-
Superb iV – hledání 160kW
První dva díly tohoto blogu viz:
https://blog.auto.cz/murphy/2020/04/skoda-superb-iv-prvnich-500km-ciste-elektricky/
https://blog.auto.cz/murphy/2020/08/superb-iv-spotreba-v-hybridnim-rezimu/
V prvních dvou dílech mého blogu o Superbu iV jsem se věnoval fungování a spotřebě vozu v elektrickém a hybridním režimu. Nyní je čas podívat se na dynamiku vozu – 160kW v kombi střední třídy vypadá velmi slibně, i přes vysokou pohotovostní hmotnost Superbu iV, která činí 1730-1861kg včetně eurořidiče (75kg). Zrychlení z 0 na 100 proběhne za pěkných papírových 7,7s, detaily viz: https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/11/TD-SUPERB-iV-cz.pdf.
Hned na začátek řekněme, že teoretická čísla nelžou, viz tohoto video, kde vidíte že Superb iV je opravdu stejně rychlý jako verze 2.0TSi: https://www.youtube.com/watch?v=VFTTkRoDyuE&ab_channel=GamesRaider
A ještě troška teorie opsaná odsud: https://www.skoda-storyboard.com/cs/modely-cs/superb-cs/nahlednete-pod-kapotu-vozu-superb-iv/ : takže pod kapotou máme spalovací motor 1,4 TSI s maximálním výkonem 115 kW a kroutícím momentem 250 Nm a třífázový synchronní elektrický motor s permanentními magnety, který disponuje maximálním výkonem 85 kW, kroutícím momentem až 330 Nm a otáčkami do 7 000 1/min. K tomu šestistupňové DSG.
Nyní tedy k praxi: od prvních kilometrů bojuji v hybridním režimu vozu se subjektivním pocitem, že to auto prostě nějak nejede…. Zpočátku jsem to přisuzoval tomu, že čistě elektrický provoz mě rozmlsal svojí okamžitou reakcí na plyn a „tramvajovým“ zátahem, který je řekněme do 60kmh opravdu velmi slušný. Dalším subjektivním faktorem může být také velmi nízká hladina hluku na palubě vozu, což může zkreslovat pocit zrychlení. Nebo že by dalším faktorem byla moje zmlsanost z jiných vozů – těžko, před Supem iV jezdil Mondeem TDCi se 103kW, takže tento argument padá. A nejzásadnější pro mě je, že se o dynamice vozu pohrdavě vyjádřila i moje žena, která jinak tohle fakt neřeší. Takže mám jasno 🙂
Dynamika v hybridním režimu
Asi takhle – v běžném hybridním režimu jezdíte v autě, které má 115kW, malý benzínový turbomotor a reálně nějakých 1800-2000kg podle výbavy a obsazení. A spalovací motor prostě nemá na to, aby s takovým autem adekvátně pohnul. Nejpatrnější je to při potřebě pružného zrychlení na dálnici, kde v prvních dvou třetinách dráhy plynového pedálu vůz reaguje jen velmi letargicky a až poté se něco začne dít (to samé platí pro zrychlování na tempomat, ačkoliv ho mám nastavený do módu „Sport“). A i když akceptujeme fakt, že na dálnici je pro zrychlování potřeba dávat téměř plný plyn (což majitelé turbodieselů rozhodně nemusejí), tak další hořkou pilulkou je fakt, že auto si pak podřazuje a honí motor do vysokých otáček. A zrychlování ze 120 na 150 na čtverku vytočenou někam k 5500 otáčkám mi prostě v tak pohodlném a tichém autě jako je Superb připadá nedůstojné. Navíc i zvuková kulisa, pokud motor točí kolem 5000 otáček, už není nijak příjemná. Ne že by decibely byly až tak vysoké, spíš jde o samotný tón vytočeného malého čtyřválce. Suma sumárum je tedy zrychlování na dálnici celkem neuspokojivé, na druhou stranu pokud jedete plynule, neřešíte naopak vůbec nic a je jedno jestli jedete 130 nebo 160kmh. Výkon neřešíte, to necháte tempomatu a zvuk motoru v ustálených středních otáčkách je naprosto OK a jízda je velmi příjemná.
edit: tady se musím trošku opravit a zpětně text korigovat. Není pravda, že v hybridním režimu máte s výjimkou „kickdownu“ výkon jen 115kW. Elektomotor pomáhá i při běžné jízdě. Zmátlo mě to, že na stupnici EV-boostu se tato výpomoc nezobrazuje. Pokud si nicméně zapnete aktuální spotřebu, vidíte kromě spotřebu benzínu i výkyvy spotřeby elektřiny (jak do plusu při akceleraci tak do mínusu při rekuperaci), takže ano, elektromotor nějak pomáhá pořád. O to víc ale zaráží, že auto při běžné jízdě působí tak mdle….
Režim Sport
Dobrá tedy, v hybridním režimu to dynamicky není nic moc, co ale tedy režim „Sport“, kdy je k dispozici „boost“ elektromotoru? Ano, pak auto zrychluje velmi solidně. Nečekejte zázraky, hmotnost je pořád cítit, ale ano, to auto umí jet dynamicky. Jsou tu ale dva problémy: zaprvé stále musíte dost šlapat na plyn a auto hodně podřazuje a opět se dostáváme k tomu, že budete muset poslouchat vytočený malý čtyřválec. A za druhé, ve sportovním režimu si auto stále dobíjí baterii, aby uchovalo její kapacitu na EV-boost a tím pádem je spotřeba vozu vysoká. Chápu, že vůz si baterii musí dobíjet, aby EV-boost byl stále dostupný, ale proč tak činí, když má zásobu elektřiny třeba ještě 90%? Vracíte se třeba ze služební cesty, posledních 100km chcete ujet ve svižném tempu a v baterii máte ještě třeba 50%. Bylo by ideální zapnout sportovní mód a dojet domů s prázdnou baterkou. Jenže to nejde – když pojedete ve sportovním módu, přijedete domů s baterií zbytečně nabitou a zároveň s nesmyslně vysokou spotřebou. To mi prostě nepřipadá efektivní.
V praxi mi tedy dlouhodobé ježdění ve sportovním režimu nedává smysl, spíš si ho zapnete, když máte přejet nějaký kopcovitý úsek nebo se probít kolonou pomalých vozů, ale dlouhodobě opravdu efektivní není. Dalším důvodem pro zapnutí režimu Sport je potřeba dobití baterie – auto pak má zase vysokou spotřebu, ale stav „paliva“ v baterii se zvyšuje (logicky to k ničemu není dobré, snad jen kdybyste před městem chtěli nabít baterii abyste ho projeli bez emisí). Každopádně kromě dobíjení je tedy spíš lepší EV-boost aktivovat prošlápnutím plynu až na podlahu, tím si jej aktivujete a jakmile povolíte, auto se zase přepne do běžného hybridního režimu. Zde je ale zase problém v tom, že při každém předjíždění si musíte vybrat, jestli budete předjíždět s nijak závratným zrychlením, nebo naopak úplně prošlápnete plyn a budete malý čtyřválec točit do omezovače. Prostě všechno nebo nic….
Závěr
Suma sumárum tedy Superb iV na dynamickou, nedejbože sportovní jízdu stavěný není. O podvozku a jízdních vlastnostech budu psát příště, tady jen uvedu, že ani podvozek si sportovnější jízdu nijak neužívá. Superb iV je standardně vybaven adaptivním podvozkem – režim Normal je opravdu dost hopavý, Comfort až extrémně, jeho smysl nechápu. Pouze v režimu Sport se auto až tak nenaklání a nehoupe, ale rozhodně ani v tomto režimu se nejedná o vůz, který by vás lákal k průletům zatáčkami. Už jen kvůli té zmíněné hmotnosti….
Tohle auto je zkrátka ekologický, prostorný, pohodlný kočár. Dynamiku vám krátkodobě poskytne, bezpečně předjet není problém, jen se nesmíte bát prošlapávat plyn až do podlahy a akceptovat zvuk vytočeného malého čtyřválce. 160kW je hodnota spíš teoretická, v praxi si řidič opravdu nepřipadá, že by řídil dynamický vůz.
Zázraky se nedějí a fyzika pořád platí…. Nemůžete být král okresek a zároveň jezdit za 4 litry benzínu. Já jsem dynamické vlastnosti vozu akceptoval, dá se s tím žít, kupoval jsem jej kvůli prostornosti a ekologii, ne pro zábavu. Cítím nicméně jisté rozladění směrem k motoristickým novinářům, kteří takto realisticky snad v žádném testu dynamiku auta nerozebrali. Pokud by si totiž někdo Superb iV koupil jako alternativu k naftovému TDi s výkonem 140kW, bude jednoznačně zklamaný – buď bude muset akceptovat horší dynamiku, nebo bude pořád jezdit v režimu Sport a ze spotřeby se zblázní. Toto auto je alternativou k verzi 110kW a i ta bude asi na dálnici příjemnější.
Superb iV – bilance po 15.000km Superb iV – spotřeba v hybridním režimu
36 Responses to Superb iV – hledání 160kW
[1]
29. 9. 2020 v 19:26rohYpnol
Mě by docela zajímalo, jak je to s dostupností MAX výkonu při studeném motoru. U Octavie RS iV je tohle kritizováno. Vůz je nastaven primárně na elektřinu, takže studený motor nezahřívá když jej v danou chvíli nepotřebuje. A když pak motor potřebuje MAX výkon, tak studený motor dostává těžkou sodu…
Stejně tak by mě zajímalo, jak to je právě s vypínáním motoru a životností. Začíná se teď hodně mluvit o tzv. vnitřní korozi motoru, když motor vypne a zůstává v něm nespálený zbytek benzinu, údajně velký problém.
Ono to s tou ekologií bude hodně mimo s těmito auty. Protože složitost a cena oprav výrazně zkrátí ekonomickou životnost. Ve výsledku to tak bude jen ekologická zátěž oproti klasickým autům. Jen, aby někdo uspořil pár gramů CO2… Zkrátka krásná ukázka toho, jak se ekologie nemá dělat.
[2]
30. 9. 2020 v 08:21iudex
Toto by som nejak nedramatizoval. Proste je to to isté ako štart klasického spaľováku, tiež mu nedáš plný kotol po studenom štarte. Tak, ako si sa naučil toto, sa naučíš aj pri hybride, len s tým rozdielom, že na to nebudeš myslieť hneď pri štarte, ale až pri zapojení spaľováku.
Ja naopak považujem za blbosť predhrev spaľováku ako to má hybridný Ceed, to znamená, že auto zbytočne predhrieva ten spaľovák a teda vždy spotrebúva benzín, hoci by sa cesta dala zvládnuť čiste na elektrinu.
Za väčší problém považujem tie „hybridné kone“, teda neadekvátnosť dynamiky papierovému výkonu.
[3]
30. 9. 2020 v 06:39Mr.Murphy
Auto při jízdě na elektřinu motor nezahřívá, takže ano, pokud to při takové jízdě zničehonic prošlápneš do podlahy a aktivuješ si spalovák, ten dostane pěkně zabrat. Holt musíš předvídat a pokud víš, že spalovák budeš potřebovat, tak si ho zapnout sám (prostě aktivovav hybridní režim) a nebo jet s vědomím, že ten kick-down nechceš dělat a nepouštět se na elektřinu do nějakého divokého předjíždění atp. Tohle nepovažuju za až takový problém…. samozřejmě (a myslím jsem to psal i v nějakém jiném díle) by bylo ideální kdybys měl na palubce tlačítko ohřevu motoru a mohl si vybrat, jestli to aktivuješ nebo ne. Kolikrát třeba spalovák týden nezapnu a tím pádem by byla blbost aby se furt předehřívat mrhalo se energií.
S vypínáním motoru nevím, osobně se snažím jezdit tak, aby se mi nestalo že mi na posledních 5km zapne spalovák a já ho pak vypnu a zase týden nenatočím…. prostě chci vypínat auto s motorem zahřátým na provozní teplotu, už kvůli kondenzátu ve výfuku a následné korozi….
Jinak jo, asi to tomu motoru obecně moc dobře nedělá, na druhou stranu za životnost auta ušetřím tisíce studených startů každé ráno….
Ekologii prověří čas, jestli to po 200tkm půjde do šrotu tak je to průšvih, jestli to v pohodě najezdí 300tkm jako PHEV a pak bude baterka tak KO že už to bude jezdit jen jako běžný hybrid, furt to bude OK…. Spotřebu mám za prvních 15tkm kolem tří litrů, ve městě nesmrdím, takže nějaký přínos tam bez debat je….. Já jsem s tím autem spokojený.
[4]
2. 10. 2020 v 16:38rohYpnol
[3] Mě tohle zkrátka vadí. Když potřebuju nutně náhle dynamiku, tak v těch momentech určitě nechci řešit jestli motor zrovna je nebo není zahřátý.
Ano, jak to má Ceed se mi také nelíbí, ale nelíbí se mi ani tohle. Já bych chtěl možnost výběru a zvolit si, jak se auto zrovna má chovat.
[5]
2. 10. 2020 v 20:52Mr. Murphy
Jo možnost volby ohřívat/neohřívat spalovací motor by byla ideální (ideálně jedním tlačítkem na palubce), ale nemůžeme chtít zázraky…. a pokud chceš rychle benzíňák ohřát, nikdo ti nebrání dát to hned po startu do hybridního režimu…. nehledej v tom složitosti…. jediný rozdíl je že s klasickým autem řešíš studený motor hned po startu, zatímco s PHEV řešíš studený motor třeba až po 40km když ti dojde baterka….
[6]
4. 10. 2020 v 05:56Zetti
Outlander PHEV pridrzis 10s tlacitko CHARGE a motor nastartuje bez nabijeni baterie. Jen tak na okraj. Rikam ze ten Superb je nedodelek. V manualu to nepisou, tak to nemohli obslehnout.
Jinak Outlander dynamicky se chova presne opacne. Ve sprintu 0-100 trpi nekde uprostred akcelerace jakousi dirou, proste to neni auto na mereni sprintu, ale pokud UZ je pripnuty spalovak s tocivym momentem stalym prevodem k predni naprave, to je v hybridnim modu asi od 70 km/h tak se pri seslapnuti plynu deji docela veci. Ke spalovaku se pridaji oba elektromotory a auto akceleruje docela dost. Typicky pri jizde po dalnici, predjizdeni ap.
Proste se nesmi bezhlave vybirat auto podle oficialnich mereni 0-100, ale vlastnim zadkem. Trochu je blby ze ty dealerstvi to nechteji pujcit na vic nez par kilaku kolem baraku.
[7]
4. 10. 2020 v 19:45Mr. Murphy
„Outlander PHEV pridrzis 10s tlacitko CHARGE a motor nastartuje bez nabijeni baterie.“ – této větě nerozumím…. jako že si takto prostě manuálně nastavíš, že chceš jet pořád na benzín?
(jinak to si v Superbu můžu nastavit taky, zapnu hybridní mód a pak si nastavím že chci 100% baterie uchovat pro pozdější použití, čili tím to auto vlastně donutím pořád jet na benzín).
[8]
4. 10. 2020 v 20:21Zetti
Ty nerozumis ani sam sobe.
Napsal jsi: „Jo možnost volby ohřívat/neohřívat spalovací motor by byla ideální (ideálně jedním tlačítkem na palubce), ale nemůžeme chtít zázraky“
ja ti odpovidam: „Outlander PHEV pridrzis 10s tlacitko CHARGE a motor nastartuje bez nabijeni baterie“
To neni zazrak to je realita. Nabijet nabitou baterii by te snad nenapadlo
[9]
5. 10. 2020 v 05:46Mr. Murphy
naposledy se přenesu přes afektovaný tón tvého příspěvku…. nechápu co máš za problém….
„Outlander PHEV pridrzis 10s tlacitko CHARGE a motor nastartuje bez nabijeni baterie“ – to znamená že jedeš na benzín, elektromotor ti pomáhá i při běžné jízdě (nejen při plném plynu jako v Superbu) a baterka se tím postupně vybíjí, aniž by se dobíjela při běžné jízdě? (čili rozdíl od Supa v režimu sport, kdy elektromotor také pomáhá pořád, ale zároveň se pořád dobíjí baterka a to zvyšuje spotřebu?)
[10]
5. 10. 2020 v 07:56Zetti
Napsal jsi: „Jo možnost volby ohřívat/neohřívat spalovací motor by byla ideální (ideálně jedním tlačítkem na palubce), ale nemůžeme chtít zázraky“
Outlander PHEV si muze ohrat motor ve volnobeznem rezimu pridrzenim tlacitky CHARGE 10s. Muze slouzit i pro nejakou diagnostiku, nebo mozna vyplneni diry pri startu motoru pred akceleraci, to jsem jeste nezkousel. Ten motor jen bezi, nedela nic jineho, nenabiji, nepohani auto, proste bezi a ohriva se presne v duchu toho co jsi napsal:
„Jo možnost volby ohřívat/neohřívat spalovací motor by byla ideální“
Nevim co je na tom afektovaneho. Proste iV to neumi a tobe je to asi trochu lito. Je mozne ze to umi, ale nevis jak na to. Ja vychazim jen ze sebranych informaci i od tebe. Logiku ta funkce zvlast u turbomotoru ma.
[11]
4. 10. 2020 v 20:57geekstar
Přiznám se, že tenhle díl jsem nepochopil. Supa iV jsem sice projížděl jen krátce, ale dynamicky jsem mu těch 160 kW věřil, srovnání s 110 kW TDi nechápu, reálná dynamika iV je úplně jinde.
Možná ty výtky směřují k podání výkonu – jednak se nedostavuje kopanec do zad, protože nezanedbatelnou část výkonu poskytuje elektromotor, který táhne lineárně, a jednak plyn je namapován tak, aby byl systém hlavně úsporný, takže pokud chci zrychlit, je skutečně potřeba „na to šlápnout“. To může být divné pro někoho, kdo je zvyklý na TDička, kde v půlce dráhy plynového pedálu se nadechne turbo a auto pocitově zatáhne, a při došlápnutí plynu na podlahu už se nic moc dalšího nestane.
Výkon v autě nepotřebuji vždy, a když ho potřebuji, tak Superb iV ho umí nabídnout v množství, které IMHO pocitově odpovídá papírovým údajům (pravda, až po sešlápnutí plynu :-D).
[12]
5. 10. 2020 v 05:43Mr. Murphy
geekstar: beru, že tenhle díl je takový nejednoznačný, sám jsem se furt nemohl rozhodnout jestli ho psát nebo ne…. a jak to podat…. těch subjektivních faktorů kolem výkonu je moc…. nicméně: „Možná ty výtky směřují k podání výkonu – jednak se nedostavuje kopanec do zad, protože nezanedbatelnou část výkonu poskytuje elektromotor, který táhne lineárně, a jednak plyn je namapován tak, aby byl systém hlavně úsporný, takže pokud chci zrychlit, je skutečně potřeba „na to šlápnout“. – problém je v tom že elektromotor ti při běžné hybridní jízdě pomáhá JEN TEHDY, kdy zašlápneš plyn úplně do podlahy. Nikdy jindy…. (to vidím na přístrojovce) takže jedeš takovým stylem „vše nebo nic“, kdy „nic“ znamená 115kW z malého motoru na auto co váží 1800kg….
[13]
12. 10. 2020 v 18:30VII
V tomhle si myslím nemáš pravdu. Bavil jsem se na tohle téma s místním diskutérem Kesumbem, který má taky Supa iV a ten mi přímo posílal videa, kde bylo vidět, že i při mírné, nebo normální akceleraci elektromotor stále dopomáhá spalováku. Na kokpitu bylo vidět, že spotřeba je nenulová u obou pohonů.
[14]
5. 10. 2020 v 08:58JirkaVejrazka
Za dva roky s PHEV se mi stalo asi dvakrat, ze jsem necekane musel vytocit studeny spalovak na MAX. Nepovazuju to za velky problem, realne se spalovam ma jako v bavlnce a urcite lip, nez kdyz bezny ridic rano v zime nastartuje a hned se rozjede (v horsi pripade zrovna do kopce).
Jedina situace, kdy to „resim“, je kdyz planuju jet po dalnici – tam zapinam spalovak rucne cca 2-3 km pred najezdem, aby se zahral. Ale i kdyz to neudelam, tak to neni problem – jak uz jsem mockrat psal, tak muzu najet na dalnici v elektrickem rezimu a v dalnicni rychlosti zapnout spalovak – diky moznosti davkovani vykonu podle potreby jede spalovak i na dalnici vicemene na volnobeh, dokud se dost neohreje. Teprve potom prevezme ulohu hlavniho pohonu.
Mimochodem, nevite nekdo, jak zverejnit prispevek na blog.auto.cz na hlavni strance? Napsal jsem svuj prvni pred dvema tydny ( https://blog.auto.cz/jirkav/2020/09/jak-jezdi-plug-in-hybrid-po-dalnici/ ) a neni nikde videt 🙁
[15]
6. 10. 2020 v 14:24Mr.Murphy
jo, myslím že to ohřívání spalováku fakt není až tak zásadní věc…. mě když se to ve 130kmh z elektriky přepne na spalovák tak to točí nějakých 2500 otáček, nic co by škodilo…. rozhodně lepší než ty běžné zimní starty několikrát každý den celou zimu….
jinak s tím zveřejněním blogu napiš sem: pavel.jura@auto.cz – mě vždycky pomohl….
[16]
7. 10. 2020 v 10:16JirkaVejrazka
Diky!
[17]
5. 10. 2020 v 11:56Mr. Murphy
jo OK, zahřát si motor preventivně volnoběhem není špatné…. při svém způsobu využití auta bych tu funkci asi moc nevyužíval, ale určitě by bylo fajn ji tam mít….
ale ještě lepší by bylo ten motor předehřát elektricky ne? (tzn. ohřát olejovou náplň a chladící směs)
Jinak že to Sup nemá nějak neprožívám, já jsem s tím autem spokojený…. dokonalé fakt není, ale to není žádné auto, aspoň teda v těchto cenových relacích….
[18]
5. 10. 2020 v 12:15Zetti
Elektricky predehrev bych taky bral, mel jsem ho na lancer evo (ohrev oleje, chlad. kapalina neni treba ohrivat) a byl to fajn. probihal uplne automaticky bez zasahu ridice a na PHEV by to melo velky smysl.
[19]
5. 10. 2020 v 12:15iudex
(13) Dokonalé je predsa Zettiho Mitsubishi (to dáva najavo v každej diskusii o hybridoch) 😉
[20]
5. 10. 2020 v 12:30JirkaVejrazka
Prius II. generace mel takovou zajimavost – chvili po vypnuti auta prelil cast horkeho oleje do termosky, ktera byla v motorovem prostoru. A po zapnuti auta zase zpatky.
[21]
5. 10. 2020 v 12:20Mr.Murphy
Zetti: ok, tak jsme to konecne nejak probrali…. Superb predehrev neumi (neni to v navodu a nikde jsem ani takovou funkci v aute neobjevil). Outlander to dela pres volnobeh a nejlepsi by to bylo elektricky, coz neumi ani jeden z nich….
Iudex: no ja z principu nechci SUV takze i kdyby Outlander dokonaly byl tak nic pro me 😉
[22]
5. 10. 2020 v 12:47Zetti
Ludex, Outlander ma za sebou PHEV historii s nekolika stotisici prodanych aut, i kdyz ne dlouhou a me imponuje tim, ze se vzdal mezinapravoveho diferencialu, prevodovky a ma atmosfericky 2-2,5 litrovy motor s sanci velmi dlouhe zivotnosti a tim dobre prodejnosti za male servisni naklady. Presto si zachoval slusnou jizdni dynamiku a jine auto s podobnymi parametry proste nevidim. Prius je na me dost lenivy, ja bych si umel i Outlandera taky predstavit zivejsiho a vsechno ostatni je s turbem. Uz sem to psal xkrat. Rysuje se Honda CR-V PHEV a RAV4 PHEV, ale zatim jeste neni, jestli bude lepsi, rad to uznam. Turbo jsem ochoten tolerovat u Explorera, i prevodovku i cenu bych prekous, ale ten nedostane znacku EL a to uz je moc. Ja potrebuju prostorny SUV, v osobaku se citim dost stisnene.
Takze se zkus odpojit od neopodstatnene averze vuci me nebo outanderu a nabidni jinou alternativu. Me samotneho mrzi, ze proste nemam na vyber. Evropa se dala turbo cestou s prevodovkou, ta koncepce mi nesedi a doufam ze si muzu ponechat svuj nazor, jsou to moje prachy co za to dam a muj vyber. Kdybych si moh vybirat mezi vic autama, to by bylo o moc prijemnejsi. S designu Outlandera uplne odvazanej nejsem, ale techniku, na tu tady zatim nema nic
[23]
5. 10. 2020 v 14:24Mr. Murphy
ono těch PHEV aut teď skokově přibude, takže výběr se zvětší…. já jsem Superba taky koupil poměrně bez vymýšlení prostě proto, že žádný jiný tak velký PHEV kombík se prostě za tyhle peníze nedělá…. až budou na trhu aspoň čtyři v ceně kolem miliónu, pak si může člověk vymýšlet….
[24]
12. 10. 2020 v 20:12Mr. Murphy
hele tak to právě ne…. já když jedu v běžném hybridním režimu, tak NIKDY baterka nepomáhá (čili ten zelený sloupec „EV boost“ je pořád na nule). Jen při úplně prošlápnutém plynu nebo ve sportovním režimu je ten EV boost aktivní….. to znamená pokud nedám plný knedlík nebo nezapnu sport tak prostě mám auto co má 115kW a 1800kg….
[25]
16. 10. 2020 v 08:13VII
Jenže ten zelený sloupec v hybridním režimu nic neukazuje. Musíš si mezi budíky dát aktuální spotřebu obou motorů. Viz tohle video čas 1:23:12. Vidíš, že je v hybridním módu. Běží spalovák 4,8l/100km aktuální spotřeba a zároveň tam je i aktuální spotřeba elektřiny 12.3KWh/100km. To zanmená, že vždy ti trochu pomáhá i elektromotor. Je to trochu blbý úhel kamery, ale vidět to je.
https://www.youtube.com/watch?v=xw51eETccBU&t=5081s
[26]
16. 10. 2020 v 08:18VII
Jenže ten zelený ukazatel v hybridním módu nic neukazuje. Musíš si mezi budíky dát aktuální spotřebu benzínu a elektřiny. Viz tohle video čas 1:23:12.
Má to aktuální spotřebu na benzín 3,7l/100km a zároveň tam je i aktuální spotřeba elektřiny 12,3KWh/100km. to znamená, že to v hybridním módu vždy používá i elektřinu. Není to nejlepší úhel kamery, ale vidět to jde.
https://www.youtube.com/watch?v=xw51eETccBU&t=5081s
[27]
16. 10. 2020 v 12:13Mr.Murphy
VII: OK, mrknu na to…. díky za postřeh…. (nebudu teď řešit proč ten zelený ukazatel neukazuje, to by snad měl když mi ten e-motor pomáhá)
[28]
16. 10. 2020 v 07:23@ndre_CZ
Zdravím všechny, když už tady řešíme v několika lidech nového hybridního Superba, napadlo mně vznést ještě jeden dotaz. Připlatil jsem si za matrix LED světlomety a mám z nich „smíšené pocity“. V potkávacím režímu LEDky svítí dle mého velice dobře, ty smíšené pocity přicházejí po aktivaci automatického režimu, kdy si auto samo řeší stínovaní/vykrývání dálkových světel aby neoslňovalo ostatní účastníky provozu. Nejvíc problémů s tím má auto na dálnici (nebo obecně silnici s dělicím pruhem a svodidly uprostřed). Často se mně stává, že neregistruje a zbytečně oslňuje protijedoucí vozidla, jejichž světla jsou částečně zakryta svodidly uprostřed (přestože dle mého má stále kamera v čelním skle dostatečný přehled, že něco proti mně jede, ta protijedoucí auta stále svítí více než dostatečně). Co je ještě divnější, tohleto se děje i u protijedoucích kamionů s těmi dodatečnými „pozičními“ světly na horních rozích kabiny atd… Takže automatiku pak stejně vypínám. Na okreskách nemám námitek, tam mně zatím nikdo neprobliknul.
K tomu vypínání automatického režimu světlometů – automatika se zapíná pohybem levé páčky od sebe (jako v jiných autech trvalé zapnutí dálkových světel). Když chcete automatiku vypnout, musíte udělat stejný pohyb od sebe znovu, čímž se zapne trvale svícení dálkových světel a teprve pak přitáhnutím k sobě dálkáče vypnete. Nepřišel někdo na způsob, jak tu automatiku vypnout bez téhlete gymnastiky? Hlavně pak, když to člověk chce rychle vypnout, protože někomu peru do obličeje více světla než jsem chtěl, tak pak stejně díky tomuto ještě na moment zapnu dálkové naplno a až pak je vypnu a cítím se u toho jako #$P(%$%#!@.
[29]
16. 10. 2020 v 09:23Mr. Murphy
Martixy mám v tomu Superbu taky a jak píšeš, na dálnici to prostě není ono a vypínám tu automatiku…. na okreskách naopak paráda…. Jakým chvatem to dělám ti neporadím, jezdím z 99% přes den tak si to nevybavím…..
[30]
16. 10. 2020 v 07:52JirkaVejrazka
Ja nemam Skodu, ale automaticka dalkova na dalnici vypinam taky, detekce prodijedoucich aut skrz svodidla proste jeste neni dost dobra. Stejne tak vypinam, kdyz se na horizontu objevi svetla z horni kabiny kamionu – je mi jasne, ze bych palil ridici do oci dalkovymi, nez se objevi jeho potkavacky a automatika je detekuje.
Nastesti nepotrebuju zadnou „gymnastiku“ – na vypnuti automatickych dalkovych mam tlacitko na palubovce. Ale moc ho nepouzivam, proste jen prepnu z dalkovych na potkavacky.
[31]
16. 10. 2020 v 08:20VII
.
[32]
16. 10. 2020 v 08:21VII
Omlouvám se za dvojí odpověď, debilní auto.cz prostě nemůže fungovat normálně.
[33]
23. 10. 2020 v 19:47Mr.Murphy
tak jsem v autě nastavil zobrazení aktuální spotřeby v autě tak, abych viděl jestli v hybridním režimu auto používá elektromotor (díky za tip v diskusi výše) a tady je resumé…. doplnil jsem to i do článku…. za tuhle nepřesnost se omlouvám…. „edit: tady se musím trošku opravit a zpětně text korigovat. Není pravda, že v hybridním režimu máte s výjimkou „kickdownu“ výkon jen 115kW. Elektomotor pomáhá i při běžné jízdě. Zmátlo mě to, že na stupnici EV-boostu se tato výpomoc nezobrazuje. Pokud si nicméně zapnete aktuální spotřebu, vidíte kromě spotřebu benzínu i výkyvy spotřeby elektřiny (jak do plusu při akceleraci tak do mínusu při rekuperaci), takže ano, elektromotor nějak pomáhá pořád. O to víc ale zaráží, že auto při běžné jízdě působí tak mdle….“
[34]
13. 12. 2020 v 18:40WinDiesel
Ekologický tento vůz není, ke spalovacímu motoru bylo zbytečně třeba vyrobit baterie a elektromotory a elektromanagement.
Napsal jsi to sám, fyziku nemůžeš ošálit.
Vtip je v tom, že PHEV se marně snaží něco ošálit, diesel se o to poctivě ani nepokouší.
Navíc diesel nabízí ten chybějící kompromis mezi vysokou výkonností a akceptovatelnou spotřebou.
Navíc PHEV je dražší než diesel. Takže není co dodat.
[35]
13. 12. 2020 v 19:08Mr. Murphy
to není pravda…. Passaty PHEV jezdí v německu dle spritmonitoru za 4 litry + elektriku. Ty samé Passaty na naftu jezdí za 6,5 – to jsou průměry na desítkách aut…. nafta má tedy v průměru vyšší emise CO2 i vyšší lokální emise…. pro dálniční jezdce je lepší, v celkovém mixu ale ne…. výroba baterky ekologická není, ale ta v Passatu/Superbu je malá, to se těmi nižšími emisemi v pohodě vykompenzuje….
[36]
13. 12. 2020 v 19:59Mr. Murphy
a PHEV Superb není dražší než stejná nafta…. však se podívej do ceníku, vyjde to +/- na stejno…. (pokud teda volím automat, adaptivní podvozek a další věci co má Superb iV ve standardu). Navíc šetřím na palivu, na silniční dani, dálniční známce, někdo i na parkování ve městech…. samozřejmě, servisní náklady jsou otázka, stejně jako zůstatková cena….
ale chce se to zbavit rychlých soudů a stereotypních názorů…. jinak je zbytečné se o tom bavit….