-
Konec Volkswagenu v USA?
Už několik let tvrdím, že nejrozumnější tah pro Volkswagen v USA by bylo to zabalit a stáhnout se z trhu. Vyvinout konkurenceschopný výrobek a za cca 10-15 let to zkusit znova.
Dnes jsem na toto téma našel zajímavý článek. Zbytečné se rozepisovat…
http://247wallst.com/autos/2016/03/30/more-reasons-for-volkswagen-to-flee-us-market/
Blog.auto.cz > marianek.blog.auto.cz > Konec Volkswagenu v USA?
marianek.blog.auto.cz
- Duben 20161 Příspěvek
- Listopad 20131 Příspěvek
- Říjen 20131 Příspěvek
- Leden 20131 Příspěvek
- Prosinec 20111 Příspěvek
- Říjen 20101 Příspěvek
- Duben 20091 Příspěvek
- Únor 20091 Příspěvek
- Květen 20081 Příspěvek
- Březen 20081 Příspěvek
- Leden 20083 Posts
- Prosinec 20073 Posts
- Listopad 20071 Příspěvek
- Říjen 20071 Příspěvek
- Září 20071 Příspěvek
- Srpen 20071 Příspěvek
- Červenec 20073 Posts
Zprávy
Sport
Zábava a celebrity
Pro ženy a maminky
Auto-moto
Věda a technika
Ekonomika a byznys
Recepty
Cestování
Servis
Zdraví
Pro nejmenší
Video
Nákupy
Mimibazar
- © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
- Autorská práva k publikovaným materiálům
- Podmínky pro užívání služby informační společnosti
- Informace o zpracování osobních údajů
- Cookies
- Nastavení soukromí
- Vlastnická struktura
16 Responses to Konec Volkswagenu v USA?
[1]
1. 4. 2016 v 13:12M.A.T.O.
Konkurencieschopnym vyrobkom je myslene velke tela (dodavka) s prehistorickym interierom a este primitivnejsimi motormi?
Samozrejme je to zvelicene, ale VW doplaca na to, ze v USA predava produkty, kt. su na jednej strane primarne urcene pre narocnejsich EU zakaznikov (interier, spracovanie, …) a na druhej s motormi, kt. su nezmyselne prisposobovane EU normam a nedokaze potom konkurovat trhu, kde podobne naroky a obmedzenia nie su.
Uplne by mozno stacilo, ak by sa VW nesnazilo tlacit na trh s motormi, kt. tam nikto nechce a ponukat len benzinove verzie. Stale je to dostatocne velky trh na odbyt luxusnejsich produktov / znaciek koncernu VW.
[2]
1. 4. 2016 v 13:44marianek
To už Volkswagen zkoušel. Pamatuji v nabídce staré benzíny 2,5l.(pokud si pamatuju správně). Dokonce za dumpigovou cenu, levnější než byla Honda Civic. Nikdo ten krám nechtěl.
Problém je jiný. US trh je (ať se ti to líbí nebo ne) náročnější než EU. Všimni si i na acz, lidé u nás se zajímají o blbosti. Jaká je maximálka nebo zrychlení z 0-100. Těmto stačí nablýskané xxx. Na US trhu jsou hodnoty jiné, místní chtějí výdrž, opravdovou kvalitu, ne jen nablýskaný interiér a motor, který sice chvíli jede, ale nevydrží.
[3]
1. 4. 2016 v 13:48Balkan
pán M.A.T.O to čo je za hlášku že prehistoricky interier a primitivne motory? Veď BMW a Mercedes davaju do USA len to najlepšie čo maju. Toyota aj Nissan(čiastočne aj Honda) vyvinuli značky pre tento trh ktoré su luxusne a vysoko úrovňove. Popravde u ních su V6 a kedyis aj V8 motory bežna vec čo tu sa považuje za mega luxus. A interiery? Treba si pozrieť aktuálne Cadillacy a Buicky. Sú top. A ak chceme hovoriť o Chevroletoch a Ford-och tak si treba pripomenuť interiery v autach značky Seat, Citroen a pod. Nie porovnavať ich s S-kovym Mercedesom a nejakým Porsche. Áno, VW je dosť silny na poli dieselov a práve tu im to padlo. Áno, potrebuju väčšie auta a s benzínovými motormi. Napr. podľa mňa by Octavia vo verzii VW mohla byť v USA úspešna. Alebo SUperb s veľkým motorom. ále nemal by stáť viac ako 30tis. dolarov. Lebo za to sa predáva najväčši Toyota sedan- Camry.
[4]
1. 4. 2016 v 14:26marianek
A o tom to právě je. Volkswagen musí pro US trh vyvinout model, který splní jeho požadavky. To, k čemu se v EU mnozí modlí, na US trhu nestačí nebo je kvůli ceně neprodejné.
V této chvíli Volkswagen nemá nic konkurenceschopného. Tuto neschopnost se snažil částečně vyřešit podvodem s TDI… a víme jak to dopadlo.
[5]
1. 4. 2016 v 20:00M.A.T.O.
pán Balkan..
ved pisem, ze je to zvelicene, tak nechapem reakciu.. ale ok, snad za konkurenciu takto neoznacujem nemecke modely (resp. EU modely), to snad z toho malo byt jasne, ale vidim, ze nie.
V6 a V8 predsa nie su u nas luxusnym tovarom z pohladu toho, ze by si minimalne jazdenku nevedel aj bezny clovek kupit, ale jeho prevadzka u nas vyjde neporovnatelne drahsie ako v USA, to z toho robi luxusny tovar. Navyse vdaka nezmyselnej EU honbe za pseudoekologickou dopravou su automobilky nutene vyrabat stale mensie motory, to nie je ich vlastna iniciativa. Bud budu vyrabat to, co vyrabaju (stale mensie nadopovane motory), alebo si budu vyrabat velkoobjemove motory, ktore vsak vdaka sankciam zvysia cenu beznych modelov tak, ze si ho dovoli len malokto. Vidime v praxi aku cestu si vybrali (v trhovej ekonomike jedinu logicku)
Kolko % amikov si dovoli kupit spominane top cadillacky a buicky? Rovnako tak infinity, lexusy, acury a pod? (len tie su spravidla velmi dobre spracovane, ale to nie su predsa bezne modely, ktore kupuje vacsina ludi v USA) Ale aj keby sme porovnavali, tak predsa aj tam im vie ponuknut VW supera: porsche, audi, bentley,.. koniec koncov tieto luxusne modely nemaju problem s odbytom v USA.
Neviem o tom, ze by sa seat predaval v USA, ak ano, tak uznavam, ze ten z produkcie VW taha za kratsi koniec interieroch, ale skoda je na tom velmi podobne. (myslel som, ze rec je o modeloch z VW koncernu predavanych v USA).
Cele je to v USA postavene na tom, ze si spravne chrania zmysluplne emisie v dieslovej oblasti a uprednostnuju benziny. No dovolim si tvrdit, ze nejde primarne o ekologiu, ale cisto o biznis. Europa ide uplne opacne po diesloch, co je z casti pochopitelne vdaka vysokym cenam za paliva. S tym suvisi aj velkost aut, ktore sa u nas predavaju. Prioritne to nie je o tom, ze ludia by vacsie, komfortnejsie a pohodlnejsie nechceli, ale preto, ze by ich prevadzka stala proste prilis vela. Ved aj u nas su pomerne dostupne mierne jazdene velke auta s bezinovymi motormi. Kolko ludi si ich vsak kupi? A ked uz, tak ich 90% prerobi na plyn. Takze je pekne hovorit o tom na com v USA jazdia a ze si vedia vazit V6-V8 benziny a vacsie auta atd., lenze sa treba trochu zamysliet preco je to tak.
Ci skoda-vw octavia, superb ma alebo nema byt v USA je celkom jasne. VW golf aj passat sa v USA predavaju, takze na co tahat drevo do lesa, kedze pod znackou skoda by to neslo. U nas je situacia ina.
[6]
1. 4. 2016 v 23:37majk162
[3] Vcelku souhlas, jen malý detail – Camry není největší sedan od Toyoty, tím je Avalon, je však pravda, že jsou si hodně podobné. Jinak co mám informace od známého, který v USA žije přes 20 let, tak VW je vnímán jako značka která vyrábí auta v Mexiku (tudíž šmejdy, krámy, jak chceš, to si dosaď). Bohužel „dýzlgatěma“ zavařil hlavně Audi, které se tam vcelku dařilo.
[7]
2. 4. 2016 v 5:21webpaja
„Na US trhu jsou hodnoty jiné, místní chtějí výdrž, opravdovou kvalitu, ne jen nablýskaný interiér a motor, který sice chvíli jede, ale nevydrží.“
Možná bych to řekl trochu jinak. Američany ani tak u běžných aut nezajímá to co zajímá nás Evropany. Nejsou náročnější, naopak. Jejich spotřební přístup bere auto jako sluhu, je jim putna motor, jízdní vlastnosti, interiér z kelímků od jogurtu. Chtějí ať se o auto nemusí starat. A pro tohle to chce úplně jiný auto.
Lidi kupující si prémii už nahlíží na auto jinak, ale tam VW nepatří.
[8]
2. 4. 2016 v 10:16marianek
Zde jde prave o ty hodnoty. (nektere) evropany zajimaji zbytecnosti jako zrychleni, max rychlost a jak mekky je interier. Tyto veci jsou v spotrebni tride americanum putna. Zajima je vsak, ze je jim auto hned po zajeti nerozsype, coz je hodnata mnohem dulezitejsi. V tomto jsou oproti (nekterym) evropanum mnohem narocnejsi.
[9]
2. 4. 2016 v 11:25webpaja
(8) Tohle zobecňování nikdy neplatí. Kdo z nás v NA koupil nový auto a odlítal s ním záruku?
Vezmeme to podle služebních aut. Většina lidí se bohužel řídí heslem „Z cizího krev neteče“ nebo „Nejlepší sporťák, tereňák, dodávka nebo hodinový hotel je služebák“.
A nemálo služebních aut mi jezdí nebo jezdilo na firmě, záruku už dávno přejelo a ať japonský, tak evropský nebo i konkrétně VW neskončilo s nějakou závadou v servisu, netáhlo se apod. Asi slušný lidi a štěstí na auta? Ne, ani jedno…některým lidem bych za styl ježdění ulámal ruce, auta beru dle pozice a nějakýho vnitřního budgetu.
Takže říct, že amíci jsou náročnější a evropský mainstream tam neuspěje v tomhle hodně pokulhává.
[10]
2. 4. 2016 v 15:50marianek
Jelikož jsem skoro půl života v USA žil, jsem v pozici posoudit co většina nemůže. To, že US trh je na kvalitu výrobků náročnější je fakt a nějaké přihlouplé porovnání s českým přístupem k firemním autoparkům na tom nic nezmění. Evropské automobilky se na US trh snažily proniknout, ale kvůli problémům právě s kvalitou postupně odešly. Volkswagen zatím vydržel nejdéle, ne proto, že by se mu to vyplatilo, že by zaznamenal prodejní úspěch, ale kvůli odmítnutí neúspěchu. Image Volkswagenu vystihuje jeho přezdívka „cheap shit“. Nebýt vlastenecké nátuře němců, v Evropě by na tom byl podobně…. bez toho „cheap“.
Takže ne, evropský mainstream v nynější kvalitě nemá šanci na US trhu uspět.
[11]
2. 4. 2016 v 16:19webpaja
(10) Tušil jsem, že ukončíš slušnou a konstruktivní diskuzi tímto způsobem. Inu, stín se překročit nedá 😉
[12]
2. 4. 2016 v 18:12marianek
Nevím na co narážíš. Za nesmysl, Pajo, poškrábání za uchem nedostaneš.
[13]
2. 4. 2016 v 19:18Joab
Teda to, ze se v USA evropsky automobilky snazily, ale kvuli kvalite nevydrzely.. to je hodne odvazny tvrzeni. Nebo jsem neco nepochopil?
Co si koupi Amik kterej ma prachy? Jo, v 95% pripadu evropskou premii (MB, BMW, Jag..) ci sportaky typu Porsche ci Ferrari.
[14]
2. 4. 2016 v 23:29marianek
Jedine, co jsi nepochopil je fakt, ze se zde bavime o mainstreamu. Jinak mas samozrejme pravdu.
[15]
3. 4. 2016 v 6:13MariAchi
Myslis VW jako VW, nebo VW jako vsechny znacky koncernu?
[16]
3. 4. 2016 v 13:15marianek
VW jako VW.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.