• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > muj.blog.auto.cz  > Nový starý FoFo

  • Nový starý FoFo

    Publikováno: 21. 5. 2011

    Stejně jako minule, ani nevím kde začít. Stejně jako Fusion se mi dostal pod ruku další výběhový Ford s pekelně dobrým poměrem cena/výkon. Jak je z názvu patrné, je to Ford Focus, nyní již minulé generace.

    Mám v ruce konečně trochu důstojnější vystřelovací klíček dálkového ovládání, který oproti Fusionu již nevypadá jak ožvýkané párátko, i když plast z kterého je vyroben je poněkud pochybný.
    Klíček patří k stříbrnému, stále dobře vypadajícímu Fordu Focus 1.6 Duratec s rovnými 100 koňskými silami, akční výbava Trend Plus, datum výroby květen 2011, za velmi sympatickou cenu 270.000 Kč.

    Standardní výbava
    • Elektronický stabilizační systém (ESP)
    • Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce a stropní airbagy pro cestující na krajních zadních sedadlech
    • Klimatizace včetně vnitřní recirkulace vzduchu
    • Stereorádio s CD přehrávačem, 6 reproduktorů, dálkové ovládání na sloupku řízení, zásuvka pro připojení externího přehrávače
    • Sportovní přední sedadla
    • Tříramenný kožený volant (buď je to imitace kůže z hrocha, nebo nevěřím)
    • Elektricky ovládaná přední okna s jednorázovým otvíráním na straně řidiče
    • Vnitřní kliky s hliníkovou povrchovou úpravou
    • Palubní počítač
    • Elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru
    • Funkce denního svícení
    • Přední mlhová světla
    • Zadní spojler
    • Kotoučové brzdy na všech kolech
    • 16″ ocelová kola s kryty kol se 7 paprsky
    - na podlaze chybí koberce (?)

    Stříbrný „šíp“ stál před dveřmi a na tachometru svítilo panenských 27km. Z venku autu nechybí prakticky nic, 16 palcové plastové kryty kol dobře maskují chybějící alu.
    První pohled dovnitř dojem nezkazí, přehledná palubka střídmého designu (za mě plus), vše je tam kde to čekáte. Lehké rozčarování je ze zápachu novoty, který je poněkud nevábný, připomínající směs lepidel a ftalátů.

    Prostoru je dostatek příčně i podélně, nejinak je tomu vzadu. Na nohy je místo akorát, což je při kompaktních rozměrech velké plus. Pochvala i za dobře dimenzovaný kufr.
    Po ohmatání stejně špatného porobetonového volantu, který má však dobrý průměr i tvar si všímám příšernosti uprostřed budíků. Plastový trojúhelníkový výstřelek nezapře svůj hliník z tržnicové hifi věže. Zbytek palubní desky je už lepší, stříbrné obložení nevypadá tak lacině, je čistá, přehledná, aneb v jednoduchosti je síla. Rádio s CD na dnešní dobu nečekaně neumí MP3, nemá AUX či USB a bohužel ani extra dobře nehraje.

    Na paškál ale přichází mnohem horší věci. Spodní díl palubní desky je tvrdý s nepříjemným rohem, který mě tlačil především v pozici spolujezdce. Výplň dveří je taktéž tvrdá a neoplývá kdovíjakou estetickou krásou. Pouze klika dveří a madlo působí hodnotnějším dojmem. To, že se šetřilo lze vidět na každém dílu, ale bude hůř.

    Přímo šokující je dílenské zpracování. Spára mezi palubní deskou a dveřmi je dole obvyklých pár milimetrů, zatímco nahoře tam lze strčit celou ruku.

    Kastlík nepasuje ani z leva, ani zprava. Kryt reproduktoru ve dveřích je tam fláknutý na hulváta, takže nelícuje ani s jednou stranou.
    Tapec u kraje s oknem lze lehce odsunout do takové meze, že není problém sahnou prsty dovnitř dveří. Obložení A sloupku nedrží pevně ve své poloze, a středový tunel je vzadu obložen kobercem, který asi 1cm levituje nad podkladem. To že krytka zrcátka na stínítku je zřejmě z obalu TetraPak a kroutí se jak papír, to už vem čert. Zbytek je ale na rok 2011 a nové auto dost extrémní.

    nešlapat!

    Nepotěší ani několik velmi ostrých hran o které jsem se málem řízl. Především napojení středového tunelu v místě, kde se zacvakává bezpečnostní pás má nádherný břit.
    Pro detailisty (pro mě), je k zaujmutí systém posunu předních sedadel. Zvuk práce s tímto mechanismem nemá daleko k pružinové matraci po úderu bouracím kladivem. Nu což, někde se ušetřit muselo.krásný skalpel podél středového tunelukladkobřinko stroj

    Zatím to tedy nevypadá nejlépe, ale jdeme vyrazit na cestu, tak snad to bude lepší. Duratec poněkud hůře startuje. Klíček se musí déle držet, ale pak naskočí kultivovaně a velmi dobře odhlučněn. Těžko se vyjadřovat k agilitě motoru, když má najeto pár kilometrů, takže to asi přeskočíme. Motor je zatím dole velmi tupý, až při vyšších otáčkách slušněji táhne. Zvuk je dlouho nevtíravý, při přišlápnutí se sportovním akcentem. Spotřeba se držela kolem 8, takže není co vytýkat, navíc jak jsem uvedl, vypovídací hodnota je u nezajetého auto nulová.
    Venkovní zvuk je až překvapivě pěkný, u výfuku dokonce chraplající (snad tam není díra).

    Do pozitivní části musím dát ještě jednu negativní, a tou jsou sedadla. Jsou sice tvrdá s pěkným bočním vedením, ale značně nepohodlná, po 100km už jsem nevěděl jak si sednout. Vzadu je jen lavice, bez sklopitelné opěrky. Kvalita podprůměrného sezení identická.

    Na jízdu si těžko bude někdo stěžovat. Ford umí a to se zpochybnit nedá. Do zatáček se vrhá s lehkostí, nenaklání se, krásně kopíruje terén a přitom 16ky dobře filtrují díry a nerovnosti. Komfort ukázkový. Volant klade správný odpor. V autě je navíc nevídaný klid, vrzání se naštěstí nedostavuje. Aerodynamický šum je v běžných rychlostech minimální. Nad dálničním limitem už dramaticky roste, včetně hluku od motoru. Občas jsem sice zaslechl trochu nezdravé zvuky od nápravy, jako kdyby tam něco zaklepalo, ale na to bych nebral zřetel. Nové brzdy trochu koušou, resp. na začátku se nic neděje a pak se zahryznou (opět… nový vůz, nehodnotím). Řazení jde hladce, práce se spojkou byla v mém případě trošku obtížnější, ale jde jen o zvyk.
    Škoda, že uvedená motorizace má jen 5 převodových stupňů, šestka by z ekonomického hlediska bodla jako sůl.

    PS: Pobavil mě i výrobce, případně prodejce (Charouz), který dodává příručku k obsluze na jiné auto, konkrétně na nový model, takže o svém si moc nepřečtete.podobný pane, sluší, sleva

    Jak to nakonec zhodnotit. Za 270 ve výbavě, které prakticky nic nechybí, lze leccos odpustit… vlastně asi všechno. I přes značnou část negativního textu je to velmi dobré auto, pokud někoho netrápí kvalita zpracování interiéru, tak nemá zásadnější vadu.
    Je to vlastně spíš k zaražení, že tak dobré auto může tak zklamat na montážní lince, v dnešní době a od renomovaného výrobce obzvlášť.

    Škoda … ale zas těch 270, no neber to ;-)

    (nebylo to původně plánováno, takže fotky jsou jen rychlovky mobilem)

Lexus IS Premium? Tak zas po dovolené II. – USA 2010

11 reakcí na Nový starý FoFo

  • [1]

    21. 5. 2011 v 20:03GTI

    :-) Čas od času se na diskusích objevují posměšky nad tím, že se u testů Volkswagenů objevují věty o špičkovém zpracování kabiny. Kdyby náhodou někdo nevěděl, co si pod tím vlastně představit, měl by se podrobně podívat na tvé drtivě ilustrativní snímky. Dodám jen – ano, právě proto se u Volkswagenů zmiňuje příkladné zpracování kabiny.

    Tedy ale ta mezera mezi dveřmi a přístrojovkou, to je opravdová macocha.

    Jinak samozřejmě souhlas, v jízdě, koneckonců i v designovém výrazu je to stále přitažlivé auto, a za ty peníze je to jistě dobrá koupě.

    Velké bravo za parádní text.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    21. 5. 2011 v 21:48Emel

    foto Emel

    Tohle je do jisté míry obehraná písnička… ale samozřejmě nejde než souhlasit, Focus II nejen že absolutně nestíhá moderní interiéry například Renaultu, ale bohužel propadá i ve srovnání s Focusem I. Ten byl dobře zpracovaný, na svou dobu moderní a navíc i dobře odolává zubu času.

    PS: vyšší stupně výbavy na tom jsou lépe…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    21. 5. 2011 v 22:54Perun

    foto Perun

    Velmi dobré! ;-) Jízdně je Focus skutečně nejspíš nejlepším Fordem a dost možná také nejlepším zástupcem svého segmentu. Tam, kde jiní potřebují větší kola, tam Fordu s lehkým zívnutím stačí „šestnáctky“ i méně.
    Technicky tedy není co vytknout, esteticky ale, zejména při pohledu přes věnec volantu…ano. Kýčovitější přístrojové desky jsem ještě neviděl.

    Focus a Ford až překvapivě často ovšem ztrácí ve zpracování a materiálech. Stačí přesednout třeba… do nové C4.. to je úplně jiný vesmír.

    Konečně pěkný blogový test! ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    22. 5. 2011 v 19:22Magistr

    Tak pravda, škvíra je to pěkná. Ale tak velká, alby se do ní vešel ten paklík tisícovek, ušetřených oproti nákupu jistého nejmenovaného konkuvwenta s (bezesporu) hezčí a lépe zpracovwanou palubní deskou – ne, zase TAK velká ta škvíra fakt není. To by jeden musel ty dveře Focusu otevřít dokořán ;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    22. 5. 2011 v 20:41iudex

    Dívajúc sa na FoFo II dnešnými kritériami, je to približne tak, ako píšeš. Ja by som možno nebol tak kritický, zohľadniac, že ide fakticky o neaktuálnu generáciu, vyrábanú od r. 2004. Preto by sa mala pomerovať so svojimi súputnikmi, ako je Astra Classic, nie s najnovšími príspevkami v triede (že Perun?).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    22. 5. 2011 v 21:25Emel

    foto Emel

    Iudex: Astra je lepší. Vlastně… asi všichni konkurenti jsou v základu lepší, pokud nepočítám třeba Dacii. A jak jsem už zmínil… Ford Focus I má lepší interiér, nemyslíš?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    22. 5. 2011 v 21:54Perun

    foto Perun

    (5) Jak se to vezme, Iudexi. Tu novou C4 můžeš mít defacto za podobné peníze… Sice „jen“ s jednačtyřkou, ale zato VTi ;-)
    Rozdíl bude snad jen ESP a rádio, dealer rád povolí dalších cca deset tisícovek a dostáváš se teoreticky k ceně o zhruba deset tisíc výš. Rok výroby bude identický :-)

    Nevidím důvod, proč nesrovnávat, ale vzato přísně logikou „data narození“, pak i předchozí C4 byla zpracována o trochu lépe, než Focus, tedy po faceliftu, před ním to stálo za starou bačkoru. V kvalitě materiálů na tom byly oba modely podobně. Focus znatelně lépe jezdil a měl lepší sedadla. C4 měla zase lepší motory a atraktivnější design.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    22. 5. 2011 v 21:57Perun

    foto Perun

    (6) Focus I byl uvnitř originální snad až příliš.. Trochu ufo, ale rozhodně dobře zpracované ufo, to je pravda.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    23. 5. 2011 v 9:12iudex

    (7) No keď porovnávame medzigeneračné zlepšenie, tak Focus3 sa zlepšil minimálne rovnako výrazne oproti F2, ako C4 nová proti starej. Skrátka pokrok nezastavíš.
    Motoricky to porovnanie pokrivkáva, 1,6 Duratec vo Focuse je stará škola, ale stále 1,6ka, 1,4 od Citroenu, aj keď VTi, má s autom predsalen podstatne viac práce.
    A cenovo boli díleri Citroenu vždy ústretoví, o tom žádná a aj z dobrých cien dokázali ešte skresať.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    23. 5. 2011 v 17:10RS

    [1][3] díky, od mistra testů to těší ;-) Jinak interiér sám o sobě tak špatný není, materiály jsou levnější ale pořád akceptovatelné. Zpracování však nikoliv.
    [5] s tim rokem 2004 bych se moc neoháněl, takhle špatné slícování jsem neviděl ani u aut z devadesátých let. Omluvit by to šlo pouze prodejcem, jestli jim FoFo třikrát nespadnul z kamionu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    24. 5. 2011 v 21:55salam

    [1]: škoda, že jsem si nevyfotil svého Tourana. V některých spárách by si mohl s tímhle Focusem podat ruku. Takže jen pár postřehů (měl jsem ho měl 2005-2009, koupeno nové, najeto asi 115 tkm. Motor 2.0 FSI, Highline+pár extras, ceníkovka tehdy byla asi 920, po slevě 800):

    - Při předání (nové auto) mi šel prodejce natankovat, ať dojedu domů a na víčku nádrže bylo napsáno, ať tam neliju bionaftu, ale vždy a jenom normální naftu. To by bylo OK, kdyby to nebyl benzinový motor. Objednáno nové víčko. Mezitím jsem byl na pumpách za těžkého borce, když se mi tam vrhli ti čepači a musel jsem je přesvědčovat, že fakt tam fakt chci nalít benzín.
    - Při předání jsme zjistili, že jeden klíč DO je vadný. Objednán nový.
    - Druhý den po koupi jsem volal odtahovku, páč nedržel volnoběh a chcípalo to. Prý EGR ventil. Pán z odtahovky mi vyprávěl příběhy svých stálých zákazníků s novými auty VW. Třeba o jednom s Touaregem za 2m, kterého už vezl asi sedmkrát.
    - Spáry karoserie dost od oka, spáry uvnitř ještě horší (víko schránky před spolujezdcem mělo asi 1 cm vůli)
    - Jinak jsem s ním během 4 let ujel 115 tkm a nic dalšího závažného se nevyskytlo
    - Akorát posledních 20 tkm se do něj dalo cca 80 tKč za opravy (autorizák).

    Takže by se patrně zdržel přílišných generalizací.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

muj.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20171 Post
  • Únor 20141 Post
  • Červenec 20131 Post
  • Květen 20121 Post
  • Říjen 20111 Post
  • Květen 20111 Post
  • Duben 20102 Posts
  • Říjen 20091 Post
  • Červenec 20091 Post
  • Únor 20091 Post
  • Září 20081 Post
  • Srpen 20081 Post
  • Červenec 20082 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Majáky: Navigační stavby s puncem romantiky slouží svému účelu i v dne... Rok zavřené školy: V Praze dětem s online výukou pomáhají streetworkeř... Marek Stoniš: Monika Babišová má strach. My taky
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Příběh trenéra nejlepších skokanů světa Doležala: Pohádka za čtvrt mil... MATEMATIKA v extralize: jde o start předkola doma, čtyřku i Prezidenta Hložek jde opět do akce! Kam ho Vrba zařadí? Experti ho v útoku nevidí
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Recepty na dokonalé jehněčí, souvlaki a čevapčiči! Gottwaldův teror odnesl jako jeden z prvních: Otcově sebevraždě jsem n... Dvacet léků na úzkost každý den: Stále více Čechů je závislých, může z...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Malé černé šaty: Jak se měnila jejich podoba v průběhu let? Jak na sobě poznáte, že jste těhotná, ještě než si uděláte test? Maličkosti, které pomohou, když pociťujete pandemické vyhoření
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Škoda Kushaq pro Indii ukázala interiér. Velký krystal na přístrojovce... Škoda Kushaq se opět poodhaluje, tentokrát naznačuje podobu interiéru Aston Martin se při vývoji zaměřil zejména na zadní část vozu
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Intel začne nové desktopové procesory Core 11. generace prodávat 30. b... LG letos vyrobí přes 1 milion 48" OLED TV, zájem táhnou hlavně hráči Skullcandy Hesh ANC mají být levná, stylová bezdrátová sluchátka s pot...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Zápisník Petra Peška: Čekati zlato Blažkova sesterská firma jede dál a šije uniformy pro policii, České d... Sputnik rozkládá slovenskou koalici, zdravotnictví nákup vakcíny utaju...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
0 0 2
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Tip na výlet: Dřevěná poutní kaple nad šumavským Stožcem chrání pramen... Turistikou nepolíbené Moldavsko: Rurální idyla pro všechny, kteří hled... Místo reklamního billboardu recept na štrůdl. Bývalé kino ve Vršovicíc...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
PROKHOR s.r.o. - 25625438 Víme, které trendy už neplatí. Co je nahradí? AVIANO, spol. s r.o. - 25081799
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
GALERIE: Zounar, Pagáčová a další. Celebrity, které bojovaly s kily na... Jak se rychle zklidnit, když jste ve stresu? Vyberte si z našich tipů 11 příznaků bipolární poruchy. Jak poznáte člověka s mánií a depresí?
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Líbím se jí nebo ne? Razer Opus: skvělý poslech bez šílené cenovky | Recenze Brána světů 2: Císařové
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Čtvrteční Prostřeno!: Kdo se cítí být Romem? Blesk Podcast: Gorily může zabít i rýma. Nový koronavirus se ve volné ... Pivarník o Limberském
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 12 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura