-
Lekce 22: Co je auto?
Všímavý pozorovatel stavu na našich silnicích si jistě všimne jistého jevu, který by politolog nazval vytvářením třídní společnosti a Jiří Paroubek by ho nenazval nijak, protože mu agentura nezpracovala k této problematice průzkum. Zatím…Předem upozorňuji čtenáře, že níže popsaná tvrzení se vztahují jen a pouze k pravidlům provozu na pozemních komunikacích, a nikoliv k takovým parametrům, jako jsou emoce nebo výše konta.
Co je auto?
Auto je dopravní prostředek.
Auto je účastník silničního provozu.
Auto je fajn.
Auto je žrout peněz.Co auto není?
Auto není prodlužovač penisu.
Auto není sociální status.
Auto není hračka.
Auto není závoďák.Pár příkladů
Mercedes SLK nemá absolutní přednost před jakýmkoliv jiným autem, které jede na hlavní silnici.
Škoda Octavia 1.4 MPi prohraje na semaforech s Getzem 1.3 i přesto, že si její majitel myslí, že má nadauto.
SUV nevyjede každý kopec, ač si to jejich blonďaté majitelky myslí.
Zrezlý žigulík NENÍ auto.
Do KAŽDÉHO auta se montují blinkry.
Ani Ferrari z vás lepšího řidiče neudělá a esíčko před Budějovicema nenarovná (Leoš Mareš by mohl vyprávět).
A8 nemá automatické oprávnění parkovat kde se mu zlíbí.
Lekce 23: Jedeme za čáru Lekce 21: Návštěvníci
28 Responses to Lekce 22: Co je auto?
[1]
22. 4. 2009 v 16:02507
🙂 Nič nového, píšeš to, čo všetci poznáme, ale v takej štýlovejšej, ale stále pravdivej forme.
[2]
22. 4. 2009 v 16:06PekelnáMicinka
Ty příklady jsou fakt pěkný. 🙂 Já bych podtrhnul zejména: „Do KAŽDÉHO auta se montují blinkry.“ Neskutečný co se děje, lidi totálně se.r.ou na to je používat, všude – kruháče, před odbočkou za níž je přechod… Kdo se to naučí, tak to dělá automaticky, tady je vidět co se děje v autoškolách, ať to maj podmáznutý nebo ne, tohle je naučit musej!!
[3]
22. 4. 2009 v 16:18Emel
Blinkry na kruháku jsou docela prekérka, osobně blikám jen při výjezdu, ale nejsem si stopro jistý že je to dobře. Nemá se blikat i při najíždění? Nebo blikat doleva když po kruháku jedeš?
A pozor na jednu věc… údajně, pokud někdo dá blinkr že zahýbá z hlavní a pak do tebe vrazí, můžeš dostat pokutu za způsobení nehody, protože jsi nedal přednost… a to, že ten druhý pitomec blikal, je jiný přestupek. Kocourkov…
[4]
22. 4. 2009 v 16:44nextright
Emel: Blikáš správně.
[5]
22. 4. 2009 v 17:12PekelnáMicinka
Blikáš dobře, jen při výjezdu, to když vjíždíš, tak vlastně neměníš směr. Prostě dáš přednost, ale když chceš vyjet, tak ten za tebou by to měl vědět, proto se má blikat. Horší jsou více proudé kruhy.
[6]
22. 4. 2009 v 19:47supersoul
Dobrý příspěvek, se vším naprostý souhlas. Ještě bych přidal něco ve stylu „I Porsche jezdí na třiproudové dálnici v pravém pruhu, střední a levý slouží k předjíždění.“ A pokud jde o blikání na kruháčích, nezapomínejme, že neinformujeme pouze ty za náma, ale i ty řidiče, kteří chtějí na kruháč vjet. Platí i pokud se po hlavní přibližujeme k vytížené křižovatce a chystáme se odbočovat vpravo, blinkrem dáváme informaci autům čekajícím na bočních silnicích, že mají potenciální možnost vyjet. Btw „víceproudé kruhy“ jak je to z předností? Je to tak, že pokud vyjíždím z kruháče z levého pruhu, musím dát přednost autům v pravém, což se může rovnat i se zastavením v levém?
[7]
22. 4. 2009 v 19:58Navtech
[3] Emel… ty budeš teda šofér… zásadně neblikat a využít moment překvapení, to nevíš?
[8]
22. 4. 2009 v 20:30Alessio
Při vjezdu blikat nemusíš (myslím že je v zákoně, že nemusíš, ne že nesmíš), při výjezdu ano.
[9]
22. 4. 2009 v 21:29Navtech
Proč by si blikal při vjezdu na kruhák? Leda kdyby si chtěl valit do protisměru? 🙂 Na druhou stranu při těch průměrech našich „dodělávaných“ kruháků je i to blikání při výjezdu skoro na prd a ostatní čekaj, dokud neodbočíš.
[10]
22. 4. 2009 v 22:06vrkuboy
😀 tak sem se pekne nasmal. Krasne to vystihuje realitu.
[11]
22. 4. 2009 v 22:13Ozzy
K těm „víceproudým“ kruháčům:pokud vyjíždíš hned na prvním výjezdu,jedeš ve vnějším pruhu.Pokud až na některém z dalších výjezdů,na vjezdu vjedeš hned do vnitřního a kroužíš.Ten,co jede vpravo vedle tebe logicky vyjíždí z kruháče s tebou(nebo aspoň by měl),protože to je JEHO první výjezd.Bohužel,valná většina českých řidičů to stále odmítá pochopit.Jestli jsem to zmotal,opravte mě prosím.Příjemný zbytek večera všem:-)
[12]
23. 4. 2009 v 8:40kuko
Ozzy
tož tohle jsem nepochopil úplně přesně a přiznám se, že nevím přesnou metodiku na kruháči s více proudy, skusíte to ještě někdo popsat prosím
[13]
23. 4. 2009 v 11:03RS
Ježiš, vlítnu na kruháč… zmatu najíždějící soupeře, po dvou kolech vykroužim na patřičný exit a valim dál ne? Vo co de voe?
[14]
23. 4. 2009 v 11:13Jirik_auto
Kukino: pravidla neznam a popravde ani si nejsem jisty, ze je to nekde v e vyhlasce zpracovano, nicmene priklad z praxe je Havirovsky „rondel“ a z me zkusenosti patrne nejvetsi dopravni pitomost na svete. Dvouproudy kruhac s pomerne velkym polomerem a 6 vjezdy/vyjezdy, z nichz hned tri vedou na komunikaci s oddelenymi jizdnimi smery, tedy suma sumarum 9 mist, kde se na kruhac vjet a vyjet. Jizda po vnitrnim pruhu je jen pro odvazne jedince, kteri nechteji vyuzit srotovneho, protoze pri vyjezdu s prejetim do vnejsiho kruhu je dost velka sance, ze to nekde za nima nezvladne/oni sami to nezvladnou. Hlavne behem dopravni spicky. Ale pouzivat je samosebou legalne lze, i kdyz mas v planu kruhac opustit na nejblizsim vyjezdu (sice jsem takovych chytraku moc nevidel, ale to neni duvod domnivat se, ze nejsou) No, blikat je treba dle meho nazoru pri vyjezdu a pri prejizdeni z pruhu do pruhu. Coz muze byt misty matouci, hlavne pri prejizdeni vnitrni/vnejsi BEZ nasledneho opusteni kruhace na nejblizsim vyjezdu. Moje rada na zaver, drzet se vnejsiho pruhu jako kliste a davat bacha na jerks v SUV, kteri maji cas od casu ve zvyku si pri vjezdu prosazovat pravo silnejsiho, pripadne se spolehat na mohutny zatah sveho CRDi, pripadne na tvoje ABS.
[15]
23. 4. 2009 v 13:15_Teddy_
Dobre. Akurat nechapem, preco zrezly Zigulik nie je auto…
Preco Zigul? Vari je zrezly Favorit alebo stodvaciasek lepsi? 🙂
[16]
23. 4. 2009 v 13:25nextright
Teddy: Že by majitel žigulíka? Podle tvé logiky bych musel vynechat všechny příklady – Getz porazí třeba Fiestu 1.3, neomezené právo na parkování mají i Porsche Cayenne, ani Jaguar z tebe lepšího řidiče neudělá atd…
[17]
23. 4. 2009 v 16:49kolmar
pekny clanocek… trosku srandy nezaskodi 🙂 ja suhlasim, no chcem nieco dodat…
Zalezi ako kvaliten SUV tej blondinke ocko kupi… priklad:
http://www.youtube.com/watch?v=n8Nfvr4iWeQ&feature=related
Uz som to tu park krat uverejnil, no teraz som si to neodpustil – ak ho nahodou niekto nevidel… 🙂 no hold… strmejsie to uz ani nejde…
[18]
23. 4. 2009 v 23:29TFSI quattro
podla mna je to vsetko pravda ale osobne si myslim ze vodici vo feliciach 1.3 a fabiach 1.2 htp by sa nemali spravat stylom „som rovnaky ucastnik premavky ako ten co ma vyblikava v mercedese alebo bavoraku“… a to je cim dalej tym veci kamen urazu. fabiista by sa mal pekne odpratavat do praveho pruhu ci uz je to v meste alebo na dialnici a neukazovat vsetkym aky je macher ked jazdi vlavo, pretoze ho nemusi trapit co sa stane s tym co ho vyblikava, to ci sa zabije v prvej zakrute alebo mu zoberu vodicak na 5 rokov to je vec pretekara… fabiista sa moze tak maximalne tesit ak ho obehne odstaveneho na krajnici. a to by mali brat ludia na vedomie ze niektori ludia su jebnuti a fakt chodia nebezpecne a rychlo ale niektori sa aj ponahlaju a preto by mali jazdit vravo… LUDIA JAZDITE VPRAVO!!!
[19]
24. 4. 2009 v 7:14nazdarek
moje auto je hracka a nekdy je i zavodak 🙂
[20]
24. 4. 2009 v 8:38nextright
nazdarek: Tak si s ním hraj a závoď na uzavřené trati…
[21]
24. 4. 2009 v 8:56kuko
tak k tomu double kruháči – já to řeším podobně. Moc jich není, takže v Praze se kulaťáku vyhnu, a když už na něj musím, snažím se držet ve vnějším pruhu. Při změne pruhu a výjezdu blikám vždy, ať na kruháči nebo na prázdné silnici 3.třídy ve dvě v noci. Zvyk je železná košile.
[22]
24. 4. 2009 v 9:48nazdarek
(20): to mi nemusis rikat, tak to delam: hraju si s nim u garaze a zavodim na okruhu v brne (-;
[23]
24. 4. 2009 v 11:41nextright
nazdarek: Pak jsi ale nečetl ten článek – jasně tam mluvím o tom, že se to týká provozu na veřejných komunikacích…
[24]
24. 4. 2009 v 14:39kolmar
(18) TFSI… cista pravda… presne tak sa to robi… len skoda, ze niektory maju ostatnych vzdy v prdeli. Ved napr. aj ja sa niekde ponahlam, to neznamena ze som blazon, ktory pojde cez mesto 140… Davnejsie ma tak vytocilo ak idu bok po boku v meste 60… proste mozes dedovi na 120-tke blikat z prava aj z lava a ma ta v prdeli… oci nalepene na skle a hotovo… Kurna ale ja mal o 10-15 min. statnicovat!!!!! tak mne to jedno nebolo… a obaja isli jak tupci… potom ten v PRAVO!!! pridal a cez tu skaru co nechali som ich predbehol… kurnik toto ma sere-ignoracia!!!! Ved na mna sa nelpila 407-cka tak hned po obehnuti kamionu som sa spratal doprava… a potom naspat dalsi truck… ked isiel rychlejsie tak preco ho nepustit… ale mi sme v SR… tu je vsetko inak…
A uplna bomba je, ak musis na dialnici po pravej strane obehnut SL… ktore ide 90-100 km/h a proste ide…
[25]
24. 4. 2009 v 16:12blabla
podla mna je to velmi smutne ze na slovensku su stale takito vodici… neuhne a neuhne… neviem co tym sleduju lebo namiesto toho aby sa drbal v lavom pruhu sa moze zaradit doprava a nebrani tym plynulosti premavky. aj v zakone je jasne napisane ze sa mas autu ktore ide rychlo bez ohladu na to ci porusuje predpisy alebo nie, jednoducho uhnut!!! a toto dedkovia a jesitni ludia na feliciach alebo aj tych mercedesoch nepochopia…
dialnica to je kapitola sama o sebe… nebudeme si klamat, vecina z nas chodi aj trosku mozno rychlejsie a priznavam sa ze aj ja a uplny gol je ked sa ti v rychlosti 180 nikedy 200+ jednoducho nadrbu cca 115km/h do laveho pruhu… a je im uplne jedno zeich mozem vklude mojim medvedom zosrotovat a spratat z premavky
a ked uz sme pri vytykani ludom co robia zle – najvecia picovina je ked nepouzivaju ludia smerovky… LUDIA POUZIVAJTE SMEROVKY!!!!! denne narazim na 20 – 30 kokotov koli ktorym sa dostavam do krizovych situacii lebo im je uplne jedno ze okrem nich na ceste je aj niekto iny… ceresna na torte je samozrejme ked sa na dialnici jebne niekto do laveho pruhu bez smerovky lebo si mysli ze na jeho vytunenom pofoliovanom favorite nemusi pouzivat smerovky a ze obehnutie kamionu mu trva 2 sekundy…
smerovky smerovky smerovky… a samozrejme jazdite vpravo 😀
[26]
24. 4. 2009 v 16:33TFSI quattro
dufam ze si to precitaju vseci soferi felicii fabii favoritov a podobnych tatosov (bez urazky) aby sa poucili!!! a tuneri vy si perecitajte samozrejme tu cast o smerovkach…
a blabla so msamozrejme ja 😀
[27]
24. 4. 2009 v 17:15TFSI quattro
kurva nedalo mi to sem prispevok o smerovkach a tunerskych favoritoch…
asi sa mi to uz nechce pisat znova 😀
[28]
24. 4. 2009 v 21:23pane vrchni, jednu zelenou
(23): sakra, no jasne, mas recht.. pomalu budu vedet cos tim myslel (-;
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.