickou zmenu preferenci. S prichodem rodiny by nastala zmena hodnot. Stejne tam mohlo byt ST, nebo treba Boxter. Zase to beres prilis osobne, konkretne. Snaz se zapojit fantazii. Ostatnim to jde moc dobre.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [44]

    19. 7. 2007 v 21:42diba

    GTI : kdyby jsi pozorně četl příspěvky,tak jsem o pár příspěvků výše psal že mám dceru.Věřím ,že ty ceny jsou realistické,jen jsem porovnával to ,že se vše dá pořídit i za menší obnos(vlastní zkušenost!).

    Ale jinak musím s Tebou souhlasit,že kombi není jediná volba pro rodinu.Já sice proti kombi vozům nic nemám,ale asi bych teď,pokud bych disponoval určitou částkou,volil mezi MPV(mými oblíbenými jsou Sharan či Alhambra).

    A taky si myslím,že zrovna nový vůz není úplná nutnost.Za stejné peníze se dá koupit lehce ojetý a možná i kvalitnější rodinný vůz.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [45]

    19. 7. 2007 v 22:01GTI

    Mariánek: Neberu nic osobně. Co blázníš. Jen vím, že pokud má někdo kompakt, pak při narození dítěte nemusí řešit, jestli koupí jiné, větší. Všechno to přijde až budou děti růst… tak za 5 let… až bude potřebovat vozit kola, skejty, lyže, RC auta atd… Ale při narození děcka není potřeba prodávat hatchback v kompaktní třídě.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [46]

    19. 7. 2007 v 22:05GTI

    Diba: Omluva, dceru jsem přehlédl. S MPV souhlasím. Sharan/Alhambra byly (a jsou) krásné vozy… pokud tedy jetý, pak samo toho VW, je to držák, velmi nadčasový design a celou rodinu dokonale odveze. Pokud nový, chce to počkat na nástupce Sharanu. Dnes jsem se vracel z večeře a na Evropské předjížděl S-Max… zejména zezadu je to zoufalost. Těžký design, žádná lehkost… fakt mě to až šokovalo. A k tomu blinkry jako u Mondea. .. no, nevím jak tohle Ford mohl pustit…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [47]

    19. 7. 2007 v 22:24milic

    GTI: s tím hatchbackem je to na hraně. Dítě v sedačce a kočárek tam sice nějak nacpeš, ale týdenní nákup a pár balíků plen už budeš mít na hlavě. Navíc malé dítě obvykle nadělá do plen v tu nejméně vhodou chvíli a pokud ho máš v malém autě i přebalit, tak je to problém :-).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [48]

    19. 7. 2007 v 22:28marianek

    45 GTI: Deti se vozi v kocarku a potrebujes misto pro kocarek. Dale mas s sebou i jine veci. Potrebujes vuz s dostatecnym zavazadlovym prostorem, ktery ti nabidne i dostatek mista na zadnich sedadlech. Kompakt dostatecny neni. GTI, zde je dany pribeh, muzes se ho drzet a prispet. Zkus byt aspon na chvili k necemu. Vezmi si priklad treba z Klaudia (viz prispevek c.11)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [49]

    19. 7. 2007 v 22:31GTI

    Milic: S tím souhlas… Já jen, že Mariánek nahoře vypsal seznam všech kombi od kompaktů, jako řešení k malému GTIčku… to je ten nesmysl. Jinak vidím, že máš s přebalováním své zkušenosti :-))) Já mám dva kluky (dvojčata) a když jsem s nima jel jako s malejma sám, hodil jsem vždy toho posranýho do kufru a tam ho přebalil… uměl jsem to dokonale – jedna posraná prdýlka za 37 vteřin :-D Ani jsem nepotřeboval trojúhelník :-))))))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [50]

    19. 7. 2007 v 22:41GTI

    Marianku… tedy doporučovat mi za příklad Klaudia… no dovol… :-))))

    Jo, chápu tě.

    Takže – jsou-li prachy a na cestě prcek, pak je ideální… hatchback :-D Ale fakt, hele, Mariánku, první rok nedostaneš kočárek do žádný káry, mimo Espace. Přece to znáš sám – Do jednoho roku musí ležet na pevném podkladu (žádné golfáče!!!!!) takže jezdíš s takovým malým tírákem kolem sídliště (já měl tupláka :-)) No, takže problém „kam s ním“ přijde až v období golfáče, tedy té nějaké tříkolky cross. Což je někdy ve dvou létech, pokud se mýlim, oprav mě.

    Ale – samo, že kufr je u rodiny vlastně skoro vždy malý… takže co dál – no, dál bych preferoval… představuji, že je mi cca 30 a že mám prachy – tedy VOLVO V50 – prostorný kufr, bezpečný vůz. To je můj tip.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [51]

    19. 7. 2007 v 22:50marianek

    50 GTI: No konecne neco! GTI, i kocarek s pevnou korbou se da slozit. Delka zustane stejna, ale vyska zustane cca 40cm. Prave kvuli tomu v prvnich 2 letech potrebujes kufr vetsi nez v hatchbacku. Pak kdyz uz dite chodi, pouzivas tzv. „golfacek“ (jmeno odvozene z toho ze se vejde i do Golfu??? ;-))), takze uz tak velky kufr nepotrebujes. Osobne beru za dobrou volbu pro aktivni rodinu vuz MPV, ale muj clanek dava jasna pravidla a chci se jich drzet. VOLVO V50 je jiz progres, GTI, dobry zacatek.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [52]

    19. 7. 2007 v 22:53Mac2

    Já bych vyřadil Mitsubishi, Toyotu a Subaru – příliš malé, pak Renault – špatná zadní sedadla, uvnitř smrdí, horší spolehlivost, Chevrolet – nízká bezpečnost, VW – stejná technika jako Octavie a vyšší cena a Opel – děsný interiér a horší zpracování. No a Fiat je fakt škaredý. Takže zůstává Octavia, Focus, Peugeot Nissan a KIA.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [53]

    19. 7. 2007 v 22:57marianek

    52 Mac2: Zajimava perspektiva. Zajimave preference.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [54]

    19. 7. 2007 v 22:58GTI

    Marianek: Já měl toho tupláka a ten by se nevešel ani do liazky :-))) Ty golfáče – to vzniklo v osmdesátých létech – první kočárky měly zahnutá držadla a od toho se jim začalo (po golfových holích) říkat golfáče :-)) To MPV, víš to je taková prostorová šalba (oproti kombi stejné třídy) Má to větší prostor na výšku, ale nezískáš moc jiného úložného prostoru. Pokud ovšem nejedes Espace či jinou velkou MPV ligu.

    V50 byl v roce 2005 vyhlášen nějakým designovým centrem za nejkrásnější kombi… Je to moc pěkné auto.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [55]

    19. 7. 2007 v 23:14jahonzik

    Pravidla jsou jasny, vyberem si z toho seznamu. Mladej par ma penize jen z toho ojetyho Geteicka. Volvo neni na seznamu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [56]

    19. 7. 2007 v 23:17Mac2

    V50 je krásné auto. Ale když vezmu v úvahu, že je to vlastně překarosovaný Focus a že Focus 1.6 je v akci za 400 tisíc Kč a stejně motorizované a jen nepatně vybavenější Volvo je za 650, tak je ten rozdíl opravdu přemrštěný.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [57]

    19. 7. 2007 v 23:30marianek

    To je a pro zacinajici rodinu s omezenym budgetem nevhodny. Ma vsak sve kouzlo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [58]

    19. 7. 2007 v 23:38GTI

    Mac2 – No jo, ale když holt ta V50ka vypadá oproti Focusu jako zázrak… Vedle toho, neboj, že je to jen překarosovanej Focus… ostatně jízdní podmínky převzaté z Focusu, to je velké plus. Karoserie je VOLVO jak má být… tedy tvrzená ocel na klec kabiny, sedadla s ochranou páteře při zadním nárazu… atd atd. Focus je lítačka jako Golf… S40/V50 to jsou velmi jiná auta… prostě… VOLVO.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [59]

    20. 7. 2007 v 0:35Alessio

    Škoda že nechce něco vyšího než nižší střední v kombi
    http://www.subaruclub.cz/graphics/msgboard/10979/full/a.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [60]

    20. 7. 2007 v 7:24Klaudius

    To:[50] GTI, včera 22:41

    Takze ja nie som dost dobry priklad? No teda, GTI, nemyslel som si, ze ma az tak podcenujes. Haha. Skoro by som povedal, ze si sa zatvaril urazene…

    Hatchback je pre rodinu s malym dietatom nevhodny. Niekto to tu uz vysvetloval. S odratymi usami mozu posluzit tie s vacsimi kuframi, napriklad Xsara, Civic, kde je predpoklad, ze sa aj velky kocik vojde. Len pre predstavu, GTI : kocik nie je autobus. Nepotrebujes na jeho prevoz Espace. Vojde aj do maleho kombika. Velky kocik (trojkombinacia, takze dost velky) som vozil vo Formane, vojde vpohode do Fabie kombi, ale napriklad aj do thalie, kde bol skor problem s velkostou nakladacieho otvoru. Jedine ze by si myslel priamo na dvojitu karu, ktoru spominas v prispevku 54.

    V50 je dobra volba, ak mas prachy a nezalezi ani na prevadzkovych nakladoch. Ak sa budes drzat v nasadenych intenciach, skus porozmyslat s predstavou tensej penazenky. Mlada rodina casto neoplyva prebytkom penazi, alebo obvykle este investuje do byvania a na auto uz prilis velkym obnosom nedisponuje.

    [54] GTI, včera 22:58

    Jasne, s dvojkocikom je problem, na to uz musi byt vacsie kombi alebo MPV. Takze Passat kombi, Mondeo, Vectra, C5, Laguna…? Alebo radsej Grand Scenic, Grand C4 Picasso, Espace ci Grand Espace, Ullyse/806/Evasion, Alhambra/Galaxy/Sharan. CO by si vybral? Ovsem kazde zo spomenutych aut uz stoji trochu vacsiu kopku penazi. Takze v sume povedzme do 500.000 skor jazdene.

    [58] GTI, včera 23:38

    V tomto s Tebou nemozem nesuhlasit (aspon niekedy). Luxus a bezpecnost. S bezpecnostou mu moze konkurovat asi iba Renault. Co sa tyka spolahlivosti Renaultu, po najazdeni nejakych km budem moct hodnotit, teraz este nie. Iba z pocutia mi je znama udajna nespolahlivost. Ale podobne s Volvom. Vo vedlajsej firme ma chlapik S60 a nadava v jednom kuse. Drahy servis, caste poruchy, velka spotreba. Ale neviem, mozno s tym jazdi jak prasa a kazilo by sa mu kazde auto.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [61]

    20. 7. 2007 v 9:03GTI

    Alessio: Kočárek je pěknej ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [62]

    20. 7. 2007 v 9:21GTI

    Klaudius – K té spotřebe ve Volvu tvého kolegy. Je to jednoduché – podle techničáku vypočti zprůměrovanou spotřebu na smíšený provoz – město, silnice, dálnice. Pokud jezdí za víc, než je průměr, neumí jezdit. Pokud se drží kolem průměru, jezdit umí. Pokud jezdí za méně, (a svižně, nikoli však brutálně) je výborným řidičem.

    Maránek nás svázal tím svým zadáním – tedy výběr v kombi kompaktů… Tak proto sem cpu V50… jako (obdobně Octávka) auto, co má přeseah do střední třídy.

    Považuji Mariánkovo zadání za zcela nesmyslné (prodat hatchback kompakt a koupit ve stejné třídě cmbi) takže pokud bych neměl být svázán tímto zadáním a pokud jde o mladou rodinu, která si může dovolit koupit auto, ovšem nikoli AUDI A6 Allroad… pak bych volil nějaké malé MPV – Picaso, Scenic…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [63]

    20. 7. 2007 v 9:59Klaudius

    To: [62] GTI, dnes 09:21

    Skus byt zhovievavejsi k nazorom inych. Uz Ti to celkom ide, chyba len chlpok. Je jasne, ze si „lepsie situovany“ a rozmyslas niekedy v uplne inych dimenziach ako priemerne zarabajuci clovek. Menit kombi za hatchback nie je az taky nezmysel, proste hlavna je velkost kufra. Pri zrovnatelnych nakladoch lepsie vyuzitelne auto. Nejde o to, ci Golfa GTI menis za kombi alebo cokolvek ine. Marianek to uz napisal, kludne mohol zvolit za priklad hocijaky sportak, aby ten rozdiel v uzitkovosti auta bol vyraznejsi. Ale poznam aj rodinku, co mala Feldu 1.6 a po niekolkych tyzdnoch neprijemnych skusenosti s nakladanim sa do auta ju tiez vymenili za kombik…

    S tym Volvom neviem ako s tym jazdi, len som ho spomenul jak priklad. Su ludia, ktorym sa bude kazit kazde auto, lebo s nim nevedia zaobchadzat, mozno je to aj tento pripad. Napisal som to.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [64]

    20. 7. 2007 v 10:27GTI

    Klaudius… můj postoj je takový, že já bych se spíše doporučoval snažit se to odjezdit v tom hatchbacku a až by děti trochu odrostly, pak terprve bych doporučil větší auto. Řekněme, že dva roky je na to čas. Jestli máš tři děti, pak gratuluju.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [65]

    20. 7. 2007 v 11:21Mac2

    Tak teď koukám, že Golf variant 1.6 je ve verzi s klimatizací (což je počítám nutný prvek výbavy) levnější než Octavia kombi. O 4500 Kč a v základu jsou i hlavové airbagy a rádio. Zajímavé…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [66]

    20. 7. 2007 v 11:41Klaudius

    64 GTI:

    vyries problem ako vozit klasicky kocik, v hatchbacku, ked ho potrebujes vozit so sebou – nepis, ze je to zbytocne – ber ako nemenny fakt, ze ho potrebujes vozit….to je zaklad problemu

    tri deti este nemam, resp. mam, to tretie este nenarodene :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [67]

    20. 7. 2007 v 12:25GTI

    :-) tak držím palec. To samozřejmě řešení nemá, jen větší vůz, ale jak píši – kočárek pro kojence se v autě nevozí, proč? Čím méně kojenec cestuje, tím lépe pro něho. A na krátké pojíždění nekde na nákupu mimo domov postačí přenosná skořepinová sedačka/lehačka, která se ukotví do skládacího podvozku. v autě je dítě v této sedačce a složený podvozek v kufru hatchbacku.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [68]

    20. 7. 2007 v 12:35Klaudius

    67 GTI

    Tomu sa nevyhnes, najma pokial ma dieta pravidelny spanok….ides k lekarovi, na nakup. alebo kamkolvek, nesedis predsa stale doma. Skladaci kocik co spominas, je celkom dobrym riesenim, ale je maly, staci na velmi kratku dobu (normalna trojkombinacia vpohode do dvoch rokov). Skladat a narvavat kocik nasilu do hatchbacku to je na nervy a ak napriklad nakup uz nemas kam dat, tak tiez nic prijemne. Preto mi ta vymena auta, alebo zaobstaranie si ineho (ak sa da) mi pripada dost logicka. Tazko povedat, co je vyhodnejsie a lepsie – vymenit auto, alebo kupovat vybavu, ktora sa do toho auta da poskladat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [69]

    20. 7. 2007 v 12:43milan

    Jen mě napadlo,že já sem si kupoval 1.auto (Š 105 M se 120 motorem a černým zadním křídlem) až,když děti trošku odrostli a kupodivu sme to taky přežili,jenže teď je trošku jiná doba a jinší možnosti,takže k tomu výběru : asi bych se řídil prioritou č.1 a to je prcek a ten teda dá zabrat,takže určo bych aspoň ze začátku si nechal auťák,kterej mám,byť třeba není asi úplně nejvhodnější a časem bych juknul po něčem lepším,větším (MPV,kombík),jenže to chce především investovat svůj vlastní čas a rozhodnout se sám,můžu dát na rady druhejch,jenže co člověk,to názor,preferuju vlastní úsudek a vlastní rozhodování a vlastní zodpovědnost,nakonec utrácím vlastní (povětšinou) peníze,takže já osobně bych si vybral Oktávku Combi Tour TDI 81 kW,lehce jetou se solidní výbavou (jenže ta ve výběru není),protože sem ji měl asi 3 roky a fakt palec nahoru, teď sice žádný koncernový auto nemám, ale nemůžu na Oktávku říct křivý slovo

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [70]

    20. 7. 2007 v 13:41Tom

    @[52] Mac2 – „Chevrolet – nízká bezpečnost. Takže zůstává Octavia, Focus, Peugeot Nissan a KIA.“: Sice si myslim, ze dotycny si chce poridit auto na jezdeni a ne na pretlacovani se, a ze na hvezdicky dojde vzdy, kdyz nekomu dojdou argumenty, presto treba podle NCAPu ma Chevrolet Lacetti (aka Daewoo Nubira, aka Suzuki Forenza) stejne hvezdicek (prip. dokonce o hvezdicku vic) nez Tvuj idol Ford Focus, tak prosim priste predkladej radeji fakta namisto subjektivnich domnenek a fam:

    http://www.safercar.gov/Index2.cfm?myClass=PC&myYear=2007&myMake=Suzuki&myModel=Forenza

    http://www.safercar.gov/Index2.cfm?myClass=PC&myYear=2007&myMake=Ford&myModel=Focus

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [71]

    20. 7. 2007 v 21:38seatik

    Take sem pred timto problemem stal pred cirka mesicem,musel sem prodat sve bmw 328i coupe a poridil rodinejsi vuz subaru forester 2.5 XT low.Hledal sem vuz,ve kterem mohu s klidem a v bezpeci vozit rodinu,vsichni se tam vejdou vcetne kocarku a ve volnych chvilkach se sportovneji svezt a pritom v zime se dostat na vzdalenejsi chalupu,kde lisky davaji vsem dobrou noc.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [72]

    20. 7. 2007 v 21:46DR

    GTI: 90% lidí nemá na přebalovák za 5000 ani na posltýlku za 15000. Přebalovák z IKEA za 999 udělá stejnou službu (a bezproblémů přežil 2 děti), postýlku jsme měli poctivu dřevěnou, „zdědil“ jsem ji po sestře a zase jí ji vrátím, je jako nová a neteř bude mít za chvilku vlastní děti, čas hrozně utíká a poslouží jí stejná postýlka, ve která jako mimino sama spávala. Ohrádku jsme měli půjčenou od známých, BabySense jsem koupil nový. Část výbavičky (oblečky, látkové pleny) jsme dostali od rodičů a známých, ona 30roků stará dětká košilka kupodivu udělá stejnou službu, jako včera koupená funglovka – jen v ní možná bude méně umělých vláken, o dupačkách apod. platí to samé, děti si nestěžovaly a naštěstí kojenecká móda je zaměřená na praktičnost= nijak moc se nemění. Kočárek stál 7000 (trojkombinace) a máme rodiče a známé a nejsme sobečtí egoisté, oni nám v případě potřeby pomáhají , stejně tak zase my pomáháme jim – podotýkám, že nezištně (to jako, že za to nic nechceme). Jsme schopní se o sebe postrat i zcela sami, ale když to není nutné, jej hloupost vyhazovat peníze oknem.

    Větší auto k 3dv hatchbacku jsem koupil ještě dřív, než se nám první dítě narodilo, podmínkou byl kombík s ABS, po necelém roce (dcera měla 6 měsíců) jsem ho vyměnil za větší kombík s výkonějším motorem, ABS a klimatizací, pak za další kombík s lepší výbavou a motorem, pak za dodávku (nejen kvůli dětem). Momentálně mám 5 aut, 4 osobáky a dodávku (taky s ABS a klimatizací) a když s dětmi jedeme někam dál nebo na celý den (a déle), jedeme tou dodávkou. Taky pamatuju doby, kdy se na dovolenou jezdilo v 5 ti lidech škodou 120, ale to už je naštěstí dávná historie.

    Cestování s kojencem se nevyhneš, čas od času je potřeba navštívit prarodiče nebo přátele, případně k nim na pár dní přesunout manželku i s dětmi. S tím souvisí i stěhování spousty krámů, nejenom velkého kočárku – ne, kojenec opravdu ve skořepinové autosedačce na dopolední/odpolední procházky na čerstvém vzduchu jezdit nemůže, ani v létě, natož v zimě. Taky občas stěhuješ postýlku, nebo ohrádku, později nějaká odrážedla, koloběžky, tříkolky, dětská kola …. Dá se to zvládnout i v malém třídveřovém hatchbacku, ale je to dost náročné a když mi manželka před každou dovolenou připraví vždy větší a větší hromadu věcí, které kvůli dětem zcela nezbytně musíme vézt s sebou (v zimě pro 1 roční dítě: velký kočárek, sáňky s ohrádkou, skládací postýlku a 2 velké tašky oblečení a jídla), jsem strašně rád, že máme tu dodávku, do kombíka bych to cpal dost těžko. Přesto jí pokaždé připomínám, že to auto není nafukovací ;-).

    A jako milující rodič, který chce pro své děti jen to nejlepší, jim samozřejmě všechny ty krámy na dovolené dopřeju, přece nebude mé díte týden bez kočárku nebo sáněk, natož aby spalo ve velké posteli, na kterou není zvyklé.

    Takže volbu auta bych viděl optimálně místo jednoho GTI pořídit velký rodiný kombík se slušnou výbavout (ABS + KLIMA je minimum) a k tomu nějaký menší 5dv (dobrý přístup na zadní sedadla je nezbytnost) hatchback, do kterého se ale taky v případě potřeby vejde velký kočárek. Když oboje budou pár let staré ojetiny v cenové hladině 200-300 tisíc, není problém se spolehlivostí ani s kvalitou a rodiče se nemusí každý den hádat, kdo z nich zrovna nejvíc potřebuje auto.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [73]

    21. 7. 2007 v 12:14marianek

    71 Seatik: Problem si vyresil velice dobre. FORESTER je pro rodiny velice dobrym vozem. Neoplyva prostorem, ale svymi vlastnostmi a bezbecim, vyrovna minusy.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [74]

    22. 7. 2007 v 10:35kutil

    Ahoj, mám už odrostlou rodinu, lae pokud bych měl dnes volit, tak něco vyššího. Třeba Ford C-MAX nebo S-MAX nebo Galaxy, Renault Scenic nebo Grand Scenic, VW Sharan nebo Seat Alhambra a nebo Citroen Piccasso 1.6HDI. To z důvodu velkého prostoru a variability prostoru.

    Pokud máš i sportovní aktivity, tak bych doplnil VW Sharan 4×4 nebo Octavia 4×4 TDI nebo Škoda Scout 4×4 a nebo Subaru Forester.

    Pokud jsi ometen finančně, tak buď Octavia 4×4 a pokud nejezdíš do terénu nebo na hory tak Ford C-MAX 1.6TDCI 80kW nebo Renault Scenic 1.5dCi nebo 1.9dCi.

    Osobně jsem měl vždy kombiky, ale v poslední době mají všichni známí vyšší auta (Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Mazda 5, Ford Galaxy, Ford C-MAX). Takže s nimi občas jezdím a mohu porovnávat s mým Mondeem 2.2TDCI.

    Výhoda oproti kombi je možnost sedět výš a víc nad předními koly. To znamená, že vidíš víc před sebe (skvělé v noci), prostor pro cestující je delší, děti i žena mají větší možnost pohybu, do kufru se více vejde. Po přesednutí do kombi si připadám jak v tanku nebo ponorce. Moc nízko a špatný výhled.

    Samostatná kapitola je Subaru Forester, který používá letecké technologie a tak je neskutečně lehký (1400kg) a přitom má velmi tuhou karosérii. Nevýhodou je menší úložný prostor. Zato jede jak víno, s 2.0 motorem má zrychlení pod 10sec a s 4×4 a redukcí se vyhrabe úplně všude.

    Neudělej stejnou chybu jako já a nekup kombi nebo sedan. A když už kombi, tak Ford Focus 1.6TDCI nebo 1.8TDCI. Vrátí se ti to na spotřebě.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [75]

    22. 7. 2007 v 13:37PepaSFI

    a že nikdo nezmínil Roomstera :-) pardon já jen tak vtipkuju.Kámoš má Kangoo 4×4 a k tomu dvojčata.Když se tam dají dvě sedačky tak se vedle ještě dá jakž takž sedět a hlavně ty odsouvací dveře.Nějak si nedovedu představit jak se na běžném parkovišti do auta s normálními dveřmi budou soukat dvě dětské sedačky a celý ten cirkus okolo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [76]

    23. 7. 2007 v 7:39Klaudius

    [75] PepaSFI
    Spominas dve detske sedacky. Skus si predstavit 3 detske sedacky. Vedla seba sa vojdu do minima aut. Moje autosedacky ulozene vedla seba na doraz meraju nieco cez 1320mm. Do Scenica sa mi vojdu, ale je to velmi tesne, zapinanie bezp. pasov dost obtiazne. Vojdu sa do vacsiny minivanov, ale uz napriklad takmer do ziadneho auta nizsej strednej. Neberies totiz v uvahu sirku interieru, ktoru vyrobca zvykne udavat, ale sirku medzi madlami dveri – presne medzi ne totiz sedacky zapadnu. A tento rozmer je u vacsiny aut nizsej strednej 1250-1280 mm. Vynimku tvori posledna generacia Focusu, cee´d som nemeral. Najlepsi z minivanov su Focus C-Max a VW Touran, uplne najlepsie su Kangoo a Tourneo Connect, ostatne auta tejto triedy som nemeral, ale bude to podobne. Zadne posuvne dvere su v tomto pripade tym najlepsim riesenim.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [77]

    23. 7. 2007 v 9:50DR

    Klaudius: ke třem dětským sedačkám potřebuješ taky tři děti ;-). Zadání článku bylo jedno dítě. Ale jinak souhlas, se třemi dětmi už potřebuješ spíš malý autobus :-).

    K navrhovaným MPV. Doporučuju vyzkoušet na vlastní kůži, hlavně sedačky vzadu. Protože některá MPV mají vzadu vysokou podlahu, takže sedíte s koleny pod bradou a díky stavbě auta není kam si natáhnout nohy (třeba starý Evasion a jeho klony). Stejně tak nemusí mít každé MPV (a a ani neMPV) vzadu 3 tříbodové pásy, na prostřední sedačce může být jen dvoubodový – tím ale dětskou sedačku nepřipevníte. I vyšší stavba MPV může občas vadit, pokud chcete používat střešní nosič (vozíte kola, nebo střešní box) tak je k němu horší přístup – a do některých patrových garáží už MPV se střešním boxem nevjede kvůli velké výšce, zatímco normální auto ještě projde, limit může být i méně, než 2 metry.

    Jinak proti MPVčkům nic nemám, je to dobrý kompromis mezi osobákem a dodávkou, spoustě lidí to vyhovuje. Ale když už MPV, tak pořádné, Grand Espace, nebo Grand Voyager, to už je slušný vnitřní prostor pro posádku i zavazadla.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [78]

    23. 7. 2007 v 11:28Klaudius

    [77] DR

    Prave medzi tymi, co si spomenul, je jedno MPV, ktore ma priestorom vzadu totalne sklamalo. Konkretne Espace, je jedno, ci kratky alebo Grand. Vzadu je podlaha tak vysoka, ze pri nastupovani zavadim hlavou o hornu hranu vyrezu dveri, a mam pocit, ze sedim skoro na zemi – napriem makkej sedacke otlaceny zadok, nepodoprete stehna a kolena az pod bradou. V tomto je Scenic o celu triedu lepsi.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [79]

    23. 7. 2007 v 13:30DR

    Klaudius: u toho espace záleží, o jakém modelu (roku výroby) se bavíme. Tím víc je potřeba si to auto před koupí dobře vyzkoušet a hlavně mít předem srovnané v hlavě, co od toho auta chci a jak ho budu používat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [80]

    23. 7. 2007 v 14:23Klaudius

    posledny model v roome

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [81]

    27. 7. 2007 v 14:31mehturt

    jedine Focus :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [82]

    30. 7. 2007 v 6:41Klaudius

    To MARIANEK:

    KEDY BUDE POKRACOVANIE ?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [83]

    31. 7. 2007 v 12:33palo

    nechce sa mi to citat cele, gtiho prispevky ma hned na zaciatku „vycerpali“ :) ale zhrnul by som to takto. Nie som sice milionar, ale ani socka, a napriek tomu ze byvam na slovensku :)) tak som pred narodenim dietata menil 3D male auto za rodinne 5D a paradoxne s gtiho tvrdenim vsetci moji znami s prichodom dietata si mozu dovolit nove auto! Co sa tyka investicii do prveho dietata, gtiho suma 100tis. je znacne prehnana, tolko nestalo dieta ani mojho kamosa, ktory sa topi v prachoch a velmi rad nakupuje a este radsej okoliu ukazuje, ake drahe veci si moze dovolit. Na rozdiel od GTI-ho asi mam dost kamaratov, ktory pri prvej navsteve doniesli nejaky dar, ako napr. spominane vysielacky, sterilizator, dokonca ohrievac mlieka do auta na 12V, baliky plienok atd… priznavam, najviac ma pocas prvych 2 rokov stali jednorazove plienky, ale zdaleka to nebolo 100tis. postielka zadarmo od kamosky + 2 litre za novy matrac, kocik za 10.000 prvy rok posluzil perfektne a je v pivnici odlozeny pre druheho syna a tak by som mohol menovat dalej…. a k autu? myslim ze pri jednom dietati v pohode posluzi akykolvek 5D hatchback z vyssie menovanych. My sme sa odvozili na civicu 5D aj na lyzovacky (sanky a lyze na strechu, kocik do kufra) aj letne dovolenky a nikdy sme nemali pocit, ze by sme potrebovali vacsie auto. btw. bicykle sa daju pozicat v kazdom normalnejsom letovisku ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [84]

    31. 7. 2007 v 16:52marianek

    82 Klaudius: Omlouvam se, ted mam v praci dulezity a dlouhotrvajici proces a casu neni nikdy dost. Navic jsem nebyl doma pres tyden. Bude, bude pomalu to uz dokoncuji.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [85]

    1. 8. 2007 v 17:45pepocoollmann

    zaujimave komentare, osobne mam ale dost dobre skusenosti s Mazdou MPV 2.0 DDTi (100 kW 136 k, 310 nm/2000). Auticko v bohatej vybave, ktore napriek prepchatiu vselijakou moznou i nemoznou elektronikou bolo a je bezporuchove a servis vidava len na pravidelnych kontrolach (ak samozrejme neratame opravu po zvedavych zlodejskych rucickach…). Na 1.7 tonove auto motor postaci, nie je to ziadny sportovec, ale da sa s nim celkovo svizne jazdit a dokonca ma aj super spotrebu…na dovolenke do talianska, 6-ti v aute, plny kufor a k tomu aj stresny box, a spotreba okolo 9 litrov, podotykam, ze sme prevazne jazdili na dialniciach, kde priemerna rychlost mohla byt okolo 150-160 km/h. Takze celkom slusny vysledok. Celkovo 7 miestny van s dvomi posuvnymi dverami s poistkou sa dokonca pisi aj dost bohatou multimedialnou vybavou a spickovym audiom, kde nechyba menic na 6 CD, 14 reprove audio s priestorovym zvukom, ci dalsimi zaujimavymi prvkami. Plysovy 7 miestny interier je skutocne 7 miestny, v tretom rade je dokonca tolko miesta, ze si deti vystru nohy…kazde sedadlo je samostatne regulovatelne, posuvatelne a vyberatelne. Taketo rocne auto sa dalo zohnat od predajcou ako predvadzacie aj so zarukou (ktora je v podstate aj zbytocna, kedze je auto doteraz bezporuchove, a to podotykam, ze dostava niekedy poriadne do tela…) za asi 750 000 SK. Takze teraz v bazaroch…sice sa tazko hlada, ale urcite to je lepsia volba ako dake nove male kombiky. Pre mladu rodinu, co nema peniaze moc nazvys, je asi hlupost kupovat nove auto. Ja osobne by som vsadil na daku jazdenku cez predajcu distribuovanu. Mal by som auto lacnejsie, respektive za tu istu cenu o dost lepsie…ale tot moj nazor. teraz je ale mojim malym snom Opel Cors OPC, vsak pre mna a frajerku postaci…na golf, plavaren, tenis…mno dobre…koniec.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [86]

    3. 8. 2007 v 12:46perry

    Taky jsme tenhle problém řešili asi před rokem, když se nám měl narodit potomek. Chtěli jsme auto co nejspolehlivější, prostorné a s nízkou spotřebou, samozřejmě za co nejméně peněz. Spolehlivost: jasně Japonec. Prostornost: kombík vyšší střední třídy. Spotřeba: diesel s common railem. Nakonec jsem volil mezi Mazdou 626 a Toyotou Avensis. Asi jsme měli štěstí, ale sehnal jsem Avensis z r. 2000. v nejvyšší výbavě, v kůži, s motorem 2l. D4-D a prům. spotřebou pod 6l. za 149tis.Kč, najeto měl 150tis. km. Rozvody a oleje stály 10tis. a od té doby do něj jen lejeme naftu, všude nás odveze a všechno pobere včetně třeba dvoumetrové postele.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [87]

    3. 8. 2007 v 21:27parezzbablu

    ja vozil dceru do dvou let veku v rusky Lade 2111 combi…a na dovoleny jsme se taky vlezli, kocarek (trojkombinace) se slozenej do kufru v pohode vlezl.

    Ale prekvapujue me ze tu nikdo nezminil Dacii Logan MCV…ja ji vopravdu zvazoval. Jako rodinny vuz i jako auto na praci (delam technika u elektro firmy a porad vozim spoustu kramu) Jen mi na te dacii vadi slaboucky diesl rocne najedu pres 40tis km a s dieslem (tusim 55kW). Az do ni daj motor o vykonu cca 80kW tak do ni jdu :-).

    No u me se situace vyvrbila tak ze jezdim Fiatem Ulysse 2.1TDE 80,5kW, digiklima 7 mist (standartne vozim pet sedacek). Za volantem me maximalne vyhovujici posezeni, na zadnich sedackach je to horsi uz to tu nekdo zminoval – kolena pomerne vysoko o proti zadku. Tribodovy pasy jsou na krajnich sedackech ve druhe rade sedadel a na treti rade sedadel jsou take tribodove pasy. Jen na prostredni sedacce ve druhe rade je dvoubodovy pas… ALE, sedadla se daji kazde samostatne vyndat, takze je mozne mit 2-7 mist dle aktualnich potreb.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [88]

    28. 8. 2007 v 21:50martin

    no co sa tu clovek nedozvie cez deticky kocariky naklady na dieta k autam
    vela informacii z vas vypadlo uz to len nejak zmixovat a vyuzit:)
    ale docela humorne debaty, bitky(krasne som sa nasmial) .
    GTI drzim palec, dobre sa drzis aj ked tak do teba mlatia:)
    ako aj vam ostatnym nadsencom a znalcom aut

    good day

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [89]

    24. 10. 2007 v 22:19dusan

    jdete do prdele kokoti autum vubec nerozumite

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [90]

    30. 1. 2008 v 14:26martin

    Ford Scorpio 2.3 cob´mbi, tak rok 97, 98. Neni co resit. Pohodli, neporovnatelny prostor, spolehlivost a slusna spotreba. Jen nenarazit na kram, chce to si dele vybirat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [91]

    9. 4. 2008 v 19:15Eri

    Ja jsem si koupil Ladu 2111 kombi a jsem max.spokojen.Levné auto díly,dobrý servis.Pohodlí,super prostor,spolehlivost,co víc potřebuje mladá rodinka? Ale každý má jiné priority.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

marianek.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20161 Post
  • Listopad 20131 Post
  • Říjen 20131 Post
  • Leden 20131 Post
  • Prosinec 20111 Post
  • Říjen 20101 Post
  • Duben 20091 Post
  • Únor 20091 Post
  • Květen 20081 Post
  • Březen 20081 Post
  • Leden 20083 Posts
  • Prosinec 20073 Posts
  • Listopad 20071 Post
  • Říjen 20071 Post
  • Září 20071 Post
  • Srpen 20071 Post
  • Červenec 20073 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Koronavirus v Praze: 198 nakažených za sobotu, obě dávky vakcíny dosta... Provokace, hřímá Rusko a chystá odvetu vůči Česku. Moskva zmínila i „a... Brňané rozhodli: Chceme nové umělé kluziště! Už stojí v Medlánkách
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
ONLINE + VIDEO: Zlín - Příbram 0:1. Pilík se štěstím proměnil penaltu Pikantní bitva bratrů Musilových ve finále. Děda Holík by byl hrdý VC Emilia-Romagna ONLINE: Hamilton v Imole hájí vedení před jezdci Red...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Demonstrace před ruským velvyslanectvím: Lidé vykřikují protiruská hes... Dcera (†23) po vyhazovu spáchala sebevraždu, máma ji našla mrtvou, kdy... Martin Myšička jako hvězda kriminálky Boží mlýny: Kolegové si z něj ut...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Zelenkavá krása - Korále na krk! Masáž obličeje působí nejen proti vráskám... Kateřina Tichá: Sociální sítě by měly lidi spojovat, říká loňská Mamin...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
VC Emilia Romagna 2021 Formule 1: Sledujte online Online: Velká cena Emilia Romagna 2021 Týden na zpátečku je konečně tady! A v něm neuvěřitelný Dan Přibáň na ...
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Američan žaluje policii. Zatkla ho kvůli chybě v technologii na rozpoz... V Česku jsou jen tři mobilní sítě, ale přes 70 operátorů V Česku jsou jen tři mobilní sítě, ale přes 70 operátorů
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Havlíček: Nedovedu si představit, že Rosatom bude pozván do tendru na ... Bernie Madoff mohl změnit finanční svět. Namísto toho zemřel nenáviděn... Týden ve znamení česko-ruských vztahů. Pře o Dukovany, Sputnik i kauza...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Bramborový salát s majonézou Hovězí na celeru Zelné placky
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Z Čerchova zmizí zchátralé stavby: Zůstane jen budova bývalé roty, bud... Exploze barev a vůní: Probouzející se příroda odhaluje kouzelnou tvář ... Kostel Nanebevzetí Panny Marie v Polné je jedna z nejnádherněji vyzdob...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
Cergon s.r.o. - 2874598 Blogerka Pavlína vytváří útulné bydlení a dekorace nejen na svatbu Český klub chovatelů terčovců - 26533171
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Jak chránit zubní sklovinu a předcházet jejímu poškození Váhu ovlivňují i hormony. Co jíst, abyste udrželi jejich správnou hlad... Trápí vás stres a úzkost? Tyto potraviny vás hodí zase do pohody
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Pirátské dobrodružství King of Seas vychází koncem května, k mání je d... Nikdo mi doma nerozumí Budoucnost videoher: Kdykoliv a kdekoliv! Streamování už není pohádkou
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Zlín - Příbram: Matejov otestoval připravenost Šimana, který si s míč... Brno - Pardubice: Filovu hlavičku lapil Letáček Senior (73) z Břeclavska v autě nadýchal přes dvě promile
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Zahradní bazén Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura