• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > marianek.blog.auto.cz  > PODIVNE ROZMERY NOVE SKODY SUPERB

  • PODIVNE ROZMERY NOVE SKODY SUPERB

    Publikováno: 10. 1. 2008

    Vcera jsme dostali darek z Mlade Boleslavi. Skodovka nam ukazala novou generaci Skody Superb. Behem jednoho dne se v diskuzi pod clankem na www.auto.cz shromazdilo skoro 400 prispevku. Mnohym se novy Superb libi, nekteri pripsali zajimavou kritiku a velka cast pripsevovatelu razne odepsala jeho design.

    Dva tabory muzeme lehce prejit. Ti, kteri pisi ody a hymny na krasu vseho, co z tovaren VW group vyjede, uz z nicku je jasne, co prijde (vetsinou maji nick na tema VW group) a pak ti, kteri musi hanit vse, co ma se Skodou neco do cineni.

    Kritika Superbu se zamerila na jeho zadni partie. Kduz foto noveho Superbu rozrizneme napul, jakoby slo o dva vozu rozdilnych automobilek.

    predek

    zadek

    Osobne se mi predni partie vozu libi. Designer si zde pohral s krivkami velice uspesne. Co se deje za B-sloupkem je naopak nehorazna smes, ktera spolu nijak neladi. Zadni lampy pripominaji Mondeo, mezi nima napis ala Renault, C-sloupek ma divny tvar, na ktery vubec nenavazuji dvere pripominajici BMW. Zadni blatniky maji podobne rezy jako Audi. Pomyslnou tresnickou na dortu je pouziti prehistoricke anteny. Celek pusobi jako korejec pocatku 90.let, nebo snad jako velice „zdarily“ pokus cinske automobilky o „svuj“ design.

    antena

    Dnes ale vysel na svetlo mnohem vetsi problem noveho Superbu. Jsou jim jeho rozmery, ktere v pomeru sirka/delka pripominaji Skodu Fabii II v pomeru vyska/sirka. Zkratka Superb je prilis dlouhy, nebo prilis uzky. To vse je postaveno na rozvor, ktery by mel byt mozna tak v Octavii. Jde o provnani vnejsich rozmeru s novym Fordem Mondeo.

    Mondeo Superb 2 Rozdíl
    Délka 4778 4838 60
    Šířka 1886 1783 -103
    Výška 1500 1461 -39
    Rozvor 2850 2761 -89

    Zde je videt, ze i kdyz je Superb o 6cm delsi, zaroven je o 10,3cm uzsi a jeho rozvor je o skoro 9cm kratsi. Tato disproporce je videt i na fotkach. Dala by se prirovnat k Lincolnu Towncar LIMO (samozrejme, ze prehanim). Jizdni vlastnosti uzkeho a dlouheho automobilu na prilis kratnem rozvoru asi nebudou tak dobre jako v automobilu, ktery je kratsi, sirsi a ma delsi rozvor.

    superb 1

    mondeo

    Muzeme si tez vsimnout, ze do podbehu Superbu se vetsi kola dat nepujdou. Na fotkach jsou kola opticky az prilis mala. Zaverem bych rekl, ze po prvnich snimcich slibujicich opravdu mnoho nam Skoda naservirovala vyrobek, ktery vypada vyborne pri pohledu zpredu. To je ale pro me prilis malo.

2007 PRODEJE PRODEJE 2007 NEJPRODAVANEJSI

88 reakcí na PODIVNE ROZMERY NOVE SKODY SUPERB

  • [1]

    10. 1. 2008 v 10:41Vektor

    Milý kolego, opět se nás snažíš přesvědčit, žes Thorpe, leč po pár tempech hubičky na psí způsob jdeš jak kámen ke dnu. Měl bys kandidovat na nějakou cenu za nejurputnější snahu vecpat se někam kam nepatříš. Poslyš, fakt Ti není trapně?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    10. 1. 2008 v 10:58lancer24

    Vektor súhlasím. Na mňa pôsobi Superb II vyvážene nevidim ho ako auto poskladané z dvoch a ta „vtipná“ poznámka o korejcoch z počiatku 90rokov,prosim pozri si fotky modelou z koree a potm čosi napíš.Dnes už všetky značky maju svoju tvár ,svoj štýl tak tomu je aj u Škody či Fordu.Mondeo ma kineticky dizajn,ktorý je športovejší,škoda zas stavila na eleganciu a striedmosť.Ako už viac krat odznelo nejde o to aké je auto široké,ale ako sa s tým konštruktéri popasujú.Najrozumnejšie bude počkať si na rozmery interieru a porovnanie s konkurenciou potom moôžeš oprávnene nadávať…zatial len hovoríš,či píšeš do vetra…Dal si sem dve fotky predstavitelou strednej triedy vidíš medzi nimi priepastný rozdiel čo sa týka dizajnu??ja osobne nie,šporotovo založený kupca zvolí jednoznačne Mondeo,pokial je konzervatívny Superb II je jasna volba.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    10. 1. 2008 v 11:11marianek

    [1] Vektor: Kam, ze se snazim vecpat? Vektore, vsiml jsem si, ze k tematu pramalo napises. Nikoho zde na blogu nezajima tve osobni komplexy. Jestli mas jiny nazor na design noveho Superbu, budiz. To je, proc je zde moznost diskuze.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    10. 1. 2008 v 11:14marianek

    [2] lancer24: Ja tam ten propastni rozdil vidim. Ja najdu velkou davku elegance v Mondeu. Dokonce najdu davku elegance i v novem Superbu. Ta ale konci s B-sloupkem. Celek vypada spis jako velice nizky autobus.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    10. 1. 2008 v 11:30t613

    Jediné co mi dělá problém u zadní části Superbu II jsou světla, ale to je problém většiny aut. U mě příliš vzbuzují vzpomínku na druhou generaci Laguny. Při pohledu na fotku Mondea jsem si nemohl nepovšimnout prehistorické antény. Takže zde kritika není rozhodně na místě. Vnitřní prostor podle vnějšího rozměru nelze hodnotit, záleží totiž na tom jak se konstrukce poprala s vnitřními výztuhami. Takže tady bych počkal na první testy. A že je dlouhá? Škoda očividně útočí na zákazníky, kteří už mají plné zuby „sportovnosti“ a láká spíše na „luxusní“ styl karoserie. A k tomu velké zadní dveře a obrovský prostor na zadních sedadlech prostě patří.
    Celkově na mě působí vysoce líbivým dojmem, a při FII a Roomsteru bylo na čase

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    10. 1. 2008 v 11:30lancer24

    samozrejme ja ti to neberiem Mondeo je krasne auto s dávkou športovosti,ale aj elegancie…Len som tým chcel povedať,že dnes je už ťažké sa odlíšiť v tejto triede všetky novinky su vačšie a širšie ako predchodcovia a dnes je už ťažko spraviť niečo originalne.Môj osobny nazor je,že zadna časť je spracovana dobre mne proste k celkovemu vzhladu sedi.Druha vec je,že pôsôobi ťažkopádnejšie,ale nevidim v tom nejaky extra problem.Superb ma lákať priestorom ,na úkor dizajnu karosérie,ale zvladli to dobre.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    10. 1. 2008 v 11:30Tom666

    Diky za vyvazeny a pravdivy popis nove Skodovky. PS: Tech zaslepenych milovniky kyce si nevsimej, treba nekdy dospeji. ;) BTW na tech fotkach ten Ford vypada jak perla vedle hlinenky, i kdyz i z toho Mondea couha nejaky hnusny klacek (ktery kritizujes u Superba), pritom napr. 15 let stary Scorpio to umelo i bez nej… :/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    10. 1. 2008 v 11:32lancer24

    t613 toto sa ti podarilo tu anténu som si nevšímol :) Presne tak to beriem športových modelou v strednej triede je až až treba aj nejakú tu eleganciu nie každy chce pútať pozornosť,čo však neznamená,že v Superbe II nebude nenápadný…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    10. 1. 2008 v 11:38t613

    (8) lancer24, nemyslím že zákazníkům střední třídy jde o nenápadnost. Ono takovéhle „krávy“ si už ani nejde nevšimnout. Ale plno lidí už je dynamických a agresivních linek e všech třídách přejedeno. A ty fotky ve mě evokují mimořádně pohodlný koráb. Neříkám, že tomu tak musí být nebo bude. Ale takový na mě působí dojem. A k té mohutnosti „C“ sloupku. Řekl bych, že se zde Škoda snažila získat maximální možný prostor nad hlavou. A pak má člověk jen dvě možnosti : buď to za opěrkami hned kolmo useknout (jako to měly svého času Cady) nebo udělat mohutný sloupek.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    10. 1. 2008 v 11:39t613

    ups, příště si to po sobě musím přečíst

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    10. 1. 2008 v 11:50lancer24

    nemožem nič len súhlasiť…V rámci možnosti to spravili najlepšie ako vedeli,som rad,že tam nedali ešte tretie bočne okienko do Cstlpika,lebo to ma snad už každý…Tretie okienko ma hlavne zarazilo pri Mondeu ako človek rozozna liftback od sedana ked vyzeraju doslova rovnako.Konečný verdikt ake je to vlastne auto dá už len oficialne auto a nasledny test.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    10. 1. 2008 v 11:51lancer24

    (9) t613 ten prispevok nad tymto je pre teba nefunguje mi to akosi

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    10. 1. 2008 v 11:53marianek

    t613: uplne souhlasim se snahou o co nejlepsi interier. V stavajicim Superbu jsem se svezl a prijde mi dobry. Porovnat to mohu s Passatem a zde Superb jiste vyhrava.
    Co se tyce te anteny, novy Superb ma naznat „ploutvicky“ a na ni potom drat. Umisteni tohoto druhu anteny mi prijde nestastne. I kdyz Mondeo pouziva drat, jeho umisteni je v poradku. Jen si predstav „ploutvicku“ na miste, kde ma Mondeo antenu. Nevypadalo by to smesne?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    10. 1. 2008 v 11:55marianek

    [11] lancer24: Co rikas na zkraceni rozvoru oproti stavajicimu Superbu, pricemz delka vozu je vetsi?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    10. 1. 2008 v 12:01t613

    (13,14) Marianku, proč je tam ta ploutvička se můžu jen těžko dohadovat. Jestli si to vynutila GPS nebo něco jiného?? Možná máš pravdu a někdo ve Škodě trpí nějakou úchylkou :o) Zkrácení rozměru si vysvětluji prostě. Asi má spadat mezi Octavii a Passat. Nic víc než koncernovou politiku bych za tím nehledal

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    10. 1. 2008 v 12:03lancer24

    (14)marianek- to mi prríde ako nešťastne riešenie všeobecne čo sa týka rázvoru ma vw grou problem zaostáva oproti konkurencii…male auta zaostavaju ,nižšia stredna tiež dosť ,passat to nevie,ale nove modeli by to mali zlepšiť Tiguan je na tom tušim lepšie. A u Superbu neviem prečo je tomu tak,a nemyslim,že by to mohol byť kameň úrazu.Jednoznačne väčši razvor by bol lepší,konštrukteri vedia prečo je tomu tak.Ale inak to nejako strašne nevyzera predny previs je vporiadku vzadu je väčši to je však pre škodu typicke.ako vravim nechajme sa prekvapiť isto bude rozhovor kde vysvetlia to zmenšenie razvoru…ale osobne to vidim ako iste negativum v porovnani s konkurenciou,otazne je že či sa to prejavuje aj v interieri

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    10. 1. 2008 v 12:07marianek

    [15] t613: prece netvrdim, ze nekdo ve Skode tvrdi uchylkou. Jen, ze to mohli udelat lepe. Predevcirem byl na http://www.auto.cz clanek o novem Hyundai Genesis. To je design, ktery shledavam vyvazenym.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    10. 1. 2008 v 12:26t613

    Ta úchylka je moje verze ;o)
    Superb II na mě působí hodně dobrým dojmem, a to nejsem žádný velký fanda škodovky. Genesis bych moc nebral v potaz, je zdařilý, ale je o třídu výše. Hodnocení vzhledu je subjektivní pro 95%. Ten kdo má rád sportovní linky nenajde pochopení pro Superb II, a naopak.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    10. 1. 2008 v 12:34t613

    95% lidí tam mělo být.. omluva všem. dnes jsem nějak z formy

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    10. 1. 2008 v 12:47marianek

    [19] t613: Neslo o porovnavani trid, ale vyvazenosti. Stejne nevyvazeny muze byt vuz v nizsi stredni, jako v luxusni tride. Uz jsem napsal, ze subjektivne Superb vidim vcelku pozitivne (teda prvni pulku), ale z nejakeho duvodu (firemni politiky) neni Superb tak Superbni jak by mohl byt. Pridat 10cm na sirku, posunout zadni napravu o 10 cm dozadu, predelat C-sloupek, zadni lampy a uriznout drat ze strechy. Hned by Superb vypadal lepe.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    10. 1. 2008 v 13:19t613

    Ty se na to koukáš okem libujících si ve sportovních dynamických křivkách. Neříkám, že je to chyba ale.. Podívej se znovu na fotky Superbu a Mondea. Mondeo svým vzhledem na člověka působí dojmem velké dynamiky, síly motoru apod., když se podívám na Superb tak vidím komfort, klidnou jízdu. C sloupek zapadá přesně do této filosofie. Jestli by neměl být širší nedokážu bez „živého“ dojmu posoudit. A na nějaký kus drátu kašlu, konec konců moňďas ho tam má taky :o) A konec konců bůh ví proč tam je, jestli to je předsériový vůz nebo ještě prototyp.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    10. 1. 2008 v 13:23Sybok_ok

    Me se C sloupek zda OK, nemam s nim problem. Jsem spis zvedav na kombi, jak se popasuji s designem.
    Co se tyce anteny jak ford, tak skoda (mozna i jini ve stredni tride, nevybavim si hned) preferuji levnejsi reseni pred drazsim zakomponovanim do ramu predniho skla. Je otazka nakolik to zakaznikum vadi ci nevadi. GPS ploutvicku ma dneska jiz hodne modelu, nevim zda-li je technicky mozne antenu sdruzit do teto ploutvicky.
    U rozmeru bych si taky pockal az na vnitrni sirku, jak jsem jiz nekde psal, tak nejsem moc zastancem zvetsovani rozmeru za kazdou cenu. Jezdim s autem s sirkou 1786 a myslim si ze je to tak akorat, uz takhle se nekam vejit je obcas peklo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    10. 1. 2008 v 14:40Ondoree

    Pre mňa je Mondeo „hrejivým slnečným lúčom“ po dlhom období nepodarených dizajnov v strednej triede. Naopak Superb vo mne symbolizuje niečo ako Phaeton vo VW (a ten bol ešte dobrý). Napokon iste si pamätáte, že Škoda zvažovala, či vôbec bude mať nástupcu (podobne ako Phaeton). Dizajn zadnej časti bol zrejme vynútený konštrukčnou požiadavkou na vyššiu tuhosť karosérie a uchytením mechanizmu „DoubleDekla“. Krátky podvozok by som považoval za poznávací znak Škody, Octavia svojimi prevismi tiež bila do očí. Ale ruku na srdce, koľkí jazdíme na hranici možností auta? Skrátka nečakajme jazdné vlastnosti Mondea. Takže nehľadíte síce na kráľovnú, ale aspoň poprajme Škode, aby predávala dostatok áut, japonská recesia u nás by dostala mnohých do kolien.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    10. 1. 2008 v 15:24ultra

    Hlavne mne zarazi, ze jde o tak velky vuz na platforme, ktera slouzi v kratsi verzi i golfu… Je to opet delsi Passat ale tentokrat mirne vic re-stylovany… Predek je hezky, i po sloupky B nelze nic vytknout, ale celkove vozu chybi proporcni vyvazenost a jista elegance + gracie Passatu… a to Passat nemam nijak v lasce…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    10. 1. 2008 v 15:36marianek

    [24] ultra: Vystihl jsi to presne.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    10. 1. 2008 v 15:40marianek

    [23] Ondoree: Mondeo je, rekl bych, spolecne s Mazdou 6 v dnesni dobe jasne hvezdy stredni tridy. Superb, bude zalezet na cene, to na trhu bude mit velice tezke. „Dabldekl“ mu moc nepomuze. Po nastupu nove C5 se jeho pozice jeste ztizi.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    10. 1. 2008 v 15:49marianek

    [21] t613: Stejne tak jsem tam misto mondea mohl dat napr. Sonatu. Tedy automobil s libivym designem, bez pseudosportovnich ambici. I tak by Sonata byla tim vozem s vyvazenejsim designem.
    Osobne nejsem velkym fanouskem sportovnich vozu a uz vubec ne vozu pouze sportovne vypadajicich. Superb muze byt vuz se stridmym designem, ale Skoda mohla lepe navazat na povedeny predek.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    10. 1. 2008 v 15:53marianek

    [7] Tom666: Pravdu dis, nekteri popisuji znak na chladici bez toho, aby si prohledli fotky. Taci zde pote prudi a urazeji.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    10. 1. 2008 v 15:58LiX

    me se desigl naopak celkem zamlouva a to je co rict protoze posledni dobou na vytvory znacky skoda po strance vzhledu plivu kudy chodim :-) kazdopadne jsem moc zvedavy na osobni setkani a treba konecne zase bude nejaka skodovka hezka.
    Co je pravdou jsou ty silene rozmery. Uz od dob octavie jde skodovka cestou „jsme o tridu vedsi“ ktera se ale podepisuje pouze na vnejsich rozmerech a to jeste prevazne delce coz vede k pokracovani hesla „…. a diky tomu mame o dve generace horsi jizdni vlastnosti“. Zkratka je to cesta do pekel a vzdycky kdyz s nekterym z tehle aut jedu tak jsem hodne opatrny protoze vim ze me v krizove situaci nepodrzi ale naopak potopi a osobne nechapu kdo s muze takove auto poridit (ale to neni jen skodovka ale i Passat a hlavne A6 s tezkym motorem).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    10. 1. 2008 v 16:10marianek

    [29] LiX: Ani ja si nemyslim, ze prave velka karoserie na kratkem podvozku je nejstastnejsi volbou. Nastesti pri normalni jizde podle predpisu nedostatky skoro nepocitis. V krizove situaci te ale takova koupe muze mrzet. Do krizovych situaci se ale casto nedostanes. V novem Superbu se ti prihodi jen nednou. (samozrejme prehanim)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    10. 1. 2008 v 16:16FX

    Vidím, že seki má už aj blog.

    Marianek sa opäť raz prekonal. Veď kto iný by sa mohol prekonať a na 90% šlánku napísať totálne žvásty.
    Auto si nožíkom rozkrojíme na polovicu. Pozor, dámi a páni. Bude musieť byť veľmi tvrdý. O mäkké maslo nejde. Naštastie sa nám to padarilo. Jednu polovicu auto si dáme do hornej časti vitríny a tú druhú do dolnej časti vitríny.
    A teraz vidíme zásadnú vec. Dve autá. Nie nie sme slepí. Ale radšej si dame okuliare, aby sme vedeli posúdiť dizajn. Pre istotu sme zavolvali aj členov FIA. A tak prichádzame k detailnému genetickému rozboru.
    Kedže auto je rozdelené, ide o dve autá. No máme problém. Tie dve už netvoria jednu časť? Sú to rozdielné autá.

    Ďalej by sme mali zamestnancov Škody pochváliť. Teda tích v technickom oddelení. Vedia totiž bravúre dejepis. Študovali ho a dozvedeli sa, čo to je prehistorická anténa. Rozhodli sa ju dať do vlajkovej lode. značky.

    Marianek, hovoril som ti, že niekto tu na to nie je zvedavý.
    Jasné, že ak si rozdeliš auto na dve časti, sú z auto akoby dve časti.
    Skús si rozdeliť iné auto na dve časti. Budú paosovť???
    Skús si pozrieť svetlá. Ako sa predné „tvária“ a ako zadné.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    10. 1. 2008 v 16:28marianek

    [31] FX: Danieli, Superb je roztrihnuty podel B-sloupku. Kdyz si tyto casti das zpatky, bude z toho zase Superb. Pasujou do sebe. Stejne by to dopadlo, kdybych Suprb „urizl“ pred zadnim blatnikem. Predni cast vypada dobre, skoro vyborne. Zadek ale nikoliv. Zkus si takhle „rozriznout“ Mondeo. Obe casti budou vypadat vyborne a nebudes mit pochyb, ze patri k stejnemu vozu.
    Danieli, spis by sis mel jit udelat domaci ukoly. Urcite ti jich ve skole „navalili“ dost.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    10. 1. 2008 v 16:28T613

    Líbivost je věc názoru. Záměrně se vyhýbám slovu design neboť neznám požadavky na design Superbu kladené. Mě osobně se mi Superb II hodně líbí, a tím bych to i ukončil. Král téhle třídy se bude jmenovat stejně jmenovat C5. Možná ne král prodejů, ale král vzhledu určitě.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    10. 1. 2008 v 16:33T613

    No nedá mi to a dám malé OT :o) Co místo diskuze o něčem, o čem se stejně nepřesvědčíme, dali diskuzi o nejotravnější reklamě na auto.cz. Ta reklama na Twingo už mě totiž vážně krká :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    10. 1. 2008 v 16:43marianek

    [33] T613: Souhlasim. Zalezi na vkusu. Mne se libi jen polovicka. Verim, ze v interieru bude novy Superb alespon stejne pohodlny jako nynejsi verze. Rozdil bude ve velikosti zavazadloveho prostoru.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    10. 1. 2008 v 16:45marianek

    [34] T613: Kdyby jsi na ni neupozornil, ani bych si ji nevsiml.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    10. 1. 2008 v 16:48T613

    (36) taky bych si nevšiml, nemít zapnutý zvuk

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    10. 1. 2008 v 16:51FX

    Prečo by ich mali nevaliť dosť? Myslíš preto, že sa mi Superb páči??

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    10. 1. 2008 v 16:54da_b0mb

    [34] TA REKLAMA ME BRUTALNE VYTACI ! Kolikrat se i leknu…uz at je pryc ;-) Jinak design je vec vkusu a to jak vime, mame kazdy jiny, diky bohu za to. Vidat kolem sebe jenom samy Fabie II, tak nevychazim z domu. Ale jinak Suberb II se mi libi, vcetne tech lagunovskych zadnich lamp. Ale odsuzovat nekoho jenom proto, ze se mu neco libi/nelibi, to ukazuje pouze na omezenost nekterych jedincu. Clanek nikoho neurazi, marianek ho chtel napsat, clanek prosel schvalenim a byl uverejnen. Tak at si tady kazdy dolu napise svuj vlastni nazor na ono auto, ale at se zaroven zdrzi provokaci a nezachazi za hranice slusneho chovani,ze? :-)Takze take it easy

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    10. 1. 2008 v 16:56marianek

    [39] da_b0mb: Presne, diky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    10. 1. 2008 v 16:59FX

    da_b0mb: Je pravda, že v marketingovom oddelení Renaultu mali vymyslieť niečo iné. Nie to čo človeka nudí, až sa unudí k smrti.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [42]

    10. 1. 2008 v 16:59marianek

    [37] T613,[39] da_b0mb: reklama v kazdem pripade splnila svuj ucel. Vsiml sis ji a dokonce vis, na ktery vuz je. Podobne me vzdy nastvala reklama na „Vizir“. Slogan „Vy zirate, my zirame….VIZIR“ si pamatuji dodnes. I kdyz otravna, veleuspesna reklama.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [43]

    10. 1. 2008 v 17:01da_b0mb

    no tak to ja mam zafixovanou jednu reklamu z detstvi na repelent proti komarum…“Namazal jsem se?“ „A ZEROU TE SNAD KOMARI?“ „Ne“ „TAK SES NAMAZAL“ jmenoval se tusim OFF

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [44]

    10. 1. 2008 v 17:03marianek

    [43] da_b0mb: Podle vseho jsi mnohem mladsi, nez ja. Reklama na vizir byla nekdy kolem revoluce. Ale reklamu na OFF si pamatuji take. Dokonce se mi ze zacatku libila.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [45]

    10. 1. 2008 v 17:30da_b0mb

    ja si pamatuju i VIZIR ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [46]

    10. 1. 2008 v 17:45IGI

    Mne je novy superb sympaticky, snad najmenej asi predok /svetlomety/. Podla mna je to solidne vyzerajuce auto, ktore bude popularne u rozumnych podnikatelov – poskytne kvalitu a pohodlie, no zaroven to nie je BMW alebo nieco ine s nalepkou „vysokej ceny“, co odradi potencionalnych klientov naseho podnikatela. Ved si predstavte, ako musi osklbavat zakaznikov, ked ma „drahe“ auto, zejo ;-).
    Podla mna by bolo dobre, keby sa tento voz, podobne ako passat, objavil aj vo verzii kombi. Pravdepodobne by som si hned dal povedat :-).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [47]

    10. 1. 2008 v 19:13marianek

    [46] IGI: Kombi se skutecne pripravuje. Otazkou je, naco tak velke kombi? Osobne jsem proti, nemam rad kombi od stredni tridy vys. Vyjimkou je snad Chrysler 300. Ten ale neni zadnou tuctovkou typu Passat, Mondeo a podobni. (samozrejme ani ve stejne tride)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [48]

    10. 1. 2008 v 19:50t613

    (42) marianek – splnila, uvědomil jsem si jak se mi nové Twingo krutě nelíbí :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [49]

    10. 1. 2008 v 22:59da_b0mb

    tak uz jsem ji videl i v televizi

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [50]

    11. 1. 2008 v 7:40Lovap

    Tiež sa mi zdá ten C -stĺpik divný, taký nejaký hranatý oproti ostatným tvarom. Inak vyzerá Superb celkom fajn

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [51]

    11. 1. 2008 v 7:43marianek

    [50] Lovap: I ja si to myslim. Shodli jsme se zde, ze to bude umistenim „Dabldeklu“. Jestli je to skutecne tim, nevim, ale zaroven si myslim, ze by mohli nechat bud sedan, nebo liftback. Teoreticke vyhody „Dabldeklu“ vidim, jen v praxi….no uvidime jak moc potrebne to bude.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [52]

    11. 1. 2008 v 7:44marianek

    [49] da_b0mb: Ted te bude strasit i ve snu :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [53]

    11. 1. 2008 v 9:45milanič

    No,především bych čekal od tebe,že,když napíšeš „Podivné rozměry SII“,tak napíšeš,co je dle tebe,jistě osoby nanejvýš povolané,jaké jsou podle tebe ideální rozměry auta. Porovnávání s jiným autem,zde MII je tak trošku zavádějící a určitě máš nějaký neměnný etalon,do kterýho bys nejradši srovnal rozměrově všechny karosářské a podvozkové skupiny aut dle tříd. Jenže pak z toho vylezou de facto všechny auta stejný,jediný,o čem lze diskutovat,je v tomto případě zmenšení rozvoru,jenže pořád se tady bavíme o „pár“ cm. Ono to totiž vypadá nádherně,když to je udaný v mm,ale ruku na srdce,oproti SI je rozdíl „něco přes“ 4 cm a zkus se podívat na pravítko,kolik to je. Taky mě připadá dost podivný,když a to nejenom ty,ale i další vyrukují ihned s porovnáváním,čemu všemu to je podobný,zepředu,zezadu,z boku atd. Pokud máš povědomí o tom,jak „vzniká“ a projektuje se nový „model“ auta,tak víš,že se nejedná o nějaké měsíce,ale o roky,takže v přehršli výrobců a konkurenčním boji se klidně může stát,že si i dvě auta od různých výrobců budou dost podobný,prostě se to může být,aniž jeden „opisuje“ od druhého. Velký omyl je domnívat se,že snad někdo,pro ulehčení práce,okopíruje něčí vzor,tak to prostě není,alespoň u renomovaných výrobců.Nechci školit,ale prostě ten tvůj rozbor a „stříhání“ obrázků fakt neberu,už jen proto,že tohle bys mohl dělat u každýho auťáku a stopro si na každým něco najdeš. Bohužel auto je třeba hodnotit jako celek,kde má všechno svoje místo a svůj řád a účel,vytrhávat bez znalostí celku určité části a poukazovat na cosi je samozřejmě tvoje právo a volba,ale já bych tady byl opatrnější. Jinak ty fotky jsou z testování za Velkou louží,kde bylo a svezlo se i pár novinářů a bylo to tu před nedávnem publikováno,takže jedná se o demaskovanou předsérii.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [54]

    11. 1. 2008 v 10:15marianek

    [53] milanič: Rozmery auta jsou brany jako celek. Zde je Superb tak nejak mino dav. V porovnani s konkurenci je totiz delsi, ale uzsi nez ostatni. Dalsim rpikladem muze byt srovnani s Peugeotem 407.

    Peugeot 407 Superb 2 Rozdíl
    Délka 4676 4838 162
    Šířka 1811 1783 -28
    Výška 1447 1461 14
    Rozvor 2725 2761 36

    Zde jiz nejde o nahodny rozdil, ale o disproporci. Podobne jako u nove Fabie, tan rozdil bude v realu jeste markantnejsi nez na fotkach.
    Rozmery automobilu se udavaji v mm. Neni to tim, ze by mely pusobit „nadherne“, ale jde o technicke rozmery a ty se udavaji v mm.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [55]

    11. 1. 2008 v 10:20t613

    (53) moje řeč

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [56]

    11. 1. 2008 v 10:30t613

    (54) Mariánku vem si pravítko. Ony tři centimetry jsou prd. FII je prostě koza vysoká, být nižší nikdo by proti ní nic neměl. Už SI je velké auto, a podle mě i široké. A SII je oproti SI delší o 35mm. A nezdá se mi, že by byl SI nějak disproporční. Nechává si stejné proporce jako SI. Jediné co je mu možné vytknout je zkrácený rozvor, ale už SI byla chválena za prostor na zadních sedadlech, a tak se to příliš nezhorší. A že má velký zadní převis? Otázka názoru, dle mého ten zadní převis k celkovému pojetí lidové limuzíny prostě sedí.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [57]

    11. 1. 2008 v 10:40marianek

    [56] t613: I ja zde pouze vyslovuji sve nazory. Prirovnani rozmeru k jinym konkurentum ve stejne tride je ale zarazejici. Superb 2 ma o 28mm na sirku mene nez 407. To opravdu neni moc. Jenze automobil je trirozmerny. Je zaroven o 162mm(!!!) delsi a 14mm vyssi. Tuto disproporci si lepe uvedomis, kdyz si treba z papiru udelas kvadr o rozmerech 28mm x 14mm x 162mm. Ani tento kvadr ale dostatecne nevyjadri, jak moc se tyto proporce lisi. Jde totiz o negativnich 28mm.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [58]

    11. 1. 2008 v 10:43Alessio

    vypadá třišičku jako jezevčík…“malá“ kola, dlouhý a úzký…:-). Třeba to v reálu nebude špatné, uvidíme

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [59]

    11. 1. 2008 v 10:45t613

    mě o rozměrech přesvědčovat nemusíš, s CADem dělám každý den ;o) Já ti tvůj názor neberu. Ale představ si to trošku jinak. Vezmi si SI a ke každému rozměru (š x d x v) připočti zhruba 3cm. Máš proporčně stejný automobil. Již dávno tomu, co někde bylo psáno, že SII se má vklínit do mezery mezi Octavii a Passat, proto má také menší rozměry než je obvyklé

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [60]

    11. 1. 2008 v 10:47marianek

    [58] Alessio, i ja se tesim, az se v nem projedu. Jde o zajimavy vuz. Na diskuzi pod clankem na http://www.auto.cz ho nekdo prirovnal k vojenskemu DUKW, coz mi pripadalo vystizne a legracni.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [61]

    11. 1. 2008 v 10:53marianek

    [59] t613; k tomu by patrilo i prislusne prodlouzeni rozvoru. Skoda (spis VW) se ale z jistych duvodu rozhodla k jeho zkraceni. Jsem presvedcen, ze „lepsi“ proporce by z noveho Superbu udelaly uspesnejsi model. Zde je ale velice predcasne urcovat uspesnost automobilu, ktery se jeste snad ani navyrabi. Myslim, ale, ze pokud chci vyrabet vyrobek, snazim se take o jeho maximalni uspesnost. Zde mi to prijde spis, jako by se Skoda (VW) bala, aby Superb nebyl prilis uspesny.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [62]

    11. 1. 2008 v 11:13t613

    Neříkám, že ten zadní převis nemůže na SII při setkání na živo „haprovat“. Celkové rozměry jsou dány tím, že se má vklínit mezi Octavii a Passat. A tím myslím budoucí Passat. SI má rozvor delší oproti Passatu o plných 94mm! A nový SII ho má delší o 52mm. Rozdíl v rozměrech pak jsou (+73 x -37 x -11 mm). Když mrkneš na rozměry SI zjistíš, že si drží obdobnou disproporci jako jeho nástupce. Ale trochu zpět, SII je dle mého v rámci koncernové politiky určen aby odchytil zákazníky pro které bude nová generace Passatu již příliš velká „kráva“, a zvolí o něco menší vůz.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [63]

    11. 1. 2008 v 13:54Jan

    No to je článek jak noha.Samá chyba a obsah zralý na psychiatrické vyšetření :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [64]

    11. 1. 2008 v 14:11marianek

    [63] Jan: Kdyz je plny chyb, rad je opravim, vyjmenuj nejake.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [65]

    11. 1. 2008 v 14:41milanič

    Prosím,fakt si vezmi do ruky pravítko a srovnej si,jaká je vzdálenost 14,28 a 36 mm( porovnání se 407 – ať plus či mínus). S trochou nadsázky a bez urážky je to pod rozlišovací schopnost zedníka. Takže disproporce je sakra silný slovo. A na celkovou délku to je o 16 cm,copak to je fakt nějaký super rozdíl.Neblbni. Tady to opravdu není takový viditelný rozdíl jako (bohužel) u FII.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [66]

    11. 1. 2008 v 14:59FX

    Jan:;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [67]

    11. 1. 2008 v 15:05jazdec

    ok nepaci sa mi.. ale je to standart dnesnej doby. nepaci sa mi ani laguna ani mondeo (a to vyzeral koncept tak slubne) mazda je trochu na lacny efekt ale ujde. Nepaci sa mi (dizajnovo) ani vacsina bmw a aj moj oblubeny lex ma svoj stred ponuky „slabsi“ (dizajnovo).. merceds je klasik-az prilis velky klasik. Na jeho vlastnu skodu. VW detto a audi zase pojalo dizajn stylom nalepime cirkusacke LED a je to ok . Ak neratam suv offikov alebo luxusny segment okram jedineho auta sa mi nepaci takmer nic takze superb je u mna v uplnom poriadku.. A to jedine auto je novy Citron.. Vazne som prakvapeny
    Este ze v mensich segmentoch je to kusok lepsie ale to uz nepatri na debatu pod superba

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [68]

    11. 1. 2008 v 16:05marianek

    [65] milanič: Znam tve prispevky v diskusich o Skodovkach. Neuznas zadnou kritiku. Nemyslim, ze ma cenu ti zde cokoli vysvetlovat. Nevidis, kdyz to videt nechces. Pravitko si strc zpatky do aktovky, ve skole ho budes potrebovat. 16cm je markantni rozdil, je to bezny rozdil mezi kratkou verzi a kombi. Dobrym prikladem je tobe blizky Passat. Variant je pouze o 12cm delsi. Uz na oko poznas, ze jde o delsi automobil.
    Nemuzes se divat na tyto rozdily na pravitku, ale primo na aute.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [69]

    11. 1. 2008 v 16:08marianek

    [67] jazdec: Osobne najdu neco povedeneho i hezkeho skoro na kazdem voze. Co smes hezkych prvku udela na aute jako celku je vec jina. Zadni partie noveho Superbu jsou dobrym prikladem. Neni tam nic nehezkeho (teda krome zadniho blatniku rezaneho ala Audi), ale celkove to podle meho nevypada povedene. Predni cast je povedena, proti ni nemam nejmensiho.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [70]

    11. 1. 2008 v 17:22milanič

    Kritika je věc prospěšná,ale musí se umět,což v tvém případě bohužel není a to s tou školou snad nemyslíš vážně,inu tam,kde schází argumenty,tam nastupují silná a silnější slova. Prostě nesdílím tvůj názor,smiř se s tím. Zdar ostrým nůžkám.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [71]

    11. 1. 2008 v 18:02marianek

    [70] milanič: Jestli zde pises o sobe, potom souhlasim. Ono totiz +16cm delky a -3cm sirky je velky rozdil. Na tvem pravitku asi ne. Ja vitam, ze mas jiny nazor. O tom je prave diskuse. To bych byl jinym indiviuem s mnohem kratsim nickem, abych rvuj nazor neprijal.
    Milanici, pamatuji si te z diskuzi pod clanky a vim, ze je uplne zbytecne s tebou o Skode diskutovat. Vim, jsi jejim velkym fanouskem, ale snizuje to zaroven tvuj rozhled a objektivitu. Muzu o cerne Skode napsat, ze je cerna a stejne napises, ze je bila (rozumis snad). Proto se zde ani nesnazim te nijak presvedcit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [72]

    11. 1. 2008 v 18:16T613

    Marianku, dělám s ocelí denně a říkám ti tři centimetry pohledem na metru a půl nepoznáš :o) SII má stejnou disproporci jako SI, a ještě sem neslyšel, že by si někdo stěžoval na to, že je to strašná užovka.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [73]

    11. 1. 2008 v 18:30marianek

    [72] T613: Na celkovy vzhled velice pusobi kratky rozvor. Disporporci sirky a delky jsem uvedl vzhledem ke konkurenci a ta je markantni. Nejde o ty tri centimetry, ale o pomer -3cm k -16cm u 407 a -10cm k 6cm u Mondea. Jestli 3cm neni mnoho, 10cm je rozhodne vic nez dost. Poukazuji pouze na disproporce vzhledem ke konkurenci. Pokus se najit vuz stejne tridy, ktery je delsi a uzsi nez Superb.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [74]

    11. 1. 2008 v 18:31marianek

    [72] T613 U 407 melo byt samozrejme -3cm k +16cm

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [75]

    11. 1. 2008 v 18:43T613

    Znovu opakuji, že mě na fotkách ten převis nevadí, celkově mi ke stylu designu prostě sedí. To ovšem neznamená, že až ho uvidím na živo budu z něj mít otřesný dojem jako z FII. Poměr rozměrů je stejný jako u SI, pokud i současná verze je dle tebe disproporční tak prosím. Na mě i po těch letech působí SI dobrým dojmem. Konečný verdikt nechme na živé setkání, čučením do tabulky a na fotky se k ničemu nedobereme.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [76]

    11. 1. 2008 v 19:36marianek

    [75] T613: Pockejme si tedy na zivou prohlidku a na svezeni.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [77]

    11. 1. 2008 v 19:48T613

    ámen :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [78]

    12. 1. 2008 v 17:08Xaver

    Marianku, skoro 65% hlasujících v anketě dalo Superbu II známku 1, nezanedbatelné procento známku 2 a zanedbatelné známku 5. To se ti jaksi nehodí do krámu, a proto vycházíš pouze z diskuze. Ty sám si při hodnocení počínáš jako obyčejný manipulátor. A s tím rozříznutím auta na dvě části jsi to jenom dokonale potvrdil. Protože se tady tváříš jako bůhvíjaký znalec, měl bys s konečným úsudkem počkat až na březen, kdy si budeš moci prohlédnout Superb „naživo“, včetně vynikajícího interiéru. A pokud jsi opravdu znalcem, moc dobře víš, že odkrývat všechny karty 3 měsíce před veřejnou prezentací není v zájmu žádné automobilky. Taky se proto neunáhluj např. s kritikou antény. Buď zdráv!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [79]

    12. 1. 2008 v 23:41marianek

    [78] Xaver: Pokud sis precetl diskuzi, vis, ze kritizuji pouze zadni cast automobilu a jeho podivne rozmery. Nekolikrat jsem zde napsal, ze si pockam, az se v nem svezu. Predni cast shledavam povedenou. Interier podle vseho nebude nebude nijak vybocovat z sedeho, nudneho, zabehleho a opticku zastaraleho stylu koncernu VW. Proti jeho zpracovani, kvalite materialu a snad i ergonomii nic nemam. Nejde zde o zadne manipulovani. Roztrizeni automobilu povazuji za nazornou ukazku nesouladu predni casti s jeho casti zadni. Ukazal jsem pouze muj nazor, ktery jsem se timto snazil dolozit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [80]

    13. 1. 2008 v 9:48daniel11

    nový Superb je postavený na báze Octavia II takže je fak úzky, inak sa mi páči :)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [81]

    13. 1. 2008 v 11:31kierke

    Skratenie rozvoru o 4cm oproti SI pri naraste dlzky je iste zaujimavym tahom dokazujucim ze skodovka vie pouzit downsizingovou myslienku nielen v motorovom ale i karosarskom chapani, ved kto by neobdivoval vyssiu strednu triedu na podvozku strednej.
    PS este jeden priklad BMW 3er: dlzka 4,5 M , rozvor 276cm shodny s SII s dlzkou 484cm. Takze uz tu mame vezovitu FAbku, uzovkovite-jazvecikovitu SII. Verim ze budici majitelia z 99% vyuziju atraktivne ponuky na 2,0 TDI CR 103 Kw, ktora sa stane najpredavanejsou verziou a zaruci pohodlnu prepravu z bodu A do B, nic viac a tie silnejsie verzie zostanu na katalogovom papieri, ten znesie vsetko. Inak by v silenjsom prevedeni podvozok zaostaval a osobne by som nechcel roztancovanu SII stretut v protismere.
    PS: tato posledna diskusia je nejaka kludna, nikdo neuraza, neprska ako v materskej skolke, hmm cim to je ?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [82]

    13. 1. 2008 v 12:18marianek

    [81] kierke: mozna proto, ze zde chybi ti, kteri nedelaji nic jineho, nez prudi a urazeji.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [83]

    13. 1. 2008 v 20:58Klaudius

    Po prečítaní všetkých tých príspevkov, poväčšine ladených proti mariankovmu názoru mi nedá, aby som neprispel troškou do mlyna.

    Tie proporcie sú, to treba uznať, trochu nezvyklé. V rámci trendov je auto dĺžkou na úrovni strednej triedy, teda skôr na jej hornej hranici. Ovšem šírkou by patrilo skôr medzi nižšiu strednú (je to zámer, keď aj Fabia je snáď najužšie auto v triede?), rázvor je opäť jasná stredná trieda, tentoraz ale pri jej spodnej hranici. Jeho skrátenie voči prvej generácii ma dosť udivilo. Ak to negatívne ovplyvní hlavný trumf prvej generácie (aj vzadu sa dali pohodlne natiahnuť nohy), potom tento krok dosť dobre nechápem, najmä vzhľadom na už spomínanú značnú dĺžku auta. Výšku v úvahu brať nemusíme, tá závisí najmä na stavbe interiéru a uvažovanému posedu pasažierov+výška podvozku. Nové autá sa stále viac ťahajú aj do výšky, ešte pár rokov dozadu boli vozy s výškou nad 1400 mm skôr výnimkou. Hodnoty šírky, dĺžky a rázvoru ale nepustia, i Superb I bol pomerne úzky, tuná to vidno ešte markantnejšie. Celkovo to nemusí byť na škodu, pre štyroch bude miesta iste tak akurát, ale pri obsadení auta piatimi pasažiermi jeho preferencie prudko klesnú. Malá šírka interiéru, hoci vzhľadovo sa to zniesť dá, hodnotu auta tejto veľkosti dosť výrazne a jasne degraduje. Rázvor tiež nemusí byť strašiakom, dajú sa očakávať lepšie manévrovacie schopnosti v stiesnených priestoroch ako predvádzajú konkurenti s rázvorom o 10 cm dlhším. Nič ma nevie naštvať viac ako nedbalé zaparkovanie „korábu“ s honosnýmu rozmermi, ktorý zaberie aj časť susedného miesta a znemožní tam parkovanie ďalšiemu autu. Len preto, že jeho majiteľ na 1x nedokázal zaparkovať rovno a znovu cúvať a točiť volantom sa mu už nechcelo.

    Dizajn. Trochu rozporuplný, písal som to aj priamo k článku novej Škody Superb, ale pretože nad 400 príspevkov sa už nezobrazuje strom, orientuje sa tam už veľmi ťažko, tak tam ďalej nepíšem (toto by mali pochopiť aj zodpovední a niečo s tým spraviť).
    Škodovákom sa jednoznačne podaril predok. Napriek pomerne dlhej kapote a nie veľkej šírke auta nevyzerá ako súdok (viď Roomster a Fabia). Predné svetlá majú zaujímavý tvar, a tiež sa mi páči zakomponovanie ich ostrekovačov. Veľmi vydarené. Už menej mi sadne deliaca linka medzi blatníkom a nárazníkom, od horného rohu preného svetlometu je to predsa len privysoko, také riešenie by mi skôr sedelo pri autách nižších tried, od ktorých sa nečaká žiadna noblesa.
    Potom to pokračuje úplne prefektne až dozadu, kde môj dojem kazia svetlá. Ale o tých neskôr.
    Po nudných hladkých plochách bokov Superbu I sú výrazne profilované bočné partie Superbu II milým prekvapením, a treba uznať, že tuná to novému škodováckemu autu sekne. Teda po úroveň okien. Vyššie je to dobré naozaj len po C stĺpik, ktorý akoby bol z iného auta. Navyše robí druhú galibu aj v tom, že opticky ešte viac zaťažuje už aj tak dosť ťažký a dlhý zadok.
    Zadné svetlá – akoby ich mali už zo 15 rokov nakreslené a odložené v šuplíku, a teraz ich niekto našiel a prilepil na nové auto. Toto sa už naozaj nenosí a ani na túto, inak moderne strihnutú karosériu nehodí. Mali by čo najrýchlejšie prísť s poriadnym faceliftom.
    Dvojité dvere batožinového priestoru. Pekný nápad, mazaná obmena samostatne otváraného zadného okna na niektorých kombíkoch. Treba ale priznať, že o kus praktickejšia.
    Ostáva už len vidieť a vyskúšať si toto auto naživo. Som ešte zvedavý na interiér, či bude nový a nápaditý, nový a v rámci zvyklostí koncernu, alebo už známy z nejakého iného auta VW Group, len s patričnými úpravami. Ja osobne očakávam to prvé, snáď sa nesklamem.
    A jazdné vlastnosti, to je ešte tiež veľká neznáma. Osobne sa obávam trochu dlhej a ťažkej zadnej časti, aby v kritickej situácii nespravil z neutrálneho správania auta pretáčavý šmyk, ktorý predsa len veľká časť bežných vodičov korigovať nedokáže. Snáď iba odchovanci starších škodoviek, ale koľkí z nich budú na Superbe jazdiť?
    Čo na záver? Iba – ?????????
    Vážne, mne ostávajú iba otázniky. Prečo? Dôvody sú jednosduché:
    1.Fotky niekedy klamú. Treba auto vidieť na živo a až potom si urobiť úsudok.
    2.Chce to čas. Dnes môžem nové auto kritizovať, o pol roka sa mi môže začať páčiť. Stalo sa mi tou neraz.
    3.Vonkajší dizajn je len časť. Pre vodiča je dôležitejší interiér. Priestor, posed, ergonómia, výhľady, dizajn, materiály, spracovanie. Pocity z auta.
    4.Treba si zajazdiť. Až vtedy vyplávajú na povrch pravé hodnoty auta. Koniec koncov auto je navrhnuté a vyrobené na jazdenie, nie len na pozeranie.

    A na úplný záver – je to môj osobný názor a kto nechce, naozaj súhlasiť nemusí:
    Keby českým konštruktérom nedržali ruky nemeckí páni, a nemávali taktovkou pri každej ich snahe o novú muziku, české autá značky Škoda by dnes vyzerali celkom inak, a nepochybujem, že výrazne výrazne lepšie.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [84]

    13. 1. 2008 v 22:04marianek

    Vyborne napsane, souhlasim.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [85]

    14. 1. 2008 v 22:46pepocoollmann

    Klaudius, to, co si napisal…presne!!! A marianek, suhlasim aj s Tebou. Ta druha polovica auta…nic proti Skodovakom, ale mohlo (malo) to dopadnut aj lepsie. Ale co my vieme, mozno fakt maju zviazane ruky od VW (rovnako ako Porsche pri designovani Cayenne).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [86]

    15. 1. 2008 v 2:33marianek

    [85] pepocoollmann: Je to vice nez mozne. Pokud by se Skode povedla zadni cast jako predni, bylo by to velice povedeny vuz (+ vyse vypsane upravy). VW ma samozrejme pravo prvniho slova, o tom neni pochyb.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [87]

    15. 1. 2008 v 6:16Klaudius

    marianek, pepocoollmann: Volkswagen ma pravo prveho, posledneho, aj vsetkych slov medzi tym, hoci to nikdy navonok neprizna. Ucinne riadi svoje automobilky aj tym, ze vsetky spolocne diely koncernu si znacky musia od materskeho VW kupovat, aj to nie podla vlastneho vyberu, ale len tie, ktore VW na ten-ktory model uvolni. V globale a z financneho a strategickeho hladiska je to spravny system (zatial nikto nic lepsie ako monarchiu nevymyslel, je to system dany prirodou), ovsem znacka ma znacne obmedzenu slobodu konania.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [88]

    28. 1. 2008 v 9:43Nunuuk

    Já s tímhle autem problém nemám. Když jsem ho viděl poprvé, hned mě napadla podobnost s pětkovými bavoráky, celkově má Superb možná méně dokonalý, přesto ale povedený design.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

marianek.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20161 Post
  • Listopad 20131 Post
  • Říjen 20131 Post
  • Leden 20131 Post
  • Prosinec 20111 Post
  • Říjen 20101 Post
  • Duben 20091 Post
  • Únor 20091 Post
  • Květen 20081 Post
  • Březen 20081 Post
  • Leden 20083 Posts
  • Prosinec 20073 Posts
  • Listopad 20071 Post
  • Říjen 20071 Post
  • Září 20071 Post
  • Srpen 20071 Post
  • Červenec 20073 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí