-
ODKUD PRICHAZI KVALITA??
V patek byl ve Velke Britanii uverejnen vysledek vyzkumu spolehlivosti ojetych aut. Ze vsech testovanych vozu nejmene problemu mela Toyota Corolla vyrabena v letech 2000-2002. Vpouhych trech (3!!) autech ze sta nasli experti zavady. Na druhem miste se umitila Honda CR-V vyrabena 1997-2002, zavad nasli 5. Treti misto si rozdeluji Honda HR-V a Toyota Celica. Jedinym NE-Japonskym vozem v prvni desitce je BMW 3 na sestem miste.
Kdyz projdeme seznam z druheho konce „vitezem“ je Alfa Romeo GTV 1996-2003, kde experti nasli 97 zavad ze sta (!!!).
K dosazeni vysledku bylo zkontrolovano 35000 vozu, 26 automobilek a 133 modelu.
Zebricek 10 nejspolehlivejsich:
1) Toyota Corolla, 2000-2002, 3 zavady
2) Honda CR-V, 1997-2002, 53=) Honda HR-V, 1999-2005, 6
3=) Toyota Celica, 2000-2006, 6
5) Honda S2000, 1999-2007, 7
6) BMW 3 Series Compact, 1994-2001, 9
6=) Honda Civic, 1996-2001, 9
6=) Honda Accord, 1999-2003, 9
9) Honda Civic, 2001-2005, 10
10) Nissan Micra, 1998-2002, 11
Zebricek 10 nejnespolehlivesich vozu:
1) Alfa Romeo GTV, 1996-2003, 97
2) Renault Espace, 1997-2002, 77
3) Jaguar XK8, 1996-2006, 62
4) Renault Laguna, 2000-2007, 55
5) Fiat Multipla, 1999-2007, 52
6) Volvo S80, 1998-2006, 51
7=) Land Rover Freelander, 2000-2006, 48
7=) Land Rover Range Rover, 1995-2002, 48
7=) Audi Allroad, 2000-2005, 48
10) Seat Alhambra, 2000-2007, 47
Z vysledku je jasne kde se vyrabeji kvalitni vozy. Japonci dokonale zametli s evropskymi automobilkami. Pro evropske automobilky se cesta k dosazeni kvality japonske produkce prodluzuje. Prekvapenim je katastrofalni umisteni Volva S80, kde skoro v kazdem druhem voze byla nalezena zavada. O nespolehlivosti Audi A6 bylo jiz neco napsano a tento test pouze potvrzuje, ze kvalitni vuz v tomto segmentu je lepsi hledat nekde jinde.
V polopracovnim fofru jsem zapomnel pripsal, jak jsou na tom automobilky. To by nebyli anglicane, kdyby jejich experti neseradili i samotne automobilky na zaklade techto testu podle spolehlivosti:
1. Honda 2. Toyota 3. Subaru 4. Lexus 5. Mini 6. Nissan 7. Ford 8. Citroen 9. Rover 10. BMW 11. Peugeot 12. Mercedes 13. = Fiat 13. = Vauxhall 15. Volkswagen 16. MG 17. Jaguar 18. Volvo 19. Skoda 20. Audi 21. Saab 22. Chrysler 23. Seat 24. Alfa Romeo 25. Renault 26. Land Rover
CENOVA RALLYE (NOVE ZDANENI AUT) AZ CINA UDERI
86 Responses to ODKUD PRICHAZI KVALITA??
[1]
26. 11. 2007 v 14:53Nek
Milý GTI, tvá demagogie potřebuje vyladit a vylepšit. Tohle je slabé a navíc se nevyrovnáváš jiným pohledem na věc, s argumenty, které jsem vypsal výše, ale na které ty pochopitelně nereaguješ. Ani nemůžeš – chápu. Ale už toho prostě nech a jdi si psát na svůj blog o něčem jiném (třeba o muzice nebo hodinkách), to ti jde lépe. Tohle tvé zoufalé plácání o extrémech tě zobrazuje jako chlapečka, kterému ukradli hračky… Tak už se vzpamatuj, a přestaň ostatní urážet svým jednoduchým pohledem na svět.
[2]
26. 11. 2007 v 15:08GTI
Milý Neku, pokud za argument považuješ tvrzení, že nejlepší je TTT :-))) tak k tomu nemám co napsat… Má věta zní – Tabulka je o ničem. A pokud o něčem je, pak rozhodně ne o tom, jak je které auto spolehlivé. To vím spolehlivě. Ale, Neku, jestli vlastníš Corollu, myslím jako tu z výroby v předmětných rocích, neprodávej. Neprodávej, ani kdyby dva astony chtěl někdo dát :-)))
[3]
26. 11. 2007 v 15:15dCi
GTI: nech toho, také z tabulky nesedím na zadku. Ale že je Corolla kvalitnější jak Jetta, či Golf, to už se z ní usoudit dá. Obé jsou vozy pro naprosto stejnou skupinu lidí, souhlasím s častým výskytem důchodců a průměrným nájezdem u obou.
[4]
26. 11. 2007 v 15:18dCi
GTI: P.S.: hlavně klídek, podívej, jakou příčku oponuje Renault. A co myslíš? Jezdím, či ne? Jezdím, nikoliv v prvním a stále bez potíží.
[5]
26. 11. 2007 v 15:56marianek
[54] dCi: Jednim z duvodu, proc je auto spolehlive, je take to jak se o nej majitel stara. I „zivot“ Laguny se da prodlouzit, kdyz majitel jezdi mirne, bez zbytecneho zavodneni, dodrzuje servisni prohlidnky a v cechach jezdi po silnicich s lepsim povrchem.
[6]
26. 11. 2007 v 16:17dCi
marianek: ale jasne, chtel jsem tim rict, ze i pres to jsem schopen uznat, ze kvalitu ma aktualne japonsko zmaknutejsi
[7]
26. 11. 2007 v 16:33marianek
[56] dCi: ano samozrejme, o tom neni pochyb. Kvalita hraje velkou roli pri vyberu rodinneho vozu pro mnohe. Pri vyberu meho pristiho vozu, budu podle vseho vybirat z nabidky japonskych vyrobcu. Nejde totiz pouze o kvalitu v cem jsou japonci pred evropou.
[8]
26. 11. 2007 v 17:59pivko
milý GTI pro své tvrzení o různém náběhu kilomentů mezi jednotlivými značkami nemáte jediný důkaz. statistika vám evidentně vůbec nic neříká, protože jinak byste věděl, že 35000 vozů, to už je nějaké číslo a podobné jevy se v něm s klidem dají zanedbat, protože mohou platit v omezeném vzorku vozů, ale v takovémhle počtu již zcela jistě neplatí. podmínky lze tedy považovat za srovnatelné.
a navíc, pokud jde o japonce, mám dojem, že naopak dost lidí je vyjíždí úplně na mrť a nekupujou si každý tři roky nový, proto je třeba na českém trhu docela málo slušných ojetých toyot, hond a mazd. takže tento vámi popsaný jev je nejen zanedbatelný, ale navíc ani neexistuje.
[9]
26. 11. 2007 v 21:1988mm
jak je vidět, tak GTI prostě nepřenese přes srdce, že ty dvě vidle ve znaku opravdu značí vidláky ….
kvalita vw je jasná…. nic moc, nehledě na to, milej zlatej, že se to snažili odkoukat právě od japončíků… někdy koncem 70 let… ale to si asi nepamatuješ a nebo nechceš pamatovat
a nejspíš to tady zase popřeš… nebo napíšeš, že naopak, že se japonci učí vyrábět podle vw, né?
teď nemluvím o nějakých doplňcích, nebo stylu, designu atd… ale o modelu výroby a kontrole kvality, kdy už v 70 letech se v japonských firmách dělala 3-4 násobná výstupní kontrola na jednotlivých pracovištích…
shazuješ tady 10 let starou corollu… se podívej na 10 let starý vw… to je asi zázrak …, že ?
já říkám, že koncern drží nad vodou jenom audi… sice má také problémy a né malé, ale na rozdíl od těch vidláků, když se posadíš do a3,4,6… to je jinej svět… nějakej golf se nemůže s a3 srovnávat, a to nemluvím o passátistech, kteří když přijdou na salón, tak čumí nejdřív na zadní sedadla… a prý mají ve fauvé taky to quattro… a dsg, a 17 kola a sportovní podvozek a stejný motor a stejný materiály v interiéru…
musím se smát… a směju se, když jim prodám audi a přijdou za měsíc a čumí jako kopyta…, že je to jiný… a ten podvozek… to se nedá srovnávat,.. a ten interiér… a bla, bla…bla… kecy passátistický..
to jsou mi milejší zákazníci, co přejdou od japonců, nebo od volva… s těma se dá aspoň bavit o technice… s bl*bečkama od vw se bavím jenom o místě na zadních sedačkách… 🙂
a ještě něco pro GTI…. současný šéf importu vw je nějakej pán, co dělal šéfa importu audi… když přešel, jezdil po praze v gti… jediným autě, co aspoň něco znamená…jeho slova… všichni jsme se mu smáli… do phaetonu mě nedostanou a v passátu jezdit nebudu, nejsem d*e*il… 🙂 běž se na to zeptat prodejců audi…, jak jezdil po praze a dělal že to není on….
[10]
26. 11. 2007 v 22:36da_b0mb
Ze se vsichni nechate vyprovokovat 😉
[11]
27. 11. 2007 v 9:45skejpa
trochu asi zapomneli na mazdu 😀
vzhledem k tomu ze 323ka vyhrava veskere testy spolehlivosti u starych vozu a mazda celkove obsadila nejspolehlivejsi znacku pred toyotou, tak me to docela mrzelo kdyz ji takhle sproste vynechali. ale tak asi chteli zlepsit image toyoty 🙂
[12]
27. 11. 2007 v 10:05marianek
[61] skejpa: Testovano bylo pouze 26 znacek, Mazda je poze jednou z nich. Verim, ze svou spolehlivosti by se Mazda hrave umistila v prvni petce.
[13]
27. 11. 2007 v 11:22milanič
Vzhledem k nulovým vstupním kritériím pro vyhodnocení má toto hodnocenení „spolehlivosti“ hodně malou vypovídací schopnost,obecně přeci platí,že čím zadám přesnější hodnotící kritéria,tím „přesnější“ mám výsledek a naopak,když v podstatě nemám žádné a jen cosi posbírám,tak nemůžu očekávat nic světaborného,jasně japonci maj dobrý auťáky a umísťujou se vždy vysoko a celkem pravidelně se mezi nacpou i evropani,ale to jaksi vím právě bez těch vstupních zpřesňujících dat. Tolik kritizovanej TUV nebo JDPower to má alespoň trochu upřesněný,takže jistě,cosi tento citovaný výzkum vypovídá,ale je to jako předpověď počasí,zítra bude tak a tak,ale nemůžeme vám to zaručit a za týden může být všechno úplně jinak. Čtu to jen pro zajímavost,ale neznamená to pro mě vůbec vůbec nic.
[14]
27. 11. 2007 v 11:23Ďoubalík
Tož jak to tak čtu jsem rád že mám Hondu CR-V z roku 1997 :o)) Mám ji teprv okolo 10.000 Km najeto má teď už 230.000 a pořád šlape jako švýcarský ehm teda japonský hodinky. Nelituju jediné koruny kterou mě stála, projede prostě všechno. Fakt super kára :o))
[15]
27. 11. 2007 v 11:59marianek
[63] milanič: nikde jsem se o vstupnich kriteriich nedocetl, ale to prece neznamena, ze zadne nebyly, nebo byly minimalni. Mozna vis vic, mohl by ses o sve poznatky rozdelit.
[16]
27. 11. 2007 v 12:08Neri
Mám Toyotu Celicu r.v.1998 6generace najeto 10 000Km (CELKEM 150TIS.) za 5 měsíců.
Je mi 23let a fakt se necejtim na 70, jak tu nikdo předcházející již psal, že Toyoty kupujou důchodci. Jinak Vám přeji brzské uzdravení z kvality EVROPSKÉ A AMERICKÉ PRODUKCE.
[17]
27. 11. 2007 v 14:34GTI
Někomu tady obrezlá desetiletá šunka šlape jako japonské hodinky. No, tomu bych i věřil. :-))) Kdo chce auto, co mu šlape, jak hodinky švýcarské, musí sáhnout hlouběji do kapsy (jako pro ty švýcary). A na tabulky se vykašlete. To je téma pro ty, co na autobusovejch zastávkách plivou po cayenech.
Závěr – kup si auto a dokonale ho udržuj. Nauč se jezdit, správně řadit, správně brzdit. Uvidíš, že ti budou takovéto tabulky ukradené.
[18]
27. 11. 2007 v 17:13Dave..
to:88mm:Rekni mi co se nemci v 70letech od japonciku meli naucit??Co jap.v te dobe meli???Vubec nic.A kolik takovych tabulek chcete napsat?Ukazte mi snad jedine evropske,nebo i amer auto kteremu se tak sypou klikovky jako u :Hond a Toyot?Resil jsem to uz nescetnekrat..
[19]
27. 11. 2007 v 20:25pivko
GTI: pouze emotivní ničím nepodložená tvrzení, jak je ostatně u tebe zvykem :o) kouzlo těchto statistik je právě v tom, že při vysokém počtu prověřovaných vozů lze zanedbat různé lokální odchylky (např. že kucí u nás v hospodě v dolních pidivajzlicích maj radši fordy, než toyoty). statistika by mohla zkreslena potom pouze tím, že s některými auty opravdu jezdí většina uživatelů jinak než s jinými, což je zajisté pravda při porovnání tebou zmiňovaného land roveru s corollou, avšak je to zcela nevalidní argument ke zpochybnění porovnání corolly, např. s tvým guruem či ochcávkou. zatímco to první porovnání nemá smysl, to druhé naopak v rámci souboru statistických dat, který byl použit poskytuje velmi spolehlivé výsledky. ostatně, stejně tě podezřívám, že jsi sem to první nesmyslné srovnání zanesl schválně, abys od toho druhého, relevantního, odvedl pozornost :o)
čili, mezi vozy stejné třídy má podobné porovnání smysl, je-li založeno na dostatečně vysokém počtu vzorků (což tady bylo nepochybně splněno), naopak, čím dále mezi třídami se dostaneme, tím je vypovídací hodnota porovnání jednotlivých typů vozů menší. agregovaná data dle značek, pokud mají plus mínus stejný sortiment napříč třídami (tedy např. celkové porovnání toyota vs. VW) lze opět považovat za vcelku spolehlivé, právě proto, že zastoupení jednotlivých vozů různých tříd v takovém porovnání je obdobné.
[20]
27. 11. 2007 v 21:24GTI
Pivko, nehledej v těch tabulkách návod k životu. Pokud tu chceš komunikovat na úrovni odpusť si primitivnosti typu ochcávka a podobně. Bavíme se o autech a já, narozdíl od tebe vím, že evropská auta jsou v jiném kvalitativním vesmíru. Je to poctivá festovní práce. Samozřejmě se dají udělat plagiáty, které sice jedou na plechu tlouštky alobalu, dokonce bez anikorozního nátěru (jako Accord) dají se dokonce udělat auta tak, že se rozebere Golf do šroubku a zase se složí, (jistě ten aktuální příklad znáš sám) jen s trochu pozměněnou karoserií. Ale ten základ, ta kvalita, v níž je odražena stoletá historie, tu ničím nenahradíš. To je jen zde, v Evropě.
Hnidopich tvého kalibru ovšem staví své životní postoje na tom, jestli mu náhodou nazahaproval ostřikovač a pokud ano, šmahem zamítne celou svou civilizaci. Pokud bys chtěl příklad z nejaktuálnějších, co se týká pojetí auta s odkazem jehá náležení ke konkrítní třídě, doporučuji ti se v jednom dni projet v Corse a pak hned v Mazdě 2. Tehdy pochopíš, co je subkompakt á la Evropa, a co je subkompakt á la Japonsko. Ale co, lepší je studovat tabulky, než se jít projet, a ohmatat realitu, viď. No, zkus, a pokud budeš mít odvahu poctivě to tu vypíšeš.
Závěr – tabulkové bláboly jsou pro oblbování neználků. Rozumnej člověk ví, že dnes jsou spolehlivá všechna auta. Koneckonců, když ti něco klekne, za půl hodiny ti to opraví. Závažnější je, když například v dlouhodobém testu zjistíš, že po sto tisících km máš v Avensisu prosezené sedadlo… ale to přece tabulkové fanatiky nezajímá, důležitá jsou umístění v tabulce a z toho plynoucí návody na spokojený život. Směšné, směšné, směšné.
Tak zkus tu Corsu a Mazdu 2… to budeš zírat.
[21]
27. 11. 2007 v 21:42dCi
[70] GTI: Tohle snad nemyslíš vážně? Přečti si to raději po sobě ještě jednou, vždyť se ti to sype jak domeček z karet. Proč tak slepě vkládáš lidem do úst co nevyřkli a na tomto jejich názor odsuzuješ? Působí to, jakoby sis psal sám se sebou. Působí to, jakoby ty tabulky trápily nejvíce právě tebe. Není to hloupé? Vím, jak si potrpíš na historii, na tradici. Ale tady s ní zacházíš jako malý kluk.
[22]
27. 11. 2007 v 21:54marianek
Historie a tradice v dnesnim svete automobilismu nehraje zadnou roli. Lexus sbira jednu trofej za druhou, je nejlepsim autem na svete a jak dlouha je jeho historie, jakou ma tradici? Mercedes je zase naopak tradicni znackou s dlouhou historii a jeho problemy s E-Klasse jsou vsem znamy. Zbytecne dava silenou zaruku na karoserii, kdyz je za 4 roky skrz prorezavela.
Myslim, ze bychom si takovych tabulek meli vazit, davaji nam totiz pohlednou pod poklicku PR. Jak jiz v klasicke pisni slysime „Statistika nuda je, ma vsak cenne udaje“. V tomto pripade velice cenne.
[23]
27. 11. 2007 v 22:18GTI
Nikoli, dCi, nikoli. Je to přesně, jak píši. Tradice, kvalita, tu najdeš především v Evropě. Na diskuzi zažíváme než besobsažnou, věcně neukotvenou adorační masturbaci spolehlivých aut z Asie… směšné.
A v aktuálním kontextu by možná nebylo od věci si napsat, že za posledních deset let Evropa zakolísala ve spolehlivosti jen u Laguny II, a u Mercedesu E-klasse. Jednalo se o výkyv, nikoli o trvalý stav. Současně jsou známé jisté nespolehlivostní nuance u Range Roverů. To je všechno. Nebo ty snad pochybuješ o kvalitě Megana? Ani na vteřinu bych nezakolísal, zda si koupit Megana, Bravo nebo Auris…
Popravdě ovšem je nutno také napsat, že produkce z japonska vykazuje velkou míru spolehlivosti. Člověk ovšem musí vědět, že kategorie spolehlivosti (z hlediska výskytu závad) je než jednou z kategorií, které vypovídají o kvalitě aut obecně… Dokonce bych řekl, že je kategorií méně rozhodnou. Tedy – tisíckrát raději „nespolehlivé“ Ečko…
[24]
27. 11. 2007 v 22:50dCi
GTI: Nezahazoval bych tak lehce kategorii spolehlivosti v problematice kvality na méně rozhodnou úroveň. Kvalita je výsledkem promyšlenosti a především pečlivosti, ať už se budeme bavit o jakémkoliv jejím výrazu. To se na mě nezlob, ale právě spolehlivost je potom jedno z nejobjektivnějších měřítek, jak ji lze hodnotit.
Corolly a Golfy, například, jsou velmi rozšířené vozy ze stejné třídy, oba zaměřené pro toho nejšedivějšího, nejzákladnějšího kupce v regionu. A Corolla ho v rámci spolehlivosti prostě poráží. Samozřejmě, Golf může mít spoustu jiných kvalit které Corolla rozhodně nemá, stejně tak tomu bude i naopak. Ale u nich již záleží na míře vkusu člověka, který je hodnotí. Ale spolehlivost? Pokud budeš mít dva naprosto identické automobily, o jednom z nich budeš vědět, že je držák a o druhém, že se bude sypat. Vybereš si snad ten šrot? Ne, protože to je hloupost. Naschvál to popisuju takto naprosto vyhroceně.
Jen tak mimochodem, projdi se po autosalonech a proveď si jeden malý, velmi známý a jednoduchý test. Otevři a zavři dveře u Mondea, Laguny, Vectry, Passatu, C5, vyzkoušené mám i BMW 3, A4 a minulé Céčko. A snaž se během této činnosti vnímat. Pak navštiv dealera Hondy a vyzkoušej to samé u aktuálního (výběhového) Accordu. Je to kravinka, nemusí vypovědět vůbec nic, ale náskok Hondy je o třídu (abych Hondě zas tak nefandil, aktuálního Accorda beru jako její kvalitativní vrchol, nový Civic, či CR-V na mne z tohoto hlediska tolik nezapůsobily).
[25]
28. 11. 2007 v 13:00pivko
GTI: opět účelově mlžíš a manipuluješ s fakty. tradici v evropě možná najdu, i když zrovna u tý corolly těch 40 let a miliony prodanejch kusů po celým světě, taky nejsou k zahození. o kvalitě, což je veskrze pojem technický, vypovídají právě podobné žebříčky, které lze, v mnou uvedeném smyslu považovat za vcelku spolehlivé statistické zjištění. jak jinak bys ji chtěl kvalitu měřit? cenou? sešla by se komise? nebo tím tvým image? kvalita totiž není subjektivní, ale objektivní kritérium. subjektivním kritériem je spokojenost uživatele s vozem a tam plně platí, že je „in the eyes of the beholder“. ale kvalita, to je něco jiného, tam jde o pojmy jako použité materiály, technologické postupy, technologická kázeň, výstupní kontrola, tam holt nevystačíš s tím, že budeš donekonečna opakovat gé jako guru. nakonec po lopatě: třeba taková alfa, na ulici se za ní otočíš. přesto pojem „kvalita“ by v souvislosti s nima asi nikdo neužil.
[26]
29. 11. 2007 v 13:07skorpion
Vela, vela reci pre nic. Ja, napriklad si vazim japonske auta ale len do urcitej miery. Pokial si chcem vymenit auto a som totalny fanda dieslovych motorov, tak bohuzial v tomto smere “ japonci si len brusia kosu na konci“, na konci tabulky dobrych vykonnych dieslovych motorov. Ak Toyota, Lexus atd ponuknu 3.0 dieslovy motor 176kW/240 hp, 550 Nm tak hned na buduci rok ho kupujem. Pokial nebudem mat takyto vyber u aziatov, budem lovit u europskych vyrobcov, opakujem, hned na buduci rok, i ked ten, alebo ti cirkusanti vydaju dotedy milion takychto tendencnych tabuliek( este nikto nevie kolko za toto zasponzorovali ti japonci s dieslami na konci), a vsetci „expertkovia ktori tu ospevuju japonske kosy“ a najazdia rocne nejakych len 20 000 km si tu budu pisat oslavne ody cele noci a cele dni. Lebo, ked chcem vysolit 60 – 70 tisic euro za auto, s agregatom vyse uvedenym, tak ma nezaujima lacnejsi model japonsky, i ked pekny a relativne kvalitnejsi, podla tej mudrej tabulky. Lebo vsetci tu, co sa tak obuli do GTI(jediny co tu pise rozumne a z toho mi vypliva ze najazdi rocne ako ja, 60 000 km a viac) si mozu vyspevovat i nadalej pokial im stacia malovykonne toyotacke dieslove motory. Mne nestacia a doteraz vlastnene auta z tej slavnej nemeckej trojky sluzili a sluzia na jednotku, maju spotreby na jednotku a toyoty sa im pozeraju na cestach, vzdy a vsade, na zadne konstrukcie a to len dotedy, pokial im nezmiznu z dohladu. Takto sa ja pozeram na to co mi to auto ma dat a ako mi ma sluzit v prevadzke, a nie co pisu tabulky a ini „experti“ a tymto zdravim vsetkych na cestach na akomkolvek aute prave jazdia.
[27]
29. 11. 2007 v 17:08marianek
[76] skorpion: Ano, i to je nazor. Ponekud zaslepeny, ale nazor.
[28]
29. 11. 2007 v 18:44pivko
skorpion: no jo, jenomže vaše požadavky na auto má tak 5 % populace, a možná ani to ne. navíc to s kvalitou, o níž zde byla řeč nemá mnoho společného. pokud chcete specifický typ vozu, který dělá jen omezený počet výrobců, můžete kvalitu porovnávat pouze mezi nimi, jinak byste míchal jabka s hruškama, to je snad jasné, ne?
[29]
30. 11. 2007 v 20:50da_b0mb
skorpion : dodrzuj rychlostni limity. Pak toyotam zadek ukazovat nebudes 😉 Totalni fanda dieselovym motoru…no to me podrz
[30]
30. 11. 2007 v 22:18Hamonovic
Vidím to to trochu jinak. Řadu komponent do velmi rozdílných aut dodávají stejní výrobci a tudíž kvalita je dost podobná. Takže za prvé, VW, AUDI, ŠKODA jsou stejné sračky nebo geniální auta pro někoho protože 80% dílů se bouchá na stejných linkách (sedačky, motory, převodovky, zámky, tapecírunky, elektronika, brzdy, čerpadla, turba atd, atd.). Spíš záleží na používání a určitém předurčení značky zda jezdí především ve firemních flotilách nebo se kupují jako typická auta do rodiny. Nikdy jsem neviděl větší firmu která si koupí třeba Avensis nebo Mazdu 6 či Subaru, ty si většinou kupují skuteční soukromníci. Zato Ford, VW (míněno včetně AUDI či Škody) zase jsou typická firemní auta. A zde je kořen, jezdím služebními auty více než 15 let (pašíci, A4, Mondea), každé 2-3 roky nový kus. Ten který doslouží je skutečně olítaný na úrovni 200 tis. a způsob jízdy můj i co znám kolegy je velmi drsný (honičky Praha-Mnichov, Praha-Bratislava, Prah-Vídeň, Praha-Drážďany, průměr nad 160 včetně průjezdu městem už něco říká o zatížení auta). naproti tomu žena má soukromou Mazdu 3, je jí 11 let (té Mazdě), má najeto 90 tis. a zatím jsem měnil baterku, plynovou vzpěru u kufru a nechal zavařit jeden držák výfuku a jinak ta mrcha (Mazda) nechce odejít (abych mohl udělat ženě nebo i sobě radost nějakou funglovkou) takže jí asi nechám další 2-3 rokz jezdit. Přesto si netroufnu hodnotit jestli ta Mazda je kvalitnější než ti pašíci, mondea či A4 protože žena jezdí 20 km do práce, v životě nejela víc jak 140-150 a to ještě tak maximálně dvakrát do roka a kdybych MAZDU vzal na podobný výtěr který zmiňuji u služebáků tak pravděpodobně vypustí duši hned u Plzně a to stejně nejede víc jak 180 i po půlhodinovém rozjezdu. No a když jsem měnil tu plynovou vzpěru tak jsem se podíval na vzraženou značku kdo ji vyrábí a bylo tam SHOWA no a světe div se když jsem se u A4 podíval na vzpěru u motoru bylo tam taky SHOWA. Takže celá diskuze tady mi příjde o ničem protože jestli si někdo myslí, že kvalitu dělají roboti co pálí kastli na lince tak je asi mimo. Svět se globalizuje.
[31]
1. 12. 2007 v 0:25skorpion
Bravo Hamonovic! To co si napisal je skutocna pravda z praxe, z ciest a nie nieco, co niekomu „blikne“ v hlavicke o kvalite aut a hned to tu pise. A este tomu chytrolinovi da_bnulamb: ked budes jazdit i dalej ako z rodnej obci do okresneho mesta, trebars po nemeckych dialniciach za jeden den 1300 – 1500 km, tak tam pochopis co to mas pod „zadkom“ za kvalitu a oci sa ti nalepia na celne sklo od udivu, ze ako je to mozne, ze nikto nedodrzuje rychlostne limity.
[32]
1. 12. 2007 v 9:01dCi
Hamonovic: 11 let jezdit autem do práce 20km? To si myslím, že je pro motor skutečný záhul. Vždyť se za celou svoji „kariéru“ ani nezahřál. A stěžovat si, že by Mazda nezvládla podobný „výtěr“ jako vozy služební mi přijde zbytečné. Vzhledem k popsané dynamice nemá pod kapotou pro takové rychlosti koncipovaný motor. Ale to už by neměla být výtka k Mazdě, nýbrž k volbě motorizace před 11 lety. Ona i Octavie se dělala s motorem 1,4 a jsem plně přesvědčen, že „vypouštět duši“ by se jala ještě mnohem dříve.
[33]
1. 12. 2007 v 10:53da_b0mb
Hamonovic…samozrejme, ze nejde o roboty ve fabrice…spis bych rekl, ze jde o samotne konstrukcni prvky a jejich reseni. To je vec, ktera je porad jeste rozdilna…Jinak ja rozhodne neadoruju japonce…jen se snazim bejt objektivni, nic proti Audi a BMW nemam, spis naopak
[34]
27. 1. 2008 v 14:58Joe
Nic v zlom ale statistiky TUV maju v sebe tolko dier ze by som sa o ne vonkoncom neopieral nakolko:
1. Reflektuju len vek vozidla a nie odjazdene km
2. TUV je obdoba stanic STK teda zaoberaju sa len takymi prouchami ktore priamo ovplyvnuje bezpecnost jazdy.
Ak nikomu vybuchne motor a na druhy den ho vymeni a prejde kontrolou TUV tak v statistikach figuruje ako auto neporuchove aj ked moze byt zmane „buchajucimi motormi“
TUV sa teda zaobera len zavadami pri kontrole vozidla a nie zavadamy ktore sa vykytli v minulosti pri prevadzke vozidla. Je vela zavad ktore ich nezaujimaju nakolko priamo nesuvisia z bezpecnostou premavky.
Tot vsjo.
[35]
4. 3. 2008 v 21:07malstrom
pro GTI ….megan je podle tebe spolehlivé auto? :-)))))) hlavně v létě. kdo jel někdy z chorvatska v létě po chorvatské „meganroad“ asi se divil, kolik meganů s otevřenými kapotami stálo po parkovištích u dálnice. Byl jsem z toho úplně vedle. Když jsem zjišťoval, co se děje, každý meganista nadával, že si to auto koupil…tak jen tak, až budeš zase chválit megan. Já jsem šťastný majitel Avensise combi r.v. 11/2006, d-CAT 130kW, výbava Executive a jsem maximálně spokojen. Ten zátah motoru je famózní a spotřeba vynikající. Když míjím v nějakém táhlém kopci dymící TDI od VW, jen se usměju 🙂
[36]
11. 4. 2008 v 11:26Free MySpace Multiplayer Flash Games
Zmínka o Alfě Romeo mi připomíná jednu historku, jak si kupoval auto makedonský gastarbeiter jménem Zvonko.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.