-
Lexus IS Premium?
Dnes jsem měl zapůjčenou zajímavou alternativu prémiové střední třídy.
Jednalo se o Lexus IS 220D, který už kroutí pátý rok výroby a stále vypadá velmi dobře. Není to žádný nafouklý obr, má sportovní šmrnc, jen trochu kilogramovou nadváhu a vysokou cenu.
Konkrétně jsem měl 3 roky starý naftový čtyřválec 2.2 litru se 130kW, filtrem pevných částic, v (asi) nejvyšší výbavě, za někdejších nemalých 1,2mil. Tachometr ukazoval cca 35.000kmZ venku nemám moc co dodat, auto se mi líbí, bez výhrad.
V interiéru hned zaujmou fantastická, komplet elektrická, kožená křesla s vyhříváním i odvětráváním. Nemají nijak extra velké boční vedení, ale jinak je to královské posezení, to nemluvě o tom, jak nádherně vypadají.
Neméně mě nadchla dost nepodstatná věc a to zpracování stropu. Luxusní, super jemný materiál, který bych snad chtěl mít i doma na polštáři 😀Interiér je mix pěkných a příšerných věcí. Spousta pocitově kvalitního měkkého plastu a kůže, a v tom je vražený obstojně vypadající, za to katastrofálně laciný šedostříbrný plast, který se hýbe a šíleně skřípe.
Aby toho nebylo málo, je tam pár dalších laciných doplňků ve špatné imitaci dřeva. Středový tunel se po opření nohou posune snad o půl centimetru, stejně tak výplň dveří s podivně hluboko a daleko umístěnými ovladači oken.
Když je boční okno v pohybu zakřupe jak kdyby bylo přimrzlé, v dojezdu bouchne, navíc se s jedoucím oknem hýbe i výplň dveří. Při zavírání dveří se madlo kroutí a vrže, alespoň že dovření má důstojný zvuk. To neplatí pro kufr, který plechově žuchne.Na palubní desce je také bezvadný průhledný plast s archaickými hodinami. Celé mi to připomnělo Aiwa-HiFi léta páně 1995.
Ještě nesmím zapomenout na řadící páku, kterou si půjčili zřejmě z Kadetta.
Místa není v interiéru mnoho, hlavně co se týče zadních cestujících. Sedadla jsou sice i pro ně vynikající, ale nohy si už kam dát není.Volant má celkem tenký věnec a jeho nastavení je čistě elektrické. Přijde mi však, že i v nejbližší poloze byl moc daleko a nízko.
Ovladače jdou pěkně, ale tlačítek je trochu moc a ani intuitivita není zrovna příkladná. Velký displej má trošku archaickou grafiku, ale za to je dotykový a tvoří solidní multimediální centrum. Při zařazené zpátečce se aktivuje couvací kamera, která si moji důvěru rozhodně nezískala, navíc často na obrazovce chyběl zelený nákres auta, takže jsem vůbec nevěděl kam jedu.
Přes vysokou hranu kufru není nic vidět a jako bonus se při couvání sklopí zrcátka na obrubníky, takže není vidět lautr nic.Za mě peklo, ale je možné, že si na to člověk časem zvykne.
Ještě k zrcátkům – jsou sice velká, ale s podivnými skly ve kterých se blbě sleduje provoz.Startování je tlačítkem, bez nutnosti někam dávat klíč. Motor naskočí tiše a hladce. Celkově odhlučnění je velmi dobré, jak od podvozku, tak od motoru. Běží opravdu sametově, zvuk má i vzhledem k objemu tak napůl cesty mezi 4 a 5 válcem. Líbí.
Jízdní vlastnosti by měly patřit k tomu lepšímu avšak řízení je zvláštně tupé a jakoby opožděné za reakcí řidiče. Řazení šlo přesně i když z převodovky lezly podivné zvuky. Práce se spojkou je dílem zvyku, osobně mi moc nevyhovovala, zabírala až příliš nahoře.
Brzdy se dobře dávkují a neméně kvalitně brzdí… aspoň něco.Komfort je však ukázkový, auto na 17“ slušně drží stopu (někdy se trošku zavlnilo – možná špatné pneu Bridgestone) a současně krásně filtruje nerovnosti. Od podvozku nejdou žádné nežádoucí rány. Přesto, že je palubka vrzací, za jízdy se téměř neozývá a ani nikde jinde není nadmíra pazvuků.
A borec na konec. Motor. Jak jsem psal, jde krásně tiše, avšak i nadstandardních 130kW má s 1660kg! těžkým vozem dost práce. V nízkých otáčkách ho enormě dusí filtr pevných částic, až kolem 1800ot. se probere, u 2000 přijde kopanec jak vrata a teprve poté vyrazí. Převody jsou hodně dlouhé (jednička ukrutně krátká) a tak šestka je pouze na dálnici, jinak se motor dusí. I 1500ot. je pro něj málo a vydává dunivý zvuk neochoty jet. V pásmu 2000-4500 jede celkem solidně i když bych opravdu čekal více. Filtr a hmotnost to však zazdí. Spotřeba prý bývá kolem 6,5 litru. Já tedy jezdil skoro za 9… ale v rámci testování to nic asi nevypovídá.
Škoda. Moc pěkné auto je sestřeleno tristními chybami v materiálech a udušeným motorem. Celkem chápu, proč v této kategorii každý skončí u A4, 3er nebo Céčka…
Foto z nového, fototechnilogiemi se chlubícího, leč špatně fotícího mobilu 🙁
Škoda Superb Facelift? Nový starý FoFo
2 Responses to Lexus IS Premium?
[1]
9. 10. 2011 v 18:02da_b0mb
Tohle auto má neskutečně nadčasovej design karoserie, pokaždý se za ním otočím, vážně pecka na komoru. Bohužel uvnitř je zub času znát. Navíc málo místa pro větší lidi a to nemluvím o zadních sedadlech. Já problém neměl, posaz za volantem pro mě ideální.
Jinak co jsem četl, tak lepší volba je 250 v benzínu. Líp jede a spotřeba není nijak tristní…
[2]
11. 10. 2011 v 20:07GTI
Výživný čtení, bravo 😉
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.