-
New Mini Cooper
Mini Cooper
Vzhled-Za vzhledem nákupní taštky se skrývá nekompromisní sporťák.Však šlápnte na plyn a on vám to poví sám……Jinak retro design je naprosto úchvatný,obzvlášťpřepínače v interiéru co vypadají jako z vrtulníku a uprostřed palubní desky se nacházející se obří rychloměr s červeným podsvícení,který můžete mít rádi nebo ho nenávidět.Vzhled může ještě vylepšit položka příplatkové výbavy jménem chrom paket.
Jízda-Velmi sportovní.Podvozkoví géniové u BMW se opět činili. Houpavá a líná bude pouze u auta které není Mini Cooper ale One,protože tento model neoplývá sportovní podvozkem.Je velmi univerzální,dokáže cestující zahrnout komfortem při jízdě na dálnici,ale i vymetat okresní silnice s vervou malého WRC.
Velice živý motor 1.6 nebo 1.6 s Kompresorem (u verze S) se vám zjeví po odklopení celé kapoty i se světlomety. Motor má nejvyšší točivý moment ve středních a vyšších otáčkách.Ačkoli motor pohání jen přední nápravu,díky dobrému rozložení váhy,nemá pro předokolky typické neduhy.Jízda s tímto autem je skvělá zábava.
Bezpečnost-Co se týče bezpečnosti,nemyslím,že by na tom byl Mini Cooper špatně.Skoro většina aut je vybavena čtyřmi airbagy a některé i více.
Cena-U modelu který zde popisuji,tudíž 2001-2006,byla cena na začátku typická pro německé automobilky.Pohybovala se okolo 600 000CZK.Teprve nyní se zdá koupě opravdu výhodná,protože cena za Mini Cooper se pohybuje okolo 300 000CZK a Mini Cooper S okolo 500 000-650 000.To je pokud příhlédneme k ceně za nový vůz,designu,image a výkonům jak jsem již psal velmi výhodné.Dalším plusem je,že vzhledem k výkonům je i spotřeba a obzvláště pojištění také výhodné.U některých aut je ještě dobrý nápad (pokud na to máte odvahu a kontakty)koupit auto bourané.U Mini Cooperu se to také zdá,ale nedostek náhradních dílů mimo autorizované servisy(většinou BMW)vás přesvědčí o opaku.
Technické údaje-Mini ONE
motor
1.6 litru, 4-válcový / 16 V
výkon
66 kW (90 hp) při 5500 ot.
točivý moment
140 Nm při 3000 otáčkách
zrychlení 0-100 km/h
10.9 s
nejvyšší rychlost
185 km/h
spotřeba paliva (kombinovaná)
6.5 l / 100 km
pohotovostní hmotnost
1115 kg
úložný prostor
150 litrů
objem nádrže
50 litrů
emise CO2
158.0 g/km
Technické údaje-Mini Cooper
motor
1.6 litru, 4-válcový / 16 V
výkon
85 kW (115 hp) při 6000 ot.
točivý moment
149 Nm při 4500 otáčkách
zrychlení 0-100 km/h
9.2 s
nejvyšší rychlost
200 km/h
spotřeba paliva (kombinovaná)
6.7 l / 100 km
pohotovostní hmotnost
1125 kg
úložný prostor
150 litrů
objem nádrže
50 litrů
emise CO2
163.0 g/km
Technické údaje-Mini Cooper S
motor
1.6 litru, 4-válcový / 16 V
výkon
120 kW (163 hp) při 6000 ot.
točivý moment
210 Nm při 4000 otáčkách
zrychlení 0-100 km/h
7.4 s
nejvyšší rychlost
218 km/h
spotřeba paliva (kombinovaná)
8.4 l / 100 km
pohotovostní hmotnost
1225 kg
úložný prostor
150 litrů
objem nádrže
50 litrů
emise CO2
n/a
Která automobilka si myslíte, že má nyní lepší modelovou řadu?Která automobilka si myslíte, že má nyní lepší modelovou řadu?
Dodge Intrepid Mitsubishi 3000GT
4 Responses to New Mini Cooper
[1]
27. 1. 2007 v 10:15Angličan
Je vidět, že autor je hodně mladej… nebo málo pamatuje. 🙂 Nemyslím to zle – článek je pěknej. Ono ano to auto vlastně není špatný – je to pěkný BMW1, na rozdíl od tý křusky, co se pod tímhle jménem prodává… Ale: není to Mini! Mini je – a už vždycky bude – dílem sira Alexandra Arnolda Constantina Issigonise. Mini je pojem. Je to něco mezi autem a scooterem – má to svoje kouzlo! Je to malý a ne moc pohodlný, má to agregát typu „monoblok“ – tedy motor s převodovkou v jednom odlitku z hliníku…atd. To, co dnes tohle jméno zneužívá, je šikovné nevelké auto – s veskrze jinou mentalitou! A už vůbec to není Cooper! Cooper Garage je stále ještě poblíž Oxfordu, rodina Cooperů tam stále ještě žije… a v Německu tudíž nikdy nemůže Cooper vzniknout. Dokonce ani tehdy, když si koupí právo tu značku používat… Svět není jen o penězích. Naštěstí.
[2]
27. 1. 2007 v 11:29musta
Ve všem s Vámi souhlasím,o starém Mini jsem viděl hodně a je to něco úplně jiného,proto jsem to také nazval NEW Mini Cooper.
[3]
27. 1. 2007 v 14:11Angličan
Já se omlouvám, pokud to vyznělo tak, že kritizuju Vás! Ne, to byl jen postesk – a trochu zabrblání směrem k BMW… Článek je hezkej. 🙂
[4]
28. 1. 2007 v 18:59musta
Nebojte,to jsem pochopil.Fakt je,že BMW je velký požírač automobilek.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.