-
2007 PRODEJE PRODEJE 2007
Statistiky prodeju. Pro nekoho prinosne, pro nekoho nic nevypovidajici. Co se tyce automobilu, potom jsou statistiky v nejakych pripadech zavadejici. Malokdy se dozvime, jaka byla cilova skupina, ze ktere statistika vzesla. Zalezi take na miste, kde se takova statistika vytvari. Detaily statistik jsou nekdy prinosne, nekdy zase na obtiz, pocemz je obtizne se v dane statistice orientovat. Cesky automobilovy trh je velice dobrym prikladem. Zde legislativa podporuje malou a stredni podnikatelskou sferu. Timto se vyrazne snizi ceny urcitych vozu. Procento prodeju automobilu s podobne upravenou cenou pote presahuje 50%.
Jsou vsak regiony s vyssi vypovidajici hodnotou stitistik prodeju. Zde zase jednou zamirim do nejsevernejsi zeme Evropy. Jak znamo, Finsko nema svou domaci automobilku. Samozrejme, kdyz nepocitame Sisu, Valmet (Porsche), Patria a traktory Valtra. Zde neexistuje sila domaciho vyrobce ani silny PR koncernu sousedni zeme. V patek zde vysla statistika prodeju osobnich automobilu. Osobne ji shledavam velice zajimavou. V mnohem se nasledujici zebricek o toho ceskeho lisi, v mnohem prekvapuje a v necem je tomu ceskemu podobny.
V roce 2007 se ve Finsku prodalo 125 608 osobnich vozu. Jedna se o mezirocni pokles o 13,8%. Zde se ale jednalo o snizeni prodeju kvuli novemu zdaneni automobilu. Na automobil se uvaluje zvlastni dan z auta ktera se pricita po pricteni DPH. Tato zvlastni dan se dnes vypocitava podle ekologickych tabulek (podle emisi CO2 apod.) Proto se po vyhlaseni zmeny danoveho zakona prodeje automobilu totalne zastavily az do 1.1.2008, kdy novy zakon vstoupil v platnost. Napr. v prosinci 2007 se prodej propadl o 63,8%.
Zde vysledky:
1. Toyota Corolla………………..6997ks
2. Skoda Octavia…………………3844ks
3.Volkswagen Golf……………….3826ks
4. Ford Focus………………………3479ks
5. Toyota Avensis………………….3326ks
6. Volvo70…………………………..3171ks
7. Volkswagen Passat……………..3104ks
8. Mazda 6……………………………2789ks
9. Ford Mondeo…………………….2735ks
10. Honda CR-V……………………2642ks
11. Kia Cee’d………………………..2621ks
12. Toyota Auris…………………….2580ks
13. Citroen C4………………………..2417ks
14. Opel Astra…………………………2402ks
15. Nissan Primera……………………2137ks
Nketere vysledky jsou velice zajimave. Napr. absolutni nadvlada Toyoty Corolly. Dale lepsi prodejni vysledky Toyoty Avensis pred VW Passatem. Toto je zaroven nejvetsim rozdilem mezi ceskym a finskym automobilovym trhem. Tento rozdil muzeme pricist vlivne PR znacky Volkswagen v zemich ceskych a rozdilne chapani image automobilu v tolik vyspelejsi zemi. Zde musim take vyzvednout vyborne vysledky znacky Skoda, ktera se i pres trvajici image nekvalitniho vyrobku z vychodni evropy stava jednou z nejsilnejsich dovozcu. VYBORNE SKODA.
VLIV DOMACI AUTOMOBILKY, PRODEJE 2007 (2) PODIVNE ROZMERY NOVE SKODY SUPERB
56 Responses to 2007 PRODEJE PRODEJE 2007
[1]
17. 1. 2008 v 16:58Xaver
Osobní zkušenost má svůj význam, to ví každý. Ale při její zobecňování musíme být velice opatrní. Když potkám 10 lidí, kteří mají špatnou zkušenost s jakoukoliv značkou automobilu, nevyvodím na základě toho, že ta značka je out. To bych byl přeci pouhopouhým prosťáčkem, stavícím na tom, co jedna bába povídala. A ani kdybych tu zkušenost měl já sám bylo by mým mínusem, pokud bych se ji snažil zobecnit a prezentovat jiným jako dokázaný fakt. A nyní něco pro zasmání: Více se stýkej s anglickými džentlmeny. Buď zdráv! Bye!
[2]
17. 1. 2008 v 17:00Xaver
51: patří Mariankovi
[3]
17. 1. 2008 v 17:10marianek
[51] Xaver: Ale Xavere, zde prece nejde o nazor deseti osob. Veris prilis, tomu, co ti cesky tisk naserviruje. Lide travici mnoho casu v zahranici, mi daji za pravdu, ze cesky tisk se musi brat s rezervou. Nejde snad tolik o nevedomost, ale spis o spatne preklady, ci zmanipulovanost. Pravdu se dozvis az kdyz ji zazijes a zazivas na vlastni kuzi.
[4]
17. 1. 2008 v 17:14marianek
[50] t613: Ano, uz se k tomu konecne dostavame. Pokud ale najdes zemi, bez vyse napsanych „defektu“ a zaroven bez fyzickych pozadavku na „specialni“ automobily v Evrope, vyjde ti Finsko.
[5]
17. 1. 2008 v 18:04t613
Hledáš ideální stav, ideální hmotu, ideální stát.. tohle přeci neexistuje! Každý trh je nějak deformovaný. To že je ti Finsko sympatické nic neznamená. To že na špici není nikdo z Německa může mít třebas důsledkem okupace tohoto státu během druhé světové, říkám třebas nemusíš to rozvádět. Na český tisk kašlu, a jestli má někdo srandu ze Škody je mi více než ukradené. Rozhodující jsou prodejní výsledky. Hledat nějakou image v něčem co se vyrábí jako rohlíky mi vždy přišlo jako úchylnost. Něco jako víc pruhů víc Adidas. Tvá snaha je sice chválihodná nicméně bez doplňujících informací jako geografické podmínky, kulturní zvyky a návyky, historické pozadí apod. Pokud bys chtěl ukázat, že tento trh je ideální musel bys ukázat i prodeje několik let zpět. A to proto abychom mohli posoudit jestli automobily prodává síla jména značky, anebo skutečná kvalita jednotlivých vozů bez ohledu na značku.
[6]
18. 1. 2008 v 9:26Klaudius
t613
Už som sa pokúšal mu to vysvetliť (46), ale má svoj pohľad a svoju pravdu. Pre neho ideálny príklad, pre mňa príklad mimo misu. A keďže žijem na Slovensku, najlepším príkladom a orientačným bodom v tejto veci bude náš trh, ovplyvnený všetkým možným. 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.