-
PODIVNE ROZMERY NOVE SKODY SUPERB
Vcera jsme dostali darek z Mlade Boleslavi. Skodovka nam ukazala novou generaci Skody Superb. Behem jednoho dne se v diskuzi pod clankem na www.auto.cz shromazdilo skoro 400 prispevku. Mnohym se novy Superb libi, nekteri pripsali zajimavou kritiku a velka cast pripsevovatelu razne odepsala jeho design.
Dva tabory muzeme lehce prejit. Ti, kteri pisi ody a hymny na krasu vseho, co z tovaren VW group vyjede, uz z nicku je jasne, co prijde (vetsinou maji nick na tema VW group) a pak ti, kteri musi hanit vse, co ma se Skodou neco do cineni.
Kritika Superbu se zamerila na jeho zadni partie. Kduz foto noveho Superbu rozrizneme napul, jakoby slo o dva vozu rozdilnych automobilek.
Osobne se mi predni partie vozu libi. Designer si zde pohral s krivkami velice uspesne. Co se deje za B-sloupkem je naopak nehorazna smes, ktera spolu nijak neladi. Zadni lampy pripominaji Mondeo, mezi nima napis ala Renault, C-sloupek ma divny tvar, na ktery vubec nenavazuji dvere pripominajici BMW. Zadni blatniky maji podobne rezy jako Audi. Pomyslnou tresnickou na dortu je pouziti prehistoricke anteny. Celek pusobi jako korejec pocatku 90.let, nebo snad jako velice „zdarily“ pokus cinske automobilky o „svuj“ design.
Dnes ale vysel na svetlo mnohem vetsi problem noveho Superbu. Jsou jim jeho rozmery, ktere v pomeru sirka/delka pripominaji Skodu Fabii II v pomeru vyska/sirka. Zkratka Superb je prilis dlouhy, nebo prilis uzky. To vse je postaveno na rozvor, ktery by mel byt mozna tak v Octavii. Jde o provnani vnejsich rozmeru s novym Fordem Mondeo.
Mondeo Superb 2 Rozdíl Délka 4778 4838 60 Šířka 1886 1783 -103 Výška 1500 1461 -39 Rozvor 2850 2761 -89 Zde je videt, ze i kdyz je Superb o 6cm delsi, zaroven je o 10,3cm uzsi a jeho rozvor je o skoro 9cm kratsi. Tato disproporce je videt i na fotkach. Dala by se prirovnat k Lincolnu Towncar LIMO (samozrejme, ze prehanim). Jizdni vlastnosti uzkeho a dlouheho automobilu na prilis kratnem rozvoru asi nebudou tak dobre jako v automobilu, ktery je kratsi, sirsi a ma delsi rozvor.
Muzeme si tez vsimnout, ze do podbehu Superbu se vetsi kola dat nepujdou. Na fotkach jsou kola opticky az prilis mala. Zaverem bych rekl, ze po prvnich snimcich slibujicich opravdu mnoho nam Skoda naservirovala vyrobek, ktery vypada vyborne pri pohledu zpredu. To je ale pro me prilis malo.
2007 PRODEJE PRODEJE 2007 NEJPRODAVANEJSI
88 Responses to PODIVNE ROZMERY NOVE SKODY SUPERB
[1]
11. 1. 2008 v 7:43marianek
[50] Lovap: I ja si to myslim. Shodli jsme se zde, ze to bude umistenim „Dabldeklu“. Jestli je to skutecne tim, nevim, ale zaroven si myslim, ze by mohli nechat bud sedan, nebo liftback. Teoreticke vyhody „Dabldeklu“ vidim, jen v praxi….no uvidime jak moc potrebne to bude.
[2]
11. 1. 2008 v 7:44marianek
[49] da_b0mb: Ted te bude strasit i ve snu :-))
[3]
11. 1. 2008 v 9:45milanič
No,především bych čekal od tebe,že,když napíšeš „Podivné rozměry SII“,tak napíšeš,co je dle tebe,jistě osoby nanejvýš povolané,jaké jsou podle tebe ideální rozměry auta. Porovnávání s jiným autem,zde MII je tak trošku zavádějící a určitě máš nějaký neměnný etalon,do kterýho bys nejradši srovnal rozměrově všechny karosářské a podvozkové skupiny aut dle tříd. Jenže pak z toho vylezou de facto všechny auta stejný,jediný,o čem lze diskutovat,je v tomto případě zmenšení rozvoru,jenže pořád se tady bavíme o „pár“ cm. Ono to totiž vypadá nádherně,když to je udaný v mm,ale ruku na srdce,oproti SI je rozdíl „něco přes“ 4 cm a zkus se podívat na pravítko,kolik to je. Taky mě připadá dost podivný,když a to nejenom ty,ale i další vyrukují ihned s porovnáváním,čemu všemu to je podobný,zepředu,zezadu,z boku atd. Pokud máš povědomí o tom,jak „vzniká“ a projektuje se nový „model“ auta,tak víš,že se nejedná o nějaké měsíce,ale o roky,takže v přehršli výrobců a konkurenčním boji se klidně může stát,že si i dvě auta od různých výrobců budou dost podobný,prostě se to může být,aniž jeden „opisuje“ od druhého. Velký omyl je domnívat se,že snad někdo,pro ulehčení práce,okopíruje něčí vzor,tak to prostě není,alespoň u renomovaných výrobců.Nechci školit,ale prostě ten tvůj rozbor a „stříhání“ obrázků fakt neberu,už jen proto,že tohle bys mohl dělat u každýho auťáku a stopro si na každým něco najdeš. Bohužel auto je třeba hodnotit jako celek,kde má všechno svoje místo a svůj řád a účel,vytrhávat bez znalostí celku určité části a poukazovat na cosi je samozřejmě tvoje právo a volba,ale já bych tady byl opatrnější. Jinak ty fotky jsou z testování za Velkou louží,kde bylo a svezlo se i pár novinářů a bylo to tu před nedávnem publikováno,takže jedná se o demaskovanou předsérii.
[4]
11. 1. 2008 v 10:15marianek
[53] milanič: Rozmery auta jsou brany jako celek. Zde je Superb tak nejak mino dav. V porovnani s konkurenci je totiz delsi, ale uzsi nez ostatni. Dalsim rpikladem muze byt srovnani s Peugeotem 407.
Peugeot 407 Superb 2 Rozdíl
Délka 4676 4838 162
Šířka 1811 1783 -28
Výška 1447 1461 14
Rozvor 2725 2761 36
Zde jiz nejde o nahodny rozdil, ale o disproporci. Podobne jako u nove Fabie, tan rozdil bude v realu jeste markantnejsi nez na fotkach.
Rozmery automobilu se udavaji v mm. Neni to tim, ze by mely pusobit „nadherne“, ale jde o technicke rozmery a ty se udavaji v mm.
[5]
11. 1. 2008 v 10:20t613
(53) moje řeč
[6]
11. 1. 2008 v 10:30t613
(54) Mariánku vem si pravítko. Ony tři centimetry jsou prd. FII je prostě koza vysoká, být nižší nikdo by proti ní nic neměl. Už SI je velké auto, a podle mě i široké. A SII je oproti SI delší o 35mm. A nezdá se mi, že by byl SI nějak disproporční. Nechává si stejné proporce jako SI. Jediné co je mu možné vytknout je zkrácený rozvor, ale už SI byla chválena za prostor na zadních sedadlech, a tak se to příliš nezhorší. A že má velký zadní převis? Otázka názoru, dle mého ten zadní převis k celkovému pojetí lidové limuzíny prostě sedí.
[7]
11. 1. 2008 v 10:40marianek
[56] t613: I ja zde pouze vyslovuji sve nazory. Prirovnani rozmeru k jinym konkurentum ve stejne tride je ale zarazejici. Superb 2 ma o 28mm na sirku mene nez 407. To opravdu neni moc. Jenze automobil je trirozmerny. Je zaroven o 162mm(!!!) delsi a 14mm vyssi. Tuto disproporci si lepe uvedomis, kdyz si treba z papiru udelas kvadr o rozmerech 28mm x 14mm x 162mm. Ani tento kvadr ale dostatecne nevyjadri, jak moc se tyto proporce lisi. Jde totiz o negativnich 28mm.
[8]
11. 1. 2008 v 10:43Alessio
vypadá třišičku jako jezevčík…“malá“ kola, dlouhý a úzký…:-). Třeba to v reálu nebude špatné, uvidíme
[9]
11. 1. 2008 v 10:45t613
mě o rozměrech přesvědčovat nemusíš, s CADem dělám každý den ;o) Já ti tvůj názor neberu. Ale představ si to trošku jinak. Vezmi si SI a ke každému rozměru (š x d x v) připočti zhruba 3cm. Máš proporčně stejný automobil. Již dávno tomu, co někde bylo psáno, že SII se má vklínit do mezery mezi Octavii a Passat, proto má také menší rozměry než je obvyklé
[10]
11. 1. 2008 v 10:47marianek
[58] Alessio, i ja se tesim, az se v nem projedu. Jde o zajimavy vuz. Na diskuzi pod clankem na http://www.auto.cz ho nekdo prirovnal k vojenskemu DUKW, coz mi pripadalo vystizne a legracni.
[11]
11. 1. 2008 v 10:53marianek
[59] t613; k tomu by patrilo i prislusne prodlouzeni rozvoru. Skoda (spis VW) se ale z jistych duvodu rozhodla k jeho zkraceni. Jsem presvedcen, ze „lepsi“ proporce by z noveho Superbu udelaly uspesnejsi model. Zde je ale velice predcasne urcovat uspesnost automobilu, ktery se jeste snad ani navyrabi. Myslim, ale, ze pokud chci vyrabet vyrobek, snazim se take o jeho maximalni uspesnost. Zde mi to prijde spis, jako by se Skoda (VW) bala, aby Superb nebyl prilis uspesny.
[12]
11. 1. 2008 v 11:13t613
Neříkám, že ten zadní převis nemůže na SII při setkání na živo „haprovat“. Celkové rozměry jsou dány tím, že se má vklínit mezi Octavii a Passat. A tím myslím budoucí Passat. SI má rozvor delší oproti Passatu o plných 94mm! A nový SII ho má delší o 52mm. Rozdíl v rozměrech pak jsou (+73 x -37 x -11 mm). Když mrkneš na rozměry SI zjistíš, že si drží obdobnou disproporci jako jeho nástupce. Ale trochu zpět, SII je dle mého v rámci koncernové politiky určen aby odchytil zákazníky pro které bude nová generace Passatu již příliš velká „kráva“, a zvolí o něco menší vůz.
[13]
11. 1. 2008 v 13:54Jan
No to je článek jak noha.Samá chyba a obsah zralý na psychiatrické vyšetření 🙂
[14]
11. 1. 2008 v 14:11marianek
[63] Jan: Kdyz je plny chyb, rad je opravim, vyjmenuj nejake.
[15]
11. 1. 2008 v 14:41milanič
Prosím,fakt si vezmi do ruky pravítko a srovnej si,jaká je vzdálenost 14,28 a 36 mm( porovnání se 407 – ať plus či mínus). S trochou nadsázky a bez urážky je to pod rozlišovací schopnost zedníka. Takže disproporce je sakra silný slovo. A na celkovou délku to je o 16 cm,copak to je fakt nějaký super rozdíl.Neblbni. Tady to opravdu není takový viditelný rozdíl jako (bohužel) u FII.
[16]
11. 1. 2008 v 14:59FX
Jan:;-)
[17]
11. 1. 2008 v 15:05jazdec
ok nepaci sa mi.. ale je to standart dnesnej doby. nepaci sa mi ani laguna ani mondeo (a to vyzeral koncept tak slubne) mazda je trochu na lacny efekt ale ujde. Nepaci sa mi (dizajnovo) ani vacsina bmw a aj moj oblubeny lex ma svoj stred ponuky „slabsi“ (dizajnovo).. merceds je klasik-az prilis velky klasik. Na jeho vlastnu skodu. VW detto a audi zase pojalo dizajn stylom nalepime cirkusacke LED a je to ok . Ak neratam suv offikov alebo luxusny segment okram jedineho auta sa mi nepaci takmer nic takze superb je u mna v uplnom poriadku.. A to jedine auto je novy Citron.. Vazne som prakvapeny
Este ze v mensich segmentoch je to kusok lepsie ale to uz nepatri na debatu pod superba
[18]
11. 1. 2008 v 16:05marianek
[65] milanič: Znam tve prispevky v diskusich o Skodovkach. Neuznas zadnou kritiku. Nemyslim, ze ma cenu ti zde cokoli vysvetlovat. Nevidis, kdyz to videt nechces. Pravitko si strc zpatky do aktovky, ve skole ho budes potrebovat. 16cm je markantni rozdil, je to bezny rozdil mezi kratkou verzi a kombi. Dobrym prikladem je tobe blizky Passat. Variant je pouze o 12cm delsi. Uz na oko poznas, ze jde o delsi automobil.
Nemuzes se divat na tyto rozdily na pravitku, ale primo na aute.
[19]
11. 1. 2008 v 16:08marianek
[67] jazdec: Osobne najdu neco povedeneho i hezkeho skoro na kazdem voze. Co smes hezkych prvku udela na aute jako celku je vec jina. Zadni partie noveho Superbu jsou dobrym prikladem. Neni tam nic nehezkeho (teda krome zadniho blatniku rezaneho ala Audi), ale celkove to podle meho nevypada povedene. Predni cast je povedena, proti ni nemam nejmensiho.
[20]
11. 1. 2008 v 17:22milanič
Kritika je věc prospěšná,ale musí se umět,což v tvém případě bohužel není a to s tou školou snad nemyslíš vážně,inu tam,kde schází argumenty,tam nastupují silná a silnější slova. Prostě nesdílím tvůj názor,smiř se s tím. Zdar ostrým nůžkám.
[21]
11. 1. 2008 v 18:02marianek
[70] milanič: Jestli zde pises o sobe, potom souhlasim. Ono totiz +16cm delky a -3cm sirky je velky rozdil. Na tvem pravitku asi ne. Ja vitam, ze mas jiny nazor. O tom je prave diskuse. To bych byl jinym indiviuem s mnohem kratsim nickem, abych rvuj nazor neprijal.
Milanici, pamatuji si te z diskuzi pod clanky a vim, ze je uplne zbytecne s tebou o Skode diskutovat. Vim, jsi jejim velkym fanouskem, ale snizuje to zaroven tvuj rozhled a objektivitu. Muzu o cerne Skode napsat, ze je cerna a stejne napises, ze je bila (rozumis snad). Proto se zde ani nesnazim te nijak presvedcit.
[22]
11. 1. 2008 v 18:16T613
Marianku, dělám s ocelí denně a říkám ti tři centimetry pohledem na metru a půl nepoznáš :o) SII má stejnou disproporci jako SI, a ještě sem neslyšel, že by si někdo stěžoval na to, že je to strašná užovka.
[23]
11. 1. 2008 v 18:30marianek
[72] T613: Na celkovy vzhled velice pusobi kratky rozvor. Disporporci sirky a delky jsem uvedl vzhledem ke konkurenci a ta je markantni. Nejde o ty tri centimetry, ale o pomer -3cm k -16cm u 407 a -10cm k 6cm u Mondea. Jestli 3cm neni mnoho, 10cm je rozhodne vic nez dost. Poukazuji pouze na disproporce vzhledem ke konkurenci. Pokus se najit vuz stejne tridy, ktery je delsi a uzsi nez Superb.
[24]
11. 1. 2008 v 18:31marianek
[72] T613 U 407 melo byt samozrejme -3cm k +16cm
[25]
11. 1. 2008 v 18:43T613
Znovu opakuji, že mě na fotkách ten převis nevadí, celkově mi ke stylu designu prostě sedí. To ovšem neznamená, že až ho uvidím na živo budu z něj mít otřesný dojem jako z FII. Poměr rozměrů je stejný jako u SI, pokud i současná verze je dle tebe disproporční tak prosím. Na mě i po těch letech působí SI dobrým dojmem. Konečný verdikt nechme na živé setkání, čučením do tabulky a na fotky se k ničemu nedobereme.
[26]
11. 1. 2008 v 19:36marianek
[75] T613: Pockejme si tedy na zivou prohlidku a na svezeni.
[27]
11. 1. 2008 v 19:48T613
ámen :o)
[28]
12. 1. 2008 v 17:08Xaver
Marianku, skoro 65% hlasujících v anketě dalo Superbu II známku 1, nezanedbatelné procento známku 2 a zanedbatelné známku 5. To se ti jaksi nehodí do krámu, a proto vycházíš pouze z diskuze. Ty sám si při hodnocení počínáš jako obyčejný manipulátor. A s tím rozříznutím auta na dvě části jsi to jenom dokonale potvrdil. Protože se tady tváříš jako bůhvíjaký znalec, měl bys s konečným úsudkem počkat až na březen, kdy si budeš moci prohlédnout Superb „naživo“, včetně vynikajícího interiéru. A pokud jsi opravdu znalcem, moc dobře víš, že odkrývat všechny karty 3 měsíce před veřejnou prezentací není v zájmu žádné automobilky. Taky se proto neunáhluj např. s kritikou antény. Buď zdráv!
[29]
12. 1. 2008 v 23:41marianek
[78] Xaver: Pokud sis precetl diskuzi, vis, ze kritizuji pouze zadni cast automobilu a jeho podivne rozmery. Nekolikrat jsem zde napsal, ze si pockam, az se v nem svezu. Predni cast shledavam povedenou. Interier podle vseho nebude nebude nijak vybocovat z sedeho, nudneho, zabehleho a opticku zastaraleho stylu koncernu VW. Proti jeho zpracovani, kvalite materialu a snad i ergonomii nic nemam. Nejde zde o zadne manipulovani. Roztrizeni automobilu povazuji za nazornou ukazku nesouladu predni casti s jeho casti zadni. Ukazal jsem pouze muj nazor, ktery jsem se timto snazil dolozit.
[30]
13. 1. 2008 v 9:48daniel11
nový Superb je postavený na báze Octavia II takže je fak úzky, inak sa mi páči 🙂
[31]
13. 1. 2008 v 11:31kierke
Skratenie rozvoru o 4cm oproti SI pri naraste dlzky je iste zaujimavym tahom dokazujucim ze skodovka vie pouzit downsizingovou myslienku nielen v motorovom ale i karosarskom chapani, ved kto by neobdivoval vyssiu strednu triedu na podvozku strednej.
PS este jeden priklad BMW 3er: dlzka 4,5 M , rozvor 276cm shodny s SII s dlzkou 484cm. Takze uz tu mame vezovitu FAbku, uzovkovite-jazvecikovitu SII. Verim ze budici majitelia z 99% vyuziju atraktivne ponuky na 2,0 TDI CR 103 Kw, ktora sa stane najpredavanejsou verziou a zaruci pohodlnu prepravu z bodu A do B, nic viac a tie silnejsie verzie zostanu na katalogovom papieri, ten znesie vsetko. Inak by v silenjsom prevedeni podvozok zaostaval a osobne by som nechcel roztancovanu SII stretut v protismere.
PS: tato posledna diskusia je nejaka kludna, nikdo neuraza, neprska ako v materskej skolke, hmm cim to je ?
[32]
13. 1. 2008 v 12:18marianek
[81] kierke: mozna proto, ze zde chybi ti, kteri nedelaji nic jineho, nez prudi a urazeji.
[33]
13. 1. 2008 v 20:58Klaudius
Po prečítaní všetkých tých príspevkov, poväčšine ladených proti mariankovmu názoru mi nedá, aby som neprispel troškou do mlyna.
Tie proporcie sú, to treba uznať, trochu nezvyklé. V rámci trendov je auto dĺžkou na úrovni strednej triedy, teda skôr na jej hornej hranici. Ovšem šírkou by patrilo skôr medzi nižšiu strednú (je to zámer, keď aj Fabia je snáď najužšie auto v triede?), rázvor je opäť jasná stredná trieda, tentoraz ale pri jej spodnej hranici. Jeho skrátenie voči prvej generácii ma dosť udivilo. Ak to negatívne ovplyvní hlavný trumf prvej generácie (aj vzadu sa dali pohodlne natiahnuť nohy), potom tento krok dosť dobre nechápem, najmä vzhľadom na už spomínanú značnú dĺžku auta. Výšku v úvahu brať nemusíme, tá závisí najmä na stavbe interiéru a uvažovanému posedu pasažierov+výška podvozku. Nové autá sa stále viac ťahajú aj do výšky, ešte pár rokov dozadu boli vozy s výškou nad 1400 mm skôr výnimkou. Hodnoty šírky, dĺžky a rázvoru ale nepustia, i Superb I bol pomerne úzky, tuná to vidno ešte markantnejšie. Celkovo to nemusí byť na škodu, pre štyroch bude miesta iste tak akurát, ale pri obsadení auta piatimi pasažiermi jeho preferencie prudko klesnú. Malá šírka interiéru, hoci vzhľadovo sa to zniesť dá, hodnotu auta tejto veľkosti dosť výrazne a jasne degraduje. Rázvor tiež nemusí byť strašiakom, dajú sa očakávať lepšie manévrovacie schopnosti v stiesnených priestoroch ako predvádzajú konkurenti s rázvorom o 10 cm dlhším. Nič ma nevie naštvať viac ako nedbalé zaparkovanie „korábu“ s honosnýmu rozmermi, ktorý zaberie aj časť susedného miesta a znemožní tam parkovanie ďalšiemu autu. Len preto, že jeho majiteľ na 1x nedokázal zaparkovať rovno a znovu cúvať a točiť volantom sa mu už nechcelo.
Dizajn. Trochu rozporuplný, písal som to aj priamo k článku novej Škody Superb, ale pretože nad 400 príspevkov sa už nezobrazuje strom, orientuje sa tam už veľmi ťažko, tak tam ďalej nepíšem (toto by mali pochopiť aj zodpovední a niečo s tým spraviť).
Škodovákom sa jednoznačne podaril predok. Napriek pomerne dlhej kapote a nie veľkej šírke auta nevyzerá ako súdok (viď Roomster a Fabia). Predné svetlá majú zaujímavý tvar, a tiež sa mi páči zakomponovanie ich ostrekovačov. Veľmi vydarené. Už menej mi sadne deliaca linka medzi blatníkom a nárazníkom, od horného rohu preného svetlometu je to predsa len privysoko, také riešenie by mi skôr sedelo pri autách nižších tried, od ktorých sa nečaká žiadna noblesa.
Potom to pokračuje úplne prefektne až dozadu, kde môj dojem kazia svetlá. Ale o tých neskôr.
Po nudných hladkých plochách bokov Superbu I sú výrazne profilované bočné partie Superbu II milým prekvapením, a treba uznať, že tuná to novému škodováckemu autu sekne. Teda po úroveň okien. Vyššie je to dobré naozaj len po C stĺpik, ktorý akoby bol z iného auta. Navyše robí druhú galibu aj v tom, že opticky ešte viac zaťažuje už aj tak dosť ťažký a dlhý zadok.
Zadné svetlá – akoby ich mali už zo 15 rokov nakreslené a odložené v šuplíku, a teraz ich niekto našiel a prilepil na nové auto. Toto sa už naozaj nenosí a ani na túto, inak moderne strihnutú karosériu nehodí. Mali by čo najrýchlejšie prísť s poriadnym faceliftom.
Dvojité dvere batožinového priestoru. Pekný nápad, mazaná obmena samostatne otváraného zadného okna na niektorých kombíkoch. Treba ale priznať, že o kus praktickejšia.
Ostáva už len vidieť a vyskúšať si toto auto naživo. Som ešte zvedavý na interiér, či bude nový a nápaditý, nový a v rámci zvyklostí koncernu, alebo už známy z nejakého iného auta VW Group, len s patričnými úpravami. Ja osobne očakávam to prvé, snáď sa nesklamem.
A jazdné vlastnosti, to je ešte tiež veľká neznáma. Osobne sa obávam trochu dlhej a ťažkej zadnej časti, aby v kritickej situácii nespravil z neutrálneho správania auta pretáčavý šmyk, ktorý predsa len veľká časť bežných vodičov korigovať nedokáže. Snáď iba odchovanci starších škodoviek, ale koľkí z nich budú na Superbe jazdiť?
Čo na záver? Iba – ?????????
Vážne, mne ostávajú iba otázniky. Prečo? Dôvody sú jednosduché:
1.Fotky niekedy klamú. Treba auto vidieť na živo a až potom si urobiť úsudok.
2.Chce to čas. Dnes môžem nové auto kritizovať, o pol roka sa mi môže začať páčiť. Stalo sa mi tou neraz.
3.Vonkajší dizajn je len časť. Pre vodiča je dôležitejší interiér. Priestor, posed, ergonómia, výhľady, dizajn, materiály, spracovanie. Pocity z auta.
4.Treba si zajazdiť. Až vtedy vyplávajú na povrch pravé hodnoty auta. Koniec koncov auto je navrhnuté a vyrobené na jazdenie, nie len na pozeranie.
A na úplný záver – je to môj osobný názor a kto nechce, naozaj súhlasiť nemusí:
Keby českým konštruktérom nedržali ruky nemeckí páni, a nemávali taktovkou pri každej ich snahe o novú muziku, české autá značky Škoda by dnes vyzerali celkom inak, a nepochybujem, že výrazne výrazne lepšie.
[34]
13. 1. 2008 v 22:04marianek
Vyborne napsane, souhlasim.
[35]
14. 1. 2008 v 22:46pepocoollmann
Klaudius, to, co si napisal…presne!!! A marianek, suhlasim aj s Tebou. Ta druha polovica auta…nic proti Skodovakom, ale mohlo (malo) to dopadnut aj lepsie. Ale co my vieme, mozno fakt maju zviazane ruky od VW (rovnako ako Porsche pri designovani Cayenne).
[36]
15. 1. 2008 v 2:33marianek
[85] pepocoollmann: Je to vice nez mozne. Pokud by se Skode povedla zadni cast jako predni, bylo by to velice povedeny vuz (+ vyse vypsane upravy). VW ma samozrejme pravo prvniho slova, o tom neni pochyb.
[37]
15. 1. 2008 v 6:16Klaudius
marianek, pepocoollmann: Volkswagen ma pravo prveho, posledneho, aj vsetkych slov medzi tym, hoci to nikdy navonok neprizna. Ucinne riadi svoje automobilky aj tym, ze vsetky spolocne diely koncernu si znacky musia od materskeho VW kupovat, aj to nie podla vlastneho vyberu, ale len tie, ktore VW na ten-ktory model uvolni. V globale a z financneho a strategickeho hladiska je to spravny system (zatial nikto nic lepsie ako monarchiu nevymyslel, je to system dany prirodou), ovsem znacka ma znacne obmedzenu slobodu konania.
[38]
28. 1. 2008 v 9:43Nunuuk
Já s tímhle autem problém nemám. Když jsem ho viděl poprvé, hned mě napadla podobnost s pětkovými bavoráky, celkově má Superb možná méně dokonalý, přesto ale povedený design.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.