-
Lekce 20: Přituhuje…
Zdá se, že i letos překvapil příchod zimy se všemi doprovodnými jevy nejen silničáře, ale tradičně i některá individua, vlastnící řidičský průkaz, ke kterému bohužel v autoškole („Vy máte ale šaltpáku, pane instruktore“) nedostali to nejdůležitější – mozek. A tak probíhají výlety nás rozumných řidičů dvěma způsoby – buď počítáme auta v příkopu, případně se vlečete dvacet za blbem, který nenazul zimní gumy.
Zpomal, vole
Zdá se, že velká část českých řidičů má povolenou 90ku (+-20 %) za jakési dogma. A jsou to i ti, kteří se považují za chytré, protože na jejich pneu se skví magická zkratka M+S. Ta sice uspokojí policisty na některých úsecích našich silnic, nicméně nezaručí poklidnou jízdu pěticentimetrovou vrstvou sněhu stabilní rychlostí 105,8 km/h. On má totiž snížek trochu jiné parametry adheze, než suchý asfalt. Víme, Novák?Zrychli, vole
A pak je tu také část řidičů, kteří zimní gumy považují za něco, co se jich netýká. Máš pravdu, Mařka, na Matýzkovi je mít nemusíš, on sám od sebe vypadá jako sáňky, a ty jsou přece na zimu, ne? A pak má jeden chuť Mařce rozbít tlamu, že na sáňkách jede na čerstvém sněhu dvacítkou. Což na cestě, kde kvůli provozu v protisměru nejde předjíždět, je skutečně potěšení. Navíc pohled na Mařku s očima přilepenýma na předním skle (málokdy očištěném podle jedné z lekcí) v kulichu a vlněné čepici je také estetický zážitekChce to mozek
Co si budeme povídat, zima je období, kdy se musí jezdit jinak, než v létě. Ač se s proklamací vlády, policie i médií může zdát, že zimní gumy jsou lékem na všechny nemoci silničního provozu, není tomu tak. A tak je potřeba zapojit mozek, a chovat se tak, že to opravdu klouže…
Lekce 21: Návštěvníci Lekce 19: Chceš rozbít držku?
17 Responses to Lekce 20: Přituhuje…
[1]
27. 11. 2008 v 12:26Navtech
Něco mi tam nesedí, ale jsem jen chovatel domácího zvířectva…
[2]
27. 11. 2008 v 13:12Kuko
ten článek je takový d-fens style, nepíšeš tam taky?
[3]
27. 11. 2008 v 15:12Navtech
Tak už mi to sedí 🙂
[4]
27. 11. 2008 v 15:18nextright
Navtech: No jo, no…:-)))
[5]
27. 11. 2008 v 17:11Perun
😀 Jo jo!
P.S. Já mám teď nový Micheliny Pilot Alpin 3 a jsem z nich úplně odvařenej… první zimní Micheliny, na který budu klidně přísahat 😉
[6]
27. 11. 2008 v 17:58ladlen
(5) Tak Perun, teraz už viem, prečo tak meškáš s hodnotením ceeda, testuješ Micheliny a na hodnotenie nemáš čas.
[7]
27. 11. 2008 v 19:04Navtech
[5] Nechci ti kazit iluze, ale taky asi záleží, co máš za rozměr. Já třeba u rozměru do 195 nikdy nepoznal rozdíl. Naopak třeba na Bridgech blizak v šířce 235 jsem se málem zabil a předtim Goody byly good.Dej pak vědět, jaký jsou ty Micheliny na sněhu! 🙂
[8]
28. 11. 2008 v 9:51Perun
[6] ladlen: Meškám, vím, ale času opravdu moc nemám… je to o prioritách. Ale dočkáš se, ladlene, dočkáš – top budeš koukat :-))
[7] Navtech: 205/55/R16. Tam už je to znát. Předtím jsem měl starší typ Alpinů a přímo jsem si zoufal. Na suchu i na sněhu… nedostatečný záběr na sněhu, ěpatná trakce na suchu… Velmi, ale velmi dobré na vodě.
Zatím jsem s Alpine 3 na sněhu nebyl, ale pokrok je cítit ve všech ohledech, včetně hluku. Fakt, Michelin je Michelin… žádnej Bridž, Kanasta, Kormorán nebo Gůdy… 😉
[9]
28. 11. 2008 v 11:31Navtech
[8] Já bych na ty testy i někdy dal, ale přes 225 je nikdo nedělá a když si vezmu vítěze, tak zase nedělá moje boty. Micheliny jsem nikdy neměl. V létě Brid- turanza a v zimě Conti – made in czech 🙂
[10]
28. 11. 2008 v 12:36Perun
[9] Navtech: Nemáš bejt tak nenažranej :-p
No hlavně, že czech-made, to hned líp drží a odvádí sníh, protože to zná naše silnice i každou díru v nich! 😉
[11]
28. 11. 2008 v 13:33Navtech
[10] To jsou kola z fabriky, to neni o žrádle čoveče
[12]
28. 11. 2008 v 13:53Perun
[11] Navtech: No jo, ty naděláš… A on jako ten M dává ve standardu devatenáctky? 😀 Hele, možná jo, páč já nevím… jsem jen služební kovboj a kolem toho GL chodím tak jako připosraženej, ale dost o tom pochybuju… 😉
[13]
28. 11. 2008 v 15:02Navtech
[12] To bylo v paketu, ale s 18″ už se ta šířka nemění.Základ je 255/55 R 18 W a teď babo raď.
No a jestli jsou Conti made in CR, nebo Pakistán je fuk, protože i ty tvoje Micheliny se nedělaj v Paříži. Víš jak to s těma firmama dneska je 🙁
[14]
28. 11. 2008 v 15:16Perun
[13] Navtech: Jo jo, mám tušení, že jsou z Reichu 😀
hele, ale jestli chceš radu od „babo“, tak mu radši pošli SZ 😉
[15]
28. 11. 2008 v 15:24Navtech
[14] No vidíš a Michelinu patří Klébr, tak si ten nápis ještě prohlídni 🙂
Jasně, babo by mě poslal pro plecháče z civoše 😉
[16]
28. 11. 2008 v 15:26Navtech
Pneumatiky Aurora jsou vyrobeny koncernem Hankook **
Pneumatiky BF Goodrich jsou vyrobeny koncernem Michelin **
Pneumatiky Barum jsou vyrobeny koncernem Continental **
Pneumatiky Bridgestone jsou premiové pneu koncernu Bridgestone ***
Pneumatiky Ceat jsou vyrobeny koncernem Pirelli **
Pneumatiky Chengshan jsou vyrobeny koncernem Cooper **
Pneumatiky Cooper jsou preiové pneu koncernu Cooper **
Pneumatiky Austone jsou vyrobené koncernem Cooper **
Pneumatiky Debica jsou vyrobené koncernem Goodyear-Dunlop *
Pneumatiky Dunlop jsou vyrobeny koncernem Goodyear-Dunlop ***
Pneumatiky Falken jsou vyrobeny koncernem OHTSU – Sumitomo **
Pneumatiky Firestone jsou vyrobeny koncernem Bridgestone **
Pneumatiky Fulda jsou vyrobeny koncernem Goodyear-Dunlop **
Pneumatiky Fulrun jsou vyrobeny v Číně *
Pneumatiky General Graber jsou vyrobeny koncernem Continental **
Pneumatiky Goodride jsou pneumatiky vyráběné v Číně *
Pneumatiky Goodyear jsou premiové pneumatiky vyrobené koncernem Goodyear ***
Pneumatiky Hankook jsou vyrobeny koncernem Hankook **
Pneumatiky Kleber jsou vyrobeny koncernem Michelin **
Pneumatiky Kumho jsou vyrobeny koncernem Kumho **
Pneumatiky Kormoran Jsou vyrobeny koncernem Michelin v Evropě **
Pneumatiky Linglong jsou vyrobeny v Číně *
Pneumatiky Marshal jsou vyrobeny koncernem Kumho**
Pneumatiky Master-steel jsou vyrobeny v továrnách značky Maxxis **
Pneumatiky Matador jsou pneu vyrobené koncernem Continental **
Pneumatiky Maxxis jsou pneu vyrobené koncernem Chengshin **
Pneumatiky Meteor jsou velmi kvalitní pneu vyrobené koncernem Chengshin **
Pneumatiky Michelin jsou Premiové pneumatiky vyrobené koncernem Michelin ***
Pneumatiky Milestone jsou pneumatiky vyráběné v Itáii **
Pneumatiky Nankang jsou pneu vyrobené v továrnách na Thaiwanu **
Pneumatiky Nexen jsou pneu vyrobené koncernem v Koreji **
Pneumatiky Nokian jsou pneu vyrobené tímto koncernem ve Finsku **
Pneumatiky Pirelli jsou premiové pneumatiky vyrobené koncernem Pirelli ***
Pneumatiky Regal jsou pneu vyrobené koncernem Dunlop v JAR **
Pneumatiky Roadhog jsou pneu vyrobené v Evropě koncernem Continental **
Pneumatiky Sava jsou pneu vyrobené koncernem Goodyear-Dunlop **
Pneumatiky Semperit jsou pneu vyrobené koncernem Continental **
Pneumatiky Sumitomo jsou vyrobené tímto koncernem v Japonsku **
Pneumatiky TOYO jsou pneu vyrobené tímto koncernem v Japonsku **
Pneumatiky Trayal jsou pneu vyrobené koncernem Trayal v Srbsku *
Pneumatiky Triangle jsou kvalitní pneu vyrobené koncernem Triangle Group v Číně **
Pneumatiky Tyfoon jsou pneu vyrobené koncernem Continental **
Pneumatiky Uniroyal jsou pneu vyrobené koncernem Continental **
Pneumatiky Vredestein jsou pneu vyrobené v Holandsku ***
Pneumatiky Wanli jsou pneu vyrobené koncernem v Číně *
Pneumatiky Yokohama jsou pneu vyrobené koncernem Yakohama **
[17]
8. 12. 2008 v 2:10babo
(15) co z civica, dostanes z jazzu!!! 🙂
255/55 R18 je SUV guma nie? Aha, to bude na nieco svedskeho asi 🙂 Zimne Conti Wintercontact (skvele na vode, malinko horsie na snehu a brzdenie na suchu, ale dostavaju skoro vsetky X5 ako OEM v zime) , Goodyar Ultragrip (vyrovnane vsade), Pirelli Scrorpion Ice+SOW (velmi dobre vsade)…
Ak letne, tak SUV guma naj je jasna, Pirelli Scorpion. Ci uz Rosso , Zero, aleo STR (podla toho, ci chces aby boli cisto na cestu – Rosso, Zero, alebo predsa len aj teren a obetovat trochu trakciu na suchu a vydrzat nejake to piskanie, ale lepsie na bahne a v terene)
perun: Alpin Pilot nie su zle, ale na spicku ala Dunlop 3D, GY UG, Pirelli Sottozero nemaju. Podla mna alpiny klzu na niektorych autach na vode a a na brecke. Dunlop 3D su podla mna uplny kral 205/55 R16
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.