• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > marianek.blog.auto.cz  > AZ CINA UDERI

  • AZ CINA UDERI

    Publikováno: 15. 10. 2007

    Vitr utichl. Prislo dusno, pri kterem se kosile a halenky lepi na horka zpocena tela. Uz ani listek osiky se nezatrese. Ptaci ztichli a posledni nocni cikada prestala vrzat. V dali na vychodni obloze zneni ticheho, hlubokeho hroziveho hromu zveda zraky evropanu smerem k vychodnimu horizontu. Huste cerne chuchvalce mraku se tam line prevaluji a nabyvaji na objemu a na vaze. Zpoza horizontu je podsvecuje slunce pricemz jim dava temne cerveny nadech. Symbolika je az cynicky opravdova. Nad evropou se stahuji mraky. Skriiiip, skriiip, praask, skriip, skriiip, praaask. Srp a kladivo o sebe trou az jiskry litaji.

    cina

    Cina, jako velky pan z Mordoru, pomalu, ale jiste a nezadrzitelne nabyva na sile. Jeji prvni cerni rytiri uz pomalu prijizdeji. Zatim si s nimi neni radno zahravat, nejsou dobrymi sluhy, ale jsou zaroven zlymi a velice nebezpecnymi pany. V poctech se jim Evropa brzy nevyrovna. Tato „armada“ oplyva krasou asi jako Uruk-Hai. Vetsinou jde o nepovedene kopie ostrilenych evropskych, ci japonskych valecniku.

    Sauron moc dobre vi, ze zlaty prsten je ukryty v Evrope. Az bude jeho armada dostatecne velka , urcite tvrde zautoci. Ten den se blizi, je to uz blizko. Armada uz je na obzoru a meni vse v cerveny prach boure.

    Co na to ale Evropa? Chysta obranu? Urcite by mela. Pred bitvou neexistuje vetsi chyba nez podceneni protivnika. Pozdni priznani bezmocnosti je bolestive. To uz jsme videli a zazili mnohokrat. Vezmeme si priklad z utoku Tataru na Evropu v 13.stol. Tehdy horda malych lehkych cinovych vojacku zautocila na smesnych ponicich proti obrovskym tezce obrnenym armadam evropskych princu. Bylo to jako kdyz horky nuz zajizdi do masla

    gneghis khan

    .

    Jak a cim se mame branit? Co Evropa ma a co naopak Cina nema? Vynechejme ted falesny patrionismus typu „cinsky auto bych si nikdy nekoupil“. Mame zde lepsi kvalitu? Asi ano, zatim. Ale to vydrzi asi tak dlouho jako prvni hradba v Helms Deep. V cem budou evropske vozy v bitve proti cinskym lepsi? V cem byl Vaclav a jeho padesatitisicova armada lepsi, kdyz ho Genghis Khan nechal stat na bitevnim poli a zatim plenil stovky kilometru na jeho zady?

    A co z druhe strany? Co maji cinane, co evropane nemaji? Za prve je to neuveritelna snazivost a umeni se rychle prizpusobit. V Cine neni po obede siesta. Nemaji na taliri chateubriand, v ruce chardonnay pri rozhovoru nad Monetovym obrazem. Cinane nejdou po praci do baru divat se na zapas ManU vs. Chelsea. Cinane se nerozciluji nad zkorumpovanymi politiky po osmem pivu v mistni putyce. Jdou si tvrde za svym cilem. Sauron nad nima dohlizi a dusledne se pripravuje. Ano, lide sami za tyto pripravy plati tezkou dan danou pomery tam za Himalajema. S tim ale nic udelat nemuzeme, tak se soustredme na fakta.

    Tak jeste jednou. Co udelame az bude mocna armada Terracotta v cele sve sile? Nebude uz potom prilis pozde? Spis bychom se meli zeptat, co bycho meli delat ted, nebo jeste lepe, co jsme meli udelat vcera?

    Jeste mame moznost, musime ale jednat rychle, velice rychle. Mame jednu velikou vyhodu. Mame chytre pratele ze zeme tam, kde vychazi slunce a take silne ruce americke. Ale i u nas v Evrope uz nekdo otevrel oci. Svedsko se jiz vylecilo ze zavislosti na rope. Vylecme i zbytek evropy. Cinane maji plne ruce prace vyrovnat se nasim rukam umazanych olejem. Mame technologicky naskok a zacit bychom mohli vyrobou BIO/EL. hybridu. Zde je moznost jak vyhrat bitvu, jak zachranit HELMS DEEP Evropsky. Udrzme si tento naskok. Jedine tak mame sanci nad levnejsimi, rychlejsimi prizpusobivejsimi bojovniky Sauronovymi/Genghis Khanovymi.

ODKUD PRICHAZI KVALITA?? RODINNY VUZ 3

57 reakcí na AZ CINA UDERI

  • [1]

    15. 10. 2007 v 12:22Klaudius

    Európa sa bráni. A nie jedným spôsobom. jeden je čistý, iný, naopak, veľmi nie. Najprv sa Európa smiala a kašlala na to. Aj teraz sa ešte občas smeje, ale ten smiech ju pomaly prechádza. A kašle na to skoro tak ako predtým. Iba začala trochu kopať. Typicky neprístupne a alibisticky. Čo chceš, Čína? Náš trh je náš, si nemoderná , neschopná a zaostalá, a vždy taká budeš. Nechceme ťa tu! Tvoje autá nikdy neprejdú našimi nárazovými testami. Na každom modeli nájdeme línie niektorého nášho auta a nepredáš tu ani kus! Nikdy nedsiahneš našu kvalitu! Naša pevnosť je pre Teba nedobytná!

    To už tu raz bolo. Trochu dávnejšie a veľmi podobne. Amíci aj Európania sa smiali z podivných výtvorov šikmookých mužíkov spoza mora, aj z vlastných starých modelov, ktoré zväčša bez licencie začali Japonci predávať. Dnes už sa nesmejú. Zistili, že kým oni spali na vavrínoch, niekto iný pracoval a najmä myslel. Dnes im Japonci robia ne čele vrásky.

    Kórea. Aké náhodné opakovanie sa histórie. Len máličko iný odtieň, ale o tom istom. A priamo pred našimi očami. Krok za nimi Čína. A mnohí sa stále smejú. Žiaľ, na vlastnej hlúposti.

    Žltá záplava sa blíži. Nenápadne, ale o to hrozivejšie. Zakrátko sa nájde niekto, kto zhodnotí čínske autá reálne a nezaujate. A možno budeme prekvapení, ako veľa a za akú krátku dobu sa Číňania naučili.

    Ak Cherry alebo iný model prejde nárazovými testami so cťou, ak kvalita bude dostatočná pre európske podmienky, ak ich nové autá budú mať vlastnú tvár, vtlačenú renomovanými dizajnérskymi firmami, a toto všetko bude o tretinu lacnejšie ako najlacnejšia konkurencia, kto zabráni čínskemu úspechu?

    Nastane boom z východu. Až kým nepohltia posledného európskeho (či amerického) výrobcu, ktorý s nimi nedokáže udržať krok. A potom nastane zmena. Ceny pôjdu opäť hore. Opäť budeme kupovať autá renomovaných európskych značiek. Našich značiek. Ibaže tým budeme opäť mastiť vrecká Číňanom.

    A celý svet bude jednou veľkou Čínou. Staneme sa súčasťou najstaršej dnes žijúcej a znovu rastúcej ríše. Ale zatiaľ sa iba smejeme.

    Sem-tam vidno náznak nejakej činnosti. Hoci nemožno tvrdiť, že štartérom je žltý tieň z východu. A stále je to veľmi neisté a pomalé. Spamätáme sa zrejme až vtedy, keď bude neskoro. Typická, stará, kostnatá Európa.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    15. 10. 2007 v 12:34marianek

    [1] Klaudius: vidime to stejne. Ja ale stale doufam. Moznost by byla a to ukoncit prodeje klasickych spalovacich motoru. Timto bychom udrzeli odstup a oddalili mozna oddalitelne. Mame know-how a ve Svedsku vidime, ze to funguje. Svedi na to prisli sami a dnes se klasickych benzin/diesel motoru proda minimum. Svedska obdoba nasich drah (CD) uz benzin/naftu nepouziva vubec. Timto zeme usetri nemale penize na nakupu ropnych produktu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    15. 10. 2007 v 13:55Klaudius

    Nevidel by som to tak jednoznačne. Prechod na etanol alebo iné, ekologickejšie vyrábané palivo nie je taký náročný, aby zvrátil postup doťahujúcich Číňanov. Možno malé zdržanie, ale nič zásadné by to neznamenalo. Prechod na elektrinu by bol práve taký zásadný ako pre Čínu aj pre celý ostatný svet. Naopak, Čína by to mala ľahšie. Možno nie sú vo vývoji elektrosystémov a najmä článkov, kapacitorov a všetkých tých vecí tak ďaleko ako niektorí jedinci v Európe alebo v Japonsku, ale vývoj je tam niekoľkonásobne lacnejší a zdroje mnohokrát väčšie ako na starom kontinente. Preto hoci nemajú štartovaciu čiaru v takej dobrej pozícii ako ich európske proťajšky, nakoniec z tohto boja vyjdú víťazne. Pretože s jedným čínskym trumfom si svet ešte veľmi, veľmi dlho neporadí. Číňania nemajú odbory.
    Zdanlivo hlúposť, ale dnes znamená veľmi veľa.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    15. 10. 2007 v 14:36marianek

    [3] Klaudius: Slo by pouze o oddaleni. Samozrejme vyvoj jde kupredu. Evropa bude potrebovat vyrobit podstatne vice elektriny. A v tom jsme pred Cinou napred. Velka cast Ciny jeste elektrinu nevidela. Osobne vidim potencial v elektrine i jako jedinnem zdroji pohonu. Nezdrzovat se vyrobou palivovych clanku, to je slepa ulicka. Vodik je pouze napad olejarskych spolecnosti + politicke lobby, abychom od nich stale kupovali pohonne hmoty. Plug-in system je budoucnost. K te ma Cina jeste hodne daleko.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    15. 10. 2007 v 14:43blue.sun

    Čína nemá odbory, lidská práva tam moc neznamenají, mzdy a životní podmínky dělníků taky ne. Vyhlídky na změnu jsou velmi mizivé. Jenže to samé v Evropě těžko půjde zavést. Zrušit odbory, snížit mzdy na minimum, nebo ještě níže… ano, prosím… ale pro koho pak bude Evropa vyrábět? Pro těch pár manažerů, kteří si ještě mohou něco koupit? Navíc by se tím Evropa sežrala zevnitř, vlastní nespokojeností lidí. Určitým řešením, i když ne příliš výhodným, by bylo jednoduše stáhnout se z Číny a neobchodovat s nimi. My je k životu nepotřebujeme, ale oni nás ano, sami jako stát se v průmyslu neuživí. Je mi ovšem jasné, že tohle podnikatelům nepřijde ani na mysl.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    15. 10. 2007 v 14:57marianek

    [5] blue.sun: mylis se. I vetsina komponentu pocitace, u ktereho sedis je vyrobena v Cine. Nase deti si hrajou s hrackama z Ciny a obleceni, at uz znackove, je vyrobeno v Cine. My Cinu potrebujeme. Jestli chceme udrzet ceny v normalu, musime s Cinou obchodovat. Co se tyce evropskeho automobiloveho prumyslu, mel by se rychle probudit a udrzet si odstup. To same s politickou lobby. Je cas zmeny.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    15. 10. 2007 v 15:39pallas_

    marianek: vidis to prilis katastroficky, a zaujato.
    To nie je o tom, ze „Jeji prvni cerni rytiri uz pomalu prijizdeji“. Zjavne si v Cine nikdy nebol. Europa a USA totiz proti Cine nebojuje, ale jej vychadza v ustrety. Pocet cinskych obyvatelov je cca 1,3 miliardy, porovnaj to s poctom obyvatelov Europy.

    a veta „cinske auto by som si nikdy nekupil“ – tak to uz dnes nie je pravda. Uz u nas cinske (ok, nie cinske, ale ciastocne ci takmer kompletne v Cine vyrobene) auta jazdia. Ze ake? Honda City, Nissan Tiida.. Japonci su sice s Cinou dlhorocne v politickom konflikte, ale v obchodovani su k sebe blizsie nez si myslime.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    15. 10. 2007 v 15:44_Teddy_

    Zabudol si este na jednu vec, ktoru cina ma: obrovske mnozstvo hotovosti, a neuveritelny prebytok vyvozu nad dovozom. Uz teraz sa o Cine hovori ako o banke Spojenych statov, a vlada usa musela doslova prosit cinanov, aby si od nich objednali Boeingy a aspon trosku znizili ich deficit v obchodnej bilancii (len prvy polrok 2007, obchod s Cinou z pohladu USA: vyvoz 41230 mil$, dovoz 205062 mil$ !!!). Rocny deficit uz v r.2005 prekrocil 200 miliard dolarov, a kazdym rokom narasta o dalsich 30-40 miliard.

    Cina ma take valutove rezervy, ze moze polahky kupit prakticky kazdu europsku alebo americku automobilku, ktora sa jej dostane „na dostrel“! Napokon, zopar takych pokusov uz aj prebiehalo (rover, jaguar, atd.). Raz darmo, Cina sa definitivne uz stala ekonomickou velmocou, s ktorou treba vazne uvazovat…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    15. 10. 2007 v 15:48blue.sun

    Marianek: Napsal jsem, že to řešení existuje, i když není příliš výhodné. Výroba by se musela vrátit zpět k nám, do Evropy a USA. Zvedlo by to náklady, vím. Zvýšila by se i zaměstnanost, protože by bylo potřeba udržet výrobu aspoň tam, kde je. Teoreticky to je proveditelné, v praxi jen stěží. Nikdo si totiž nenechá sáhnout na svou životní úroveň.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    15. 10. 2007 v 15:58pallas_

    marianek: „Výroba by se musela vrátit zpět k nám, do Evropy a USA“ – a ako, prosim ta? Europa demograficky vymiera. Vidis to aj na priklade automobiliek na Slovensku ci v CR. Absolutny nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily – fabriky sa navzajom natahuju o kazdeho pripadneho kandidata. Uz teraz sa riesi nedostatok vyrobneho personalu – napriklad PSA Trnava zamestnava Rumunov, teraz som nedavno cital o tom, ze prisli na SK vietnamski zvaraci (zohnat kvalifikovaneho zvaraca je asi najvacsi problem).
    Takze zvysenie zamestnanosti – diskutabilne..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    15. 10. 2007 v 15:58pallas_

    sorry, to bola reakcia na blue.sun

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    15. 10. 2007 v 16:08marianek

    [8] _Teddy: ano, naprosto souhlasim. Problemem budou prodeje evropskych automobilek. Nebudou vubec stacit na cinany v pomeru ceny/hodnoty

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    15. 10. 2007 v 16:09marianek

    [9] blue.sun: Teoreticky mozna ano. Fyzicky neproveditelne. Hlavne bychom na to doplatili hlavne my.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    15. 10. 2007 v 16:16marianek

    [7] pallas: Mas pravdu, zatim s Cinou spolupracujeme a spolupracovat budeme. Firma, ve ktere…pracuju…spolupracuje s Cinou velice uzce. Ano Pallasi v Cine jsem jiz nekolikrat byl. Zaujala me mentalita cinanu a prave me cesty me donutily k napsani tohoto clanku. Automobilky v teto dobe prodavaji velke mnozstvi aut v Cine. Cinane je kupuji diky technicke vyspelosti v porovnani s cinskou konkurenci. Pocty prodanych vozu se budou ale snizovat tak rychle jak rychle bude rust kvalita cinske vyroby. Karta se jiz obraci. To same u nas. Kvalitni cinske vyrobky prebiji evropske nabizenou cenou. Prave proto musime udrzet technicky naskok.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    15. 10. 2007 v 17:04pallas_

    marianek, ok, beriem s5. Neviem v akej oblasti pracujes, ci je to priamo autopriemysel.
    Mentalita cinanov? jednoznacna definicia neexistuje. A technicka vyspelost Europy – bol som na pochybach po navsteve cinskej automobilky BYD.
    Nemyslim teraz to kopirovanie, co sa nasej verejnosti predhadzuje ako psovi kost – myslim vyvojove oddelenie.

    jeden priklad – existuje v europe automobilka, ktora by zamestnavala ludi, mapujucich diskusne fora a BBSky? resp. priamo ponukala tzv. konzultanta? V tomto su cinania o kus pred nami.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    15. 10. 2007 v 17:22marianek

    [15] pallas: Jak jsem ji napsal karta se obraci. Cinane jsou technicky vyspeli. Dodnes je na tom evropa s kvalitou lepe. Aura evropskeho vyrobku jeste take funguje. Ale i to odezni. Rychlost vyvoje Ciny, cinskych vyrobku a jeji kvality je zarazejici. Cilevedomost je velkym plusem v mentalite cinanu. Proto musime zmenit postoje a zacit se snazit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    16. 10. 2007 v 0:07Falco

    [8] _Teddy_: Ano, Čína zkupuje americké dluhopisy (vysoká poptávka po dluhopisech způsobuje jejich vysokou cenu – velké plus pro USA) a hromadí US dolary, ale co by se stalo, kdyby Čína z nějakých důvodů najednou přestala Ameriku úvěrovat? K tomu nedojde, protože kromě USA existuje na světě jen jediný trh dluhopisů, který přichází v úvahu: a to států EU… Jedině tento trh je dostatečně bezpečný a zároveň klidný… Vzhledem k členění rizik však Čína nemá důvod Ameriku vynechat. Proto se USA nemusejí strachovat. Čínské peníze v USA jsou důkazem síly americké, ne čínské ekonomiky..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    16. 10. 2007 v 6:58Klaudius

    „Rozhlížím se kolem a hle: všude je plno krásnejch žlutejch lidí…“
    Možno by ste sa divili, aký starý je tento citát. Bol vyslovený v dobe, keď o čínskej obchodnej invázii nikto ani nesníval. Šimak & Grossman

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    16. 10. 2007 v 7:19marianek

    [18] Klaudius: Zajimave. Vyborne napsane.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    16. 10. 2007 v 8:13_Teddy_

    Falco, bez urazky, ale mam pocit ze to mas dako dopletene: dovoz z ciny do usa je 5x vacsi, ako vyvoz z usa do ciny, a ty tomu hovoris dokaz silnej americkej ekonomiky??? Statne dlhopisy su pre usa jedina moznost ako dostat tie obrovske miliardy $ naspat z ciny do usa, a je to take riesenie na dlhe lakte, lebo ich bude treba raz splatit, na to sa vydaju dalsie dlhopisy, a kruh sa roztaca…

    Lenze toto je len ciste „dobra vola“ ciny, ktoru musia spojene staty podporit velmi slusnym vynosom. Cina totiz nie je odkazana na nakup americkych statnych dlhopisov, americania potrebuju aby ich cinania kupovali. Nastolil si otazku, co by sa stalo, keby cina prestala uverovat usa, ale zmietol si ju zo stola argumentom „k tomu nedojde“. Skus si predstavit, co by sa stalo, keby k tomu predsa len doslo?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    16. 10. 2007 v 8:42pallas_

    Falco: dovolim si oponovat.
    toto je sprava z minuleho tyzdna:

    PEKING – Počet miliardárov v Číne sa v porovnaní s rokom 2006 zvýšil sedemnásobne. Podľa správy časopisu Hurun je v Číne 106 osôb s miliardovým majetkom v amerických dolároch. Väčší počet miliardárov majú iba v USA – 400. Rast majetku v Číne súvisí s tým, že barometer čínskej burzy CSI-300 dosiahol v uplynulých 12 mesiacoch štvornásobný rast. Hongkonský akciový index Hang-Seng od začiatku tohto roka vzrástol o viac ako 40 %.

    Celkovo disponujú čínski superboháči majetkom vo výške 457 miliárd USD. Podľa vydavateľa časopisu Hurun, Ruperta Hoogewerfa, počet miliardárov však môže byť v realite až dvakrát vyšší, ako je známe vzhľadom na to, že niektorí boháči o svojom majetku neinformujú.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    16. 10. 2007 v 11:23blue.sun

    Marianek: Jo, ale to jsem taky napsal. Možná ne dost srozumitelně. Zdá se, že během několika let se splní Clarkova vize z Richter 10. Jen pevně věřím, že pouze její první část. Ta druhá totiž spočívala v muslimské nadvládě nad světem. A zdaleka už ne tak slavně, jak to šlo číňanům.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    16. 10. 2007 v 11:25blue.sun

    [10] pallas: Pokud očekáváš ode mne snadná a rychlá řešení, nedám ti je. Tohle, co jsem popsal, je složitá cesta, ale je proveditelná. Možná zpočátku s riziky, ale přesto proveditelná. Ovšem ne v demokratické společnosti a vím, že diktaturu si do Evropy hned tak lidi nepustí.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    16. 10. 2007 v 12:34pallas_

    blue.sun: problemom je okrem ineho to, ze samotni cinania su, v pravom slova zmysle, nacionalisti. Su hrdi na svoju kulturu, na svoje tradicie, na svoju historiu.
    To sa napriklad o Europanoch jednoznacne povedat neda. U nas je nacionalistom ten, kto vykrikuje – nechceme cudzincov. Ale ze by mali nejaku vyssiu ideu, a spolocnu pre celu Europu – nie.
    Zober si napriklad take „zjednotenie“ Nemecka.. protesty proti zavedeniu eura v Taliansku, atd.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    16. 10. 2007 v 14:30Lonestarstate

    Marianek: Poutavě napsáno. V hodně věcech souhlasím, hlavně co se udžování náskoku orientací na výzkum a vývoj týká, ale zkusím radši vypíchnout, kde bych se spíš přel. 1)Čína nedrží v automobilech ani čtvrtinu vlastního trhu! Drtivě nejprodávanější tam jsou výrobky koncernů GM, VW a Toyota! Z Číny se sice masově vyváží a ta bilance zahraničního obchodu vypadá drtivě v neprospěch USA a EU, ale oni se sem vyváží většinou produkty amerických a evropských akciovek. Ze zisku nezůstane v Číně skoro nic. A tedy 2)Je nová doba. Státy nehrají tak nezastupitelnou roli jako dřív. Dneska na sebe běžně v Afghánistánu hledí skrze zaměřovač občan GB bojující za Taliban a občan GB bojující za NATO. S rozmachem globálních sítí už nemají státy monopol na loyalitu jako dřív. Máme tu válku koncernů a idejí. Pro někoho je blaho tlustýho Pepy odvedle možná důležitým cílem, protože jsou s Pepou narozený na stejným kopečku hlíny, ale většina lidí to tak už necítí. Pokud jim „Pepa“ není sympatický, raději půjdou a spojí se se snaživým Číňanem nebo Malajcem nebo Portorikáncem. Vítejte v postmoderně. ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    16. 10. 2007 v 15:04marianek

    [25] Lonestarstate: Ano, mas samozrejme pravdu. To je ale situace dneska. Cina ma obrovske bohatstvi. Necha do zeme plynout evropske, japonske i americke know-how. Jak jiz Pallas nahore spravne podotkl, Cina vlastni americke dluhopisy. Muze jich pouzit a v pripade potreby, pouzije v vykoupeni americkych investic. Jestli podnikas v Cine, vis, ze nespolupracujes pouze s urcitou firmou, ale za vsim stoji i cinska vlada. Ta muze bez vysvetleni utnout jakkykoliv obchod, spolupraci, ci podnik ze dne na den.
    Karta se pomalu obraci a vlastni cinske podniky nabyvaji velikou rychlosti na sile a velikosti.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    16. 10. 2007 v 15:13Tom

    Autor by se mel co nejdrive ve vlastnim zajmu podivat do Bohnic. A hned potom si zopakovat dejepis, aby nematlal do Ciny slavneho MONGOLSKEHO vojevudce (http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cingisch%C3%A1n), jehoz jmeno ani neumi spravne opsat anglicky, natoz napsat cesky. :/ No, ale jinak „clanek“ pobavil svou bezbrehou naivitou a nevedomosti spojenou s tmarstvim… :)

    BTW jak se s autorovou sovinistickou ideologii slucuje to, ze tenhle clanek uklohnil na klavesnici z Ciny, cumel pritom na monitor z Ciny u pocitace z 99% vyrobeneho z cinskych soucastek (a nejspis se pritom i potil do cinskyho trika)? :o) Jo jo, Evropa a Severni Amerika je akorat plna pokrytcu a kecalku, makat se nikomu nechce, s takovym materialem to urcite nad Asii vyhrajem! ;)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    16. 10. 2007 v 15:24Vektor

    Tom: S prvním odstavcem naprostý souhlas. Myslím, že autor by měl s filosofickými a nadčasovými úvahami počkat až vyroste z plenek a obrovského infantilismu. Bože, to to nás chce přesvědčit o touto násilnou formou o svém nadání – vždyť žádné nemá a navíc mu zcela fatálně chybí zkušenosti. Ševče, drž se svého kopyta a nefušuj do oboru, který ti je zcela cizí. Mariánku, bohužel nemáš na to, momentálně tedy zcela určitě NE.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    16. 10. 2007 v 15:58marianek

    [27] Tom: Mozna by ses mohl vratit do skoly ty. Psal jsem o utoku Tataru, ne cinanu. Ucelem clanku nebyl pokus o poucovani, ale spis lehce zabavnou, naivni a jednoduchou formou nastinit moznost, kterou mnozi bezduse zlehcuji.
    Nikoho jsem svym clankem nechtel urazit. Je mi lito, zes to nepochopil.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    16. 10. 2007 v 16:17marianek

    [28] Vektor: Tobe asi staci vysvetleni same, jako v prispevku c.27. Nikoho o nicem nepresvedcuju.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    16. 10. 2007 v 16:33marianek

    Vsem bych se rad omluvil za preklep ve jmenu Genghis Khan. Tato klavesnice nema moznost nastaveni cestiny (spis by to bylo neprakticke) a tak jsem pouzil jmeno v anglictine a vypadlo mi u toho „h“. Diky Tomovi/Vektorovi (27/28) za citlive a velice dospele pripomenuti.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    16. 10. 2007 v 18:06jahonzik

    marianek; pohoda frajere. Nemuzes se zavdecit kazdymu. Stejne to jsou uhrakovy pubertaci. Dost mozna jsi je na.s.ral nekde v diskuzi a ted ti to jen vracej. Napsals to dobre, objektivne a hlavne tema je ozehavy. Jen tvuj styl ti pomalsi nepochopej.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    16. 10. 2007 v 20:53Zdeněk

    Možná Vám to bude připadat trochu mimo debatu, ale na světě v současné době existuje jen jediná ekonomická a vojenská velmoc – USA. Výše devizových rezerv Číny zatím nedokáže vyvážit drtivou technologickou a vojenskou převahu USA. Čína poslala do vesmíru svého prvního kosmonauta – Taikonauta raketou, která vycházela s ruské rakety Vostok z roku 1961, která má prapůvod v II. světové válce Dalším námětem je: co způsobuje neskutečný ekonomický růst Číny ? Nejsou to v drtivé většině zahraniční investice ?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    16. 10. 2007 v 23:25pan Tau

    [33] Ekonomicka velmoc mysleno jako zeme s nejvyspelejsi ekonomikou? To snad ne…a to, ze je USA !jedina! vojenska velmoc, o tom bych taky s klidem polemizoval

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    17. 10. 2007 v 0:33marianek

    [33] Zdeněk: ano, zahranicni investice v Cine hraji podobnou roli jako u nas. Nepodcenoval bych cinsky vesmirny program. Podle vseho budou na mesici driv nez USA (samozrejme, ze USA se na mesic vraci). Nemuzu rici s jistotou, ale nepouzivaji cinane stejne rakety jako rusove a to rakety Sojuz?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    17. 10. 2007 v 8:55Zdeněk

    pan Tau: USA určitě nejsou nejvyspělejší ekonomikou, jsou ale ekonomicky nejsilnější. Stačí se podívat na výši HDP. Ještě v minulém roce byla největším světovým vývozcem SRN, která má 80 mio obyvatel a ne Čína, která má 1200 mio obyvatel. Čína začne být hrozbou až bude schopná kvalitně vyrábět a vyvážet technologicky náročné výrobky jako jsou auta, letadla, investiční celky atd, v současné době stále ještě převažuje spotřební zboží, jako např. textil, obuv, elektronika, hračky, sportovní potřeby …
    Rád bych se dozvěděl, která země je v současné době další vojenskou velmocí, tzn. že může vojensky zasáhnout na několika místech současně, má na všech kontinentech vojenské základny a je schopna kontrolovat všechny důležité námořní cesty …

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    17. 10. 2007 v 10:01blue.sun

    [24] pallas: To je pravda. Pak už se jen ukáže, zda do budoucna budou hrát hlavní roli státy nebo průmysloví/technologičtí/informační giganti.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    17. 10. 2007 v 10:07Alessio

    To zdeněk: Vatikán! Protože velký bratr vše vidí :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    17. 10. 2007 v 12:26pallas_

    [36] Zdeněk: cisla o vyvoze nie su podla mna az take dolezite. Porovnaj velkost trhu v Nemecku a Cine.
    Laicky povedane: v samotnej Cine je obrovsky dopyt po vsetkom – vyrobky, technologie, energie, dopravne vykony atd. Ak cinsky vyrobca nestiha vyrabat ani pre vlastnu krajinu (resp. ma zabezpeceny odbyt na dlhu dobu dopredu – napr. technologicke celky na vyrobu el. energie) – je jasne ze jeho motivacia exportovat je uplne ina, nez u napr. nemeckeho vyrobcu, ktory ma na domacom trhu obrovsku konkurenciu, a preto hlada nove trhy (napriklad stale nenasyteny trh v Cine).

    Zatial nikto tu nespomenul pristup Ciny k africkym krajinam. Bol som v Pekingu minuly rok, ked tam prebiehal tzv. africky kongres. To co robi Cina v krajinach africkeho kontinentu – neviem ci to nazvat pomocou, alebo „kolonizaciou“, ale budte si isti, ze vedia preco a zaco to robia. Uvery, investicie, vystavba – a na druhej strane nerastne suroviny, ropa, politicka podpora – a ked pride cas, tak obrovsky trh.

    Nakupuje sa snad v Europe tak, ze na autosalon pride politicky zastupca nejakej krajiny, a pocas jedneho parhodinoveho sedenia uzavrie kontrakt na dodavku 1200 ks automobilov naraz? Niecoho podobneho som bol svedkom.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    17. 10. 2007 v 13:28Tom

    @[29] marianek: No ted jsi tomu jeste nasadil korunu! :/ Co maji spolecneho Tatari s Cingischanem a Cinany?! Kdyby pro Tebe nebylo tak namahave prelouskat ten clanek na odkazu, co jsem Ti v blahove nadeji, ze se konecne necemu priucis, poskytl, tak by ses mj. docetl, ze Tatari byly uhlavni nepratele Cingischana, ze mu nejdriv zavrazdili otce a on je pak pozdeji za to uplne vyhladil! Tudiz nejaka souvislost mezi Mongoly, Tatary a vzkvetajici cinskou ekonomikou (tak jak si to spatlal dohromady v textu) mi unika stale vice…

    @[31] marianek: To stale nevysvetluje pohnutky, proc se tu snazis prznit anglickou transkripci toho jmena, kdyz existuje hned nekolik ceskych prekladu? Ze by Ti to dodavalo falesny pocit dospelosti nebo snad pocit, ze ses „IN“? Tebou milovanym amikum se ale prznenim anglictiny moc nezavdecis. :)

    @[32] jahonzik: podle Tveho pravopisu zjevne ty uhry jen zavidis sve starsi sestre, tak tu moc necakej mlikem. :D

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    17. 10. 2007 v 15:05marianek

    [40] Tom: Asi ovladas mnoho asijskych jazyku. Mohl by ses trochu priucit ty. V historickych pramenech se opravdu pise o utocich Tataru. Pouc se z pramenu, baji a legend Slezska a Podkrkonosi. Ze slo o mongoly, vime. Svuj clanek jsem nekoncipoval jako prednasku z historie, ale spis jako male lehke epickometaforni vypraveni a porovnani historie s moznou budoucnosti.
    Ted se ale vratim k tvoji znalosti asijskych jazyku. Odkud vis jak se jmeno tohoto slavneho vojevudce vyslovuje. Ceske preklady jsou vetsinou nepresne a spatne na nich se stavet neda. Proto jsem pouzil preklad na svete nejrozsirenejsi. Logicke? Pro vetsinu ano.
    Jeste jednou me mrzi, ze se ti moje „vypraveni“ nelibilo. Namisto utoku na mou osobu a me (ne)umeni literarni bys mohl pripsat nejake sve odusevnele prispevky na dane tema.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [42]

    17. 10. 2007 v 18:01Zdeněk

    Pallas: děkuji za zajímavý názor. K tématu „kolonizace“ Afriky Čínou, historie se stále opakuje, před sto lety to byla Británie, Francie, Německo, dnes Čína. Téma je stále stejné, získání levných surovin a zajištění odbytu pro své výrobky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [43]

    17. 10. 2007 v 19:39Falco

    pallas_, _Teddy_, Odpověď spočívá v pochopení principu fungování čínské ekonomiky… Jediným motorem jejího růstu je obrovská zásoba levné pracovní síly a levných materiálů a polotovarů ze státních podniků. Ty jsou udržovány při životě z velké části ze sociálních důvodů. Jsou dotovány ve formě úvěrů poskytovaných velkými státními bankami – ztráty těchto bank jsou hrazeny ze již zmíněných obrovských devizových rezerv čínské centrální banky…Jak napsal „Lonestarstate“ velký růst zaznamenávají výrobní pobočky zahraničních společností… Jejich zisky ovšem plynou do mateřských společností v USA a v Evropě. Proto ceny akcií amerických a evropských firem rostou mnohem rychleji než HDP západních států…Bude trvat desítky let, než Čína dosáhne úrovně vyspělých světových ekonomik…. a až se tak stane, tak stejně nevěřím, ža bude válcovat Evropu nebo USA.. Prostě vyroste další ekonomická velmoc…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [44]

    17. 10. 2007 v 20:16Zdeněk

    Falco: Bravo ! výborný příspěvek. Bohužel jsem nebyl schopen stejně jasné formulace. Bývalá ČSSR svého času produkovala stejné množství ocele jako Austrálie a byla celosvětově první ve výrobě cementu v přepočtu na obyvatele. To vše za cenu devastace životního prostředí a vytváření ekologické zátěže. Součaný růst Číny v sobě skrývá obrovské ekologické a sociální zátěže pro budoucnost.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [45]

    17. 10. 2007 v 21:17pallas_

    Falco: len aby si sa nedivil. Aktualny trend je totiz presne opacny.
    „velký růst zaznamenávají výrobní pobočky zahraničních společností“ – to platilo v dobe, kedy zahranicne spolocnosti hladali v Cine lacnu pracovnu silu – ako outsorcoveho vyrobcu. Teraz sa situacia pomaly obracia. Chces priklad? Cinania investuju do spolocnosti, ktore maju „zvuk“ – a to priamo, teda kapitalom, alebo kupia rovno zavedenu obchodnu znacku vyrobcu.

    Jeden z poslednych prikladov je taliansky vyrobca motocyklov zn. Benelli. Teraz sa hovori o Aprilii, pripadne Piaggiu a Cagive. Z autopriemyslu napriklad Rover, ta ista firma (SAIC) sa stala v podstate majitelom korejskeho Ssangyongu. Nedavno boli sumy okolo Jaguaru (aj ked to nacas utichlo)… V elektronike – cinsky Medion kupil znacku Grundig, cinske Lenovo prebralo komplet vyrobne aktivity americkeho IBM. Takych prikladov ti mozem dat kopec.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [46]

    18. 10. 2007 v 13:07m

    Já nepochopim koupi Logana ani Korejce, natož auto z číny. Stačí, když to nebudou lidi kupovat a není se čeho bát.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [47]

    18. 10. 2007 v 14:06Tom

    [41] marianek: Kdyz jsi chtel psat o Tatarech, proc teda do toho matlas Cingischana vcetne jeho podobizny? To nas zajima, ne Tve vykrucovani…

    [46] m: Vsak tupemu stadu v cele s tebou nikdo nebrani oddavat se falesnemu pocitu nacionalismu a kupovat seredne, nevzhledne a hlavne predrazene krabice, kde stejne vetsina dilu nebo materialu pochazi z Ciny a okoli…

    Radsi si prectete clanek o tom, jak to s Cinou vidi ve skutecnosti amici, misto techle vasich vlhkych snu a predstav:

    http://www.novinky.cz/domaci/greenspan–obchod-s-cinou-prospiva-vsem_124877_sc9pg.html

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [48]

    18. 10. 2007 v 21:17pallas_

    Tom: vlhke sny? Neviem ci je to spravny pristup k diskusii.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [49]

    18. 10. 2007 v 22:18PREMDA

    [47] Tom- A jeje, mame tady material z novinek.cz. Takovy reakce na vybornej clanek sem nepatrej. Sam ses o moc nepodelil, vlastni nazory nemas a jen knouras tatare.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [50]

    18. 10. 2007 v 22:19PREMDA

    [46] m- Co nechapes na koupi Logana, nebo korejcu? Rozepis se o tom.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [51]

    19. 10. 2007 v 13:43Tom

    [48] pallas: Diskutovat se da pouze s nekym, kdo neni adolescent s vymytym mozkem. Tim nemyslim konkretne Tebe, ale vetsinu kriklounu tady… BTW vcera sel zrovna zajimavy dokument na CT2 o zivote beznych lidi v Cine.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [52]

    19. 10. 2007 v 15:25marianek

    [51] Tom: Zde vedeme zajimavou diskuzi. Vedli jsme, az do te doby, kdy ses tu objevil ty, krikloune. Zatim cekam na tvoje vlastni poznatky, zkusenosti, nazory na dane tema. Zatim nic.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [53]

    20. 10. 2007 v 12:14pallas_

    Tom: zivot bezneho cloveka v Cine poznam. Zalezi co beries ako bezneho obyvatela – obyvatela Pekingu? Shenzhenu? maleho mesta pod milion obyvatelov? Alebo pastiera niekde v Inner mongolia? Vsetko su Cinania.

    Na porovnanie: Europa je Monako, Svajciarsko, Nemecko, Cesko, Rumunsko, Albansko .. bezny obyvatel – z ktorej krajiny? Lisi sa trebars Svajciar a Albanec?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [54]

    23. 10. 2007 v 14:33Tom

    @marianek: O tom jsem prave psal, jakmile napisu nesouhlasny nazor, tak jsem automaticky ten spatnej, co ti ten pokrivenej nazor na svet kazi. A nemluv o sobe v mnoznem cisle, pusobi to trapne. Zadne vlastni poznatky jsi tu neprevedl, zamenovat mongoly s tatary, vymyslet si pohadky na dobrou noc, sirit umely strach a nesnasenlivost, to neni zadne tema ani poznatky, natoz realna sance diskuse s Tebou…

    @pallas_: Vsak v tom dokumentu ukazovali jak bezny zivot lidi v Pekingu (urednik, delnik), tak na vesnici, coz je skutecne obrovsky rozdil a i proto je zajimave, ceho Cinani v relativne kratke dobe dosahli namisto vecne ubrecenejch, rozmazlenejch a na skutecnou praci linejch Evropanu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [55]

    23. 10. 2007 v 16:23marianek

    [54] Tom: Jenze ty jsi zatim zadny nazor nenapsal. Zatim tady pouze urazis a pokrikujes. Nikdo dnes ani zde nezamenuje Tatary s Mongoly. Uz jsem napsal proc jsem pouzil Tatary. Nesnasenlivost take nerozsiruju. Jsi jediny, kdo muj clanek nepochopil. My (ano my, ja + ostatni ) jsme zde vedli zajimavou diskuzi a mnoho lidi se podelilo o sve nazory. Jenze pak jsi prisel ty sem pokrikovat. Samozrejme jsi zde vitan a obvzlaste tve nazory (pokud nejake mas), ale jestli se ti zde nelibi, nebo nemas o slusnou diskuzi zajem, bude lepsi, kdyz sem chodit nebudes.

    Nastinil jsem situaci, ve ktere prijdou do prodeje cinske vozy na pude Evropy. Evropske automobilky budou uplne bezbranne, cinske je predci. Srovnal jsem to k situaci, kdy na zacatku 13.stol. zautocili Mongolove (v jistych historickych pramenech Tatari) na Evropu. Ani tehdy se jim evropane nedokazali ucinne postavit. Dale jsem nabidnou moznost co bychom podle meho (zjednodusene) mohli delat, abychom si udrzeli nase automobilky tak jak je zname dnes.

    Mozna jsi ted muj clanek pochopil a jeste jednou a naposled te zvu k napsani sveho nazoru. Samozrejme, ze nemusis, mozna stale nechapes cil meho clanku, ale potom zde nemas misto.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [56]

    24. 11. 2007 v 23:24Koudak

    Dovolím si nesouhlasit s jednou věcí zmíněnou v článku a to s tím, že severské země vyřešily závislost na ropě. Troufám si tvrdit, že tyto země nevyřešily zhola nic. Sice můžou říct, že podporují biopaliva, ale to je tak všechno. Jediným důsledkem používání biopaliv je to, že se ropa zdražila ještě víc a že plodiny hojně dotované státem vytlačují plodiny potravinové, které už podporu státu pomalu ztrácejí. Výsledek je skoro k pláči. Máme auta na biolíh, popřípadě máme určitou biosložku v naftě, či benzinu (je jí tam ale několik málo procent, takže pojmenovat to jako šetření je tak nadnesený termín, že vedle něho vypadají předvolební sliby jako velmi pragmatická diskuse) a navíc nám ubývá potravin, takže jejich cena roste. Navíc nám ještě zdražuje ropu OPEC, aby nám takové kacířské myšlenky jako nahrazování ropy pěkně osolil. Podle toho, co se můžeme dočíst v článcích, které píšou lidé mnohem sběhlejší než my skýtá asi jediné schůdné řešení rychlé zvládnutí technologie výroby elektřiny pomocí jaderné fůze, která je jako jediná schopná „utáhnout“ rostoucí nároky civilizace. energie bude dost pro všechny, bude relativně čistá a bude i bezpečná. prostě ráj na Zemi… Doufám, že se ho dožiju…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [57]

    25. 4. 2008 v 16:30chinaplanet.cz

    a stranka pro Čínská auta :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

marianek.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20161 Post
  • Listopad 20131 Post
  • Říjen 20131 Post
  • Leden 20131 Post
  • Prosinec 20111 Post
  • Říjen 20101 Post
  • Duben 20091 Post
  • Únor 20091 Post
  • Květen 20081 Post
  • Březen 20081 Post
  • Leden 20083 Posts
  • Prosinec 20073 Posts
  • Listopad 20071 Post
  • Říjen 20071 Post
  • Září 20071 Post
  • Srpen 20071 Post
  • Červenec 20073 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Špioni, kteří prý stojí za výbuchem ve Vrběticích: Otrávit měli i Skri... Ta nejhezčí a nejoblíbenější letoviska na chorvatském Jadranu. Kam jet... O ruských agentech se „šuškalo“ měsíc, šokuje analytik. Hamáčkovi vytk...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Barák a trenéři: Straka umí kabinu, Uhrin se mnou nemluvil. Co Petržel... VIDEO: Zlín - Příbram 0:1. Konec šňůry hostů bez výhry, z penalty rozh... ONLINE + VIDEO: Liberec - Slavia 0:0. Vrací se Kúdela, hrají Tecl i Jú...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Sandra Pogodová zhubla 10 kilo! Prodělala covid a následky cítí doteď Zběsilá policejní honička v Praze: Řidič (55) ujížděl až 170 km/h, sko... Demonstrace před ruským velvyslanectvím: Mezi odpůrci a příznivci Rusk...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Zelenkavá krása - Korále na krk! Masáž obličeje působí nejen proti vráskám... Kateřina Tichá: Sociální sítě by měly lidi spojovat, říká loňská Mamin...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Moto2: Raul Fernandez vybojoval svou první výhru v prostřední třídě Mercedes poodhaluje vlajkový Maybach S-Class, dorazí s motorem V12 MotoGP v Portugalsku: Quartararo si k narozeninám daroval výhru, průbě...
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
A pak zamrzne peklo. Ferrari slíbilo první elektromobil na rok 2025 Američan žaluje policii. Zatkla ho kvůli chybě v technologii na rozpoz... V Česku jsou jen tři mobilní sítě, ale přes 70 operátorů
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Havlíček: Nedovedu si představit, že Rosatom bude pozván do tendru na ... Bernie Madoff mohl změnit finanční svět. Namísto toho zemřel nenáviděn... Týden ve znamení česko-ruských vztahů. Pře o Dukovany, Sputnik i kauza...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Rumové koblihy Ravioli plněné špenátem a tvarohem Smažené kapustové listy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Z Čerchova zmizí zchátralé stavby: Zůstane jen budova bývalé roty, bud... Exploze barev a vůní: Probouzející se příroda odhaluje kouzelnou tvář ... Kostel Nanebevzetí Panny Marie v Polné je jedna z nejnádherněji vyzdob...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
Karlova 1746, Varnsdorf Blogerka Pavlína vytváří útulné bydlení a dekorace nejen na svatbu Born To Swim s.r.o. - 4192761
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Jak chránit zubní sklovinu a předcházet jejímu poškození Váhu ovlivňují i hormony. Co jíst, abyste udrželi jejich správnou hlad... Trápí vás stres a úzkost? Tyto potraviny vás hodí zase do pohody
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Pirátské dobrodružství King of Seas vychází koncem května, k mání je d... Nikdo mi doma nerozumí Budoucnost videoher: Kdykoliv a kdekoliv! Streamování už není pohádkou
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Brno - Pardubice: Pocem, kamdeš! Ewerton blafákem oklamal Berkovce a z... Brno - Pardubice: Přichystal hlavou přizvedl Fouskův přímák, 1:1 Liberec - Slavia: Beran šikovně hledal spoluhráče, Hromada pálil vedle
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Zahradní bazén Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura