-
Nejprodavanejsi 4×4 (Suomi Top 10)
Pri cteni ranniho tisku jsem narazil na zajimavou tabulku nejprodavanejsich 4×4 v zari na finskem trhu a pokud to nekoho zajima, rad se rozdelim 🙂 Osobne mi prijdou nasledujici cisla zajimave; jak se v tomto „segmentu“ dari automobilkam na trhu, ktery neni ovladan zadnym koncernem.
1. Subaru Forester 101
2. Volvo XC60 101
3. Toyota RAV4 85
4. Honda C-RV 82
5. BMW 3-sarja 61
6. BMW 5-sarja 57
7. Skoda Octavia 49
8. Suzuki SX4 48
9. Volkswagen Tiquan 46
10. Audi A4 37
PREMIE…NEBO NE CESKY SLENDRIAN
28 Responses to Nejprodavanejsi 4×4 (Suomi Top 10)
[1]
7. 10. 2013 v 13:04CenturionCz
Obávám se, že hledáš logiku tam, kde není. Výběr Finů nesouvisí s absencí tlaku koncernu, nýbrž jednoduše s tím, že na své cesty potřebují skutečné čtyřkolky. XC60ka s haldexem je pak na vysokém umístění proto, že se jedná o severské a pro Finy takřka domovské auto. Jiná logika v tom není. BMW by se u nás jistě prodávala také dobře, kdybychom měli HDP na hlavu stejně vysoké jako Finové…
[2]
7. 10. 2013 v 15:06marianek
Vliv domaci automobilky nelze nijak vyvratit. Rozdil je vsak vliv domaci mainstreamove automobilky a „domaci“ premiove automobilky. Volvo bychom ve Finsku mohli prirovnat k Volkswagenu na CR trhu. Tudiz podstatna vetsina jde firmam. Volkswagen napr. ma smlouvy se statni sferou a armadou. Tzn. prodeje tahnou Transportery pro policii (krome nich policie pouziva jeste Octavie) a armadu. Do soukromeho segmentu jdou tradicne silne Golfy a neprilis uspesne Passaty.
Zjimave, co jsi napsal o potrebe finu nakupovat skutecne ctyrkolky. Dokazes zduvodnit proc by je v nizinate zemi s vybornou upravou silnic potrebovali opravdove ctyrkolky?
[3]
7. 10. 2013 v 16:16webpaja
(2) Zajímavej pohled zbytečně pokaženej flamovou poslední otázkou…odpovím jednoduše. Stejně jako u nás existující možností si vybrat a tím pádem jít do pro někoho bezpečnější volby za každých povětrnostních podmínek.
Ale když už tu chceš obhajovat složení vozovýho parku, pak zajisté pustíš celou tabulku, nejen průřez čtyřkolek…
Jen tak btw tedy první 3 místa za září 2013:
1. VW
2. Toyota
3. Škoda
Podle modelů:
1. Octavia
2. Qashqai
3. Golf
Mainstream střední třída:
1. Avensis
2. Passat
3. Mondeo
Nelžeme si trochu do vlastní kapsy???
[4]
7. 10. 2013 v 19:37marianek
Odpoved je jednoducha. Jak jsem napsal, vychazel jsem z clanku z ranniho tisku u salku kavy. Clanek byl o ctyrkolkach.
Zbytecne hledat jakoukoliv agendu, jakýkoli flame. Zbytecne si vztahovacne myslet, ze na svete je jen jeden koncern. Segment 4×4 je zaroven zajimavy v tom pohledu, ze je pouze malo ovlivnen firemnimi zakazkami (zde i zakazkami statni spravy) a lepe odrazi co si cilovy zakaznik v danem segmentu minimalne ovlivnen vybere.
[5]
7. 10. 2013 v 21:34Emel
Počkej, ty máš nějakou statistiku, která by říkala, že čtyřkolky se kupují více jako soukromá auta? Proč myslíš, že by firmy neinvestovaly do 4×4 tolik jako soukromníci? Třeba zrovna ten Forester by mohl být vhodný služebák… a firmy obecně utrácejí za auta víc než soukromníci, což opět nahrává většímu zastoupení čtyřkolek ve firemním segmentu.
PS: Pokud už bychom přijali ten blud, že soukromník si vybírá lepší auto a firma zásadně to horší, neboť je zmasírovaná marketingem…
[6]
8. 10. 2013 v 3:51webpaja
(4) Mariánku, zamotal jsi se do toho. Samo, že nemáš ani šajna kolik čtyřkolek jde do soukromýho sektoru a kolik firmám. Nikdo si nic nevztahuje…ve svý reakci jmenuješ stále jen VW a jeho typy, ale hlavně zbytečně překrucuješ.
La pardón magická koule, ale tohle nemám rád…
[7]
8. 10. 2013 v 5:46marianek
Ano, Forester by mohl byt vytecny sluzebak, jenze… neni. Fleety tvori jina auta, jine koncerny. (pisi v mnoznem cisle tak prosím nevztahovat, na to tu mame uz Paju). Firmy za auta utraceji víc, v tom mas pravdu. Pouze vsak ve dvou ohledech. Zde nakupy drazsich sluzebnich automobilu Volvo. Jak jsem jiz napsal, Volvo je zde takovym ekvivalentem Volkswagenu na CR trhu. Druhym ohledem je ohled mnozstevni. Ac jdou do fleetu vetsinou auta v zakladni konfiguraci, kvantita prodeju je zde neoddiskutovatelna.
PS: nevim, kde jsi prisel na ten blud ve tvem P. S.
[8]
8. 10. 2013 v 5:58marianek
Rozved prosim jakym zpusobem jsem se do „toho“ zamotal? A do ceho vlastne? Do vypisu 10 nejprodavanejsich 4×4 aut za mesic zari na finskem trhu? Nebo snad do dvou souveti, ktere vypis provazeji? Reaguji na reakci, ve ktera z vice nez poloviny obsahuje VAG a pak se divis, ze v me odpovedi figuruje VAG? Pajo, flamy si muzes snazit vytvaret nekde jinde, zde vitany nejsou.
[9]
8. 10. 2013 v 7:49Emel
Segment 4×4 je zaroven zajimavy v tom pohledu, ze je pouze malo ovlivnen firemnimi zakazkami (zde i zakazkami statni spravy) a lepe odrazi co si cilovy zakaznik v danem segmentu minimalne ovlivnen vybere.
Dýchá z toho na mě touha přepočítávat statistiky tak, aby se došlo ke správnému výsledku. Octavia že by mohla být nejprodávanějším vozem na finském trhu? To není možné, toho by férovým bojem nikdy nedosáhla… jistě za tím bude… zlá armáda. Protože nebýt celosvětového spiknutí, VW by nikdy tolik aut neprodal.
Já už jsem tu několikrát psal, že cizím trhům nerozumím a nejspíš jim nerozumí ani ostatní, kteří si nějaký vyberou a pak z jeho čísel zkouší něco odvodit. Každý trh má specifika dané sítí dealerů, jejich šikovností a cenovou politikou… a pak se ti třeba na prvním místě v „nezaujatém“ Estonsku či Dánsku objeví Avensis… a ty jako znalec českých podmínek pouze nechápavě kroutíš hlavou.
[10]
8. 10. 2013 v 8:20marianek
Podobne jako Paja, hledas flame tam, kde není. Octavia byla nejprodavanejsim automobilem na finskem trhu tusim predloni. Jde vskutku o famozni vysledek na ktery bychom vsichni meli byt hrdi. Nikde jsem nepsal, že za jejim uspechem stoji armada. O tom vsak tento blog neni.
Pravdu mas v tom, ze kazdy trh ma sva specifika. Prodeje na nich jsou ovlivnovany mnohymi aspekty. Existence domaci automobilky ma vzdy a vsude nejvetsi vliv na prodeje na danem trhu. Mentalita trhu následuje. Absence domaciho vyrobce, dokonce absence mainstreamoveho vyrobce v blizkem okolí, ve spojeni s moznostmi trhu jsou zde vybornym zrcadlem minimalne ovlivneneho vyberu.
Kdyz jsi jiz nacal otazku Octavie, za rok se jiz naskytne moznost nahlednout jaky ma Rapid vliv na jeji prodeje. Verim ze prave on je jeji nejvetsi konkurenci, kdyz odecteme zakazky statni spravy.
[11]
8. 10. 2013 v 9:07Emel
Myslím, že vliv Rapida nebude velký. Finsko je relativně bohatá země, Rapid je cílený jinam.
Nu dobrá, tak abychom ti jen něco nepodsouvali… co ti na těch číslech přijde zajímavé, máš k tomu nějakou interpretaci?
[12]
8. 10. 2013 v 10:49CenturionCz
[2]
Proč by potřebovali opravdové čtyřkolky?
1) Velké procento silnic ve Finsku je s nezpevněným povrchem.
2) Celá severní část této země je v okolí polárního kruhu, takže je prakticky pořád zasněžená a je zde několikadenní polární noc.
Ten zbytek…jsi jako typický konspirační teoretik. Hledáš pravdu tam, kde ti to vyhovuje.
[13]
8. 10. 2013 v 11:00marianek
Novych Rapidu zde vidam vice nez novych Octavii. VAG bohuze stale nepochopil, ze muze v hierarchii krecovite tlacit Skodu pod Volkswagen, ale v podvedomi mistnich je prave Skoda tim „lepsim“ Volkswagenem. Zvlaste ve srovnani ceny/hodnoty.
Co se tyce Top10, dokazes si najit obdobnou tabulku v CR a hned uvidis rozdil ve vnimani znacek v obou zemich.
[14]
8. 10. 2013 v 11:31marianek
Pokud jsi nekdy za ten polarni kruh zavital, potom uznas, ze zimni uprava silnic je mnohem lepsi nez napr. na D1. To, ze se teto rovnobezce rika polarni kruh jeste neznamena, ze je krajina kolem nej „prakticky porad zasnezena“. To je faktu asi tak blizko, jako bys napsal, ze kolem behaji polarni medvedi a tucnaci (i to jsem uz od ceskeho „Pepika“ slysel). Co se tyce nezpevnenych silnic, ty jsou upravovany uplne stejne (dokonce i v lete) nez silnice s asfaltovym povrchem. Jedine misto ve Finsku, kde opravdovy 4×4 (zde nepocitam haldex) je potreba je na uplnem severozapade finska tzv. ruce Finska, kde priroda vypada zhruba jako Krkonose. Polarni noc stejne jako polarni den nema s vyberem pohonu nic do cineni, pouze s vyberem pridavneho osvetleni.
Clovek zijici v CR potebuje opravdovou ctyrkolku podstatne vic nez clovek zijici ve Finsku. Sam jsem po prestehovani se do Finska manzelcin Forester prodal.
[15]
8. 10. 2013 v 12:41Emel
Pokud se podívám na Top10 z Finska a ČR, co mi to řekne o vnímání značek?
[16]
8. 10. 2013 v 12:50marianek
Tobe asi nic, kdyz se tak ptas. Vsechno je jen o pristupu k veci. Pokud mas zajem, vyctes z toho mnohe.
[17]
8. 10. 2013 v 13:22CenturionCz
[14]
Jak sníh tak hlína představují snížené trakční podmínky. To znamená, že je na těchto površích obtížnější zabránit prokluzu a uvést vozidlo do pohybu. Zároveň to znamená také větší šanci ztráty kontroly nad vozidlem při manévrování „pod plynem“. Proč to musím vysvětlovat někomu na serveru auto.cz mi vůbec není jasné. Tím pádem je obligátním pohonem pro BMW na Finském trhu Xdrive, protože se zadokolkou je jízda na nezpevněném nebo zasněženém povrchu více náchylná ke smyku. Ne každý je učitelem ze školy smyku. Zároveň to samozřejmě znamená i větší prodej čtyřkolek jiných značek. Jestli myslíš, že si někdo koupí Forester jen proto, že se mu nelíbí Tiguan nebo Touareg a vlastně čtyřkolku ani nepotřebuje, tak nejsi normální.
Za přinejmenším bizarní pak považuji názor, že je čtyřkolka potřeba jen do zemí s hornatým povrchem. Nezávislý pohon všech čtyř kol především vylepšuje jízdní stabilitu a minimalizuje riziko smyku a pomáhá při zapadnutí do sněhu nebo bláta. Do extrémního terénu jsou stejně určeny spíše vozy jako Nissan Patrol, Toyota Hilux, Lada Niva apod.
[18]
8. 10. 2013 v 13:39Emel
marianek: no tak sem nějaké závěry napiš. Zejména si myslím, že nic nelze vyvozovat z měsíčních čísel… ta jsou příliš zatížena akcemi a turbulencemi na trhu. V ČR bys kupříkladu s údivem zjistil, že se 5er prodává lépe než 3er (která je mimochodem ve Finsku 6. nejprodávanější).
Pro mě je jediný nesporný závěr ten, že Škoda pochopitelně dominuje v ČR jako domácí značka, zatímco ve Finsku je o něco slabší. Ale dál? Golf je nejprodávanějším autem ve Finsku (1-9/2013) a je i nejprodávanější dovážené auto u nás. Nakolik ale jeho české prodeje ovlivňuje konkurence Octavie si netroufám soudit.
Zdá se, že Finové více cení Toyotu nebo Nissan… jenže není to jen tím, že se jim Qashqai více hodí „do krámu“? Už zmiňované BMW 3 na šestce také asi nesvědčí o tom, že by se v ČR to auto nelíbilo…
[19]
10. 10. 2013 v 2:11marianek
17, 18
Vysvetlovani netreba. Ja s tebou prakticky souhlasim. Finove vubec nepotebuji opravdove ctyrkolky vic nez cesi. Nahore jsem jiz napsal cim je dan vyber automobilu a cim je ovlivnovan. Nedokazi si predstavit, ze by na ceskem trhu Forester svymi prodeji na hlavu porazil Yetiho nebo Tiguana. Na to je cesky trh prilis ovlivnen, zdeformovan mistni automobilkou/koncernem.
[20]
10. 10. 2013 v 8:02Emel
Yeti a Forester… ono to není jen o té deformaci. Yeti začíná na 335, Forester na 680 – to je víc než dvojnásobek. Ano, Forester je čtyřkolka už v základu… jenže jak sám říkáš, spousta lidí to nepotřebuje… a i pak, Yeti 2.0TDI 4×4 stojí 469.900. Co tím chci říct je to, že ani bez deformace domácí automobilkou by u nás Forester neuspěl, je prostě pro ČR příliš drahý.
[21]
10. 10. 2013 v 12:59marianek
Yeti je na CR trhu domacim zastupcem, to uz samo o sobe hraje obrovskou roli cimz na domacim trhu svymi prodeji porazi uz zmineny Forester. Fakt, ze je mnohem levnejsi hraje roli take, ne vsak tak velkou jak si myslis. Jakou roli zde hraje cena zjistis, pokud prodeje tech samych aut porovnas prave na trhu kde ani jeden z porovnvajicich nefiguruje coby domaci automobilka.
Yeti na finskem trhu zacina na 22000€. Forester zacina na 33000€. Zde je cenovy rozdil podobny jako v CR. Forester vsak na zdejsim trhu Yetiho na hlavu porazi. Zde nejde o kupni silu trhu, ta se postupne vytratila spolecne s raketovym rustem narodniho dluhu zapricinenim expanze EU, zde jde o postaveni automobilky / modelu na danem trhu. Zjednodusene skutecny pomer ceny/hodnoty dane automobilky/modelu v nicim neovlivnenem podvedomi trhu.
[22]
10. 10. 2013 v 14:32Emel
Za leden až červen se prodalo 306 Foresterů a 462 Yeti… tomu ty říkáš poráží na hlavu?
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/en/statistics/new_registrations/by_year/2013/new_registrations_of_passenger_cars_by_model_1-6_2013_(all_brands)
Kráčíš po velmi tenkém ledě, respektive… vycházíš z očekávaného výsledku a pak pro něj hledáš opodstatnění v číslech, to není správný postup. Pokud by tvá úvaha byla správná, pak by všechny „čisté a nezkažené“ trhy měly mít stejnou strukturu prodaných modelů, tak to ale ani omylem není. Podívej se třeba na Estonsko, Dánsko, Norsko… a dostaneš úplně jiný obrázek.
[23]
10. 10. 2013 v 15:02marianek
To prece nemuze byt tak tezke pochopit. Podivej se tady na mapu Evropy. Najdi si na ni Finsko. Potom jed prstem kterymkoliv smerem az narazis na zemi, ktera je producentem mainstreamove znacky. Udelej to same s Danskem a Norskem. Dansko vypadava hned ze dvou duvodu. 1.sousedi s Nemeckem, v tomto ohledu je na tom stejne jako ČR, 2.jeho dan z luxusu silne deformuje moznost vyberu. Norsko ac nesousedi s zadnym mainstremovym vyrobcem, silne datuje energeticky cistou vyrobu a zdanuje klasickou. Finsko vyber nijak zvlast neovlivnuje.
Co se tyce celorocnich cisel, srovnej si je s ceskymi (ovlivnenymi) .
[24]
10. 10. 2013 v 15:09Emel
Tak co třeba Estonsko? Bulharsko? Ukrajina? A to ještě zůstáváme v Evropě.
Všude máš spoustu vedlejších vlivů… tak proč zrovna Finsko?
A co říkáš na ta čísla Yeti vs. Forester 😉 ?
[25]
10. 10. 2013 v 15:21marianek
Jeste jednou mapu a prst. Ukrajina i Bulharsko maji hned vedle Rumunsko, tudiz koncern Renault. Estonsko je kapitola sama o sobe. V Estonsku je estonska mensina. Vetsinu tvori rusove. Tudiz vyber je podobny jako v Rusku. Ted se ale bavime o zapadne orientovanych trzich. Za chvili by ses snazil vymyslet argument proti v podobe Mongolska nebo Rwandy.
[26]
10. 10. 2013 v 16:02Emel
Tvoji tezi, podle které jediný neovlivněný trh je Finsko, prostě nemůžu akceptovat. Nechápu, jak ruská část estonské populace ovlivňuje nezávislost té země, když žádné ruské automobilky prakticky neexistují. Stejně tak argument o tom, že Ukrajina je nějak zásadně ovlivněna sousedstvím s Rumunskem. Mohl bych navrhnout třeba Irsko, ale cítím, že je to fuk… vždycky si nějakou výmluvu najdeš.
No dobrá, tak tedy zůstaňme ve Finsku… co Yeti vs. Forester? Překvapený, že se Yeti prodává lépe?
[27]
10. 10. 2013 v 16:48marianek
Estonsko je zeme s populaci tusim jedne desetiny CR. V teto zemi prakticky neexistuje mainstreamovy trh. Je zaroven faktem, ze vetsina aut odcizenych ve stredni a zapadni Evrope konci prave zde. Jde take o zemi s obrovskym pomerem poctu premie na osobu. Estonsko bychom mohli povazovat za vynikajici ukazku bazaroveho trhu.
Jsem rad, ze nabizis irsky trh. Je to znakem, ze zacinas rozumet kriteriim pro hledani pokud mozno neovlivneneho trhu. Priznam se vsak, ze o tomto trhu moc nevim, neznam vsechna jeho specifika, ani tam nikterak casto nejezdím.
Co se tyce tve poslední vety, zde absolutni cisla nehraji roli. Pouze podil na trhu a timto srovnani postaveni automobilek /modelu na techto trzich.
Zjednodusene znovu, srovnej si pomer prodeju Yeti x Forester na Finskem trhu a potom na ceskem.
[28]
10. 10. 2013 v 17:07Emel
Podíl Škody je větší než podíl Subaru, stejně jako podíl Yetiho je větší než podíl Foresteru (ve Finsku menším rozdílem než v ČR, ale přece). Vyplývá z toho tedy, že i z pohledu neutrálního trhu je Yeti lepší auto 🙂 ?
A další úvaha… Forester se prodává lépe ve čtyřkolce, dvoukolku vůbec nenabízí. Pokud by ji Forester nabízel, prodával by se lépe než Yeti? Nebo z druhé stránky… pokud by byl Yeti pouze čtyřkolka, kolik z kupců předokolky by si připlatilo a kolik by uteklo ke konkurenci?
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.