• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > nextright.blog.auto.cz  > Lekce 22: Co je auto?

  • Lekce 22: Co je auto?

    Publikováno: 22. 4. 2009

    Všímavý pozorovatel stavu na našich silnicích si jistě všimne jistého jevu, který by politolog nazval vytvářením třídní společnosti a Jiří Paroubek by ho nenazval nijak, protože mu agentura nezpracovala k této problematice průzkum. Zatím…Předem upozorňuji čtenáře, že níže popsaná tvrzení se vztahují jen a pouze k pravidlům provozu na pozemních komunikacích, a nikoliv k takovým parametrům, jako jsou emoce nebo výše konta.

    Co je auto?
    Auto je dopravní prostředek.
    Auto je účastník silničního provozu.
    Auto je fajn.
    Auto je žrout peněz.

    Co auto není?
    Auto není prodlužovač penisu.
    Auto není sociální status.
    Auto není hračka.
    Auto není závoďák.

    Pár příkladů
    Mercedes SLK nemá absolutní přednost před jakýmkoliv jiným autem, které jede na hlavní silnici.
    Škoda Octavia 1.4 MPi prohraje na semaforech s Getzem 1.3 i přesto, že si její majitel myslí, že má nadauto.
    SUV nevyjede každý kopec, ač si to jejich blonďaté majitelky myslí.
    Zrezlý žigulík NENÍ auto.
    Do KAŽDÉHO auta se montují blinkry.
    Ani Ferrari z vás lepšího řidiče neudělá a esíčko před Budějovicema nenarovná (Leoš Mareš by mohl vyprávět).
    A8 nemá automatické oprávnění parkovat kde se mu zlíbí. 

Lekce 23: Jedeme za čáru Lekce 21: Návštěvníci

28 Responses to Lekce 22: Co je auto?

  • [1]

    22. 4. 2009 v 16:02507

    🙂 Nič nového, píšeš to, čo všetci poznáme, ale v takej štýlovejšej, ale stále pravdivej forme.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    22. 4. 2009 v 16:06PekelnáMicinka

    Ty příklady jsou fakt pěkný. 🙂 Já bych podtrhnul zejména: „Do KAŽDÉHO auta se montují blinkry.“ Neskutečný co se děje, lidi totálně se.r.ou na to je používat, všude – kruháče, před odbočkou za níž je přechod… Kdo se to naučí, tak to dělá automaticky, tady je vidět co se děje v autoškolách, ať to maj podmáznutý nebo ne, tohle je naučit musej!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    22. 4. 2009 v 16:18Emel

    foto Emel

    Blinkry na kruháku jsou docela prekérka, osobně blikám jen při výjezdu, ale nejsem si stopro jistý že je to dobře. Nemá se blikat i při najíždění? Nebo blikat doleva když po kruháku jedeš?

    A pozor na jednu věc… údajně, pokud někdo dá blinkr že zahýbá z hlavní a pak do tebe vrazí, můžeš dostat pokutu za způsobení nehody, protože jsi nedal přednost… a to, že ten druhý pitomec blikal, je jiný přestupek. Kocourkov…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    22. 4. 2009 v 16:44nextright

    Emel: Blikáš správně.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    22. 4. 2009 v 17:12PekelnáMicinka

    Blikáš dobře, jen při výjezdu, to když vjíždíš, tak vlastně neměníš směr. Prostě dáš přednost, ale když chceš vyjet, tak ten za tebou by to měl vědět, proto se má blikat. Horší jsou více proudé kruhy.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    22. 4. 2009 v 19:47supersoul

    Dobrý příspěvek, se vším naprostý souhlas. Ještě bych přidal něco ve stylu „I Porsche jezdí na třiproudové dálnici v pravém pruhu, střední a levý slouží k předjíždění.“ A pokud jde o blikání na kruháčích, nezapomínejme, že neinformujeme pouze ty za náma, ale i ty řidiče, kteří chtějí na kruháč vjet. Platí i pokud se po hlavní přibližujeme k vytížené křižovatce a chystáme se odbočovat vpravo, blinkrem dáváme informaci autům čekajícím na bočních silnicích, že mají potenciální možnost vyjet. Btw „víceproudé kruhy“ jak je to z předností? Je to tak, že pokud vyjíždím z kruháče z levého pruhu, musím dát přednost autům v pravém, což se může rovnat i se zastavením v levém?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    22. 4. 2009 v 19:58Navtech

    [3] Emel… ty budeš teda šofér… zásadně neblikat a využít moment překvapení, to nevíš?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    22. 4. 2009 v 20:30Alessio

    Při vjezdu blikat nemusíš (myslím že je v zákoně, že nemusíš, ne že nesmíš), při výjezdu ano.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    22. 4. 2009 v 21:29Navtech

    Proč by si blikal při vjezdu na kruhák? Leda kdyby si chtěl valit do protisměru? 🙂 Na druhou stranu při těch průměrech našich „dodělávaných“ kruháků je i to blikání při výjezdu skoro na prd a ostatní čekaj, dokud neodbočíš.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    22. 4. 2009 v 22:06vrkuboy

    😀 tak sem se pekne nasmal. Krasne to vystihuje realitu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    22. 4. 2009 v 22:13Ozzy

    K těm „víceproudým“ kruháčům:pokud vyjíždíš hned na prvním výjezdu,jedeš ve vnějším pruhu.Pokud až na některém z dalších výjezdů,na vjezdu vjedeš hned do vnitřního a kroužíš.Ten,co jede vpravo vedle tebe logicky vyjíždí z kruháče s tebou(nebo aspoň by měl),protože to je JEHO první výjezd.Bohužel,valná většina českých řidičů to stále odmítá pochopit.Jestli jsem to zmotal,opravte mě prosím.Příjemný zbytek večera všem:-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    23. 4. 2009 v 8:40kuko

    Ozzy

    tož tohle jsem nepochopil úplně přesně a přiznám se, že nevím přesnou metodiku na kruháči s více proudy, skusíte to ještě někdo popsat prosím

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    23. 4. 2009 v 11:03RS

    Ježiš, vlítnu na kruháč… zmatu najíždějící soupeře, po dvou kolech vykroužim na patřičný exit a valim dál ne? Vo co de voe?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    23. 4. 2009 v 11:13Jirik_auto

    Kukino: pravidla neznam a popravde ani si nejsem jisty, ze je to nekde v e vyhlasce zpracovano, nicmene priklad z praxe je Havirovsky „rondel“ a z me zkusenosti patrne nejvetsi dopravni pitomost na svete. Dvouproudy kruhac s pomerne velkym polomerem a 6 vjezdy/vyjezdy, z nichz hned tri vedou na komunikaci s oddelenymi jizdnimi smery, tedy suma sumarum 9 mist, kde se na kruhac vjet a vyjet. Jizda po vnitrnim pruhu je jen pro odvazne jedince, kteri nechteji vyuzit srotovneho, protoze pri vyjezdu s prejetim do vnejsiho kruhu je dost velka sance, ze to nekde za nima nezvladne/oni sami to nezvladnou. Hlavne behem dopravni spicky. Ale pouzivat je samosebou legalne lze, i kdyz mas v planu kruhac opustit na nejblizsim vyjezdu (sice jsem takovych chytraku moc nevidel, ale to neni duvod domnivat se, ze nejsou) No, blikat je treba dle meho nazoru pri vyjezdu a pri prejizdeni z pruhu do pruhu. Coz muze byt misty matouci, hlavne pri prejizdeni vnitrni/vnejsi BEZ nasledneho opusteni kruhace na nejblizsim vyjezdu. Moje rada na zaver, drzet se vnejsiho pruhu jako kliste a davat bacha na jerks v SUV, kteri maji cas od casu ve zvyku si pri vjezdu prosazovat pravo silnejsiho, pripadne se spolehat na mohutny zatah sveho CRDi, pripadne na tvoje ABS.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    23. 4. 2009 v 13:15_Teddy_

    Dobre. Akurat nechapem, preco zrezly Zigulik nie je auto…
    Preco Zigul? Vari je zrezly Favorit alebo stodvaciasek lepsi? 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    23. 4. 2009 v 13:25nextright

    Teddy: Že by majitel žigulíka? Podle tvé logiky bych musel vynechat všechny příklady – Getz porazí třeba Fiestu 1.3, neomezené právo na parkování mají i Porsche Cayenne, ani Jaguar z tebe lepšího řidiče neudělá atd…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    23. 4. 2009 v 16:49kolmar

    pekny clanocek… trosku srandy nezaskodi 🙂 ja suhlasim, no chcem nieco dodat…

    Zalezi ako kvaliten SUV tej blondinke ocko kupi… priklad:
    http://www.youtube.com/watch?v=n8Nfvr4iWeQ&feature=related

    Uz som to tu park krat uverejnil, no teraz som si to neodpustil – ak ho nahodou niekto nevidel… 🙂 no hold… strmejsie to uz ani nejde…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    23. 4. 2009 v 23:29TFSI quattro

    podla mna je to vsetko pravda ale osobne si myslim ze vodici vo feliciach 1.3 a fabiach 1.2 htp by sa nemali spravat stylom „som rovnaky ucastnik premavky ako ten co ma vyblikava v mercedese alebo bavoraku“… a to je cim dalej tym veci kamen urazu. fabiista by sa mal pekne odpratavat do praveho pruhu ci uz je to v meste alebo na dialnici a neukazovat vsetkym aky je macher ked jazdi vlavo, pretoze ho nemusi trapit co sa stane s tym co ho vyblikava, to ci sa zabije v prvej zakrute alebo mu zoberu vodicak na 5 rokov to je vec pretekara… fabiista sa moze tak maximalne tesit ak ho obehne odstaveneho na krajnici. a to by mali brat ludia na vedomie ze niektori ludia su jebnuti a fakt chodia nebezpecne a rychlo ale niektori sa aj ponahlaju a preto by mali jazdit vravo… LUDIA JAZDITE VPRAVO!!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    24. 4. 2009 v 7:14nazdarek

    moje auto je hracka a nekdy je i zavodak 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    24. 4. 2009 v 8:38nextright

    nazdarek: Tak si s ním hraj a závoď na uzavřené trati…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    24. 4. 2009 v 8:56kuko

    tak k tomu double kruháči – já to řeším podobně. Moc jich není, takže v Praze se kulaťáku vyhnu, a když už na něj musím, snažím se držet ve vnějším pruhu. Při změne pruhu a výjezdu blikám vždy, ať na kruháči nebo na prázdné silnici 3.třídy ve dvě v noci. Zvyk je železná košile.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    24. 4. 2009 v 9:48nazdarek

    (20): to mi nemusis rikat, tak to delam: hraju si s nim u garaze a zavodim na okruhu v brne (-;

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    24. 4. 2009 v 11:41nextright

    nazdarek: Pak jsi ale nečetl ten článek – jasně tam mluvím o tom, že se to týká provozu na veřejných komunikacích…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    24. 4. 2009 v 14:39kolmar

    (18) TFSI… cista pravda… presne tak sa to robi… len skoda, ze niektory maju ostatnych vzdy v prdeli. Ved napr. aj ja sa niekde ponahlam, to neznamena ze som blazon, ktory pojde cez mesto 140… Davnejsie ma tak vytocilo ak idu bok po boku v meste 60… proste mozes dedovi na 120-tke blikat z prava aj z lava a ma ta v prdeli… oci nalepene na skle a hotovo… Kurna ale ja mal o 10-15 min. statnicovat!!!!! tak mne to jedno nebolo… a obaja isli jak tupci… potom ten v PRAVO!!! pridal a cez tu skaru co nechali som ich predbehol… kurnik toto ma sere-ignoracia!!!! Ved na mna sa nelpila 407-cka tak hned po obehnuti kamionu som sa spratal doprava… a potom naspat dalsi truck… ked isiel rychlejsie tak preco ho nepustit… ale mi sme v SR… tu je vsetko inak…

    A uplna bomba je, ak musis na dialnici po pravej strane obehnut SL… ktore ide 90-100 km/h a proste ide…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    24. 4. 2009 v 16:12blabla

    podla mna je to velmi smutne ze na slovensku su stale takito vodici… neuhne a neuhne… neviem co tym sleduju lebo namiesto toho aby sa drbal v lavom pruhu sa moze zaradit doprava a nebrani tym plynulosti premavky. aj v zakone je jasne napisane ze sa mas autu ktore ide rychlo bez ohladu na to ci porusuje predpisy alebo nie, jednoducho uhnut!!! a toto dedkovia a jesitni ludia na feliciach alebo aj tych mercedesoch nepochopia…
    dialnica to je kapitola sama o sebe… nebudeme si klamat, vecina z nas chodi aj trosku mozno rychlejsie a priznavam sa ze aj ja a uplny gol je ked sa ti v rychlosti 180 nikedy 200+ jednoducho nadrbu cca 115km/h do laveho pruhu… a je im uplne jedno zeich mozem vklude mojim medvedom zosrotovat a spratat z premavky
    a ked uz sme pri vytykani ludom co robia zle – najvecia picovina je ked nepouzivaju ludia smerovky… LUDIA POUZIVAJTE SMEROVKY!!!!! denne narazim na 20 – 30 kokotov koli ktorym sa dostavam do krizovych situacii lebo im je uplne jedno ze okrem nich na ceste je aj niekto iny… ceresna na torte je samozrejme ked sa na dialnici jebne niekto do laveho pruhu bez smerovky lebo si mysli ze na jeho vytunenom pofoliovanom favorite nemusi pouzivat smerovky a ze obehnutie kamionu mu trva 2 sekundy…
    smerovky smerovky smerovky… a samozrejme jazdite vpravo 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    24. 4. 2009 v 16:33TFSI quattro

    dufam ze si to precitaju vseci soferi felicii fabii favoritov a podobnych tatosov (bez urazky) aby sa poucili!!! a tuneri vy si perecitajte samozrejme tu cast o smerovkach…
    a blabla so msamozrejme ja 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    24. 4. 2009 v 17:15TFSI quattro

    kurva nedalo mi to sem prispevok o smerovkach a tunerskych favoritoch…
    asi sa mi to uz nechce pisat znova 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    24. 4. 2009 v 21:23pane vrchni, jednu zelenou

    (23): sakra, no jasne, mas recht.. pomalu budu vedet cos tim myslel (-;

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

nextright.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Únor 20121 Příspěvek
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Říjen 20112 Posts
  • Září 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20111 Příspěvek
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Srpen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Červen 20103 Posts
  • Říjen 20091 Příspěvek
  • Září 20092 Posts
  • Duben 20092 Posts
  • Listopad 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Květen 20081 Příspěvek
  • Leden 20083 Posts
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Září 20071 Příspěvek
  • Červenec 20072 Posts
  • Duben 20075 Posts
  • Březen 20074 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura